Решение по дело №1357/2020 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 260194
Дата: 20 ноември 2020 г. (в сила от 6 януари 2021 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20201720201357
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 21 август 2020 г.

Съдържание на акта

                      Р Е Ш Е Н И Е

                  В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                            20.Ноември.2020 година

Номер  260194                                                                                       гр. Перник

Пернишки  районен съд                                                                 01- Н. състав

На  13.Х.                                                                                         година  2020г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                    ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                    СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

Секретар:  Биляна Миткова           

ПРОКУРОР    

                Като разгледа докладваното от Председателя  АНД № 01357 по  описа  на съда за 2020година, за да се произнесе  взе предвид следното:

       Производството е по чл.59 и сл. от  ЗАНН.

       Образувано е по Жалба на Ц.Ф.Ц./***/,против Наказателно постановление  № 18-1158-005711/18.02.2019год.  на   Началник  сектор  ПП-КАТ-ОДП-Перник с което на жалбоподателя  са  наложени  следните наказания:  “Глоба  в  размер на  20лв.  на  осн.  чл.185  от  ЗДвП  за извършено нарушение по чл.147 ал.1  от  ЗДвП,    “Глоба” в  размер на  10лв. на  осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.2 от   ЗДвП  за  извършено  нарушение  по чл.100 ал.1 т.1  от  ЗДвП,   и   „Глоба  в    размер  на  10лева  на   осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.3 от   ЗДвП   за  извършено  нарушение  по  чл.100 ал.1 т.2  от  ЗДвП,затова че  на  26.ХІІ.2018г. в 14,15ч. в гр.Перник по ул.“Ю.Гагарин“ управлява л.а „Фиат Пунто“ рег. № ** ** ****собственост на Ц. К.Н.-ЕГН ********** с посока от кв.“Изток“ към кв.“Бели Брег“,като  при извършената  проверка, срещу ресторант „Радар“ се установи,че МПС НЕ е преминал на Годишен Технически преглед в срок,Водачът НЕ представя КОНТРОЛЕН ТАЛОН, към СУМПС.НЕ представя СРМПС Част Втора.

              В жалбата и с.з се изтъкват, доводи за неправилност на наложените наказания и липса на доказателства,относно вменените нарушения, като се иска отмяна на НП.      

      Въззиваемата страна редовно призована,  представител  НЕ  изпраща.

               Пернишки  районен съд, като съобрази доказателствата събрани по делото, както и предвид  становищата  на страните по реда на чл. 14 и 18 от НПК, намира за установено  следното:

                Жалбата   е   подадена в срок по чл.59 ал. 2 от ЗАНН от надлежно легитимирано лице с правен интерес  и  е  допустима, а разгледана по същество  е   ЧАСТИЧНО   основателна.

                  С Акт Серия Д № 0705950/26.ХІІ.2018год./Типов номер/ на Р.Г.А. е посочено, че  Ц.Ф.Ц.  на  26.ХІІ.2018г. в 14,15ч. в гр.Перник по ул.“Ю.Гагарин“ управлява л.а „Фиат Пунто“ рег. № ** ** ****собственост на Ц. К.Н.-ЕГН ********** с посока от кв.“Изток“ към кв.“Бели Брег“,като  при извършената  проверка, срещу ресторант „Радар“ се установи,че МПС НЕ е преминал на Годишен Технически преглед в срок,Водачът НЕ представя КОНТРОЛЕН ТАЛОН, към СУМПС.НЕ представя СРМПС Част Втора-нарушение на чл.147 ал.1  от  ЗДвП/чл.147.(1)Регистрираните моторни превозни средства и теглените от тях ремаркета и пътните превозни средства, с които се извършват превози с атракционна цел, с изключение на пътните превозни средства на поделенията на въоръжените сили, и пътните превозни средства с животинска тяга, подлежат на задължителен периодичен преглед за проверка на техническата им изправност. Условията и редът за извършване на прегледа на превозните средства, с изключение на самоходните машини, колесните трактори с максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40km/h, и ремаркетата, теглени от тях, се определят с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласувано с министъра на вътрешните работи.(2) Колесните трактори с максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h, и ремаркетата, теглени от тях, и самоходните машини, регистрирани по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника и по реда на наредбата по чл. 140, ал. 2 относно регистрацията, отчета, пускането в движение и спирането от движение на моторните превозни средства и на ремаркетата, теглени от тях, подлежат на периодични прегледи за проверка на техническата изправност по реда, определен в Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника.  (3) Пътните превозни средства подлежат на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност, както следва:  1. превозните средства от категория N1 и превозните средства от категория М1, с изключение на леките таксиметрови автомобили, къмпинг-автомобилите и линейките – преди изтичане на третата и петата година от датата на първоначалната им регистрация като нови, след което всяка година;   2. леките таксиметрови автомобили и превозните средства от категории M2 и М3, с изключение на къмпинг-автомобилите – на всеки 6 месеца;3. тролейбусите и трамвайните мотриси – на всеки 6 месеца;4. превозните средства от категории N2, N3, O2, O3 и О4, с изключение на къмпинг-ремаркетата, от чиято първоначална регистрация са минали не повече от 10 години – всяка година, след което – на всеки 6 месеца;  5. на всеки две години – превозните средства от категории:  а) L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L7, L7e и О1;б L1, L1e, L2, L2e, L6, L6e;6. линейките, специалните пътни превозни средства на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" на Министерството на вътрешните работи, къмпинг-автомобилите, къмпинг-ремаркетата от категории O2, O3 и О4, колесните трактори с максимална конструктивна скорост, надвишаваща 40 km/h, и пътните превозни средства, с които се извършват превози с атракционна цел – всяка година.(4) Пътните превозни средства, превозващи опасни товари, подлежат на преглед за установяване на годността им да превозват определени опасни товари всяка година.  (5) Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност, като сроковете по ал.3 не се прилагат при:1. временно спиране от движение на превозно средство поради техническа неизправност, възникнала вследствие на произшествие и предизвикала някои от повредите и/или неизправностите по чл. 101, ал. 3, или при нарушаване на системата за активна или пасивна безопасност на превозното средство;2. изменение в конструкцията на превозното средство, свързано с безопасността на превозното средство или опазването на околната среда, или промяна на категорията му.(6) Прегледът за проверка на техническата изправност обхваща комплектността и изправността на оборудването, частите, агрегатите, уредбите, механизмите, елементите и характеристиките на пътните превозни средства, които имат връзка с безопасността на движението, опазването на околната среда, нивото на шума и изправността на шумозаглушителните им устройства, определени в наредбата по ал. 1.(7) Прегледът за проверка на техническата изправност на леките таксиметрови автомобили, автобусите и превозните средства, с които се извършват превози на опасни товари, включва освен елементите по ал. 6 и допълнителни елементи, свързани с предназначението на превозните средства, определени с наредбата по ал. 1.(8) Прегледите за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства се извършват от комисия, която се състои от председател и поне един технически специалист.(9Резултатите от извършените периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства се регистрират в информационната система на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Информационната система за електронно регистриране отчита извършените от контролно-техническите пунктове прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства в реално време. Изискванията към информационната система се определят с наредбата по ал. 1.(10) Издадените удостоверения за техническа изправност и знаци за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства запазват валидността си при промяна на собственика на пътното превозно средство, когато не се подменят табелите с регистрационните номера.(11) Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" води регистър на извършените периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства.(12 В регистъра по ал. 11 се съдържа информация за:1. идентифицирането на превозното средство;2. показанието на километропоказателя и техническите характеристики на превозното средство, необходими за извършването на прегледа;3. лицето, представило превозното средство на преглед;4. контролно-техническия пункт, в който е извършен прегледът;5. датата, на която е извършен прегледът;6. председателя на комисията и техническия специалист, които са извършили прегледа;7. резултатите и заключението от извършения преглед;8. описание на неизправностите, ако са констатирани такива;9. датата за извършване на следващия преглед;10. издадените документи за техническа изправност на превозното средство.(13) Изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" или оправомощено от него длъжностно лице със заповед обявява за невалидни издадените удостоверения за техническа изправност и знаци за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, когато:1. при проверка от контролните органи се установи, че:а) превозното средство не е било представено за преглед;б) издадените документи за техническа изправност не съответстват на категорията на представеното за преглед превозно средство;в) за извършване на прегледа не са представени документите, определени с наредбата по ал. 1, или е представен неистински документ или документ с невярно съдържание;2. при проверка от контролните органи в контролно-техническите пунктове непосредствено след приключване на прегледа се установи, че:а) прегледът не е извършен по реда, определен с наредбата по ал. 1;б) прегледът е извършен от председател на комисия или от технически специалист, който към датата на прегледа не е отговарял на изискванията, определени с наредбата по ал. 1;в) прегледът е извършен със съоръжения, оборудване, уреди или средства за измерване, които към датата на прегледа не са отговаряли на изискванията, определени с наредбата по ал. 1;г) резултатите от прегледа са манипулирани или е нарушена маркировката или пломбата на оборудването или техниката, с които е извършен прегледът.(14 Заповедта по ал. 13 подлежи на оспорване по реда на  Административнопроцесуалния кодекс. Оспорването не спира изпълнението на заповедта./ чл.100 ал.1 т.1  от  ЗДвП,   и   чл.100 ал.1 т.2  от  ЗДвП/чл. 100. (1) Водачът на моторно превозно средство е длъжен да носи:  1.свидетелство за управление на моторно превозно средство от съответната категория и контролния талон към него;   2. свидетелство за регистрация на моторното превозно средство, което управлява, и за тегленото от него ремарке;   3. документ за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите за моторното превозно средство, което управлява, и за тегленото от него ремарке;4. превозните документи, определени от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията;5. при напускане на територията на страната - валиден международен сертификат за "Гражданска отговорност" на автомобилистите за чужбина - "Зелена карта";6. документ, отразяващ датата за извършване на следващия периодичен преглед за проверка на техническата изправност, удостоверяващ, че моторното превозно средство, което управлява, и тегленото от него ремарке се допускат за движение по пътищата, отворени за обществено ползване.(2). (3) Водачът на моторно превозно средство, което не е било спряно от движение, е длъжен да залепи в долния ляв ъгъл на предното стъкло на моторното превозно средство валиден стикер на знак за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и да носи контролен талон към знака. Когато моторното превозно средство технологично не разполага с предно стъкло и е невъзможно стикерът на знака да бъде залепен на указаното място, същият стикер на знака се залепва на застрахователната полица, която се носи от водача на моторно превозно средство, и при проверка се представя заедно с контролния талон.(4) Водачът на моторното превозно средство е длъжен да поддържа:1. табелите с регистрационния номер чисти и да не допуска поставянето върху тях на никакви предмети, материали и вещества;2. устройствата за осветяване и светлинна сигнализация при маневри чисти, видими, регулирани и в изправност;3. стъклата и огледалата чисти./  

           Въз основа  на горепосоченият  Акт е издадено  Наказателно постановление  № 18-1158-005711/18.02.2019 год.  на   Началник  сектор  ПП-КАТ-ОДП-Перник с което на жалбоподателя  са  наложени  следните наказания:  “Глоба  в  размер на  20лв.  на  осн.  чл.185  от  ЗДвП/чл. 185. За нарушение на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове, за което не е предвидено друго наказание, виновните се наказват с глоба 20 лв./   за извършено нарушение по чл.147 ал.1  от  ЗДвП,    “Глоба” в  размер на  10лв. на  осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.2 от   ЗДвП  за  извършено  нарушение  по чл.100 ал.1 т.1  от  ЗДвП,   и   „Глоба  в    размер  на  10лева  на   осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.3 от   ЗДвП/чл.183.(1)Наказва се с глоба 10лв. водач, който:1 не носи определените документи-свидетелство за управление, контролен талон и свидетелство за регистрация на управляваното моторно превозно средство;    2.не носи документ за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, ако водачът е изпълнил задължението си по чл. 100, ал. 3 и поставеният от него стикер е валиден към датата на установяване на нарушението;3. неправилно използва звуков сигнал в населено място;5. управлява велосипед без светлоотразителна жилетка в нарушение на чл. 80, т. 1.(2) Наказва се с глоба 20 лв. водач, който:1. неправилно престоява или е паркирал неправилно;2. нарушава правилата за разположение на пътно превозно средство върху платното за движение;3не спира на пътен знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство!", неправилно се включва в движението, неправилно се престроява или не спазва предимството на друг участник в движението;8. управлява превозно средство с необозначен по определения ред товар, който излиза отстрани на превозното средство с повече от 0,20 метра, а отпред или отзад - с повече от 1 метър;11. нарушава правилата за движение назад.(3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.) Наказва се с глоба 30 лв. водач, който:5. навлиза след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или се движи в забранената посока на еднопосочен път;6. при неправилно изпреварване, не създава опасност за движението;(4) (Наказва се с глоба 50 лв. водач, който:2. неправилно преминава покрай спирка на превозни средства за обществен превоз на пътници или покрай спиращ или спрял автобус;4. управлява пътно превозно средство, което не е моторно, без необходимите светлоотразителни елементи;5. управлява моторно превозно средство с износени или разкъсани гуми или в нарушение на чл. 139, ал. 1, т. 4;6 използва мобилен телефон по време на управление на превозното средство, освен чрез устройство, позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му;7 не изпълнява задължението за използване на предпазен колан или носене на каска или превозва пътник, който не изпълнява задължението за използване на предпазен колан или носене на каска;8. неправилно престоява или паркира в зоната на пешеходна пътека, спирка за обществен превоз на пътници или кръстовище;9. престоява или паркира като втори ред в активна лента за движение до спрели моторни превозни средства по посока на движението;10. превозва деца в нарушение на изискванията на глава втора, раздел ХХV;11. управлява превозно средство с нечетлив или закрит по какъвто и да е начин регистрационен номер, включително и в нарушение на чл. 100, ал. 4, т. 1;12. управлява моторно превозно средство по пътна лента, сигнализирана за движение само на пътни превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, без да има право на това.(5Наказва се с глоба 100 лв. водач, който:1. преминава при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването;2. не осигури предимство, когато преминава през пешеходна пътека.(6Когато нарушението по ал. 5, т. 1 или 2 е повторно, водачът се наказва с глоба в размер 200 лв. и лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок един месец.(7) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от един месец и с глоба от 300 лв. водач, който навлиза след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство при въведена временна забрана за движение./  за  извършено  нарушение  по  чл.100 ал.1 т.2  от  ЗДвП.

                    Жалбоподателя НЕ се  явява лично в с.з. НЕ изпраща  представител.

                Свидетеля  по  акта: Р.Г.А. се   явява в съдебно заседание, като поддържа АУАН и изложената в него фактическа обстановка.

        При така  установената фактическа  обстановка, съдът направи следните правни изводи:

       Производството, предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно нарушение  по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

    Задължително, комулативно условие е спазването на процесуалните правила по чл.42 от ЗАНН /още повече ако евентуални нарушения в акта не могат да се преодолеят по реда на чл.53 ал. 2 от ЗАНН/, както и правилата по чл.57 ал.1 ЗАНН, каквито в конкретния случай, процесуални нарушения по издаване на акта за административно нарушение и НП, водещи до съществено засягане правото на защита на жалбоподателя се установиха и ще се разгледат по долу.

   Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган.

   Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид,  който по силата на разпоредбата на  чл.189 ал.2 от ЗДвП  /конкретно касаещи ЗДвП/ е с  меродавна доказателствена сила  до   доказване на противното.

       Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,  което е вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,  прецизно  и разбираемо, както  и  да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,  като нарушена норма от  съответния нормативен акт.

       Също така следва да съществува правно единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.

       Не на последно място съставеният акт за установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени в  чл.42 от ЗАНН /”чл.42.Актът за установяване на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта; 3. датата и мястото на извършване на нарушението;  4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено;  5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене.”/.

       Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо  да съдържа реквизитите, посочени в  чл.57 от ЗАНН/”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало; 2. датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер;  5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/  и да бъде издадено от компетентен орган /Заповед № 8121з-515/14.V.2018год/.

       В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът е подписан от актосъставителя както и от  свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя  за запознаване с неговото съдържание.

       В графата му, предоставяща  му  възможност  да даде обяснения по нарушението да изложи възражения,НЕ се установиха конкретни такива.

       Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН /чл.44. (1) Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./ от  която същия НЕ  се е възползвал.          

       При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН  на нарушителя е връчен препис от акта срещу разписка.

       Съдът, извършвайки служебна проверка на съставения акт за установяване на административно нарушение и издаденото въз основа на него наказателно постановление  направи следните правни изводи:

 

       Конкретно, относно деянията:

       Относно нарушението по Пункт.1 за което на жалбоподателя е наложено наказание:“Глоба  в  размер на  20лв.  на  осн.  чл.185  от  ЗДвП /чл. 185. За нарушение на този закон и на издадените въз основа на него нормативни актове, за което не е предвидено друго наказание, виновните се наказват с глоба 20лв./  за извършено нарушение по чл.147 ал.1  от  ЗДвП/чл.147. (1)Регистрираните моторни превозни средства и теглените от тях ремаркета и пътните превозни средства, с които се извършват превози с атракционна цел, с изключение на пътните превозни средства на поделенията на въоръжените сили, и пътните превозни средства с животинска тяга, подлежат на задължителен периодичен преглед за проверка на техническата им изправност. Условията и редът за извършване на прегледа на превозните средства, с изключение на самоходните машини, колесните трактори с максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h, и ремаркетата, теглени от тях, се определят с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласувано с министъра на вътрешните работи.…………………  (3) Пътните превозни средства подлежат на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност, както следва:  1. превозните средства от категория N1 и превозните средства от категория М1, с изключение на леките таксиметрови автомобили, къмпинг-автомобилите и линейките – преди изтичане на третата и петата година от датата на първоначалната им регистрация като нови, след което всяка година; (5) Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на техническата им изправност, като сроковете по ал.3 не се прилагат при: 1. временно спиране от движение на превозно средство поради техническа неизправност, възникнала вследствие на произшествие и предизвикала някои от повредите и/или неизправностите по чл. 101, ал. 3, или при нарушаване на системата за активна или пасивна безопасност на превозното средство;2. изменение в конструкцията на превозното средство, свързано с безопасността на превозното средство или опазването на околната среда, или промяна на категорията му.……../, като е изложена фактическа обстановка/…… на  26.ХІІ.2018г. в 14,15ч. в гр.Перник по ул.“Ю.Гагарин“ управлява л.а „Фиат Пунто“ рег. № ** ** ****собственост на Ц. К.Н.-ЕГН ********** с посока от кв.“Изток“ към кв.“Бели Брег“,като  при извършената  проверка, срещу ресторант „Радар“ се установи,че МПС НЕ е преминал на Годишен Технически преглед в срок,..…../, състава приема,че са налице съществени процесуални нарушения предвид следното:

              Първо-видно от изложената фактология жалбоподателя е санкциониран за „не преминаване на годишен Технически преглед“  и  неспазване на срок. Налице е смесване на факстология от два различни състава имащи различно изпълнително деяние. Всеки срок има начало и край и е конкретно определен. Във визираната фактология няма посочен такъв за да се прецени отправно начало на конкретен срок респ. спазването  или неспазването му./чл.181.Наказва се с глоба 50 лв.:  1. собственик или длъжностно лице, което без уважителни причини не представи в определения срок превозно средство за технически преглед;  2. водач, който използва устройство, смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение на моторните превозни средства;3. водач, който не носи определените за носене документи във връзка с извършвания превоз или те не отговарят на съответните изисквания;4. водач, който управлява моторно превозно средство за обществен превоз повече от законоустановеното работно време, както и водач, който управлява моторно превозно средство в болестно или друго състояние, което създава опасност за движението;5. водач, който не спре двигателя, когато моторното превозно средство е в престой или е паркирано, освен ако работата му е необходима за извършване на товарно-разтоварна или друга технологична дейност;7водач на моторно превозно средство, който превозва пътници над определения брой места./  за извършено нарушение по чл.147 ал.1  от  ЗДвП./

      Второ-въпросния срок е периодичен всяка година с различно начало и край,което изискване е в ал.3 и към която препратка не е налице.

      Трето-липсват  фактология, относно евентуално наличие на изключващите обстоятелства по ал.5,когато въпросните срокове в ал.3 не важат.

 Предвид изложеното процесното НП по този Пункт-1, следва да бъде отменено,като НЕзаконосъобразно.

        Конкретно, относно деянието по Пункт.2  и 3 за което в процесното НП е наложени съотвените  наказания: “Глоба” в  размер на  10лв. на  осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.2 от   ЗДвП  за  извършено  нарушение  по чл.100 ал.1 т.1  от  ЗДвП,   и   „Глоба  в    размер  на  10лева  на   осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.3 от   ЗДвП   за  извършено  нарушение  по  чл.100 ал.1 т.2  от  ЗДвП   /чл. 100. (1) Водачът на моторно превозно средство е длъжен да носи:  1.свидетелство за управление на моторно превозно средство от съответната категория и контролния талон към него;   2. свидетелство за регистрация на моторното превозно средство, което управлява, и за тегленото от него ремарке;   3. документ за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите за моторното превозно средство, което управлява, и за тегленото от него ремарке;4. превозните документи, определени от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията;5. при напускане на територията на страната - валиден международен сертификат за "Гражданска отговорност" на автомобилистите за чужбина - "Зелена карта";6. документ, отразяващ датата за извършване на следващия периодичен преглед за проверка на техническата изправност, удостоверяващ, че моторното превозно средство, което управлява, и тегленото от него ремарке се допускат за движение по пътищата, отворени за обществено ползване.(2). (3) Водачът на моторно превозно средство, което не е било спряно от движение, е длъжен да залепи в долния ляв ъгъл на предното стъкло на моторното превозно средство валиден стикер на знак за сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите и да носи контролен талон към знака. Когато моторното превозно средство технологично не разполага с предно стъкло и е невъзможно стикерът на знака да бъде залепен на указаното място, същият стикер на знака се залепва на застрахователната полица, която се носи от водача на моторно превозно средство, и при проверка се представя заедно с контролния талон.(4) Водачът на моторното превозно средство е длъжен да поддържа:1. табелите с регистрационния номер чисти и да не допуска поставянето върху тях на никакви предмети, материали и вещества;2. устройствата за осветяване и светлинна сигнализация при маневри чисти, видими, регулирани и в изправност;3. стъклата и огледалата чисти./  със изложена фактическа обстановка /…… на  26.ХІІ.2018г. в 14,15ч. в гр.Перник по ул.“Ю.Гагарин“ управлява л.а „Фиат Пунто“ рег. № ** ** ****собственост на Ц. К.Н.-ЕГН ********** с посока от кв.“Изток“ към кв.“Бели Брег“,като  при извършената  проверка, срещу ресторант „Радар“ се установи,че ………………,Водачът НЕ представя КОНТРОЛЕН ТАЛОН, към СУМПС.НЕ представя СРМПС Част Втора.…../, състава приема, че деянията безусловно са консумирани по чл.100 ал.1 т.1 ЗДвП и чл.100 ал.1 т.2 от ЗДвП.

  Тези факти се доказват по несъмнен начин от събраните и проверени съобразно принципа на непосредственост в съдебното следствие гласни и писмени доказателствени средства и не се подкрепят от жалбоподателя,чрез надлежни доказателства.

 Защитната позиция на същия се гради на твърдение, че ги е представил. Преценявайки изложената версия в контекста на събраните доказателства, съдът я приема за необективно  и  защитна-недостатъчно да редуцира императивните правила за поведение, каквито се явяват носенето на изискуемите документи,което процесния жалбоподател очевидно не е направил видно от изложеното в АУАН и изложеното от свидетелите по него.

   Събраните по делото гласни доказателствени средства–показанията на свидетеля: Р.Г.А.,който в качеството си на полицейски служител е взел участие в проверката, категорично опровергават голословното твърдение на жалбоподателя.

   Същия има непосредствени възприятия за поведението на жалбоподателя, последователно, логично и без противоречия установява, че, лично е възприел  не носенето на процесните документи. 

  Съдът дава вяра на показанията на  този свидетел, като намира, че излага възприятията си обективно и правдиво, с необходимата изчерпателност и последователност, без данни за заинтересованост и проявена тенденциозност.

  Същия е изпълнявал рутинните си служебни задължения и доколкото изявленията му са логични, последователни и кореспондират на писмените доказателства по делото, съдът приема, че интерпретират случилото се напълно достоверно.

  Жалбоподателят  не е ангажирал други доказателства в подкрепа на версията си, въпреки наличната възможност в тази насока.

  Поради това, съдът приема за доказано по несъмнен начин, че жалбоподателя е имал качеството водач на моторно превозно средство и е субект на вменените му нарушения.

  При липсата на събрани каквито и да било доказателства, изключващи виновното му поведение или такива, установяващи различна от изложената в акта фактическа обстановка, съдът приема, че формираните от актосъставителя и наказващия орган изводи от фактическа и правна страна са обосновани и правилни, поради което и законосъобразно жалбоподателят като водач на автомобила, е привлечен към административно наказателна отговорност и наказан за вменените му нарушения.

       По отношение вида и размера на наложеното административно наказание:

   С наказателното постановление административно наказващият орган е наложил на жалбоподателя за всяко от извършените нарушения  по чл.100   ал.1 т.1 от  ЗДвП  и  чл.100   ал.1 т.2   от   ЗДвП, съобразно разпоредбата на чл.183 ал.1  т.1  пр.1,2  от  ЗДвП  /”чл. 183. (1) Наказва се с глоба 10 лв. водач, който:   1. не носи определените документи - свидетелство за управление, контролен талон и свидетелство за регистрация на управляваното моторно превозно средство………….../  .

  Наказанието е определено от закона в абсолютен размер, поради което конкретните глоби са законосъобразно наложени и наказателното постановление, следва да бъде потвърдено в частта му и относно  Пункт 2,3, като законосъобразно  и  доказано по категоричен начин.  

       С оглед гореизложеното   осн. чл.63 ал. 1 от ЗАНН

                            Р  Е  Ш  И

                ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление  № 18-1158-005711/18.02.2019 год.  на   Началник  сектор  ПП-КАТ-ОДП-Перник в ЧАСТТА му с което на жалбоподателя Ц.Ф.Ц. са наложени  следните наказания:     “Глоба” в  размер на  10лв. на  осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.2 от   ЗДвП  за  извършено  нарушение  по чл.100 ал.1 т.1  от  ЗДвП,   и    „Глоба  в    размер  на  10лева  на   осн. чл.183 ал.1  т.1  пр.3 от   ЗДвП   за  извършено  нарушение  по  чл.100 ал.1 т.2  от  ЗДвП.

             ОТМЕНЯВА Наказателно постановление  № 18-1158-005711/18.02.2019 год.  на   Началник  сектор  ПП-КАТ-ОДП-Перник в ЧАСТТА му с което на жалбоподателя Ц.Ф.Ц.  е  наложено  следното наказание:  “Глоба  в  размер на  20лв.  на  осн.  чл.185  от  ЗДвП  за извършено нарушение  по  чл.147 ал.1  от  ЗДвП.

            РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно  обжалване,  по реда  на Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ,  пред  Пернишки Административен съд  в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                   ПРЕДСЕДАТЕЛ:…………………………..

 

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА

ВС