РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –
ПЛОВДИВ
РЕШЕНИЕ
№1261/17.7.2020г.
гр.
Пловдив 17.07.2020год.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен съд – Пловдив, ХХІІ състав, в открито съдебно заседание
на осемнадесети юни 2020г., в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: АНЕЛИЯ ХАРИТЕВА
ЧЛЕНОВЕ: СТОИЛ БОТЕВ
ГЕОРГИ ПАСКОВ
при секретаря
СЕВДАЛИНА ДУНКОВА и на прокурора МАРИЯ
ТОДОРОВА, като разгледа докладваното от съдия Пасков КАНД № 1089 по описа на
Административен съд – Пловдив за 2020 г., за да се произнесе, взе предвид
следното:
Производството е по реда на Глава Дванадесета от
Административнопроцесуалния кодекс, във връзка с чл.63, ал.1, пр. второ от
Закона за административните нарушения и наказания.
Производството по делото е образувано по повод
касационни жалби от «АЛФА КЕР» ЕООД и ЦУ на НАП, гр. София, против Решение № 19
от 10.02.2020г. постановено по АНД № 933/2019г. по описа на Асеновградски
районен съд, с което е изменено Наказателно постановление /НП/ №472809-F507730/25.10.2019г.,
издадено от Началник отдел „Оперативни дейности”-Пловдив в Централно управление
на Национална Агенция за приходите, с
което на «АЛФА КЕР» ЕООД на основание чл. 53, вр. чл. 27, /чл. 83/ и чл. 3,
ал. 2 от ЗАНН и чл.185, ал.1 от ЗДДС, е била наложена имуществена санкция в размер
на 700 /седемстотин/ лева, за нарушение на чл. 7, ал.2 от Наредба
Н-18/13.12.2006г. на МФ, вр. чл. 118, ал. 4,т.1 от ЗДДС, като е намален размера
на наложената имуществена санкция от 700 лева на 500 лева.
Прокурорът счита касационните жалби за неоснователни.
Касационната инстанция, след като провери
правилността на постановеното решение, предвид наведените в жалбите касационни
основания и въз основа на доказателствата по делото, счита жалбите за процесуално допустими.
Относно основателността на касационната жалба на «АЛФА
КЕР» ЕООД настоящият съдебен състав намира за установено следното:
Твърдението на
касатора е, че въззивният съд не е преценил, че обектът се намира в населено
място с население под 300 души, във високопланински и труднодостъпен район,
поради което въпреки наличното ФУ, то не са налице предпоставките на чл.7, ал.2
вр. ал.1 от Н-18/13.12.2006г.
на МФ . Твърди се и, че поради
местонахождението на обекта не е възможно да се осигури дистанционна връзка от
страна на мобилен оператор поради липса на покритие, т.е в случая е налице хипотезата на чл.4, ал.11 от наредбата.
Настоящият съдебен
състав не кредитира тези доводи поради следното:
Въззивният съд
правилно е посочил, че за да отпадне задължението на търговеца по чл.7, ал.2 от
Наредбата, то следва всички предпоставки визирани в ал.9 на чл.4 да са
кумулативно изпълнени.
Не е спорно, че
обектът се намира в населено място с брой на лицата с постоянен адрес под 300
души, както и, че същият е разположен във високопланинско място.
В случая обаче не е
налице третата предпоставка, обектът да се намира на труднодостъпно място, тъй
като съобразно легалната дефиниция в §
1.т.4 в ДР на наледбата “труднодостъпни населени места” са населени места с
труднопроходими пътища и без регулярен транспорт, а до конкретното населено
място е осигурен автобусен транспорт.
Ето защо законосъобразно
въззивният съд е приел, че изключението по чл.9, на ал.4 от Наредбата не е
приложимо.
Отделно от това съдът
правилно е преценил, че след като в рекламната брошура на обекта са дадени три
мобилни телефона за връзка и имейл, то не може да се приеме, че в обекта не е
възможно да се осигури дистанционна връзка от страна на мобилен оператор.
Предвид горното съдът
намира касационната жалба за неоснователна.
Не е основателна и
касационната жалба на на ЦУ на НАП порид следното:
За да измени размера
на наложеното административно наказание първоинстанционният съд е приел, че
административнонаказващият орган не е отчел, че
хода на проверката дружеството е оказалопълно съдействие, както и факта,
че нарушението е първо.
Трайна практика на
настоящият съдебен състав е, че когато размерът на наложената санкция не е
фиксиран и е над минималния определен в закона, то административният орган
винаги е длъжен да изложи мотиви в тази
връзка.
В случая липсват
каквито и да е мотиви относно тежестта на нарушението, смекчаващите или
отегчаващите обстоятелства.
Ето защо обжалваното
решение е правилно и законосъобразно и същото следва да се остави в сила.
Предвид изхода на
правния спор на страните не следва да се присъдят разноски.
Предвид горното Съдът
РЕШИ:
ОСТАВЯ В СИЛА
Решение № 19 от 10.02.2020г. постановено по АНД № 933/2019г. по описа на Асеновградски
районен съд.
Решението е окончателно.
ПРЕДСЕДАТЕЛ :
ЧЛЕНОВЕ :