ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 194
гр.Плевен, 30.01.2020 год.
Административен
съд-гр.Плевен, V –ти състав, в закрито съдебно заседание на тридесети януари две хиляди и двадесета година в състав:
Председател: Катя Арабаджиева
като разгледа докладваното от
съдията Арабаджиева административно дело №1214 по описа на Административен съд-Плевен за 2019 год. и за да се произнесе, взе
предвид следното:
Делото
е образувано по жалба от кмета на община
Долни Дъбник, гр.Долни Дъбник, ул „Христо Янчев“ №59, против Уведомително писмо
от Държавен фонд „Земеделие“ №309/М.7.2 изх.№01-0800/3032/30.09.2019 год.,
издадено от Изпълнителния директор на
Държавен фонд „Земеделие“ в частта по пункт II, с която са наложени
корекции в проектобюджета по петнадесет точки, във връзка с постъпило
проектно предложение с идентификационен № BG06RDNP001-7-008-0029 в ИСУН
по Процедура чрез подбор № BG06RDNP001-7.008
по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на
всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и
обновяване на селата в селските райони“ от Програма за развитие на селските
райони за периода 2014-2020.
Съдът
е приел жалбата за допустима и е насрочил делото за разглеждане в открито
съдебно заседание, като е призовал страните.
По
силата на чл.27 ал.7 от ЗУСЕСИФ, в действащата към датата на образуване на
делото – 31.10.2019 г. редакция, Община Долни Дъбник е била освободена от
заплащане на държавна такса за образуване на делото. С § 8 от ПЗР на Закона за
изменение и допълнение на ЗОДОВ, разпоредбата на чл.27, ал.7 от ЗУСЕСИФ е
отменена. Това изменение е публикувано в Държавен вестник бр.94 от 29 ноември
2019 г. Нормата е процесуална и влиза в сила и действа занапред, поради което е
възникнало задължение за жалбоподателя, с оглед редовността на неговата жалба,
да внесе дължимата държавна такса за оспорване.
С
акта в оспорените части по точки 5, 6, 7, 10 и 11 са определени като
недопустими за финансиране разходи, както следва: по т.5 – 176402,82 лв.; по
т.6 – 6845 лв.; по т.7 – 36735 лв.; по т.10 – 29670,86 лв. и по т.11 – 31474
лв., или общо определени по всички точки недопустими за финансиране разходи в
размер на 281127,68 лв. Съгласно чл.27, ал.6 от ЗУСЕСИФ, таксата при оспорване
на индивидуални административни актове по този закон се определя като
пропорционална в размер на 1 % върху материалния интерес, като в случаите,
когато този материален интерес е до 10 млн.лв., таксата не може да бъде повече
от 1700 лв. Един процент върху материален интерес от недопустимите за финансиране
разходи общо в размер на 281127,68 лв. по точки 5, 6, 7, 10 и 11 от оспорения
акт, се явява сума в размер на 2811,28 лв. Т.к. законът поставя максимално допустим
праг за държавната такса в тези случаи в размер на 1700 лв., то жалбоподателят
следва да внесе държавна такса за оспорване в размер на 1700 лева.
На
горното основание, в проведеното на 16.01.2020 год. съдебно заседание,
настоящият състав на съда е оставил жалбата без движение с указание в седмодневен
срок Община Долни Дъбник да внесе държавна такса в размер на 1700 лв. по сметка
на Административен съд – Плевен за образуване на делото. Указанията са доведени
до знанието на упълномощения от общината адвокат Я., която е присъствала на
съдебното заседание на 16.01.2020 год. Същевременно указанията са съобщени и на
община Долни Дъбник, на официалния електронен адрес на общината на 16.01.2020
год.-л.588, и със съобщение, получено от заместник кмет на 20.01.2020
год.-л.589. До изтичане на указания седемдневен срок за поправяне на
нередовностите, жалбоподателят не е внесъл дължимата държавна такса и не е представил
квитанция по делото за внасянето й. Невнасянето на дължимата държавна такса за
оспорване е констатирано и чрез справка в счетоводството на съда, приложена по
делото.
Предвид
непоправянето нередовностите на жалбата в указания от съда срок, са настъпили
предвидените в чл.158, ал.3 от АПК последици-жалбата следва да се остави без
разглеждане, а производството по делото следва да се прекрати.
Жалбата
е недопустима за разглеждане по същество и на друго основание: По делото е постъпила молба с вх.№ 158/13.01.2020
г. от ответника – Изпълнителния директор на ДФЗ – РА, към която молба са
представени: първо, решение за отказ № 03-РД/4721 от 19.11.2019 г. на Изпълнителния
директор на ДФЗ, с което на основание чл.38 т.3 от ЗУСЕСИФ е отхвърлено изцяло
проектното предложение на Община Долни Дъбник и второ: Уведомително писмо с
изх.№ 01-0800/3441 от 19.11.2019 г., с което решението за отказ е изпратено на
общината заедно с обратна разписка за връчването му.
Видно
от приложените доказателства, че с
Решение за отказ № ОЗ-РД/4721 от 19.11.2019 г. е отказано предоставянето на
безвъзмездна финансова помощ по подаденото от община Дорни Дъбник проектно
предложение № BG06RDNP001-7.008-0029 в ИСУН, на основание чл. 39, т. 3 от
ЗУСЕСИФ, тъй като общината не е представила в срок доказателства, че отговаря
на изискванията за бенефициент. Решението не е било обжалвано от общината и е
влязло в законна сила.
С
оспореното по настоящото дело Уведомително писмо № 309/Мярка 7.2 с изх. № 01-
0800/3032 от 30.09.2019 г. за корекция в проекто -бюджета по проектно
предложение № BG06RDNP001-7.008-0029 в ИСУН, общината е била поканена да
представи в 30-дневен срок доказателства, че отговаря на изискванията за
бенефициент, включително на условията, посочени в документите по чл. 26, ал. 1,
ако същите не са приложени към формуляра за кандидатстване. Тя не е спазила
задължението да представи исканите документи или да представи пояснения в
законоустановения срок, поради което с Решение за отказ № ОЗ-РД/4721 от
19.11.2019 г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ на основание чл. 38,
т. 3 от ЗУСЕСИФ е отхвърлено изцяло проектното предложение на община Долни
Дъбник.
С
оглед на гореизложеното, при наличие на влязъл в сила акт, с който е отхвърлено
цялото проектно предложение № BG06RDNP001-7.008-0029 в ИСУН на община Долни
Дъбник, подадената жалба срещу Уведомително писмо № 309/Мярка 7.2 е изх. №
01-0800/3032 от30.09.2019 год. за корекция в проекто бюджета по проектно
предложение № BG06RDNP001-7.008-0029 в ИСУН се явява процесуално недопустима
поради липса на правен интерес. Защото, дори и в хипотеза, при която съдът отмени оспореното уведомително писмо, то е
налице влязъл в сила акт, с
който е отказано изцяло предоставянето
на финансова помощ по проектното предложение. С общината не е бил сключен
административен договор, съответно корекциите на проектобюджета и евентуалната
им отмяна няма да доведат да никаква правни последици по отношение на нея, тъй
като не е налице одобрена финансова помощ по проектното предложение и сключен
договор с фонда, по които евентуално биха се нанесли промени.
С
оглед на гореизложеното, жалбата се явява недопустима за разглеждане по
същество и поради липса на правен интерес за жалбоподателя от оспорване,
основание по чл. 159, т. 4 от АПК.
С
оглед изложеното и на основание чл.158, ал.3 от АПК и чл.159, т.4 от АПК съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на кмета на община Долни Дъбник против Уведомително
писмо от Държавен фонд „Земеделие“ №309/М.7.2 изх.№01-0800/3032 от 30.09.2019
год., издадено от Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ в частта
по пункт II, точки 5, 6, 7, 10 и 11, с които са наложени корекции в проектобюджета по посочените
точки, във връзка с постъпило проектно предложение с идентификационен №
BG06RDNP001-7-008-0029 в ИСУН по Процедура чрез подбор № BG06RDNP001-7.008 по
подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на
всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и
обновяване на селата в селските райони“ от Програма за развитие на селските
райони за периода 2014-2020.
ПРЕКРАТЯВА
производството по административно дело №1214 по описа на Административен
съд-Плевен за 2019 год.
Определението
може да се оспори в 7(седем) дневен срок от съобщението до страните, чрез
Административен съд-Плевен пред Върховен административен съд.
Преписи
от определението да се изпратят на страните.
СЪДИЯ:/п/