Разпореждане по дело №239/2020 на Административен съд - Русе

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 4 май 2020 г.
Съдия: Елица Симеонова Димитрова
Дело: 20207200700239
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 май 2020 г.

Съдържание на акта

                                     Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е

                                                    

гр.Русе, 04.05.2020 г.

         Административен съд-Русе, 6-ти състав, в закрито заседание на четвърти май  през две хиляди и двадесета година, в състав:

                                                                  СЪДИЯ: ЕЛИЦА ДИМИТРОВА

като разгледа докладваното от съдията адм.д. № 239 по описа за 2020 г., за да се произнесе, съобрази следното:

Производството е по чл.158, ал.1 от АПК.  

   Образувано е по жалба на Н.С.С. в лично качество и като управител на „ НиСи- Н.С.“*** против писмо с рег.индекс 94Н-861-2 #2/ 29.04.2020г на кмет на Община Русе. С оспореното  писмо е даден отговор на постъпило от жалбоподателя заявление с рег.индекс 94Н-861-2 #1/ 29.04.2020г.,че осъществява вече дейността си като търговец на територията на Парк на младежта-Русе. В оспореното писмо жалбоподателят е информиран за заповеди на МЗ : Заповед № РД-01-239/26.04.2020г за изменение на заповед № РД-01-143/20.03.2020г. и за заповед РД-01-970 / 27.04.2020г за изменение на Заповед № РД-01-757/21.03.2020г. на Кмета на Община Русе, съгласно която се разрешават посещенията в Парка на Младежта-Русе, с цел разходка на родители с деца и също предвидените мерки за противоепидемична защита,  свързана с разпространението на COVID-19 на територията на област Русе и на територията на страната,вкл.“ избягване на : докосване на повърхности-паметници,дървета,кошчета,пейки, навлизане и / или сядане в тревните площи, сядане на пейки и други елементи на градското обзавеждане“. В писмото е посочено, че с оглед спазването на противопидемичните мерки е недопустимо ползването на атракционното влакче в парка на младежта по издаденото на жалбоподателя разрешение за извършване на търговска дейност за периода на извънредното положение . Разяснена е наказателната отговорност по чл.355 ал.2 НК и ,че заплатената такса за извършване на търговска дейност за периода на извънредното положение ще бъде възстановена.

Жалбата е нередовна, тъй като не отговаря на изискването на чл.151, т.3 от АПК – към нея не е представен документ за платена по сметка на съда държавна такса по т.2б, б.“а“ от Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерството на правосъдието в размер на 10 лева от физическото лице и 50 лв от ЕТ.

Съдът счита, че молбата за освобождаване от заплащане на държавна такса се явява неоснователна. Съгласно разпоредбата на чл. 83 ал. 2 ГПК, във вр. с чл. 144 АПК, такси и разноски не се внасят от физически лица, за които е признато от съда, че нямат достатъчно средства да ги заплатят. Липсва такава норма по отношение на търговците. В случая жалбоподателят не е приложил към допълнителната молба декларация за материално и гражданско състояние, от която да е видно, че като физическо лице не реализира месечни доходи  и че като търговец не разполага с финансова възможност, поради което молбата за освобождаване следва да бъде оставена без уважение.

 

 

Жалбата следва да бъде оставена без движение като на жалбоподателя бъдат дадени указания за отстраняване на констатираните нередовности

Настоящият състав съобрази, че оспорващият е сезирал направо съда без да е изпълнена процедура по чл.152, ал.1 АПК, поради което и липсва преписка по издаване на оспореното писмо. Ето защо на ответната страна следва да се укаже да представи заверено копие от преписката по издаване на писмо с рег.индекс 94Н-861-2 #2/ 29.04.2020г на кмет на Община Русе

 

По повод искането за спиране на предварително изпълнение на оспорения акт-писмо  и представените  писмени доказателства, намира следното:

В съдебната практика и доктрината няма спор, че правното естество на оспорения акт се определя не от неговото наименование и правно основание, посочено в него, а от съдържанието му, от същностната характеристика на разпоредените с него правни последици и ако оспореният акт не поражда такива права или задължения, а например само констатира факти и обстоятелства от правно значение, то същият няма да представлява ИАА. В оспорения акт не е включено разпореждане за предварително изпълнение. Недопустимо - поради липса на предмет, се явява и искането по чл. 60 ал.5 и чл.166, ал.2, респ.ал.4 от АПК на жалбоподателя за спиране на предварителното изпълнение на обжалвания акт.

         Така мотивиран, съдът

 

Р А З П О Р Е Д И:

         ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалбата.

ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ, на основание чл.83 ал. 2 ГПК, молбата на Н.С.С. в лично качество и като управител на „ НиСи- Н.С.“ ЕИК *********   да бъде освободен от заплащане на държавна такса

УКАЗВА  на жалбоподателя в 7-дневен срок от съобщението да отстрани констатираните недостатъци като:

- да представи документ за платена държавна такса в размер на 10 лева по сметка на АС-Русе, досежно обжалването му на административния акт като физическо лице;

- да представи документ за платена държавна такса в размер на 50 лева по сметка на АС-Русе, досежно обжалването му на административния акт като лице, представляващо фирма ЕТ „Ниси-Н.С.“, ЕИК *********.

При неизпълнение на дадените указания в срок жалбата ще бъде оставена без разглеждане, а производството по делото ще бъде прекратено.

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ искането на Н.С.С., с ЕГН **********, за спиране на предварителното изпълнение на писмо с рег.индекс 94Н-861-2 #2/ 29.04.2020г на кмет на Община Русе

Да се изиска от кмета на община Русе да представи за нуждите на делото цялата преписка, свързана с издаването на писмо с рег.индекс 94Н-861-2 #2/ 29.04.2020г на кмет на Община Русе. Срок за представяне – 3 дни

Разпореждането не подлежи на обжалване.

 

 

                                                   СЪДИЯ: