Решение по дело №430/2019 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 30 септември 2019 г.
Съдия: Мария Николаевна Ницова
Дело: 20197140700430
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 30 август 2019 г.

Съдържание на акта

 

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

451/30.09.2019 г., гр.Монтана

                                                          В името на народа

Административен съд - Монтана, в открито съдебно заседание на двадесет и седми септември две хиляди и деветнадесета година, в състав :  

                                                                            Председател: Соня Камарашка                                                                                            

                                                                                    Членове: Мария Ницова

                                                                                                      Рени Цветанова                                                                                                

 

при секретар Видова и с участието на прокурора Александрова

разгледа докладваното от съдия Ницова КАНД № 430/2019 г. по описа на Административен съд Монтана

            Производството е по реда на чл.208 АПК във връзка с чл.63 ЗАНН.

            С решение №275/28.06.2019 г., постановено по АНД № 157/2019 г. РС Монтана е отменил наказателно постановление № 030/26.10.2018 г. на директора на ОД на МВР Монтана, с което на „ А.з.к.с.и.и о.“ ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, пл.Славейков №1, вх.* , ет.* , представлявано от управителя И*** В*** Т*** , за нарушение по чл.50, ал. 1 от Закона за частната охранителна дейност /ЗЧОД/ и на основание  чл.74, ал.1  от ЗЧОД, е наложено административно наказание имуществена санкция в размер на 1 000 лв. за това, на 07.10.2018 г. в гр. Монтана, стадион“О*** “ при охрана на спортно мероприятие- футболна среща, при извършена проверка е установило, че последното, като юридическо лице е използвало за охрана, пропускателен режим и организация на дейността по допускане и настаняване на зрители лицето Е*** Л*** Д*** , с което не е сключило трудов договор, с което е нарушил чл.50, ал.1  от ЗЧОД.

притежава лиценз за извършване на частна охранителна дейност.

            Така постановеното решение е обжалвано от директора на ОД на МВР,  с доводи за неправилност и незаконосъобразност. Касаторът, чрез пълномощника юрк.Димитрова поддържа жалбата, счита извода на РС за неправилен, твърди, че приложеният трудов договор е изготвен след направената проверка. Твърди, че при проверката не е представен сключен трудов договор, а регистрацията в НАП е от 07.10.2018 г., но едва в 22.17 часа, поради което неправилно е  прието, че  дружеството не е нарушило разпоредбата на чл.50, ал.1 от ЗЧОД. Счита, че не са налице нарушения при реализиране на административнонаказателната отговорност, атакуваното НП е законосъобразно, издадено е от компетентен орган, при спазена форма и ред и съдържа всички изискуеми реквизити. Обстоятелствата, при които е извършено нарушението са описани пълно, подробно и ясно, с посочване на всички елементи от фактическия състав на нарушение по чл. 50, ал. 1 от ЗЧОД. Моли да бъде отменено решението и потвърдено наказателното постановление.

            Ответникът, чрез пълномощника адв. Д., в писмен отговор  оспорва жалбата и моли решението на Районния съд да бъде потвърдено като правилно, законосъобразно и обосновано.

            Представителят на Окръжна прокуратура дава заключение, че решението на първоинстанционния съд е неправилно и следва да бъде отменено.

            Административен съд Монтана, като взе пред вид събраните доказателства, становищата на страните и изискванията на закона, намира за установено следното от фактическа и правна страна:

            Жалбата е подадена от надлежна страна, в законоустановения срок и е процесуално допустима. По същество е неоснователна.

            Административнонаказателната отговорност на дружеството е ангажирана на основание  чл. 74, ал.1 от ЗЧОД, съгласно койтоНа юридическо лице или едноличен търговец, което/който използва за осъществяване на охранителна дейност лице, с което не е сключило трудов договор или е сключило такъв в нарушение на разпоредбата на чл. 50, ал. 1 и 2, се налага имуществена санкция в размер 1000 лв. за всяко отделно нарушение. „. Като съгласно чл. 50, ал.1 от ЗЧОД „Ръководител или изпълнител на частна охранителна дейност по чл. 5, ал. 1, т. 1 – 8 може да бъде лице, което работи по основно трудово правоотношение на длъжност, съответна на изпълняваната дейност, въз основа на сключен трудов договор с едноличния търговец или юридическото лице.“

От посочените разпоредби следва извод, че за нарушението на чл. 50, ал. 1 следва да налице изпълнител на частна охранителна дейност, без с изпълнителя дружеството да е сключено трудов договор и тогава осъществява фактическия състав на санкционната норма - чл. 74, ал1 от ЗЧОД. В конкретния случай безспорно при проверката на 07.10.2019 г. в 15.00 часа лицето Е*** Д*** не е представил  сключен трудов договор, но при последваща проверка в НАП, вкл. уведомление от 07.10.2019г. е установено, че същият е подписал трудов договор на 06.10.2019г., който договор е представен пред РС Монтана и не е оспорен в производството. Изложените в касационната жалба твърдения, че е съставен след проверката, не могат да бъдат споделени, т.к. ако се твърди антидатиране на представения трудов договор, то касаторът е имал възможност да оспори представения трудов договор в производството пред РС, което същият не е сторил. Изложените доводи относно нарушение на разпоредби на КТ, че на лицето не е връчен трудов договор и уведомление, не могат да обосноват твърдяното нарушение по чл.50, ал.1 от ЗЧОД. За извършено нарушение по КТ, следва да бъде наложено и съответното наказание по КТ. Като за пълнота следва да се посочи, че съгласно разпоредбата на чл.62, ал.3 КТ „В тридневен срок от сключването или изменението на трудовия договор и в седемдневен срок от неговото прекратяване работодателят или упълномощено от него лице е длъжен да изпрати уведомление за това до съответната териториална дирекция на Националната агенция за приходите.“, която в случая дружеството е спазило.  В конкретния случай санкцията е наложена за нарушение по чл.50, ал.1 от ЗЧОД, а такова нарушение  не е доказано в производството. Изложените в тази насока мотиви от въззивния съд напълно съответстват на установените и доказани в производството факти и обстоятелства и се  възприемат от настоящия състав, предвид което не е нужда да бъдат преповтаряни.

            Изложените в касационната жалба доводи са неоснователни, същите не променят установените факти и обстоятелства относно  твърдяното нарушение по чл.50, ал.1 ЗЧОД. Предвид което като е отменил наказателното постановление, районният съд е постановил правилно решение, което следва да бъде потвърдено.

            Предвид горното, съдът

Р Е Ш И:

 

            ОСТАВЯ В СИЛА решение № 275/28.06.2019 г., постановено по АНД № 157/2019 г. по описа на РС Монтана.

            Решението не подлежи на обжалване.

                                             

                                                                Председател:

 

                                                                        Членове: