Р
Е Ш Е
Н И Е
Номер 2569 Година
2019, 10.12., Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХХІ състав
на
20.11.2019 година
в публичното заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯВОР
КОЛЕВ
ЧЛЕНОВЕ: ЯНКО АНГЕЛОВ
ВЕЛИЧКА ГЕОРГИЕВА
при секретаря ПОЛИНА
ЦВЕТКОВА и при присъствието на прокурора СВЕТЛОЗАР ЧЕРАДЖИЙСКИ, като разгледа
докладваното от СЪДИЯ ЯВОР КОЛЕВ
к. адм. дело
номер 3037 по описа за 2019 година и като обсъди:
Производство по чл.208 и сл. АПК във вр. с чл.63 ал.1 ЗАНН.
Постъпила е касационна жалба
от Областен отдел „Автомобилна администрация“ – Пловдив, ул.„Христо Ботев“
№82, представляван от и.д. Нначалник А.Г., срещу
Решение №1429/29.07.2019г. по АНД №3705/2019г. по описа на Районен съд –
Пловдив, V н.с., с което е отменено наказателно постановление/НП/ №36-0000237
от 10.05.2019г. на началник ОО „АА“ гр. Пловдив, с което на „2 Р България“ЕООД
на основание чл.104а ЗАвП е наложено административно
наказание – „Имуществена санкция“ в размер на 1 000 лева за нарушение на чл.10
ал.1 от същия закон.
В жалбата се сочи, че
решението е незаконосъобразно, неправилно и необосновано, като се развиват
доводи за неговата незаконосъобразност и се настоява за отмяната му и
потвърждаване на наказателното постановление.
Ответникът по касационната
жалба – „2 Р БЪЛГАРИЯ“ЕООД, чрез процесуалния си представител адв. Х., излага подробни съображения за неоснователност на
касационната жалба в съдебно заседание.
Представителят на Окръжна
прокуратура – Пловдив застъпва становище за неоснователност на така подадената
касационна жалба.
Пловдивският административен
съд – двадесет и първи състав, след като разгледа поотделно и в съвкупност
наведените с жалбата касационни основания, намира за установено следното.
Касационната жалба е
подадена в срок, от надлежна страна и производството е процесуално допустимо.
Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.
Настоящият състав установи,
че с оспореното НП №36-0000237 от 10.05.2019г. на началник ОО „АА“ гр. Пловдив
на „2 Р България“ЕООД на основание чл.104а ЗАвП е
наложено административно наказание – „Имуществена санкция“ в размер на 1 000
лева за нарушение на чл.10 ал.1 от същия закон за това, че на 07.03.2019г.
около 00:01 часа в гр.Пловдив, бул.“Христо Ботев“№82 – седалище на ОО „АА“
гр.Пловдив, като превозвач, притежаващ лиценз за вътрешни товарни превози
№11016, валиден до 08.03.2028г., след настъпили промени в обстоятелствата по
лиценза на „2Р-България“ЕООД, касаещи промяна на адреса на управление, не е
уведомил писмено ИИ „АА“ в 30-дневен срок за настъпилата промяна, като видно от
справка, направена в Търговския регистър, превозвачът е променил адреса си на
управление на 04.02.2019г.
За да отмени атакуваното НП,
състав на Районния съд е приел от една страна, че по несъмнен начин е налице
деяние, описващо признаците на вмененото на дружеството нарушение, както и че
съставеният АУАН и обжалваното НП отговарят на формалните изисквания на ЗАНН,
но от друга е приел, че самото деяние разкрива смекчаващо обстоятелство,
разкриващо по-ниска степен на обществена опасност в сравнение с обикновените
случаи на нарушения от съответния вид, а именно, че е налице единствено
административна промяна на седалището и адресът на управление на дружеството,
но не и фактическа такава. Мотивирано е, че от събраните по делото гласни и
писмени доказателства се установява, че повече от десет години базата на
дружеството се намира на едно и също място, като същата е разположена в УПИ
ІV-144, 145 от кв. 3 по плана на „Многофункционална зона Изток“ гр.Пловдив и
действително първоначално административният адрес, отговарящ за посоченото УПИ
е бил гр.Пловдив, бул.“Марица-юг“ №186, а впоследствие е бил променен на гр.
Пловдив, бул.“Марица“ №196, но и на двата посочени адреса се получават кореспонденция
и пратки на дружеството, респ. няма никакво съмнение за съконтрагентите
му къде се намира неговата база. С оглед на това и като е приел, че целта на
въведеното правило за поведение е да се обезпечи адрес на територията на РБ на
превозвач, притежаващ посочения лиценз, както и чрез него да се осъществява
кореспонденцията на превозвача с клиенти и държавни органи, която цел е
постигната, ПРС е достигнал до извода, че извършеното нарушение се
характеризира с по-ниска степен на обществена опасност в сравнение с останалите
от същия вид, поради което попада в приложението на чл.28 ЗАНН.
Като е стигнал до тези
правни изводи, районният съдия е постановил правилен съдебен акт. Настоящият
съдебен състав споделя установената от първоинстанционния съд фактическа
обстановка и преценката, че нарушението се установява по безспорен начин от
събраните по делото гласни и писмени доказателства, както и че процесното
деяние следва да се квалифицира като маловажен случай по смисъла на чл.28 ЗАНН.
Това е така, защото за маловажен случай на административно нарушение по
смисъла на чл.28 ЗАНН, следва да се приеме това административно нарушение,
което с оглед липсата на вредни последици или незначителността му и с оглед
другите смекчаващи отговорността обстоятелства, представлява по-ниска степен на
обществена опасност в сравнение с обикновените случаи на нарушения от
съответния вид /арг. чл.93 т.9 НК във връзка с чл.11 ЗАНН/.
Настоящият случай е именно
такъв, като макар и формално да е осъществен съставът на административно
нарушение, с оглед наличието на множество смекчаващи обстоятелства
/нарушението е извършено за първи път; базата на дружеството се намира на едно
и също място, т.е. физически не е била премествана; касае се за административна
промяна на наименованието на улицата; на сградата са посочени и двата адреса,
т.е. няма затруднение нито в откриването на превозвача, нито в получаването на
неговата кореспонденция – както тази, адресирана до бул.“Марица-юг“№186, така
и адресираната до бул.“Марица“№196/, деянието разкрива по-ниска степен на
обществена опасност в сравнение с обикновените случаи на нарушения от този
вид. При това положение налагането на имуществена санкция, макар и в минималния
предвиден размер, се явява несъразмерно тежка спрямо степента на обществената
опасност на деянието и дееца.
Следва да се посочи, че административнонаказващият орган е игнорирал задължението
си за индивидуална преценка на всеки отделен случай, с оглед обществената
опасност на конкретното деяние и на конкретния нарушител. Процесният
случай, както вече се посочи, разкрива по-ниска степен на обществена опасност,
в сравнение с другите такива нарушения, и очевидно е маловажен случай на
нарушение. Като не го е квалифицирал като такова, административнонаказващият
орган е приложил неправилно материалния закон, тъй като са били налице всички
предпоставки за прилагането на чл.28 ЗАНН.
Извършвайки своята проверка
в рамките на приетите за установени от предходната съдебна инстанция факти и
обстоятелства от кръга на подлежащите на доказване, Административен съд -
Пловдив приема, че доводите на касационния жалбоподател не се подкрепят от
доказателствата по делото и релевираните в жалбата отменителни основания не са налице.
С оглед на изложеното, не са
налице касационните основания по чл.348 ал.1,т.1 и т.2 НПК, а атакуваното
решение на Районния съд е валидно, допустимо и съответстващо на материалния
закон и във връзка с чл.221 ал.1 АПК следва да бъде оставено в сила.
Ето защо и поради мотивите, изложени по-горе ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ХХI състав:
Р Е
Ш И
ОСТАВЯ В
СИЛА Решение №1429/29.07.2019г. по АНД № 3705/2019г. по описа на Районен съд
– Пловдив, V н. с.
РЕШЕНИЕТО НЕ подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ :
ЧЛЕНОВЕ
: 1.
2.