Решение по дело №111/2020 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 130
Дата: 26 август 2020 г. (в сила от 10 май 2021 г.)
Съдия: Стоян Гончев Вълчев
Дело: 20207280700111
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 20 май 2020 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е  № 130/26.8.2020 г.

 

гр. Ямбол, 26.08.2020 г.

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

Ямболският административен съд, шести състав, в публично заседание на дванадесети август две хиляди и двадесета година в състав:

Съдия: Ст. Вълчев

 

при секретаря Ст.Гюмлиева, разгледа докладваното от съдията адм. дело № 111 по описа за 2020 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е образувано по жалба на „Интервал-Инвест“ ООД-гр.Тополовград, ул.***, ЕИК ***, представлявано от управителя С.К., чрез адв.Н.Г.,***, партер, адв.кантора против Акт за установяване на публично държавно вземане № 26/311/00964/3/01/04/01 от 18.02.2020 г. издаден от изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“-гр.София.

В жалбата се твърди, че акта е издаден в нарушение на материалния закон и при допуснати съществени нарушения на процесуалните правила, поради което се претендира за отмяната му.

В съдебно заседания оспорващия чрез процесуалния си представител подържа жалбата с искане за уважаването и присъждане на направените по делото разноски, като прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение заплатено от ответната страна.

Ответната страна чрез процесуалния си представител оспорва жалбата по съображение в депозирана писмена защита с искане за отхвърлянето й и за присъждане на разноски по делото, като прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение заплатено от оспорващия.

След цялостна преценка на събраните по делото доказателства в тяхното единство и поотделно, съдът приема за установена следната  фактическа обстановка:

Между „Интервал-инвест“ ООД и ДФ „Земеделие“ е сключен Договор №26/311/00964 за отпускане на финансова помощ по мярка 311 „Разнообразяване към неземеделски дейности“ от ПРСР 2007-2013г., подкрепена от ЕЗФРСРС, който договор е сключен в съответствие с представения от кандидата бизнес-план за разнообразяване на дейността „Интегриран туризъм, спорт, развлечение и информационни дейности“, като дружеството се задължава да изгради къща за гости в с. Сакарци, община Тополовград.

По Договор № 26/311/00964 от 12.11.2014 г. по мярка 311 „Разнообразяване на неземеделски дейности“ от ПРСР 2007–2013 г., подкрепена от ЕЗФРСР и Анекс І от 13.05.2015 г. към договора на „Интервал-Инвест“ ООД гр. Тополовград е предоставената финансова помощ в общ размер на 267655,38 лв. (двеста шестдесет и седем хиляди шестстотин петдесет и пет лева и 38 ст.).

Служители на ДФ „Земеделие“ на 15.07.2019 г. извършват проверка на място в изградената от дружеството къща за гости, резултатите от която са отразени в Работния лист за проверка на реализиране на заложени параметри/показатели в бизнес плана, част от КЛПМ.

Въз основа на предоставени фактури за извършени услуги и счетоводни документи проверяващите установяват, че за 2016 г., 2017 г. и 2018 г. реализираните приходи са само от нощувки деца и нощувки възрастни в размер съответно за 2016 г. - 1325,69 лв.,  за 2017 г.- 2029,32 лв. и 2018 г. - 1133,33 лв., че липсват документи, които дружеството следва да съхранява и да предостави на проверяващите при проверка в къщата за гости.

ДФ „Земеделие“ с писмо изх. № 01-2600/6606/30.10.2019 г. уведомява дружеството, че открива производство по издаване на акт за установяване на публично държавно вземане, което писмо е получено от управителя на дружеството на 07.11.2019 г. и „Интервал-инвест“ ООД  представя Възражение с писмо вх. № 02- 2600/6606 от 22.11.2019 г.

Изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“-гр.София е издал Акт за установяване на публично държавно вземане № 26/311/00964/3/01/04/01 от 18.02.2020 г., с който определя  І. На „Интервал Инвест“ ООД, подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер 40148,31 лв. за неизпълнение, съгласно т.13 от Приложение към раздел I "Общи положения" от Правила за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ; ІІ. На „Интервал-Инвест" ООД, подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер 267 655,38 лв. за неизпълнение, съгласно т.30 от Приложение към раздел I "Общи положения" от Правила за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ; ІІІ. На „Интервал-Инвест" ООД, подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер 267655,38 лв. за неизпълнение, съгласно т.18 от Приложение към раздел I "Общи положения" от Правила за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ; IV. На основание чл.3, ал.1 от Правилата за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени нарушения по чл.27, ал.6 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата за развитие на селските райони 2007 - 2013 г., когато има установени повече от едно нарушение при изпълнението на един и същ договор, размерът на подлежащата за възстановяване финансова помощ за всяко от нарушенията не се кумулира, а най-големият определен размер се приема като показателен, предвид на което налага на „Интервал Инвест" ООД, ЕИК *** подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер на 267655,38 лв. (двеста шестдесет и седем хиляди шестстотин петдесет и пет лева и тридесет и осем стотинки), което вземане, като най-голямо по размер представлява окончателната подлежаща на възстановяване безвъзмездна финансова помощ по настоящия акт.

По делото е допусната и изслушана съдебно-икономическа експертиза, която дава заключение по следните въпроси:

1. Какъв е размерът на предоставената финансова помощ на „Интервал-Инвест“ ООД по Договор № 26/311/00964 от 12.11.2014 г. за отпускане на финансова помощ по мярка 311 „Разнообразяване на неземеделски дейности“ от ПРСР 2007 – 2013 г., подкрепена от ЕЗФРСР и Анекс І от 13.05.2015 г. към Договор № 26/311/00964 от 12.11.2014 г. за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по мярка 311 „Разнообразяване на неземеделски дейности“ от ПРСР 2007 – 2013 г., подкрепена от ЕЗФРСР?

2. Какви са предвидените в бизнес плана приходи от нощувки, съответно за 2016 г., 2017 г. и 2018 г.?

3. Какъв е размерът на реализираните приходи от нощувки от „Интервал-Инвест“ ООД съответно за 2016 г., 2017 г. и 2018 г. и какъв е процентът на изпълнение, съпоставен с предвидения в бизнес плана приход от нощувки за съответно същите периоди?

4. Да се изчисли процентът на изпълнение на бизнес плана средноаритметично за трите финансови години 2016 , 2017 и 2018 г.

5. Какъв е броят на заетите лица по трудов договор, които „Интервал-Инвест“ ООД се е задължила да поддържа съгласно бизнес плана за 2016 г., 2017 г. и 2018 г., и какъв е броят на заетите лица, съответно сключените трудови договори съответно за 2016 г., 2017 г. и 2018 г. с работно място „Къща за гости“ с.Сакарци, община Тополовград?

6. След като извърши справка в администрацията на община Тополовград за броя на отчетените нощувки и предвид информацията, която е налична във водените регистри за настаняване на туристи от „Интервал-Инвест“ ООД в „Къща за гости“ с.Сакарци, община Тополовград, да даде отговор на въпроса колко нощувки са реализирани за всяка една от годините 2016 г., 2017 г. и 2018 г. в къщата за гости с.Сакарци, община Тополовград?

При така изяснената фактическа обстановка и след проверка на оспорвания административен акт съобразно чл.168, ал.1 АПК, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена от надлежна страна с правен интерес от обжалването и в преклузивния срок по чл.149, ал.1 АПК.

Разгледана по същество жалбата е неоснователна по следните съображения:

Предмет на оспорване пред Административен съд Ямбол е Акт за установяване на публично държавно вземане № 26/311/00964/3/01/04/01 от 18.02.2020 г. издаден от изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“-гр.София.

Съгласно чл.168 АПК във връзка с чл.142 АПК съдът проверява законосъобразността на оспорения акт към момента на издаването му на всички основания по чл.146 АПК, без да се ограничава само с тези посочени от оспорващия.

Необходимо е да са налице в тяхната съвкупност всички изисквания за валидност на административния акт, а именно да е издаден от компетентен орган, в изискуемата форма, при спазване на административно-производствените правила, да не противоречи на материалноправните разпоредби и да съответства с целта на закона.

Липсата на някоя от предпоставките води до незаконосъобразност на административния акт и е основание за отменянето му.

В настоящия случай оспорвания акт е издаден от компетентен административен орган, в изискуемата писмена форма с мотивирано решение и при спазване на процедурата визирана в закона.

Не са налице и противоречия с материалноправните норми или несъответствие с целта на закона.

 За да мотивира решението си административният орган посочва, че:

1. Бенефициентът не е представил всички документи, свързани с подпомаганата дейност, а именно, анкетна карта за регистрация на земеделски производител и анкетен формуляр от 11.12.2012 г., анкетна карта за регистрация и анкетен формуляр от 05.05.2015 г., а удостоверение за въвеждане в експлоатация от 17.09.2015 г., искане за регистриране на строеж от 12.09.2015 г. и заявление за категоризиране от 27.08.2015 г. не са представени в оригинал, което е нарушение на чл. 42, ал. 3 от Наредба №30 от 11.08.2008 г.

2. Установено е неизпълнение на финансовите показатели на одобрения с договор №26/311/00964 от 12.11.2014 г. бизнес план, което не съответства на постигането на целите на мярка 311 „Разнообразяване на неземеделски дейности“ от Програма за развитие на селските райони 2007-2013 г., определени в Наредба № 30 от 11.08.2008 г., т.к. в представения и одобрен с договора за подпомагане бизнес план са залегнали финансови показатели, на базата на които проектът е определен като допустим, сключен е договор за подпомагане и е изплатена субсидията по него. В одобрения бизнес план за всяка една от годините са заложени приходи: за 2016 г. - общо в размер на 165000 лв., за 2017 г. - 195000 лв. и за 2018 г. - 257500 лв., докато за пълната финансова 2016 г. са реализирани приходи общо в размер на 1 325,69 лв., което представлява 0,80% изпълнение на приходите, заложени за същия период в одобрения бизнес план, за пълната финансова 2017 г. са констатирани приходи общо в размер на 2029,32 лв., което представлява 1,13% изпълнение на приходите, заложени за същия период в одобрения бизнес план, за пълната финансова 2018 г. са констатирани приходи общо в размер на 1133.33 лв., което представлява 0,44% изпълнение на приходите, заложени за същия период в одобрения бизнес план или установеното изпълнение на бизнес плана, изчислено средно аритметично за всички пълни финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.), е в размер на 0,73%, което е неизпълнение на т.4.12 и т. 4.18 от Договор № №26/311/00964 от 12.11.2014 г. и чл.16 ал.2 от Наредба № 30 от 11.08.2008 г.

3. В представения и одобрен с договора за подпомагане бизнес план е залегнало разкриване на 7 работни места, както следва - 1 бр. управленски и 6 бр. производствен персонал, докато след извършена справка за актуално състояние на трудови договори в Националната агенция за приходи е установено, че бенефициентът е подържал средно списъчен брой за цялата 2016 г. от 2 броя заети лица, за 2017 г. от 1 заето лице и за 2018 г. от 2 заети лица. В съответствие с това за трите пълни проверявани календарни и финансови години 2016 г., 2017 г. и 2018 г., общото изпълнение на показателите за постоянна трудова заетост, изчислена средно аритметично за трите пълни години е в размер на 23,81%, което е неизпълнение на заложените в одобрения бизнес план параметри по отношение на устойчива заетост за период от 3 пълни финансови години и представлява нарушение на поетите ангажименти и фиксираните задължения с точки 4.12 и 4.18 от договор № 26/311/00964 от 12,11.2014 г., във връзка с дадените определения в раздел IX ..Други условия“, т. 9.1, буква ,.г“ от същия договор и §1, т. 19 от Допълнителните разпоредби на Наредба № 30 от 11.08.2008 г.

Приетите от издателя на акта факти и обстоятелства се потвърждават от събраните доказателства, а направените изводи са в съответствие с приложимия закон, поради което се възприемат изцяло от настоящия състав.

С Наредба № 30 от 11.08.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Разнообразяване към неземеделски дейности" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г. са уредени условията и реда за финансово подпомагане на проекти по мярка "Разнообразяване към неземеделски дейности" от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2007 - 2013 г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, като са издадени от Държавен фонд "Земеделие"–Разплащателна агенция Правила за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени нарушения по чл.27, ал.6 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г.

Последните са изготвени в съответствие с член 30 от Регламент (ЕС) № 65/2011 на Комисията от 27 януари 2011 г. за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета по отношение на прилагането на процедури за контрол, както и кръстосано спазване по отношение на мерките за подпомагане на развитието на селските райони (за заявки за окончателно плащане по мерките от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013 г., подадени преди 1 януари 2015 г.), публикуван в OB, L 25, 28.01.2011 г., на Европейския съюз, и член 35 от Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 г. за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие, публикуван в OB, L 181, 20.06.2014 г., на Европейския съюз (за заявки за окончателно плащане по мерките от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 – 2013 г. (ПРСР 2007 – 2013 г.), подадени след 1 януари 2015 г.), прилагат се в случаи на нарушения, установени от Държавен фонд "Земеделие" – Разплащателна агенция, или друг оправомощен да извършва контрол орган, произтичащи от установени неспазвания на критерии за допустимост или нарушения на ангажименти или други задължения, поети от ползвателите на безвъзмездна финансова помощ по мерките от ПРСР 2007 – 2013 г., произтичащи от предоставена безвъзмездна финансова помощ, като изчисляването на размера на подлежащата на възстановяване финансова помощ за установените нарушения след окончателно плащане по проекта се извършва на база оторизираната по сключения договор със съответния ползвател финансова помощ, и размерите на подлежащата на възстановяване финансова помощ за видовете нарушения, допуснати от страна на ползвателите по мерките от ПРСР 2007 – 2013 г., са посочени в приложението към правилата, а при определяне на конкретния размер на подлежащата на възстановяване финансова помощ за съответния вид нарушение са отчетени тежестта, степента, продължителността и системността на нарушението при спазване на допълнителните пояснения за това, посочени в приложението.

Съгласно чл.42,.ал.3  от Наредба № 30/11.08.2008 г. ползвателят е длъжен да съхранява всички документи, свързани с подпомаганите дейности, за срок 5 години след сключване на договора за отпускане на финансова помощ.

В настоящия случай по отношение на посочените по-горе документи въпросното изискване не е било изпълнено, което е довело до нарушение на изискването на цитираната правна норма.

В тази връзка твърдението в жалбата, че дружеството не е било уведомено е неоснователно, т.к. негов представител е присъствал при извършената проверка на място и се е запознал с направените констатации, като е било упражнено и правото за представяне на възражение, поради което възможността за провеждане на адекватна защита не е била препятствана до степен, която да представлява съществено процесуално нарушение и да е самостоятелно основание за отмяна на атакувания акт.

В т.13 от Приложение към раздел I "Общи положения" от Правилата за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени нарушения по чл.27, ал.6 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. е посочено, че когато ползвателят на помощта не е представил доказателства, че спазва задължението да съхранява всички документи свързани с подпомаганата дейност и нарушението не е отстранено в едномесечен срок, то тежестта му се квалифицира като сравнително висока, т.к. се засяга задължението за одитна следа в отчетността на подпомаганата дейност.

В съответствие с това и като е взел предвид продължителността на нарушението административният орган се е обосновал и правилно е определил на „Интервал Инвест“ ООД подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер 40148,31 лв., представляващ 15 % от пълния размер на изплатената финансова помощ по договора или по 5% за всеки месец, през който нарушението не е било отстранено.

По силата на чл.16,.ал.2  от Наредба № 30/11.08.2008 г. бизнес планът за разнообразяване на дейността трябва да доказва икономическа жизнеспособност и устойчива заетост за период 5 години, водещи до реализиране на целите по чл.2, а именно насърчаване на разнообразяването към неземеделски дейности; насърчаване на създаването на възможности за заетост и повишаване на доходите в селските райони и насърчаване на развитието на интегриран туризъм в селските райони.

Видно от заключението на изслушаната експертиза, което съдът приема за обективно, компетентно и правилно, предвидените в бизнес плана приходи от нощувки са за 2016 г. общо 150000 лева, за 2017 г. общо 180000 лева и за 2018 г. общо 242500 лева, докато размер на реализираните приходи от нощувки от „Интервал-Инвест“ ООД е съответно за 2016 г.-1325,69 лв., за 2017 г.- 2029,32 лв. и за 2018 г.- 1133,33 лв., при което процента на изпълнение на приходи от нощувки, съпоставен с предвидения в бизнес плана за посочените години е съответно 0,88%, 1,13% и 0,48% или процента на изпълнение на бизнес плана средноаритметично за трите финансови години 2016  г., 2017 г. и 2018 г. е в размер на 0,73% .

Случаите на неизпълнение на бизнес плана са разгледани в т.30 от Приложение към раздел I "Общи положения" от Правилата за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени нарушения по чл.27, ал.6 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г., като при настоящото в съответствие с годишното и средноаритметично за всички проверявани години следва да се определи  възстановяване на 100 % от предоставената финансова помощ по договора, поради което размера е 267655,38 лв., в която насока е постановеното в административния акт.

Не могат да бъдат споделени наведените в обратна насока доводи в жалбата, т.к. от едно страна заложените в бизнес плана приходи са определени изцяло по преценка на кандидата и са дали основание за одобрението му, какъвто резултат евентуално не би се постигнал при заложени различни приходи, а от друга страна допустимия толеранс от 50% е достатъчно голям да компенсира колебания в социално-икономическата обстановка.

По силата на т.4.12 и т.4.18 на раздел IV.Права и задължения на страните от сключения между „Интервал-инвест“ ООД и ДФ „Земеделие“ Договор №26/311/00964 за отпускане на финансова помощ по мярка 311 „Разнообразяване към неземеделски дейности“ от ПРСР 2007-2013г., подкрепена от ЕЗФРСРС, 4.12 ползвателят е длъжен да извърши изцяло одобрената инвестиция в срока по този договор и в съответствие с одобрения проект и Таблицата за одобрените инвестиционни разходи и да спазва одобрения проект за срок от 5 години от сключване на настоящия договор, като по дефиницията на т.9.1, б.“г“ от раздел ІХ Други условия на договора "одобрен проект" е подаденото от ползвателя на етапа на кандидатстването по мярката и одобрено от фонда заявление за подпомагане заедно с всички изискуеми, съгласно Наредба № 30 от 11.08.2008г. документи (включително и представения от ползвателя и одобрен от фонда бизнес план), както и съвкупността от материални и нематериални активи и свързаните с тях разходи, заявени от ползвателя и допустими за финансиране по мярка 311.

В заключението на вещото лице е посочено, че при поето с бизнес плана от „Интервал-Инвест“ ООД  задължение да поддържа през 2016 г. 7 броя заети лица, през 2016 г. 7 броя заети лица и през 2016г. 7 броя заети лица, броят на заетите лица със сключени договори с работно място „Къща за гости“ с. Сакарци, община Тополовград, са през 2016 г. 1 брой заето лице с трудов договор, през 2017 г. 1 брой заето лице с трудов договор и през 2018 г. 3 броя заети лица с трудов договор.

В т.18 от Приложение към раздел I "Общи положения" от Правилата за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени нарушения по чл.27, ал.6 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. е посочено, че когато ползвателят по мярка 311 не е спазил параметрите, заложени в одобрения бизнес план по отношение на устойчива заетост-не е разкрил нови и/или не запазил броя на съществуващите работни места и размерът на неизпълнението е по-голям от 50%, то размерът на подлежащата на възстановяване финансова помощ е 100% от предоставената такава по договора.

Поради това и определената за възстановяване по тази точка от Акт за установяване на публично държавно вземане № 26/311/00964/3/01/04/01 от 18.02.2020 г. на ДФ „Земеделие“-гр.София сума е в съответствие с поетите задължения, тяхното неизпълнение и приложимата нормативна уредба.

Нормата на чл.3, ал.1 от Правилата за определяне на размера на подлежащата на възстановяване безвъзмездна финансова помощ при установени нарушения по чл.27, ал.6 и 7 от Закона за подпомагане на земеделските производители по мерките от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. когато при осъществяване на контрол относно спазване на критериите за допустимост, ангажименти или други задължения от страна на ползвателите на финансова помощ бъдат установени повече от едно нарушение при изпълнението на един и същ договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, по който е подадена заявка за плащане след 1 януари 2015 г., размерът на подлежащата на възстановяване финансова помощ за всяко едно от допуснатите нарушения не се кумулира, а в тези случаи най-големият определен размер на подлежащата на възстановяване финансова помощ се приема като показателен за вземането на решение относно окончателния размер на дължимата от ползвателя финансова помощ.

Ето защо при констатираните нарушения правилно административният орган е наложил на „Интервал Инвест" ООД, ЕИК *** подлежащо на възстановяване публично държавно вземане в размер на 267 655,38 лв. (двеста шестдесет и седем хиляди шестстотин петдесет и пет лева и тридесет и осем стотинки), което вземане, като най-голямо по размер представлява окончателната подлежаща на възстановяване безвъзмездна финансова помощ по настоящия акт.

В тази връзка е неоснователен довода на оспорващия, че процесния АУПДВ е лишен от правно основание, т.к. от една страна не се касае за санкция, която да има обратно действие, а за подлежаща на възстановяване безвъзмездна финансова помощ поради допуснати нарушения и неизпълнение на поетите ангажименти, като от друга страна се касае за договор с продължително във времето действие и съблюдаването на всички задължения трябва да става през целия му срок в съответствие с действащата към момента на нарушението правна рамка.

Както в административното, така и в съдебното производство на оспорващия са дадени възможност и указания да установи твърденията си, но същия не ангажира доводи или доказателства, въз основа на които да се приеме различна фактическа обстановка или да се направят други правни изводи.

Предвид посоченото атакувания акт е валиден, като издаден от оправомощено лице, в кръга на неговите пълномощия, без да са налице съществени нарушения на процесуалните норми и в съответствие с посочената нормативна уредба, поради което съдът счита, че жалбата е неоснователна и като такава следва да се отхвърли.

При този изход на делото и с оглед направеното искане жалбоподателят на основание чл.144 АПК следва да заплати на ответната страна направените по делото разноски за възнаграждение на един адвокат и на вещото лице в размер на 8759,60 (осем хиляди седемстотин петдесет и девет лв. и шестдесет ст.) лева, като с оглед защитавания материален интерес и фактическата и правна сложност на делото не е налице прекомерност на адвокатското възнаграждение, още повече че същото и при двете страни е в близки размери.

Водим от горното, Я А С, шести административен състав

 

Р   Е   Ш   И   :

 

ОТХВЪРЛЯ като неоснователна жалбата на „Интервал-Инвест“ ООД-гр.Тополовград, ул.***, ЕИК ***, представлявано от управителя С.К., чрез адв.Н.Г.,***, партер, адв.кантора, против Акт за установяване на публично държавно вземане № 26/311/00964/3/01/04/01 от 18.02.2020 г. издаден от изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“-гр.София.

ОСЪЖДА Интервал-Инвест“ ООД-гр.Тополовград, ул.***, ЕИК ***, представлявано от управителя С.К., чрез адв.Н.Г.,***, партер, адв.кантора, да заплати на ДФ „Земеделие” със седалище и адрес на управление гр.София, бул. „Цар Борис ІІІ” № 136 направените по делото разноски в размер на 8759,60 (осем хиляди седемстотин петдесет и девет лв. и шестдесет ст.) лева.

Решението подлежи на касационно обжалване пред ВАС в 14 – дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено.

 

                                            СЪДИЯ: /п/ не се чете