РЕШЕНИЕ
Номер 370 28.02.2020г. Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
Пловдивски районен съд ХІV
наказателен състав
На пети декември
двехиляди и деветнадесета година
В публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: БОЯН КЮРТОВ
Секретар: Славка Иванова
като разгледа докладваното от съдията
АНД
номер 6662 по описа за
2019 година
намира и приема за установено следното:
Производството е по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН.
Обжалван е електронен фиш серия К № 3069515 издаден от ОДМВР
-гр.Пловдив, с който на Л.А.К., с ЕГН ********** е наложено административно наказание ГЛОБА в
размер на 100 / сто / лв. за нарушение по чл.21, ал.1, вр. с чл.182, ал.1, т.3
от ЗДвП.
Жалбоподателят моли Съда да отмени наложената глоба, по
съображения подробно изложени в жалбата.
Въззиваемата страна- ОДМВР– Пловдив, не изпраща представител и не взема становище по жалбата.
Съдът след преценка на събраните и приложени по делото
доказателства и във връзка с направеното оплакване, намира следното от
фактическа и правна страна:
ЖАЛБАТА е допустима за разглеждане , а по същество същата е
НЕОСНОВАТЕЛНА.
На 26.07.2019г. около 09.55ч автомобил с рег. № **, марка „Опел”,
модел „Вектра”, собственост на жалбоподателя, се движел в гр.Пловдив по бул.„Найчо
Цанов”. Срещу №18 / на практика под надлез Родопи/ скоростта му била 73 км/ч, при ограничение за
движение в населено място от 50 км/ч. Горното било заснето с автоматизирана
система тип преносима / по известна като тринога/ за видеоконтрол № ARH
CAM S1. В последствие бил разпечатан електорния фиш предмет на
разглеждане в настоящото дело и връчен на жалбоподателя.
Тази
фактическа обстановка се установява по безспорен и категоричен начин от писмените
доказателства по делото- ел. фиш и фотоснимка към него, удостоверение за
одобрен тип на средство за измерване, протокол за изпитване, протокол за
употреба на АТСС, които съгласно чл.189, ал.15 от ЗДвП се ползват с
доказателствена сила и които Съдът възприема и кредитира като обективни и
непротиворечиви.
По
фактите жалбоподателя не спори, навеждайки твърдение, че била нарушена
процедурата по издаване на фиша. На първо място следва да се посочи, че ако
жалбоподателя не е управлявал автомобила си на посоченото време и място в ел.
фиш, то той е могъл спазвайки процедурата предвидена в закона да оспори фиша,
посочвайки лицето , което дефакто е извършило нарушението. След като не е
сторил това то извода е, че той лично е управлявал посоченото МПС негова
собственост. Не е основателно възражението, че фиша бил издаден в нарушение на чл.42 и чл.57 ЗАНН. Такива изисквания чл.189, ал.4 ЗДвП не поставя. Изисква се дата на
нарушението и посочване на структурата на МВР издала фиша. Освен това закона
сочи, че образецът на фиша се утвърждава от Министъра на вътрешните работи, а в
случая това е сторено като процесния фиш е съобразно утвърдения образец.
Непълнотите в законодателството не са от компетенциите на съда, който не е
нормотворчески орган и това може да бъде преодоляно само по законодателен път.
Не на последно място нормата на чл.189, ал.11 от ЗДвП, според която влезлият в сила електронен фиш се смята за
влязло в сила наказателно постановление не поставя изисквания към
съдържанието на документа, тъй като тази норма само приравнява правните
последици на електронния фиш към тези на наказателно постановление, а не
поставя изисквания към идентичност на съдържанието им, респективно правилата за
издаването им. Ето защо възражението, че фишът напрактика представлявал АУАН и
НП не намира опора в закона, съответно неприложими са сроковете в чл.34 ЗАНН.
За дата на издаване на фиша следва да се приеме датата на нарушението, защото
тогава то е била заснето. Законът изисква фишът да бъде издаден в отсъствие на
контролен орган, а не нарушението да бъде установено при липсата на такъв. По
делото са приложени удостоверение за одобрен тип и протокол от изпитване на
техническото средство, ето защо не са основателни възраженията в тази насока от
жалбоподателя. Това сочи на извод, че нарушението е било установено с годно
техническо средство. Отчетен е и съответен толеранс при измерването, с което не
е основателна критиката на жалбоподателя в тази насока. Употребата на
средството се установява с протокол, към който има и приложена снимка за
разположението на техническото средство. Не е основателно възражението на
жалбоподателя, че не ставало ясно какво нарушение е извършил. Ясно са посочени
нарушените норми, касаещи управление на МПС от съответната категория в населено
място над допустимата по закон скорост от 50 км/ч.
На
следващо място не е необходимо да бъде означено, че в района се извършва
видеоконтрол, защото към момента на извършване на процесното нарушение законът
не изисква това. Ето защо и това възражение е неоснователно. В съдържанието на
фиша изрично е било посочено, че може или да плати глобата в 14 дневен срок или
да посочи кое е лицето управлявало автомобила. Като не е сторил това и
съобразно ЗДвП, жалбоподателя следва да понесе административното наказание,
което изрично е посочено в процесния фиш.
Не на последно място следва да се
посочи, че правилно е било подведено констатираното нарушение под нормата на
чл.182, ал.1, т.3 от ЗДвП и е определена глоба от 100 лева за превишение от 23
км/ч.
Ето
защо и поради горните мотиви, Пловдивският районен съд, ХІV н. с.
Р Е Ш
И :
ПОТВЪРЖДАВА
електронен фиш серия К № 3069515 издаден от ОДМВР
-гр.Пловдив, с който на Л.А.К., с ЕГН ********** е наложено административно наказание ГЛОБА в
размер на 100 / сто / лв. за нарушение по чл.21, ал.1, вр. с чл.182, ал.1, т.3
от ЗДвП.
Решението
подлежи на обжалване пред ПАС по реда на гл.12 от АПК и на основанията в НПК, в
14-дневен срок от получаване на съобщението до страните за постановяването му.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ:
ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!
С.И.