Р Е Ш
Е Н И Е
11.08.2020 Дупница
Номер Година Град
В ИМЕТО НА НАРОДА
НО, ІІІ
Районен съд – Дупница състав
22 юли 2020
на Година
В публично съдебно заседание в следния състав:
Светла
Пейчева
Председател
Членове
Съдебни заседатели:
1.
Роза
Цветанова
2.
Секретар:
Прокурор:
Председателя на
състава
Сложи за разглеждане докладваното от
НАХ 194 2020
дело № по описа за година и за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 59 и сл. ЗАНН.
,,Феникс Дупница“
ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Дупница, ул.
„Разметаница“ № 50 представлявано от управителя К.И. е обжалвало Наказателно
постановление № 2-А-20/13.01.2020 г. на издадено от Началник отдел
„Превантивна дейност“ при Регионална
инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), упълномощена да изпълнява
правомощията на Директор на РИОСВ – Перник, съгласно Заповед №
РД-712/24.09.2019 година издадена от Министъра на околната среда и водите, с
което на дружеството-жалбоподател е наложена имуществена санкция в размер на 6
000 (шест хиляди) лева, на основание чл. 155, ал.1 от Закона за управление на
отпадъците за нарушение на чл. 38, алл. 1 от ЗУО. Счита, че НП е
неправилно и незаконосъобразно и моли да
бъде отменено като такова. Сочи, че не са спазени сроковете предвидени в чл. 34
от ЗАНН.
Въззиваемата страна, чрез процесуалния си представител, оспорва
доводите в жалбата и пледира наказателното постановление да бъде потвърдено
изцяло, като законосъобразно и правилно.
Съдът, след като прецени
събраните по делото доказателства по реда на чл. 13 и чл. 14 от НПК, както и
доводите на страните, намира за установено следното:
Жалбата е подадена в законоустановения срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от
надлежно процесуално легитимирано лице с правен интерес. Допустима е.
Разгледана по същество се явява неоснователна.
С констативен протокол № 332/23.05.2019 г. –Соня
Йорданова, на длъжност гл. експерт и Л.Г., на длъжност старши експерт извършили
планова проверка на площадка за третиране на отпадъци, находяща се в гр. Дупница, ул. „Разметаница“ № 5,
стопанисвана от ,,Феникс Дупница“ ООД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление: гр. Дупница, ул. „Разметаница“ № 50 представлявано от управителя К.И..
На проверката присъствали управителя на
дружеството- К.И. и Светлана К. –еколог- консултант.
При проверката било установено, че дружеството
притежава Разрешение по чл. 67 от ЗУО с последно актуално Решение №
16-ДО-165-06/31.05.2018 г., като на дружеството е разрешено да извършва
дейности по третиране на отпадъци на две площадки, а именон:- с. Джерман, ул.
„Разметаница“ № 50, планоснимачен № 129, ПИ с идентификатор № 20763.505.129,
като при проверката са установени следните отпадъци:- по средата на площадката
купчина от отпадъци от черни метали; -бали полиетелен;- бали от РЕТ материал;-
небалирани и несортирани пластмасови отпадъци, които се съхраняват на голяма
купчина покрай закритото хале, в което е монтирана и работи 1 бр. преса за
балиране на пластмасови отпадъци; -кашони с поликарбонат; - балирани блистери
(композитни опаковки от РVС и алуминиево
фолио); - метални опаковки- варели, кенчета, капачки; -купчина от алуминеви
отпадъци- на открито до административната сграда; -цветни метали – съхраняват
се на закрито, в складове върху дървени палети, опаковани със стреч фолио,
около 500 кг.; -под навеса в дъното на
площадката се съхраняват опасни отпадъци- абсорбенти в метални варели; излезли
от употреба флоурисцентни лампи- в метални сандъци; отработени масла- 6
бр.метални варели; маслени филтри от разрешените ИУЕЕО, има налични единствено
отпадъци от компютри. Други отпадъци от ИУЕЕО не са установени.
При проверката на площадката не е установено да се съхраняват и третират
отпадъци от ИУМПС, шлаки, хартиени и картонени опаковки ИУГ, антифризи,
бензини.
Площадката отговаря на минималните технически
изисквания за разрешените дейности с отпадъци.
Плащадката под № 2, находяща се в землището на с.
Джерман, ПИ № 051039, м. „Алачица“. Площадката все още не е доизградена- липсва
част от оградата, изградените халета са без покрив, но е поставено
непропускливо покритие- бетон. При проверката е установено, че се съхраняват
следните отпадъци: -балирани картонени опаковки с код 15 01 01; - небалирани
кашони със същия код и мукавени бурета. На площадката работи 1 бр. преса за
хартия, а втората преса с подаваща лента е в процес на монтаж. На площадката не
се съхраняват опасни отпадъци. Същата не е обозначена.
Извън описаните площадки, включени в разрешението на
дружеството, ,,Феникс Дупница“ ООД съхранява отпадъци на съседни терени. При
проверката, след заснемане на координатите на замърсените терени с GPS
устройство е установено, че се съхраняват отпадъци на следните терени:
-земеделски имот по чл. 19 от ЗСПЗЗЗ с № 51011, с площ
от 2 438 дка, находящ се между двете площадки за отпадъци, ползвани от ЮЛ,
представлява неограден имот, с налични върху земната повърхност отпадъци от
метални рамки, запълнени с втърдена строителна пяна; бали от връзки за бали;
бали от пластмасови отпадъци- несортирани, на височина около 3 метра; бутилки
от минерална вода от 19 л.- 1 купчина; 2 бр. палета с картонени и хартиени опаковки; множество бали с
блистери от „Балканфарма Дупница“ АД; мукавени бурета –композитни опаковки.
- земеделски имот по чл. 19 от ЗСПЗЗЗ с № 50041, с
площ от 6 285 дка, находящ се между три точки снети с координати, посочени
в КП. Не терена се съхраняват ограмна купчина несортирани блистери, на височина
над 3 метра между колоните на АМ „Струма“ и оградата на площадка № 1.На купчини върху земната повърхност се
сахраняват и отпадъци от пластмасови
опаковки, смеси от отпадъци от пластмасови опаковки, смеси от отпадъци от
механично третиране на отпадъци код 19 12 12); 6 бр. биг-бегове, млена
надробена пластмаса. На описания терен е изграден навес, под който са монтирани
2 бр. мелници за пластмаса.
-терена под моста на АМ „Струма“ между ул. „Разметаница“
и оградата на ПС БДЖ по цялата ширина на моста, до черен път, се съхраняват
следните отпадъци: блистери от „Балканфарма Дупница“ АД, пластмасоми сламки,
картонени опаковки, излезли от употреба гуми (ИУГ) на купчини в края на черния
път, 1 бр. метален контейнер с отпадък код 19 12 12, предназначен за изгаряне в
ТЕЦ Бобов дол, купчина несортирани отпадъци от механично третиране на отпадъци
с код 19 12 12; чували с текстилни изрезки.
Описаните
отпадъци, извън двете разрешени площадки, са с неопасен характер. По
данни на управителя на дружеството- жалбоподател всички описани отпадъци са
собственост на дружеството. Терените не са оградени, не са с изолирана повърхност, не са собственост на
дружеството и не са включени в Решение №
16-ДО-165-06/31.05.2018 г.
На основание чл. 113, ал. 3 от ЗУО е дадено
предписание на дружеството да премести и почисти всички отпадъци от замърсените
терени, находящи се извън разрешените площи със срок до 31.07.2019 г.
Управителят на
дружеството е изпратил до РИОСВ Перник писмо, в което е уведомил за
предприетите от него действия във връзка с даденото му предписание.
На 23.05.2019 г. актосъставителят Л.Г. съставила АУАН, в който описала, че на
23.05.2019 в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 (ПИ с номер на предходен
план 050055) с площ от 2 882 кв. м., находящ се в землището на село Джерман, м.
„Алачина“, община Дупница. На място е установено, че „Фениск Дупница“ ООД
извършва дейност по третиране (съхраняване) – операция с код R13 съгласно Приложение № 2 към §1, т.13 от
Допълнителните разпоредби на ЗУО на производствени неопасни отпадъци:
-Пластмасови отпадъци, представляващи несортирани блистери
от лекарствени таблетки /PVC фолио с
алуминиево покритие/, класифицирани с код 15 01 05
композитни/многослойни опаковки, които се съхраняват се на огромна купчина на
височина над 3 (три) метра в близост до колоните на виадукта на АМ „Струма“.
-Пластмасови
отпадъци, представляващи третирана (надробена) пластмаса (мленка),
класифицирана с код 19 12 04, които са опаковани в 6 броя чували тип „биг-бег“.
-Пластмасови отпадъци с различни размери и цветове
(бидони, туби и касетки за бутилки), класифицирани с код 15 01 02.
-смеси от отпадъци от механично третиране на отпадъци
с код 19 12 12 – съхраняват се на купчини върху земната повърхност.
В АУАН е отразено, че на 23.05.2019 година от
служители на РИОСВ – Перник, във връзка с изпълнение на Годишен план на РИОСВ
Перник е извършена проверка на място. При направения оглед е констатирано, че
„Феникс Дупница“ ООД съхранява гореописаните неопасни отпадъци, количествата, количеството
на които по време на проверката не могат да бъдат определени.
Имотът е собственост на Община Дупница, съгласно Акт
за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191, том
6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица №
15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил, депозирани от Община Дупница с
писмо вх. № 08-00-140/2/24.07.2018 година инспекцията.
Съхраняването на горепосочените неопасни отпадъци
„Феникс Дупница“ ООД извършва на неразрешено за това място, тъй като имотът е с
предназначение земеделска земя (нива), не е отреден като площадка за третиране
на отпадъци въз основа на ПУП или друг устройствен план по ЗУТ. ЮЛ няма сключен
с Община Дупница договор за ползване на този имот.
Посочено е че нарушението се доказва със съставения
Протокол № 332/23.05.2019 година на РИОСВ – Перник, както и че е нарушен чл.
38, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците.
Посочено е, че актът е съставен в отсъствие на
нарушителя.
Не са постъпили писмени възражения в срока предвиден в
чл. 44 от ЗАНН.
Въз основа на съставения АУАН Началник отдел „Превантивна дейност“ при Регионална инспекция по околната
среда и водите (РИОСВ), упълномощена да изпълнява правомощията на Директор на
РИОСВ – Перник, съгласно Заповед № РД-712/24.09.2019 година издадена от
Министъра на околната среда и водите е издал атакуваното Наказателно
постановление № 2-А-20/13.01.2020 г. е наложил имуществена санкция на
дружеството-жалбоподател, в размер на 6000
лева (шест хиляди) лв., като е възприета описаната в АУАН фактическа и правна обстановка, а тя е следната:
На 23.05.2019 година от служители на РИОСВ – Перник е
извършена проверка в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 (ПИ с номер на
предходен план 050055) с площ от 2 882 кв. м., находящ се в землището на село
Джерман, м. „Алачица“, община Дупница. На място е установено, че „Феникс
Дупница“ ООД извършва дейност по третиране (съхраняване) – операция с код R13 съгласно Приложение № 2 към §1, т.13 от
Допълнителните разпоредби на ЗУО на производствени неопасни отпадъци в
значителни количества. Съставен е протокол № 332/23.05.2019 година на РИОСВ –
Перник, въз основа на документи, представени от Община Дупница и в
проверяваното дружество е констатиран, че „Феникс Дупница“ ООД извършва
съхранение на неопасни отпадъци на неразрешено за това място. Имотът е с
предназначение земеделска земя (нива) и не е отреден като площадка за третиране
на отпадъци въз основа на ПУП или друг устройствен план по ЗУТ.
С оглед установеното, представляващия ЮЛ е поканен да
се яви в РИОСВ – Перник на 22.08.2019 година за съставяне на АУАН. На посочената
дата, в присъствието на двама свидетели по чл. 40, ал. 3 от ЗАНН е изготвен
АУАН № 20/22.08.2019 година. Управителят на „Феникс-Дупница“ ООД не се е явил
въпреки получената на 16.08.2019 година покана. На основание чл. 43, ал. 4 от ЗАНН, АУАН № 20/22.08.2019 година е изпратен за връчване чрез кмета на Община
Дупница. Преписката е върната в инспекцията с писмо вх. № 26-00-1145/04.09.2019
година. Представляващия дружеството на 29.08.2019 година е отказал да подпише
така съставения АУАН, като отказът е удостоверен от служител на община Дупница,
съобразно изискването на чл. 43, ал. 2 от ЗАНН. На управляващия ЮЛ е изпратен
екземпляр от така оформения при режим на отказ акт.
Съобразно изискванията на чл.52, ал.4
от ЗАНН, АНО е проверил АУАН № 20/22.08.2019 година, като е приел, че АУАН е
съставен от длъжностно лице, оправомощено със Заповед № РД-60/16.06.2017
година, издадена от Директора на РИОСВ – Перник и, че същия отговаря на
изискванията, относно съдържанието, заложени в чл. 42 от ЗАНН, като е приел, че
АУАН е законосъобразен и обоснован.
АНО след като се запознал със
съдържащите се в административно-наказателната преписка документ – Писмо от
Община Дупница с вх. № 08-00-140//2/24.07.2018 година на РИОСВ – Перник с
приложени Акт за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан
под № 191, том 6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и
скица № 15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил, протокол №
332/23.05.2019 година на РИСОВ – Перник, както и с АУАН № 20/22.08.2019 година,
установил, че
На 23.05.2019 година в поземлен имот с идентификатор
20763.50.55 /ПИ с номер и предходен плен 050055/ на КК и КР, с площ от 2882 кв.
м., находящ се в землището на село Джерман, м. „Алачица“, община Дупница,
Феникс Дупница“ ООД извършва дейност по третиране /съхраняване/ - операция с
код R13, съгласно приложение № 2 към §1, т.13 от
Допълнителните разпоредби на ЗУО на следните производствени неопасни отпадъци:
-Пластмасови отпадъци, представляващи несортирани
блистери от лекарствени таблетки /PVC фолио
с алуминиево покритие/, класифицирани
с код 15 01 05 композитни/мнногослойни опаковки – съхраняват се на огромна
купчина на височина над 3 (три) метра в близост до колоните на виадукта на АМ
„Струма“.
-Пластмасови
отпадъци, представляващи третирана (надробена) пластмаса (мленка),
класифицирана с код 19 12 04, които са опаковани в 6 броя чували тип „биг-бег“.
-Пластмасови отпадъци с различни размери и цветове
(бидони, туби и касетки за бутилки), класифицирани с код 15 01 02.
-смеси от отпадъци от механично третиране на отпадъци
с код 19 12 12 – съхраняват се на купчини върху земната повърхност.
На 23.05.2019 година от служители на РИОСВ – Перник е
извършена проверка на място. При направения оглед е констатирано, че „Феникс
Дупница“ ООД съхранява гореописаните неопасни отпадъци, които са в значителни
количества. Съставен е Протокол № 332/23.05.2019 година на РИОСВ – Перник.
Имотът е собственост на Община Дупница, съгласно Акт за частна общинска
собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191, том 6, рег. № 1636 от
15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица № 15-459359-06.07.2018
година от СГКК – Кюстендил, депозирани от Община Дупница с писмо вх. №
08-00-140/2/24.07.2018 година инспекцията.
Съхраняването на горепосочените неопасни отпадъци
„Феникс Дупница“ ООД извършва на неразрешено
за това място, тъй като имотът е с предназначение земеделска земя
(нива), не е отреден като площадка за третиране на отпадъци въз основа на ПУП
или друг устройствен план по ЗУТ. ЮЛ няма сключен с Община Дупница договор за
ползване на този имот. Дружеството е притежател на отпадъците, както следва:
-отпадък с код 15 01 05 с образуван от
производствената дейност на фармацевтичната промишленост. ЮЛ е придобило
цитираните отпадъци въз основа на договори за покупко-продажба, сключени с
„Балканфарма Дупница“ АД, Голаш фарма ООД, Фирма АД и Неофарм България ЕООД.
-отпадък с код 15 01 02 е образуван от
производствената дейност на ЮЛ, които въз основа на договор за покупко-продажба
са предали отпадъка на „Финикс-Дупница“ ООД.
-отпадък с код 19 12 04 е образуван след извършено от
дружеството третиране – надробяване на получените от ЮЛ отпадъци.
Отпадък с код 19 12 12 е образуван след извършено от
дружеството третиране – надробяване на получени от ЮЛ отпадъци.
Изложената фактическа обстановка се потвърждава от
събраните по административнонаказателната преписката доказателства, поради
което АНО е ангажирал административнонаказателната отговорност на „Феникс
Дупница“ ООД за неизпълнение на задължение по чл. 38, ал. 1 от Закона за
управление на отпадъците. Мотивирал се е, че липсва основание за приложението
на чл. 28 от ЗАНН – маловажност на случая.
Горната фактическа обстановка
се установява от показанията на разпитаните по делото актосъставител – Л.Г. и свидетелите по акта Л.Д., С.М., които поддържат изцяло и в пълен обем отразените в акта за
установяване на административно нарушение констатации. Актосъставителят твърди,
че е възприел, че е налице описаното в АУАН административно нарушение, тъй като
е направил проверка на място и подробно е описал както нарушението, така и
обстоятелствата при които е извършено. Посочил е доказателствата, на които е
преценил, че е налице извършено нарушение
на чл. 38, ал.1 от ЗУО.
Допуснатият на дружеството- жалбоподател свидетел- Е.А.,
бивш работник в дружеството, за времето от 1990 г. до 2019 г., също подчертава,
че отстрани на подстанцията на БДЖ и
дружеството винаги са се намирали тези отпадъци, представляващи основно
остатъци от блистери, пластмаса, полиетелен и друг вид отпадък, като купчината
е голяма и този отпадък стои на място повече от 15 години. Св. А. твърди, че
дейността на дружеството е изкупуване и обработка на отпадъци.
При така установеното от фактическа
страна, от правна страна съдът намери за установено следното:
АУАН и НП са издадени от компететни длъжностни лица със
съответната материална компетеност предвидена в закона.
При съставяне на АУАН и НП са спазени императивните
разпоредби на чл. 42, т. 4 и чл. 57, от ЗАНН, поради което съдът счита, че не е нарушено правото на защита на
жалбоподателя, тъй като описанието на нарушението е ясно, точно и конкретно,
посочени са обстоятелствата, при които
нарушението е извършено и доказателствата, които го потвърждават, поради
което същият е разбрал в достатъчна
степен в какво точно е обвинен и е могъл
реализира правото си на защита си в пълен
в пълен обем. Наказателното постановление съдържа описание на
нарушението, обосноваващо обективните и субективни признаци, което описание
съответства на визираната нарушена правна норма. Приложени
са и писмените доказателства, въз основа на които е възприето, че е извършено
нарушение (Договор за отдаване под наем на общински терени от 01.10.2003 г., предизвестие за
прекратяване на договора; акт за частна общинска собственост, скица на имота; писмо
от Кмета на Община Дупница до Директора на РИОСВ Перник от 05.06.2018 г.
годишен отчет за събиране и съхранение
на производствени и/или опасни отпадъци за 2018 г.)
Спазени са сроковете предвидени в чл. 34 и
сл. от ЗАНН. КП е съставен на 23.05.2019 г., когато е установено нарушението и
на същата дата е съставен АУАН, датата на която е установен нарушителя. Относно
възражението на дружеството-жалбоподател, че отпадъците на описаното място са
били натрупани преди повече от 15 г., респ. е изтекъл срокът, предвиден в
закона за съставяне на АУАН и издаване
на НП, е неоснователно, тъй като именно св. Е.А., която заяви горното
обстоятелство твърди, че дейността на дружеството е изкупуване и обработка на отпадъци. В тази
връзка, поради динамиката на тази дейност, а и липсата на съставени преди това
предписания, от които да е видно, че
такова нарушение е установено в предходен период, води на извод, че датата на
която е започнало натрупването на отпадъците на описаното място, не може да
бъде установена. След даденото в КП предписание дружеството- жалбоподател е
предприело действия по изпълнението, видно от приложените по делото писмени
доказателства - писмо изх. № 12/25.07.2019 г. от дружеството-жалбоподател до
Директора на РИОСВ Перник; Договор за услуга по прилагане ЗУО от 05.06.2019 г.
Дружеството- жалбоподател осъществява дейност по
третиране и съхранение на отпадъци в гр.Дупница. Съгласно
чл. 38,
ал. 1 от ЗУО дейностите с ОЧЦМ, отпадъци от хартия и картон,
пластмаса, стъкло, отпадъци от опаковки, ИУЕЕО, НУБА и ИУМПС се извършват само
на площадки, разположени на територии, за които съгласно устройствен план са
допустими производствени и складови дейности, на пристанища за обществен
транспорт с национално и регионално значение и на обекти на железопътната
инфраструктура със стопанско предназначение. Всяка площадка трябва да отговаря
на нормативните изисквания за опазване на човешкото здраве и околната среда. За
извършване на дейностите по третиране на отпадъци се изисква разрешение,
издадено по реда на чл. 67 и сл.
от ЗУО или комплексно разрешително. Безспорно е, че дружеството е имало
издадено разрешение (Решение № 16-ДО-165-06/31.05.2018 г.) по реда на чл. 67 и сл.
от ЗУО за извършване на дейности по третиране на отпадъци с код R 13
– съхраняване на отпадъци, съгласно приложение № 2 към §1, т.13 от
Допълнителните разпоредби на ЗУО, като на 23.05.2019 година, при извършена
проверка в поземлен имот с идентификатор 20763.50.55 (ПИ с номер на предходен план
050055) с площ от 2 882 кв. м., находящ се в землището на село Джерман, м.
„Алачица“, община Дупница, който имот е собственост на Община Дупница, съгласно
Акт за частна общинска собственост № 2214/16.04.2013 година, вписан под № 191,
том 6, рег. № 1636 от 15.05.2013 година на Служба по вписванията и скица №
15-459359-06.07.2018 година от СГКК – Кюстендил.
В хода на съдебното следствие е безспорно доказано, че
съхраняването на горепосочените неопасни отпадъци дружеството-жалбоподател -
„Феникс Дупница“ ООД извършва на неразрешено
за това място, тъй като имотът е с предназначение земеделска земя
(нива), не е отреден като площадка за третиране на отпадъци въз основа на ПУП
или друг устройствен план по ЗУТ. ЮЛ няма сключен с Община Дупница договор за
ползване на този имот.
Тоест ползването
им от дружеството – жалбоподател е без правно основание – този имот не е сред
площадките по разрешителното, а така също не е и предвиден за тези цели,
съгласно ПУП. Следователно съдът прави извода, че той се използва за съхранение
на отпадъци в отклонение на нормативните изисквания.
Съдът приема за доказано, че именно „Феникс Дупница“
ООД гр. Дупница извършва дейността с код R 13 – съхранение на неопасни
отпадъци. Релевираните възражения от жалбоподателя за собственост на отпадъците
на Община Дупница не се възприемат за основателни. Легалното определение на
"притежател на отпадъци" е дадено в § 1, т. 29 от ДР ЗДУО – това е
причинителят на отпадъци или физическото или юридическото лице, в чието
владение се намират те, а съгласно чл. 2, т. 10
от Регламент (ЕО) № 1013/2006 на Европейския парламент и на Съвета
от 14 юни 2006 г. относно превози на отпадъци "притежател" е
производителят на отпадъците или физическото или юридическо лице, което ги
притежава (и съгласно определението в чл. 1, § 1,
б. "в" от Директива 2006/12/ЕО). Писмените доказателствени
средства – констативния протокол от проверка на място, ведно с писменото
предписание по чл. 113, ал.
3 от ЗУО, както и приложеното писмо от дружеството до Директора на
РИОСВ Перник и договор, установяващи частично почистване на имота, визиран в АУН
и НП, доказват безспорно, че притежател на неопасните отпадъци е дружеството –
жалбоподател, тъй като упражнява владение върху тях във връзка с
осъществяваната от него дейност с код R 13 – съхранение на отпадъци. Освен това
при проверката, извършена на 23.05.2019 г. е присъствал и управителя на
дружеството, който не оспорил описаната фактическа обстановка в Констативния
протокол, а напротив, заявил е че описаните отпадъци са собственост на „Феникс
Дупница“ ООД гр. Дупница. В подкрепа на този извод е и факта, че отпадъците
които се съхраняват са от вида, който е приет от дружеството от фирмите, с
които е сключило договори за последващо третиране. Фактическото предаване на
отпадъците се установява от приложения годишен отчет за събиране и съхранение на производствени
и/или опасни отпадъци за 2018 г.
С оглед изложеното, съдът прие,че жалбоподателя е осъществил състава на
горното нарушение. При определяне размера на имуществената санкция, наказващия
орган е съобразил изискванията на чл.27 ЗАНН и е наложил предвидения от закона максимум,
съобразявайки вида и пределите, визирани
в чл.155 от ЗУО, поради което съдът ще потвърди наказателното постановление
като законосъобразно.
Предвид изложеното на основание чл. 63, ал.1
пр.I-во от ЗАНН, Районен съд
гр. Дупница:
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 2-А-20/13.01.2020 г. на
издадено от Началник отдел „Превантивна
дейност“ при Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ),
упълномощена да изпълнява правомощията на Директор на РИОСВ – Перник, съгласно
Заповед № РД-712/24.09.2019 година издадена от Министъра на околната среда и
водите, с което на Феникс Дупница“ ООД, с ЕИК
*********, със седалище и адрес на управление: гр. Дупница, ул. „Разметаница“ №
50 представлявано от управителя К.И. е наложена имуществена санкция в размер на
6 000 (шест хиляди) лева, на основание чл. 155, ал.1 от Закона за управление на
отпадъците, като
ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението
подлежи на обжалване и протест, в 14-дневен срок,
считано от датата на връчването на страните, пред Кюстендилски
административен съд на основанията предвидени в НПК и по реда на гл. ХІІ от АПК.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: