Разпореждане по дело №28/2022 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 22 февруари 2022 г.
Съдия: Елена Стойнова Чернева
Дело: 20227210700028
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 февруари 2022 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

114

гр. Силистра, 22 февруари  2022 г.

 

Административен съд – Силистра, в закрито заседание на двадесет и втори февруари през две хиляди и двадесет и втора година, в състав:

СЪДИЯ: Елена Чернева

разгледа адм. дело № 28 по описа на съда за 2022 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Производството по делото е образувано по жалба на Исторически музей- Тутракан с ЕИК *********, представляван от директора П.Б., против  Решение № РД–02-14-78 от 20. 01. 2022 г. на директора на ГД „Управление на териториалното сътрудничество“ в МРРБ и ръководител на националния орган по Програма INTERREG V-A  Румъния-България 2014 -2020,  с което на основание чл. 70, ал. 1, т. 9 от ЗУСЕСИФ и т. 11, б. „а“ от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1  от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ на жалбоподателя е наложена финансова корекция в размер на 10 % от допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, от стойността на договор за обществена поръчка № 9 / 11. 08. 2020 г. с изпълнител Консорциум „Тутраканска епопея“ на стойност 290 000. 00 лв. без ДДС.

Решаващият орган е обосновал решението си въз основа на констатации за извършено нарушение на чл. 70, ал. 1, ал. 2, т. 3, ал.  5 и ал. 7, т. 1 и т. 2 от ЗОП във вр. чл. 2, ал. 2 от ЗОП, изразяващо се в приета незаконосъобразна методика за комплексна оценка, която не дава възможност да бъдат сравнени и оценени обективно офертите на участниците с техните предложения  за екип за изпълнение на поръчката и ценови предложения, така че всяко предложение да има оказваща влияние тежест в крайната оценка на дадената оферта. Въз основа на приетото съотношение между двата показателя, формиращи крайната оценка, е направен извод, че методиката не гарантира реална конкуренция и равнопоставеност между участниците и чрез прилагането ѝ се игнорират на принципите на икономичност и ефикасност.

Жалбоподателят навежда доводи за материална и процесуална незаконосъобразност на оспорваното решение и за несъответствието му с целта на закона. Оспорва извода на административния орган, че е налице твърдяното нарушение. В тази връзка посочва, че единствено въз основа на съотношението между показателите П1 „Екип за изпълнение на поръчката“ и П2 „Предлагана цена“ и обстоятелството, че първият от тях е с два пъти по-голяма тежест от другия, не може да бъде обоснован извод за нарушение на никоя от хипотезите, посочени т. 11, б. „а“ от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1  от Наредба за посочване на нередности. Твърди, че приетото съотношение се прилага за всеки от кандидатите, поради което се сравняват еднакви показатели и не се ограничава конкуренцията, още повече, че възложителят е заложил превес на изискването за качествено изпълнение на поръчката във връзка с изпълнение на целите на проекта, които нямаше да се изпълнят при равенство или превес на ценовия показател. По тези съображения моли за отмяна на решението и за присъждане на направените по делото разноски.

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

Жалбата е подадена  в срока по чл.149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл.147, ал.1 АПК; атакува се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд. Ето защо жалбата се явява процесуално  допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание.

Жалбата  е подадена съгласно правилото от чл.152 ал. 1 АПК и ответният орган е приложил административната преписка, като по допускането на събраните по нея доказателства съдът ще се произнесе в първото заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК. 

Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите изисквания за издаването му.

Жалбоподателят следва да установи в процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него благоприятни последици, по аргумент от чл.154 ал.1 ГПК, във връзка с чл.144 АПК.

Във връзка с гореизложеното и на осн. чл. 154, ал. 1, чл.157, ал. 1, чл. 159 и чл. 163 АПК съдът

Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И  :

 

НАСРОЧВА съдебно заседание за 04. 04. 2022 г.  от 14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:

Жалбоподател: Исторически музей - Тутракан с ЕИК *********, представляван от директора П.Б.;

Ответник по жалбата: Директор на ГД „Управление на териториалното сътрудничество“ в МРРБ и ръководител на националния орган по Програма INTERREG V-A  Румъния-България 2014 -2020.

 

ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният административен орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства в 14-дневен срок от съобщаването.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните най-късно в насроченото съдебно заседание да посочат и да представят нови доказателства, съобразно указанията по чл. 163, ал. 3 и чл. 170 АПК, съдържащи се в мотивите на настоящото определение.

 

РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на оспорване.

                                                                                    СЪДИЯ: