Р Е
Ш Е Н
И Е
№
гр.Харманли,07.12.2017
г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД-ХАРМАНЛИ в откритото си
съдебно заседание на шести ноември две хиляди и седемнадесета година състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ
: М. Атанасова
при
секретаря А. Х.и с участието на прокурора ......................... като
разгледа НАХД № 395/2017 г. по описа на съда
Производството
е по глава III раздел V, чл.59 и сл. от ЗАНН.
Обстоятелства по
жалбата
Жалбоподателят ОБЩИНА
ХАРМАНЛИ, седалище и адрес на управление: гр.Харманли, пл.”Възраждане” № .,
БУСТАТ: .., представлявана от М.И.К. - Кмет обжалва наказателно постановление №
НЯСС-17/29.05.2017 г., издадено от временно изпълняващ функциите на председател
на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор като издадено в
противоречие с материалния закон, при наличие на
съществени нарушения на административно – производствените
правила.
Излага следните
съображения:
Оспореното наказателно
постановление било издадено въз основа на акт за установяване на
административно нарушение № 07-009/30.03.2017 г., съставен от М.О. – главен
инспектор в регионален отдел „Надзор на язовирните стени и съоръженията към
тях” – Южна централна България в Главна дирекция „Надзор на язовирните стени и съоръженията към тях” при ДАМТН.
АУАН бил съставен за нарушение по чл.190а ал.1 т.3 от Закона за водите,
изразяващо се в неизпълнение на даденото в Констативен протокол № 07-05-035/21.02.2017
г. предписание „да се уведоми писмено ДАМТН, РО ЮЦБ с адрес гр.Хасково,
ул.”Панорама” № 2 за наличието на заповед за назначаване или сключен договор с
лице, отговарящо на изискванията, съгласно чл.15 ал.1 от Наредбата за условията
и реда за осъществяване на техническата и безопасната експлоатация на
язовирните стени и съоръженията към тях, както и контрол на техническото им
състояние” за оператор на язовирната стена на язовир „Яледжика”, землище
с.Лешниково, общ.Харманли. Актът бил съставен срещу Община Харманли в
качеството и на собственик на язовира.
Твърди, че описаното в
АУАН и НП нарушение не съответства на нормата на чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ, която
предвижда, че председателят на Държавната агенция за метрологичен и технически
надзор или оправомощените от него длъжностни лица по чл.190, ал. 4 имат право да
дават задължителни предписания на собствениците на язовирни стени и/или на
съоръженията към тях, съобразно правомощията си по този закон, включително за
извършване на мерки и действия за изясняване на техническото състояние и на
условията за експлоатация на контролираните обекти, както и да определят срок
за тяхното изпълнение. От текста на разпоредбата било видно, че не предвиждала
състав на административно нарушение, а уреждала единствено правомощията на председателят
на ДАМТН, във връзка с упражняване на вменените му със закона контролни
функции. Счита, че неправилно актосъставителят, а впоследствие и
административно – наказващият орган са приели, че с описаното деяние е нарушена
разпоредбата на чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ. Липсата на ясна, точна и съответна на
описаното деяние в АУАН и НП разпоредба затруднявала и силно ограничавала
правото на защита и представлявала самостоятелно основание за отмяна на
оспореното наказателно постановление. Правната квалификация на нарушението
следвало да е ясно посочена и не можело да се извлича по тълкувателен път.
Отбелязва също така,
че състави на административни нарушения се уреждали в чл.190а, но в следващите
ал.2 и ал.3 от ЗВ. В ал.3 било вменено задължение на собствениците, на които
били дадени задължителни предписания да уведомят писмено председателят на ДАМТН
за изпълнението им в определения за това срок.
Претендира се
наказателното постановление да бъде отменено.
С молба вх. №
8005/12.10.2017 г. юр. Г. К. – процесуален представител на Община Харманли
заявява, че поддържа депозирана жалба против наказателното постановление.
Твърди, че актът за установяване на административно нарушение и наказателното
постановление са издадени от лице, която нямат материална компетентност за
това.
Поддържа тезата, че
правната норма, посочена като основание за издаване на наказателното
постановление, а именно чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ не съдържа съставомерни признаци
на нарушението, поради факта, че била обща, а не санкционна. Общите правни
норми се разпростирали върху определен род отношения, които регулират по общ
начин, като посочват родовите признаци на участниците в тях, а санкционната
правна норма има за цел да защити общата от нарушения.
Поддържа искането за отмяна на обжалваното
наказателно постановление.
Ответният административно
- наказващ орган Държавна агенция за метрологичен и технически надзор,
редовно призован не изпраща представител и не изразява становище относно
подадената жалба.
Районна
прокуратура – Харманли, редовно призована, не изпраща представител и не взема
становище по жалбата.
Факти от съдебното
дирене
На
21.02.2017 г. свидетелите инж.М.Е.О., заемаща длъжността главен инспектор и
инж.А.В. Кацару-Ксантополу – инспектор в Главна дирекция „Надзор на язовирните стени
и съоръженията към тях” при Държавна агенция за метрологичен и технически
надзор извършили проверка в Община Харманли в качеството на собственик на
язовир „Яледжика”, находящ се в землището на с.Лешниково, община Харманли,
относно изпълнение на предписания по осъществяване на безопасна техническа
експлоатация, дадени с КП 07-05-186/21.06.2016 г. и за възлагане на
стопанисването, поддържането и осъществяването на техническата експлоатация на
язовирната стена по смисъла на § 1 ал.1 т.95 от ДР на Закона за водите и § 1
т.19 от „Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях и за осъществяване
на контрол за техническото им състояние”. При проверката не било установено наличие
на договор, сключен с лице отговарящо на изискванията на чл.15 ал.1 от „Наредбата
за условията и реда за осъществяване на техническата и безопасната експлоатация
на язовирните стени и съоръженията към тях и за осъществяване на контрол за
техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена. Предвид на това с
Констативен протокол от документална проверка № 07-05-035/21.02.2017 г. са били
дадени преписания на собственика да уведоми писмено ДАМТН, РО ЮЦБ гр.Хасково за
наличието на сключен договор с лице, отговарящо на изискванията на чл.15 ал.1
от Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и безопасната
експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях, както и на контрол за
техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена. Определен е бил срок
за изпълнение на предписанието до 09.03.2017 г.
Впоследствие, при извършената на 10.03.2017
г. проверка в деловодството на ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ-гр.Хасково, било установено,
че не е получено писмено уведомление от Община Харманли за наличието на сключен
договор с лице, отговарящо на изискванията за оператор на язовирна стена и
съоръженията към нея.
Актосъставителят е приел, че с това си поведение на 10.03.2017 г. Община
Харманли, в качеството си на собственик на язовир „Яледжика” не е изпълнила
даденото в констативен протокол № 07-05-035/21.02.2017 г. на Главна дирекция
„Надзор на язовирните стени и съоръженията при тях” задължително предписание да
уведоми писмено ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ-гр.Хасково за наличието на сключен договор с
лице, отговарящо на изискванията на чл.15, ал.1 от „Наредбата за условията и
реда за осъществяване на техническата и безопасната експлоатация на язовирните
стени и съоръженията към тях, както и на контрол за техническото им състояние”
за ОПЕРАТОР на язовирна стена, с което нарушила чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ. Посоченият констативен протокол е приложен по
делото, като видно от същия на жалбоподателя Община Харманли е било дадено за
изпълнение в посочения срок гореописаното предписание, като е указано още, че
ДАМТН следва да бъде уведомена писмено за изпълнението на предписанието в
7-дневен срок от изпълнението му.
С оглед установеното е съставен АУАН № 07-009/30.03.2017г. за извършено
нарушение по чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ. АУАН е предявен и подписан без възражения.
С наказателно
постановление № НЯСС-17 от 29.05.2017 г. Временно изпълняващия функциите
председател на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор приема за
установено от фактическа страна следното:
На 21.02.2017 г. при
извършена проверка в администрацията на община Харманли, находяща се на адрес
гр.Харманли, пл.„Възраждане” № 1, на основание чл.190а ал.1 т.2 от Закона за
водите, в качеството й на собственик на язовирната стена и съоръженията към нея
на язовир „Яледжика”, са изискани доказателства за възлагането на
стопанисването, поддържането и осъществяването на техническата експлоатация на
язовирната стена и на съоръженията към нея на лице, което отговаря на
изискванията за оператор на язовирна стена по смисъла на § 1 ал.1 т.95 от
Допълнителните разпоредби на Закона за водите и § 1 т.19 от Наредбата за
условията и реда за осъществяване на техническата и безопасната експлоатация на
язовирните стени и съоръженията към тях и за осъществяване на контрол за
техническото им състояние, за което е съставен констативен протокол №
07-05-035/21.02.2017 г. връчен на община Харманли на 01.03.2017 г. При
извършената проверка не е представен договор или акт на компетентен орган, с
който функциите по стопанисване, поддържане и осъществяване на техническата
експлоатация на язовирна стена и съоръженията към нея на язовир „Яледжика”,
находящ се в землището на с.Лешниково, община Харманли, Акт за публична
общинска собственост № 298/27.06.2000 г., собственост на община Харманли, да са
възложени на лице, което да отговаря на изискванията за оператор на язовирна
стена. В констативен протокол № 07-05-035/21.02.2017 г. на община Харманли
собственик на язовир „Яледжика” е дадено предписание „ Да се уведоми писмено
ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ, с адрес гр. Хасково, бул. „Панорама” № 2 за наличието на
заповед за назначаване или сключен договор с лице, отговарящо на изискванията
на чл.15 ал.1 от „НАРЕДБА за условията и реда за осъществяване на техническата
и безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях, както и
на контрол за техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена, със
срок за изпълнение 10.03.2017 г. При извършена проверка на 10.03.2017 г. в
деловодството на ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ, с адрес гр. Хасково, бул. „Панорама” № 2 е
установено, че не е получено писмено уведомление от община Харманли, за
наличието на сключен договор с лице, отговарящо на изискванията за оператор на
язовирна стена и съоръженията към нея, т.е. на 10.03.2017 г. не е изпълнено от
собственика на язовир „Яледжика” задължителното предписание, дадено в
констативен протокол № 07-05-035/21.02.2017 г. на Главна дирекция „Надзор на
язовирните стени и съоръженията при тях”, а именно: Да се уведоми писмено
ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ, с адрес гр. Хасково, бул. „Панорама” № 2 за наличието на
заповед за назначаване или сключен договор с лице, отговарящо на изискванията
на чл.15 ал.1 от „НАРЕДБА за условията и реда за осъществяване на техническата
и безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях, както и
на контрол за техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена, със
срок за изпълнение 09.03.2017 г.
Извършеното не
представлява маловажен случай по смисъла на чл.28 от ЗАНН.
На основание чл.83 ЗАНН, във връзка с чл.201 ал.12 и чл.200 ал.1 т.39 от Закона за водите на община
Харманли, седалище и адрес на управление: гр. Харманли, пл.”Възраждане” № .,
ЕИК ...., представлявана от М.И.К. - кмет на общината е наложено
административно наказание „имуществена санкция” в размер на 1000 лв., за
неизпълнение на предписание по чл.190а, ал.1, т.3 от Закона за водите.
Описаната в акта за установяване на
административно нарушение и възприетата
в наказателното постановление фактическа обстановка безспорно се установява от
събраните по делото писмени доказателства, находящи се в АНП по издаването им,
както и от показанията на изслушаните в съдебно заседание свидетели - инж.М.Е.О.-актосъставител,
заемаща длъжността главен инспектор и инж.А.В. Кацару-Ксантополу – инспектор в
Главна дирекция „Надзор на язовирните стени и съоръженията към тях” при
Държавна агенция за метрологичен и технически надзор.-свидетел при установяване
на нарушението и при съставянето на акта, които съдът кредитира с доверие като
логични, вътрешно непротиворечиви, последователни и кореспондиращи с останалите
доказателства по делото.
Правни съображения
Настоящото
наказателно постановление подлежи на обжалване предвид разпоредбата на чл.201
ал.13 от Закона за водите в срока по чл.59 ал.ІІ от ЗАНН. Наказателното
постановление е връчено на жалбоподателя на 20.07.2015 г., а жалбата е подадена
на 27.07.2017 г., видно от приложения на стр.11 служебен бон. Като подадена в
законоустановения срок от легитимирано лице, жалбата се явява процесуално
допустима и по същество неоснователна.
Актът за
установяване на административно нарушение е съставен от компетентно длъжностно
лице - инж.М.Е.О. в качеството и на главен инспектор в регионален отдел „Надзор
на язовирните стени и съоръженията към тях” – Южна Централна България в Главна
дирекция „Надзор на язовирните стени и съоръженията към тях” при Държавна
агенция за метрологичен и технически надзор. Съставен е в присъствие на
свидетелите: инж.А.В. К.-К. – инспектор, която е присъствала и при установяване
на нарушението, свидетелката Е.Х.Л.-
изпълнител в ДАМТН и представител на Община Харманли. Актът за установяване на
административно нарушение е съставен от компетентно длъжностно лице предвид
разпоредбата на чл.201 ал.11 от Закона за водите и Заповед № 80/24.01.2017 г.,
издадена от Председателя на Държавна агенция за метрологичен и технически
надзор в п.25, от която фигурира името
на актосъставителя. Актът е съставен в 3 месечен срок от извършване на
нарушението и констатирането му, поради което следва да се приеме, че е спазен
срока за съставянето му по чл.34 ал.2 от ЗАНН. Актът за установяване на
административно нарушение съдържа всички задължителни реквизити, предвидени в
разпоредбата на чл.42 от ЗАНН. Осигурена е била възможността на жалбоподателя в
3 дневен срок от подписването му да направи писмени възражения. Актът е бил
предявен на нарушителя, който го е подписал без възражения. Такива не са
постъпили и в законоустановения срок.
Въз основа на
акта е издадено наказателното постановление № НЯСС-17/29.05.2017 г. от Временно
изпълняващия функциите председател на Държавна агенция за метрологичен и
технически надзор.Наказващият орган е оторизиран да го издаде предвид
разпоредбата на чл.201 ал.12 от ЗВ. Наказателното постановление е издадено в
законния срок по чл.34 ал.3 от ЗАНН. Наказващият орган е спазил всички
изисквания на чл.57 от ЗАНН-подробно е описано въз основа на какъв акт е
възбудена процедурата, нарушението е очертано с всички признаци на обективната
страна, време, място, същност на нарушението и т.н., посочени са обстоятелства
по извършването му, както и доказателствата, въз основа, на които се е
произнесъл. В този смисъл няма никакви пропуски и нарушения при издаване на
наказателното постановление. Достатъчно обстоятелствено и ясно са посочени
датата, мястото на нарушението и в какво се изразява същото, както и нарушените
разпоредби, като възраженията на жалбоподателя в тази насока са несъстоятелни,
поради което следва да се прецени по същество.
В настоящия случай жалбоподателят Община
Харманли е санкциониран за нарушение на чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ, изразяващо се в
неизпълнение на задължително предписание в указания срок до 09.03.2017 г. да
уведоми писмено ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ-гр.Хасково за наличието на заповед за
назначаване или сключен договор с лице, отговарящо на изискванията на чл.15,
ал.1 от Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях, както и на
контрол за техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена, за което
като на основание чл.200 ал.1 т.39 от ЗВ му е наложено административно
наказание „имуществена санкция” в размер на 1 000 лв. Правилно е определена
нарушената правна норма – чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ, като правната квалификация
съответства на тази, дадена от актосъставителя, както и на
словесното описание на нарушението.
Разпоредбата на чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ
предоставя възможност на Председателя на ДАМТН или оправомощени от него
длъжностни лица да дават задължителни предписания на собствениците на язовирни
стени и/или на съоръженията към тях съобразно правомощията си по този закон,
включително за извършване на мерки и действия за изясняване на техническото състояние
и на условията за експлоатация на контролираните обекти, както и да определят
срок за тяхното изпълнение. Неизпълнението в указания срок на така даденото
задължително предписание безспорно съставлява административно нарушение, предвид разпоредбата на чл.200 ал.1 т.39 от
ЗВ, предвиждаща съответната санкция, именно при неизпълнение на предписание по чл.138а ал.3
т.2 и чл.190а ал.1 т.3. Предвид това не се споделят доводите на
пълномощника на жалбоподателя Община Харманли, че нормата на чл.190а, ал.1, т.3
от ЗВ не съдържа правило за поведение и поради това не предвижда и състав на
административно нарушение. Аргумент в тази насока е и чл.138в, ал.3 от ЗВ,
съгласно който операторът на язовирна стена и на съоръженията към нея е длъжен
да оказва необходимото съдействие на собственика за изпълнение на задълженията
му по чл. 138а ал.3
т. 2, чл.141 ал.1
и чл. 190а ал.
1 т.3 от ЗВ. Следователно законодателят е регламентирал изпълнението
на дадени предписания като задължение за собственика на язовирна стена, поради
което и неизпълнението им съставлява нарушение по чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ.
Действително чл.190а, ал.3 от
ЗВ предвижда задължение за собствениците, на които са дадени задължителни
предписания, да уведомяват писмено председателя на Държавната агенция за
метрологичен и технически надзор за изпълнението им в определения за това срок,
но в случая Община Харманли е санкционирана не за това, а за неизпълнение на
предписание. А това, че предписанието е за уведомяване не изключва
горепосоченото нарушение по чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ, доколкото според съда
нарушение по чл.190а ал.3 от ЗВ би било налице единствено при неизпълнение на
задължение за уведомяване на ДАМТН в случай на изпълнение на предписание,
какъвто настоящият случай не е, доколкото изпълнение въобще не е налице. Именно
заради това и жалбоподателят правилно е санкциониран за неизпълнение на
задължително предписание съгл. чл.190а ал.1 т.3 от ЗВ.
В настоящия случай административно-наказателната
отговорност на Община Харманли е ангажирана за това, че на 09.03.2017 г. не е
изпълнила даденото й с констативен протокол №07-05-035/21.02.2017 г.
задължително предписание да уведоми писмено ДАМТН за наличието на сключен договор
с оператор на язовирна стена. От свидетелските показания на се установява по
несъмнен и категоричен начин, че жалбоподателят Община Харманли, като
собственик на язовир „Яледжика” (съгл. акт за общинска собственост № 298/27.06.2000
г.), находящ се в землището на с.Лешниково, общ.Харманли, не е предприела
нужните действия да изпълни даденото й предписание. Доказателства в обратна
насока не се събраха по делото, а и този факт не се оспорва и от срана на
жалбоподателя, поради което съдът приема за доказано извършването нарушението.
Съдът намира, че не е налице
противоречие между приетите за установени факти, нормата под която същите са
субсумирани и санкционната разпоредба, въз основа на която е ангажирана
отговорността на жалбоподателя Община Харманли. Разпоредбата на чл.200, ал.1,
т.39 от ЗВ предвиджда именно, че се наказва с глоба, съответно имуществена
санкция, освен ако не подлежи на по-тежко наказание, физическото или
юридическото лице, което не изпълни предписание по чл. 190а ал.1 т.3, като
размерът на санкцията е от 1000 до 20 000 лв. На Община Харманли е наложено
минимално по размер наказание – имуществена санкция от 1000 лв., която според
съда съответства на тежестта на нарушението и с която ще се постигнат целите на
наказанието, регламентирани в чл.12 от ЗАНН.
Случаят според съда не е маловажен
по смисъла на чл.28 от ЗАНН, като преценката дали нарушението е маловажно или
не се прави по законосъобразност и подлежи на съдебен контрол съгл. ТР № 1/12.12.2007 година по
тълкувателно наказателно дело № 1 по описа на ВКС за 2007 г.
При определяне на маловажните случаи
при административните нарушения следва да се съобразяват разпоредбите на чл. 11
от ЗАНН и чл.93 т.9 от НК. Имайки предвид чл.11 от ЗАНН субсидиарно приложение
следва да намери чл.93 т.9 от НК, даващ легална дефиниция на понятието
„маловажен случай”, а именно маловажен случай е този, при който извършеното
престъпление с оглед на липсата или незначителността на вредните последици или
с оглед на други смекчаващи обстоятелства представлява по-ниска степен на
обществена опасност в сравнение с обикновените случаи на престъпление /в случая
административно нарушение/ от съответния вид. Действително в случая не се установи
да са настъпили някакви вредни последици за хората, околната среда или
инфраструктурата от така извършеното нарушение. Такива не биха могли и да
настъпят от самия факт на неподаване на уведомление, но това само по себе си не
води автоматично до маловажност на нарушението, още повече че законодателят не
диференцира това дали едно неизпълнено предписание е нарушение или не според
това дали е свързано с настъпването на някакви вредни последици. За да се
прецени приложението на чл.28 от ЗАНН релевантни са не само липсата на вредни
последици или тяхната незначителност, но и другите обстоятелства по делото,
които могат да обосноват изводи в тази насока. В случая безспорно обаче вредни
последици, при това значителни и касаещи живота и здравето на хората, могат да
настъпят вследствие несключването на договор с оператор на язовирна стена.
Съгласно Наредбата за условията и реда за осъществяване на техническата и
безопасната експлоатация на язовирните стени и на съоръженията към тях, както и
на контрол за техническото им състояние (чл.4, чл.15 и чл.16) операторът на
язовирна стена отговаря за стопанисването, поддържането и осъществяването на
техническата експлоатация на язовирната стена и на съоръженията към нея, поради
което всякога наличието на такова лице, което да отговаря за посочените
дейности е от значение с цел превенция и преустановяване на аварии,
предизвикани от язовири, неподдържани в добро техническо състояние.
Следователно липсата на оператор на язовирната стена води до риск за живота и
здравето на хора и околната среда. Поради това и най вече, отчитайки факта, че
и до настоящия момент не се представиха от страна на Община Харманли
доказателства за предприети каквито и да било действия за сключването на такъв
договор с оператор на язовирна стена, съдът счита, че нарушението не следва да
се квалифицира като маловажно такова, а жалбоподателят следва да понесе
следващата се за допуснатото нарушение административно - наказателна
отговорност.
С оглед гореизложените мотиви съдът
следва да наказателното постановление като законосъобразно и обосновано да бъде
потвърдено.
Водим
от горните съображения съдът
Р Е Ш И
ПОТВЪРЖДАВА
наказателно постановление № НЯСС-17 от 29.05.2017 г., издадено от Временно
изпълняващ функциите председател на Държавна агенция за метрологичен и
технически надзор, с което приема за установено от фактическа страна следното:
На 21.02.2017 г. при
извършена проверка в администрацията на община Харманли, находяща се на адрес
гр.Харманли, пл.„Възраждане” № 1, на основание чл.190а ал.1 т.2 от Закона за
водите, в качеството й на собственик на язовирната стена и съоръженията към нея
на язовир „Яледжика”, са изискани доказателства за възлагането на
стопанисването, поддържането и осъществяването на техническата експлоатация на
язовирната стена и на съоръженията към нея на лице, което отговаря на
изискванията за оператор на язовирна стена по смисъла на § 1 ал.1 т.95 от
Допълнителните разпоредби на Закона за водите и § 1 т.19 от Наредбата за
условията и реда за осъществяване на техническата и безопасната експлоатация на
язовирните стени и съоръженията към тях и за осъществяване на контрол за
техническото им състояние, за което е съставен констативен протокол №
07-05-035/21.02.2017 г. връчен на община Харманли на 01.03.2017 г. При извършената
проверка не е представен договор или акт на компетентен орган, с който
функциите по стопанисване, поддържане и осъществяване на техническата
експлоатация на язовирна стена и съоръженията към нея на язовир „Яледжика”,
находящ се в землището на с.Лешниково, община Харманли, Акт за публична
общинска собственост № 298/27.06.2000 г., собственост на община Харманли, да са
възложени на лице, което да отговаря на изискванията за оператор на язовирна
стена. В констативен протокол № 07-05-035/21.02.2017 г. на община Харманли
собственик на язовир „Яледжика” е дадено предписание „ Да се уведоми писмено
ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ, с адрес гр. Хасково, бул. „Панорама” № 2 за наличието на
заповед за назначаване или сключен договор с лице, отговарящо на изискванията
на чл.15 ал.1 от „НАРЕДБА за условията и реда за осъществяване на техническата
и безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях, както и
на контрол за техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена, със
срок за изпълнение 10.03.2017 г. При извършена проверка на 10.03.2017 г. в
деловодството на ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ, с адрес гр. Хасково, бул. „Панорама” № 2 е
установено, че не е получено писмено уведомление от община Харманли, за
наличието на сключен договор с лице, отговарящо на изискванията за оператор на
язовирна стена и съоръженията към нея, т.е. на 10.03.2017 г. не е изпълнено от
собственика на язовир „Яледжика” задължителното предписание, дадено в
констативен протокол № 07-05-035/21.02.2017 г. на Главна дирекция „Надзор на
язовирните стени и съоръженията при тях”, а именно: Да се уведоми писмено
ДАМТН, РО НЯСС ЮЦБ, с адрес гр. Хасково, бул. „Панорама” № 2 за наличието на
заповед за назначаване или сключен договор с лице, отговарящо на изискванията
на чл.15 ал.1 от „НАРЕДБА за условията и реда за осъществяване на техническата
и безопасната експлоатация на язовирните стени и съоръженията към тях, както и
на контрол за техническото им състояние” за ОПЕРАТОР на язовирна стена, със
срок за изпълнение 09.03.2017 г.
Извършеното не
представлява маловажен случай по смисъла на чл.28 от ЗАНН.
На основание чл.83 ЗАНН, във връзка с чл.201 ал.12 и чл.200 ал.1 т.39 от Закона за водите на община
Харманли, седалище и адрес на управление: гр. Харманли, пл.”Възраждане” № ..,
ЕИК .., представлявана от М.И.К. - кмет на общината е наложено административно
наказание „имуществена санкция” в размер на 1000 лв., за неизпълнение на
предписание по чл.190а, ал.1, т.3
от Закона за водите.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно
обжалване в 14 дневен срок от съобщението за произнасянето му пред
Административен съд-Хасково по реда на глава дванадесета от
Административнопроцесуалния кодекс.
РАЙОНЕН СЪДИЯ :