Р Е Ш Е Н И Е
№ 64/27. Януари
2021г., гр. Плевен
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ПЛЕВЕН, трети състав
На тринадесети януари 2021г. в публично съдебно заседание в
състав:
Председател: съдия Елка
Братоева
Съдебен секретар: Милена Кръстева
Като разгледа докладваното от съдия БРАТОЕВА Административно дело № 959/ 2020г.
по описа на съда и на основание доказателствата по делото и закона, за да се
произнесе взе предвид следното:
Образувано е по жалба на И.М.Б. *** срещу Заповед №
РД-12-409/13.10.2020г. на Кмета на Община – Плевен, с която на осн. чл. 25 ал.2
от Закона за общинската собственост е наредено отчуждаване на поземлен имот с
идентификатор 56722.203.21 с площ 6851 кв.м., находящ се в землището на гр.
Плевен, собственост на жалбоподателя, който се присъединява към новообразуван
поземлен имот с идентификатор 56722.203.616 с начин на трайно ползване –
„гробищен парк“, представляващ публична общинска собственост, съгласно влязъл в
сила Подробен устройствен план – ПЗ, одобрен със Заповед №
РД-12-236/24.06.2020г. на Кмета на Община Плевен и е определено парично
обезщетение на собственика в размер на 6 990 лв. /шест хиляди деветстотин
и деветдесет лева/.
Жалбоподателят, чрез адв. Д.П. ***, оспорва заповедта
като незаконосъобразна, поради липса на мотиви, съществено нарушение на
процесуалните правила, противоречие с материалния закон и целта му. Сочи, че е
узнал за отчуждаването при съобщаването на оспорената заповед. Не е бил
надлежно уведомен за изменението на ПУП и така е бил лишен от възможността да
го обжалва и да прави други искания. Не е бил предварително запознат с
оценката, нито оценителят се е свързал с него за извършване на оглед преди
изготвяне на оценката. Липсват мотиви защо общинските нужди не могат да бъдат
задоволени по друг начин, например чрез отчуждаване на други съседни имоти
съгласно чл. 21 ал.1 ЗОС. Не е
използвана предвидената в чл. 21 ал.4 ЗОС възможност за обезщетяване чрез
замяна с равностоен общински имот, каквито имоти общината притежава в същото
землище – земеделски земи със същата или сходна категория. Тази възможност не е
била предварително обсъдена. Изразява желание да бъде обезщетен чрез замяна с
друг равностоен общински имот, дори и срещу доплащане за разликата. Счита определеното
парично обезщетение за неправилно и твърде ниско в сравнение със сходни
земеделски имоти, находящи се в същите местност и землище. Моли за отмяна на
заповедта за отчуждаването, алтернативно за изменението й в частта за
определеното обезщетение като същото да бъде увеличено до справедливата
стойност на имота. Претендира разноски.
Ответникът – Кмета на Община Плевен, чрез юрисконсулт Н.
изразява становище за неоснователност на жалбата. Сочи, че съобщенията за
изготвяне на ПУП са надлежно връчени на известния по производството постоянен адрес,
освен това те са и публично огласени. Претенцията за обезщетяване чрез замяна с
друг общински имот е неприложима в случая, тъй като такова обезщетяване може да
се извършва по съгласие на страните до постановяване на заповедта за
отчуждаване на имота, а подобни искания не са постъпили своевременно в
общината. Определеното в заповедта обезщетение е реално, справедливо и отговаря
на действащите пазарни цени на имотите в този район и затова моли да се
отхвърли жалбата. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение в
полза на Община Плевен.
Като съобрази приетите по делото доказателства,
становищата на страните и приложимия закон и след служебна проверка на
оспорения индивидуален административен акт за валидност и законосъобразност на
всички основания по чл. 146 от АПК, съдът намира за установено следното от
фактическа и правна страна:
Производството е по чл. 145 и следващите от АПК вр.
чл. 27 ал.1 от Закона за общинската собственост.
Заповедта е връчена на жалбоподателя на 22.10.2020г.
видно от приложеното писмо с обратна разписка. Жалбата е подадена на
02.11.2020г. в законния 14-дневен срок, от надлежна страна и срещу подлежащ на
съдебно оспорване индивидуален административен акт, поради което е процесуално
ДОПУСТИМА.
Разгледана по същество е ОСНОВАТЕЛНА.
Жалбоподателят И.М.Б. се легитимира като собственик на
процесния поземлен имот с идентификатор 56722.203.21 с площ 6851 кв.м., с
трайно предназначение и начин на трайно ползване – земеделска земя в землището
на гр. Плевен, местността Чаира, представляваща нива от пета категория съгласно
Нотариален акт №4/29.09.2006г. на нотариус С.И. *** действие - Районен съд –
Плевен, видно и от приложената скица на поземления имот №
15-281602/23.03.2020г., издадена от СГКК – Плевен.
С Решение № 047/19.12.2019г. на Общински съвет –
Плевен на осн. чл. 124а ал.1 и ал.7 и чл. 124б ал.1 от Закона за устройство на
територията е разрешено изработването на проект за Подробен устройствен план –
ПЗ за обединяване на земеделски поземлени имоти, сред които и процесния с начин
на трайно ползване „ниви“, собственост на физически и юридически лица и поземлен
имот с начин на трайно ползване „за селскостопански, горски, ведомствен път“ –
публична собственост и Технически инвестиционен проект за обект „Разширяване на
гробищен парк „Чаира“, определен със същото решение като обект с първостепенно
значение по смисъла на §1 т.6 от ДР на ЗОС и §5 т.73 от ДР на ЗУТ като е
одобрено заданието за изработване на ПУП. Съгласно чл. 124б ал.4 ЗУТ –
решенията и заповедите на кмета по чл. 124а не подлежат на оспорване.
С обявление № ТСУ-30-214-1/17.03.2020г. на осн. чл. 128
ал.3 ЗУТ е съобщено на заинтересованите собственици, че е изработен проект за
ПУП-ПЗ в м.Чаира в землището на гр. Плевен, който се намира в общината и може
да бъде прегледан от заинтересованите страни, които на осн. чл. 185 ал.3 от ЗУТ
в 14-дневен срок от деня на получаването на обявлението могат да направят
писмено възражение, предложение и искане по проекта до общинската
администрация. Обявлението за изработения проект е редовно връчено на И.Б. на
известния постоянен адрес *** на 14.04.2010г., чрез неговия брат М. Б., видно
от приложената обратна разписка / л. 57/.
Със Заповед № РД-12-236/24.06.2020г. Зам.Кметът по ТР
на Община Плевен е одобрил ПУП-ПЗ на осн. чл. 129 ал.2 ЗУТ вр. чл. 110 ал.1 т.3 ЗУТ и чл. 21 и чл. 25 от ЗОС с мотив, че гробните места в общинските гробища са пред изчерпване и се
явява неотложна общинска нужда от разширение на гробищен парк „Чаира“ с цел
осигуряване на необходимите гробни места за нуждите на жителите на гр. Плевен. На
осн. чл. 60 ал.1 АПК е разпоредено предварително изпълнение на заповедта с
оглед осигуряване защита на особено важни общински и обществени интереси и
предотвратяване на значителна или трудно поправима вреда поради закъсняло
изпълнение. Заповедта е изпратена с обратна разписка на заинтересованите
страни, включително и на жалбоподателя на известния постоянен адрес ***,
върната е на 20.07.2020г. с отбелязване като непотърсена. Заповедта е обявена и
чрез публично обявление на интернет страницата на общината на 26.06.2020г.
В срок до 26.08.2020г. не са постъпили възражения и
жалби срещу заповедта, включително и в частта за допуснатото с разпореждане на
органа предварително изпълнение, което е удостоверено със съставен акт от
общинската администрация /л.16/.
На 26.08.2020г. Община Плевен е възложила изготвянето
на пазарна оценка за имота на лицензиран оценител, с цел отчуждаването за
изграждане на обект – гробищен парк – публична общинска собственост, според
която крайната пазарна стойност на поземления имот към датата на изготвянето й
- 03.09.2020г. е 6 990 лв. /или 1020 лв./дка/. Оценителят е използвал
метод на пазарните аналози и метод на приходите по изходни данни на база
извадка от кадастралния регистър на недвижимите имоти и въз основа на
досегашния опит и наличната база данни на оценителя, информацията за пазара на
земеделски земи и арендни договори, стандарти на бизнес оценяване, теоретични
модели и практически подходи за определяне на пазарната стойност. Взети са
предвид данни за рентно плащане от действащи в региона дружества със специална
инвестиционна цел в региона, което е 39,96 лв./дка., чрез капитализиране на
рентния доход и е получена пазарна стойност от 800 лв./дка по този метод, но в
крайната оценка приходния метод е взет с тегловна тежест 0 % и на практика не
участва в крайната оценка. По метода на пазарните аналози са използвани пазарни
аналози – оферти за земеделска земя – ниви от 3-та категория в землището на гр.
Плевен, на с. Брестовец и с. Къртожабене /общ. Плевен/ в
диапазона от 9,800 дка – 15, 000 дка, намалени с корекционен коефициент за
офертност, за категория на земята и за площ на имота, в резултат на което е
приета пазарна стойност, изведена по метода на пазарните сравнения – 1020
лв./дка и тази цена е взета предвид със 100 % тежест при определяне на крайната
пазарна оценка на оценявания имот - 6990
лв.
С обявление № ТСУ-08-17-163/04.09.2020г. на осн. чл.
25 ал.1 ЗОС за предстоящото отчуждаване на имоти – частна собственост за обект
„Разширяване на гробищен парк „Чаира“ – гр. Плевен – публична общинска
собственост“, с цел задоволяване на неотложни общински нужди, които не могат да
бъдат задоволени по друг начин и въз основа на ПУП – ПЗ, одобрен с решение на
ОС – Плевен и заповед на кмета на общината, са били уведомени собствениците на
имоти, попадащи в обхвата на проекта като е посочен поземления имот, който ще
се отчуждава, собствениците на имота и размера на паричното обезщетение
съгласно оценката, изготвена от независимия оценител. Обявлението е поставено
на таблото в административния център за обслужване на граждани на 04.09.2020г.,
удостоверено със записка / л. 26/, както и на интернет сайта на община Плевен.
Публикувани са обявления на 10.09.2020г. и в два централни ежедневника – в-к
„Труд“ и в-к „24 часа“, както и в един местен ежедневник – в-к „Зетра“.
Със Заповед № РД-12-409/13.10.2020г. на Кмета на
Община Плевен на осн. чл. 25 ал.2 от Закона за общинската собственост е
наредено отчуждаване на поземлен имот с идентификатор 56722.203.21 с площ 6851
кв.м., находящ се в землището на гр. Плевен, собственост на жалбоподателя,
който се присъединява към новообразуван поземлен имот с идентификатор
56722.203.616 с начин на трайно ползване – „гробищен парк“, представляващ
публична общинска собственост, съгласно влязъл в сила Подробен устройствен план
– ПЗ, одобрен със Заповед № РД-12-236/24.06.2020г. на Кмета на Община Плевен и
е определено парично обезщетение на собственика в размер на 6 990 лв.
/шест хиляди деветстотин и деветдесет лева/ съгласно изготвената пазарна
оценка.
Заповедта е поставена на таблото за обявления в Община
Плевен, публикувана е на интернет сайта на общината на 16.10.2020г. и е връчена на жалбоподателя лично
с писмо с обр. разписка на 22.10.2020г. на настоящия му адрес в с. Гривица, ул.
„Бачо Киро“ № 2 съгласно изискванията на чл. 25 ал.3 и 4 ЗОС.
Принудителното отчуждаване на имоти – частна
собственост за общински нужди е уредено в разпоредбите на чл. 21 и следващите
от Закона за общинската собственост. Частни имоти могат да бъдат отчуждавани
принудително за задоволяване на общински нужди, които не могат да бъдат
задоволени по друг начин, въз основа на влязъл в сила подробен устройствен
план, предвиждащ изграждането на обекти – публична общинска собственост, или на
одобрен подробен устройствен план, предвиждащ изграждане на обекти от
първостепенно значение – публична общинска собственост, за който има влязло в
сила разпореждане за допускане на предварителното му изпълнение, както и в
други случаи, определени със закон, след предварително и равностойно парично
или имотно обезщетение. Имотите не се отчуждават, ако преди издаването на
заповедта за отчуждаването по чл. 25 ал.2 общината ги придобие в собственост чрез
покупка или чрез замяна с равностоен общински имот. В тези случаи кметът на
общината внася предложение в общинския съвет за одобряване на предварителното
съгласие, постигнато със собствениците на имотите за сключване на сделка за
придобиване на собствеността. Подробните устройствени планове се одобряват от
общинския съвет, независимо от техния обхват. А когато одобреният подробен
устройствен план предвижда изграждане на обекти от първостепенно значение –
публична общинска собственост, общинският съвет може да разпореди предварително
изпълнение на плана.
Според чл. 22 ЗОС собствениците на имотите, подлежащи
на отчуждаване са длъжни да осигурят пълен достъп до тях за извършване на
измервания и други технически дейности, когато това е необходимо за изготвяне
искането за отчуждаване, а държавните органи – да предоставят безвъзмездно цялата
информация, с която разполагат относно имотите. Кметът на общината възлага
определянето на равностойно парично обезщетение за имотите, предвидени за
отчуждаване на независими оценители. Размерът на равностойното парично
обезщетение за отчуждаваните имоти се определя съобразно конкретното им
предназначение, което са имали преди влизането в сила, съответно преди
одобряването на ПУП, въз основа на пазарните цени на имоти със сходни
характеристити, намиращи се в близост до отчуждавания имот. Размерът на равностойното
парично обезщетение се определя не по-рано от три месеца преди издаването на
заповедта по чл. 25 ал.2 ЗОС. В случай че определеното обезщетение е по-малко
от данъчната оценка на имота, обезщетението се изплаща в размер равен на
данъчната оценка. В случай че не могат да се определят пазарните цени на имоти
със сходни характеристити, поради липса на извършени сделки в съответната
служба по вписванията, равностойното парично обезщетение за земеделски земи се
определя съгласно наредбата по чл. 36 ал.2 от ЗСПЗЗ.
Съобразно чл. 23 ал.1 ЗОС в случаите, когато с плана
се предвижда отчуждаване на неурегулирани поземлени имоти извън урбанизираните
територии, които са незастроени земеделски земи, обезщетението може да се
извърши със земеделски земи от общинския поземлен фонд, ако в същото землище
има равностойни общински имоти от същия вид за обезщетяване на всички
собственици на имоти, засегнати от плана, след решение на общинския съвет по
предложение на кмета. В този случай кметът внася план за обезщетение, включващ
всички подлежащи на отчуждаване имоти.
Съгласно чл. 25 ал.1 Кметът на общината публикува
обявление в два централни и един местен ежедневник, с което уведомява
собствениците на имотите за предстоящото отчуждаване, което се поставя и на определените
места в сградата на общината, на чиято територия се намират имотите, предмет на
отчуждаването. В съдържанието на обявлението се включва предназначението на
имотите, съобразно влезлия в сила, съответно одобрения ПУП по чл. 21 ал.1 ЗОС,
основанието за отчуждаването, вид, местонахождение, размер и собственици на
всеки от имотите, размерът на дължимото обезщетение, а при имотно обезщетение –
описание и стойността на предоставения
за обезщетение имот, респективно разликата за доплащане.
След което кметът издава заповед за отчуждаване по чл.
25 ал.2 ЗОС, в която се посочват основанието за отчуждаване, предназначението,
видът, местонахождението, размерът и собственикът на имота, размерът на
обезщетението, при имотно обезщетение – пълно описание и стойност на имота
предоставен в обезщетение. Заповедта се издава не по-рано от един месец от
публикуването на обявлението за предстоящото отчуждаване. Заповедта се съобщава
на заинтересованите лица, копие се поставя на определените за това места в
сградата на общината и се публикува на интернет страницата на общината. А
когато адресът на някое от заинтересованите лица не е известен или то не е
намерено на настоящия и постоянния му адрес, заповедта за отчуждаването му се
съобщава по реда на чл. 61 АПК и чрез обнародване на обявление в ДВ.
Оспорената заповед за отчуждаване на имота е издадена
от кмета на община Плевен, който е материално и териториално компетентният
орган съгласно чл. 25 ал.2 ЗОС съобразно местонахожданието на поземления имот в
землището на гр. Плевен. Заповедта е издадена в необходимата писмена форма и
съдържа всички изискуеми реквизити, изброени в посочената разпоредба.
В хода на административното производство не са
допуснати съществени процесуални нарушения. Спазена е разписаната отчуждителна
процедура. На всеки етап от производството се предвижда уведомяване на
заинтересованите страни и публично обявление по няколко различни начина, което
да гарантира на всички заинтересовани страни възможността да се информират за
движението на процедурата и да упражнят правото си на участие в
административното производство, като се запознават с материалите,
предвижданията, правят възражения и предложения с оглед законосъобразното й
приключване с постигане на справедливо обезщетение за отчуждавания имот.
В случая още с решението на Общинския съвет, с което е
разрешено изработването на проект за ПУП – ПЗ за разширяване на гробищен парк
„Чаира“ е оповестено инвестиционното намерение, тъй като заседанията на
общинския съвет са публични и решенията и протоколите се публикуват и са
достъпни на интернет сайта на общината.
Обявлението за изработения проект за ПУП е било
редовно връчено на постоянния адрес на жалбоподателя, чрез неговия брат и още в
този ранен етап той е бил известен за предстоящата процедура и е имал възможност
да се запознае с предвижданията на плана и да прави възражения, предложения и
искания.
Заповедта за одобряване на ПУП-ПЗ, обхващащ имота на
жалбоподателя е изпратена за връчване на същия постоянен адрес ***, на който е
било изпратено и връчено обявлението за проекта за изменение на ПУП –ПЗ, но
съобщението се върнало с отбелязване – непотърсено, въпреки оставените от
пощенския оператор съобщения на адреса. С оглед на което правилно е счетено, че
се счита връчено на датата на отбелязването – 20.07.2020г. Със заповедта за
одобрение на ПУП е допуснато и предварителното й изпълнение. В срока за
обжалване на заповедта, респективно на разпореждането
за предварителното й изпълнение, не са постъпили жалби. Дори и към настоящия
момент жалбоподателят не е депозирал жалба срещу тази заповед, след като се
позовава на нередовно връчване.
Публично е обявено и предстоящото отчуждаване на
имотите по реда на чл. 25 ал.1 ЗОС – на мястото за обявления в общината и на
интернет сайта на общината – на 04.09.2020г., в два национални и в един местен
ежедневник – на 10.09.2020г. Процесната заповед за отчуждаването на имота е
издадена на 13.10.2020г. след изтичането на едномесечен срок от публикуване на
уведомлението по чл. 25 ал.1 ЗОС. До издаването на заповедта, жалбоподателят е
имал многократно възможност да направи възражения, искания и предложения до
кмета на общината, тъй като на всеки етап от процедурата е предвидено публично
оповестяване, което е било изпълнено. Съгласно чл. 21 ал.4 ЗОС – имотът не
подлежи на отчуждаване, само ако преди издаването на заповедта по чл. 25 ал.2 ЗОС общината придобие имота в собственост чрез покупко-продажба или замяна, но
в този срок жалбоподателят не е заявил такова желание.
Видно от разпоредбата на чл. 23 ЗОС, при отчуждаване
на неурегулирани поземлени имоти извън урбанизираните територии, представляващи
незастроени земеделски земи, съществува и възможност обезщетението да се
извърши със земеделски земи от общинския поземлен фонд когато има равностойни
свободни общински имоти от същия вид за обезщетяване на всички собственици на
имоти, засегнати от плана, след решение на общинския съвет и по предложение на
кмета на общината. Това изключва възможността имотното обезщетение да се
приложи само за отделни собственици, които не желаят парично обезщетение. Следователно,
когато се касае за отчуждаване на земеделски земи, възможността за обезщетяване
с равностоен земеделски имот се прилага за всички имоти, предмет на
отчуждаване, а не за отделен имот и то ако има такава възможност според
преценка и предложение на кмета на общината и решение на общинския съвет. В
случая е предприето парично обезщетяване за всички отчуждавани имоти, което
предполага че в землището на гр. Плевен не съществува възможност за обезщетяването
на всички собственици чрез замяна с равностойна земеделска земя от ОПФ.
Оценката е изготвена от независим лицензиран оценител
в съответствие с изискването на чл. 22 ал.3 ЗОС, в рамките на три месеца преди
издаването на заповедта за обезщетяване в съответствие с чл. 22 ал.10 ЗОС. Изготвена
е въз основа на предоставените кадастрални данни за имота и затова измервания и
други технически дейности на място не е било необходимо да бъдат извършвани. Съдът
счита, че в хода на производството не са засегнати правата на жалбоподателя,
тъй като когато се касае за земеделски земи, не е налице възможност за имотно
обезщетение на отделен собственик, а заповедта за одобрение на ПУП – ПЗ в
частта за процесния имот не е оспорена и разпореждането за предварителното й
изпълнение е влязло в сила, а в хода на процедурата на жалбоподателя е
осигурена многократно възможност да направи възражения, искания и предложения,
от която не се е възползвал своевременно преди издаването на процесната заповед.
Предвид оспорването на определената оценка на отчуждавания имот по делото е назначена и приета съдебно-оценителна експертиза, чието заключение съдът възприема като компетентно и обективно изготвено.
В.л. е използвало метод на капитализацията и метод на пазарните аналози. По първия метод е взето предвид, че средната годишна рента на отдадените под наем ниви от ОД Земеделие – Плевен за стопанската 2020/2021г. е 70 лв./дка, а на отдадените под наем от Община Плевен ниви е 83 лв./дка. Но вещото лице е взело предвид, че процесният имот е отдаден под наем по договор срещу наем в размер на 55 лв./дка, поради което е взело предвид този размер, въз основа на който е изчислило пазарна стойност от 1100 лв./дка по този метод. По метода на пазарните аналози, поради липса на действително извършени сделки в същата местност и землище, в.л. е взело предвид четири броя офертни цени на земеделски земи от трета и четвърта категория – ниви в землището на гр. Плевен със сравнима площ на имотите / между 9,700 – 15 дка /, при което е определена средна пазарна стойност на земята по метода на пазарните аналози в размер на 1125 лв. Крайната пазарна стойност на оценявания имот е изведена при тегловен коефициент 40% по приходния метод, според който се получава стойност 7537 лв. и при тегловен коефициент 60% по пазарния метод, според който стойността е 7709 лв.
В.л. С. изяснява, че е дала известен превес на пазарния метод, тъй като цените по двата метода са близки, но оценката по метода на капитализацията се базира на реално сключен договор за същия имот, според който обаче договорения наем е по-нисък от наемните цени на земеделски земи в землището.
Заключението на експертизата е, че пазарната стойност на имота е 7640 лв. или / 1115 лв./дка/ , което съдът възприема като справедлива пазарна цена за имота. Определената от в.л. пазарна стойност на имота е по-голяма от данъчната оценка на същия имот - 805.68 лв. съгласно приложеното удостоверение от МДТ при Община Плевен и затова по правилата на чл. 22 ал.11 ЗОС следва да се изплати обезщетение в определения в заключението размер.
Съдът счита за неоснователни възраженията на ответника относно начина на определяне на пазарната стойност на имота от съдебно-оценителната експертиза. Оценителят, назначен от общината също е ползвал за сравнение пазарни аналози въз основа на оферти за продажба на земеделски земи от трета категория с площ в същия диапазон – 9,800 – 15,000 дка, два от които обаче са извън землището на гр. Плевен, като е приложил корекционни коефициенти, и съобразно предназначението на имота, което е имал преди влизането в сила на ПУП - като земеделска земя.
В заключението на съдебния експерт за корекция е приложена различна тежест на възприетите оценки по двата метода, но е изчислена по-висока пазарна стойност на имота, която съдът счита, че следва да бъде възприета като справедливо и равностойно парично обезщетение за оценявания имот, определена на база пазарните цени на имоти със сходни характеристики. Съобразно легалните дефиниции на §1 т.1 ,т.2 т.3 ДР на ЗОС за „равностойно парично обезщетение“, „пазарни цени на имоти със сходно предназначение“, „имоти, намиращи се в близост на отчуждавания“ равностойното парично обезщетение се определя на база осреднените цени на сделки с имоти, намиращи се в близост до отчуждавания имот – в едно и също землище, които са с еднакво предназначение – земеделски земи – ниви.
Заповедта за обезщетението е издадена от
компетентен орган, в рамките на правомощията му, в съответната писмена форма,
съдържаща правните и фактически основания, мотивирали акта, при спазване на
приложимата отчуждителна процедура съгласно чл. 25 ЗОС в хода на която не са
допуснати съществени процесуални нарушения.
Определената в заповедта цена
не е съответна на материалния закон и целта му, за постигане на равностойно парично
обезщетение, тъй като е изготвена на база осреднени цени на сделки с имоти
извън землището на гр. Плевен.
Поради това определеното със заповедта
обезщетение следва да се
увеличи съобразно заключението на
съдебно-оценителна експертиза.
При този изход на делото в полза на
жалбоподателя следва да се присъдят направените деловодни разноски в размер
общо на 910 лв., от които д.т. – 10 лв., адвокатско възнаграждение – 600 лв. и
депозит за в.л. – 300 лв. , платими от бюджета на ответника.
Водим от горното и на основание чл.
172, ал. 2 от АПК съдът
Р
Е Ш И :
ИЗМЕНЯ Заповед № РД-12-409/13.10.2020г. на Кмета на Община –
Плевен, с която на осн. чл. 25 ал.2 от Закона за общинската собственост е
наредено отчуждаване на поземлен имот с идентификатор 56722.203.21 с площ 6851
кв.м., находящ се в землището на гр. Плевен, собственост на И.М.Б. ***, който се присъединява към
новообразуван поземлен имот с идентификатор 56722.203.616 с начин на трайно
ползване – „гробищен парк“, представляващ публична общинска собственост,
съгласно влязъл в сила Подробен устройствен план – ПЗ, одобрен със Заповед №
РД-12-236/24.06.2020г. на Кмета на Община Плевен и е определено парично
обезщетение на собственика в размер на 6 990 лв. /шест хиляди деветстотин
и деветдесет лева/ като увеличава
размера на обезщетението на 7 640 лв. /седем хиляди шестстотин и
четиридесет лева/.
ОСЪЖДА
Община Плевен да заплати на И.М.Б. ***
направените деловодни разноски общо в размер на 910 лв., от които д.т. – 10
лв., адвокатско възнаграждение – 600 лв. и депозит за в.л. – 300 лв.
РЕШЕНИЕТО е окончателно.
ПРЕПИС от решението да се изпрати на страните.
С Ъ Д И Я:/п/