Р
Е Ш Е Н И Е
№ 68
В ИМЕТО НА НАРОДА
гр. Пловдив, 06.02.2018 г.
ОКРЪЖЕН СЪД
- ПЛОВДИВ, ТЪРГОВСКО ОТДЕЛЕНИЕ, ХI състав, в
открито съдебно заседание на единадесети януари през две хиляди и осемнадесета
година, в състав:
ОКРЪЖЕН
СЪДИЯ: МИГЛЕНА ПЛОЩАКОВА
при секретаря Мая
Крушева, като разгледа докладваното от съдията т. д. № 442 по описа за 2015 г., намери за установено следното:
Производството
по делото е образувано по исковата молба, постъпила в канцеларията на съда на
19.06.2015 год., подадена от Община Пловдив против „ВДС България” ЕООД, „Вижън
парк” ООД, „Кар Парк” ЕООД и „Дат 1” ЕООД. Предявени са обективно и субективно
съединени осъдителни искове.
Исковете
се основават на следните фактически
обстоятелства:
Твърди
се, че след проведена процедура по възлагане на обществена поръчка, открита със
заповед на Кмета на Община Пловдив № 11ОА1583 / 29.06.2011 год., на 27.10.2011
год. бил сключен договор между Община Пловдив, от една страна, в качеството на
възложител и „Консорциум паркинги и гаражи – Пловдив” ДЗЗД, от друга страна, в
качеството на изпълнител. В дружеството по ЗЗД били включени ответните
дружества „ВДС България” ЕООД, „Вижън парк” ООД, „Кар Парк” ЕООД и „Дат 1”
ЕООД. Договорът бил сключен за срок от три години, считано от 26.11.2011 год. и
действието му било преустановено с изтичането на срока.
Предметът
на договора бил следният - техническо обслужване на дейността по принудително
отстраняване на неправилно паркирали моторни превозни средства на територията
на гр. Пловдив. Изпълнителят приел да
извършва дейността по преместване на паркирани в нарушение на закона автомобили
със собствени специализирани автомобили с кранови устройства, тип „паяк”. За
целта следвало да осигури определен брой специализирани превозни средства и
наети на трудов договор шофьори, да поеме отговорността за възложената дейност,
в т.ч. за евентуалните вреди, които биха могли да настъпят вследствие на
репатрирането. Изпълнителят следвало да осигурява резервни части, текущи и
основни ремонти, да покрива разходите за протоколи, докладни записки, да
осигури наличието на осем броя мобилни касови апарати. От своя страна Община
Пловдив в качеството си на възложител
следвало да осигурява необходимите експерти – по един оправомощен служител от
ОД на МВР и един служител на ОП „Паркиране и репатриране”, да обезпечи
репатриращите средства със заснемащи устройства, да сключва застраховка за обща
гражданска отговорност, да поеме охраната на наказателните паркинги /два на
брой/ и да осигурява необходимите пътни знаци.
Договореното
възнаграждение за изпълнителя било в
размер на 70 % от утвърдените от Община
Пловдив разходи за репатриране на един автомобил до охраняем /наказателен/
паркинг. Тази сума била предназначена да компенсира изпълнителя за издръжката
на дейността му /поддръжка на специализираните автомобили и труда на
шофьор-кранист/. Таксата за принудително репатриране на МПС била определена на
40 лв. с ДДС с Приложение № 8.1. от общинската Наредба за определянето и
администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община
Пловдив.
Посочено
е, че при подписването на договора между страните, от първоначално утвърдения
проект за договор, включен в тръжната документация, отпаднало заложеното изр.
второ на чл. 3, ал. 2, според което техниката на отчитане и плащане ще бъде
подробно описана в приложение № 1, неразделна част от договора. Вследствие на
това отпадане, отношенията между страните
били уредени по следния начин – изпълнителят получавал пълната сума от
нарушителите на правилата на движение, включително и тази, която била
получавана от служителите на ОП „Паркиране и репатриране”, които работят на
наказателните паркинги и оперират с косовите апарати на изпълнителя -
служителите на общинското предприятие предавали в края на всеки работен ден на
изпълнителя сумите, заплащани от нарушителите.
През
целия срок на договора били съставяни протоколи за точния брой репатрирани
автомобили, като въз основа на тези протоколи Общината ежеседмично фактурирала
задълженията на изпълнителя, който имал
задължението да преведе на Община
Пловдив сумата, надвишаваща дължимото му се възнаграждение и равняваща се на 30 % от реализираните
парични приходи от събирането на определената такса. По силата на чл. 3, ал. 2
дължимите суми следвало да бъдат заплащани веднъж седмично след установяването
на точната бройка репатрирани автомобили и съставянето на протокол, в който се
отразява крайният брой репатрирани автомобили.
В
условията на процедурата по възлагане на обществена поръчка било заложено, че
когато определеният за изпълнител в процедурата е обединение на физически или
юридически лица, това обединение е задължено да създаде юридическо лице, като
новосъздаденото такова е обвързано с офертата, подадена от обединението. Това
задължение не било изпълнено и самостоятелно юридическо лице не било учредено.
Твърди
се, че възложителят бил изправна страна, която изпълнила поетите с договора
задължения: изменила нормативните актове с цел законосъобразното прилагане на
принудителната административна мярка, каквато е репатрирането; приета била
Наредба за реда за спиране, престой и паркиране на МПС на територията на гр.
Пловдив; определени били зоните, в които е въведена забрана за паркиране;
пътната маркировка била приведена в съответствие със законовите разпоредби.
Сочи
се, че във връзка с провеждана годишна инвентаризация за 2012 год. на
Консорциума било изпратено уведомително писмо от 04.02.2013 год. за
потвърждаване от негова страна на натрупано задължение към края на 2012 год. в
размер на 35 172 лв. На 05.04.2013 год. между страните било подписано
споразумение за разсрочено плащане на дължимата сума на девет равни месечни
вноски в размер на 3 179,55 лв. на 16.04.2013 год. изпълнителят превел първата
вноска по споразумението, впоследствие продължил да престира частични плащания,
несъобразени със споразумението. През периода на изпълнение на договора
изпълнителят редовно нарушавал схемата за плащане и в нарушение на договора
превеждал частично суми, неотговарящи на издаваните от възложителя фактури.
Според
твърденията на ищеца, съдържащи се в справката по чл. 366 ГПК, общият размер на
начислените вземания на Общината в размер на 30 % от таксите за репатрирани
автомобили за целия му срок е 376 698 лв., от които заплатени на Общината са
267 086 лв., а неиздължени са останали 112 612 лв.
Според изричното уточнение на исковата молба,
направено в молба на ищеца от 06.07.2015 год., процесните вземания в размер на 112 612 лв. произтичат от договора за
предоставяне на услуга от 27.10.2011 год., „доколкото е налице неизпълнение на паричните задължения на
изпълнителя по него да заплаща на възложителя 30 % от утвърдените такси за
репатриране на автомобили”. В нарушение на чл. 3, ал. 2 от договора
изпълнителят системно е превеждал частично суми, неотговарящи на ежеседмично
издаваните фактури и общият размер на неизплатеното задължение за заплащане на
30 % от утвърдената такса за репатриране възлизал на исковата главница от
112 612 лв.
Предвид
изложеното Община Пловдив моли съда
да постанови решение, с което осъди четирите ответни дружества при условията на
солидарна отговорност да й заплатят
сумата в общ размер на 112 612 лв.,
представляваща неизплатена част от сумите, дължими
по силата на договор от 27.10.2011 год., ведно със законната лихва върху
нея, считано от датата на подаването на исковата молба до окончателното
плащане. Главницата се претендира и ведно с обезщетение за забавено плащане в
размер на законната лихва за периода от настъпването на забавата до датата на
подаването на исковата молба – 19.06.2015 год. в размер на 11 812,89 лв. Ангажирани са доказателства. Претендират се сторените
по делото разноски и юрисконсултско възнаграждение.
Предвид
уточняването на исковата молба, съдът приема предявеният иск за главница като
предявен на договорно основание, а не
на плоскостта на неоснователното обогатяване. Правната квалификация на главният
иск е по чл. 79, ал. 1 ЗЗД, а на акцесорния – по чл. 86 ЗЗД. Срещу така
дадената правна квалификация не са направени възражения от страните
Отговори на исковата молба
са подали трима от четиримата ответници.
Не
е постъпил отговор от ответника „ВДС България” ООД, на който съобщението по чл.
367 ГПК, ведно с преписа от исковата молба са връчени при условията на чл. 50,
ал. 4, вр. чл. 47 ГПК, чрез залепване на уведомление на вписания в Търговския
регистър адрес на управление.
Ответникът „Дат 1” ЕООД
не оспорва допустимостта на исковете, но счита същите за изцяло неоснователни.
Признава се факта на сключването на договора от 27.11.2011 год. Акцентира, че
при учредяването на гражданското дружество ответникът участвал с дял от 2 %, но
това участие било преустановено преди началото на исковия период.
Счита
процесния договор за нищожен, като
противоречащ на чл. 42 от ЗОП /възражение по чл. 26, ал. 1 ЗЗД/ - сключен с
неправосубектно дружество по ЗЗД, а не със създадено самостоятелно юридическо
лице, както е било заложено това в тръжната процедура. Договорът бил сключен
чрез лица, обявени за представители на гражданското дружество, а „Дат 1” ЕООД
не е давал съгласие за договаряне по този начин и заявява, че се противопоставя
на стореното от пълномощниците на консорциума. Ако било спазено изискването за
сключване на договор с новоучредено ЮЛ, ответникът би отговарял до размер на
дяловата си вноска в капитала на новоучреденото дружество от 2 %.
Търсенето
на солидарна отговорност от
ответниците било необосновано, почиващо на вътрешно противоречиви твърдения на
ищеца; в тежест на ответника не е възниквала солидарна отговорност, наред с
останалите ответници да заплати претендираната сума.
В
случай, че договорът бъде приет за действителен, ответникът счита, че по силата
на сключената сделка изпълнителят е този, който има право на възнаграждение в
размер на 70 % от събраните такси, поради което той е следвало да издава на
възложителя фактура за дължимите суми, тъй като Общината е носител на паричното
задължение по договора, а не обратното. Поради това липсвало основание Общината
да издава фактури на името на Консорциума. Сочената от ищеца практика при
получаването на таксите за репатрираните автомобили се определя като необичайна
и в отклонение от договора и от
финансовата дисциплина. Оспорват се фактурите, на които се позовава общината,
тъй като те са издадени в противоречие с договора.
Оспорва
се наличието на дълг на дружеството в размер на 112 612 лв. - такава сума
не била получавана от „Дат 1” ЕООД, нито за него е съществувало задължения да я
получи. Консорциумът не е правен субект, няма патримониум и ако суми, полагащи
се по договор на Общината, са получени от някого без основание, той отговаря
персонално до размера на полученото.
Изложено
е твърдение, че считано от 14.08.2013 год. „Дат 1” ЕООД е преустановил
участието си в консорциума и няма отношение към продължаващото неизпълнение на
договора, респ. разходите за това изпълнение, нито към получавани и подлежащи
на допълнително преразпределение суми. Въз основа на писмено споразумение между
участниците в консорциума договорът за гражданско дружество бил изменен и
дяловете били разпределени поравно между „Вижън парк” ЕООД и „Кар Парк” ЕООД.
Твърди се, че ищецът е допуснал неизпълнение на договора от страна на
възложителя.
Оспорват
се и акцесорните претенции.
Заявени
са при условията на евентуалност, в случай, че исковете бъдат приети за
основателни, възражения за прихващане,
описани в шест пункта, за сума в общ размер на 119 544 лв., а при
условията на евентуалност – на 2 % от сумата, или 2 390,88 лв.
Възраженията
за прихващане касаят следните твърдени от ответника насрещни вземания спрямо ищеца, произтичащи от процесния договор:
1./
за сумата 31 680 лв. или евентуално 2 % от нея, дължима на основание чл. 3, ал.
5 от договора, за неплатени на изпълнителя дежурства
в извънработно време, почивни и празнични дни;
2./
сумата 8 160 лв. или 2 % от нея, дължима на основание чл. 3, ал. 6 от договора
за предоставени 287 бр. товаро-транспортни
услуги от изпълнителя на Община Пловдив и нейните структурни подразделения
извън дейността по репатриране, при цена от 30 лв.;
3./
сумата 36 432 лв. или 2 % от нея обезщетение за пропусната полза от нефункционирането на пети и шести паяк и сумата
1 584 лв. или 2 % от нея обезщетение за пропуснати ползи от нефункционирането
/частичното недопускане до работа/ на паяците от първи до четвърти;
4./
сумата 24 288 лв. обезщетение за пропусната
полза от нефункционирането на седми и осми паяк през втората и третата
година от действието на договора;
5./
сумата 14 400 лв. или 2 % от сумата - обезщетение за имуществена вреда под
формата на претърпяна загуба от плащането
на заплати на 6 шофьора на два специализирани автомобила тип „паяк” /пети и
шести/, поддържани от изпълнителя през първата година от действието на
договора, но недопускани от възложителя до работа, поради неизпълнение
назадълженията му по осигуряване на обслужващ персонал – такелажник, полицай и
на заснемащи устройство;
6./
сумата 2 550 лв. или 2 % от нея – внесена и невъзстановета гаранция по договора.
Ответникът
”Кар Парк” ЕООД оспорва исковете
като неоснователни. Ако бъде прието, че е пасивно легитимиран да отговаря по
иска, то се оспорва наличието на основание за това да отговаря за 100 % от прихода
на консорциума, а отговорността следвало да бъде ограничена до размера на
дяловото участие на „Кар Парк” ЕООД в консорциума, което до м. 08.2013 год. е
било 2 %, а след този период – 50 %. Ответникът не отговарял за връщане на
приходи, получени от консорциума без основание, тъй като имал право на дял от
печалбата, а не на дял от приходите.
Заявява
възражения за прихващане в пет
пункта за суми в общ размер на 116 790 лв., а при условията на евентуалност – на 50 % от сумата или
58 395 лв., формирани както следва: 1./ сумата 60 000 лв. пропусната
печалба от нефункционирането на паяци 5,6,7 и 8 за периода на договора,
формирана на база 4 лв. печалба за репатриран автомобил; 2./ сумата 31 680 лв.
или евентуално 50 % от нея – неплатена сума за дежурства в извънработно време в
почивни и празнични дни; 3./ сумата 14 400 лв. или 50 % от тази сума –
претърпяна загуба, изразяваща се в
платени заплати на шофьори на паяци, които не са функционирали; 4./ сумата 8
160 лв., дължима по чл. 3, ал. 6 от договора – възнаграждение за извършени
товаро-транспортни услуги; 5./ сумата 2 550 лв. или евентуално 50 % от нея –
невъзстановена гаранция по договора.
Ответникът
„Вижън Парк” ООД не оспорва
допустимостта на исковете, но ги счита за неоснователни. Оспорва правото на
Общината да търси солидарната отговорност на всички участници в консорциума,
тъй като според уредбата на договора за дружество в ЗЗД отговорността е
съобразена с участието на всеки от съдружниците в ползите и загубите. Счита, че
всички задължения на изпълнителя към Общината са изплатени. Ищецът е този,
който виновно не е изпълнявал задълженията си по договора и е причинил щети на
консорциума в общ размер на 131 640 лв., от която сума „Вижън парк” ООД има
право на 50 % съгласно договора за гражданско дружество или 65 820 лв., за
която сума предявява възражения за
прихващане.
Възраженията
касаят насрещни вземания, както следва: 1./ сумата 2 550 лв. невъзстановена
гаранция; 2./ сумата 8 160 лв. стойност на извършени товаро-разтоварни услуги,
които попадат извън дейността по репатриране, дължима на основание чл. 3, ал. 6
от договора; 3./ сумата 31 680 лв., дължима по чл. 3, ал. 5 от договора за
неплатени дежурства в извънработно време, почивни и празнични дни.; 4./ сумата
60 000 лв.за трите години от действието на договора представляваща
пропусната полза от нефункционирането на паяците; 5./ сумата 28 800 лв.
претърпяна загуба, вследствие на изплащането на заплати на шофьори на
нефункциониращи паяци.
В допълнителната искова молба Община
Пловдив изразява становище по всеки от отговорите на ответниците и по
доказателствените им искания.
Твърди,
че възложителят не е допуснал неизпълнение на договора. Напротив, осигурявал е
необходимият брой длъжностни лица за обезпечаване на дейността по
репатрирането. А поставянето и премахването на вертикална маркировка е било
извършвано от Община Пловдив съвместно с органите на МВР, за да бъде приведена
пътната маркировка в съответствие с изискванията на ЗДвП. Във връзка с
отговора, подаден от „Дат 1” ЕООД се твърди, че фактът на сключването на
допълнителното споразумение между участниците в консорциума, с което този
ответник се оттегля от гражданското дружество, не е бил доведен до знанието на
Общината. Излага довод, че „тълкуването на чл. 3, ал. 2 от договора относно
механизма на събиране на дължимите суми от страна дружеството по ЗЗД и
задължението му за превеждане на 30 % от събраните за репатриране такси в полза
на общинското предприятие „Паркинги и репатриране” е свързано с реалното
изпълнение на банкови преводи, постъпващи по сметка на ОП „ПР””.
Счита
възраженията за прихващане, заявени от ответниците, са неоснователни. Липсвали
основания за заплащане на претендираните суми за претърпени загуби и пропуснати
ползи. Позовава се на чл. 15, ал. 3 и чл. 16, ал. 1 от договора, за да обоснове
правото си да задържи внесената по договора гаранция. Счита, че Общината е
изправна страна по договора, която с поведението си не е причинила на
ответниците вреди. След като ответниците претендирали възнаграждения за
извънредни дежурства, те следвало да установят, че Община Пловдив е изисквала
от гражданското дружество даването на конкретни дежурства и самото им
осъществяване.
В срока за подаване на отговори на допълнителната искова молба са постъпили отговори от
трима от ответниците.
Отговор на допълнителната искова молба от „Вижън
парк” ООД не е постъпил.
Постъпил е отговор от „ВДС БЪЛГАРИЯ” ЕООД, който
не е подал първоначален отговор на исковата молба. Счита исковите претенции за
неоснователни. „ВДС България” ЕООД не бил страна по договора за репатриране.
Дружеството било „излязло” от консорциума през август 2013 год., за което
Общината „трябва” да е уведомена, поради което счита, че не носи отговорност за
задълженията, натрупани след тази дата, а за периода преди напускането не били
налице задължения към Общината. Дори в тежест на „ВДС България” ЕООД да
съществували задължения, отговорността му следвало да бъде сведена до размера
на участието му в консорциума.
Ответникът „КАР ПАРК” ЕООД е подал допълнителен
отговор, но чрез пълномощник на *** – В. Т. . На основание чл. 101 ГПК съдът е
указал на този ответник, че следва да представи доказателства за това, че
пълномощникът Т. е от кръга на лицата,
посочен в чл. 32 ГПК, които могат да бъдат представители по пълномощие на страна по делото, с
предупреждение, че при неизпълнение отговорът ще се счита за неподаден.
Указанията на съда са надлежно съобщени на „Кар Парк” ЕООД но не са изпълнени,
поради което и на основание чл. 101, ал. 3 ГПК процесуалното действие по
подаване на отговор на ДИМ следва да се счита за неизвършено.
Ответникът „ДАТ 1” ЕООД оспорва твърдението, че
Общината чрез общинското си предприятие „Паркиране и репатриране” е изпълнявала
всички свои задължения, включително по осигуряването на необходимия брой
длъжностни лица за осигуряване на дейността по репатриране. Излага се довод, че
гражданското дружество е направило своите икономически разчети и е участвало с
конкретна оферта, а впоследствие е сключило и договора, с оглед пътната
сигнализация, която е била заварена към момента на провеждането на процедурата
по възлагане на обществена поръчка. Безпричинното намаляване на зоните, в които
паркирането е санкционирано с репатриране, довело до нарушаване на легитимния
икономически интерес на гражданското дружество. Оспорва се твърдението, че
Общината не е била уведомена за прекратяването на участието на „Дат 1” ЕООД в
консорциума. Същевременно обаче ответникът счита този факт за лишен от правно
значение, тъй като от момента на прекратяването на участието на „Дат 1” ЕООД в
консорциума отпадала и представителната власт спрямо него на лицето,
представляващо гражданското дружество и действията, респ. бездействията на
лицата, действащи от името на консорциума не обвързвали напусналия съдружник.
По предварителните въпроси:
Исковете
са процесуално допустими. Внесена е дължимата за разглеждането им държавна
такса.
Своевременно
въведени в процеса от трима от ответниците са възражения за прихващане на
исковата сума с претендираните от тях насрещни права за парични вземания,
произтичащи от същото правоотношение. Налице е яснота за фактическото основание
на претенциите и размера им. Възраженията за прихващане са с правно основание
чл. 79, ал. 1, пр. първи и второ, последното във вр. с чл. 82 ЗЗД. Поради това
следва да бъдат приети възраженията за прихващане, заявени при условията на
евентуалност – същите следва да бъдат разгледани, в случай, че бъдат уважени
главните искове.
Във
връзка с изложеното от ищеца в ДИМ, че за него е останала неяснота дали „Дат 1”
ЕООД претендира обявяване на нищожност на процесния договор или „само се
споменава мимоходом”, следва да се посочи, че възражението за нищожност не е
заявено от ответника с инцидентен установителен иск от ответника, а като
правоизключващо възражение срещу основателността на предявения иск. Съдът ще
следва да вземе отношение по въведеното възражение срещу валидността на
договора преюдициално, при разрешаването на спора по същество.
Безспорно
между страните е обстоятелството, че е сключен процесния договор между Община
Пловдив и „Консорциум паркинги и гаражи
– Пловдив” ДЗЗД, че участници в консорциума към момента на сключването на
договора са четирите ответни дружества, че срокът на договора към момента на
подаването на исковата молба е изтекъл, поради което действието на договора към
този момент е прекратено на обективно основание. Останалите обстоятелства са
спорни и подлежат на доказване.
ОКРЪЖЕН
СЪД – ПЛОВДИВ, като разгледа събраните по делото доказателства поотделно и в
тяхната съвкупност и обсъди доводите и възраженията на страните, намира за
установено следното:
Приет
по делото е сключения на 27.05.2011 год. договор за предоставяне на услуга
„Репатриране на неправилно паркирали автомобили“. Страни по него са Общинско
предприятие „Охрана и сигнализация“ – гр. Пловдив от една страна, в качеството
на възложител и „Консорциум „Паркинги и гаражи – Пловдив“ дружество по ЗЗД,
представлявано от Н. М.К. и С.К.Т. , със седалище и адрес на управление гр.
Пловдив, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 25, в качеството на изпълнител.
Договорът
е сключен след проведена открита процедура по реда на ЗОП /приет 2004 год., отменен
понастоящем/.
Със
заповед от 29.06.2011 год. Кметът на Община Пловдив е упълномощил директора на
Общинско предприятие „Охрана и сигнализация“ – Община Пловдив да проведе
открита процедура за възлагане на обществена поръчка, включително и да сключи
договор с предмет „Техническо обслужване на дейността по принудително
отстраняване на неправилно паркирани моторни превозни средства на територията
на гр. Пловдив“.
Представена
с исковата молба е документацията за възлагането на обществената поръчка. В нея
са описани условията за участие и в частност изискванията към кандидатите.
Предвидено е, че участник в
процедурата може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или
юридическо лице, както и техни обединения,
като по този начин буквално е възпроизведена нормата на тогава действащия чл. 9
от ЗОП. Посочено е обаче изрично в документацията, че когато определеният за
изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица, същият е задължен
да създаде юридическо лице, като новосъздаденото юридическо лице е обвързано от
офертата, подадена от обединението /чл. 25, ал. 3, т. 2 от ЗОП/. Част от
документацията е и проектът за договор, който ще се сключи със спечелилия
кандидат.
Документация
за провеждането на процедурата е получена от дружеството „Дат 1“ ЕООД и от Консорциум
„Паркинги и гаражи – Пловдив“. На 08.09.2011 год., преди закупуването на
документацията от консорциума, от страна на „Дат 1“ ЕООД е отправено писмено
запитване до възложителя досежно необходимостта участващо в процедурата
обединение на юридически лице под формата на консорциум следва да регистрира
самостоятелно юридическо лице. На 13.09.2011 год. е изготвен отговор от
възложителя, че по време на провеждането на процедурата не е необходимо
регистриране на обединение като търговско дружество и вписването му в
търговския регистър; регистриране и вписване се налага едва при сключването на
договора за възлагане на обществена поръчка.
Единственият
кандидат в откритата процедура по ЗОП, подал оферта, е бил Консорциум „Паркинги
и гаражи – Пловдив“ дружество по ЗЗД.
Консорциумът
е създаден с договор, сключен на 13.09.2011 год., на основание чл. 275 и 276
ТЗ, вр. чл. 357 и сл. ЗЗД, сключен в писмена форма, с нотариална заверка на
подписите. Участници в него са четири търговски дружества – „ВДС България“ ООД,
представлявано от С.Т., „Вижън парк“
ЕООД, представлявано от Н. К.; „Кар Парк“ ЕООД, представлявано от Н.Б. и „Дат
1“ ЕООД, представлявано от Г.Ш.. По силата на договора страните са постигнали
съгласие да обединят усилията си, средства, техническа и кадрова обезпеченост
за съвместно участие в публично оповестен конкурс за избор на изпълнител на
дейността „преместване на паркирано в нарушение на правилата за движение ППС, а
именно осигуряване на 8 бр.
специализирани автомобили с кранови устройства тип „паяк“, 8 бр. шофьори с
необходимата квалификация и опит за работа с краново устройство в градски
условия, както и поемането на текущата издръжка и ремонти на „паяците“.
Предвидено е, че консорциумът има органи – Общо събрание и Управители, като
управителите организират и ръководят осъществяването на оперативната и
стопанска дейност по изпълнение на предмета на консорциума и осъществяват
представителството на консорциума пред трети лица заедно. Избраните от всички
участници в сдружението управители са посочени в самия договор – Н. К. и С.Т. ,
които ще осъществяват оперативното ръководство и дейността и ще го представляват пред трети лица заедно.
Описано е дяловото участие, както следва – за „Вижън парк“ ООД – 50%, за „ВДС
България“ ООД – 46%, за „Кар парк“ ЕООД – 2% и за „Дат 1“ ЕООД – 2%.
Офертата
на консорциума, подадена на 27.09.2011 год., е класирана на първо място.
Процесният
договор за обществена поръчка е сключен на 27.10.2011 год. с консорциум
„Паркинги и гаражи – Пловдив“ като дружество по ЗЗД, представлявано от Н. К. и С.Т.
.
Прави
се от ответната страна възражение за нищожност
на договора, като сключен в противоречие със закона и в частност с
разпоредбата на чл. 42 от ЗОП /отм./. Във връзка с това възражение съдът приема
следното:
Р Е Ш И :
О Т Х В Ъ Р Л Я предявените от
ОБЩИНА ПЛОВДИВ, гр. Пловдив, пл. „С. Стамболов“ № 1, представлявана от
Кмета на Общината инж. И.Б.Т., обективно съединени искове, да бъдат осъдени при
условията на солидарна отговорност ответниците по делото: 1./ „ВДС БЪЛГАРИЯ“
ЕООД, ЕИК 201200461, със седалище и адрес на управление гр. Пловдив 4000, район
Централен, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 25А, представлявано от Д.М.М.; 2./
„ВИЖЪН ПАРК“ ООД, ЕИК 201635937, със седалище и адрес на управление гр. Пловдив
4004, район Южен, ул. „Васил Чекеларов“ № 2, ет. 1, ап. 3, представлявано от З.О.К.
и Д.Г.Р., заедно и поотделно; 3/ „КАР ПАРК“ ЕООД, ЕИК 160038622, със седалище и
адрес на управление гр. Пловдив 4003, район Северен, ул. „Средец“ № 41,
представлявано от В.О.Х. и 4./ „ДАТ 1“ ЕООД, ЕИК 126631244, със седалище и
адрес на управление гр. Пазарджик 4400, ул. „Асен Златаров“ № 14,
представлявано от Г.К.Ш.,*** сумата в общ размер на 112 612 лева, представляваща неизплатена част от сумата в общ
размер на 376 698 лв., дължима от
изпълнителя на възложителя по силата на чл. 3 от договор, сключен на
27.10.2011 год. по реда на ЗОП /отм./ за предоставяне на услуга „репатриране на
неправилно паркирани автомобили“, съставляваща 30 % от утвърдените такси за
репатриране на автомобили, ведно със законната лихва върху нея, считано от
датата на подаването на исковата молба – 19.06.2015 год. до окончателното
плащане, както и сумата 11 812,89 лева,
представляваща обезщетение за забавено плащане на главницата в размер на
законната лихва за периода от настъпването на забавата до датата на подаването
на исковата молба – 19.06.2015 год.
ОСЪЖДА на основание чл. 78, ал. 3 от ГПК ОБЩИНА ПЛОВДИВ,
гр. Пловдив, пл. „С. Стамболов“ № 1, представлявана от Кмета на Общината инж. И.Б.Т.,
да заплати на „ВИЖЪН ПАРК“ ООД, ЕИК 201635937, със седалище и адрес на
управление гр. Пловдив 4004, район Южен, ул. „Васил Чекеларов“ № 2, ет. 1, ап.
3, представлявано от З.О.К. и Д.Г. Р., заедно и поотделно, сумата 3 725 лева разноски
по делото.
ОСЪЖДА на основание чл. 78, ал. 3 от ГПК ОБЩИНА ПЛОВДИВ,
гр. Пловдив, пл. „С. Стамболов“ № 1, представлявана от Кмета на Общината инж. И.Б.Т.
да заплати на „ДАТ 1“ ЕООД, ЕИК 126631244, със седалище и адрес на управление
гр. Пазарджик 4400, ул. „Асен Златаров“ № 14, представлявано от Г. К.Ш. сумата 5 784 лева разноски по делото.
Решението е
неокончателно и подлежи на въззивно обжалване с въззивна жалба пред Апелативен
съд - Пловдив в двуседмичен срок от връчването му на страните.
ОКРЪЖЕН СЪДИЯ: ………………………………..