Решение по дело №258/2020 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 3 декември 2020 г. (в сила от 14 юли 2021 г.)
Съдия: Галя Петкова Иванова
Дело: 20207220700258
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 юли 2020 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 255

 

гр. Сливен, 03. 12. 2020 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на дванадесети  ноември,  две  хиляди  и  двадесета  година,  в  състав:

             

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:  ГАЛЯ  ИВАНОВА

 

При участието на секретаря Радостина Желева, като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 258 по описа на съда за 2020 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/.

            Образувано е по жалба, уточнена в съдебно заседание на 01.10.2020 г., подадена от „А.“ ЕООД с ЕИК: *******, със седалище и адрес на управление: гр. С., ул. „Т.“ № *, вх. *, ет. *, ап. *, представлявано от у. Т.К.Г., против Ревизионен акт № Р-02000219005424-091-001 от 23.03.2020 г., издаден от органи по приходите при Териториална дирекция /ТД/ на Национална агенция за приходите /НАП/– Бургас, потвърден с Решение № 116 от 18.06.2020 г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при Централно управление /ЦУ/ на НАП.

              Жалбоподателят твърди, че ревизионният акт /РА/ е незаконосъобразен. Счита, че: от събраните доказателства е установена реалност на доставка на т. от лицето И.М.С., както и обоснованост на направения разход; установена е реалност на фактурираните доставки на ч. от „ГИП Строй“ ЕООД; констатацията на ревизиращия екип, че за ревизираното лице не е възникнало право на данъчен кредит по фактура с издател „СБМ Компания“ ЕООД, е неправилна; доказан е произходът на стоките, както и валидността на извършените и осчетоводени стопански и финансови операции. Моли РА да бъде отменен.

            В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, се  представлява от упълномощен процесуален представител, който поддържа жалбата и моли да бъде уважена. В представени писмени бележки излага съображения в подкрепа на твърденията си за незаконосъобразност на РА.  

            Ответникът по жалбата – Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при ЦУ на НАП, редовно призован, се представлява в съдебно заседание от упълномощен процесуален представител, който оспорва жалбата като неоснователна, счита обжалвания РА за законосъобразен, претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение в размер на 2 678 лева. В представени писмени бележки излага съображения в подкрепа на твърденията си за законосъобразност на РА.

Административният съд, след като обсъди и прецени наведените в жалбата доводи, становищата на страните и събраните по делото относими към спора доказателства, приема за установено от фактическа и правна страна следното:

На „А.“ ЕООД е извършена ревизия по видове задължения и по периоди, както следва:  Корпоративен данък за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. и от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г.; и Данък върху добавената стойност за периода от 01.06.2016 г. до 30.06.2016 г. и от 01.06.2017 г. до 30.06.2017 г.

Извършената на „А.“ ЕООД ревизия е възложена със Заповед за възлагане на ревизия /ЗВР/ № Р-02000219005424-020-001 от 16.08.2019 г., издадена от Началника на Сектор при ТД на НАП Бургас, изменена със Заповед за изменение /ЗИ/ на ЗВР № Р-02000219005424-020-002 от 21.10.2019 г., ЗИ на ЗВР № Р-02000219005424-020-003 от 21.11.2019 г. и ЗИ на ЗВР № Р-02000219005424-020- 004 от 18.12.2019 г., издадени от Началника на Сектор при ТД на НАП – Бургас. ЗВР и ЗИ на ЗВР са подписани с електронен подпис. С горепосочената ЗВР е възложено ревизията да бъде извършена от П. И. Г. - г. и. по приходите /р. на ревизията/, и  Т. К. В.-Г. - с.и. по приходите. ЗВР е връчена на „А.“ ЕООД на 26.08.2019 г. по електронен път. Заповедите за изменение на ЗВР, с които първоначалният двумесечен срок за извършване на ревизията е продължен до 24.01.2020 г., са връчени на „А.“ ЕООД съответно на 29.10.2019 г., 25.11.2019 г. и 19.12.2019 г. по електронен път.

Възложената ревизия е извършена от определените с горепосочената ЗВР ревизиращи органи по приходите и от същите е съставен, на основание чл. 117 от ДОПК, Ревизионен доклад /РД/ № Р-02000219005424-092-001 от 19.02.2020 г., с който въз основа на установените при ревизията факти и обстоятелства, и в резултат на извършените действия и направените констатации и изводи, е предложено да бъдат установени размери на задълженията по видове, периоди и лихви за просрочие към тях, изчислени към 19.02.2020 г. РД е подписан с електронни подписи от неговите съставители. РД е връчен на „А.“ ЕООД на 24.02.2020 по електронен път.

Срещу РД е подадено възражение от ревизираното лице с Вх. № ИТ-00-2143 от 10.03.2020 г.

Ревизията е завършила с издаването на Ревизионен акт № Р-02000219005424-091-001 от 23.03.2020 г., на основание чл. 119, ал. 2 от ДОПК. РА е издаден от: М.Х. М.-Б.на длъжност Началник сектор, в качеството на възложил ревизията, и П. И. Г. на длъжност г. и. по приходите, в качеството на р. на ревизията. РА е подписан с електронни подписи от издателите си. РА е връчен на „А.“ ЕООД на 02.04.2020 г. по електронен път. С РА са установени задължения на „А.“ ЕООД по ЗКПО, по ЗДДС и за лихви.

РА е обжалван от „А.“ ЕООД по административен ред. С Решение № 116 от 18.06.2020 г., издадено на основание чл. 155, ал. 2 от ДОПК от Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при ЦУ на НАП, обжалваният РА е потвърден.

С РА са установени следните задължения на „А.“ ЕООД по видове и периоди и лихвите за просрочие към тях, изчислени към 23.03.2020 г.: 1. Корпоративен данък по ЗКПО: за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. главница 8 279,15 лева и лихва     3 342,05 лева, и за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г.     главница 11 608,24 лева и лихва 2 331,51 лева; и 2. Данък върху добавената стойност по ЗДДС: за периода от 01.06.2016 г. до 30.06.2016 г. главница 12 000,00 лева и лихва 4 493,69 лева, и за периода от 01.06.2017 г. до 30.06.2017 г. главница 23 216,49 лева и лихва 6 339,90 лева. Общият размер на установените с РА задължения е 71 611,03 лева, от които главница 55 103,88 лева и лихва 16 507,15 лева. От органите по приходите е установено, че основната дейност на „А.“ ЕООД през ревизирания период е търговия на едро с плодове, зеленчуци и лечебни растения - ч., м., т. и л. /д. ч./. Констатирано е, че ревизираното лице е упражнило неправомерно право на приспадане на данъчен кредит през данъчни периоди м.06.2016 г. и м.06.2017 г. по следните фактури: фактура № ********** от 21.06.2016 г. с данъчна основа 60 000 лева, ДДС 12 000 лева и предмет на доставка „по договор за т. и сливи от 08.06.2016 г.“, издадена от „СБМ Компания” ЕООД, и фактура № 854 от 30.06.2017 г. с данъчна основа 116 082,45 лева, ДДС 23 216,49 лева и предмет на доставка „ч., реколта 2017 г.“, издадена от „ГИП Строй“ ЕООД. Извършени са насрещни проверки на доставчиците, издали процесните фактури: „СБМ Компания” ЕООД и „ГИП Строй” ЕООД. Относно доставката по фактура № ********** от 21.06.2016 г. е счетено, че тъй като към датата на издаване на фактурата не е налице данъчно събитие по смисъла на чл. 25, ал. 2 от ЗДДС, нито авансово плащане, свързано с такова съгласно чл. 25, ал. 7 от ЗДДС, за „А.“ ЕООД не е възникнало право на приспадане на данъчен кредит в размер на 12 000 лева по фактурата, издадена от „СБМ Компания“ ЕООД, през данъчен период м.06.2016 г., съгласно чл. 70, ал. 5 от ЗДДС. Относно доставката по фактура № 854 от 30.06.2017 г., издадена от „ГИП Строй“ ЕООД, е прието, че липсват доказателства за реално осъществена доставка на стоки от „ГИП Строй“ ЕООД и липсват доказателства относно възможността посоченото дружество да извърши тази доставка, поради което и на основание чл. 68, ал. 1, т. 1 и чл. 69, ал. 1, т. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 6, чл. 25 и чл. 70, ал. 5 от ЗДДС, на ревизираното дружество е отказано правото на приспадане на данъчен кредит в размер на 23 216.49 лева за данъчен период м.06.2017 г. по фактурата, издадена от „ГИП Строй“ ЕООД. На основание чл. 26, т. 2 във връзка с чл. 10 от ЗКПО, е увеличен финансовият резултат на дружеството за 2017 г. със сумата 116 082,45 лева- непризнат разход като балансова стойност на продадени стоки по фактура № 854 от 30.06.2017 г., издадена от „ГИП Строй“ ЕООД, и е определен допълнително дължим корпоративен данък в размер на 11 608,24 лева. Във връзка с отчетени от дружеството разходи в размер на 82 791,52 лева при отписване на стоки /т./ във връзка с продажбата им, придобити от И.М.С., от органите по приходите е прието, че липсват редовни разходооправдателни документи по реда на чл. 10 от ЗКПО, липсва документална обоснованост на отчетените от дружеството разходи съгласно действащото законодателство, поради което и на основание чл. 26, т. 2 във връзка с чл. 10 от ЗКПО, е извършено преобразуване в посока увеличение на финансовия резултат на „А.“ ЕООД със сумата от 82 791,52 лева за 2015 г. и е определен допълнително дължим корпоративен данък в размер на 8 279,15 лева. С РА са начислени и лихви за просрочие до датата на издаване на РА, на основание чл. 175 от ДОПК.

При административното обжалване на РА, от решаващия орган е счетено, че жалбата е неоснователна и РА е потвърден като законосъобразен. Решението на решаващия орган е връчено на „А.“ ЕООД на 30.06.2020 г. Жалбата срещу ревизионния акт е подадена на 14.07.2020 г.

Жалбата е допустима. Подадена е в предвидения в чл. 156, ал. 1 от ДОПК преклузивен срок, от надлежна страна, при наличие на правен интерес и след изчерпване на процедурата по обжалване на РА по административен ред.

Разгледана по същество, жалбата е  частично основателна.

Съгласно чл. 160, ал. 2 от ДОПК, съдът преценява законосъобразността и обосноваността на ревизионния акт, като преценява дали е издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуалните и материалноправните разпоредби по издаването му.

Обжалваният РА е издаден от компетентни органи. Издателите на РА са оправомощени органи и са в съответствие с разпоредбата на чл. 119, ал. 2 от ДОПК. Същите са имали валидни квалифицирани електронни подписи към датата на издаване на РА и РА е подписан от лицата, които са посочени като негови издатели. РА е издаден в писмена форма и има изискуемото от чл. 120, ал. 1 от ДОПК съдържание. В съответствие с чл. 120, ал. 2 от ДОПК, неразделна част от РА е съставеният, на основание чл. 117 от ДОПК, РД. При издаване на РА не са допуснати съществени нарушения на процесуалноправните разпоредби на ДОПК. Ревизионното производство е образувано със заповед за възлагане на ревизия. Издателите на ЗВР, на ЗИ на ЗВР и на РД са имали валидни квалифицирани електронни подписи към датата на издаване на съответния документ и изброените ЗВР, ЗИ на ЗВР и РД са подписани с квалифициран електронен подпис от лицата, които са посочени.  

Относно спазването на материалноправните разпоредби при издаването на РА, съдът счита следното:

Спорът между страните е относно следните обстоятелства: констатациите на органите по приходите за липса на данъчно събитие по смисъла на чл. 25, ал. 2 от ЗДДС относно доставката по фактура № ********** от 21.06.2016 г., издадена от „СБМ Компания“ ЕООД; констатациите на органите по приходите за липса на доказателства за реално осъществена доставка на стоки по фактура № 854 от 30.06.2017 г., издадена от „ГИП Строй“ ЕООД; приетото от органите по приходите, във връзка с отчетени от дружеството разходи в размер на 82 791,52 лева за 2015 г. при отписване на стоки /т./ във връзка с продажбата им, придобити от И.М.С., че липсват редовни разходооправдателни документи по реда на чл. 10 от ЗКПО, както и че липсва документална обоснованост на отчетените от дружеството разходи.

Относно констатациите на органите по приходите за липса на данъчно събитие по смисъла на чл. 25, ал. 2 от ЗДДС относно доставката по фактура № ********** от 21.06.2016 г., издадена от „СБМ Компания“ ЕООД, и отказаното от органа по приходите право на приспадане на данъчен кредит по фактурата, съдът приема за установено следното:

Фактура № ********** от 21.06.2016 г. е издадена от „СБМ Компания“ ЕООД. Получател по фактурата е „А.“ ЕООД. Посоченото във фактурата основание за издаването й е „По договор за т. и сливи от 08.06.2016 г.”. Стойността на фактурата и данъчна основа за облагане с ДДС е 60 000 лева, начисленият данък със ставка 20 % е в размер на 12 000 лева, а сумата за плащане е 72 000 лева с начин на плащане – банков превод. Сумата по фактурата в размер на 72000 лева е платена от „А.“ ЕООД по банков път на 15.07.2016 г. Следователно към датата на издаване на фактурата не е налице плащане. По отношение на доставката по фактурата, от ревизираното лице са представени Договор от 07.06.2016 г., сключен между А.“ ЕООД и „СБМ Компания“ ЕООД, и два анекса към договора от 29.09.2016 г. и от 04.10.2017 г. Предмет на договора от 07.06.2016 г. е доставка на т. 200 000 кг и на с. 250 000 кг, като цената, която купувачът „А.“ ЕООД трябва да заплати, е 72000 лева. Предвид предварително договорените количества и единични цени: т. - 200 000 кг. х 0,65 лева = 130 000 лева без ДДС, и с. - 250 000 кг. х 0,45 лева = 112 500 лева без ДДС, следва извод, че уговорената и платена цена от 72 000 лева представлява частично предварително плащане. Видно от представените анекси към договора, срокът по доставката е удължен първоначално до 30.11.2017 г., а с втория анекс – до 30.06.2019 г. Следователно, стоките не са предадени на „А.“ ЕООД, а със сключените анекси срокът на доставка е отложен с три години.

От изложеното следва, че към датата на издаване на фактурата няма настъпило данъчно събитие по смисъла на чл. 25, ал. 2 от ЗДДС, съответно авансово плащане, свързано с такова съгласно чл. 25, ал. 7 от ЗДДС. Не е налице и осъществяване на доставка на т. и сливи към издаването на фактурата.

Установеното от представените по делото документи се потвърждава и от приетото и неоспорено от страните заключение на вещото лице П.Т.И. със специалност С. и к., съгласно което правото на данъчен кредит по фактурата е ползвано от оспорващото дружество през данъчния период по ЗДДС, през който е издадена фактурата - месец юни 2016 г., а през този период все още няма настъпило данъчно събитие.

С оглед на изложеното, отказаното от органа по приходите право на приспадане на данъчен кредит по фактурата е правилно и съобразено с разпоредбата на чл. 70, ал. 5 от ЗДДС. Този извод не се променя от показанията на с. Д. Х. Д. – п. и  у. „СБМ Компания“ ЕООД, който свидетелства за доставка на „А.“ ЕООД, която е различна от процесната, а именно – за доставка на ч., като посочва че не е имал други сделки с „А.“ ЕООД.

Относно констатациите на органите по приходите за липса на реално осъществена доставка на стоки по фактура № 854 от 30.06.2017 г., издадена от „ГИП Строй“ ЕООД, съдът приема за установено следното:

Видно от фактурата, предмет на доставка са 85 987 кг ч., реколта 2017 г., с единична цена 1,35 лева, с обща стойност с ДДС 139 298,94 лева. Данъчната основа по фактурата за облагане с ДДС е 116 082,45 лева Начисленият 20 % данък е в размер на 23 216,49 лева Общата стойност за плащане по фактурата е 139 298,94 лв. Указан е начинът на плащане по сделката– по сметка. На 18.09.2017 г. е извършвано плащане от „А.” ЕООД чрез вноска по сметка на „ГИП Строй” ЕООД в размер на 139 298,94 лева. Според писмените обяснения на ревизираното лице, транспортирането на ч. е извършено от фирмата-доставчик до базата на „А.“ ЕООД в гр. Сливен, като при получаването на ч.са съставени стокови разписки по дати, количества и цена. От представените 10 броя стокови разписки с дати от 03.06.2017 г. до 13.06.2017 г. е видно, че общото количество ч. е 85 987 кг, но общата стойност е в размер на 59 761,60 лева, която стойност се различава от стойността на фактурата в размер на 116 082,45 лева без ДДС. Видно е, че разликата произтича от различната единична цена на ч., посочена във фактурата /1,35 лева/ и в стоковите разписки, в които ч.са с единична цена съответно 0.65 лева, 0,70 лева и 0,75 лева.

При преглед на заприходените ч. от „А.“ ЕООД през периода от 03.06.2017 г. до 13.06.2017 г. /за който период са стоковите разписки/, съгласно счетоводна справка „Дневник на сметка 304 за периода 01.01.2017 г.- 31.12.2017 г.”, е видно, че ревизираното дружество е придобивало ч. и от други доставчици на същите дати и в същите количества, а именно: на 06.06.2017 г. съгласно фактура № 1 от 06.06.2017 г., издадена от ЗП П. Д. Д., са придобити 5 240 кг ч. на цена 1,00 лев за килограм /датата на придобиване и количеството ч. са идентични с данните по стокова разписка № 4 от 06.06.2017 г./; на 13.06.2017 г. съгласно фактура № 4 от 13.06.2017 г. са придобити 2 620 кг на цена 1,00 лев за килограм от ЗП Т. И. К.и съгласно фактура № 3 от 13.06.2017 г. са придобити 1 520 кг ч. на цена 1,00 лев за килограм от ЗП Д. П.Д./датата на придобиване и общото количество ч. са идентични с данните по стокова разписка № 10 от 13.06.2017 г./.

Немаловажно е и обстоятелството, че закупените ч. от„ГИП Строй“ ЕООД, съгласно процесната фактура, са с единична покупна цена 1,35 лева за килограм, каквато е и единичната продажна цена, на която „А.“ ЕООД продава ч. клиентите си „Куминяно фрут” ООД и „Фрукто Сливен” АД, от което следва, че липсва добавена стойност.

С оглед установените факти, основателно се налага извод, че липсва реална доставка по процесната фактура № 854 от 30.06.2017г., издадена от „ГИП Строй” ЕООД. В този смисъл е и неоспореното заключение на вещото лице И., съгласно което: няма кореспонденция между единичната цена и общата стойност на количествата заприходени ч. в склада на ревизираното дружество по стокови разписки и единичната цена на ч.и общата стойност, посочени в издадената фактура; липсват доказателства доставчикът да е разполагал със съответната материална, техническа и кадрова обезпеченост; въз основа на анализ на наличните по делото документи, първичните счетоводни документи, предоставени от „ГИП Строй” ЕООД и хронологичните счетоводни записвания за извършените стопански операции през месец юни 2017 г. в счетоводството на оспорващото дружество, трудно може да се направи категоричен извод дали лицата, участващи в доставката, са действали икономически обосновано или с цел получаване на данъчно предимство; не са представени счетоводни регистри, от които да се направи извод дали в счетоводството на доставчика са отчетени разходи за фактурираната доставка.

С оглед на изложеното, констатацията на органите по приходите, че процесната фактура е издадена, без да са получени от ревизираното лице стоки по облагаеми доставки, е законосъобразна. Начислен е неправомерно данък в издаден данъчен документ, по който неправомерно е упражнен данъчен кредит от страна на ревизираното дружество. Предвид изложеното, законосъобразно на основание чл. 70, ал. 5 от ЗДДС, от органа по приходите е отказано правото на приспадане на данъчен кредит по фактура № 854 от 30.06.2017 г., издадена от „ГИП Строй” ЕООД. Тези изводи не се променят от показанията на с. И.И.И. – у. на „ГИП Строй” ЕООД през процесния период, чиито показания са неконкретни, взаемнопротиворечиви и неясни. с.т дори посочва, че не си спомня с каква дейност се е занимавало дружеството му.

С оглед определените задължения на ревизираното дружество по реда на ЗКПО за 2017 г., касаещи горепосочената фактура, след като не е налице реална стопанска операция, то отчетеният разход във връзка със закупените стоки по тази фактура не е документално доказан, поради което законосъобразно, основание чл. 26, т. 2 във връзка с чл. 10 от ЗКПО, е увеличен финансовият резултат на дружеството за 2017 г. със сумата 116 082,45 лева и е определен допълнително дължим корпоративен данък в размер на 11 608,24 лева.

Относно констатацията на органите по приходите, във връзка с отчетени от ревизираното дружество разходи в размер на 82 791,52 лева за 2015 г. при отписване на стоки /т./ във връзка с продажбата им, придобити от И.М.С., че липсват редовни разходооправдателни документи по реда на чл. 10 от ЗКПО, както и че липсва документална обоснованост на отчетените от дружеството разходи, съдът приема за установено следното:

От представените по делото документи е видно, че ревизираното дружество е установило трайни взаимоотношения с лицето И.М.С., от когото е изкупувало ежегодно диворастяща продукция. В хода на ревизията обект на проверка са били всички сделки с посоченото лице през периода на обхвата на ревизията за корпоративен данък, а именно от 03.09.2015 г. до 31.12.2017 г. През всички години сделките по изкупуване на диворастяща продукция от физически лица са документирани по идентичен начин - с договор за продажба, протокол за покупко-продажба на селскостопанска продукция, документиращ действително приетите количества плодове, и разходен касов ордер за извършените разплащания в брой по доставките. През 2015 г. „А.” ЕООД е изкупувало диворастящи плодове от т. от три физически лица- И.М.С., С. Д. С.  и В. Ж.В.. Сделките по покупко-продажбата с трите лица са документирани по идентичен начин с описаните по-горе три вида документи. През 2015 г. сделките с И.М.С. са документирани чрез договори за продажба, протоколи за покупко-продажба на селскостопанска продукция, РКО за разплащане в брой, като общото количество т. е 142 744 кг, за които е платена сума в общ размер 82 791,52 лева.

От неоспореното заключение на вещото лице И. е установено, че: всички сделки по доставката на т. между И.М.С. и ревизираното дружество са документирани с документи, съдържащи всички изискуеми реквизити и като такива стопанските операции, документирани с тях отговарят на законовите изисквания за документална обоснованост; доставчикът И.М.С. в качеството си на физическо лице не попада в определението за предприятие и не е задължен да организира счетоводно отчитане на дейността си според Закона за счетоводството.

В подкрепа на гореизложените изводи са и безпротиворечивите свидетелски показания на И.М.С., който свидетелства за взаимоотношенията си с ревизираното дружество през процесния период.

От изложеното следва, че незаконосъобразно органите по приходите са направили констатация, че липсва документална обоснованост на отчетените от дружеството разходи в размер на 82 791,52 лева за 2015 г., поради което незаконосъобразно е извършено преобразуване в посока увеличение на финансовия резултат на „А.“ ЕООД със сумата от 82 791,52 лева за 2015 г. и в резултат неправилно е определен допълнително дължим корпоративен данък в размер на 8 279,15 лева.

По изложените съображения, жалбата срещу РА в частта, с която са определени задължения за корпоративен данък по ЗКПО за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. в размер главница 8 279,15 лева и лихва 3 342,05 лева, е основателна и РА в частта, в която са установени горепосочените задължения, следва да бъде отменен.

По гореизложените съображения, съдът счита за неоснователна жалбата срещу РА в частта, с която са определени задължения за корпоративен данък по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г.            в размер главница 11 608,24 лева и лихва 2 331,51 лева, и в частта, с която са определени задължения за данък върху добавената стойност по ЗДДС за периода от 01.06.2016 г. до 30.06.2016 г. в размер главница 12 000 лева и лихва 4 493,69 лева, и за периода от 01.06.2017 г. до 30.06.2017 г. в размер главница 23 216,49 лева и лихва 6 339,90 лева. В посочената част жалбата като неоснователна следва да бъде отхвърлена.

Общият размер на незаконосъобразно установените задължения с РА е 11 621,20 лева, от които: главница 8 279,15 лева и лихва 3 342,05 лева.

Общият размер на законосъобразно установените задължения с РА е 59 989,83 лева, от които: главница 46 824,73 лева и лихва 13 165,10 лева.

С оглед изхода на спора, претенцията на ответника по жалбата за присъждане на юрисконсултско възнаграждение в размер на 2 678 лева, определено по реда на чл. 8, ал. 1, т. 4 от Наредба № 1 от 09.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, приета от Висшия адвокатски съвет, е частично основателна. Съразмерно на отхвърлената част от жалбата, претенцията на ответника по жалбата за присъждане на юрисконсултско възнаграждение е основателна в размер на 2 249,52 лева /59 989,83 : 71 611,03 = 0,84 х 2 678 = 2 249,52/.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 160 от ДОПК, Административен съд – Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р-02000219005424-091-001 от 23.03.2020 г., издаден от органи по приходите при Териториална дирекция на Национална агенция за приходите – Бургас, потвърден с Решение № 116 от 18.06.2020 г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при Централно управление на Национална агенция за приходите, В ЧАСТТА, с която е установено задължение на „А.” ЕООД за корпоративен данък по ЗКПО за периода от 01.01.2015 г. до 31.12.2015 г. в размер главница 8 279,15 лева и лихва 3 342,05 лева.

 ОТХВЪРЛЯ жалбата на „А.“ ЕООД с ЕИК: *******, със седалище и адрес на управление: гр. С., ул. „Т.“ № *, вх. *, ет. *, ап. *, представлявано от у. Т.К.Г., подадена против Ревизионен акт № Р-02000219005424-091-001 от 23.03.2020 г., издаден от органи по приходите при Териториална дирекция на Национална агенция за приходите– Бургас, потвърден с Решение № 116 от 18.06.2020 г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при Централно управление на Национална агенция за приходите, В СЛЕДНИТЕ ЧАСТИ, с които са установени задължения на „А.“ ЕООД: В ЧАСТТА, с която е установено задължение за корпоративен данък по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г.  в размер главница 11 608,24 лева и лихва 2 331,51 лева; В ЧАСТТА, с която е установено задължение за данък върху добавената стойност по ЗДДС за периода от 01.06.2016 г. до 30.06.2016 г. в размер главница 12 000 лева и лихва 4 493,69 лева; И В ЧАСТТА, с която е установено задължение за данък върху добавената стойност по ЗДДС за периода от 01.06.2017 г. до 30.06.2017 г. в размер главница 23 216,49 лева и лихва 6 339,90 лева.

ОСЪЖДА „А.“ ЕООД с ЕИК: *******, със седалище и адрес на управление: гр. С., ул. „Т.“ № *, вх. *, ет. *, ап. *, представлявано от у. Т.К.Г., да заплати на Национална агенция за приходите юрисконсултско възнаграждение в размер на 2 249,52 /две хиляди двеста четиридесет и девет лева и петдесет и две стотинки/ лева.

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                         АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: