Р Е
Ш Е Н И Е
№............................
гр. Кюстендил, 29.05.2019г.
В И М Е Т О
НА Н А Р О Д А
Кюстендилски районен съд, ХII –
ти състав, в открито съдебно заседание на втори май, две хиляди и деветнадесета година, в състав:
Председател:
Светослав Петров
При Секретаря: Юлиана Стоянова
Като разгледа докладваното от съдия Петров АНД № 1499 по описа за 2018 година на КРС
и за да се произнесе, взе предвид следното:
„А
Транс 2015“ ЕООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Кюстендил, ул.“Цар Освободител“ №64, ет.2,
представлявано от Б. А. обжалва наказателно постановление № 30-0000393/30.05.2018г.
издадено от Началник
ОО“АА“ Кюстендил, с което на
дружеството, на осн. чл. 96г, ал.1, пр.2 от ЗАвтПр е наложена имуществена
санкция в размер на 3000 лева за нарушение по чл. 7б, ал.1, изр.1, пр.2 от
ЗАвтПр.
Иска се отмяна на наказателното постановление,
като се сочат допуснати нарушения на процесуалните правила и недоказаност на нарушенията. Твърди се
неправилно прилагане на материалния закон.
Административнонаказващият орган не изпраща
представител в съдебно заседание, но в придружително писмо, с което жалбата е
изпратена в съда, изразява становище за неоснователността на жалбата и моли НП да бъде потвърдено.
Като
разгледа събраните по делото писмени и устни доказателства при условията на чл.
63, ал. 1 от ЗАНН, съдът прие за установено следното:
С АУАН № 251953/10.05.2018г. е
привлечено към административно-наказателна отговорност „А Транс 2015“ ЕООД, с ЕИК *********, със седалище и
адрес на управление гр.Кюстендил,
ул.“Цар Освободител“ №64, ет.2, представлявано от Б. А., в качеството на „превозвач“ включително на 20.02.2018г. е осъществил международен
превоз на товари с влекач от кат. №3
„МАН ТГХ 18.480 4х2 ЛПС“ с рег. № *** с водач B. A. /гражданин на Р.Македония/, който не отговоря на изискванията за
квалификация и е без карта за квалификация на водач за превоз на товари. Според
описаното в АУАН и НП – нарушението е установено при извършена на 10.05.2018г.
комплексна проверка на дружеството-
превозвач.
Към АУАН е приложен и протокол от
крайпътна проверка на описаното по-горе превозно средство, извършена в Кралство
Норвегия. В АУАН актосъставителят е дал правна квалификация на нарушението – чл. 7б, ал.1, изр.1, пр.2 от
ЗАвтПр.
Съставеният АУАН е предявен и
връчен лично на управителката на дружеството Б. А., която го е подписала без
възражения.
Въз основа на съставения АУАН, на
30.05.2018 г. Началник ОО“АА“ Кюстендил издал
атакуваното НП, в което са възпроизведени фактическите констатации по
АУАН. Правната квалификация на нарушението
според административнонаказващия орган е идентична с посочената в акта - чл. 7б, ал.1 изр.1,
пр.2 от ЗАвтПр. За това нарушение на
дружеството е наложена имуществена санкция в размер на 3000 лева, на
осн. чл. 96г, ал.1, пр.2 от ЗАвПр.
Наказателното постановление е
връчено лично на Б. А. на 21.08.2018г.
По делото са представени доказателства относно материалната
компетентност на наказващия орган. Събраните гласни доказателства потвърждават описаното в АУАН. Към
административнонаказателната преписка е приложен и съдът е ценил като годно доказателствено
средство протокол от крайпътна проверка
на описаното по-горе превозно средство, изготвен на 20.02.2018 г. от
контролни органи в Кралство Норвегия.
Видно от представеното доказателство /протокол за крайпътна проверка и приложението
към него/ на дата 20.02.2018 г. посоченото в АУАН и НП лице B. A. е
управлявал влекач с рег.№ ***, собственост на „А Транс 2015“ ЕООД.
При така установената фактическа обстановка, съдът намира следното: Жалбата
е подадена в установения в чл. 59, ал.2 ЗАНН 7-дневен
срок, от надлежна страна и срещу подлежащо на обжалване наказателно
постановление, поради което се явява процесуално допустима и следва да се
разгледа по същество.
Съдът счита, че не са налице формални
предпоставки за отмяна на НП, тъй като при реализирането на
административнонаказателната отговорност на дружеството-жалбоподател не са
допуснати съществени процесуални нарушения, които да водят до опорочаване на
производството.
Предвид събраните по делото
доказателства съдът намира, че правилно е било прието в хода на
извършената комплексна проверка, че
превозвачът „Транзит“ООД гр. Кюстендил, е извършил нарушение на чл. 7б, ал.1, изр.1, пр.2 от Наредба № 11 от 31.10.2002 година за
международен автомобилен превоз на пътници и товари, тъй като не е изпълнил задължението да не допуска
да извършва международен превоз на товари водач, който не притежава карта за
квалификация.
От обективна страна, по безспорен и
категоричен начин се установи, че на 10.05.2018 година, около 15.50 часа, в
гр.Кюстендил, на пл.“Генерал Иван Колев“ № 1, в сградата на ОО "АА" –
гр.Кюстендил при извършена комплексна проверка служители на ОО“АА“ Кюстендил
установили, че „А Транс 2015“ ЕООД, притежаващ лиценз на Общността № 16128/20.09.2016
година за международен превоз на товари,
водачът на един от товарните автомобили B. A. е извършил международен превоз на
товари на 20.02.2018 г. /установено с Протокол
от крайпътна проверка, съставен в Кралство Норвегия/ без същият да е притежавал
карта за квалификация на водача.
Фактическата обстановка отразена в
акта и НП се установява от разпитаните по делото свидетели – П. и Г., както и
от приложените писмени доказателствени средства .
По изложените съображения, съдът
намира за доказано осъществяване от страна на дружеството-жалбоподател на
фактическия състав на разглежданото административно нарушение от обективна
страна.
Доколкото в случая се касае за
нарушение извършено от ЕООД, чиято отговорност по аргумента на чл. 83, ал.1
от ЗАНН е невиновна, а
обективна, деянието не следва да се изследва от субективна страна. От друга
страна, с ангажираните по делото гласни и писмени доказателства се установи, че
именно „А Транс 2015“ ЕООД е реализирало състава на административно нарушение чл. 7б, ал. 1, изр.1, пр.2 от ЗАвтПр , като е допуснало превозът да бъде извършван от водач,
който не притежава карта за квалификация на водача.
След като правилно е квалифицирал
нарушението, на основание чл. 96г,
ал.1, пр.2 от ЗАвПр
административнонаказващият орган правилно и законосъобразно е санкционирал
дружеството с административно наказание "имуществена санкция" .
Съгласно цитираната норма "Който назначи
на работа или допусне водач, който не отговаря на някое от изискванията,
определени с този закон и с подзаконовите нормативни актове по прилагането му,
да управлява превозно средство за обществен превоз или превоз за собствена
сметка на пътници или товари, се наказва с глоба или имуществена санкция в
размер 3000 лв.". Тоест касае се за строго фиксиран от законодателя размер
на имуществената санкция, поради което и наказващият орган е определил същия в
неговото съответствие, като нормативно е лишен от възможността да определя
размера в различни стойности с оглед приложението на чл. 27, ал.2 и ал.3 от ЗАНН, като правилно е било преценено, че липсват основания
за приложение на чл. 28а от ЗАНН, предвид обстоятелството,
че е извършван обществен превоз на товари в международен мащаб /в смисъл на
гореизложеното е Решение № 32 от 29.01.2019г. по КАНД № 16/2019г. по описа на
АС – Кюстендил/.
Воден от горното и на основание чл. 63, ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И:
ПОТВЪЖДАВА наказателно постановление
№ 30-0000393/30.05.2018 г. на Началник ОО“АА“ гр.Кюстендил, с което на осн. чл. 96г, ал.1, пр.2 от ЗАвтПр е наложена на „А Транс 2015“ ЕООД, с ЕИК *********,
със седалище и адрес на управление
гр.Кюстендил, ул.“Цар Освободител“ №64, ет.2, представлявано от Б. А. "имуществена
санкция" в размер на 3000 /три хиляди/ лева за извършено нарушение на
чл. 7б, ал. 1, изр.1, пр.2 от ЗАвтПр.
Решението подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от получаване на
съобщението за изготвянето му пред Административен съд гр.Кюстендил.
Районен съдия: