Решение по дело №521/2018 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 9 май 2019 г. (в сила от 19 ноември 2019 г.)
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20187140700521
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 17 октомври 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

                        Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е            

           № 217/09.05.2019г.

 

Административен съд - Монтана ,ІІІ състав ,в открито съдебно заседание на втори май  , през две хиляди и деветнадесета година в състав :  

 

                                              Председател : БИСЕРКА БОЙЧЕВА

 

при секретаря Димитрана Димитрова и с участието на прокурора Галя Александрова, като…разгледа…докладваното…от съдията БОЙЧЕВА адм.д. №521/2018г. по описа на Административен съд Монтана и за да се произнесе взе предвид следното:

  

 Производството е по реда на чл. 156 и сл. от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК),във вр. с §2 от ДР на ДОПК .

 Образувано е по жалба от „В*** К***“ ЕООД с адрес по чл.8 от ДОПК, гр.Монтана, ул. „К*** Ц***“ № *, ет.*, ап.*,представлявано от управителя Е.Д.В. /съгласно удостоверение на л.69/ против Ревизионен акт №Р-04001217008753-091-001 от 04.06.2018г.,издаден от Р*** И*** Ф***- на длъжност началник на сектор ,възложил ревизията и Й*** Н*** М*** -на длъжност главен инспектор по приходи –ръководител на ревизията , потвърден с Решение№160 от 24.08.2018г. ,издадено от А*** П*** М***-директор на Дирекция „ОДОП“, гр.Велико  Търново при ЦУ на НАП-София.С РА (лист 40-58) на дружеството - жалбоподател са определени задължения за довнасяне по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) в размер на 117136,99лв.,от които 93730,26лв. главница и лихва в размер на 23406,73лв. ,за данъчен период:01.01.2013г.-31.10.2017г. В жалбата се излагат доводи за незаконосъобразност на РА. Твърди се, че той е материално незаконосъобразен , защото изводите за липса на реални доставки, а оттам и за непризнаване на право на приспадане на данъчен кредит, са необосновани.Позовава се на практика на ВАС и на Съда на Европейския съюз.   Иска се отмяна на РА.Претендират се и разноски.В съдебно заседание не се явява ,но от процесуалния му представител адв.В.П. е постъпила писмена защита с подробни аргументи за отмяна на РА. 

 

 

 

 

Ответникът-Директор на Дирекция „ОДОП“, гр.Велико Търново  при ЦУ  на НАП-София,не изпраща  представител ,но от  процесуалния му представител юрк.Н. са постъпили писмени бележки ,в които  моли да се потвърди оспорения РА,като правилен и законосъобразен. Претендира юрисконсултско възнаграждение,съгласно представен списък с разноски.

 Представителят на ОП-Монтана,чрез прокурор Галя Александрова изразява становище за законосъобразност на оспорения РА.Представя и писмено заключение.

 

 

 

 

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, доводите и възраженията на страните, приема следното.

 

 

 

 

Жалбата е подадена пред надлежен съд в срока по  чл.156 ,ал.1 ДОПК, отговаря на изискванията по чл. 149, във връзка с чл. 145 от ДОПК и е налице правен интерес от обжалването. Затова е допустима.Решението на Директора на Дирекция“ОДОП“-гр.Велико Търново  е връчено по електронен път на 14.09.2018г. ,а жалбата е подадена чрез административния орган до съда на 28.09.2018г.,видно от съобщение на л.13 от делото.

 

 

 

 

След като се запозна с материалите по делото, съдът достигна до следната фактическа обстановка и правни изводи.

 Установено е от административната преписка ,че РА№Р-04001217008753-091-001/04.06.2018 г. е издаден на основание чл.119, ал.2 от ДОПК, въз основа на Ревизионен доклад /РД/ № Р-04001217008753-092-001 /26.04.2018, изготвен в резултат на извършена ревизия на „В*** К***“ ООД за установяване на задълженията по ЗДДС за данъчните периоди от 01.01.2013 г. до 31.10.2017 г.Ревизията е извършена на основание Заповед за възлагане на ревизия /ЗВР/ № Р- 04001217008753-020-001/13.12.2017 г., връчена на 12.01.2018г.,на адв. В. Ц*** П. ***, в качеството на упълномощено лице, изменена със Заповед за изменение на ЗВР /ЗИЗВР/№ Р-04001217008753-020-002/08.03.2018 г. За резултатите от ревизията е съставен РД № Р-04001217008753-092-001/26.04.2018 г., връчен електронно на 02.05.2018 г. Срещу РД е подадено Възражение по чл. 117, ал. 5 от ДОПК, заведено в офис Видин при ТД на НАП В. Търново с вх. № 6614/17.05.2018 г., към което са приложени заверени копия на 5 броя рамкови договори, по които страна е „В*** К***" ООД, заверени копия на фактури, изброени в описа и декларация от управителя на дружеството Е.Д.В., че копията на документите са заверени лично от нея.Възражението е прието за неоснователно от органа. Ревизионното производство е приключило с издаването на РА № Р-04001217008753-091-001/04.06.2018 г., с който са установени допълнителни задължения за ДДС общо в размер на 95 288,62 лв., произтичащи от отказаното право на приспадане на данъчен кредит в размер на 93 340,62 лв. и начислен ДДС в размер на 1 948,00 лв. за данъчни периоди м.01.2013 г. и от 01.12.2013г. до 31.07.2017 г., във връзка с което са начислени лихви общо в размер на 23 346,14 лв.С РА за същите периоди е определен за внасяне и деклариран по справки-декларации, но невнесен от дружеството ДДС общо в размер на 141,64 лв., в т.ч. за данъчен период м. 11/2014 г. - 20,00 лв., за данъчен период м. 12.2014 г. - 10,00 лв., за данъчен период м. 04.2017 г. - 28,08 лв., за данъчен период м. 05.2017 г. - 26,52 лв., за данъчен период м.06.2017 г. - 28,52 лв. и за данъчен период м. 07.2017 г. - 28,52 лв., на които съответстват лихви - 21,02 лв. Освен това, за данъчни периоди м.01.2013 г., от 01.12.2013 г. до 31.08.2014г. и от 01.2015 г. до 31.07.2017 г., са начислени лихви за закъснели вноски за ДДС по подадени справки-декларации общо в размер на 39,57 лв..Като краен резултат, след приспадане на декларирания за данъчен период м. 10.2014 г. ДДС за възстановяване в размер на 1700,00 лв.. с РА са определени задължения за внасяне общо в размер на 117 136,99 лв., в т.ч. ДДС - 93 730,26 лв. (93 340,62 лв. + 1 948,00 лв. + 141,64 лв. - 1700,00 лв.) и лихви - 23 406,73 лв. (23 346,14 лв. + 21.02 лв. + 39,57 лв.)С РА не са определени допълнителни задължения за ДДС за данъчни периоди от 01.02.2013 г. до 30.11.2013 г. и от 01.08.2017 г. до 31.10.2017 г.. поради което в тази му част РА е влязъл в сила.

По отношение компетентността на издалите го органи по приходи:

 РА е издаден от компетентни органи.

Съгласно чл. 119, ал.2 изр. І от ДОПК, ревизионният акт се издава от органа, възложил ревизията, и ръководителя на ревизията в 14-дневен срок от подаването на възражение или от изтичането на срока за подаване на възражение.

Ревизията е възложена от Р*** Ф*** -началник на сектор „Ревизии“ при ТД на НАП-В.Търново,на основание  заповед №6/03.01.2017г., издадена от директора на ТД на НАП-Велико Търново/папка 1/,който на основание чл.112,ал.2,т.1 от ДОПК е сред определените органи по приходи, които могат да издават заповеди за възлагане на ревизии.Определен е от него в ЗВР и ревизиращия екип-Й*** Н*** М***-главен инспектор по приходи/ръководител на ревизията/ и Б*** Ц*** З***-старши инспектор по приходи.Със заповеди№1109/18.10.2017г. ,№61/22.01.2018г. и №390/19.04.2018г. ,и трите на директора на ТД на НАП-Велико Търново са определени органи по приходи ,които могат да изпълняват функции на ръководители на екипи-ръководители на ревизии ,измежду които е Й*** Н*** М***-ръководител на настоящата ревизия.В ревизиращия екип е и Б*** З*** ,която видно от заповеди№293/25.08.2014г.е назначена за инспектор по приходи ,а впоследствие със заповед№191/14.02.2019г.на директора на ТД на НАП-В.Търново и за старши инспектор по приходи.Представени са и заповеди за преназначение на Й*** М*** и Р*** Ф***-№22.41/16.08.2011г. и 290/25.08.2014г.,първата като старши инспектор по приходи ,а втория като главен инспектор по приходи.Със заповед за възлагане на ревизия №Р-04001217008753-020-001/13.12.2017г. ,издаден от Р*** Ф***- началник на сектор „Ревизии“ при ТД на НАП-В.Търново, е определен ревизиращия екип в състав: Й*** Н*** М***-главен инспектор по приходи/ръководител на ревизията/ и Б*** Ц*** З***-старши инспектор по приходи,като е определен срок на извършването й-два месеца от връчване на ЗВР ,тоест до 12.03.2018г.Със заповед за изменение на ЗВР №Р-04001217008753-020-002/08.03.2018г.е удължен срока на ревизията до 12.04.2018г.С ревизионен доклад/РД/ ,издаден от ревизиращия екип са установени данъчни задължения в размер на 117276,81лв./папка 1/,като след приспадане на внесена сума -1157,08лв. е определена дължима сума в рзмер на 116 119,7лв.С РА (лист 40-58) на дружеството - жалбоподател са определени задължения за довнасяне по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) в размер на 117136,99лв.,от които 93730,26лв. главница и лихва в размер на 23406,73лв. ,за данъчен период:01.01.2013г. до 31.10.2017г.В предвид представените заповеди ,съдът намира ,че РА,както и съпътстващите го РД и ЗВ  и ЗИЗВР са издадени от компетентни органи в рамките на тяхната материална и териториална компетентност. Установените факти, съпоставени с приложимото право обуславят извод за компетентност на издателите на РА.

РА,РД  и ЗИЗВР са издадени като електронни документи,при наличие на КЕП и удостоверение ,при което съдът намира същите за издадени от органите ,вписани в тях. Представянето на електронните документи на хартиен носител като заверен от страната препис е допустимо по силата на чл. 184, ал. 1 от ГПК вр. § 2 от ДР на ДОПК. Съгласно чл. 13, ал. 1 от Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (ЗЕДЕУУ), в приложимата редакция „електронен подпис означава данни в електронна форма, които се добавят към други данни в електронна форма или са логически свързани с тях, и които титулярят на електронния подпис използва, за да се подписва“/тоест електронен подпис по смисъла на чл. 3, т. 10 от Регламент (ЕС) № 910/2014/.Съгласно чл.3,т.12 от същия Регламент „квалифициран електронен подпис" означава усъвършенстван електронен подпис, който е създаден от устройство за създаване на квалифициран електронен подпис и се основава на квалифицирано удостоверение за електронни подписи,но според чл. 13, ал. 4 от ЗЕДЕУУ в относимата редакция правната сила на електронния подпис и на усъвършенствания електронен подпис е равностойна на тази на саморъчния подпис, когато това е уговорено между страните. Съгласно чл. 19, ал. 1 от ЗЕДЕУУ в относимата редакция Доставчик на удостоверителни услуги е лице по смисъла на чл. 3, т. 19 от Регламент (ЕС) № 910/2014- физическо или юридическо лице, което предоставя една или повече удостоверителни услуги като доставчик на квалифицирани или на неквалифицирани удостоверителни услуги. Съгласно чл.23 от ЗЕДЕУУ Отношенията между доставчика на удостоверителни услуги и титуляря се уреждат с договор,а съгласно чл.25 от ЗЕДЕУУ Доставчикът на квалифицирани удостоверителни услуги издава квалифицирано удостоверение по искане на титуляря съгласно изискванията на чл. 24, параграф 1 от Регламент (ЕС) № 910/2014. Съгласно чл.25,ал.5 ЗЕДЕУУ Доставчикът на удостоверителни услуги издава незабавно удостоверението посредством публикуването му в регистъра на удостоверенията. Последната разпоредба е доразвита в чл. 37, ал. 2 от Наредба за дейността на доставчиците на удостоверителни услуги, реда за нейното прекратяване и за изискванията при предоставяне на удостоверителни услуги (отм.24.08.2018г., но в сила към процесния момент), според която всеки доставчик е длъжен да води електроенн регистър ,който съдържа: 1. удостоверенията за квалифициран електронен подпис, които използва в дейността си като доставчик на удостоверителни услуги; 2. списък на издадените удостоверения за квалифициран електронен подпис; 3. списък на прекратените удостоверения; 4. удостоверения за време за представяне на електронен подпис, създаден за определен електронен документ, в случаите, когато такива се издават от доставчика на удостоверителни услуги; 5. информация по чл.28 ,ал.3 от ЗЕДЕП.

Предвид посочената по-горе нормативна уредба ,настоящият състав счита, че представените по делото удостоверения за КЕП са годни доказателства за подписването на РА ,РД и  ЗИЗВР  с валидни КЕП на посочените органи по приходите през съответните периоди.Възражения за нищожност не са правени от жалбоподателя ,като спорен момент е само материалната законосъобразност на РА. Само ЗВР е връчена лично на пълномощника на дружеството –жалбоподател адв.П./папка 1/. Установените факти, съпоставени с приложимото право обуславят извод за компетентност на издателите на РА,както и съпътстващите го РД и ЗИЗВР,респ.ЗВР.

 По отношение на формата на РА:

 

 

 

 

РА съдържа всеки един от реквизитите, посочени в чл. 120 от ДОПК, поради което съдът приема, че са спазени определените в закона изисквания за форма при издаването му. Неразделна част от обжалвания РА е и ревизионният доклад ,съгласно чл. 120, ал.2 от ДОПК, а в него подробно е описана фактическата обстановка, установена по доставките в хода на ревизията, доказателствата, които са събрани, както и изводите (правни и фактически) на ревизионния екип ,защо не кредитира представените документи от ревизираното дружество и неговите доставчици. РД се прилага към РА и аргументите, изложени в него, на общо основание обосновават твърденията в РА. В този смисъл, РА е надлежно мотивиран от приложената административна преписка (в това число и чрез РД).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По отношение на спазване на процесуалните правила при издаване на РА.

 

 

 

 

Съдът не установи порочни процесуални действия на органите по приходите в хода на извършените  насрещни проверки, а и в ревизионното производство, като цяло. Изготвените протоколи в хода на ревизията съдържат реквизитите по чл. 50, ал.2 от ДОПК, поради което съставляват доказателство за извършените от администрацията действия, както и за установените обстоятелства, по аргумент от чл. 50, ал.1 от ДОПК.Спазена е процедурата по издаването на РА /както бе описано по-горе в раздел компетентност на органите по приходи/,като настоящия състав намира същия като издаден при спазване на процесуалните правила при издаването му.

 

 

 

 

По съответствието на РА с приложимото материално право,което съставлява основно възражение в жалбата.

 

 

 

 

Дружеството „В*** К***“ЕООД  е регистрирано на 23.09.2009г.с регистриран капитал 5000лв.,внесен капитал в размер на 1750лв. със седалище :гр.София,бул“Патриарх Евтимий“№34,ет.4. Като едноличен собственик на капитала и управител е вписана В*** В*** В***..Предмета на дейност на дружеството е консултантска дейност в областта на счетоводната отчетност,изготвяне на анализи и проекти,вътрешно и външнотърговска дейност,търговско предста-вителство и посредничество,както и всякаква друга дейност ,незабранена от закона.На 15.10.2010г. е увеличен капитала от 5000лв. на 11000лв. и е приет нов съдружник-Е.Д.В..На 01.11.2010г. с Решение на Общото събрание на съдружниците дружеството е преобразувано от ЕООД в ООД  ,като за управител е избрана Е.Д.В..На 04.10.2017г. с Протокол на Общото събрание на съдружниците е приет за нов съдружник В*** З*** В***,като В*** В***. е освободена като съдружник  и продава дяловете си на В*** В***.Дружеството е регистрирано по ЗДДС на 29.10.2009г.и е дерегистрирано по ЗДДС на 21.03.2018г.по инициатива на орган на НАП./поради установени обстоятелсва по чл.176,т.1,т.3,т.5 и т.6 ЗДДС./

          

 

 

 

За ревизирания данъчен период с РА на дружеството е отказано  при-знаване  право на приспадане на данъчен кредит по фактури, издадени от 16 дружества ,като доставчици на „В*** К***“,както следва: „В*** Г***“ ЕООД с ЕИК ***, „К*** Г***“ ЕАД с ЕИК ***, „Т*** И***“ ЕООД  с ЕИК ***, „О* П* И С*“ЕООД с ЕИК ***, „Г*-Д* Г***“ЕООД с ЕИК ***, „Г***“ ЕООД с ЕИК ***, „К***-И*** Х***“ ЕООД с ЕИК ***, „Т*** Т***“ ООД с ЕИК ***, „Н*** С***“ ЕООД с ЕИК ***, „Т*** С***“ ООД  с ЕИК ***, „Н***“ ЕООД с ЕИК ***, „Д*** Т***“ ЕООД с ЕИК ***, „М*** М***“ ЕООД с ЕИК ***, „К*** Д***“ ЕООД с ЕИК ***, „К*** Е***“ ЕООД с ЕИК *** и „Б***“ ЕООД с ЕИК ***.В хода на ревизията са извършвани насрещни проверки на всички доставчици на „В*** К***“ ЕООД,като е установено ,че не са представени доказателства за реално извършени разплащания , а представените такива не представляват доказателство за конкретни факти и обстоятелства, релевантни за обосноваване реалното извършване на маркетингови, ремонтни и транспортни услуги. Липсват документи за това, кои лица евентуално са извършвали тези услуги, в какъв период от време или към кои конкретно дати, в какво се състои конкретната услуга, как е определена стойността й, кога и как е платена. В този смисъл липсват доказателства за настъпило данъчното събитие по смисъла на чл. 25 от ЗДДС по всяка от процесните фактури. Представените счетоводни регистри сами по себе си не представляват доказателство за реалност на стопанските операции. Доказателства за тях са първичните документи, с които се регистрират конкретни факти по време на извършването на стопанските операции, като например: пътни листи и товарителници - при транспортни операции, в които се сочи кога, по какъв маршрут какво е превозено, с какво превозно средство, от кой водач на МПС и т.н.; актове или протоколи за извършване на ремонт на активи, в които се сочат конкретни данни за актива, за неговия собственик, за това -в какво се състои ремонтът, какви разходи за материали, резервни части и труд- са направени в процеса на ремонта, и на каква стойност възлиза същият; доклади, анализи или други документи - при маркетингови услуги, в които извършителят отчита каква дейност е извършил, и какъв е ефекта от нея; първични документи за получено плащане в брой - съгласно действащата нормативна уредба в тази насока. Такива първични документи от страна на доставчиците не са представени, при което не са доказани и реални доставки на услуги по издадените към „В*** К***" ООД фактури.

             С оглед изясняване фактите и обстоятелствата по издадените фактури и съпроводителни документи от страна на доставчиците на дружеството-жалбоподател съдът е назначил съдебно-счетоводна експертиза ,изготвена от вещото лице Ц.В. ,обективно и компетентно дадена и приета от съда.

            Видно от заключението на вещото лице:   

            1.Дружеството „В*** Г***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

Фактура **********/27.5.2014 г., с основание „Маркетингови услуги“, данъчна основа 5700 лева и начислен ДДС в размер на1140 лева. 

Фактура **********/ 27.6.2014 г., с основание „Маркетингова услуга за продажба на цинк“, данъчна основа 6650 лева и начислен ДДС в размер на 1330 лева. 

Фактура **********/ 31.7.2014 г., с основание „Маркетингови услуги“, данъчна основа 6400 лева и начислен ДДС в размер на 1280 лева. 

Фактура **********/ 24.11.2014 г., с основание „Маркетингови услуги за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 7900 лева и начислен ДДС в размер на 1580 лева. 

Фактура **********/ 29.12.2014г., с основание „Маркетингови услуги за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 7950 лева и начислен ДДС в размер на 1590 лева. 

            2.Дружеството „К*** Г***“ ЕАД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

Фактура **********/ 20.10.2014 г., с основание „Маркетингова услуга по продажба на вторичен цинк“, данъчна основа 8500 лева и начислен ДДС в размер на 1700 лева. 

            3.Дружеството „Т*** И***“ ЕООД,  с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

Фактура **********/ 29.01.2013 г., с основание „Услуга съгл. договор“, данъчна основа 1000 лева и начислен ДДС в размер на 200 лева. 

              4.Дружеството „О* П* И С*“ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

Фактура **********/ 28.08.2014г., с основание „Маркенитгова услуга по доставката на цинкова суровина“, данъчна основа 7600 лева и начислен ДДС в размер на 1520 лева. 

           Фактура **********/ 30.9.2014 г., с основание „Маркенитгова услуга по доставката на цинкова суровина“, данъчна основа 3800лева и начислен ДДС в размер на 760 лева. 

           5.Дружеството „Г*-Д* Г***“ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

Фактура **********/ 28.3.2014 г., с основание „Консултантски и технически услуги“, данъчна основа 4900 лева и начислен ДДС в размер на 980 лева. 

           6.Дружеството „Г***“ ЕООД с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

Фактура **********/ 10.04.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4050 лева и начислен ДДС в размер на 810 лева. 

Фактура **********/ 13.04.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3750 лева и начислен ДДС в размер на 750 лева. 

Фактура **********/19.04.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

Фактура **********/26.05.2017 г., с основание „Транспортни услуги“, данъчна основа 2100 лева и начислен ДДС в размер на 420 лева. 

Фактура **********/ 19.05.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3800 лева и начислен ДДС в размер на 760 лева. 

Фактура **********/ 15.05.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4000 лева и начислен ДДС в размер на 800 лева. 

Фактура **********/25.05.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

7.Дружеството „К***-И*** Х***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/29.01.2014 г., с основание „Консултантски услуги“, данъчна основа 8140 лева и начислен ДДС в размер на 1628 лева. 

           Фактура **********/ 28.01.2014 г., с основание „Консултантски услуги“, данъчна основа 6380 лева и начислен ДДС в размер на 1276 лева. 

           Фактура **********/ 27.02.2014 г., с основание „Консултантски услуги“, данъчна основа 6000 лева и начислен ДДС в размер на 1200 лева. 

8.Дружеството „Т*** Т***“ ООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/31.03.2015 г., с основание „Маркетингова  продажба - услуга за цинк и доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 10800 лева и начислен ДДС в размер на 2180 лева. 

           Фактура **********/ 29.05.2015 г., с основание „Маркетингова  продажба - услуга за цинк и доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 10800 лева и начислен ДДС в размер на 2180 лева. 

           Фактура **********/01.12.2015 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3000 лева и начислен ДДС в размер на 600 лева. 

           Фактура **********/ 11.12.2015 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3000 лева и начислен ДДС в размер на 600 лева. 

           Фактура **********/ 28.12.2015 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 1510 лева и начислен ДДС в размер на 302 лева. 

 

           Фактура **********/ 21.12.2015 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3000 лева и начислен ДДС в размер на 600 лева. 

           Фактура **********/ 29.12.2015 г., с основание „Услуга по доставка“, данъчна основа 1000 лева и начислен ДДС в размер на 200 лева. 

           Фактура **********/23.3.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1100 лева и начислен ДДС в размер на 220 лева. 

           Фактура **********/17.03.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3200 лева и начислен ДДС в размер на 640 лева. 

           Фактура **********/ 11.03.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3920 лева и начислен ДДС в размер на 784 лева. 

           Фактура **********/07.03.2016  г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3180 лева и начислен ДДС в размер на 636 лева. 

           Фактура **********/26.05.2016  г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2480 лева и начислен ДДС в размер на 496 лева. 

           Фактура **********/30.05.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1100 лева и начислен ДДС в размер на 220 лева. 

           Фактура **********/20.05.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 3980 лева и начислен ДДС в размер на 796 лева. 

           Фактура **********/23.05.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3840 лева и начислен ДДС в размер на 768 лева. 

           Фактура **********/07.06.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 2410 лева и начислен ДДС в размер на 482 лева. 

           Фактура **********/06.06.2016 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/02.06.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4120 лева и начислен ДДС в размер на 824 лева. 

           Фактура **********/05.06.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3680 лева и начислен ДДС в размер на 736 лева. 

           Фактура **********/12.08.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4100 лева и начислен ДДС в размер на 820 лева. 

           Фактура **********/17.08.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3520 лева и начислен ДДС в размер на 704 лева. 

           Фактура **********/22.08.2016 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2685 лева и начислен ДДС в размер на 537 лева. 

           Фактура **********/31.08.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 2805 лева и начислен ДДС в размер на 561 лева. 

          

           Фактура **********/21.09.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 8320 лева и начислен ДДС в размер на 1664 лева. 

           Фактура **********/27.09.2016 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 5628 лева и начислен ДДС в размер на 525.60 лева. 

           Фактура **********/28.09.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1220 лева и начислен ДДС в размер на 244 лева. 

           Фактура **********/13.10.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1320лева и начислен ДДС в размер на 264 лева. 

           Фактура **********/21.10.2016 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/18.10.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3620 лева и начислен ДДС в размер на 724 лева. 

           Фактура **********/07.10.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4180 лева и начислен ДДС в размер на 836 лева. 

           Фактура **********/22.11.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1200 лева и начислен ДДС в размер на 240 лева. 

           Фактура **********/18.11.2016 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/14.11.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3740 лева и начислен ДДС в размер на 748 лева. 

           Фактура **********/08.11.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4060 лева и начислен ДДС в размер на 812 лева. 

           Фактура **********/15.12.2016 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/18.12.2016 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 1900 лева и начислен ДДС в размер на 380 лева. 

          

           Фактура **********/07.12.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 4160 лева и начислен ДДС в размер на 832 лева. 

          

           Фактура **********/13.12.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 3640 лева и начислен ДДС в размер на 728 лева. 

           Фактура **********/12.01.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4020 лева и начислен ДДС в размер на 804 лева. 

           Фактура **********/16.01.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3780 лева и начислен ДДС в размер на 756 лева. 

           Фактура **********/28.01.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/21.01.2017 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1200 лева и начислен ДДС в размер на 240 лева. 

           Фактура **********/16.02.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/13.02.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4080 лева и начислен ДДС в размер на 816 лева. 

           Фактура **********/15.02.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3720 лева и начислен ДДС в размер на 744 лева. 

           Фактура **********/07.03.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4100 лева и начислен ДДС в размер на 820 лева. 

           Фактура **********/13.03.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3700 лева и начислен ДДС в размер на 740 лева. 

           Фактура **********/17.03.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/22.03.2017 г., с основание „Транспортна услуга“, данъчна основа 1000 лева и начислен ДДС в размер на 200 лева. 

           9.Дружеството „Н*** С***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/23.06.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4000 лева и начислен ДДС в размер на 800 лева. 

           Фактура **********/23.06.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3800 лева и начислен ДДС в размер на 760 лева. 

        Фактура **********/23.06.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

          

            Фактура **********/10.07.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4000 лева и начислен ДДС в размер на 800 лева. 

           Фактура **********/25.07.2017 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 2500 лева и начислен ДДС в размер на 500 лева. 

           Фактура **********/17.07.2017 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3800 лева и начислен ДДС в размер на 760 лева. 

           10.Дружеството „Т*** С***“ ООД,  с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/27.12.2013 г., с основание „Консултантска услуга по изработка на пълна техническа документация при работа с пещ.“, данъчна основа 5200 лева и начислен ДДС в размер на 1040 лева. 

           Фактура **********/30.12.2013 г., с основание „Ремонтни услуги“, данъчна основа 6950 лева и начислен ДДС в размер на 1350 лева. 

           Фактура **********/20.12.2013 г., с основание „Консултантски услуги по подготовка на документация и оборудване на цех“, данъчна основа 6800 лева и начислен ДДС в размер на 1360 лева. 

           Фактура **********/30.01.2015 г., с основание „Маркетингова услуга по доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 7900 лева и начислен ДДС в размер на 1580 лева. 

           Фактура **********/24.02.2015 г., с основание „Маркетингова услуга по доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 8900 лева и начислен ДДС в размер на 1780 лева. 

           Фактура **********/29.07.2016 г., с основание „Транспортни услуги“, данъчна основа 1320 лева и начислен ДДС в размер на 264 лева. 

           Фактура **********/29.07.2016 г., с основание „Транспортни услуги“, данъчна основа 1320 лева и начислен ДДС в размер на 264 лева. 

           Фактура **********/28.07.2016 г., с основание „Транспортни услуги“, данъчна основа 2520 лева и начислен ДДС в размер на 504 лева. 

           Фактура **********/26.07.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинк“, данъчна основа 4080 лева и начислен ДДС в размер на 816 лева. 

           Фактура **********/27.07.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 3480 лева и начислен ДДС в размер на 696 лева. 

           11.Дружеството „Н***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/27.04.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 4200 лева и начислен ДДС в размер на 840 лева. 

           Фактура **********/27.04.2016 г., с основание „Ремонт и поддръжка на машини“, данъчна основа 4800 лева и начислен ДДС в размер на 960 лева. 

           Фактура **********/27.04.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за продажба на цинк“, данъчна основа 4000 лева и начислен ДДС в размер на 800 лева. 

           12.Дружеството „Д*** Т***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

            Фактура **********/30.04.2014 г., с основание „Консултантски и технически услуги“, данъчна основа 5400 лева и начислен ДДС в размер на 1080 лева. 

           13.Дружеството „М*** М***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/29.02.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка за цинкова пепел“, данъчна основа 3900 лева и начислен ДДС в размер на 780 лева. 

           Фактура **********/29.02.2016 г., с основание „Маркетингова услуга за продажба на цинк“, данъчна основа 3600 лева и начислен ДДС в размер на 720 лева. 

           Фактура **********/29.02.2016 г., с основание „Поддръжка и текущ ремонт на машини и съоръжения“, данъчна основа 4000 лева и начислен ДДС в размер на 800 лева. 

           14.Дружеството „К*** Д***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/31.07.2015 г., с основание „Маркетингови услуги“, данъчна основа 10800 лева и начислен ДДС в размер на 2160 лева. 

           Фактура **********/24.08.2015 г., с основание „Маркетингови услуги“, данъчна основа 10900 лева и начислен ДДС в размер на 2180 лева. 

           Фактура **********/28.08.2015 г., с основание „Основен ремонт на ротационно въртяща се пещ за ниво на цинк от цинкова пепел“, данъчна основа 3700 лева и начислен ДДС в размер на 740 лева. 

           Фактура **********/30.09.2015 г., с основание „Маркетингови услуги“, данъчна основа 9850 лева и начислен ДДС в размер на 1970 лева. 

           Фактура **********/30.10.2015 г., с основание „Маркетингови услуги по доставка“, данъчна основа 10300 лева и начислен ДДС в размер на 2060 лева. 

           Фактура **********/29.01.2016 г., с основание „Извършване на маркетингова услуга по доставка на цинкова пепел от ЕС“, данъчна основа 3300 лева и начислен ДДС в размер на 660 лева. 

           Фактура **********/29.01.2016 г., с основание „Извършване на маркетингова услуга по доставка на цинкова пепел от Сърбия“, данъчна основа 3400 лева и начислен ДДС в размер на 680 лева. 

           Фактура **********/30.01.2016 г., с основание „Извършване на маркетингова услуга по доставка на цинкова пепел от Русия“, данъчна основа 3600 лева и начислен ДДС в размер на 720 лева. 

           15.Дружеството „К*** Е***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

            Фактура **********/30.11.2015 г., с основание „Маркетингова услуга за доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 9500 лева и начислен ДДС в размер на 1900 лева. 

           16.Дружеството Б***“ ЕООД, с ЕИК *** е издало следните фактури, с получател „В*** К***“ ООД:

           Фактура **********/30.04.2015 г., с основание „Маркетингови услуги за продажба на цинк и доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 10900 лева и начислен ДДС в размер на 2180 лева. 

           Фактура **********/29.06.2015 г., с основание „Маркетингови услуги за продажба на цинк и доставка на цинкова пепел“, данъчна основа 10800 лева и начислен ДДС в размер на 2160 лева.

           Към фактурите като съпътстващи документи са представени следните документи:

Протокол от 31.12.2015 г. между „В*** К***“ ООД и „Т*** С***“ ООД, за изпълнени дейности през 2015 г. по Рамков договор за 2015 г.;

Приемо-предавателен протокол от 31.12.2015 г. между „Т*** Т***“ ЕООД и „В*** К***“ ООД за извършени дейности през 2015 г., съгл. сключен Рамков договор между двете дружества.;

Приемо-предавателен протокол от 31.12.2016 г. между „Т*** Т***“ ЕООД и „В*** К***“ ООД за извършени дейности през 2016 г., съгл. сключен Рамков договор между двете дружества.;

Приемо-предавателен протокол от 31.12.2017 г. между „Т*** Т***“ ЕООД и „В*** К***“ ООД за извършени дейности през 2017 г., съгл. сключен Рамков договор между двете дружества.;

Споразумителен протокол между  В*** К***“ ООД и „Н*** С***“ ЕООД, съгл. Рамков договор от 01.06.2017 г. за извършени дейности за времето на действие на договора.

       В гореописаните Приемо-предавателни протоколи,съгласно заключението на вещото лице ,прието от съда,не са вписани  предмета на доставката на услугите, мястото,  обект на извършване на услугите, съответно доставките, период на извършването им или лицата, които са извършили услугите.Не са представени от „В*** К***“ ООД и оферти, товарителници или пътни листа при транспортните услуги или други документи доказващи какъв точно е предмета на получената доставката, мястото или обекта на извършване, кога е извършена сделката /дата и час/, периода на извършването и лицата който са я извършили.

За определяне на отчитането на приходите от доставчиците на „В*** К***“ ООД в счетоводствата на дружествата, съгласно изискванията на документ СС-18 „Приходи“, приходът  се признава, когато разходите направени за извършване на сделката, могат надлежно да бъдат измерени и чрез наличието на документи доказващи кадровата и техническата обезпеченост за извършване на доставките.Относно кадровата обезпеченост на „В*** К***“ ООД, е предоставено пълномощно от 07.01.2011 г., с което е упълномощен В. З*** В*** да представлява дружеството, включително за дейности по търговският закон и други дейности, но не са сключвани трудови договори за назначаване на работници и служители.

За доставчиците, за които няма приложени документи към административното дело, експертизата не дава заключение относно осчетоводяването на процесните фактури, включването им в дневниците за продажби, отчитането им като приход и тяхната кадрова обезпеченост.

Разгледани по доставчици, са както следва:

1.       За “Т*** И***“ ООД не са приложени документи.

2.       За „О* П* И С*“ ЕООД  не са приложени документи.

3.       За „В*** Г***“ ЕООД не са приложени документи.

4.       За „Г*-Д* Г***“ ЕООД  не са приложени документи.

5.       За „Г***-***“ ЕООД  не са приложени вторични документи доказващи предмет на доставката, място,  обект на извършване на услугите, съответно доставките, период на извършването им. Приложени са за 2017 година, следните регистри от счетоводен продукт: Аналитични регистри  от счетоводен продукт на с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, с/ка 421 „Персонал“, Регистър „Главна книга“ и Оборотна ведомост. 

От счетоводните регистри е видно, че „В*** К***“ ООД е осчетоводен, като клиент на дружеството, процесните фактури за осчетоводени като приход по с/ка 703 „Приходи от продажби“, начислено е ДДС от продажби и е отразено плащането по касов път. При така извършените счетоводни записвания по стопанските операции, извършените сделки по процесните фактури са отразени в Баланса и финансовият резултат на дружеството.

От Аналитичен регистър с/ка 421 „Персонал“ е видно, начислението и изплащането на възнаграждения и полагащи се осигуровки върху тях на персонала, като към 31.12.2017 г. „Г***-***“ ЕООД няма задължения към персонала. От тук се налага извода, че дружеството е имало назначени работници и служители.

6.       За „К***-И*** Х***“ ЕООД  на са приложени документи.

7.       За „Т*** Т***“ ЕООД  не са приложени вторични документи доказващи предмет на доставката, място,  обект на извършване на услугите, съответно доставките, период на извършването им. Приложени са, следните извлечения от счетоводен продукт: Оборотна ведомост за 2015 г., Главна книга за 2015 г., Аналитични регистри за 2015 г.на с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 604 „Разходи за заплати/възнаграждения“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, с/ка 421 „Персонал“, с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 401 „Доставчици“, с/ка 304 „Стоки“, Оборотна ведомост за 2016 г., Главна книга за 2016 г. и Аналитични регистри за 2016 г. на с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 604 „Разходи за заплати/възнаграждения“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, с/ка 421 „Персонал“, с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 401 „Доставчици“, с/ка 304 „Стоки“, “, Оборотна ведомост към 30.06.2017 г., Главна книга към 30.06. 2017 г. и Аналитични регистри към 30.06.2017 г. на с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 604 „Разходи за заплати/възнаграждения“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, с/ка 421 „Персонал“, с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 401 „Доставчици“ и с/ка 304 „Стоки“.

         От счетоводните регистри е видно, че „В*** К***“ ООД е отразен като клиент на дружеството, процесните фактури за осчетоводени като приход по с/ка 703 „Приходи от продажби“, начислено е ДДС от продажби и е отразено плащането по касов път. При така извършените счетоводни записвания по стопанските операции, извършените сделки по процесните фактури са отразени в Баланса и финансовият резултат на дружеството.

         От Аналитичен регистър с/ка 421 „Персонал“ е видно, начислението и изплащането на възнаграждения и полагащи се осигуровки върху тях на персонала от „Т*** Т***“, т.е. дружеството е имало назначени работници и служители.

8.  За „Н*** С***“ ЕООД  не са приложени вторични документи, доказващи предмет на доставката, място,  обект на извършване на услугите, съответно доставките, период на извършването им. Приложени са за 2017 година извлечения от счетоводен продукт: Аналитични регистри  от счетоводен продукт на с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, с/ка 421 „Персонал“, Регистър „Главна книга“ и Оборотна ведомост.

         От счетоводните регистри е видно, че „В*** К***“ ООД е отразен като клиент на дружеството, процесните фактури за осчетоводени като приход по с/ка 703 „Приходи от продажби“, начислено е ДДС от продажби и е отразено плащането по касов път. При така извършените счетоводни записвания по стопанските операции, извършените сделки по процесните фактури са отразени в Баланса и финансовият резултат на дружеството.

         От Аналитичен регистър с/ка 421 „Персонал“ е видно, начислението и изплащането на възнаграждения и полагащи се осигуровки върху тях на персонала от „Н*** С***“ ЕООД, т.е. дружеството има назначени работници и служители.

9.  За „Т*** С***“ ЕООД не са приложени вторични документи доказващи предмет на доставката, място,  обект на извършване на услугите, съответно доставките, период на извършването им. Приложени за 2013 година извлечения от счетоводен продукт на: Аналитични регистри  от счетоводен продукт на с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, Регистър „Главна книга“ и Оборотна ведомост, за 2016 г. Аналитични регистри  от счетоводен продукт на с/ка 411 „Клиенти“, с/ка 703 „Приходи от продажби“, с/ка 501 „Каса в лева“, с/ка 453/2 „ДДС от продажби“, с/ка 421 „Персонал“, Регистър „Главна книга“ и Оборотна ведомост.

         От счетоводните регистри е видно, че „В*** К***“ ООД е отразен като клиент на дружеството, процесните фактури за осчетоводени като приход по с/ка 703 „Приходи от продажби“, начислено е ДДС от продажби и е отразено плащането по касов път. При така извършените счетоводни записвания по стопанските операции, извършените сделки по процесните фактури са отразени в Баланса и финансовият резултат на дружеството.

         От Аналитичен регистър с/ка 421 „Персонал“ е видно, начислението и изплащането на възнаграждения и полагащи се осигуровки върху тях на персонала от „Т*** С***“ ЕООД, т.е. дружеството е имало назначени работници и служители.

10.  За „Н***-***“ ЕООД не са приложени документи.

11.  За „Д*** Т***“ ЕООД не са приложени документи.

12.  За „МД-Метали“ ЕООД не са приложени документи.

13.  За „К*** Д***“ ЕООД не са приложени документи.

14.  За „К***-Г***“ ЕАД не са приложени документи.

15.  За „К*** Е***“ ЕООД не са приложени документи.

16.  ЗаБ***“ ЕООД не са приложени документи.

              Вещото лице е установило ,че приемо-предавателните протоколи   обаче не са отразени в счетоводството на „В*** К***“ ООД ,т.к. не отговарят на изискванията на ЗСч. и ЗДДС за счетоводни документи  ,които подлежат на осчетоводяване.Същите не са представени в административното производство по издаване на РА ,а са представени в съдебна фаза на вещотолице при посещението му в офиса на дружеството-жалбоподател./видно от опис-приложение на л.183/.За документално обосноваване на счетоводните записвания са използвани само получените от доставчиците фактури ,част от които представени в оригинал ,а друга част-само ксерокопия.За това макар, че счетоводството на жалбоподателя  е водено редовно досежно начисляване на ДДС в съответствивие с изискванията на ЗДДС и Правилника за неговото приложение ,отразени в дневниците за покупки на жалбоподателя и плащанията, отразени в счетоводството, съгласно приложените към делото Аналитични регистри ,не може да се  счете ,че жалбоподателя е имал право да приспадне ДДС по тях ,без наличие на съпътващи документи за реалното извършване на доставките.

Същото е положението и относно единствения клиент на дружеството-жалбоподател-„Д***“ООД. Видно от задача ІІ от експертизата , между „В*** К***“ ООД и „Д***“ ЕООД  е сключен Договор от 01.07.2013 г. за техническо и технологично обезпечение на производството и оказване на всякаква помощ с основната дейност, със срока на действие на договора до 31.12.2017 г.

           Въз основа на цитирания договор доставчика „В*** К***“ ООД е издал следните фактури на „Д***“ ЕООД, описани в Таблица 1, номер на фактурата, дата на издаване, основание, данъчна основа, начислена данък по ЗДДС, обща стойност и дата на заплащането й:

 

                                                                                                               Таблица 1

№ на фактура

дата

основание

дан. основа

ДДС

обща стойност

плащане по фактура

1

                   2

3

4

5

6

7

32

01.12.2013 г.

Префактурирани разходи за командировка, консумативи, комуникация

6943,00

1388,60

8331,60

19.12.2013 г.

33

19.12.2013г.

Консултантски услуги по подготовка на документация и оборудване на цех за производство на цинк

7110,00

1422,00

8532,00

19.12.2013 г.

34

30.12.2013 г.

Консултантски услуги по изработване на пълна техническа документация при работа с пещ за производство на цинк и цинкова пепел

5400,00

1080,00

6480,00

03.01.2013 г.

35

31.01.2014 г.

Консултантски услуги за техническо обезпечаване и ремонтни услуги

6520,00

1304,00

7824,00

04.02.2014 г.

36

31.01.2014 г.

Консултантски услуги по провеждане на технически проби и наладка на машините за работа

8300,00

1660,00

9960,00

04.02.2014 г.

37

28.02.2014 г.

Контрол и организация на дейността по производство на цинкови проби

6100,00

1220,00

7320,00

07.03.2014 г.

38

31.03.2014 г.

Контрол и организация на дейността по производство на цинкови проби

4980,00

996,00

5976,00

04.04.2014 г.

39

16.04.2014г.

Контрол и организация на дейността по производство на цинкови проби и технологично въвеждане на производствения процес

5500,00

1100,00

6600,00

16.04.2014 г.

40

26.05.2014г.

Контрол и организация на дейността по производство на цинкови проби и технологично въвеждане на производствения процес

5800,00

1160,00

6960,00

02.05.2014 г.

41

30.06.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

6700,00

1340,00

8040,00

07.08.2014 г.  04.07.2014 г.

42

31.07.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

6500,00

1300,00

7800,00

08.08.2014 г.

43

29.08.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

8000,00

1600,00

9600,00

05.09.2014 г.

44

30.09.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

3800,00

760,00

4560,00

08.10.2014 г.    06.10.2014 г.

45

31.10.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

8500,00

1700,00

10200,00

05.11.2014 г.

46

28.11.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

8000,00

1600,00

9600,00

03.12.2014 г.

47

30.12.2014г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

8000,00

1600,00

9600,00

29.12.2014 г.

48

30.01.2015г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

8000,00

1600,00

9600,00

05.02.2014 г.

49

27.02.2015г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк

9000,00

1800,00

10800,00

06.03.2015 г.

50

31.03.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и по доставка, монтаж и пускане в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

07.04.2015 г.

51

30.04.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

05.05.2015 г.

52

29.05.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

05.06.2015 г.

53

30.06.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

10.07.2015 г.

54

31.07.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

07.08.2015 г.

55

24.08.2015 г.

Извършен основен ремонт на ротационно въртяща се пещ за производство на цинк и цинкова пепел

3830,00

766,00

4596,00

08.09.2015 г.

56

31.08.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

08.09.2015 г.

57

30.09.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

07.10.2015 г.

58

30.09.2015 г.

Посредническо възнаграждение за продажба на 25 тона цинк

1390,00

278,00

1668,00

14.10.2015 г.

59

30.10.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

09.11.2015 г.

60

30.11.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

29.12.2015 г.

61

28.12.2015 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и извършване на проби, във връзка с пускането в експлоатация на втора пещ за производство на цинк

11000,00

2200,00

13200,00

29.12.2015 г.

62

30.12.2015 г.

Префактуриране на разходи за обслужващ товарен автомобил

1214,35

242,87

1457,22

12.01.2016 г.

63

29.01.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съораженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

08.02.2016 г.

64

29.02.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

08.03.2016 г.

65

29.02.2016 г.

Транспортни услуги за м. февруари 2016 г.

1100,00

220,00

1320,00

22.03.2016 г.

66

31.03.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

06.03.2016 г.

67

31.03.2016 г.

Транспортни услуги за м. март 2016 г.

1075,00

215,00

1290,00

18.04.2016 г.

68

26.04.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

28.04.2016 г.

69

28.04.2016 г.

Префактуриране на разходи за обслужващ товарен автомобил и командировки

1400,00

280,00

1680,00

14.05.2016 г.

70

28.04.2016 г.

Транспортни услуги м. април 2016 г.

1235,00

247,00

1482,00

04.08.2016 г.

71

31.05.2016 г.

Транспортни услуги м. май 2016 г.

1070,00

214,00

1284,00

09.06.2016 г.

72

31.05.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

29.06.2016 г.

73

29.06.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

07.06.2016 г.

74

29.06.2016 г.

Транспортни услуги м. юни 2016 г.

2480,00

496,00

2976,00

12.07.2016 г.

75

29.07.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

04.08.2016 г.

76

29.07.2016 г.

Транспортни услуги м. юли 2016 г.

1116,00

223,20

1339,20

11.08.2016 г.

77

31.08.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

08.09.2016 г.

78

31.08.2016 г.

Транспортни услуги м. август 2016 г.

2900,00

580,00

3480,00

20.09.2016 г.

79

30.09.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

06.10.2016 г.

80

30.09.2016 г.

Транспортни услуги м. септември 2016 г.

1250,00

250,00

1500,00

18.10.2016 г.

81

31.10.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

07.11.2016 г.

82

31.10.2016 г.

Транспортни услуги м. октомври 2016 г.

1350,00

270,00

1620,00

14.11.2016 г.

83

30.11.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

06.12.2016 г.

84

30.11.2016 г.

Транспортни услуги м. ноември 2016 г.

1250,00

250,00

1500,00

07.12.2016 г.

85

28.12.2016 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

30.12.2016 г.

86

28.12.2016 г.

Транспортни услуги м. декември 2016 г.

1960,00

392,00

2352,00

07.12.2016 г.

87

31.01.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

10.02.2017 г.

88

31.01.2017 г.

Транспортни услуги м. януари 2017 г.

1200,00

240,00

1440,00

10.02.2017 г.

89

28.02.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

02.03.2017 г.

90

28.02.2017 г.

Транспортни услуги м. февруари 2017 г.

1000,00

200,00

1200,00

22.03.2017 г.

91

31.03.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

06.04.2017 г.

92

31.03.2017 г.

Транспортни услуги м. март 2017 г.

1050,00

210,00

1260,00

24.04.2017 г.

95

28.04.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

03.05.2017 г.

96

28.04.2017 г.

Транспортни услуги м. април 2017 г.

1240,00

248,00

1488,00

05.06.2017 г.

97

31.05.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

20.06.2017 г.

98

31.05.2017 г.

Транспортни услуги м. май 2017 г.

2090,00

418,00

2508,00

20.06.2017 г.

99

30.06.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

30.06.2017 г.     19.07.2017 г.

100

31.07.2017 г.

Контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк. Техническо обслужване, поддръжка и ремонт на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк.

11000,00

2200,00

13200,00

23.08.2017 г.   18.09.2017 г.    26.09.2017 г.

Общо:

473353,35

94670,67

568024,02

 

 

           Към описаните в Таблица 1 фактури, в счетоводството на „Д***“ ЕООД са приложени следните протоколи:

Приемо-предавателен протокол от 30.12.2013 г. за техническо и технологично обезпечение  на производството на „Д***“ ЕООД, съгл. рамков договор, за доставките на услуги по фактури с номера ********** до **********, издадени през 2013 година.

Приемо-предавателен протокол от 30.12.2014 г. за техническо и технологично обезпечение на производството на цинк от цинкова пепел и контрол и организация по наладка на машините за производство на цинк и въвеждането им в експлоатация, по  процесните фактури с номера от ********** до **********, издадени през 2014 г.

Приемо-предавателен протокол от 30.12.2015 г. за контрол, управление и технологично обезпечение на производството на цинк и по доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация, проби за производството на цинк от втора пещ, съгл. Рамков договор, Маркетингова услуга за доставка на цинк и цинкова пепел, по  процесните фактури с номера от ********** до **********, издадени през 2015 г.

Приемо-приемателен протокол от 28.12.2016 г. между „В*** К***“ ООД и „Д***“ ЕООД, за извършен контрол, управление и техническо обезпечение на производството на цинк. Техническо обезпечаване поддръжка на машините и съоръженията в цеха за производство на цинк и доставка на цинкова пепел, по  процесните фактури с номера от ********** до **********, издадени през 2016 г.

Приемо-предавателен протокол от 31.07.2017 г., за контрол и управление и техническо и технологично обезпечение на производството, по  процесните фактури с номера от ********** до **********, издадени през 2017 г.Същите са отразени в опис към експертизата на доказателства ,които не са представени в административното производство по издававане на РА ,а едва в съдебната фаза по обжалването му ,затова макар, че счетоводството е водено редовно както в дружеството-жалбоподател, така и в неговия съконтрахент„Д***“ ООД ,само фактурите не са достатъчно доказателство за обоснованост на начисления ДДС по тях ,без да има съпътващи документи ,които да обосноват реалното извършване на услугите.Тези протоколи също не са  били част от преписката по издаване на РА в административното производство и са представени на вещото лице при изготвяне на експертизата в съдебна фаза.За това и фактурите са единствените документи ,заедно с няколко Рамкови договора ,въз основа на които, органът се е позовал при издаване на РА и които от гледна точка на документална обоснованост не са достатъчни да обосноват правото на приспадане на данъчен кредит на жалбоподателя.

            Съдът кредитира заключението на вещото лице досежно  извода му ,че получените услуги от „В*** К***“ ООД не са конкретизирани, по вид, място на получаване на услугата, обекта на извършване, кога е извършена сделката /дата и час/, периода на извършването – начална и крайна дата и лицата, които са ги извършили.

           Извършените от дружеството доставки на услуги също не са конкретизирани по място на получаване на услугата, кога е извършена, периода през които е извършена, лицата които са я извършили/получили, както и периода за които се отнася.

           Поради гореизложеното не може да се  извърши съпоставка между получени и предоставени извършени услуги от дружеството и да се заключи, че с получените от „В*** К***“ ООД услуги са извършвани последващи облагаеми сделки. За документално обосноваване на счетоводните записвания от „В*** К***“ ООД, са използвани само получените от доставчиците фактури.

            От основанието на получените и издадените фактури от „В*** К***“ ООД и гореизложеното е видно, че дружеството е извършвало основно маркетингови услуги.

При изготвяне на експертизата вещото лице е извършило анализ на декларираното ДДС от „В*** К***“ ООД, направено от гледна точка на документалната обоснованост на извършените сделки и действителността на разходите по тях. Дружеството има подписани рамкови договори за получаване на маркетингови услуги, както и за продажбата на такива, но в тях не е записан конкретния начин на получаване и предоставяне на услугите и как ще бъдат документирани.

Не са спазени разпоредбите на чл. 114 ал. (10) от ЗДДС за получените и издадени фактури от „В*** К***“ ООД, където е регламентирано, че гарантирането на автентичността на произхода, целостта на съдържанието и четливостта на фактурата се осигурява от данъчно задълженото лице чрез всякакъв контрол на стопанската дейност, който създава надеждна одитна следа между фактурата и доставката на стоки или услуги. Надеждна одитна следа е на лице, когато връзката между отделните счетоводни документи и осчетоводени операции е установима и осигурява връзка между издадената фактура и извършената доставка, т.е. фактурата да бъде свързана с други документи – договор, поръчка, оферта, известие за доставка, платежни документи, справки, протоколи и други, така и връзка на тези документи с доставката на стоката или услугата.

За фактурираните доставки на маркетингови услуги не са представени документи, като протоколи или справки за извършено маркетингово проучване на пазари на цинк и цинкова пепел, период в които е извършена услугата, лицата които я извършили, както и други документи, които да удостоверят прехвърляне на правото на ползване на услугата, по смисъла на чл. 6 от ЗДДС. За фактурираните транспортни услуги не са представени документи, като договори за извършване на транспортна услуга пътни листа, товарителници или приемо-предавателни протоколи за предаване и приемане на превозените товари от нито една от страните, с които документи да се удостовери действително приемане и предаване на превозените товари. Не са представени документи  или справки към фактурите, с които да се докажат извършените разходи, формиращи цената на фактурираните услуги. За приспадане на данъчен кредит следва на лице да е наличието на действително извършена облагаема доставка на стоки или услуга към лицето получател по данъчният документ.

Поради изложените по горе причини, относно документалната обоснованост  на първичните счетоводни документи не е спазен и чл. 10 от ЗКПО, където е определено, че счетоводният разход се признава за данъчни цели в случаите когато е документално обоснован, чрез издаването на първичен счетоводен документ, който да отразява вярно извършената услуга или продажба на стоки.

В процесните фактури не е спазен чл. 7, ал. 2, т .3 от ЗСч относимата редакция, където е записано, че първичният счетоводен документ следва да съдържа предмет и стойностно изражение на стопанската операция. Нарушен е и чл. 4 ,ал.3 от ЗСч с това, че не е спазен счетоводния принцип за документалната обоснованост на счетоводните операции, а именно че „предприятията осъществяват счетоводството на основата на документалната обоснованост на стопанските операции и факти, като спазват изискванията за съставянето на документите съгласно действащото законодателство.“

За да бъде установено реално ли са извършени услуги и доставени стоки е необходимо  удостоверяването им с надлежно доказани и отчетени разходи за тяхното извършване от страна на доставчика, съгл. разпоредбите на чл.12, ал.1 от ППЗДДС, за което не са приложени документи. Съгласно същата разпоредба, услугата се счита за извършена на датата, на която възникват условия да бъде признат приходът по нея, съгл. Закона за счетоводството и приложимите към него национални счетоводни стандарти. Приходът, съгл. т.7.2. от Национален счетоводен стандарт 18 „Приходи“ се признава, когато разходите направени за извършване на сделката, могат надлежно да бъдат измерени. Извършването на всяка услуга е свързано с осъществяване на определен обем разходи, които се документират с първични счетоводни документи и които формират себестойността на услугата, а тя от своя страна е основание за определяне на цената й. Стопанските операции за извършените разходи се регистрират в хронологичен ред в счетоводни регистри – главна книга, амортизационен план, инвентарна книга и други.

Изложените обстоятелства дават основание  да се приеме, че сделките по процесните фактури  с описани по-горе доставчици на дружеството-жалбоподател са недействително осъществени и не се следва право на приспадане на данъчен кредит по тях.Същото се отнася и до сделките ,по които „В*** К***“ООД се явява доставчик с получател „Д***“ООД.

В откритото производство по чл.193,ал.1-3 ГПК във вр. с §2 от ДР на ДОПК ,всички оспорени документи съдът признава за истинни с оглед тяхната автентичност и достоверност ,но предвид обстоятелството ,че не са оформени съгласно закона с индивидуализиране на извършените услуги ,и на основание липса на съпътстващи фактурите документи ,не може да се счете ,че доставките са извършени реално,което е от първостепенно значение за възникване на правото на приспадане на данъчен кредит за жалбоподателя.От значение е и фактът ,че всички разплащания на жалбоподателя към дружествата-доставчици са извършвани безкасово ,дори в случаите, когато стойността на фактурата надвишава 10 000лв.,което е в противоречие със Закона за ограничаване на плащанията в брой/ЗОПБ/.Не на последно място,води се и разследване по досъдебно производство №48/2018г., пр.пр№1849/2018г.по описа на ОП-Монтана за престъпление по чл.256,ал.1 от НК от длъжностно лице на дружеството-жалбоподател.Такива са Е*** В***и В*** В*** ,съгласно справка от ТР./л.69/. 

 Правното основание за отказа на ревизиращите органи да признаят правото на приспадане на данъчен кредит на жалбоподателя в РА е чл.69,ал.1,т.1във вр.с чл.68,ал.1,т.1 въввр. с  чл.70,ал.5 от ЗДДС.

 

Съгласно чл. 69, ал.1, т.1 от ЗДДС, когато стоките и услугите се използват за целите на извършваните от регистрираното лице облагаеми доставки, лицето има право да приспадне данъка за стоките или услугите, които доставчикът - регистрирано по този закон лице, му е доставил или предстои да му достави. Според чл. 70, ал.5 от ЗДДС, не е налице право на данъчен кредит за данък, който е начислен неправомерно.

 

 

 

 

 

 

 

 

Представените фактури не установяват фактическото извършване на доставките,респективно услугите ,т.к не са индивидуализирани. Добрите търговски обичаи и житейската логика са установили в стопанския оборот практиката продаваната стока/услуга  да бъде описвана максимално подробно при издаването на фактура и/или при съставянето на приемателно - предавателен протокол. Така правата на страните в търговското правоотношение  биха били защитени в максимална степен при евентуален спор.

 

 

 

 

 

 

 

 

От назначената съдебно - счетоводна експертиза по делото е установено, че издадените фактури от доставчиците на „В*** К***“ ООД ,както и тези по които самия той е доставчик на „Д***“ ООД  не съдържат необходимите реквизити и в този смисъл , не може да обосноват  извод за реалност на доставките от 16 дружества към „В*** К***“ ООД, респективно доставките на „Вива консултинг“ ООД към „Д***“ ООД." Надлежното издаване и осчетоводяване на фактурите е само едно от условията за признаване право на приспадане на данъчен кредит по конкретната доставка. Наред с осчетоводяването, доставчикът следва да достави, а получателят - да получи, договорената стока/услуга. Тъй като в настоящия случай този релевантен факт не бе доказан ,доколкото като документална обоснованост на извършените стопански операции са използвани основно фактури ,по разбиране на съда , коректното издаване/без индивидуализиращи признаци/ и осчетоводяване на фактурите не е основание за ползване на данъчен кредит,без съпътващи документи ,които да доказват реалното им извършване.

 Съдържанието на фактурите не отговаря на изискването на чл. 226, т. 6 от Директива 2006/112/ЕО на Съвета и на разпоредбата на чл. 114, ал. 1, т. 9 ЗДДС - в описанието на услугите не се съдържа релевантната информация, необходима за индивидуализирането на престацията. Непълнотата на фактурата възпрепятства установяване съответствието й на действително извършена сделка, възможността за доказване реалността на доставката, респективно установяване настъпването на данъчното събитие, и е самостоятелно основание за отказ на право на данъчен кредит по тази фактура. В свое Решение от 8.05.2013 г. Съдът на Европейския съюз (СЕС) по дело С-271/12, постановено по преюдициално запитване отнасящо се до тълкуването на Шеста директива 77/388/ЕИО на Съвета, приема, че правото на приспадане на ДДС може да се откаже на данъчнозадължените лица, получатели на услуги, които разполагат с непълни фактури, дори ако в допълнение към последните след приемането на решението за отказ е предоставена информация с цел да се докаже действителното извършване, естеството и стойността на фактурираните сделки. Следователно, на още по-силно основание, отказът е допустим, в случай като процесния. Тази неяснота относно предмета на доставката не е преодоляна чрез съпътстващи фактурата документи или представени такива от ревизираното лице, както до издаване на спорния ревизионен акт, така и в хода на обжалването му./в т.см. Р. по адм.д.№6656/2016г. на ВАС/.От значение е и обстоятелството ,че счетоводството на „Д***“ООД  е водено редовно и има сключени договори с други дружества/описани в заключението на вещото лице за покупка на цинк и цинкова пепел-3бр.на л.116,както и реализация на произведения цинк чрез сключени 3бр договори на л.166 от делото/ ,при което при съответствие между доставени и получени стоки ,не е било необходимо посредничеството на настоящето дружество-жалбоподател,което също е индиция за нереалност на извършените стопански операции, по които се иска приспадане на данъчен кредит.

 

 

 

 

В заключение, съдът приема, че жалбата е изцяло неоснователна и следва да се отхвърли.РА е издаден от компетентни органи ,в установената форма и при спазване на процесуалния и материалния закон  ,при което се явява законосъобразен.

 

 

 

 

Изходът от оспорването обуславя възлагане на разноските по делото върху жалбоподателя.Съгласно чл. 161 от ДОПК във връзка с чл. 8, ал.1, т.5 от Наредба № 1/9.07.2004 година за минималните размери на адвокатските възнаграждения, предвид материалния интерес по делото, жалбоподателят следва да заплати на ответника юрисконсултско възнаграждение в размер на   3701,36лв./три хиляди седемстотин и един лв. и тридесет и шест ст./.

 

 

 

 

Затова, на основание чл. 160, ал.1 от ДОПК, съдът

 

                                                  

 

 

 

Р Е Ш И:

 

 

 

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на  „В*** К***“ЕООД с адрес по чл.8 от ДОПК,гр.Монтана,ул.„К*** Ц***“ №*,ет.*,ап.*,представлявано от управителя Е.Д.В. против Ревизионен акт №Р-04001217008753-091-001 от 04.06.23018г.,издаден от Р*** И*** Ф***- на длъжност началник на сектор ,възложил ревизията и Й*** Н*** М*** -на длъжност главен инспектор по приходи –ръководител на ревизията , потвърден с Решение№160 от 24.08.2018г. ,издадено от А*** П*** М***-директор на Дирекция „ОДОП“, гр.Велико  Търново при ЦУ на НАП-София.

 

 

 

 

ОСЪЖДА„В*** К***“ЕООД,представлявано от управителя Е.Д.В. да заплати на Националната агенция по приходите, чрез дирекция "Обжалване и данъчно - осигурителна практика"-Велико Търново сумата от 3701,36лв./три хиляди седемстотин и един лв. и тридесет и шест ст./,представляващи разноски по делото.

 

 

 

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд в 14-дневен срок от получаване на съобщението за постановяването му.

                                                                              

 

 

 

СЪДИЯ: