Решение по дело №1197/2022 на Районен съд - Сливен

Номер на акта: 483
Дата: 7 декември 2022 г.
Съдия: Иван Манчев Димитров
Дело: 20222230201197
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 25 октомври 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 483
гр. Сливен, 07.12.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – СЛИВЕН, I СЪСТАВ, в публично заседание на
двадесет и първи ноември през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:Иван М. Димитров
при участието на секретаря Росица Н. С.а
като разгледа докладваното от Иван М. Димитров Административно
наказателно дело № 20222230201197 по описа за 2022 година
Производството е по реда на чл. 59 – чл. 63 от ЗАНН.
Постъпила е жалба от „Нивел Строй“ ЕООД, представлявано от
управителя инж. Й. Й. срещу НП № РД 27-496/04.10.2022 г. на Заместник-
кмет „ФОИ” на Община Сливен, с което на основание чл. 16 ал.1 т.2 от
Наредбата за реда и условията за извършване на строителни и монтажни
работи на елементи от техническата инфраструктура на територията на
Община Сливен, свързани с разкопаване на общински терени му е наложено
административно наказание глоба в размер на 2000 лв., за нарушение на чл.
5 ал.1 от Наредбата за реда и условията за извършване на строителни и
монтажни работи на елементи от техническата инфраструктура на
територията на Община Сливен, свързани с разкопаване на общински терени,
с която иска НП да бъде отменено изцяло, като незаконосъобразно,
неправилно и необосновано.
В с.з. жалбоподателят, чрез своя пълномощник – юриск. Денислав
Пеянин иска НП да бъде отменено. Претендира за юриск. възнаграждение.
В с.з. въззиваемата страна - наказващия орган се представлява от
юриск. Мавродиева, която иска НП да бъде потвърдено като правилно и
законосъобразно. Претендира за юриск. възнаграждение. Представя писмени
1
бележки.
Въз основа на събраните по делото гласни и писмени доказателства и
доказателствени средства, съдът прие за установена следната фактическа
обстановка :
На 19.08.2022 г. главни специалисти при Община Сливен извършили
проверка във връзка с подадено уведомление с вх. № 4700-7/26.01.2022 г. до
Кмета на Община Сливен за разкопаване при ново строителство, ремонти и
присъединяване на основание чл. 2 от Наредбата за реда и условията за
извършване на строителни и монтажни работи на елементи от техническата
инфраструктура на територията на Община Сливен, свързани с разкопаване на
общински терени на обект „Локално платно на бул. Стефан Караджа“, гр.
Сливен с цел реконструкция на водопроводна мрежа. Било установено, че
нарушената настилка не е възстановена в указаните срокове.
Бил съставен и констативен протокол.
За извършеното на жалбоподателя бил съставен АУАН № 1/29.09.2022
г., с който извършеното нарушение било квалифицирано като такова по чл. 5
ал.1 от Наредбата за реда и условията за извършване на строителни и
монтажни работи на елементи от техническата инфраструктура на
територията на Община Сливен, свързани с разкопаване на общински терени.
Актът бил предявен на жалбоподателя, който след като се запознал със
съдържанието му не е направил възражение.
На основание така съставения АУАН е издадено и обжалваното НП№
РД 27-496/04.10.2022 г..
Горната фактическа обстановка съдът прие за безспорно установена и
доказана въз основа на събраните по делото гласни и писмени доказателства и
доказателствени средства, преценени по отделно и в тяхната съвкупност.
Съдът даде вяра на АУАН № 1/29.09.2022 г. и НП № РД 27-
496/04.10.2022 г., кредитира показанията на разпитаните по делото
актосъставител К. Г.-П. и С. С..
Въз основа на така приетото за установено от фактическа страна, съдът
направи следните правни изводи :
Жалбата е процесуално допустима - подадена е в рамките на
преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от надлежна страна / лице, което
2
е санкционирано /. Разгледана по същество, тя е неоснователна.
НП е обосновано, тъй като приетата в него за установена фактическа
обстановка се подкрепя със събраните по делото гласни и писмени
доказателства и доказателствени средства. АУАН е съставен при спазване
изискванията на чл. 40 и следващите от ЗАНН и съдържа изискуемите по чл.
42 от с. з. реквизити. Административно-наказателната преписка е изпратена
на компетентния наказващ орган, който се е произнесъл в рамките на срока по
чл. 34, ал. 3 от ЗАНН и при спазване на правилата на чл. 52 и следващите от
с. з., а НП съдържа всички изброени от Закона реквизити. В
административно-наказателното производство не е допуснато
незаконосъобразно или неправилно приложение на материалния закон.
Административно наказващия орган след като е преценил събраните по
делото писмени и гласни доказателства, е направил извода, че соченото
административно нарушение, неговото авторство, както и вината на
нарушителя са доказани. С бездействието си жалбоподателя не е изпълнил
нещо правно дължимо: Чл.5.(1) от НРУИСМРЕТИТОССРОТ Лицата,
извършили работи по смисъла на чл.2 и чл. 3 от настоящата Наредба са
длъжни да извършат за своя сметка необходимите възстановителни работи в
сроковете, посочени в уведомлението.. Правната квалификация на
административното нарушение е правилно определена, както правилно е
определено и правното основание за налагане на административното
наказание.
Предвид изложеното съдът прие, че при установяване на
административното нарушение и издаване на наказателното постановление не
са допуснати съществени нарушения на административно-процесуалните
правила. Нарушението е безспорно доказано а наложеното наказание е
правилно определено в минималния му размер- имуществена санкция в
размер на 2000 лв.
Относно твърдението, че АНО не бил оправомощен да издава НП съдът
следва да посочи, че в НП е посочен акта, с който зам. кмета е оправомощен
да издава НП в своя си ресор.
Относно твърдението, че в АУАН било изписано лице, което нямало
представителна власт в наказаното дружество съдът следва да посочи, че в
случая е ангажирана отговорността на ТД в качеството му на ЮЛ а не на а не
3
на физическо лице. Отговорността на ЮЛ е обективна и безвиновна, със
самото осъществяване на деянието се поражда и отговорността.
Относно искането за присъждане на юристк. възнаграждение съдът
следва да осъди ТД да запрати на Община Сливен сумата от 80лв.
Ръководен от гореизложеното, съдът прие, че следва да потвърди
атакуваното НП, ето защо:
Мотивиран от посоченото, съдът



РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА НП № РД 27-496/04.10.2022 г. на Заместник-кмет
„ФОИ” на Община Сливен, с което на „НИВЕЛ СТРОЙ“ ЕООД, ЕИК
*********, със седалище и адрес на управление: гр. Брезник, обл. Перник, ул.
Георги Стефанов № 6, адрес за кореспонденция: гр. София, п.к. 1407, кв.
Хладилника, ул. Сребърна №22, ет.3, общ. Столична, представлявано от
управителя инж.Й. Х. Й., чрез юриск. Денислав Пеянин, с което на основание
чл. 16 ал.1 т.2 от Наредбата за реда и условията за извършване на строителни
и монтажни работи на елементи от техническата инфраструктура на
територията на Община Сливен, свързани с разкопаване на общински терени
му е наложено административно наказание ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в
размер на 2000 лв., за нарушение на чл. 5 ал.1 от Наредбата за реда и
условията за извършване на строителни и монтажни работи на елементи от
техническата инфраструктура на територията на Община Сливен, свързани с
разкопаване на общински терени, като ПРАВИЛНО и
ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
ОСЪЖДА НИВЕЛ СТРОЙ“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и
адрес на управление: гр. Брезник, обл. Перник, ул. Георги Стефанов № 6,
адрес за кореспонденция: гр. София, п.к. 1407, кв. Хладилника, ул. Сребърна
№22, ет.3, общ. Столична, представлявано от управителя инж. Й. Х. Й. да
запрати на община Сливен сумата от 80 лв. представляваща направени по
делото разноски за юрист консулско възнаграждение.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен
4
съд гр. Сливен в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните.
Съдия при Районен съд – Сливен: _______________________
5