О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№73 гр. Стара Загора 31.03.2015 год.
Старозагорският административен
съд, в закрито заседание на тридесет и първи март през две хиляди
и шестнадесета
година, седми състав:
Административен съдия: МИХАИЛ
РУСЕВ
при участието на
секретаря............................................, като разгледа адм. дело
№136 по описа за 2016 год., за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на 145 и
следващите от АПК.
Производството е по реда на чл.45
от ЗМСМА, вр. с чл.128 и чл.166 от АПК,
образувано жалбите на Кмета на Община Павел баня и оспорването от страна на
Областния управител на Област Стара Загора, обективирано в Заповед
№АК-01-ЗД-100/24.03.2016 год. на Решение №160/29.02.2016 год. на Общински съвет
Павел баня, с което е приет Общинския бюджет за 2016 год., като е приета и
бюджетната рамка.
В жалбата на Кмета на Община Павел
баня е направено и особено искане за спиране на предварителното изпълнение,
което според Кмета е допуснато по силата на закона досежно общите
административни актове. Искането е мотивирано с настъпването на вреди за
общинския бюджет и имуществото на общината от изпълнението на решение №160 от
29.02.2016 г. на Общински съвет Павел баня, което противоречи на ЗПФ.
Ответника Общински съвет Павел
баня в писмено становище, представено от Председателя оспорва основателността
на искането за спиране. Счита, че с оглед защита интересите на населението на
Община Павел баня и с цел преодтовратяване спирането на развитието на Общината,
следва да се остави без уважение искането за спирането на решението.
Като разгледа особеното искане и
извърши служебна проверка на допустимостта му настоящият състав на
Старозагорски административен съд намира, че същото е неоснователно, по
следните съображения:
С
обжалваното Решение
№160/29.02.2016 год. на Общински съвет Павел баня, е приет Общинския бюджет за
2016 год., като е приета и бюджетната рамка. Безспорно е, че това решение има
характеристиката на общ административен акт. Според тълкувателното решение №2
от 16.04.2013 год. на ВАС на РБ, актовете на общинските съвети, с които се
упражняват правомощията по чл.21, т.6 от ЗМСМА – за приемане и изменение на
бюджета са общи административни актове /имат еднократно правно действие в
рамките на бюджетната година и са адресирани спрямо неопределен брой лица/, и
като такива могат да бъдат предмет на съдебен контрол за законосъобразност.
Водим
от горното и на основание чл.180, ал.1 от АПК и чл.45, ал.4 от ЗМСМА, съдът
О
П Р Е
Д Е Л И
:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ искането на Кмета на Община Павел баня за спиране изпълнението
на Решението №160/29.02.2016
год. на Общински съвет – Павел баня, с което е приет Общинския бюджет за
2016 год., като е приета и бюджетната рамка.
Препис
от определението да се изпрати на страните по делото.
Определението
подлежи на обжалване в
седемдневен срок от получаване на уведомлението пред ВАС.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: