Решение по дело №209/2019 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 25 февруари 2020 г. (в сила от 25 февруари 2020 г.)
Съдия: Иглика Василева Жекова
Дело: 20197220700209
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 20 декември 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е    20

 

Гр. Сливен, 25.02.2020 г.

 

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД СЛИВЕН, в публично заседание на пети февруари две хиляди и двадесета година в състав:

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА

                                              

                                                       ЧЛЕНОВЕ: ИГЛИКА ЖЕКОВА

      ДЕТЕЛИНА БОЗУКОВА

                                                                       

 

 

при участието на прокурора Х. Куков

и при секретаря Николинка Йорданова, като разгледа докладваното от съдия Иглика Жекова КАНД № 209 по описа за 2019 година, за да се произнесе съобрази следното:

 

Производството е образувано по касационна жалба срещу решение по АНД № 1304 по описа на Районен съд Сливен за 2019 година и се движи по реда на глава дванадесета от АПК.

С Решение № 493/15.11.2019 г. по АНД № 1304/2019 г. на Районен съд Сливен е потвърдено Наказателно постановление № 40-0000054/28.08.2019 г., издадено от Началника на Областен отдел „Автомобилна администрация“ – Сливен, с което на „П. Транс“ ЕООД, ЕИК ……………, със седалище и адрес на управление гр. Сливен, жк „Д.“ бл. … вх. … ап. …, представлявано от Ж.Т.П., за нарушение по чл. 10 § 2, изр. първо, предл. второ от Регламент 561/06 и на основание чл. 104 ал. 1 от Закона за автомобилните превози е наложена имуществена санкция в размер на 1 000,00 (хиляда) лева.

Недоволен от така постановеното решение е останал касационния жалбоподател „П. Транс“ ЕООД, което чрез упълномощен представител го обжалва в срок, като в жалбата се навеждат доводи за материална и процесуална незаконосъобразност на наказателното постановление. Счита, че наказващият орган е следвало да приложи чл. 28 от ЗАНН. Моли съда да отмени обжалваното решение и потвърденото с него наказателно постановление.

В с.з. касационният жалбоподател, редовно и своевременно призован, не се представлява.  

В с.з. ответникът по касационната жалба, редовно и своевременно призован, не изпраща представител.

В с.з. представителят на Окръжна прокуратура Сливен поддържа, че жалбата е неоснователна, а решението на Районен съд Сливен – законосъобразно.  

Административният съд, в качеството на касационна инстанция, като обсъди направените в жалбата оплаквания, становищата на страните и събраните доказателства, прие за установено следното:

Касационната жалба е подадена в срок и е процесуално допустима, но по същество – неоснователна.

В жалбата са наведени оплаквания за материална и процесуална незаконосъобразност и необоснованост на обжалвания съдебен акт. За да се отговори на същите, касационната инстанция следва да обсъди събраните по делото доказателства, от които се установява следното от фактическа страна:

На 01.08.2019 г. била извършена документална проверка от органите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ – Областен отдел Сливен на „П. Транс“ ЕООД, притежаващо лиценз  № 4066 за извършване на международни превози на товари. Проверяващите установили, че за периода от 01.02.2019 г. до 30.04.2019 г. дружеството не е организирало работата на в. Д. Д. по начин, по който да спазва изискванията на Регламент № 561/2006 г. и Регламент 165/2014 г. Констатирано било, че от 08.04.2019 г. до 21.04.2019 г. при управление на автомобил Волво ФХ с рег. № ………….., категория N3 (оборудван с дигитален тахограф DTCO с № **********) е превишил  допустимите 90 часа общо управление за две последователни седмици, като превишението е с 229 минути (3 часа и 49 минути). Така установеното от фактическа страна било прието като административно нарушение и квалифицирано като такова по чл. 10 § 2 изр. първо, предл. второ от Регламент № 561/2006 г. в съставен АУАН серия А-2018, № 250863/01.08.2019 г. При съставяне на акта била иззета разпечатка от дигитален тахограф. Въз основа на съставения акт, на 28.08.2019 г. Началник Областен отдел „Автомобилна администрация“ – Сливен при ИА „Автомобилна администрация“ издал Наказателно постановление № 40-0000054/28.08.2019 г., издадено от Началника на Областен отдел „Автомобилна администрация“ – Сливен, с което на „П. Транс“ ЕООД, ЕИК ………., със седалище и адрес на управление гр. Сливен, жк „Д.“ бл. … вх. … ап. …, представлявано от Ж.Т.П., за нарушение по чл. 10 § 2, изр. първо, предл. второ от Регламент 561/06 и на основание чл. 104 ал. 1 от Закона за автомобилните превози наложил имуществена санкция в размер на 1 000,00 (хиляда) лева.

По преписката и съответно – към доказателствата по делото пред първата съдебна инстанция са приобщени разпечатка от дигитален тахограф, от която се установява горното, Заповед № РД-08-249/15.05.2015 г., с която министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е определил длъжностните лица, които могат да издават наказателни постановления по реда на ЗАНН за нарушения на регламенти на ЕС, Заповед за преназначаване и Договор за сухопътен превоз на стоки от 01.07.2013 г.

За да потвърди наказателното постановление, Районният съд е развил следните мотиви:

При постановяване на своя акт съдът е приел, че от събраните по делото доказателства безспорно се установява, че нарушението е извършено и доказано както от обективна, така и от субективна страна, както и че при съставяне на акта и издаване на наказателното постановление не са допуснати съществени процесуални нарушения или такива на материалния закон. Решаващият съд е обсъдил всички представени по делото доказателства и всички възражения на жалбоподателя, в която връзка е направил подробен анализ на относимите материалноправни и процесуални норми. При такива мотиви Районният съд е потвърдил процесното наказателно постановление.

Решението е валидно, допустимо и правилно. Настоящата касационна инстанция напълно споделя изводите на Районния съд при следните съображения:

Първоинстанционният съд правилно е установил фактическата  обстановка, като е формирал и съответни на доказателствата правни изводи. От доказателствата, събрани пред първоинстанционния съд се установява по безспорен и категоричен начин, че при извършената от контролните органи на автомобилната администрация проверка, същите са установили, че в. – сл. на „П. Транс“ ЕООД Д. Д. от 08.04.2019 г. до 21.04.2019 г. при управление на автомобил Волво ФХ с рег. № …………, категория N3 (оборудван с дигитавен тахограф DTCO с № **********) е превишил  допустимите 90 часа общо управление за две последователни седмици, като превишението е с 229 минути (3 часа и 49 минути). Нарушението е квалифицирано като такова по чл. 10, пар. 2, изр. първо, предл. второ от Регламент ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета. Съгласно посочената норма, транспортното предприятие организира работата на водачите, посочена в параграф 1, по такъв начин, че водачите да са в състояние да спазват Регламент (ЕИО) № 3821/85 и глава II от настоящия регламент; Транспортното предприятие надлежно инструктира водачите и извършва редовни проверки за осигуряване на спазването на Регламент (ЕИО) № 3821/85 и глава II от настоящия регламент. Цитираните в нормата регламенти нормират работата на контролните уреди за регистриране на данните за движението на автомобилите и на Директива 88/599/ЕИО относно прилагането на Регламенти и свързаните с нея дневни времена на управление на превозното средство, прекъсвания и дневни периоди на почивка, както и периодите на седмична почивка. Съгласно чл. 104 ал. 1 от Закона за автомобилните превози,  превозвач, който не осигури спазване на разпоредбите за работното време и почивките на водачите при извършване на обществени превози на пътници и товари, включително при превози за собствена сметка, се наказва с имуществена санкция 1000 лв. В процесния случай е очевидно, че нарушението е извършено, същото е и доказано по безспорен и несъмнен начин в хода на първоинстанционното производство.Извършвайки своята проверка в рамките на приетите за установени от предходната съдебна инстанция факти и обстоятелства, Административен съд – Сливен намира, че доводите в касационната жалба са неоснователни и релевираните отменителни основания не са налице.

В атакуваното решение Районен съд Сливен, след преценка на събраните по делото доказателства и относимите норми, правилно е потвърдил Наказателно постановление № 40-0000054/28.08.2019 г., издадено от Началника на Областен отдел „Автомобилна администрация“ – Сливен, с което на „П. Транс“ ЕООД, ЕИК ………………, със седалище и адрес на управление гр. Сливен, жк „Д.“ бл. … вх. … ап. …, представлявано от Ж.Т.П., за нарушение по чл. 10 § 2, изр. първо, предл. второ от Регламент 561/06 и на основание чл. 104 ал. 1 от Закона за автомобилните превози е наложена имуществена санкция в размер на 1 000,00 (хиляда) лева.

По изложените съображения, обжалваното решение не е постановено при нарушения, сочени в жалбата като касационни основания за отмяна и като правилно и обосновано следва да бъде оставено в сила.

 

Водим от горното и на основание чл. 63 ал. 1 от ЗАНН във вр. с чл. 221 ал. 2, предл. първо от АПК, Административен съд Сливен

 

Р Е Ш И:

 

ОСТАВЯ В СИЛА Решение № 493/15.11.2019 г. на Районен съд Сливен, постановено по АНД № 1304/2019 г. по описа на същия съд.

 

Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

       ЧЛЕНОВЕ:1.

 

             

                                                                              2.