Присъда по дело №514/2016 на Окръжен съд - Плевен

Номер на акта: 25
Дата: 5 юни 2017 г. (в сила от 22 октомври 2018 г.)
Съдия: Емил Стефанов Банков
Дело: 20164400200514
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 29 юни 2016 г.

Съдържание на акта

П Р И С Ъ Д А

 

 

№ ………….                            05.06.2017                     град П Л Е В Е Н

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

ПЛЕВЕНСКИ ОКРЪЖЕН СЪД                              наказателен състав

на ПЕТИ ЮНИ                                       две хиляди и седемнадесета година, в публичното заседание в следния състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Е. БАНКОВ

СЪД. ЗАСЕДАТЕЛИ:   1. К.В.Д.

2. Д.К.Б.

                                                       

 

Секретар: А.В.

Прокурор:          Г. ЛАЗАРОВ

като разгледа докладваното от ПРЕДСЕДАТЕЛЯ

НОХД № 514 по описа за 2016 година

и на основание данните по делото и закона

 

П Р И С Ъ Д И:

 

 

ПРИЗНАВА ПОДСЪДИМИЯ Л.Й.К., роден на ***г***, ЕГН **********.***. Българин, български гражданин. Има завършено средно специално образование. Не е женен. Не работи (студент). Не е осъждан.

 

ЗА ВИНОВЕН В ТОВА, ЧЕ:

 

На 07.11.2015г. в гр.****, Плевенска обл., около 07.00 часа, на път PVN 2145 /34012/, при управление на моторно превозно средствол.а. "****" с рег.№ ЕН **** ВС, собственост на Й. Г. ***, нарушил правилата за движение по пътищата, а именно:

чл. 20, ал.1 от Закона за движение по пътищата: "Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват";

– чл.20, ал.2 от Закона за движение по пътищата: "Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението",

като не изпълнил задължението си съгласно чл.20, ал.1 – да контролира непрекъснато превозното средство, което управлява, и не изпълнил задължението си съгласно чл.20, ал.2 от ЗДвП да съобрази скоростта си на движение с атмосферните условия и със състоянието на пътя (мъгла, мокър асфалт, завой с десен вираж и отрицателен наклон), за да бъде в състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие, като, движейки се със скорост около 40 км/ч, загубил контрол над управлявания от него автомобил, който поднесъл, преминал през лентата за насрещно движение, напуснал пътното платно и ударил намиращия се край пътя С. А.М. ***, вследствие на което по непредпазливост причинил смъртта му , поради което и на основание чл.343, ал.1, б."в", във вр. с чл.342, ал.1, във вр. чл.55, ал.1, т.1 от НК, ГО ОСЪЖДА на ШЕСТ МЕСЕЦА лишаване от свобода, като на основание чл.66, ал.1 от НК отлага изпълнението на наложеното наказание с тригодишен изпитателен срок, считано от влизане на присъдата в сила.

ЛИШАВА на основание чл.343г във вр. чл.343, ал.1, б."в", във вр. с чл.342, ал.1, във вр. чл.37,ал.1, т.7 от НК подсъдимия Л.Й.К. от право да управлява МПС за срок една година и шест месеца.

 

ОСЪЖДА на основание чл.189, ал.3 от НПК подсъдимия Л.Й.К. да заплати по сметка на ПОС деловодни разноски в размер 304,64 лева, а по сметка на ОД на МВР деловодни разноски в размер на 313, 90 лева.

ПРИСЪДАТА може да се обжалва и протестира в петнадесет дневен срок  от днес пред Апелативен съд – град Велико Търново.

 

      

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

                                    

СЪД.ЗАСЕДАТЕЛИ:  1.                       2.                             

                                                                            

 

                                                                                                                              

                                                                                                                            

 

 

 

 

 

Съдържание на мотивите

М  О  Т  И  В  И  :

 

Против подс.Л.Й.К. е повдигнато обвинение за престъпление по чл.343, ал.1, б."в", във вр. с чл.342, ал.1 от НК за това,че на 07.11.2015г. в гр.***, Плевенска обл., около 07.00 часа, на път PVN 2145 /34012/, при управление на моторно превозно средство – л.а. "***" с рег.№ ********, собственост на Й. Г. ***, нарушил правилата за движение по пътищата, а именно:

чл. 20, ал.1 от Закона за движение по пътищата: "Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват";

чл.20, ал.2 от Закона за движение по пътищата: "Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението",

като не изпълнил задължението си съгласно чл.20, ал.1 – ЗДвП да контролира непрекъснато превозното средство, което управлява, и не изпълнил задължението си съгласно чл.20, ал.2 от ЗДвП да съобрази скоростта си на движение с атмосферните условия и със състоянието на пътя (мъгла, мокър асфалт, завой с десен вираж и отрицателен наклон), за да бъде в състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие, като, движейки се със скорост около 40 км/ч, загубил контрол над управлявания от него автомобил, който поднесъл, преминал през лентата за насрещно движение, напуснал пътното платно и ударил намиращия се край пътя С.А.М. ***, вследствие на което по непредпазливост причинил смъртта му.

В с.з.представителят на ПОП поддържа обвинението против подсъдимия.

В хода на съдебното производство пострадалите Е.С.М.,Й. С.А.,С.С.А.,А.С.А. и В.С.М.  са конституирани като частни обвинители в производството.В с.з.поверениците им им поддържат обвинението.

Защитникът на подсъдимия изразява становище,че обвинението не е доказано и моли съда да постанови присъда,с която да оправдае подзащитния му по повдигнатото обвинение.

          Подсъдимият Л.К. разбира в какво се състои повдигнатото против него обвинение,не се признава за виновен и дава обяснения.Моли съда да постанови присъда,с която да го оправдае по повдигнатото обвинение.

          Съдът,като прецени доказателствата по делото поотделно и в тяхната съвкупност,намира за установено следното от фактическа страна:

Подсъдимият Л.К. е правоспособен водач на МПС от 08.07.2014г., кат."В" и "М". До момента не са му налагани административни санкции за нарушения на правилата за движение по пътищата.

На 07.11.2015г. сутринта, около 06.30 часа, свид.С.Ю.Й., Е.С.М. и С.А.М.,***, тръгнали от с.***към гр.***. Пътували с л.а."***" с рег.№ ********, управляван от С.М.. Било студено, асфалтовата настилка била мокра, имало мъгла. Около 07.00 часа, при излизане от гр.***, малко след табелата за изход от града, в посока гр.***, при навлизане в десен завой с вираж и отрицателен наклон на път PVN 2145 /34012/, автомобилът, управляван от М., поднесъл и водачът загубил контрол над управлението.  Автомобилът преминал през лентата за насрещно движение, напуснал пътното платно и се спрял в шанеца. Пътуващите излезли от автомобила, нямало пострадали. Започнали да оглеждат "***"-то и да търсят начин да го върнат на пътя.

По същото време, по същия път и в същата посока пътувал подс. Л.К. с управлявания от него л.а. – джип "***" с рег.№ ********, собственост на баща му Й. Г. ***. Движел се с около 40 км/ч. При навлизане в същия пътен участък, описан по-горе (десен завой при изхода на гр.*** в посока гр.***, с вираж и отрицателен наклон на път PVN 2145 /34012/), автомобилът, управляван от К., поднесъл и водачът загубил контрол над управлението.  Автомобилът не успял да вземе завоя, преминал през лентата за насрещно движение, напуснал пътното платно и ударил С.М., който в този момент стоял на банкета край пътното платно, от страната, където се намирало "***"-то. При удара тялото на С.М. попаднало и било завлечено под л.а."***", който продължил движението си напред и ударил с предна лява част задната дясна част л.а."***". Това предизвикало отместване на л.а."***" с 4.20 метра напред. В крайната фаза от движението си л.а."***" повалил акациево дърво с дебелина на ствола около 15 см, покачил се (приплъзнал се) по него на разстояние около 3 метра и спрял. Водачът Л.К. напуснал автомобила и се отдалечил към пътя.

Свидетелят Е.М. сигнализирал на телефон "112" за станалото произшествие и потърсил помощ. На място били изпратени екипи на "Спешна помощ" и полиция. Свидетелите С.Й. и Е.М. успели да извадят изпод л.а."*** Рънър" тялото на С.М.. Пострадалият бил жив, но в много тежко състояние (кома), кървял обилно. М. бил натоварен в автомобил на ЦСМП-Плевен и незабавно транспортиран за оказване на медицинска помощ в МБАЛ-Плевен. Въпреки положените усилия от лекарските екипи, в 09.35 часа С.М. починал.

Според заключението на ВЛ по назначената съдебно-медицинска експертиза при огледа и аутопсията на трупа на С.М. са установени следните увреждания: счупване на костите на черепния покрив и черепната основа, масивен излив на кръв под твърдата и мека мозъчни обвивки (субдурален и субарахноидален хематоми), кръвоизлив в мозъчните стомахчета, (интравентрикуларен хематом), тежка контузия на паренхима на мозъка в областта на продълговатия мозък, двустранно счупване на ребра, счупване на лява ключица, излив на кръв в лявата гръдна половина (хемоторакс), разкъсно-контузни рани по главата, множество охлузвания и кръвонасядания по кожата на крайниците. Уврежданията са резултат от тъпи травми и съответстват на механизма на блъскане на пешеходец от автомобил. Не са открити увреждания, които да не могат да бъдат свързани с механизма на автомобилна травма.

Заключението на експерта по извършената съдебно-медицинска експертиза е, че водеща причина за смъртта на С.М. е тежка черепно-мозъчна травма, довела до мозъчен оток и компресия на жизнено важни центрове.

Съгласно заключението на вещото лице по назначената автотехническа експертиза, причина за настъпване на пътно-транспортното произшествие от страна на водача на л.а."***", модел "***" с рег.№ ******** е несъобразената скорост на движение на МПС, при което то губи ориентация и кратковременна напречна устойчивост в конкретните условия – завой с десен вираж, отрицателен наклон, хлъзгав и мокър пътен участък, лоша видимост поради мъгла и ръмеж. Водачът на л.а."***" е имал техническа възможност да предотврати настъпването на ПТП, ако се е движел с по-ниска скорост, позволяваща му да контролира управлението на автомобила и при необходимост (при възникване на опасност) дори да спре. Критичната скорост, над която л.а."*** Рънър" губи напречна устойчивост в конкретните условия, е изчислена от експерта на 38.76 км/ч. Скоростта, с която се е движел същият автомобил непосредствено преди възникване на произшествието, е била около 40 км/ч.

В хода на съдебното следствие на ВЛ е поставена допълнителна задача да изчисли критичната скорост на автомобилите напуснали пътното платно при условие,че върху него е имало наслоена кал от селскостопански машини или други МПС.ВЛ е отговорило,че в такъв случай критичната скорост на двете МПС е около 63,67 км/ч.

По време на разследването е изискана информация от Дирекция "Национална система 112", Районен център – Монтана, за това от кого и кога е бил подаден сигнал за настъпилото ПТП. Според полученият отговор, първият сигнал е бил подаден в 07.31,17 часа от мобилен телефон 0********* от лице, представило се като Е.С.. Информацията е бил предадена на ЦСМП – Плевен в 07.34,01 часа, ОДЧ на ОДМВР – Плевен в 07.34,13 часа и на ОЦ на РДПБЗН – Плевен в 07.37,57 часа. В 07.34,17 часа от мобилен телефон 0********* е бил подаден втори сигнал от лице, представило се като Й. К.. В 07.35,10 часа от мобилен телефон 0********* е подаден трети сигнал от лице, представило се като Л.К.. В 07.45,20 часа е регистрирано повторно повикване от мобилен телефон 0*********. От горното е видно, че помощ на пострадалия е била оказана от екипите, изпратени от първия постъпил сигнал, който не е бил подаден от подсъдимия, а от свидетеля Е.С.М.. Подс. Л.К. първо е информирал баща си Й. К. за случая, който след това се е обадил на тел.112, после сигнал е подал и подсъдимия.

Горната фактическа обстановка се установява отчасти от обясненията на подсъдимия, от показанията на свидетелите Е.С.М. и С.Ю.Й.-очевидци на инцидента,като се вземат предвид както показанията на свид.С.Й. дадени на съдебното следствие,така и тези депозирани в хода на досъдебното производство,прочетени на съдебното следствие на осн.чл.281,ал.4,във вр.с ал.1,т.1 от НПК,отчасти от показанията на свидетелите М.З., Й.А.,С.А.,А.А.,Г.И.,М.Т. и Х.Т.,от заключенията на ВЛ по назначените медицинска и автотехническа експертиза /съдът не е съгласен със заключението на ВЛ по поставената допълнителна задача,за което ще изложи доводи по-нататък в мотивите/,както и от приложените към делото писмени доказателства.

Подсъдимият не се признава за виновен по повдигнатото с обвинителния акт обвинение.Дава обяснения,в които посочва,че е изгубил контрол над автомобила защото върху пътното платно е имало наслоена кал,която е влошила сцеплението и е довела до занасяне на МПС.

Тези обяснения на подсъдимия не следва да се кредитират защото представляват защитна теза,която не се подкрепя от останалите доказателства по делото.

На първо място в протокола за оглед на ПТП,в частта касаеща път,пътни и крайпътни съоръжения е посочено буквално :“В района на местопроизшествието:дребнозърнест асфалт,без неравности,гладък асфалт, мокър асфалт…“. Не се споменава наличието на кал върху пътното платно. От фотоалбума към протокола за огред също не е видно върху пътното платно да има наслояване на кал.Вярно е,че по-горе в протокола за оглед е записано: „…при следните пътни условия: мъгливо време с 5-10 метра видимост,мокра асфалтова настилка,разнесена кал.“.Това общо посочане обаче не означава,че върху пътната настилка е имало кал.Безспорно и двата автомобила участници в ПТП са били извън пътното платно,където действително заради характера на терена има разнесена кал.

На второ място свидетелите присъствали по време и след ПТП не споменават върху асфалтовата настилка да е имало наслоена кал.Свид.М.З.-*** посетил произшествието сочи,че пътното платно е било хлъзгаво заради мъглата,но не му а направило впечатление върху пътя да има разнесена кал.Свидетелят-очевидец С.Й. заявява,че върху пътното платно не е имало кал. Свид.Г.И.-*** посетил произшествието сочи,че пътната настилка е била почти мокра,защото мъглата е била много гъста,но върху нея е нямало кал.Свид.М.Т., участвал като поемно лице при огледа на местопроизшествието твърди,че на банкета е имало кал,но не и на шосето което е било влажно.Единствено свид.Х.Т.,участвал като поемно лице при огледа на местопроизшествието,заявава че върху шосето е имало кални дири от трактори в близост до ПТП.Показанията на този свидетел обаче не следва да се кредитират защото противоречат на показанията на останалите свидетели посочени по-горе и с обективно установеното при огледа на местопроизшествието.

Предвид изложеното по-горе съдът приема,че към момента на настъпване на ПТП пътната настилка е била мокра,но върху нея е нямало наслоена кал.

С оглед този извод на съда правно ирелевантно е заключението на ВЛ по поставената му допълнителна задача да изчисли критичната скорост на автомобилите напуснали пътното платно при условие,че върху него е имало наслоена кал от селскостопански машини или други МПС.Освен това същото не се приема от съда,защото по него ВЛ е отговорило,че в такъв случай критичната скорост на двете МПС е около 63,67 км/ч.В заключението назначено в хода на досъдебното производство обаче,докладвано на етапа на съдебното следствие същото ВЛ е посочило,че критичната скорост, над която л.а."***" губи напречна устойчивост в конкретните условия– завой с десен вираж, отрицателен наклон, хлъзгав и мокър пътен участък, лоша видимост поради мъгла и ръмеж, е 38.76 км/ч.Ноторно известно е,че при наслояване на кал върху асфалтова настилка сцеплението между нея и автомобилните гуми е по-ниско,отколкото върху мокър асфалт.В такъв случай би следвало при кална пътна настилка критичната сскорост да е по-ниска,а не по-висока отколкото критичната скорост върху мокра такава.

При така установената фактическа обстановка съдът приема за установено от правна страна,че с деянието си подсъдимия е осъществил от обективна и субективна страна състава на престъпление по чл.343, ал.1, б."в", във вр. с чл.342, ал.1 от НК,като на 07.11.2015г. в гр.***, Плевенска обл., около 07.00 часа, на път PVN 2145 /34012/, при управление на моторно превозно средство – л.а. "***" с рег.№ ********, собственост на Й. Г. ***, нарушил правилата за движение по пътищата, а именно:

чл. 20, ал.1 от Закона за движение по пътищата: "Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват";

– чл.20, ал.2 от Закона за движение по пътищата: "Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението",

като не изпълнил задължението си съгласно чл.20, ал.1 – ЗДвП да контролира непрекъснато превозното средство, което управлява, и не изпълнил задължението си съгласно чл.20, ал.2 от ЗДвП да съобрази скоростта си на движение с атмосферните условия и със състоянието на пътя (мъгла, мокър асфалт, завой с десен вираж и отрицателен наклон), за да бъде в състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие, като, движейки се със скорост около 40 км/ч, загубил контрол над управлявания от него автомобил, който поднесъл, преминал през лентата за насрещно движение, напуснал пътното платно и ударил намиращия се край пътя С.А.М. ***, вследствие на което по непредпазливост причинил смъртта му.

Съдът счита,че на първо място е нарушена разпоредбата на чл.20,ал.1 от ЗДП която задължава водачите да контролират непрекъснато ППС,които управляват-подсъдимият безспорно е изгубил контрол върху управлявания от него автомобил,пресякъл е лентата за насрещно движение и е напуснал пътното платно.

Нарушена е и разпоредбата на чл.20,ал. 2 от ЗДП защото подсъдимият не е съобразил скоростта си с атмосферните условия и със състоянието на пътя (мъгла, мокър асфалт, завой с десен вираж и отрицателен наклон), за да бъде в състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие, като, движейки се със скорост около 40 км/ч при критична 38.76 км/ч, загубил контрол над управлявания от него автомобил, който поднесъл, преминал през лентата за насрещно движение, напуснал пътното платно и ударил намиращия се край пътя С.А.М..

Деянието е извършено от подсъдимия при форма на вина небрежност-същият не е предвиждал настъпването на общественоопасните последици,но е бил длъжен и е могъл да ги предвиди.Същият е бил длъжен да ги предвиди, защото допуснатите нарушения на ЗДП са предпоставки за ПТП-той е бил наясно с конкретните условия и е следвало да подбере скорост,която е съобразена с тях и му дава възможност да контролира МПС и да спре.Могъл е да ги предвиди защото за всеки човек с нормален интелект нарушаващ правилата за движение по пътищата е логично тези нарушения да доведат да общественоопасни последици.Дори и да се приеме,че върху пътната настилка е имало наслоена кал,той е трабвало да вземе предвид и този факт и също да управлява със скорост която да му позволява да контролира автомобила си и да да спре.

Неоснователно е възражението на защитника на подсъдимия,че същият не е бил длъжен и не е могъл да предвиди,че извън пътя ще има друго МПС и хора.Както бе изяснено, деецът е бил длъжен и е могъл да предвиди,че управлявайки автомобил с неподходяща за конкретния случай скорост и неконтролирайки го ще създаде опасност за движението.За него не е задължително да предвиди къде точно на пътното платно или извън него има препятствие.

Неоснователно е и възражението,че деецът след деянието е направил всичко зависещо от него за оказване помощ на пострадалия.Само подсъдимият в обясненията си посочва,че е искал да помогне на пострадалия,но е бил заплашен и прогонен от други лица.Свид.Е.М. твърди,че след катастрофата той и свид.С.Й. са се опитвали и впоследствие след пристигане на екип на ЦСМП са извадили пострадалия изпод джипа на подсъдимия,а последният веднага след удара е слязъл от МПС и е избягал,като се е върнал едва след като са дошли баща му и другите.Свид.С.Й. също сочи,че след удара подсъдимият е слязъл от колата излязъл е на асфалта, побягнал е и се е обадил на баща си. И двамата свидетели не отбелязват подсъдимият де се е опитвал да помогне на пострадалия или да е бил гонен и запашван от някого.Както бе отбелязано по-горе в хода на досъдебното производство е изискана информация от Дирекция "Национална система 112", Районен център – Монтана, за това от кого и кога е бил подаден сигнал за настъпилото ПТП. Според полученият отговор, първият сигнал е бил подаден в 07.31,17 часа от мобилен телефон 0********* от лице, представило се като Е.С.. Информацията е бил предадена на ЦСМП – Плевен в 07.34,01 часа, ОДЧ на ОДМВР – Плевен в 07.34,13 часа и на ОЦ на РДПБЗН – Плевен в 07.37,57 часа. В 07.34,17 часа от мобилен телефон 0********* е бил подаден втори сигнал от лице, представило се като Й. К.. В 07.35,10 часа от мобилен телефон 0********* е подаден трети сигнал от лице, представило се като Л.К.. В 07.45,20 часа е регистрирано повторно повикване от мобилен телефон 0*********. От горното е видно, че помощ на пострадалия е била оказана от екипите, изпратени от първия постъпил сигнал, който не е бил подаден от подсъдимия, а от свидетеля Е.С.М.. Подс. Л.К. първо е информирал баща си Й. К. за случая, който след това се е обадил на тел.112, после сигнал е подал и подсъдимия.

Причина за извършване на престъплението е несъобразяването от страна на подсъдимия с правилата за безопасност на движението по пътищата.

При определяне на наказанието което следва да бъде наложено на подсъдимия за извършеното от него деяние съдът съобрази отегчаващите и смекчаващите отговорността на дееца обстоятелства.

В процесния случай не са налице отегчаващи отговорността на извършителя обстоятелства,освен допуснатите две нарушения на ЗДП довели до общественоопасния резултат,макар че следва да се отчете,че загубата на контрол е резултат от движението с несъобразена скорост.

Налице са обаче многобройни смекчаващи отговорността такива-чистото съдебно минало на дееца,младата му възраст,фактът,че той не е наказван по административен ред за нарушения на ЗДП, минималното нарушение на правилата осигуряващи безопасност на движението по пътищата довело до общественоопасния резултат /подсъдимият е е движил със скорост която е надвишавала критичната само с около 2 км/ч/.

В настоящия случай съдът намира,че са налице многобройни смекчаващи отговорността обстоятелства и най-лекото,предвидено в закона наказание се оказва несъразмерно тежко.Ето защо и на осн.чл.55,ал.1,т.1 от НК наказанието трябва да бъде определено под най-ниския  предел.Настоящата инстанция счита,че наказание шест месеца лишаване от свобода е реципрочно на обществената опасност на деянието и дееца и е законово и морално адекватно.

Това наказание обаче не следва да бъде изтърпявано реално от извършителя.В конкретния случай са налице не само формалните условия за прилагане на института „Условно осъждане”,посочени в разпоредбата на чл.66,ал.1 от НК-наложено е наказание „Лишаване от свобода” за срок до три години /а именно шест месеца/ и деецът не е осъждан на лишаване от свобода за престъпление от общ характер.Съществува и третата от предпоставките аргументиращи приложението на посочения институт-съдът намира,че за постигане на целите на наказанието и преди всичко за поправянето на осъдения не е наложително той да изтърпи наказанието. Този извод се налага от обстоятелството,че степента на обществена опасност на деянието и дееца е сравнително ниска.Извършителят е млад човек,в началото на самостоятелния си житейскки път,студент,без противообществени прояви.Престъплението предмет на настоящето производство е случаен и изолиран факт в живота му.Ето защо съдът счита,че изпълнението на наказанието следва да бъде отложено с тригодишен изпитателен срок,през който деецът ще има възможност да демонстрира положително отношение към установения в страната обществен ред.

          Съобразявайки отегчаващите и смекчаващите отговорността на дееца обстоятелства,които бяха подробно коментирани по-горе и предвид изразения извод,че при определяне на наказанието следва да се вземат предвид многобройните смекчаващи отговорността обстоятелства,както и на основание чл.343г от НПК подсъдимият следва да бъде лишен от право да управлява МПС за срок  от една година и шест месеца.

При този изход на процеса и на основание чл.189 ал.3 от НПК подсъдимият следва да бъде осъден да заплати разноски,както следва:

-по сметка на ПлОС разноски по делото в размер на 304.64 лева;

-по сметка на ОД на МВР гр.Плевен разноски в размер на 313.90  лева;

По изложените съображения съдът постанови присъдата си.

 

 

                             ПРЕДСЕДАТЕЛ: