Решение по дело №194/2020 на Районен съд - Дупница

Номер на акта: 268
Дата: 11 август 2020 г.
Съдия: Светла Василева Пейчева
Дело: 20201510200194
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 27 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

 

Р Е Ш Е Н И Е

   11.08.2020

 

 

 

Дупница

 
 


Номер                                                  Година                                      Град

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

НО, ІІІ

 
 


Районен съд – Дупница                                                                                                        състав

22 юли

 

2020

 
 


на                                                                                                           Година

В публично съдебно заседание в следния състав:

         Светла Пейчева

 
Председател

Членове

Съдебни заседатели:

 

 
        1.

 

 

         Роза Цветанова

 
         2.

 

 
Секретар:

Прокурор:

Председателя на състава

 
 


Сложи за разглеждане докладваното от

НАХ

 

194

 

2020

 
 


                                      дело №                                     по описа за                                    година  и за да се произнесе взе предвид следното:

   

  Производството е по реда на чл. 59 и сл. ЗАНН.

 ,,Феникс Дупница“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Дупница, ул. „Разметаница“ № 50 представлявано от управителя К.И. е обжалвало Наказателно постановление № 2-А-20/13.01.2020 г. на издадено от Началник отдел „Превантивна  дейност“ при Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), упълномощена да изпълнява правомощията на Директор на РИОСВ – Перник, съгласно Заповед № РД-712/24.09.2019 година издадена от Министъра на околната среда и водите, с което на дружеството-жалбоподател е наложена имуществена санкция в размер на 6 000 (шест хиляди) лева, на основание чл. 155, ал.1 от Закона за управление на отпадъците за нарушение на чл. 38, алл. 1 от ЗУО. Счита, че НП е неправилно  и незаконосъобразно и моли да бъде отменено като такова. Сочи, че не са спазени сроковете предвидени в чл. 34 от ЗАНН.

Въззиваемата страна, чрез процесуалния си представител, оспорва доводите в жалбата и пледира наказателното постановление да бъде потвърдено изцяло, като законосъобразно и правилно.

Съдът, след като прецени събраните по делото доказателства по реда на чл. 13 и чл. 14 от НПК, както и доводите на страните, намира за установено следното:

Жалбата е подадена в законоустановения срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежно процесуално легитимирано лице с правен интерес. Допустима е. Разгледана по същество се явява неоснователна.  

С констативен протокол № 332/23.05.2019 г. –Соня Йорданова, на длъжност гл. експерт и Л.Г., на длъжност старши експерт извършили планова проверка на площадка за третиране на отпадъци, находяща се  в гр. Дупница, ул. „Разметаница“ № 5, стопанисвана от ,,Феникс Дупница“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Дупница, ул. „Разметаница“ № 50 представлявано от управителя К.И.. На проверката присъствали управителя  на дружеството- К.И. и Светлана К. –еколог- консултант.

При проверката било установено, че дружеството притежава Разрешение по чл. 67 от ЗУО с последно актуално Решение № 16-ДО-165-06/31.05.2018 г., като на дружеството е разрешено да извършва дейности по третиране на отпадъци на две площадки, а именон:- с. Джерман, ул. „Разметаница“ № 50, планоснимачен № 129, ПИ с идентификатор № 20763.505.129, като при проверката са установени следните отпадъци:- по средата на площадката купчина от отпадъци от черни метали; -бали полиетелен;- бали от РЕТ материал;- небалирани и несортирани пластмасови отпадъци, които се съхраняват на голяма купчина покрай закритото хале, в което е монтирана и работи 1 бр. преса за балиране на пластмасови отпадъци; -кашони с поликарбонат; - балирани блистери (композитни опаковки от РVС и алуминиево фолио); - метални опаковки- варели, кенчета, капачки; -купчина от алуминеви отпадъци- на открито до административната сграда; -цветни метали – съхраняват се на закрито, в складове върху дървени палети, опаковани със стреч фолио, около 500 кг.; -под навеса  в дъното на площадката се съхраняват опасни отпадъци- абсорбенти в метални варели; излезли от употреба флоурисцентни лампи- в метални сандъци; отработени масла- 6 бр.метални варели; маслени филтри от разрешените ИУЕЕО, има налични единствено отпадъци от компютри. Други отпадъци от ИУЕЕО не са установени.

При проверката на площадката не  е установено да се съхраняват и третират отпадъци от ИУМПС, шлаки, хартиени и картонени опаковки ИУГ, антифризи, бензини.

Площадката отговаря на минималните технически изисквания за разрешените дейности с отпадъци.

Плащадката под № 2, находяща се в землището на с. Джерман, ПИ № 051039, м. „Алачица“. Площадката все още не е доизградена- липсва част от оградата, изградените халета са без покрив, но е поставено непропускливо покритие- бетон. При проверката е установено, че се съхраняват следните отпадъци: -балирани картонени опаковки с код 15 01 01; - небалирани кашони със същия код и мукавени бурета. На площадката работи 1 бр. преса за хартия, а втората преса с подаваща лента е в процес на монтаж. На площадката не се съхраняват опасни отпадъци. Същата не е обозначена.

Извън описаните площадки, включени в разрешението на дружеството, ,,Феникс Дупница“ ООД съхранява отпадъци на съседни терени. При проверката, след заснемане на координатите на замърсените терени  с GPS устройство е установено, че се съхраняват отпадъци на следните терени:

-земеделски имот по чл. 19 от ЗСПЗЗЗ с № 51011, с площ от 2 438 дка, находящ се между двете площадки за отпадъци, ползвани от ЮЛ, представлява неограден имот, с налични върху земната повърхност отпадъци от метални рамки, запълнени с втърдена строителна пяна; бали от връзки за бали; бали от пластмасови отпадъци- несортирани, на височина около 3 метра; бутилки от минерална вода от 19 л.- 1 купчина; 2 бр. палета с картонени  и хартиени опаковки; множество бали с блистери от „Балканфарма Дупница“ АД; мукавени бурета –композитни опаковки.

- земеделски имот по чл. 19 от ЗСПЗЗЗ с № 50041, с площ от 6 285 дка, находящ се между три точки снети с координати, посочени в КП. Не терена се съхраняват ограмна купчина несортирани блистери, на височина над 3 метра между колоните на АМ „Струма“ и оградата на площадка  № 1.На купчини върху земната повърхност се сахраняват  и отпадъци от пластмасови опаковки, смеси от отпадъци от пластмасови опаковки, смеси от отпадъци от механично третиране на отпадъци код 19 12 12); 6 бр. биг-бегове, млена надробена пластмаса. На описания терен е изграден навес, под който са монтирани 2 бр. мелници за пластмаса.

-терена под моста на АМ „Струма“ между ул. „Разметаница“ и оградата на ПС БДЖ по цялата ширина на моста, до черен път, се съхраняват следните отпадъци: блистери от „Балканфарма Дупница“ АД, пластмасоми сламки, картонени опаковки, излезли от употреба гуми (ИУГ) на купчини в края на черния път, 1 бр. метален контейнер с отпадък код 19 12 12, предназначен за изгаряне в ТЕЦ Бобов дол, купчина несортирани отпадъци от механично третиране на отпадъци с код 19 12 12; чували с текстилни изрезки.

Описаните  отпадъци, извън двете разрешени площадки, са с неопасен характер. По данни на управителя на дружеството- жалбоподател всички описани отпадъци са собственост на дружеството. Терените не са оградени, не са  с изолирана повърхност, не са собственост на дружеството и не са включени в  Решение № 16-ДО-165-06/31.05.2018 г.

На основание чл. 113, ал. 3 от ЗУО е дадено предписание на дружеството да премести и почисти всички отпадъци от замърсените терени, находящи се извън разрешените площи със срок до 31.07.2019 г.

Управителят  на дружеството е изпратил до РИОСВ Перник писмо, в което е уведомил за предприетите от него действия във връзка с даденото му предписание.

На 23.05.2019 г. актосъставителят  Л.Г. съставила АУАН, в който описала, че на 23.05.2019 в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 (ПИ с номер на предходен план 050055) с площ от 2 882 кв. м., находящ се в землището на село Джерман, м. „Алачина“, община Дупница. На място е установено, че „Фениск Дупница“ ООД извършва дейност по третиране (съхраняване) – операция с код R13 съгласно Приложение № 2 към §1, т.13 от Допълнителните разпоредби на ЗУО на производствени неопасни отпадъци:

-Пластмасови отпадъци, представляващи несортирани блистери от лекарствени таблетки /PVC фолио с алуминиево покритие/, класифицирани с код 15 01 05 композитни/многослойни опаковки, които се съхраняват се на огромна купчина на височина над 3 (три) метра в близост до колоните на виадукта на АМ „Струма“.

 -Пластмасови отпадъци, представляващи третирана (надробена) пластмаса (мленка), класифицирана с код 19 12 04, които са опаковани в 6 броя чували тип „биг-бег“.

-Пластмасови отпадъци с различни размери и цветове (бидони, туби и касетки за бутилки), класифицирани с код 15 01 02.

-смеси от отпадъци от механично третиране на отпадъци с код 19 12 12 – съхраняват се на купчини върху земната повърхност.

В АУАН е отразено, че на 23.05.2019 година от служители на РИОСВ – Перник, във връзка с изпълнение на Годишен план на РИОСВ Перник е извършена проверка на място. При направения оглед е констатирано, че „Феникс Дупница“ ООД съхранява гореописаните неопасни отпадъци, количествата, количеството на които по време на проверката не могат да бъдат определени.

Имотът е собственост на Община Дупница, съгласно Акт за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191, том 6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица № 15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил, депозирани от Община Дупница с писмо вх. № 08-00-140/2/24.07.2018 година инспекцията.

Съхраняването на горепосочените неопасни отпадъци „Феникс Дупница“ ООД извършва на неразрешено  за това място, тъй като имотът е с предназначение земеделска земя (нива), не е отреден като площадка за третиране на отпадъци въз основа на ПУП или друг устройствен план по ЗУТ. ЮЛ няма сключен с Община Дупница договор за ползване на този имот.

Посочено е че нарушението се доказва със съставения Протокол № 332/23.05.2019 година на РИОСВ – Перник, както и че е нарушен чл. 38, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците.

Посочено е, че актът е съставен в отсъствие на нарушителя.

Не са постъпили писмени възражения в срока предвиден в чл. 44 от ЗАНН.

Въз основа на съставения АУАН Началник отдел „Превантивна  дейност“ при Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), упълномощена да изпълнява правомощията на Директор на РИОСВ – Перник, съгласно Заповед № РД-712/24.09.2019 година издадена от Министъра на околната среда и водите е издал атакуваното Наказателно постановление № 2-А-20/13.01.2020  г. е наложил имуществена санкция на дружеството-жалбоподател,  в размер на 6000 лева (шест хиляди) лв., като е възприета описаната в АУАН фактическа и правна обстановка, а тя е следната:

На 23.05.2019 година от служители на РИОСВ – Перник е извършена проверка в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 (ПИ с номер на предходен план 050055) с площ от 2 882 кв. м., находящ се в землището на село Джерман, м. „Алачица“, община Дупница. На място е установено, че „Феникс Дупница“ ООД извършва дейност по третиране (съхраняване) – операция с код R13 съгласно Приложение № 2 към §1, т.13 от Допълнителните разпоредби на ЗУО на производствени неопасни отпадъци в значителни количества. Съставен е протокол № 332/23.05.2019 година на РИОСВ – Перник, въз основа на документи, представени от Община Дупница и в проверяваното дружество е констатиран, че „Феникс Дупница“ ООД извършва съхранение на неопасни отпадъци на неразрешено за това място. Имотът е с предназначение земеделска земя (нива) и не е отреден като площадка за третиране на отпадъци въз основа на ПУП или друг устройствен план по ЗУТ.

С оглед установеното, представляващия ЮЛ е поканен да се яви в РИОСВ – Перник на 22.08.2019 година за съставяне на АУАН. На посочената дата, в присъствието на двама свидетели по чл. 40, ал. 3 от ЗАНН е изготвен АУАН № 20/22.08.2019 година. Управителят на „Феникс-Дупница“ ООД не се е явил въпреки получената на 16.08.2019 година покана. На основание чл. 43, ал. 4 от ЗАНН, АУАН № 20/22.08.2019 година е изпратен за връчване чрез кмета на Община Дупница. Преписката е върната в инспекцията с писмо вх. № 26-00-1145/04.09.2019 година. Представляващия дружеството на 29.08.2019 година е отказал да подпише така съставения АУАН, като отказът е удостоверен от служител на община Дупница, съобразно изискването на чл. 43, ал. 2 от ЗАНН. На управляващия ЮЛ е изпратен екземпляр от така оформения при режим на отказ акт.

         Съобразно изискванията на чл.52, ал.4 от ЗАНН, АНО е проверил АУАН № 20/22.08.2019 година, като е приел, че АУАН е съставен от длъжностно лице, оправомощено със Заповед № РД-60/16.06.2017 година, издадена от Директора на РИОСВ – Перник и, че същия отговаря на изискванията, относно съдържанието, заложени в чл. 42 от ЗАНН, като е приел, че АУАН е законосъобразен и обоснован.

         АНО след като се запознал със съдържащите се в административно-наказателната преписка документ – Писмо от Община Дупница с вх. № 08-00-140//2/24.07.2018 година на РИОСВ – Перник с приложени Акт за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191, том 6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица № 15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил, протокол № 332/23.05.2019 година на РИСОВ – Перник, както и с АУАН № 20/22.08.2019 година, установил, че

На 23.05.2019 година в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 /ПИ с номер и предходен плен 050055/ на КК и КР, с площ от 2882 кв. м., находящ се в землището на село Джерман, м. „Алачица“, община Дупница, Феникс Дупница“ ООД извършва дейност по третиране /съхраняване/ - операция с код R13, съгласно приложение № 2 към §1, т.13 от Допълнителните разпоредби на ЗУО на следните производствени неопасни отпадъци:

-Пластмасови отпадъци, представляващи несортирани блистери от лекарствени таблетки /PVC фолио с алуминиево покритие/, класифицирани с код 15 01 05 композитни/мнногослойни опаковки – съхраняват се на огромна купчина на височина над 3 (три) метра в близост до колоните на виадукта на АМ „Струма“.

 -Пластмасови отпадъци, представляващи третирана (надробена) пластмаса (мленка), класифицирана с код 19 12 04, които са опаковани в 6 броя чували тип „биг-бег“.

-Пластмасови отпадъци с различни размери и цветове (бидони, туби и касетки за бутилки), класифицирани с код 15 01 02.

-смеси от отпадъци от механично третиране на отпадъци с код 19 12 12 – съхраняват се на купчини върху земната повърхност.

На 23.05.2019 година от служители на РИОСВ – Перник е извършена проверка на място. При направения оглед е констатирано, че „Феникс Дупница“ ООД съхранява гореописаните неопасни отпадъци, които са в значителни количества. Съставен е Протокол № 332/23.05.2019 година на РИОСВ – Перник. Имотът е собственост на Община Дупница, съгласно Акт за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191, том 6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица № 15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил, депозирани от Община Дупница с писмо вх. № 08-00-140/2/24.07.2018 година инспекцията.

Съхраняването на горепосочените неопасни отпадъци „Феникс Дупница“ ООД извършва на неразрешено  за това място, тъй като имотът е с предназначение земеделска земя (нива), не е отреден като площадка за третиране на отпадъци въз основа на ПУП или друг устройствен план по ЗУТ. ЮЛ няма сключен с Община Дупница договор за ползване на този имот. Дружеството е притежател на отпадъците, както следва:

-отпадък с код 15 01 05 с образуван от производствената дейност на фармацевтичната промишленост. ЮЛ е придобило цитираните отпадъци въз основа на договори за покупко-продажба, сключени с „Балканфарма Дупница“ АД, Голаш фарма ООД, Фирма АД и Неофарм България ЕООД.

-отпадък с код 15 01 02 е образуван от производствената дейност на ЮЛ, които въз основа на договор за покупко-продажба са предали отпадъка на „Финикс-Дупница“ ООД.

-отпадък с код 19 12 04 е образуван след извършено от дружеството третиране – надробяване на получените от ЮЛ отпадъци.

Отпадък с код 19 12 12 е образуван след извършено от дружеството третиране – надробяване на получени от ЮЛ отпадъци.

Изложената фактическа обстановка се потвърждава от събраните по административнонаказателната преписката доказателства, поради което АНО е ангажирал административнонаказателната отговорност на „Феникс Дупница“ ООД за неизпълнение на задължение по чл. 38, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците. Мотивирал се е, че липсва основание за приложението на чл. 28 от ЗАНН – маловажност на случая.

Горната фактическа обстановка се установява от показанията на разпитаните по делото актосъставител – Л.Г. и свидетелите по акта Л.Д., С.М., които поддържат изцяло и в пълен обем отразените в акта за установяване на административно нарушение констатации. Актосъставителят твърди, че е възприел, че е налице описаното в АУАН административно нарушение, тъй като е направил проверка на място и подробно е описал както нарушението, така и обстоятелствата при които е извършено. Посочил е доказателствата, на които е преценил, че е налице извършено  нарушение на чл. 38, ал.1 от ЗУО.

Допуснатият на дружеството- жалбоподател свидетел- Е.А., бивш работник в дружеството, за времето от 1990 г. до 2019 г., също подчертава, че отстрани на подстанцията на БДЖ  и дружеството винаги са се намирали тези отпадъци, представляващи основно остатъци от блистери, пластмаса, полиетелен и друг вид отпадък, като купчината е голяма и този отпадък стои на място повече от 15 години. Св. А. твърди, че дейността на дружеството е изкупуване и обработка на отпадъци.

При така установеното от фактическа страна, от правна страна съдът намери за установено следното:

АУАН и НП са издадени от компететни длъжностни лица със съответната материална компетеност предвидена в закона.

При съставяне на АУАН и НП са спазени императивните разпоредби на чл. 42, т. 4 и чл. 57, от ЗАНН, поради което съдът счита, че не  е нарушено правото на защита на жалбоподателя, тъй като описанието на нарушението е ясно, точно и конкретно, посочени  са обстоятелствата, при които нарушението е извършено и доказателствата, които го потвърждават, поради което  същият е разбрал в достатъчна степен в какво точно е обвинен  и е могъл реализира правото си на защита си в пълен  в пълен обем. Наказателното постановление съдържа описание на нарушението, обосноваващо обективните и субективни признаци, което описание съответства на визираната нарушена правна норма. Приложени са и писмените доказателства, въз основа на които е възприето, че е извършено нарушение (Договор за отдаване под наем на общински терени  от 01.10.2003 г., предизвестие за прекратяване на договора; акт за частна общинска собственост, скица на имота; писмо от Кмета на Община Дупница до Директора на РИОСВ Перник от 05.06.2018 г. годишен отчет  за събиране и съхранение на производствени и/или опасни отпадъци за 2018 г.)

Спазени са сроковете предвидени в чл. 34 и сл. от ЗАНН. КП е съставен на 23.05.2019 г., когато е установено нарушението и на същата дата е съставен АУАН, датата на която е установен нарушителя. Относно възражението на дружеството-жалбоподател, че отпадъците на описаното място са били натрупани преди повече от 15 г., респ. е изтекъл срокът, предвиден в закона за съставяне на АУАН  и издаване на НП, е неоснователно, тъй като именно св. Е.А., която заяви горното обстоятелство твърди, че дейността на дружеството е  изкупуване и обработка на отпадъци. В тази връзка, поради динамиката на тази дейност, а и липсата на съставени преди това предписания, от  които да е видно, че такова нарушение е установено в предходен период, води на извод, че датата на която е започнало натрупването на отпадъците на описаното място, не може да бъде установена. След даденото в КП предписание дружеството- жалбоподател е предприело действия по изпълнението, видно от приложените по делото писмени доказателства - писмо изх. № 12/25.07.2019 г. от дружеството-жалбоподател до Директора на РИОСВ Перник; Договор за услуга по прилагане ЗУО от 05.06.2019 г.

Дружеството- жалбоподател осъществява дейност по третиране и съхранение на отпадъци в гр.Дупница. Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗУО дейностите с ОЧЦМ, отпадъци от хартия и картон, пластмаса, стъкло, отпадъци от опаковки, ИУЕЕО, НУБА и ИУМПС се извършват само на площадки, разположени на територии, за които съгласно устройствен план са допустими производствени и складови дейности, на пристанища за обществен транспорт с национално и регионално значение и на обекти на железопътната инфраструктура със стопанско предназначение. Всяка площадка трябва да отговаря на нормативните изисквания за опазване на човешкото здраве и околната среда. За извършване на дейностите по третиране на отпадъци се изисква разрешение, издадено по реда на чл. 67 и сл. от ЗУО или комплексно разрешително. Безспорно е, че дружеството е имало издадено разрешение (Решение № 16-ДО-165-06/31.05.2018 г.) по реда на чл. 67 и сл. от ЗУО за извършване на дейности по третиране на отпадъци с код R 13 – съхраняване на отпадъци, съгласно приложение № 2 към §1, т.13 от Допълнителните разпоредби на ЗУО, като на 23.05.2019 година, при извършена проверка в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 (ПИ с номер на предходен план 050055) с площ от 2 882 кв. м., находящ се в землището на село Джерман, м. „Алачица“, община Дупница, който имот е собственост на Община Дупница, съгласно Акт за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191, том 6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица № 15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил.

В хода на съдебното следствие е безспорно доказано, че съхраняването на горепосочените неопасни отпадъци дружеството-жалбоподател - „Феникс Дупница“ ООД извършва на неразрешено  за това място, тъй като имотът е с предназначение земеделска земя (нива), не е отреден като площадка за третиране на отпадъци въз основа на ПУП или друг устройствен план по ЗУТ. ЮЛ няма сключен с Община Дупница договор за ползване на този имот.

 Тоест ползването им от дружеството – жалбоподател е без правно основание – този имот не е сред площадките по разрешителното, а така също не е и предвиден за тези цели, съгласно ПУП. Следователно съдът прави извода, че той се използва за съхранение на отпадъци в отклонение на нормативните изисквания.

Съдът приема за доказано, че именно „Феникс Дупница“ ООД гр. Дупница извършва дейността с код R 13 – съхранение на неопасни отпадъци. Релевираните възражения от жалбоподателя за собственост на отпадъците на Община Дупница не се възприемат за основателни. Легалното определение на "притежател на отпадъци" е дадено в § 1, т. 29 от ДР ЗДУО – това е причинителят на отпадъци или физическото или юридическото лице, в чието владение се намират те, а съгласно чл. 2, т. 10 от Регламент (ЕО) № 1013/2006 на Европейския парламент и на Съвета от 14 юни 2006 г. относно превози на отпадъци "притежател" е производителят на отпадъците или физическото или юридическо лице, което ги притежава (и съгласно определението в чл. 1, § 1, б. "в" от Директива 2006/12/ЕО). Писмените доказателствени средства – констативния протокол от проверка на място, ведно с писменото предписание по чл. 113, ал. 3 от ЗУО, както и приложеното писмо от дружеството до Директора на РИОСВ Перник и договор, установяващи частично почистване на имота, визиран в АУН и НП, доказват безспорно, че притежател на неопасните отпадъци е дружеството – жалбоподател, тъй като упражнява владение върху тях във връзка с осъществяваната от него дейност с код R 13 – съхранение на отпадъци. Освен това при проверката, извършена на 23.05.2019 г. е присъствал и управителя на дружеството, който не оспорил описаната фактическа обстановка в Констативния протокол, а напротив, заявил е че описаните отпадъци са собственост на „Феникс Дупница“ ООД гр. Дупница. В подкрепа на този извод е и факта, че отпадъците които се съхраняват са от вида, който е приет от дружеството от фирмите, с които е сключило договори за последващо третиране. Фактическото предаване на отпадъците се установява от приложения годишен отчет  за събиране и съхранение на производствени и/или опасни отпадъци за 2018 г.

С оглед изложеното, съдът прие,че жалбоподателя е осъществил състава на горното нарушение. При определяне размера на имуществената санкция, наказващия орган е съобразил изискванията на чл.27 ЗАНН и е наложил предвидения от закона максимум, съобразявайки  вида и пределите, визирани в чл.155 от ЗУО, поради което съдът ще потвърди наказателното постановление като законосъобразно.

         Предвид изложеното на основание чл. 63, ал.1 пр.I-во от ЗАНН, Районен съд гр. Дупница:

 

Р Е Ш И :

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 2-А-20/13.01.2020 г. на издадено от Началник отдел „Превантивна  дейност“ при Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), упълномощена да изпълнява правомощията на Директор на РИОСВ – Перник, съгласно Заповед № РД-712/24.09.2019 година издадена от Министъра на околната среда и водите, с което на Феникс Дупница“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Дупница, ул. „Разметаница“ № 50 представлявано от управителя К.И. е наложена имуществена санкция в размер на 6 000 (шест хиляди) лева, на основание чл. 155, ал.1 от Закона за управление на отпадъците,  като ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

Решението подлежи на обжалване и протест, в 14-дневен срок, считано от датата на връчването на страните, пред Кюстендилски административен съд на основанията предвидени в НПК и по  реда на гл. ХІІ от АПК.

 

         РАЙОНЕН СЪДИЯ: