Решение по дело №1315/2018 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 476
Дата: 5 март 2019 г. (в сила от 9 март 2020 г.)
Съдия: Любомира Кирилова Несторова
Дело: 20187180701315
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 май 2018 г.

Съдържание на акта

 

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 476

 

 

05.03.2019г., гр. Пловдив

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

      

 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ, ХV състав, в открито заседание на тридесет и първи януари две хиляди и деветнадесета година, в състав:

        

Административен съдия: Любомира Несторова

 

при секретаря М.Г., като разгледа докладваното от съдията административно дело № 1315 по описа на съда за 2018 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

   Производството е по реда на чл.145-178 от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

  Образувано е по жалба на Ч.А.К., с ЕГН **********, с адрес: ***, против Решение № 16/112/10340/3/01/04/01 с изх. № 01-163-6500/207 от 11.04.2018г на Директора на ОД на ДФ „Земеделие“- Пловдив, с което основание чл. 33, ал.1 във връзка с чл. 29, ал.1 и ал.2,във връзка с параграф 1, т.2 от Допълнителните разпоредби от Наредба № 9 от 03.04.2008г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка 112 „Създаване на стопанства на млади фермери" по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013г. и във връзка с т. 4.26. и т.4.27 от Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г., и чл.70, ал.1, т.7, във връзка с чл. 72, ал. 1 и чл. 73, ал. 1 във връзка с §4,ал.1 от ПЗР от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), е отказано пълно изплащането на финансовата помощ, представляваща второ плащане по Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г., по изложени мотиви.

   Прекратен е  Договор   № 16/112/10340   от   13.05.2014г.,   сключен  с  Ч.А.К., с ЕГН **********.

   Определена е на Ч.А.К., с ЕГН **********,  финансова корекция в размер 48 892 лева (четиридесет и осем хиляди осемстотин деветдесет и два лева), съгласно таблица 1, където заявената сума е 48 892,00лв., оторизирана сума-24 446,00лв., финансова корекция-48 892,00лв., сума за възстановяване - 24 446,00лв., доброволно платена сума -0,00лв., остатък за възстановяване – 24 446,00лв.

     Жалбоподателката намира оспореният акт за неправилен и незаконосъобразен. Сочи, че стопанството е създадено, съгласно посочените в проекта параметри и поетите с договора задължения, като първото плащане в размер на 24 446лв. е реализирано. Стопанството е разширено до 700 кв.м към третата година -2017г, съгласно стратегията за развитие и е извършена посочената инвестиция-закупуване на трактор, колесен ТК 821 с договор № 1714 от 27.03.2017г за сумата от 10 200лв.

     Твърди се, че е налице финансова и друга документация-фактури, токови разписки, приемо-предавателни протоколи, които доказват извършената иконочмическа дейност. Посочва се от кого е получена суровината за червеите и че са сътавени 9 броя договори и приемо-предавателни протоколи.

      Претендира се отмяната на оспорения административен акт и разноските по делото.

      Ответникът, чрез процесуални си представител, оспорва жалбата като неоснователна.

      Претендира отхвърляне на жалбата и юрисконсултско възнаграждение, възразява относно завишеност на размера на адвокатското възнаграждение на процесуабния представител на жалбоподателя.

      След като обсъди доводите на страните и представените по делото писмени доказателства, съдът, в настоящия състав, приема следното от фактическа и правна страна.

      Жалбата е процесуално допустима, като подадена в законоустановения за това срок / актът е съобщен на жалбоподателката на 16.04.2018г –л.19 по делото, а жалбата е депозирана на 30.04.2018 в деловодството на Административен съд-Пловдив с вх. № 8634/ и от лице, което има правен интерес от оспорването.

     Съдът установи, че Ч.А.К. /, с предишна фамилия К.а/ , с ЕГН **********, е бенефициент по Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г. /л.20 и сл./за отпускане на финансова помощ по Мярка 112 "Създаване на стопанства на млади фермери" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г., подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селски райони. /Договора/

    Съгласно т.1.1 от договора ДФ „Земеделие“ /Фондът/ предоставя на ползвателя безвъзмездна финансова помощ в размер на 48 892.00лв. за изпълнение на всички инвестиции, основни дейности и цели, заложени в безнес плана по проект № 16/112/10340 и включени в Приложение 1 и 2 от договора.

    В т.1.2 е договорено, че Фондът изплаща помощта по т.1.1 от договора, при условие, че ползвателят е извършил всички инвестиции, основни дейности и цели по одобрения проект, съобразно условията и сроковете, определени в договора, анексите към него и действащите нормативни актове.

    С договора е определен размерът на първото и второто плащане и нарастването на икономическите единици на стопанството.

    Съгласно т.4.4 от Договора Фондът отказва да извърши второто плащане и изисква да се възстанови цялата сума на полученото първо плащане, заедно със законната лихва към него, в случаите когато ползвателят не е изпълнил всички инвестиции, основни дейности и цели, предвидени за изпълнение в бизнес плана в срока по т.3.1 или ги е изпълнил неточно и/или изискуемите документи за доказване на извършните такива не са представени.

     В пункт 4.4 в главата „Права и задължения на страните“ са договорени условията, при които Фондът отказва да извърши второ плащане.

     Във връзка с подадена заявка на 04.07.2017г. и приложени документи от Ч.А.К. за второ плащане по сключения Договор са извършени проверки на място, установено от Заповед за извършване на проверки на място  на Началник отдел на Регионален технически инспекторат с № 333019 от 20.07.2017г. с начална датата на проверката- 20.07.2017г и крайна дата на проверката- 31.07.2017г.

      Проверките са обективирани в контролни листове /л. 1210132/. Същите са подписани от определените със Заповед за извършване на проверки на място  лица: експерт А.К. и експерт П.Л.. Контролните листове са подписани от Ч.А. без забележки на 27.07.2017г. Не са депозирани възражения и в определения срок.

   Съдът установи, че срокът за извършване на проверката е спазен.

   Описани са представените  от бенефициента счетоводни документи /л. 133 по делото/:  Книга за приходите, Книга за разходите, Материална книга и Инвентарна книга.

   Установено е, че в счетоводните документи са отразени първото плащане по договора в размер на 24 446 лв., като приход и извършен разход за закупуване на трактор на обща стойност 10 200 лв. с ДДС - извършена инвестиция, съгласно Приложение 1 към договора. Други записи в книгите не са отразени.

     В счетоводните книги няма отбелязване за наличие на реализирани приходи от дейността.

     В контролен лист от проверката на място от 25.07.2017г. е констатирано, че и по документи и от проверката на място, при която е налице замерване с техническо средство - джи пи ес, са налични 702 кв.м. калифорнийски червеи. Няма данни за извършено нарастване в кв. м, разравяне, респективно за гъстотата на червеите.

    До Ч.К., във връзка с установените нередности по изпълнение на договорените задължения, е изпратено писмо с изх. № 01-163-6500/663 от 03.08.2017г. /л. 157/ с искане да се представят коректно попълнени финансови отчети, други документи, доказващи отглеждането на червеите и реализиране на продукцията от тях и/или писмени обяснения. Получено е на 17.08.2017г.

     С писмо с вх. № 01-163-6500/663#1 от 24.08.2017г. са представени от Ч. К. копия на Книга за приходите, Книга за разходите, Материална книга и Инвентарна книга, /които са представени пред административния орган ведно със заявката за второ плащане по договора/.  Депозирани са и писмени обяснения, в които се изяснява, че част от земеделската продукция - биотор е продадена през 2017 година, а останалата част от продукцията се ползва за лични нужди.

    Административният орган е извършил проверка и съпоствка на новопредставените документи с тези по заявката за второ плащане. Установено е, че има нанесени нови записи както следва: в Книга за приходите е отбелязан Приемо-предавателен протокол от 20.05.2017г. с брутен размер на приходите 500 лв.

    В Книга за разходите са отразени платежни нареждания за внесени осигуровки за съответните години - за 2014 година, за 2015 година и за 2016 година, както и два броя фактури от дати 08.02.2017г. и 14.03.2017г., съответно с разходи на стойност 915,37 лв. и 200 лв.

     В Материалната книга са направени записи за 2017 година на протокол за тор, фактура от 08.02.2017г. за зебло и складова разписка от 14.03.2017г. за мрежа.

     С писмо с изх. № 01-163-6500/663 от 03.08.2017г. до Ч. К.а е изискано коректното представяне на финансови отчети, фактури за покупка на материали, фактури за реализирана продукция или  други документи, доказващи изпълнението на бизнесплана и заложени като изискване в т. 4.26 и т. 4.27 от договора, респективно чл. 29, ал. 1 и ал.2 от Наредба №9 от 03.04.2008г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка 112 „Създаване на стопанства на млади фермери" по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013г.

    Изисканите документи не са представени.

    На основание чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСЕФ административният орган е открил производство по налагане на финансови корекции. С писмо с изх. № 01-163-6500/2 от 04.01.2018г до Ч.К., същата е уведомена за откритото производство. Писмото е получено от лицето лично на 08.01.2018г в ОД на ДФ „Земеделие" –Пловдив. Определен е срок за депозиране на писмени възражения.

    С писмо с вх. № 02-163-6500/33 от 15.01.1018г. Ч.К.  уведомява административния орган за промяна на фамилното име. Представя копие от личната карта.

      В определения 14-дневен срок за възражения К. представя писмено обяснение-уточнение и протоколи за продадена продукция на стойност 45000лв. от от 07.02.2017г., 20.02.2017г., 21.03.2017г.; 03.04.2017г.; 18.05.2017г.; 20.05.2017г.; 03.06.2017г.; 15.06.2017г. и 17.08.2017г.; ГДД за 2017 година, попълнени финансови книги - Книга за приходите, Книга за разходите, Материална книга и Инвентарна книга, със следните отбелязвания: Материална книга към 2015 г. - заприходен биотор - 120 куб.м. към 01.12.2015г.; Материална книга към 2016 г. - заприходен биотор - 250 куб.м. към 01.12.2016г.; Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 50 куб.м. към 07.02.2017г.;     

      Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 60 куб.м. към 20.02.2017г.; Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 60 куб.м. към 21.03.2017г.; Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 45 куб.м. към 30.04.2017г.; Материална книга към 2017 г. - заприходен биотор - 80 куб.м. към 01.05.2017г.; Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 50 куб.м. към 18.05.2017г.; Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 5 куб.м. към 20.05.2017г.; Материална книга към 2017г. - реализиран биотор - 70 куб.м. към 03.06.2017г.        

    Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 65 куб.м. към 13.06.2017г.; Материална книга към 2017 г. - реализиран биотор - 45 куб.м. към 18.08.2017г.; Материална книга към 2017 г. - заприходен биотор - 30 куб.м. към 01.09.2017г.; Книга за приходите 2017 г. - ППП от 07.02.2017г. - брутен размер на приходите - 5000лв.;Книга за приходите 2017 г. - ППП от 20.02.2017г. - брутен размер на приходите -6 000лв.;Книга за приходите 2017 г. - ППП от 21.03.2017г. - брутен размер на приходите -6000лв.;Книга за приходите 2017 г. - ППП от 03.04.2017г. - брутен размер на приходите - 4500лв.; Книга за приходите 2017 г. - ППП от 18.05.2017г. - брутен размер на приходите -5000лв.;          Книга за приходите 2017 г. - ППП от 20.05.2017г. - брутен размер на ппиходите -500лв.         ; Книга за приходите 2017 г. - ППП от 03.06.2017г. - брутен размер на при 7000лв.; Книга за приходите 2017 г. - ППП от 15.06.2017г. - брутен размер на приходите -6   500лв.; Книга за  приходите 2017 г. - ППП от 17.08.2017г. - брутен размер на приходите -4 500лв.

      Отново са представени фактура на стойност 915,37 лв. за закупуване на ПП тъкан от 08.02.2017г. и стокова разписка от 14.03.2017 г. за закупуване на градинска оградна мрежа.

      След анализ на събраните документи и писмени обяснения административният орган  е приел, че изпълнението на бизнес плана по сключения договор е свързано с ангажимента за поддържане на икономическия размер на стопанството и производство на продукция през целия период на договора.

      Не е възприел твърденията, дадени от Ч.К. в писмените обяснения относно липсата на интерес по отношение на продажбата на биотор, респективно пласирането й едва през 2017 година, тъй като липсват разходо-оправдателни документи за закупуване на червеи, сурова оборска тор, както и че има една единствена стокова разписка едва към 14.03.2017 г. за закупуване на градинска оградна мрежа на стойност 200 лева и фактура на стойност 915,37 лв. за закупуване на ПП тъкан от 08.02.2017г. Липсата на документи, съгласно административния орган,   води до извод, че дейността не е развивана през 2015 и 2016 година. Този извод се потвърждава и от представената материална книга, в която липсват отразявания за заприходен произведен биотор за 2015 и 2016 година.

      Изложени са съображения относно дописванията в представените документи и установените несъответствия.  Прието е, че представените на по-късен етап документи като частни такива, са изготвени само и единствено за предоставянето им пред ДФ „Земеделие“ и не отговарят на реалното икономическо състояние на стопанството и не могат да бъдат годни доказателства за реално извършени разходи за материали и други разходи, свързани с дейността и реализацията на продукцията.

    Последвало е издаването на оспорения акт Решение № 16/112/10340/3/01/04/01 с изх. № 01-163-6500/207 от 11.04.2018г на Директора на ОД на ДФ „Земеделие“- Пловдив, с което основание чл. 33, ал.1 във връзка с чл. 29, ал.1 и ал.2 ,във връзка с параграф 1, т.2 от Допълнителните разпоредби от Наредба № 9 от 03.04.2008г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка 112 „Създаване на стопанства на млади фермери" по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013г. и във връзка с т. 4.26. и т.4.27 от Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г., и чл.70, ал.1, т.7, във връзка с чл. 72, ал. 1 и чл. 73, ал. 1 във връзка с §4,ал.1 от ПЗР от ЗУСЕСИФ, е отказано пълно изплащането на финансовата помощ, представляваща второ плащане по Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г., по изложени мотиви.

      Прекратен е  Договор      16/112/10340   от   13.05.2014г.,   сключен  с  Ч.А.К., с ЕГН **********.

      Определена е на Ч.А.К., с ЕГН **********,  финансова корекция в размер 48 892 лева (четиридесет и осем хиляди осемстотин деветдесет и два лева)., съгласно таблица 1, където заявената сума е 48 892,00лв., оторизирана сума-24 446,00лв., финансова корекция-48 892,00лв., сума за възстановяване- 24 446,00лв., доброволно платена сума -0,00лв., остатък за възстановяване – 24 446,00лв.

      В хода на съдебното производство са приети писмени доказателства, представени от процесуалния представител на жалбоподателката /от л. 241 до л. 320/  представляващи договори от 2014г, 2015г,2016г, ППП и Договори за покупко-продажба на тор от червен калифорнийски червей. Това са следните документи: Договор от 01.05.2014г /стр.241/, сключен с К.Г.И. и жалбоподателката за ежемесечно извозване на оборска тор от животновъден обект № 4190-0018, собственост на К.Г.И., до ферма за калифорнийски червей, собственост на Ч.А. К.а. Сделката по превоза е безвъзмездна. Към договора са приложени протоколи, съдържащи следните реквизити:

     Протокол № 01/2014г от 05.05.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 30 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 02/2014г от 01.06.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 12 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 03/2014г от 04.07.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 04/2014г от 02.08.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 05/2014г от 05.09.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 06/2014г от 08.10.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 12 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 07/2014г от 05.11.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 30 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 08/2014г от 09.12.2014г, на основание Договор от 01.05.2014г се предава оборска тор 20 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

          Договор от 12.01.2015г /стр.250/, сключен с К.Г.И. и жалбоподателката за ежемесечно извозване на оборска тор от животновъден обект № 4190-0018, собственост на К.Г.И., до ферма за калифорнийски червеи, собственост на Ч.А. К.а. Сделката по превоза е безвъзмездна. Към договора са приложени протоколи, съдържащи следните реквизити:

    Протокол № 01/2015г от 16.01.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 15 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 02/2015г от 04.02.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 15 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 03/2015г от 01.03.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 15 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 04/2015г от 03.04.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 20 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 05/2015г от 05.05.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 12 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 06/2015г от 03.06.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 20 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 07/2015г от 01.07.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 12 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 08/2015г от 02.08.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 12 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 09/2015г от 06.09.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 12 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 10/2015г от 01.10.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 11/2015г от 04.11.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 12/2015г от 03.04.2015г, на основание Договор от 12.01.2015г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а

-         Договор от 16.05.2016г /стр.263/, сключен с К.Г.И. и жалбоподателката за ежемесечно извозване на оборска тор от животновъден обект № 4190-0018, собственост на К.Г.И., до ферма за калифорнийски червеи, собственост на Ч.А. К.а. Сделката по превоза е безвъзмездна. Към договора са приложени протоколи, съдържащи следните реквизити:

    Протокол № 01/2016г от 20.05.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 10 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 02/2016г от 09.06.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 8 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

     Протокол № 04/2016г от 02.07.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 8 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

   Протокол № 05/2016г от 04.08.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 8 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

   Протокол № 07/2016г от 16.05.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 8 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

   Протокол № 09/2016г от 03.10.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 8 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 11/2016г от 02.11.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 8 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 13/2016г от 04.12.2016г, на основание Договор от 16.05.2016г се предава оборска тор 18 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

-         Договор от 25.06.2016г /стр.272/, сключен с А.Й.К. и жалбоподателката за ежемесечно извозване на оборска тор от животновъден обект № 4190-0004, собственост на А.Й.К., до ферма за калифорнийски червеи, собственост на Ч.А. К.а. Сделката по превоза е безвъзмездна. Към договора са приложени протоколи, съдържащи следните реквизити:

   Протокол № 03/2016г от 01.07.2016г, на основание Договор от 25.06.2016г се предава оборска тор 8 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

   Протокол № 06/2016г от 05.08.2016г, на основание Договор от 25.06.2016г се предава оборска тор 8 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

   Протокол № 08/2016г от 03.09.2016г, на основание Договор от 25.06.2016г се предава оборска тор 8 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

   Протокол № 10/2016г от 04.10.2016г, на основание Договор от 25.06.2016г се предава оборска тор 8 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 12/2016г от 04.11.2016г, на основание Договор от 25.06.2016г се предава оборска тор 8 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 14/2016г от 05.12.2016г, на основание Договор от 25.06.2016г се предава оборска тор 8 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

-         Договор от 05.02.2017г /стр.279/, сключен с А.Й.К. и жалбоподателката за ежемесечно извозване на оборска тор от животновъден обект № 4190-0004, собственост на А.Й.К., до ферма за калифорнийски червеи, собственост на Ч.А. К.а. Сделката по превоза е безвъзмездна. Към договора са приложени протоколи, съдържащи следните реквизити:

   Протокол № 02/2017г от 11.02.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

    Протокол № 04/2017г от 05.03.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 06/2017г от 05.04.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 20 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 08/2017г от 03.05.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 10/2017г от 03.06.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 12/2017г от 06.07.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 14/2017г от 03.08.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 16/2017г от 04.09.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 18/2017г от 02.10.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 20/2017г от 05.11.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

Протокол № 22/2017г от 03.12.2017г, на основание Договор от 05.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от А.Й.К. на Ч.А. К.а;

-         Договор от 06.02.2017г /стр.291/, сключен с К.Г.И. и жалбоподателката за ежемесечно извозване на оборска тор от животновъден обект № 4190-0018, собственост на К.Г.И., до ферма за калифорнийски червеи, собственост на Ч.А. К.а. Сделката по превоза е безвъзмездна. Към договора са приложени протоколи, съдържащи следните реквизити:

Протокол № 01/2017г от 10.02.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 03/2017г от 04.03.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 05/2017г от 04.04.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 20 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 07/2017г от 01.05.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 09/2017г от 02.06.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 11/2017г от 05.07.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 13/2017г от 02.08.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 15/2017г от 03.09.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 17/2017г от 01.10.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 19/2017г от 04.11.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а;

Протокол № 21/2017г от 02.12.2017г, на основание Договор от 06.02.2017г се предава оборска тор 16 тона от К.Г.И. на Ч.А. К.а.

Представени са договори за покупко-продажба на биотор, във връзка с представените приемо-предавателни протоколи за реализация на продукция /входирани на 18.01.2018г/, както следва:

-         Договор за покупко-продажба от 07.02.2017г, сключен между С.Д.Б., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 50 куб. м биотор на обща стойност 5000лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 304/ се различава от този представен на стр. 212, в който са попълнени реквизите „дата на сключен договор – 07.02.2017г“ и в забележка – „стоката е платена в брой на стойност на 5000лв“; Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 20.02.2017г, сключен между И. Й.Р., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 60 куб. м биотор на обща стойност 6000лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 306/ се различава от този представен на стр. 211, в който са попълнени реквизите „дата на сключен договор – 20.02.2017г“ и в забележка – „стоката е платена в брой на стойност на 6000лв“; Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 21.03.2017г, сключен между И. Й.Р., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 60 куб. м биотор на обща стойност 6000лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 308/ се различава от този представен на стр. 210, в който са попълнени реквизите „дата на сключен договор – 21.03.2017г“ и в забележка – „стоката е платена в брой на стойност на 6000лв“; Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 03.04.2017г, сключен между Р.С.Н., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 45 куб. м биотор на обща стойност 4500лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 310/ се различава от този представен на стр. 209, в който са попълнени реквизите „дата на сключен договор – 03.04.2017г“ и в забележка – „стоката е платена в брой на стойност на 4500лв“; Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 18.05.2017г, сключен между Е.Й.Д., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 50 куб. м биотор на обща стойност 5000лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 312/ се различава от този представен на стр. 208, в който са попълнени реквизите „дата на сключен договор – 18.05.2017г“ и в забележка – „стоката е платена в брой на стойност на 5000лв“; Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 20.05.2017г, сключен между Б.И.Х., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 5 куб. м биотор на обща стойност 500лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 314/ е идентичен с този на стр. 207. Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 03.06.2017г, сключен между В.М. Б., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 100 куб. м биотор на обща стойност 5000лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 316/ е идентичен с този на стр. 206. Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 15.06.2017г, сключен между К.В.Б., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 65 куб. м биотор на обща стойност 6500лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 318/ е идентичен с този на стр. 205. Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

-         Договор за покупко-продажба от 17.08.2017г, сключен между Д. С.К., в качеството си на купувач и жалбоподателката, за продадени 45 куб. м биотор на обща стойност 4500лв. Приемо-предавателния протокол /стр. 320/ е идентичен с този на стр. 204. Съгласно чл. 3 от Договора, при заплащане на продажната цена продавачът издава на купувача разписка за получената сума – такава не е представена;

Писмените доказателства са оспорени от процесуалния представител на ответника в съдебно заседание, проведено на 27.09.2018г. относно достоверността на датата на съставяне на същите. Твърди се, че не са представени със заявката за второ плащане, нито с направените писмени възражения и депозирани документи. При преглед на новопредставените документи се вижда, че те са еднотипни, с почти един и същи човек са сключени и не е ясна сумата за извозване.

По делото са приети писмени доказателства, представени от процесуалния представител на жалбоподателката: Книга за приходите /л. 161 - 164/:   2014 година – отразен получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24 446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма; 2015 година – няма отразени приходи; 2016 година – няма отразени приходи; 2017 година – вписан е приход в размер на 500лв от дата 20.05.2017г, съгласно приемо-предавателен протокол; други отразени приходи за 2017г няма; Книга за разходите: 2014 година – вписани разходи за социално осигуряване в общ размер на 903лв, посочен общ размер на приходите – 24 946лв и разлика между приходите и разходите – 23188.67лв; 2015 година – вписани разходи за социално осигуряване в размер на 278.64лв и 464.40лв, посочен общ размер на приходите – 800лв./от колона 10  на книгата за приходите, която в същия период е празна/ и разлика между приходите и разходите – 56.96лв /която не става ясно как е получена/;        2016 година – вписани разходи за социално осигуряване в размер на 309.60лв, 309.60лв и 77.40лв, посочен общ размер на приходите – 2000лв/от колона 10  на книгата за приходите, която в същия период е празна/ и разлика между приходите и разходите – 1580.80лв /която не става ясно как е получена/; 2017 година - отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв; отразен разход по фактура без номер от 14.03.2017г – 200лв, отразен разход по фактура № 38200/08.02.2017г – 915.37лв; Материална книга:2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразен приемо-предававателен протокол без дата за тор 20 куб.м. като приход и разход в размер на 5 куб.м. на стойност 500лв, който не е отразен в книгата за разходите; отразена фактура № 38200/08.2.2017г от „Циркон“ ЕООД за покупка на зебло  - 162.30кг на стойност 915.37лв заприходени и толкова изписани като разход;отразена складова разписка без номер от дата 14.03.2017г от „Йота“ ООД за мрежа 5б. – 200лв. заприходена и толкова изписна като разход;Инвентарна книга /л. 175-178 /: 2014 година – няма отразени записвания;         2015 година – няма отразени записвания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.

   В хода на съдебното производство е изслушана и приета съдебно-счетоводна експертиза, изпълнена от вещото лице И.С., неоспорена от страните, която Съдът кредитира като безпристрастно и компетентно изготвена и в съответствие с писмените доказателства по делото.

   Вещото лице посочва, че съгласно Договор № 16/112/10340/13.05.2014г е отпусната финансова помощ по мярка „Създаване на стопанства на млади фермери“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007г – 2013г, с избрана дейност съгласно бизнес план и Приложение 1 и Приложение 2 – отглеждане на калиорнийски червии. Предоставена е финансова помощ на жалбоподателката в размер на 48 892лв за изпълнение на инвестициите, заложени по бизнес плана. На 30.05.2013г е изплатен първи транш в размер на 24 446лв.

  На 04.07.2017г е подадена втора заявка за плащане с приложени следните счетоводни документи: Книга за приходите:      2014г. – отразено получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24 446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма; 2015 година – няма отразени приходи; 2016 г. – няма отразени приходи; 2017 г. – няма отразени приходи.

 Книга за разходите: 2014 година – няма отразени разходи;         

 За 2015 година– няма отразени разходи; 2016 година – няма отразени разходи;     2017 година - отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.; Инвентарна книга: 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.; Материална книга: 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записания; 2016 година – няма отразени записвания;         2017 година – няма отразени записвания

  Същите са повторно представени на л. 406-425.

  Във връзка с извършваната дейност са представени следните Договори: Договор от 19.4.2013г за наем на недвижим имот с площ  – 772 кв.м. и 658 кв.м. с договорен годишен наем в размер на 100лв. Няма извършени плащания по Договора за наем и няма отразени счетоводни записвания в книгата за разходите;          Договор от 15.12.2016г за наем на недвижим имот с площ - 1.093 дка с договорена наемна цена в размер на 50лв. на декар на година. Няма извършени плащания по Договора за наем и няма отразени счетоводни записвания в книгата за разходите; Договор за покупка на колесен трактор за сумата от 10 200лв, ведно с приемо-предавателен протокол към него и платежно нареждане за извършено банково плащане на 27.03.2017г в размер на 10 200лв. Покупката е отразена в инвентарната книга на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв, плащането в книгата за разходите дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.

  Експертът посочва, че на 25.07.2017г е извършена проверка на място, при която жалбоподателката е представила следните счетоводни документи: Инвентарна книга: 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записвания; 2016 година – няма отразени записвания;     2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.; Книга за приходите: за 2014 година – отразено получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма; 2015 година – няма отразени приходи; 2016 година – няма отразени приходи; 2017 година – няма отразени приходи; Книга за разходите: за 2014 година – няма отразени разходи; 2015 година – няма отразени разходи; 2016 година – няма отразени разходи; 2017 година - отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв; Материална книга: за 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записания;2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – няма отразени записвания. Същите са повторно представени на л.465-474.

   Представените три счетоводни книги са идентични с представените такиви при извършената проверка на място.

    На 02.08.2017г е изпратено писмо за отстраняване на нередности, с което са изискани от лицето да се представят коректно попълнени счетоводни книги, отчети, както и документи /фактури/ за покупка на материали, разходи и др. Във връзка с осъществяване на дейността, както и фактури, доказващи реализирана продукция.

    На 24.08.2017г жалбоподателката входира писмено обяснение, че има реализация на продукция през 2017г, останалата продукция е ползвана за лични нужди. Представя следните счетоводни книги:         Книга за приходите /л. 161 - 164/: 2014 година – отразен получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24 446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма; 2015 година – няма отразени приходи; 2016 година – няма отразени приходи; 2017 година – вписан е приход в размер на 500лв от дата 20.05.2017г, съгласно приемо-предавателен протокол; други отразени приходи за 2017г няма; Книга за разходите: 2014 година – вписани разходи за социално осигуряване в общ размер на 903лв, посочен общ размер на приходите – 24 946лв и разлика между приходите и разходите – 23188.67лв; 2015 година – вписани разходи за социално осигуряване в размер на 278.64лв и 464.40лв, посочен общ размер на приходите – 800лв./от колона 10  на книгата за приходите, която в същия период е празна/ и разлика между приходите и разходите – 56.96лв /която не става ясно как е получена/;        2016 година – вписани разходи за социално осигуряване в размер на 309.60лв, 309.60лв и 77.40лв, посочен общ размер на приходите – 2000лв/от колона 10  на книгата за приходите, която в същия период е празна/ и разлика между приходите и разходите – 1580.80лв /която не става ясно как е получена/; 2017 година - отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв; отразен разход по фактура без номер от 14.03.2017г – 200лв, отразен разход по фактура № 38200/08.02.2017г – 915.37лв; Материална книга:2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразен приемо-предававателен протокол без дата за тор 20 куб.м. като приход и разход в размер на 5 куб.м. на стойност 500лв, който не е отразен в книгата за разходите; отразена фактура № 38200/08.2.2017г от „Циркон“ ЕООД за покупка на зебло  - 162.30кг на стойност 915.37лв заприходени и толкова изписани като разход;отразена складова разписка без номер от дата 14.03.2017г от „Йота“ ООД за мрежа 5б. – 200лв. заприходена и толкова изписна като разход;Инвентарна книга /л. 175-178 /: 2014 година – няма отразени записвания;         2015 година – няма отразени записвания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.

 Същите са  повторно представени на л. 479-496. по делото.

  Експертът изрично изяснява, че спрямо представените счетоводни книги при заявката за второ плащане и тези при проверката на място, има дописвания извършени в материалната книга, книгата за разходите и книгата за приходите. Няма представени първични счетоводни документи въз основа на които са направени вписванията по счетоводните книги.

    На 04.1.2018г е изготвено писмо за откриване на процедура по налагане на финансова корекиця, предвид установените различия в счетоводните книги.

    На 18.01.2018г са входирани писмени обяснения от лицето и представени следните първични документи: Стокова разписка от 14.03.2017г, издадена от фирма „Йота“ООД за градинска оградна мрежа с променлив отвор, дължина 25м – 5бр., на стойност 200лв. с ДДС; фактура № **********/08.2.2017г, издадена от фирма „Циркон“ ЕООД за пп тъкан 360 см – 162.30кг на стойност 915.37лв

    Представени са следните счетоводни книги: Материална книга /л.187- 190/. За  2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – заприходен био тор на дата 01.12.2015г 120 куб. см, налични към 31.12.2015г;  2016 година – заприходен био тор на дата 01.12.2016г 250 куб. см, налични към 31.12.2016г /общо налични 250куб см + 120куб см = 370 куб.см./; 2017 година – ППП подробно описани в ССчЕ.

   Инвентарна книга: /л. 191/: 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записвания;     2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.; Книга за разходите /л.196/:         2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записвания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразена покупка по фактура № 38200/08.02.2017 – 915.7лв; стокова разписка 10219/14.3.2017г – 200лв, начислена амортизация – 765лв / в предните книги за разходите няма отчетена такава/, не отразена покупката на трактора;          Книга за приходите /л. 200 - 164/: 2014 година – отразен получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма;          2015 година – няма отразени приходи;2016 година – няма отразени приходи; 2017 година – вписани са приходи в общ размер на 45000лв, съгласно приемо-предавателни протоколи, както следва-07.02.2017г - 5000лв; 20.02.2017г  - 6000лв.; 21.03.2017г.  -    6000лв; 03.04.2017г -4500лв;18.05.2017г -     5000лв;20.05.2017г -   500; 03.06.2017г -      7000лв; 15.06.2017г -  6500лв; 17.08.2017г. - 4500лв.

 Експертът посочва, че спрямо представените счетоводни книги при заявката за второ плащане и тези при проверката на място, както и тези от 24.08.2017г има дописвания извършени в материалната книга, книгата за разходите и книгата за приходите.

  Същите са повторно представени на л. 500-518.

  Представени са копия на приемо-предавателни протоколи за продадена продукция, съдържащи следните реквизити както следва: Приемо-предавателен протокол без номер /л 204/, от дата 17.08.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 17.08.2017г за предаване на Д. С.К. „биотор от калифорнийски червеи“ – 45куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 4500л.

  Приемо-предавателен протокол без номер /л.205/, от дата 15.06.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 15.06.2017г за предаване на К.В.Б.  на биотор от калифорнийски червеи – 65куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 6500лв; Приемо-предавателен протокол без номер от дата 03.06.2017г, сключен в гр. Съединение за предаване на В.М. Б. „биотор от калифорнийски червеи“ – 70куб. м. С единична цена цена – 100лв – 7000лв, платени в брой.;   Приемо-предавателен протокол без номер /стр. 207/, от дата 20.05.2017г, сключен в гр. Съединение за предаване на Б.И.Х. „биотор от калифорнийски червеи“ – 5куб. м. С единична цена цена – 100лв – 500лв, платени в брой.;   Приемо-предавателен протокол без номер /стр. 208/, от дата 18.05.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 18.05.2017г за предаване на Е.Й.Д. „биотор от калифорнийски червеи“ – 50куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 5000лв; Приемо-предавателен протокол без номер /стр. 209/, от дата 03.04.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 03.04.2017г за предаване на Р.С.Н. „биотор от калифорнийски червей“ – 45куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 4500лв; Приемо-предавателен протокол без номер от дата 21.03.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 21.03.2017г за предаване на И. Й.Р. „биотор от калифорнийски червеи“ – 60куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 6000лв; Приемо-предавателен протокол без номер от дата 20.02.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 20.02.2017г за предаване на И. Й.Р. „биотор от калифорнийски червеи“ – 60куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 6000лв; Приемо-предавателен протокол без номер  от дата 07.02.2017г, сключен в гр. Съединение на основание сключен Договор от 07.02.2017г за предаване на С.Д.Б. „биотор от калифорнийски червеи“ – 50куб. м. Стоката е платена в брой на стойност 5000лв;

 Приемо-предавателните протоколи са повторни представени на л. 519-

 Количеството и стойността по приемо-предавателните протоколи за продажбата на продукцията съответстват на записванията в книгата за приходите и материалната книга за 2017г.

 Във връзка с извършената реализация на продукция е подадена ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ с вх. № 1600И0538079/18.01.2018г /л.213 / със следните декларирани данни в Приложение № 3 Доходи от друга стопанска дейност: Общо приходи – 45000лв;Нормативно признати разходи за дейността – 27000лв; Облагаем доход 18000лв.

  Внесени авансови осигурителни вноски – 964.80лв; Годиншна данъчна основа – 17035.20лв; Дължим данък 10% - 1703лв.

  Експертът подробно изброява представените по делото договори, сключени с физически лица за реализацията на готовата продукция, също и  договорите за покупко-продажба на биотор, във връзка с представените приемо-предавателни протоколи за реализация на продукция /входирани на 18.01.2018г/.

   Общо по преписката са налични три различни варианта на счетоводни книги.

    От жалбоподателката допълнително са представени следните счетоводни книги: Касова книга /стр. 541/ на ЗП Ч. К.а, започната на 01.12.2017г /не представена до момента/. Отразени са  приходи и разходи: в месец януари 2017г няма записвания.

    Към касовата книга са приложени ордери, съдържащи следните реквизити:

-         ПКО № 1/07.02.2017г / л. 544/, издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 5000лв от С.Б. за предаден биотор, съгласно приемо-предавателен протокол от 07.02.2017г; положен подпис на получил сумата;ПКО № 2/20.02.2017г, издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 6000лв от И. Р. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;         РКО № 1/08.02.2017г, издаден от Ч. К.а за плащане на „Цикрон“ ЕООД по фактура № ********** на стойност 915.37лв; положен подпис на ръководител; няма подпис на получил сумата; РКО № 2/21.03.2017г , издаден от Ч. К.а за плащане на Йоста ООД по стокова разписка и касов бон на стойност 200лв; положен подпис на ръководител; няма подпис на получил сумата;       ПКО № 3/21.03.2017г , издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 4500лв И. Р. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;         ПКО № 4/03.04.2017г , издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 4500лв от Роберт Николов за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата; ПКО № 5/18.05.2017г , издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 5000лв от Е.Д. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;        ПКО № 6/20.05.2017г, издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 500лв от Б.Х. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата; ПКО № 7/18.05.2017г , издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 7000лв от В.Б. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;        ПКО № 8/15.06.2017г, издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 6500лв от К.Б. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;        ПКО № 9/17.08.2017г , издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 4500лв от Д. К.за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата.

   Допълнително е представен амортизаационен план /л. 530/ на ЗП Ч. К.а за 2017г с начислени амортизации за 2017г, в общ размер на 765лв и остатъчна стойност на актива „колесен трактор“ – 9435лв. Начислени са месечни амортизационни норми от месец април 2017г до  месец декември 2017г – 85лв.

   Във връзка със създаването на стопанството е представен приемо-предавателен протокол от 22.04.2013г /л. 552/, с който ЗП П.Д.К. предава на жалбоподателката безвъзмездно калифорнийски червеи от животновъдно стопанство с капацитет 500 кв.м. за създаване на лехи с калиофорнийски червеи с обща квадратура 240 кв.м. Положени подписи на страните.

   Приложена е  ГДД по чл. 50 ЗДДФЛ за 2014г /л.577/, в която е декларирана сумата 24446.08лв / субсидия първи транш/;     

  ПКО № 8/15.06.2017г , издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 6500лв от К.Б. за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;   ПКО № 9/17.08.2017г / л. 549/, издаден от Ч. К.а за приемане на сумата в размер на 4500лв от Д. К.за предаден биотор от калифорнийски червеи; положен подпис на получил сумата;

 Допълнително е представен амортизаационен план /л. 530/ на ЗП Ч. К.а за 2017г с начислени амортизации за 2017г в общ размер на 765лв и остатъчна стойност на актива „колесен трактор“ – 9435лв. Начислени са месечни амортизационни норми от месец април 2017г до  месец декември 2017г – 85лв.

 Във връзка със създаването на стопанството е представен приемо-предавателен протокол от 22.04.2013г /л. 552/, с който ЗП П.Д.К. предава на жалбоподателката безвъзмездно калифорнийски червеи от животновъдно стопанство с капацитет 500 кв.м. за създаване на лехи с калиорнийски червеи с обща квадратура 240 кв.м. Положени подписи на страните.

 Приложена е  ГДД по чл. 50 ЗДДФЛ за 2014г, в която е декларирана сумата 24446.08лв / субсидия първи транш/;

 Приложена е  ГДД по чл. 50 ЗДДФЛ за 2015г  - няма декларирани приходи от селскостопанска дейност;

 Приложена е  ГДД по чл. 50 ЗДДФЛ за 2016г /л. 587/ - няма декларирани приходи от селскостопанска дейност;

 Приложена е  ГДД по чл. 50 ЗДДФЛ за 2017г /л. 595/ - данните са идентични с приложената по преписката ГДД на/ л. 213./

  По делото се събраха гласни доказателства.

  Свидетелят К.Г.И. посочва, че е доставял безвъзмездно тор на жалбоподателката. Доставяна е в двора зад къщата и на друго място – срещу горния кантон в Съединение. Доставя тор от 2014г до настоящия момент. Кара тор със собствения си трактор, понякога и с техния трактор. Документи не се издават и не се подписват. Виждал е готова обработена тор в големи чували. Сега пазарът се е отворил и има момчета /наши момчета/, които купуват. От гр. Раковски един човек купува, а от Съединение братя К.и М.Б.купуват тор. С.Б.също купува тор. Посочва, че 3-4 пъти в месеца кара тор. Не знае дали плащат или се издават документи.

  Съдът не кредитира свидетелските показания на К.Г.И.. Същите са противоречиви и не кореспондират с писмените доказателства събрани в хода на административното производство и в хода на съдебното такова.

 От свидетелските показания на И. може да се направи извод, че същият е доставял тор, но не е ясно какво количество и как и за какво е разходвана тази тор. Не е изяснено за колко декара площ се използва тази тор. Изрично посочва, че не може да каже  площта на лехите за червеи в декари. Не се изяснява дали тор е необходимо да се доставя всяка седмица във връзка с производствения процес, още повече, че в представения по делото Договор от 06.02.2017г /л. 291/ е уговорено ежемесечно доставяне на тор, а не доставяне всяка седмица. При това се сочи, че лехи има зад къщата и същите се появили през 2014г, а лехите до кантона са се появили през 2017г.  Следователно  през периода от 2014г до 2017г не е имало друга площ, която се е използвала от жалбоподателката.

 Налице е противоречие между свидетелските показания и представените писмени доказателства от процесуалния представител на жалбоподателката - /от л. 291 до л. 302 по делото: договор от 06.02.2017г, сключен между К.И. и Ч.А. К.а за ежемесечно извозване на оборска тор/.  И. изрично посочва, че не е подписвал никакви документи, а по делото са предтавени, освен договора от 06.02.2017г , подписан от И. и Протоколи с дата 10.02.2017г, 04.03.2017, 04.04.2017, 01.05.2017г, 02.06.2017г, 05.07.2017г02.08.2017г 03.09.2017, 01.10.2017г, 04.11.2017г, 02.12.2017г., които са подписани за предал оборския тор. Освен това свидетелят твърди, че 3-4 пъти в месеца кара тор, а е подписал протоколи, еднократно за всеки месец, в периода от 02.2017г до 12.2017г.

 Същото се отнася и за договора, скючен на 01.05.2014г. между К.И., в качеството му на възложител, и Ч. К.а в качеството й на изпълнител. В същия е договорено, че ежемесечно ще се извозва оборска тор. Протоколите  от л. 242 до л. 249 са свързани с предоставяне на тор веднъж месечно, точно на определена дата. Посочено е, че К.И. предава на Ч. К.а оборски тор като за предал е положен подпис на К.И.. По същия начин са оформени протоколите от л. 251 до л. 262 и от л. 263 до л. 271 относно 2015г и 2016г.

 Свидетелят твърди, че едно ремарке се пълни за седмица и е около 5 тона, ако оборският тор е мокър, а в протоколите е посочено, че е доставена тор от 16 тона, 18, 20 тона/ и то на точно определена дата /изброени са датите подробно по-горе в настоящото изложение/, а не 3 или 4 пъти в месеца.

  Относно свидетелските показания на свидетеля А.Й.К.:

  Съдът не кредитира свидетелските показания на А.Й.К., тъй като същите са противоречиви и не съответстват на събраните по делото писмени доказателства.

 Свидетелят изрично посочва, че не подписва никакви приемо-предавателни протоколи и бележки, но по делото са приети протоколи с дати: 01.07.2016г, 05.08.2016г, 03.09.2016г, 04.10.2016г, 04.11.2016г, 05.12.2016г, 11.02.2017г, 05.03.2017г, 05.04.2017г, 03.05.2017г, 03.06.2017г, 06.07.2017г, 03.08.2017г, 04.09.2017г, 02.10.2017г, 05.11.2017г, 03.12.2017г, подписани  за предал оборски тор. Като в Протоколите е посочено, че А.Й.К. предаде на Ч.А.К. оборски тор / посочено е количество – 8 тона, респективно 16тона/.

  Свидетелят твърди, че едно ремарке с тор тежи около 4 тона и че в месеца кара 3-4 пъти тор, но от протоколите, приети по делото, се установява, че на точно определена дата, веднъж в месеца, се предава определено количество оборска тор, което през 2016г., от месец 07 до м. 11, е винаги 8 тона, само през м. 12.2016г е 18 тона, а през 2017г е винаги 16 тона.

 Съдът намира, че след като няма съставени кантарни бележки, то въобще не може да се установи количеството предоставена оборска тор.

 При това в Договорите за извозване на оборска тор от 25.06.2016г и от 05.02.2017г. е посочено, че ежемесечно се извозва оборска тор, а не ежеседмично или 3 или 4 пъти в месеца.

 След като са съставени протоколи за предаване на оборска тор, то е следвало на датата на предаване да бъде съставен такъв и за всеки месец е трябвало да има три или четири протокола за предаване на оборска тор.

 Свидетелят К. твърди, че е виждал, че жалбоподателката е продавала  на двама-трима човека: С.Б. и Д.  /без да конкретизира фамилно име/, но не сочи, че са издавани документи или че е извършвано плащане от тези лица.

   С оглед на установеното от фактическа страна Съдът формира следните правни изводи:

           Република България, като член на ЕС, е въвела във вътрешното си законодателство изискванията на директивите и регламентите на ЕС относно ОСП на съюза и относно схемите и правилата за единно плащане посредством Закона за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/, Наредба № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол /Наредба № 105 от 22.08.2006 г./, Наредба № 9 от 03.04.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Създаване на стопанства на млади фермери" по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. / Наредба № 9/ и др.

            Пряко приложение имат и нормите на Регламент (ЕО) № 1975/2006 на Комисията от 7 декември 2006 година за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 1698/2005 г. на Съвета по отношение на прилагането на процедури за контрол, както и кръстосано спазване по отношение на мерките за подпомагане на развитието на селските райони и Регламент (ЕО) № 1998/2006 г. на Комисията от 15 декември 2006 г. относно прилагането на членове 87 и 88 от Договора за създаване на Европейската общност по отношение на минималната помощ (ОВ, L 379 от 28.12.2006). По силата на чл. 15 от Регламент (ЕО) № 1698/ 2005 г. на Съвета, Европейският фонд за развитие на селските райони (ЕФРСР) осъществява заложените в чл. 4 цели, чрез Програми за развитие на селските райони на държавите-членки за периода 2007 г.-2013 г., подлежащи на одобрение от ЕК – чл. 18, т.4 от регламента.

             На това основание Министерски съвет е приел Програма за развитие на селските райони за периода 2007 г.-2013 г. Като част от Програмата са предвидените мерки за подпомагане на селските райони, сред който е и мярка 112 "Създаване на стопанства на млади фермери". Тази програма е приета с Решение на Европейската Комисия от 19.02.2008 г. и от този момент е правно задължение за България като държава-членка.

             Съгласно чл. 20а от ЗПЗП Изпълнителният директор на фонда е Изпълнителен директор и на Разплащателната агенция /РА/, който организира и ръководи дейността и я представлява. Според ал. 4 на същата норма Изпълнителният директор може да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления и/или сключване на договори за финансово подпомагане, на заместник-изпълнителните директори и на директорите на областните дирекции на фонда съобразно териториалната им компетентност.

            Условията, на които следва да отговаря ползвателя, какви документи следва да представи, какво да съдържа бизнес-плана, кога и при какви условия да се изплаща финансовата помощ, са въпроси, уредени в Наредба № 9 от 03.04.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Създаване на стопанства на млади фермери" по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. и от договора за финансова помощ. ( Наредба № 9 от 03.04.2008 г.).           

             Обжалваният акт е издаден от компетентен орган: Директорът на  ОД на ДФ „Земеделие“- Пловдив, съгласно Заповед № 05-РД/286 от 01.02.2017г та Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“, с която на основание чл. 20а, ал.2 4 ал.4 от Закона за подпомагане на земеделските производители и чл. 11, ал.2, чл. 44 и 45 от Устройствения правилник на ДФ „Земеделие“, на директорите на областните дирекции на ДФ „Земеделие“, в съответствие с териториалната им компетентност, са делегирани правомощия да издават решения за налагане на финансови корекции.

    Издаден е в писмена форма с посочване на фактическото и правно основание за постановяването му, поради което удовлетворява изискването по чл. 59, ал. 2, т. 4 АПК. Не са допуснати нарушения на административнопроизводствените правила, доколкото за резултата от административните проверки заявителката на помощта е била надлежно уведомена, като е дадена възможност да представи доказателства в хода на проведеното административно производство. Спазени са изискванията на чл.26, ал.1 и ал.2 от Наредба № 9 от 3.04.2008 г. за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по мярка "Създаване на стопанства на млади фермери" по Програмата за развитие на селските райони за периода 2007 - 2013 г.  /Наредба №9/03.04.2008г./ Изпратено  е писмо с изх. № 01-163-6500/663 от 03.08.2017г. /л. 157/ до заявителката с искане да се представят коректно попълнени финансови отчети, други документи, доказващи отглеждането на червеите и реализиране на продукцията от тях и/или писмени обяснения

            С писмо с изх. № 01-163-6500/2 от 04.01.2018г. на ОД на ДФ “Земедели“"-Пловдив, съобщено на К. на 08.01.2018г.,  оспорващата е уведомена за откритото производство по налагане на финансова корекция. Дадена е възможност за представяне на възражения и писмени доказателства, съгласно изискванията на чл. 73, ал.2 от ЗЕСИСИФ, съгласно които преди издаването на решението по ал. 1 управляващият орган трябва да осигури възможност бенефициентът да представи в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от две седмици, своите писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и при необходимост да приложи доказателства.

    Условията за изпълнение на дейностите по проекта и контролът са уредени в Раздел II от Наредба №9/03.04.2008г.

    Съгласно чл.29, ал.1 от Наредба №9/03.04.2008г. ползвателят на помощта е длъжен да води всички финансови операции, свързани с подпомаганите дейности, отделно в счетоводната си система или като използва счетоводни сметки с подходящи номера.

    Ал. 2 от същата разпоредба изисква ползвателят на помощта да съхранява всички документи, свързани с изпълнението на бизнес плана за срок 5 години след сключване на договора за отпускане на финансовата помощ по чл. 21, ал. 2 .

   Тези нормативни изисквания са отразени в Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г./л.20-29 по делото/, сключен между ДФ „Земеделие“  и Ч. К.а. В т.4.26 от Договора е определено, че ползвателят е длъжен да води всички финансови операции, свързани с подпомаганите дейности, отделно в счетоводната си система или като използва счетоводни сметки с подходящи номера. Съгласно т. 4.27 от Договора ползвателят е длъжен да съхранява всички документи, свързани с изпълнението на бизнес плана за срок от 5 години след сключването на договора.

    В случая от приетата по делото ССчЕ, неоспорена от страните, се установи, че в хода на административното производство и съдебното такова са представени три различни варианта на счетоводни книги. Установи се във връзка с приетите по делото писмени доказателства и приетата ССчЕ, че  спрямо представените счетоводни книги при заявката за второ плащане и тези при проверката на място, има дописвания извършени в материалната книга, книгата за разходите и книгата за приходите. Няма представени първични счетоводни документи въз основа на които са направени вписванията по счетоводните книги.

     При проверката извършена от административния орган на място на  25.07.2017г жалбоподателката е представила следните счетоводни документи: Инвентарна книга: 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записвания; 2016 година – няма отразени записвания;     2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.; Книга за приходите: за 2014 година – отразено получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма; 2015 година – няма отразени приходи; 2016 година – няма отразени приходи; 2017 година – няма отразени приходи; Книга за разходите: за 2014 година – няма отразени разходи; 2015 година – няма отразени разходи; 2016 година – няма отразени разходи; 2017 година - отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв; Материална книга: за 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – няма отразени записвания.

    От тези данни по счетоводните записи се налага изводът, че няма данни за реализирани приходи от дейността. Въобще липсват данни за реализиране на дейност по осъществяване на бизнес плана.

    След изпратено писмо за отстраняване на нередовност, с което изрично са изискани фактури, доказващи реализирана продукция са представени на 24.08.2017г. следните счетоводни книги: Книга за приходите : 2014 година – отразен получено плащане на 30.05.2014г в размер на 24 446лв по мярка 112; други отразени приходи за 2014г няма; 2015 година – няма отразени приходи; 2016 година – няма отразени приходи; 2017 година – вписан е приход в размер на 500лв от дата 20.05.2017г, съгласно приемо-предавателен протокол; други отразени приходи за 2017г няма; Книга за разходите: 2014 година – вписани разходи за социално осигуряване в общ размер на 903лв, посочен общ размер на приходите – 24 946лв и разлика между приходите и разходите – 23188.67лв; 2015 година – вписани разходи за социално осигуряване в размер на 278.64лв и 464.40лв, посочен общ размер на приходите – 800лв./от колона 10  на книгата за приходите, която в същия период е празна/ и разлика между приходите и разходите – 56.96лв /която не става ясно как е получена/;2016 година – вписани разходи за социално осигуряване в размер на 309.60лв, 309.60лв и 77.40лв, посочен общ размер на приходите – 2000лв/от колона 10  на книгата за приходите, която в същия период е празна/ и разлика между приходите и разходите – 1580.80лв /която не става ясно как е получена/; 2017 година - отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв; отразен разход по фактура без номер от 14.03.2017г – 200лв, отразен разход по фактура № 38200/08.02.2017г – 915.37лв; Материална книга: 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразен приемо-предававателен протокол без дата за тор 20 куб.м. като приход и разход в размер на 5 куб.м. на стойност 500лв, който не е отразен в книгата за разходите; отразена фактура № 38200/08.2.2017г от „Циркон“ ЕООД за покупка на зебло  -162.30кг на стойност 915.37лв заприходени и толкова изписани като разход; отразена складова разписка без номер от дата 14.03.2017г от „Йота“ ООД за мрежа 5б. – 200лв. заприходена и толкова изписна като разход; Инвентарна книга: 2014 година – няма отразени записвания; 2015 година – няма отразени записвания; 2016 година – няма отразени записвания; 2017 година – отразена покупка на дата 27.03.2017г „трактор“ – 10200лв.

     Налага се изводът, че през периода от 2014г до 2017г няма реализирани приходи от дейността. Няма документи за закупуване на червеи.

      От  доказателствата по делото и от ССчЕ се установи, че спрямо представените счетоводни книги при заявката за второ плащане и тези при проверката на място, има дописвания извършени в материалната книга, книгата за разходите и книгата за приходите. Няма представени първични счетоводни документи въз основа на които са направени вписванията по счетоводните книги.

    След извършените констатации на административния орган и  изпращане на писмото по откриване на производство по налагане на финансова корекция от 04.01.2018г. са представени Материални книги за съответните години с отбелязвания за заприходен биотор съответно през 2015г , 2016г и 2017г и Книга за приходите з 2017г с отразен брутен размер на приходите за 2017г.

      Няма приложени фактури и документи за извършено плащане, а само са приложени приемо-предавателни протоколи.

      Съдът намира, че счетоводните записи на жалбоподателката са нередовно водени, представените счетоводни книги носят различна информация като са направени допълнителни записи едва след констатациите на административния орган във връзка с извършената проверка на място.

      След  запознаване с подробните мотиви изложени в писмо от 0.01.2018г относно откриване на производство по налагане на финансови корекции, са представени от К. отново финансови книги вече с друга  допълнена информация, съобразена с констатациите на административния орган. Съдът намира, че тези счетоводни записи са направени с оглед на целения благоприятен резултатв хода на административното производство. При толкова различни данни в счетоводните книги не може да се приеме, че същите доказват реално извършени разходи от жалбоподателката във връзка с дейността й по реализиране на бизнес плана. Приетата по делото ГДД за 2017г.  по чл. 50 от ЗДДФЛ с нищо не променя тези изводи на съда.

     Съдът намира, че по делото не се доказа и получаването на оборска тор от жалбоподателката:

     Съгласно т.3 от Бизнес плана  кандидатът ще осигурява необходимите количества от основната суровина, оборски тор, за стопанството си от животновъдни ферми в района и областта, за които това е част от решението на проблема със съхраняването на оборския тор.

     Както се отбеляза по-горе Съдът не кредитира свидетелските показания на К.Г.И. и на А.Й.К., които твърдят, че са предоставили /извозвали/ оборска тор до обекта /и/ на жалбоподателката, тъй като същите са противоречиви и не кореспондират с доказателствата по делото. Същите твърдят, че не са подписвали приемо-предавателни протоколи, а в същото време са приети по делото ППП с подписи за предал тора.

     Във връзка с това Съдът не кредитира и приемо-предавателните протоколи и Договорите, сключени между К. и  К.Г.И., респективно с А.Й.К.. Същите като частни документи са без достоверна дата, оспорени са от процесуалния представител на ответника и следва да се преценят във връзка с всички останали доказателства по делото.

       Съдът намира, че същите са представени едва в хода на съдебното производство и като частни документи, без достоверна дата,  са създадени с оглед целения от жалбоподатеката благоприятен за нея резултат. Същите изводи Съдът формира и за останалите частни документи, представени в хода на съдебното производство:ППП, касови разплащателни ордери.

     Още повече, че в хода на административното производство и съдебното такова се представиха счетоводни книги с различно и допълващо съдържание. Освен това не е без значение обстоятелството, че жалбопподателката  в писмените обяснения пред административния орган, дадени  във връзка с писмо от 24.08.2017г., сама твърди, че част от земеделската продукция-биотор е продадена през 2017г, а останалата част от продукцията се ползва за лични нужди.

     Следва изрично да се изясни, че в случая жалбоподателката в качеството и на „млад фермер“ не може да ползва помощта по Договор № 16/112/10340 от 13.05.2014г. като произвежда продукция за лични нужди, тъй като съгласно  § 1, т.2 от ДР на Наредба №9/03.04.2008г "Млади фермери" са физически лица или еднолични търговци, които отговарят на условията за подпомагане по тази наредба и произвеждат растителна и/или животинска продукция, предназначена за продажба в един или няколко от следните сектори: включително е посочено в т.15. Калифорнийски червей.

      С оглед на горните мотиви се стига до извода, че жалбоподателката не доказва приходи от дейността за целия период от 2014г до 2017г. не доказва реално извършени разходи във връзка с дейността през всичките процесни години.

     Приетите по делото Договор за покупко-продажба на земеделска техника от 31.10.2018г  и ППП с дата 31.10.2018г с нищо не опровергават тези изводи.

     Налице е неизпълнение на поетите задължения от жалбоподателката по т.4.26 и т.4.27 от Договор №16/112/10340 от 13.05.2014г. Също и нарушение на изискванията на чл. 29, ал.1 и ал.2 от Наредба №9 от 03.04.2008г, както законосъобразно е приел и административният орган.

     В този смисъл оспореният административен акт е издаден при спазване на материалноправните разпоредби на Наредба № 9/03.04.2008 г. /при отсъствието на основания по чл. 146, т. 4 АПК/ и същевременно в съответствие с целите на мярка 112 и на ЗПЗП - чл. 2, за подпомагане на земеделските производители за развитието на ефективни земеделски стопанства.

    По изложените съображения за отсъствие на основания по чл. 146 АПК за отмяна на оспорения акт, жалбата следва да се отхвърли и с оглед правилото на чл. 143, ал. 4 АПК, на ответника следва да се присъди юрисконсултско възнаграждение в размер на 200 лв., с оглед фактическата и правна сложност на делото /чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ вр. чл. 78, ал. 8 ГПК/.

    Воден от горното и на основание чл. 172, ал. 2, пр. последно и чл. 143, ал. 4 АПК и §1,т.6 от ДР на АПК Съдът

 

Р Е Ш И:

 

    ОТХВЪРЛЯ жалбата на Ч.А.К., с ЕГН **********, с адрес: ***, против Решение № 16/112/10340/3/01/04/01 с изх. № 01-163-6500/207 от 11.04.2018г на Директора на ОД на ДФ „Земеделие“- Пловдив.

    ОСЪЖДА Ч.А.К., с ЕГН **********, с адрес: ***, да заплати на Държавен фонд "Земеделие“, сумата от 200 /двеста/ лева - юрисконсултско възнаграждение.   

   Решението подлежи на касационно оспорване в 14-дневен срок от съобщаването му, пред Върховния административен съд.

 

 

 

 

Административен съдия: /п/