РЕШЕНИЕ
№ 468
гр. Силистра, 8.09.2021 г.
Административен съд – Силистра, в закрито заседание на осми септември две хиляди двадесет и първа година, в състав:
СЪДИЯ: Валери Раданов
разгледа адм.дело № 42 по описа на съда за 2021 г. и, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по чл. 175 АПК.
Постъпила е молба вх.№ 953 / 23.07.2021 г. от ответника – ръководителят на управляващия орган на оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г., – с която се иска поправка на очевидна фактическа грешка в решение № 73 / 07.07.2021 г. по адм.дело № 42 / 2021 г. на Административен съд – Силистра, като се изпише диспозитив за отмяната на т. т. 1.1.2, 1.1.3, 1.1.4 и 1.3 от решение № РД-02-36-233 / 12.02.2021 г., издадено от ръководителя на управляващия орган на оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г.
Жалбоподателят – Община Силистра, ЕИК *********, – оспорва гореописаната молба.
Съдът прие за установено следното:
Действително съдът е обективирал извод в мотивите на решение№ 73 / 07.07.2021 г. по настоящото дело, че не са налице нарушенията т. т. 1.1.2, 1.1.3, 1.1.4 и 1.3 от решение № РД-02-36-233 / 12.02.2021 г., издадено от ръководителя на управляващия орган на оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г. Това обаче не означава, че този извод трябва да намери място и в диспозитива на съдебното решение. Защото обстоятелствата на нарушенията и тяхната квалификация формират фактическото и правното основание на административния акт. Последният в случая е конститутивен, поради което разпоредителната му част се свежда до определянето на крайния размер на финансовата корекция с оглед на всички установени нарушения. Именно тази разпоредителна част подлежи на частична или пълна отмяна. В случая такава отмяна не е необходима, тъй като разпоредителната част на обжалвания административен акт остава неповлияна от извода на съда, че някои от фактическите и/или правните основания на акта не са налице. Да се приеме, че мотивите на административния акт подлежат на отмяна, е крайно неприемливо. Неуместна е също така евентуалната пеналистична аналогия с присъдите, в които фактът на правонарушението (престъплението) е фиксиран с установителен диспозитив (в наказателния процес това е необходимо, тъй като там фактът на престъплението попада в обективните предели на силата на пресъдено нещо), поради което този диспозитив би могъл да бъде отменен. Административните актове обаче нямат нищо общо с присъдите. Ето защо не може да се приеме, че фактическите и правните основания, обуславящи съответното конститутивно действие, се обхващат от разпоредителната част на административните актове.
Водим от гореизложеното, съдът
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ молба вх.№ 953 / 23.07.2021 г. на ръководителя на управляващия орган на оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г., с която се иска поправка на очевидна фактическа грешка в решение № 73 / 07.07.2021 г. по адм.дело № 42 / 2021 г. на Административен съд – Силистра посредством изписването на диспозитив за отмяната на т. т. 1.1.2, 1.1.3, 1.1.4 и 1.3 от решение № РД-02-36-233 / 12.02.2021 г., издадено от ръководителя на управляващия орган на оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г.
Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му пред Върховния административен съд.
СЪДИЯ: ..........................