Р Е Ш Е Н И Е
№ 15
гр. Русе, 25.05.2021 год.
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
Русенският административен съд, в публичното
заседание на осемнадесети май през две хиляди и двадесет и първа година в
състав:
Съдия: РОСИЦА БАСАРБОЛИЕВА
при секретаря ЦВЕТЕЛИНА
ДИМИТРОВА като разгледа докладваното от съдия БАСАРБОЛИЕВА административно дело № 176 по описа за 2021
година, за да се произнесе, взе предвид:
Производството
е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във
връзка с чл. 27, ал. 1 от Закона за управление на средствата от Европейските
структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).
Образувано
е по жалба на "Криси КК 2012" ЕООД, със седалище: гр.Русе, представлявано
от управителя Б.М.К.. Съгласно първоначалната жалба и уточнението към нея
относно предмета на оспорване, депозирано с Уведомление вх.№1439 от 08.04.2021
г. по описа на АС-Русе /л.47 и л.48 от делото/, се обжалва отказ на
Ръководителя на управляващия орган (РУО) на Оперативна програма "Иновации
и конкурентоспособност" (ОПИК) 2014-2020 г., с който е отхвърлено
депозираното от оспорващото търговско дружество проектно предложение в ИСУН 2020
с рег. № BG16RFOP002-2.073-21207 за предоставяне на безвъзмездна финансова
помощ, който отказ е обективиран в утвърдения от РУО на ОПИК на 02.03.2021 г.
"Списък на предложените за отхвърляне проектни предложения и основанието
за отхвърлянето им по 22-ра оценителна сесия". С жалбата се настоява, че
процесният отказ е незаконосъобразен – издаден при допуснато съществено
нарушение на процесуалния и материалния закон. Иска се отмяна му.
Ответникът
– Ръководителят на управляващия орган на ОПИК 2014-2020 г. и главен директор на
Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" при
Министерство на икономиката, чрез процесуалния си представител Д. Г. – служител
с юридическо образование и правоспособност, в молба вх.№1957 от 17.05.2021 г.
по описа на АС-Русе, (л. 161 от делото) излага становище за законосъобразност
на оспорения акт. Сочи, че административният орган, въз основа на извършената
проверка в НАП, е констатирал, че подаденото от жалбоподателя проектно
предложение не отговаря на изисквания, въведени с Условията за кандидатстване
по процедурата, поради което правилно УО е постановил отказа за предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ.
Съдът
като взе предвид доводите, изложени в жалбата, фактите, които се извеждат от
анализа на доказателствата по делото, разгледани
поотделно и в съвкупност, становищата на страните и в рамките на задължителната
проверка по чл. 168, ал. 1 от АПК, приема за установено от фактическа и правна
страна следното:
Жалбата
е допустима, като подадена от надлежна страна, срещу административен акт,
подлежащ на съдебен контрол, и в законоустановения срок, съгласно чл. 149, ал.
1 от АПК във връзка с чл. 27, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, указан от административния
орган в оспорения акт и това не е спорно между страните. Решението на РУО е изпратено
по "Информационна система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в
България 2020" (ИСУН 2020) на 12.03.2021 г. и на същата дата е отворено от
жалбоподателя. Жалбата е подадена в деловодството на Административен съд – Русе на 17.03.2021 г. с
което е спазен преклузивния 14-дневен срок за оспорване.
Административното
производство е започнато с подаването от жалбоподателя на проектно предложение с
рег. № BG16RFOP002-2.073-21207, чрез попълване на формуляр за кандидатстване в
интернет портала ИСУН 2020 по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073
"Подкрепа на микро и малки
предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID
19".
Със Заповед № РД-16-380/14.05.2020 г. на РУО на ОПИК
2014–2020 г. (л. 106 – л.130 от делото) е определена състав на Оценителна комисия
за извършване на комплексна оценка, включваща проверка за съответствие на
проектните предложения с минималните изисквания, предвидени в условията за
кандидатстване и документална проверка за това дали кандидатът отговаря на
изискванията за бенефициент по процедурата за подбор.
Със Заповед № РД-16-381/14.05.2020 г. на РУО (л. 103-л.105
от делото) са утвърдени опростени процедурни правила. Същите са представени
поделото и представляват Приложение № 1 към цитираната последна заповед (л.104
и л.105 от делото).
След приключване на оценката от оценителната комисия по
отношение на проектните предложения от 20-та до 28-ма оценителни сесии по
процедурата за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за
преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID 19" за
подадени проектни предложения с поредни номера от BG16RFOP002-2.073-19001 до
BG16RFOP002-2.073-27623, от председателя на комисията е изготвен Доклад изх. №
93-00-1074 от 26.02.2021 г. до РУО (л.140–л.141 от делото). Като приложения към
доклада са списъци на предложения за отхвърляне проектни предложения и
основанията за отхвърлянето им за всяка от 20-та до 28-ма оценителни сесии.
На 02.03.2021
г., въз основа на горецитирания доклад, РУО одобрява Списък на предложение за
отхвърлени проектни предложения и основанията за отхвърлянето им, сред които
проектни предложения е и това на оспорващото дружество с рег. №
BG16RFOP002-2.073-21207 - под № 17 в списъка /л.142-л.144 от делото/.
В
основанията за отхвърляне на проектното предложение на оспорващия е посочено
следното:
1. Кандидатът не
отговаря на изискването от Критерии за допустимост на кандидатите по т. 11.1,
подт. 5) от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 16 от
Критерии и методология за оценка на проектните предложения (Приложение 4 към
Условията за кандидатстване).
Съгласно т. 11.1, подт. 5 от Условията
за кандидатстване и изпълнение, кандидатите следва да са регистрирали спад поне
20 % в оборота (нетните приходи от продажби) за месец април 2020 г., спрямо
средния месечен оборот (нетни приходи от продажби) през 2019 г.
Съгласно данните в представената
Декларация за финансовите данни (Приложение 2), стойността на нетните приходи
от продажби за месец април 2020 г. е 1299 лева, а нетните приходи от продажби
за 2019 г., декларирани от кандидата в Годишната данъчна декларация, подадена с
Вх. № 1800И0292783/25.01.2020 г., съгласно
предоставена информация от Националната агенция за приходите са 15 770 лева.
Видно от служебна проверка в търговски
регистър и регистър на ЮЛНЦ, кандидатът е регистриран преди 01.01.2019 г.
В бележка под линия № 4 на стр. 7 от
Условията за кандидатстване и изпълнение е посочено, че в случаите, когато
кандидатът е регистриран преди 01.01.2019 г. – средният месечен оборот (нетни
приходи от продажби) за 2019 г. се изчислява като стойността на „нетните
приходи от продажби“ от годишната данъчна декларация (ГДД) за 2019 г. (ГДД по
чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. (част V, шифър 0110 „Нетни приходи от продажби“) или
ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2019 г. (Приложение 2, Част ІІІ, шифър 2-30011 „Нетни
приходи от продажби“), се раздели на 12.
Предвид горното не е налице спад от
поне 20 % в оборота (нетни приходи от продажби) за месец април 2020 г., спрямо
средния месечен оборот (нетни приходи от продажби) през 2019 г.
Съгласно Приложение 4 „Критерии и
методология за оценка на проектните предложения“: „При несъответствие с
изискванията по т. 13 – 23 и т. 27, проектното предложение се отхвърля“.
2. Кандидатът не отговаря на
изискването на т. 9 „Минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова
помощ за конкретен проект“ от Условията за кандидатстване и изпълнение и на
Критерий № 25 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения
(Приложение 4 към условията).
Съгласно т. 9 от Условията за
кандидатстване и изпълнение: „Безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по
процедурата, може да бъде в максимален размер до 10 % от „нетните приходи за
продажби“, декларирани: при лица, които се облагат с корпоративен данък, в Годишната
данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. (част V, шифър 0110 „Нетни
приходи от продажби“), или при еднолични търговци в Годишната данъчна
декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2019 г. (Приложение 2, Част ІІІ, шифър 2-30011
„Нетни приходи от продажби“) и „Допустими по процедурата са единствено
кандидати с отчетени поне 30 000 лв. „нетни приходи от продажби“ в Годишна
данъчна декларация за 2019 г.
Нетните приходи от продажби за 2019 г.,
съгласно служебно предоставена информация от Националната агенция по приходите
са 15 770 лева.
Предвид описаното, кандидатът не може
да получи безвъзмездна помощ по процедурата.
По
делото е представена Заповед № РД-16-635/30.07.2020 г. (л. 145 от делото) на
Министъра на икономиката, с която за лице, което да изпълнява функциите на РУО
по приоритетни оси 1, 2, 3 и 4 на ОПИК 2014 – 2020 г. е определена И. И. – и.д.
главен директор на главна дирекция "Европейски фондове и
конкурентоспособност".
Ответникът
представя "Условия за кандидатстване и изпълнение за предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014 – 2020 процедура на подбор на проекти
BG16RFOP002-2.073”., както и Приложение 4 "Критерии и методология за
оценка на проектни предложения по ОПИК 2014 – 2020 по процедура
BG16RFOP002-2.073 "Подкрепа на микро
и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията
COVID 19".
В преписката /л.163 от делото/ се съдържа
справка от извършена служебна проверка в НАП за кандидата “Криси КК-2012 “ЕООД
относно подадена от дружеството ГДД по чл.92 ЗКПО за 2019 г. и декларирани от
задълженото лице нетни приходи от продажби.
В хода на настоящото съдебно производство от
приходната администрация е изискана и е приета като доказателство ГДД по чл.92 ЗКПО за 2019 г. на “Криси КК-2012 “ЕООД, ЕИК *********, с вх.№
1800И0292776/25.01.2020 г. /л.152-л.156 от делото/.
Като
доказателство по делото е приета и представената от приходната администрация
ГДД по чл.92 ЗКПО за 2019 г. на трето лице – “Ребо-консулт“ ЕООД, със
седалище:гр.Русе, с ЕИК *********, с вх.№ 1800И0292783/25.01.2020 г.
/л.188-л.1926 от делото/.
Предвид
гореустановеното от фактическа страна, съдът извежда следните правни изводи:
По
отношение компетентността на органа, издал оспорения акт:
Съгласно
чл. 38, т. 1 от ЗУСЕСИФ в 10-дневен срок от одобряването на оценителния доклад,
съответно от изтичането на срока по чл. 36, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на
управляващия орган издава мотивирано решение, с което отказва предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ за всяко проектно предложение, включено в списъка
по чл. 35, т. 3 от закона. В конкретната хипотеза, както вече бе посочено със
Заповед № РД-16-381/14.05.2020 г. на РУО на ОПИК са утвърдени Опростени
процедурни правила за работа на оценителната комисия. Съгласно т. 2.14 от тези
правила в срок от 3 работни дни, РУО одобрява представените му списъци или ги
връща за отстраняване на допуснати нарушения. Според т. 2.18 от опростените
правила, кандидатите, на които е отказано предоставяне на БФП се уведомяват
посредством ИСУН, като им се изпраща утвърденият от РУО списък с предложените
за отхвърляне проектни предложения.
Съгласно
чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ ръководителят на управляващия орган е ръководителят на
администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващия
орган или оправомощено от него лице. С Решение № 574/13.07.2016 г. на
Министерски съвет за УО по ОПИК 2014-2020 г. е определена Главна дирекция
"Европейски фондове за конкурентоспособност" на Министерство на
икономиката. Със своя Заповед № РД-16-635/30.07.2020
г. министърът на икономиката като РУО на
ОПИК е определил И.И.– и.д. Главен Директор на Главна дирекция "Европейски
фондове за конкурентоспособност" в Министерство на икономиката да
изпълнява функции на РУО по приоритетни оси 1, 2, 3 и 4 на ОПИК.
Оспореният
административен акт – отказът, обективиран в одобрения от РУО на ОПИК списък на
предложените за отхвърляне проектни предложения, вкл. по 22-ра оценителна
сесия, в частта, в която е отказано на жалбоподателя предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ, по подадено от него проектно предложение BG16RFOP002-2.073-21207
по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020
г., процедура за подбор на проекти BG16RFOP002.2.073 "Подкрепа на микро и малки предприятия за
преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19", по
приоритетна ос 2 "Предприемачество и капацитет за растеж на МСП на
ОПИК", е постановен от компетентен орган.
Оспореният
акт е постановен в изискуемата писмена форма и е с изискуемото съдържание. От
съдържанието на акта се установява категорично волята на ответника – отказва да
предостави БФП на кандидата, по посочената процедура. Посочени са основанията
за постановяване на отказа – Кандидатът не отговаря на изискването от Критерии за
допустимост на кандидатите по т. 11.1, подт. 5) от Условията за кандидатстване
по процедурата и Критерий № 16 от Критерии и методология за оценка на
проектните предложения (Приложение 4 към Условията за кандидатстване). Не са налице
основания за отмяна на акта по смисъла на чл. 146, т. 2 от АПК.
По
отношение спазването на процесуалните правила:
Производството
по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор по процедура
BG16RFOP002.2.073 "Подкрепа на микро
и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията
COVID-19" е осъществено в съответствие с Опростените процедурни правила на
работа на оценителната комисия. Съгласно чл. 21, ал. 1, т. 2 от Закона за
мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на
Народно събрание от 13.03.2020 г. и за преодоляване на последиците,
Управляващите органи на средствата от Европейските структурни и инвестиционни
фондове имат право да: отпускат безвъзмездна финансова помощ /БФП/ при
опростени правила, включително без публикуване на покана за набиране на
предложения. В случая на основание т. 2.2 от Опростените процедурни правила, по
процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на
съответствието на проектното предложение с минималните изисквания, предвидени в
условията за кандидатстване и документална проверка, дали кандидатът отговаря
на изискванията за бенефициент. Според т. 2.8 от правилата, проверката се
извършва от един член на оценителната комисия с право на глас в съответствие с
утвърдените критерии, като за целта се попълва оценителен лист в ИСУН 2020. В
случая правилата са спазени и такъв оценителен лист е попълнен /л.131-л.138 от
делото/, но при извършване на проверката са отчетени данни за обстоятелства,
относими към основанията, послужили за постановяване на процесния отказ,
касаещи трето лице, а не дружеството-жалбоподател. Това е довело до погрешни
фактически установявания, а оттам – до неправилни изводи и необоснованост на
оспорения отказ за предоставяне на БФП на кандидата.
I. По първото основание, с което е мотивиран отказът за предоставяне на БФП.
В т.11.1 от "Условия за кандидатстване и изпълнение за предоставяне на
безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014 – 2020, Процедура на подбор на
проекти BG16RFOP002-2.073” /за краткост по-надолу само “Условията”/ са
разписани критериите
за допустимост на кандидатите.
Според т.11.1, подточка 5 от Условията кандидатите следва
да са регистрирали спад поне 20 % в оборота (нетните приходи от продажби) за
месец април 2020 г., спрямо средния месечен оборот (нетни приходи от продажби)
през 2019 г.
В бележка под линия № 3 на стр.
7 от Условията е пояснено, че “нетни приходи от продажби” са такива по смисъла на параграф 1, т.49 от ДР на ЗКПО вр. параграф 1,
т.11 от ДР на Закона за счетоводството.
В бележка под линия № 4 на стр. 7 от
Условията е посочено, че в случаите, когато кандидатът е регистриран преди
01.01.2019 г. – средният месечен оборот (нетни приходи от продажби) за 2019 г.
се изчислява като стойността на „нетните приходи от продажби“ от годишната
данъчна декларация (ГДД) за 2019 г. по чл. 92
от ЗКПО за 2019 г. (част V, шифър 0110 „Нетни приходи от продажби“) се раздели
на 12.
За случая, от служебна проверка в търговски регистър и
регистър на ЮЛНЦ, е установено, че кандидатът е
регистриран преди 01.01.2019 г. и това не е спорно
обстоятелство.
Съгласно Приложение 4 "Критерии и методология за
оценка на проектни предложения по ОПИК 2014 – 2020 по процедура
BG16RFOP002-2.073 "Подкрепа на микро
и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията
COVID 19", за критерия - кандидатът е предприятие, регистрирало спад поне
20 % в оборота (нетните приходи от продажби) за месец април 2020 г., спрямо
средния месечен оборот (нетни приходи от продажби) през 2019 г., източниците на проверката са: Декларация за финансовите данни -Приложение
2 и Служебна проверка от НАП относно нетни приходи от
продажби за 2019 г. /т.16 от Приложение 4/.
Към формуляра за кандидатстване на "Криси КК 2012" ЕООД, със
седалище: гр.Русе е била представена Декларация за финансовите данни -Приложение
2 /л.96-л.97 от делото/, според която стойността на нетните приходи от продажби за месец април
2020 г. е 1 299.00 лева, а средния месечен оборот /нетните приходи от продажби/
за 2019 г., изчислен по указания начин в т.11.1 от Условията е 3
341.00лв.
В
съответствие на разписаното в т.16 от Приложение 4 е извършена служебно
проверка в НАП относно нетните приходи от продажби за 2019 г. на кандидата,
обективира в справка /л.163 от делото/. Съгласно справката кандидатът е подал ГДД по чл.92 от ЗКПО с вх. № 1800И0292783/25.01.2020 г., в която е
декларирал
нетни приходи от продажби за 2019 г. в размер общо на 15 770 лева. Тези данни са
обективирани и в оценителния лист.
Въз основа на горните констататации е заключено, че не е
налице спад от поне 20 % в оборота (нетни приходи от продажби) за месец април
2020 г., спрямо средния месечен оборот (нетни приходи от продажби) през 2019 г.
В жалбата са наведени доводи, че от административния
орган погрешно са съобразени данни от
подадена декларация по ЗКПО от трето лице, а не от тази на кандидата "Криси
КК 2012" ЕООД. Доводите са основателни.
Видно от справката от
извършената служебна проверка от НАП /л.163 от делото/, макар да е изписано, че
се отнася до кандидата “Криси КК 2012” ЕООД, са посочени данни от подадена ГДД
по чл.92 от ЗКПО с вх. №
1800И0292783/25.01.2020 г., от задължено лице с ЕИК
********* / “Криси КК 2012” ЕООД е с ЕИК *********/. Тази декларация
е представена от приходните органи в хода на съдебното производство
/л.188-л.192 от делото/ и е очевидно, че тя не е била подадена от кандидата, а
от трето лице – “Ребо-консулт“ЕООД, със седалище:гр.Русе, с ЕИК *********.
Така, съобразявайки данни от декларацията на третото лице, а не тези от
подадената от кандидата, административният орган не е установил релевантните за
случая обстоятелства, в нарушение на задължението му вменено от процесуалния закон
– чл.35 от АПК, и е направил погрешни фактически констатации.
По делото, като доказателство, е приобщена подадената по чл.92 от ЗКПО за
2019 г. от “Криси КК 2012” ЕООД, ЕИК *********, ГДД с вх.
№1800И0292776/25.01.2020 г. /л.151-л.156
от делото/, която е относимата за случая. По данни от нея,
стойността на
„нетните приходи от продажби“ за 2019 г.
(част V, шифър 0110 „Нетни приходи от продажби“) е 40 088.50лв., а не отразените в оценителния лист в група I, т.4 и т.25 – 15 770 лв. При съобразяване на действителната величина и
по правилото в
бележка под линия № 4 на стр. 7 от Условията –
средният месечен оборот (нетни приходи от продажби) за 2019 г. на кандидата “Криси КК 2012”ЕООД възлиза на 3 341 лв., както е
декларирано от кандитата /40 088.50 лева : 12/. При съотнасянето на оборота (нетни приходи от продажби) за месец
април 2020 г. - 1299лв. със средния месечен оборот (нетни
приходи от продажби) през 2019 г. се установява спад от
39 %.
Така, противно на приетото от РУО, е налице спад от поне 20 % в оборота (нетни
приходи от продажби) за месец април 2020 г., спрямо средния месечен оборот
(нетни приходи от продажби) през 2019 г.
Въз основа на горното
неправилно от РУО е заключил, че е налице хипотезата на Приложение
4 „Критерии и методология за оценка на проектните предложения“ -
„При несъответствие с изискванията по т. 13 – 23 и т. 27 /коментираното изискване е т.16 на Приложение 4/, проектното
предложение се отхвърля“, респ. че налице основание за отказ за предоставяне на
БФП.
II. Второто самостоятелно основание, на което от административния орган е
постановен оспореният по делото отказ, е по съображения, че кандидатът
не отговаря на изискването на т. 9 „Минимален и максимален размер на
безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект“ от Условията за
кандидатстване и изпълнение и на Критерий № 25 от Критерии и методология за
оценка на проектните предложения (Приложение 4 към условията).
И в този случай в
административното производство, в нарушение на чл.35 от АПК, не са изяснени
релевантните обстоятелства – не са взети предвид данните от подадената от
кандидата декларация за 2019 г. по чл.92 от ЗКПО, а тези от декларацията на
третото лице - Ребо-консулт“ ЕООД, със седалище:гр.Русе, с ЕИК *********, в
която като нетните
приходи от продажби за 2019 г., са декларирани 15 770
лева.
В подадената по чл.92 от ЗКПО за 2019 г. от “Криси КК 2012”ЕООД ГДД по
чл.92 от ЗКПО с
вх. №1800И0292776/25.01.2020
г. /л.151-л.156 от делото/, която е относимата за случая,
са декларирани „нетните приходи от продажби“ за 2019 г. в размер на 40 088.50лв. При
съобразяване на тази величина дружеството отговаря на Критерий № 25 от
Критерии и методология за оценка на проектните предложения (Приложение 4 към
условията), а именно – общият размер на заявената от кандидата БП –
4000 лв. е по-нисък от 10 процента от стойността на нетните приходи от
продажби, посочени в ГДД за 2019 г., която стойност възлиза на 4 008,85 лева. /10 % от 40 088.50лв./
При съобразяване на декларирани „нетните
приходи от продажби“ за 2019 г. в размер на 40 088.50лв., кандидатът отговаря на т.9 от
Условията за кандидатстване и изпълнение: „Безвъзмездната финансова помощ,
предоставяна по процедурата, може да бъде в максимален размер до 10 % от
„нетните приходи за продажби“, декларирани: при лица, които се облагат с
корпоративен данък, в Годишната данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г.
(част V, шифър 0110 „Нетни приходи от продажби“) и на изискването „Допустими по
процедурата са единствено кандидати с отчетени поне 30 000 лв. „нетни приходи
от продажби“ в Годишна данъчна декларация за 2019 г. Изводите на РУО за обратното противоречат на установените факти по
делото.
С оглед
изложеното настоящата инстанция намира обжалваният индивидуален административен
акт за незаконосъобразен - събраните по делото писмени доказателства водят на извод за
неустановеност на посочените в мотивната му
част фактически основания. Оспореният отказ
за отпускане на безвъзмездна финансова помощ на "Криси КК 2012" ЕООД,
със седалище: гр.Русе, по процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073
"Подкрепа на микро и малки
предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID
19" по ОПИК 2014 – 2020, е незаконосъобразен. Същият следва да бъде
отменен, а преписката – върната за ново произнасяне на РУО, при съобразяване на
задължителните мотиви по приложението на закона, изложените по-горе в
настоящото решение.
Съдът, на основание чл. 172, ал. 2 от АПК
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ
по жалба на "Криси КК 2012" ЕООД, със седалище: гр.Русе,
представлявано от управителя Б.М.К., отказ на Ръководителя на управляващия
орган (РУО) на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност"
(ОПИК) 2014-2020 г., с който е отхвърлено депозираното от "Криси КК
2012" ЕООД, със седалище: гр.Русе проектно предложение в ИСУН 2020 с рег.
№ BG16RFOP002-2.073-21207 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ,
който отказ е обективиран в утвърдения от РУО на ОПИК на 02.03.2021 г. "Списък
на предложените за отхвърляне проектни предложения и основанието за
отхвърлянето им по двадесет и втора оценителна сесия".
ИЗПРАЩА преписката на РУО на Оперативна
програма "Иновации и конкуретноспособност“ 2014 - 2020 г. за ново
произнасяне, при съобразяване с указанията, дадени по-горе в мотивите на
настоящото решение.
Решението
подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в
14-дневен срок от получаване на съобщението за постановяването му.
СЪДИЯ: