Решение по дело №184/2021 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 101
Дата: 16 март 2022 г. (в сила от 17 май 2023 г.)
Съдия: Бойка Михайлова Табакова Писарова
Дело: 20217240700184
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 март 2021 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е  №101

 

гр.Стара Загора, 16.03.2021 год.

 

В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

 

Старозагорският административен съд   в публичното  заседание                                       на         втори февруари през    две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

Председател: БОЙКА ТАБАКОВА

 

                                                                      Членове:           

при секретаря    Албена Ангелова

и в присъствието на  прокурора                                       ,                                                        като разгледа докладваното от  БОЙКА ТАБАКОВА   адм.дело   184 по описа  за 2021год, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и следващите от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 18, ал.5, т.2 от Наредба № 6 от 26.10.2018 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2019 – 2023 г /Наредба № 6/ 26.06.2018г/.

 

Образувано е по жалба от „Йотон-Й.Н.” ЕООД със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, бул.”Цар Симеон Велики” № 112, ет.2, оф.1.2 против Заповед № 03-РД/142 от 14.01.2021г , издадена от Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие”, в частта по т.II, с която е отказано изплащане на финансова помощ по заявление за окончателно плащане по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя“ в общ размер на 90 654.96лв. Изложени са оплаквания за незаконосъобразност на заповедта поради неправилно приложение на материалния закон и нарушение на процесуалните правила. Според жалбоподателя заповедта не съдържа фактически и правни основания, нито конкретни мотиви за извършеното намаляване на финансовото подпомагане. Оспорва твърдението, че има несъответствия в заложените в Технологичната карта на инвестиционния проект и реално изпълнените количества дейности. Твърди, че подаденото от него на 29.07.2020г искане за промяна на площ е одобрено от Изпълнителния директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното /ИАЛВ/ и с новоутвърдените площи с плана за преструктуриране и конверсия не се променя площта на първоначално одобрените за подпомагане имоти. По изложените в жалбата съображения е направено искане за отмяна на оспорения административен акт и връщане на преписката за ново произнасяне. Претендират се разноски.

 

Ответникът – Изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие” гр. София чрез процесуалните си представители юрисконсулт Г. в представено писмено становище и юрисконсулт  Н. в съдебно заседание оспорва жалбата като неоснователна и иска отхвърлянето й. Поддържа, че административният акт е правилен и законосъобразен, тъй като от събраните в хода на съдебното производство доказателства се установява частично неизпълнение на инвестицията – по отношение на площта и одобрените дейности. За имотите по втория план за преструктуриране и конверсия не е допусната промяна, защото е поискана извън регламентирания срок, а щом жалбоподателят е счел, че не може да засади част от тях, е следвало да поиска своевременно замяната им. По подробно изложени съображения отправя искане за отхвърляне на жалбата и присъждане на разноските.  Прави възражение за прекомерност на адвокатския хонорар на жалбоподателя.

 

         Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния спор:

 

         Жалбоподателят „Йотон-Й.Н.“ ЕООД гр. Стара Загора е подал Заявление за предоставяне на финансова помощ с УИН 2908021944970 и ИН ********** и приложенията към него по чл. 12, ал. 11 от Наредба № 6/2018 г. и одобрени със заповед №03-РД/2869 от 19.07.2019 г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие”, за подпомагане по следните подмерки и дейности за подпомагане 1. Промяна на местонахождението на лозята и 2. Подобряване на техниките за управление на лозята /л16 и сл/. Представени са Удостоверение за право на участие по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя“ №133 от 05.03.2019 г., издадено от Изпълнителна агенция по лозата и виното (ИАЛВ) /л.59/, за площ 14,9117 ха с имоти, описани в утвърден План за преструктуриране и конверсия № 133/05.03.2019 г /л.60-85/.

 

         След извършване на административни проверки и проверка на място от Дирекция „Технически инспекторат“ за подмерки „Промяна на местоположението на лозята“ и „Подобряване на техниките за управление на лозята“ е констатирана площ в размер на 13,6527 ха, а именно 1,2590 ха по-малко от заявената в Заявлението и разрешената в Удостоверение за участие по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя“ № 133/05.03.2019 г., издадено от ИАЛВ.

 

         Между Държавен фонд „Земеделие“ гр. София и жалбоподателя като ползвател е сключен Договор №201987 от 05.08.2019 г. на основание чл. 14, ал. 1 от Наредба № 6/ 26.10.2018 г. във връзка със Заповед №03-РД/5262/27.12.2018 г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ /л.214/. Фондът предоставя на ползвателя безвъзмездна финансова помощ /БФП/, представляваща до 75% от стойността на одобрените и реално извършени от ползвателя разходи за изпълнение на подмерки и дейности, извършени от ползвателя по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя”, посочени в чл. 5 от Наредба № 6/2018 г. и посочени в Заявлението за предоставяне на финансова помощ с УИН 2908021944970 и ИН ********** и приложенията към него по чл. 12, ал. 11 от Наредба № 6/2018 г. и одобрени със заповед №03-РД/2869 от 19.07.2019 г. на изпълнителния директор на ДФ „Земеделие”, а именно 1. Промяна на местонахождението на лозята и 2. Подобряване на техниките за управление на лозята.

 

         Съгласно 1.3. от договора ДФЗ може да изплати до 80 на сто от размера на одобрената съгласно т. 2.1. помощ, авансово при условие, че ползвателят е започнал изпълнението на дейностите, предмет на този договор и със заявлението за предоставяне на финансова помощ е заявено авансово плащане и е посочен неговия размер. За представяне на авансово плащане ползвателят подава в ЦУ на ДФЗ заявление, към което прилага оригинал на банкова гаранция (по образец), учредена в полза на ДФЗ в размер на 110% от поисканата за авансово изплащане сума със срок на валидност не по-малко от 4 /четири/ месеца след изтичане срока на изпълнение на всички дейности по настоящия договор.

 

         Площите, върху които ще се изпълняват дейностите, предмет на договора, са утвърдени от Изпълнителната агенция по лозата и виното (ИАЛВ) с план за преструктуриране и конверсия (ППК) № 133 от 05.03.2019 г. и са описани в Приложение № 1 към договора. Първоначално одобрената финансова помощ въз основа на Приложение № 1 към чл.8, ал. 1 - пределни цени по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя” на Наредба № 6/2018 г. е в общ размер на 657 779.91 лева и включва:

Промяна на местонахождението на лозята:

А. Площ -13.6527 ха;Б.Инвестиция-556 877.25 лв.; В. Финансова помощ - 417 657.94лв. (75 % от Б)

Дейност - Засаждане

А. Площ -13.6527 ха; Б. Инвестиция - 434 685.58 лв.; В. Финансова помощ - 326 014.19 лв. (75% от Б)

Дейност - Изграждане на подпорна конструкция

А. Площ -13.6527 ха; Б. Инвестиция -122 191.67 лв.; В. Финансова помощ - 91 643.75 лв. (75% от Б)

Подобряване на техниките за управление на лозята:

А.Площ -13.6527 ха; Б. Инвестиция - 320 162.62лв.; В. Финансова помощ -240 121.97лв. (75 % от Б)

Дейност - Изграждане на подземни колектори за дренаж, шахти и канали за отводняване

А. Площ —13.6527 ха; Б. Инвестиция -141 967.72 лв.; В. Финансова помощ -106 475.79 лв. (75% от Б)

Дейност - Изграждане на автоматизирани системи за капково напояване

А. Площ -13.6527 ха; Б. Инвестиция -178 194.90 лв.; В. Финансова помощ -133 646.18 лв. (75% от Б).

         С допълнително споразумение № 2/ 06.07.2020г срокът за извършване на дейностите по договора е определен до 15.09.2020г /л.334/.

 

          Подаденото Заявление за авансово плащане по мярка „ПКК от Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019-2023 г е одобрено със Заповед №03-РД/3956/25.09.2019 г за  финансова помощ в размер на 526223,92 лв. по дейности „Промяна на местоположението на лозята“, „Изграждане на автоматизирани системи за капково напояване“, „Изграждане на подземни колектори за дренаж, шахти и канали за отводняване“ за площ 13,6527 ха /л.261 /. Видно от Оторизационно писмо №SVI 1820/02.10.2019 г. за авансово плащане, е оторизирана сума в размер на 526223,92 лева /л.291/.

 

          Със Заповед №РД 12-523/21.08.2020 г. на ИАЛВ е  утвърдена  корекция в ППК №133/05.03.2019 г., във връзка с искане с вх.№05-09-625 от 29.07.2020 г. от „Йотон-Й.Н.“ ЕООД. С писмо вх.№ 02-1700/742 от 27.98.2020г ДФЗ е уведомен за корекцията /л.364-391/. С писмо изх.№ 02-2600/19618 от 15.09.2020г жалбоподателят е уведомен, че ДФЗ не приема промяната и запазва първоначално договорените имоти, тъй като не е спазен срокът по чл.22, ал.1 от Наредба № 6/ 16.10.2018г – до един месец преди изтичане на договора, който е 15.09.2020г, а уведомителното писмо от ИАЛВ е получено на 27.08.2020г

 

         От ИАЛВ е издадено Удостоверение за приключени дейности по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя“ №95/24.09.2020 г., с което се удостоверява, че въз основа на направената теренна проверка „Йотон-Й.Н.“ ЕООД е приключило подмерки „Промяна на местоположението на лозята“, чрез дейности „Засаждане“ и „Изграждане на подпорна конструкция“, и „Подобряване на техниките за управление на лозята“, чрез дейности „Изграждане на автоматизирани системи за капково напояване“ и „Изграждане на подземни колектори за дренаж, шахти и канали за отводняване“ на площ от 13,6527 ха върху имоти, описани в утвърден План за преструктурирани и конверсия № 133/05.03.2019 г. /л.561/.

 

         На 25.09.2020 г жалбоподателят подава Заявление за окончателно плащане на мярка „ПКК“ от Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019-2023 г /л.393-395/. По Заповед №428453/29.12.2020 г. Технически инспекторат „Разплащателна агенция“ е извършена на проверка на място, започнала на 30.12.2020г, /л.730/731/, съставен е доклад „Проверка на място преди окончателно плащане“, мярка ПКК /л.731-771/. Установено е, че от заявените 17 парцела с обща площ по договора 13,6527 ха, на 6 парцела с площ 1,6944 ха не са били извършени заявените дейности. Жалбоподателят чрез своя пълномощник е запознат с резултатите от доклада, видно от отбелязването на стр. 5 от доклада /л.732, 772/.

 

         С оспорената Заповед №03-РД/142 от 14.01.2021 г. на Изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ се одобрява изплащане на финансова помощ по заявлението за окончателно плащане в размер на 40901,03 лева, от които по подмярка „Промяна на местоположението на лозята“, дейност „Засаждане“  - 1540.17лв и „Изграждане на подпорна конструкция“  - 1437.80лв, по подмярка „Подобряване на техниките за управление на лозята“, дейност „Изграждане на подземни колектори за дренаж, шахти и канали за  отводняване“ – 3 984.60лв и „Изграждане на автоматизирани системи за капково напояване“ – 3984.60лв,  за площ  11,9583 ха /л.677/. Изложени са мотиви, че след извършената проверка  на място е констатирана площ за всяка дейност с 1.6944 ха по-малко от договорената, което налага санкция в размер на 76 924.70лв. Сумата е оторизирана с Оторизационно писмо за окончателно плащане след авансово плащане №SVI 2041/12.01.2021 г /л.680/.

 

         По делото е прието  като доказателство становище от дирекция „Правна“ на ДФЗ относно заявлението на жалбоподателя за окончателно плащане /л.838/.

 

         По искане на ответника е допусната и изпълнена комплексна съдебно-техническа и икономическа експертиза, чието заключение е прието без оспорване от страните. Вещото лице е взело предвид резултата от проверка на място, според който от заявените 17 парцела с обща площ по договора 13,6527 ха, на 6 парцела с площ 1,6944 ха не са били извършени дейности по подмярка „Промяна на местонахождението на лозята“, дейност „Засаждане“ и “Изграждане на подпорна конструкция“, подмярка „Подобряване на техниките за управление на лозята“, дейност „Изграждане на подземни колектори за дренаж, шахти и канали за отводняване“ и „Изграждане на автоматизирани системи за капково напояване“. Изчислило е размера на окончателно одобрената финансова помощ в левове по подмерки и дейности за всяка подмярка/ дейност като е описано как са получени сумите по видове дейности и това е представено в табличен вид. В заключението е даден подробен отговор по какъв начин се формират и какво включват санкцията от 76 924,70 лева и редукциите в общ размер 13 730,26лв по пера и дейности. Видно е, че изчисленията на експерта за напълно съвпадат с посочените съответни суми в оспорената заповед. От допълнителното заключение се установява, че няма промяна в размера на площта на имотите по Договор №201987 от 05.08.2019 г. -13,6527ха, с оглед плана за преструктуриране и конверсия, заявен на 29.07.2020 г. от жалбоподателя одобрен/утвърден със Заповед №РД-12-523/21.08.2020 г. на ИАЛВ -13,6527ха.

 

         Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146 от АПК, намира за установено следното от правна страна:

 

         Подадената жалба от „Йотон-Й.Н. ЕООД е депозирана от легитимирано лице - нейн адресат, против акт, подлежащ на съдебно оспорване и контрол за законосъобразност. Предвид това и като подадена в законоустановения 14-дневен срок от съобщаването на административния акт на 19.01.2021г се явява процесуално допустима.

 

         Разгледана по същество, жалбата е частично основателна. 

 

         Процесният административен акт е издаден от материално компетентен орган по смисъла на чл.18, ал.5 от Наредба № 6/ 26.10.2018г, а именно изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие” в предвидената от закона писмена форма. В него са изложени фактически и правни основания, които кореспондират помежду си. Мотивите към административния акт могат да бъдат изложени и отделно от самия акт в друг документ към преписка. Отделното излагане на мотивите, послужили като основание за приемане на административния акт е допустимо и е в съответствие с Тълкувателно решение № 16/1975 г. на ОСГК на Върховния съд. Доколкото в заповедта е налице изрично позоваване на проверката на място, то изложените в доклада от проверката фактически обстоятелства имат допълващ мотивите характер относно приетото неизпълнение на договора от страна на бенефициера. Неоснователно се твърди от жалбоподателя, че не е запознат с доклада, тъй като негов упълномощен представител е присъствал на проверката и е отразил 

 

         За да издаде обжалваният административен акт, ответният орган се е позовал на установеното от извършени проверки на място по смисъла на чл. 49 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 и чл.17 от Наредба № 6/ 26.10.2018г в приложимата към момента на постановяване на акта редакция за установяване на изпълнението на дейностите по договора и съответствие на изпълнените операции с тези по технологичната карта. Направената констатация, че  изпълнението за всяка дейност по площ е с 1,6944 ха по-малко от договорената площ, се основава на  предварително одобрените и договорени дейности за конкретни площи, съобразно ПКК № 133/ 05.03.2019г. Одобрената от ИАЛВ замяна на включените в инвестиционния проект имоти с други не е одобрена от ДФЗ, тъй като той  е отказал да се сключи анекс по Договор №201987 от 05.08.2019 г за исканите промени. Постановеният изричен отказ, обективиран в писмо изх.№ 02-2600/19618 от 15.09.2020г, не е обжалван и представлява стабилен административен акт. В настоящото производство не е допустимо съдът да го подлага на инцидентен контрол за законосъобразност, с оглед на което ирелевантни са доводите на жалбоподателя за спазен срок на подаване на искането за промяна и несвоевременно произнасяне на ИАЛВ като обстоятелства, които се отразяват на преценката за извършване на окончателно плащане по договора.

 

         Бенефициерът дължи изпълнение на договора съобразно действащите му клаузи, включително относно площите, върху които ще се осъществяват дейностите. Следователно няма значение, че е реализирал изпълнение върху други площи и като цяло е спазил общата договорена площ. По делото  се установява по безспорен начин в какво практически се изразява неизпълнението на сключения между страните договор, явяващо се основание за редуциране на финансовата помощ. Жалбоподателят не спори, че не е извършил нито една от дейностите върху конкретни 6 парцела с площ 1,6944 ха – предмет на договора и описани в доклада от проверката на място.

 

         Програмите за подпомагане в лозаро-винарския сектор са уредени в Раздел 4  от Регламент (ЕС) № 1308/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за установяване на обща организация на пазарите на селскостопански продукти и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 922/72, (ЕИО) № 234/79, (ЕО) № 1037/2001 и (ЕО) № 1234/2007.  В чл. 54 от делегиран Регламент (ЕС) 2016/1149 НА Комисията от 15 април 2016 година за допълване на Регламент (ЕС) № 1308/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на националните програми за подпомагане в лозаро-винарския сектор и за изменение на Регламент (ЕО) № 555/2008 на Комисията са регламентирани общите принципи за изплащане на помощта като в §4 е посочено как се процедира, когато операции не са изпълнени на цялата площ, за която е поискано подпомагане. Предвидено е плащане на сума, съответстваща на частта от операцията, която е изпълнена, или, в случай на авансови плащания, възстановяване сумата, изплатена в съответствие с частта, която не е изпълнена. Аналогично е уговорено в  раздел VIII от Договор №201987 от 05.08.2019 г -  при неизпълнение на задълженията си бенефициерът носи отговорност като в чл.8.1. са изрично предвидени действията на фонда. При окончателно плащане след авансово изплатена помощ и констатирана разлика в размер до 20 на сто между договорената площ и площта, върху която реално са извършени дейностите, б“б“ от цитирания текст предвижда договорената финансова помощ да се редуцира съобразно площта, върху която са извършени дейностите, като разликата се прихваща от сумата, подлежаща на доплащане до пълния размер на одобрената финансова помощ по договора. В настоящия случай, видно от заключението на съдебната експертиза, неизпълнението е върху площ 1,6944 ха, което съставлява 12,41 на сто. На тази база правилно е изчислена редукцията на финансовата помощ по всяка подмярка и е формиран общ размер от 13 730,26лв. Не са ангажирани доказателства, че изпълнението на останалите действия не e било възможно поради непреодолима сила или извънредни обстоятелства по смисъла на член 2, параграф 2 от Регламент (EC) № 1306/2013. Поради това съдът счита, че оспорената заповед за отказ на изплащане на сумата е законосъобразна в тази част като постановена при правилно приложение на материалния закон и спазване на процесуалните правила, жалбата срещу нея е неоснователна.

 

      По отношение наложената санкция в размер на 76 924.70лв в заповедта няма посочени фактически и правни основания, съгласно чл.59, ал.2, т.4 от АПК, което представлява съществено нарушение на изискването за форма на административния акт. Санкции /извън редукциите/ не са предвидени в приложимите и цитирани по-горе регламенти, такива не се съдържат в Договор №201987 от 05.08.2019 г. В разпоредбата на чл.111 ал.7 от приложимата Наредба № 6/ 26.10.2018г е предвидено в случаите на констатирано неизпълнение на задължения по договора от страна на ползвателя на помощ, установено при извършване на административна проверка и/или на проверка на място, договорираната помощ да се преизчислява. В процесната заповед няма изрично посочване за реда и начина, по който е определен размерът на санкцията от 76 924.70лв. В приетата комплексна съдебно-техническа и икономическа експертиза се потвърждават сумите по изчисленията, залегнали в оспорения акт, но дори вещото лице не е посочило на каква база са направени, а от друга страна  - експертиза не може да замести липсващите мотиви. Въпреки получената аритметична идентичност на данните по заповедта и заключението на експерта, съвкупните доказателства по делото не позволяват формирането на несъмнен извод за правилността и законосъобразността на решението на ДФЗ, доколкото липсват конкретно изложени съображения защо се отказва частично изплащането на финансова помощ в размер на 76 924.70лв по заявката за окончателно плащане на жалбоподателя. След като административният акт не съдържа ясно изложение на правните и фактически основания, поради наличието на които е издаден частичен отказ за финансово подпомагане, основателно е оплакването на жалбоподателя, че съществено се затруднява защитата му срещу него.

 

     Предвид гореизложеното съдът намира, че неизлагането на мотиви в обжалваната  Заповед № 03-РД/142 от 14.01.2021г на Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие”,  в частта по т.II, с която е отказано изплащане на финансова помощ в размер на 76 924.70лв /наложена санкция/, представлява съществен порок на акта, тъй като не дава възможност на адресата за защита и препятства правилното упражняване на съдебния контрол за законосъобразност. Поради това следва да бъде отменена в посочената част,  а делото да бъде върнато като преписка на административния орган за ново произнасяне по заявлението за окончателно плащане на жалбоподателя при спазване на указанията по тълкуване и прилагане на закона, дадени в настоящото решение.

 

      С оглед своевременно направените искания от страните на всяка следва да се присъдят разноски съобразно изхода на спора. Съдът съобрази инвокираното от процесуалния представител на ответника  възражение по чл. 78, ал. 5 ГПК, вр. с чл. 144 АПК за прекомерност на адвокатското възнаграждение на жалбоподателя в размер на 3912 лв и го намира за неоснователно предвид фактическата и правна сложност на делото. Размерът несъществено надвишава минималния по чл.8, ал.1, т.4 от Наредбата за минималните размери на адвокатските възнаграждения. На жалбоподателя следва да бъдат присъдени разноски за заплатената държавна такса от 50лв, депозит за експертиза от 300лв и адвокатско възнаграждение по договор за правна защита и съдействие от 27.01.2021г /л.708-709/, съразмерно на уважената част от претенцията, в общ размер на 3623лв. Аналогично, на ответника следва да се присъдят разноски за поисканото юрисконсултско възнаграждение от 300лв /ненадвишаващо размера по чл.24 от Наредбата за правната помощ/ и експертиза от 740лв, съразмерно на отхвърлената част,  в общ  размер на 156лв.

 

      Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2 във връзка с чл.173, ал.2 и чл.143, ал.1 и ал.3 от АПК, съдът 

 

Р     Е     Ш     И     :

 

ОТМЕНЯ по жалба от „Йотон-Й.Н.” ЕООД със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, бул.”Цар Симеон Велики” № 112, ет.2, оф.1.2 Заповед № 03-РД/142 от 14.01.2021г, издадена от Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие”, в частта по т.II, с която е отказано изплащане на финансова помощ по заявление за окончателно плащане по мярка „Преструктуриране и конверсия на лозя“ от Национална програма за подпомагане на лозаро- винарския сектор 2019-2023 г. от 25.09.2020 г, в размер на 76 924.70лв,  като незаконосъобразна.

 

ВРЪЩА преписката на Изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие” за ново произнасяне по заявлението за окончателно плащане на „Йотон-Й.Н.“ ЕООД гр.Стара Загора от 25.09.2020 г, при спазване на дадените указания по тълкуване и прилагане на закона.

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Йотон-Й.Н.” ЕООД гр.Стара Загора  в останалата част, като неоснователна.   

 

ОСЪЖДА „Йотон-Й.Н.” ЕООД със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, бул.”Цар Симеон Велики” № 112, ет.2, оф.1.2 ДА ЗАПЛАТИ на Държавен фонд „Земеделие” гр.София, бул.Цар Борис ІІІ” № 136 сумата 156 /сто петдесет и шест/лв за направени разноски.

 

ОСЪЖДА Държавен фонд „Земеделие” гр.София, бул.Цар Борис ІІІ” № 136 ДА ЗАПЛАТИ на  Йотон-Й.Н.” ЕООД със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, бул.”Цар Симеон Велики” № 112, ет.2, оф.1.2  сумата 3623 /три хиляди шестстотин двадесет и три/ лв за направени разноски.

 

Решението  подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред ВАС на РБ.

 

 

 

                                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: