Решение по дело №2/2022 на Административен съд - Ловеч

Номер на акта: 76
Дата: 12 април 2022 г. (в сила от 12 април 2022 г.)
Съдия: Любомира Любенова Кръстева
Дело: 20227130700002
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 януари 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

гр. Ловеч, 12.04.2022 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

ЛОВЕШКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, VІ административен състав, в открито съдебно заседание на осми април две хиляди двадесет и втора година в състав:  

                                       ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЛЮБОМИРА КРЪСТЕВА

 при секретаря Татяна Тотева, като разгледа докладваното от СЪДИЯ ЛЮБОМИРА КРЪСТЕВА адм. дело № 2 по описа на съда за 2022 г. и на основание данните по делото и закона, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производство по чл. 38 от Закон за държавната собственост.

Административното дело е образувано по жалба с вх.№ 1/04.01.2022 г., подадена от Б.Н.Д. ЕГН **********, М.В.Д. ЕГН ********** и Б.В.Д. ЕГН **********,***, чрез адв. Х.И. от ЛАК, против Решение № 794/16.11.2021 г. на Министерския съвет на Р България за отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нуждa за изграждане на Обект „Автомагистрала „Хемус“, участък от км 166+144 от идейния проект на НКСИП ≡ 167+572 по техническия проект от 2020 г. (след пресичане с път ІІІ-301) до км 189+344 от идейния проект на НКСИП ≡ 190+771,67 по техническия проект от 2020 г. (след пресичането с път ІІІ-303), на територията на област Ловеч и област Велико Търново, съгласно одобрен устройствен план – парцеларен план, одобрен с влязла в сила Заповед № РД-02-15-12/02.02.2021 г. на заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството, имоти и части от имоти – частна собственост, намиращи се в землищата на с.Крушуна, гр.Летница и с.Горско Сливово, община Летница, област Ловеч, с. Чавдарци, община Ловеч, област Ловеч, гр. Сухиндол, община Сухиндол, област Велико Търново, гр.Павликени, с.Върбовка и с.Бутово, община Павликени, област Велико Търново, подробно описани в приложението по вид, площ, местонахождение, размер на паричното обезщетение и собственици.

Оспорва се решението в частта относно отчуждаването и определянето на размера на обезщетението за отчуждаването на площ от 8,626 дка, собствен на жалбоподателите наследствен имот с № 40261.17.25 в землището на с.Крушуна, общ. Летница, обл. Ловеч, представляващ НИВА с обща площ от 8,626 дка, ІV категория, с определено обезщетение в размер на 4685 лв.

В жалбата оспорващите излагат, че решението на МС не е издадено в предвидената от закона форма, при съобразяване с приложимия закон и при спазване на процедурата, както и че не е в съответствие с целта на закона. Иска се изменение на решението в частта за определеното обезщетение за отчуждения имот.

В съдебно заседание жалбоподателите се представляват от адв. И., който поддържа жалбата, като излага доводи по съществото на спора. Претендират се сторените по делото разноски.

Ответникът Министерски съвет не изпраща представител в съдебно заседание. В писмени становища по делото оспорва жалбата като неоснователна с доводи за законосъобразност на решението на МС в оспорената част като издадено от компетентен орган, в предвидената от закона форма, при съобразяване с приложимия закон, при спазване на процедурата и в съответствие с целта на закона. Оспорва допълнителното заключение на вещото лице. Претендира разноски за юрисконсултско възнаграждение.

Заинтересованата страна Министърът на регионалното развитие и благоустройството не се явява и не се представлява. В писмени молби оспорва жалбата като неоснователна и недоказана и заявява, че не следва да бъде кредитирано допълнителното заключение на вещото лице с вх. № 1456/04.04.2022 г. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Заинтересованата страна Министърът на финансите, в съдебно заседание не се явява и не се представлява. С писмена молба ангажира становище за неоснователност и недоказаност на жалбата.

Заинтересованата страна Агенция „Пътна инфраструктура” гр. София в съдебно заседание не се представлява. В писмено становище от упълномощен юрисконсулт излага доводи за неоснователност на жалбата и за правилност и законосъобразност на решението на МС в оспорената част. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

С Решение № 250/25.04.2013г. на Министерския съвет (л. 138) републикански път А-2 „София-Ботевград-Шумен-Девня-Варна“, част от който е и Автомагистрала „Хемус“, е обявен за обект с национално значение по смисъла на §5, т.62 от Допълнителните разпоредби на Закона за устройство на територията и за национален обект по смисъла на §1 от Допълнителните разпоредби на ЗДС.

Предпоставка за извършване на отчуждаването е наличието на влязъл в сила подробен устройствен план – парцеларен план, и в случая такъв е одобрен с влязла в сила Заповед №РД-02-15-12 от 02.02.2021г. на Заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройство (л. 139 и следв.), предвиждащ изграждането на национален обект: „Автомагистрала „Хемус“, участък от км 166+144 от идейния проект на НКСИП = 167+572 по техническия проект от 2020г. (след пресичането с път ІІІ-301) до км 189+344 от идейния проект на НКСИП = км 190+771,67 по техническия проект от 2020г. (след пресичането с път ІІІ-303).

От Агенция „Пътна инфраструктура“ е направено мотивирано искане за отчуждаване до министъра на финансите и до министъра на регионалното развитие и благоустройството, като към него са приложени документите, изброени в чл.34, ал.2 от ЗДС.

Направено е предложение от двамата министри до МС за отчуждаване на имотите, с приложен към него съвместен доклад и изискуемите от чл.34а, ал.4 от ЗДС приложения. Решението е разгласено по реда на чл.34а, ал.3 от ЗДС. В табличен вид са определени имотите за отчуждаване с техните характеристики, вид, местонахождение, размер и данни за собствениците. Приложена е финансова обосновка и оценка на имотите, извършена в административното производство от лицензиран оценител, който е изготвил оценителски доклад за определяне на равностойно парично обезщетение на засегнатите имоти.

С Решение № 794/16.11.2021г. на Министерски съвет на Република България в оспорената му част, е определено обезщетение в размер на 4685 лв. за отчуждаването на площ от 8,626 дка от съпритежавания от тримата жалбоподатели имот с № 40261.17.25 в землището на с.Крушуна, общ. Летница, обл. Ловеч, представляващ НИВА с обща площ от 8,626 дка, ІV категория.

Ответникът е приложил административната преписка по издаване на обжалвания акт, експертната оценка (оценителски доклад) за обезщетение на частта от отчуждения имот, както и удостоверение по чл.32, ал.4 от ЗДС с пазарни аналози на магнитен носител, изпратени от Агенция по вписванията на Агенция „Пътна инфраструктура”. По делото са събрани писмени доказателства, назначена е съдебно-оценителна експертиза. По искане на жалбоподателя е допуснато допълнително заключение на вещото лице.

Въз основа на така приетото от фактическа страна, съдът направи следните правни изводи:

Жалбата е подадени в срок, от лица, притежаващи активна процесуална легитимация и с интерес от оспорване, и пред местно компетентния административен съд по местонахождение на отчуждавания имот, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество в съвкупност със събраните по делото доказателства и становищата на страните, Ловешки административен съд, шести административен състав намира жалбата за основателна по следните съображения:

Предмет на съдебен контрол е Решение № 794/16.11.2021г. на Министерски съвет на Република България за отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект „Автомагистрала Хемус”, участък от км 166+144 от идейния проект на НКСИП = 167+572 по техническия проект от 2020г. (след пресичането с път ІІІ-301) до км 189+344 от идейния проект на НКСИП = км 190+771,67 по техническия проект от 2020г. (след пресичането с път ІІІ-303), на територията на област Ловеч и област Велико Търново, издадено на основание чл. 34а, ал. 1 във връзка с чл. 34б от ЗДС и §1 от ДР на ЗДС. 

Съгласно разпоредбата на чл. 34а, ал. 1 от ЗДС отчуждаването на имоти и части от имоти - частна собственост, предназначени за изграждането на национални обекти, се извършва с решение на Министерския съвет по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите.

Според §1 от ДР на ЗДС, национален обект е обект, определен като такъв със закон, както и подробно посочени инфраструктурни обекти, определени като национални обекти с решение на Министерския съвет. Както бе изложено, с решение № 250/25.04.2013г. на Министерския съвет републикански път А-2 „София-Ботевград-Шумен-Девня-Варна“, част от който е и Автомагистрала „Хемус“, е обявен за обект с национално значение по смисъла на §5, т.62 от ДР на Закона за устройство на територията и за национален обект по смисъла на §1 от ДР на ЗДС. След като обектът, за който се извършва отчуждаването е национален обект, то компетентен да издаде процесното решение е именно министерския съвет.

Оспореното решение е постановено от Министерски съвет, по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите. С него са отчуждени имоти/части от имоти-частна собственост, предназначени за изграждането на национален обект-автомагистрала. По изложените съображения съдът приема, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в границите на неговата териториална и материалноправна компетентност, чиито режим за издаване е регламентиран със Закона за държавната собственост. 

Решението е издадено в изискуемата от закона форма, като издателят му е посочил наличието на държавната нужда, за която се отчуждават имотите, видът, местонахождението и размерът им, стойността на дължимото обезщетение и собствениците на имотите, с което е изпълнил изискването за съдържание, регламентирано в чл.34б от ЗДС.

Съдът не констатира при издаване на обжалваното решение да е допуснато съществено нарушение на административно-производствените правила. Спазена е регламентираната в чл.34, чл.34а и чл.34б, ал.2 от ЗДС процедура за вземане на решението.

Предпоставка за извършване на отчуждаването е наличието на влязъл в сила Подробен устройствен план – Парцеларен план (ПУП-ПП), който предвижда изграждането на национален обект „Автомагистрала „Хемус“ за процесния участък.

Няма спор по делото, а и видно от данните към административната преписка, обектът, който ще се изгражда и за чиито нужди е извършено процесното отчуждаване, е предвиден с влязъл в сила ПУП-ПП, одобрен с влязла в сила на 20.02.2021 г. Заповед № РД-02-15-12/02.02.2021г. на Зам.-министъра на регионалното развитие и благоустройството (обн. ДВ, бр. 10 от 2021г.). В табличен вид са представени имотите и частите от имоти за отчуждаване, включително и в землището на с. Крушуна, с техните характеристики, вид, местонахождение, размер и данни за собствениците. Приложена е финансова обосновка, възлагателно писмо и оценка на имота, извършена в административното производство (оценителски доклад за определяне на равностойно парично обезщетение). Оценката на имота в административното производство е извършена от лицензиран оценител на имоти, отговарящ на определените в ЗДС изисквания (чл.38, ал.9 вр. с § 1а, т.3 от ДР на ЗДС).

Видно от приложения по делото оценителски доклад, равностойното парично обезщетение, в т.ч. относно процесния имот, е определено при осигурено удостоверение от Службата по вписванията, придружено с копие на всички вписани сделки с имоти – реални пазарни аналози, отговарящи на изискванията на чл.32, ал.4 и §2 от ЗДС, като оценката е извършена по реда на чл.32, ал.2 от ЗДС, т.е. методът на изготвяне на възложената оценка е въз основа на „пазарни цени на имотите с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания” – имоти в земеделска територия, намиращи се в едно и също землище, по пазарни цени по смисъла на §1а, т.2 от ДР на ЗДС. В конкретния случай са взети предвид сделки със земеделски земи, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката и вписани в Служба по вписванията гр. Ловеч.

По отношение приложението на материалния закон съдът съобрази следното:

Съгласно чл.32, ал.1 от ЗДС, имоти и части от имоти – собственост на физически или юридически лица, могат да се отчуждават принудително за задоволяване на държавни нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, след предварително и равностойно обезщетение.

Равностойното парично обезщетение за имотите, предмет на отчуждаване, се определя в съответствие с предназначението, което те са имали преди влизането в сила на подробния устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект и за който е налице влязло в сила разпореждане за допускане на предварително изпълнение въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания – чл.32, ал.2 от ЗДС.

В §1а, т.1 от ДР на ЗДС е дадена легална дефиниция на понятието „равностойно парично обезщетение” – това е цената на отчуждавания имот или част от имот, определена по реда на този закон.

Тоест, парично обезщетение е дължимо само за имота или частта от него, която се отчуждава, и то се формира от оценката на този имот. Едновременно с това, съгласно §1а, т.2 от ДР на ЗДС, „пазарни цени” са осреднените цени от всички сделки с имоти за покупко-продажба, замяна, учредяване на вещни права или прехвърляне на собственост срещу задължение за строителство, ипотека – обезпечаваща покупко-продажба на имот, продажбите чрез търг от държавни и частни съдебни изпълнители, държавните институции и общините, както и други възмездни сделки, с изключение на тези с предмет идеални части от имоти, по които поне една от страните е търговец, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката и вписани в службата по вписванията по местонахождението на имота.

Съгласно §1а, т.4 от ДР на ЗДС, приложим с оглед изискването на чл.32, ал.2 от ЗДС и съотнесен към настоящия случай, „имоти, намиращи се в близост до отчуждавания” са имотите, които са разположени в едно и също землище в земеделските територии.

Видно е от изготвената в хода на административното производство експертна оценка, въз основа на чието заключение е определено обезщетението в оспореното решение, че оценителят, след надлежна проверка на вписаните сделки в същото землище и установяване наличието на поне две сделки, е приложил метода по чл.32, ал.2, вр. §1а, т.2 от ДР на ЗДС.

Според приложения по делото оценителски доклад, равностойното парично обезщетение за частта от процесния имот е определено по реда на чл.32, ал.2 от ЗДС, като са взети предвид три сделки със земеделски земи в периода 12.02.2020г. - 12.02.2021г. в землището на с. Крушуна. Две от сделките са с предмет покупко-продажба само на земеделски земи с начин на трайно ползване „ливада“, а предмет на третата сделка са няколко имота – земеделски земи с начин на трайно ползване „нива“, „пасище“ и „зел. градина“. За землището на с. Крушуна, община Летница оценителят е определил осреднена цена в размер на 543,16 лв./дка. Този размер на обезщетение за отчуждената част от процесния имот съответно е определен и в Решение № 794/16.11.2021г. на МС.

Във връзка с оспорването размера на обезщетението съдът е допуснал съдебно-оценителна експертиза.

Съгласно заключението с вх. № 893/21.02.2022 г., изготвено от вещото лице по реда на чл.32, ал.2 от ЗДС, вр. с §1а от ДР на ЗДС, при използване на същите пазарни аналози като тези, съдържащи се в оценителския доклад до административния орган, пазарната цена за отчуждавания имот с идентификатор 40261.17.25 в землището на с. Крушуна е 543,16 лв./дка или общо 4685 лв.

От Служба по вписванията Ловеч са представени общо 21 броя сделки, от които в оценката са използвани само 3 броя сделки като пазарни аналози, отговарящи на изискванията на § 1а, т.2 от ДР на ЗДС.

Останалите 18 броя сделки не са използвани като пазарни сделки, тъй като при някои от тях има извършени сделки с идеални части, други представляват констативни нотариални актове, възбрани, договори с Община Летница, сделки със застроени имоти и други. Използваните три сделки при определяне на равностойното парично обезщетение от вещото лице по допуснатата първоначално съдебно-оценителна експертиза по делото са описани изчерпателно в табличен вид в заключението. От него се установява, че пазарната стойност на отчуждаемата част от имота, определена по правилата на ЗДС, съвпада с оценката, определена с решението на МС в оспорената му част.

Въз основа на направеното възражение по правилността на определянето в оценителния доклад на сделките, които са пазарни аналози, и оспорване на заключението на вещото лице, изготвено върху същите пазарни аналози, по искане на жалбоподателя е допуснато извършването на допълнителна СТЕ. Възражението е относно двете сделки, които са само с имоти с начин на трайно ползване „ливада“, напълно различен НТП от отчуждавания имот, при наличието на други сделки, в които са включени земеделски земи – ниви, какъвто е и отчуждаваният имот, но не са включени при изготвянето на оценката от административния орган, както и в оценката на вещото лице по делото.

Като сделки, които отговарят на изискванията на ЗДС за определяне на пазарни аналози са посочени тези по Нотариален акт № 16, вх. peг. № 5692 от 17.11.2020г. на СВ Ловеч и Нотариален акт за покупко-продажба на недвижими имоти № 176, вх. peг. № 2112 от 12.05.2020г. на СВ Ловеч. 

С допълнително заключение вх.№ 1456/04.04.2022 г. вещото лице е определило пазарната стойност на частта от недвижимия имот, предмет на отчуждаване, като за пазарни аналози са използвани всички сделки, в които се включват и поземлени имоти, представляващи земеделски земи с НТП ниви, както следва: Нотариален акт № 16 от 17.11.2020г. и Нотариален акт за покупко-продажба на недвижими имоти № 176 от 12.05.2020 г.

Съгласно допълнителното заключение, за землището на с. Крушуна е определена осреднена цена от 809,98 лв./дка равностойно парично обезщетение, като обезщетението за процесния поземлен имот 40261.17.25 е следната: 8,626 дка х 809,98 лв./дка = 6987 лв. Оценката е изготвена по реда на чл.32, ал.2 във вр. с § 1а от ДР на ЗДС, като са използвани за пазарни аналози цитираните два нотариални акта с предмет на продажба ниви.

Първият НА е с предмет на продажба 6 ниви, от които четири от четвърта категория, а два от по-ниска пета категория, както и два други имота с начин на трайно ползване – зеленчукова градина и пасище. Общата цена за покупката на имотите е 48 000 лв., без разграничаване на имотите по НТП и определяне на индивидуални продажна цена. Зеленчуковата градина и пасището са имоти с друг НТП, но в случая цената по нотариалния акт е определена общо за всички имоти, а делът на зеленчуковата градина и пасището като площ са незначителни спрямо площта на нивите, предмет на сделката.

Вторият НА включва две ниви от четвърта категория и две лозя. Общата цена за покупката на имотите е 18 800 лв.

В доклада от оценителя, съдържащ се в административната преписка, е отбелязано, че „прецизният оглед на място установи, че тези насаждения са амортизирани и изоставени, а терените под тях необработваеми“, „насажденията са завършили експлоатационния си период“, както и „предмет на оценката, изготвена по реда на ЗДС, са само земеделските земи (терените върху които са създадени тези погинали вече насаждения)“.

Според приложеното писмо изх. № РД-12-02-363-1 от 16.04.2021г. на ОСЗ Ловеч „всички имоти с начин на трайно ползване НТП лозе и НТП овощни насаждения, попадащи в трасето на магистралата, са възстановени по реда на ЗСПЗЗ с този НТП. Няма имоти, които да са засадени с нови трайни насаждения, както и такива, които да се ползват като насаждения към момента. От 1991г. тези имоти са пустеещи и не се използват като овощни градини и лозя“.

От изложеното следва извода, че лозята в землището на с.Крушуна, въпреки вписания НТП, не се ценят като трайни насаждения, а единствено като земя/терен, върху които тези насаждения са се намирали. С оглед общо определената цена по тази сделка и възможността според площта на продаваемите имоти да се определи осреднена цена на дка от терена, е напълно възможно да се определи пазарната цена на дка за имотите с НТП „нива“.

По изложените съображения съдът намира, че неправилно административният орган не е използвал като пазарен аналог посочения от ПП на жалбоподателите нотариален акт от 12.05.2020 г., който съдържа сделки с ниви със същия начин на трайно ползване като отчуждавания имот.

Съдът приема, че допълнителното заключение с вх.№ 1456/04.04.2022 г., изготвено при поне два пазарни аналога, които включват сделки с ниви, и спазено изискването за използване като пазарни аналози имоти с еднакво предназначение, начин на трайно ползване и сравнително сходни характеристики, се явява най-близко до определянето на равностойно обезщетение, така че жалбоподателите да могат да закупят подобен имот със сходни характеристики на отчуждения им.

Законът не дава легална дефиниция на понятието „имоти с подобни характеристики”. Съгласно Тълкувателно решение № 3 от 23.03.2015г. на ВАС по т.д. № 6/2014г., сравнителният анализ се прави въз основа на имоти, чиито начин на трайно ползване и предназначение са сходни с тези на отчуждавания недвижим имот. Не се посочва изискване за идентичност в категорията на имотите, а само сходен начин на трайно ползване и предназначение. Този критерий изисква да се сравнят пазарните цени на други имоти, различни от отчуждавания, но със сходни характеристики и начин на трайно ползване, за да бъде оценката на подлежащия на отчуждаване имот актуална и съответна на цените на свободния пазар, което означава, че срещу получената в обезщетение сума лицето, чийто имот или част от имот се отчуждава, ще има възможност, ако реши, в същия момент (на отчуждаването), на същия географски пазар, да закупи аналогичен имот за задоволяване на потребностите, които е задоволявал и с отчуждения.

При принудително отнемане на собствеността по реда на ЗДС за изграждане на национален обект срещу парично обезщетение, целта на законодателя е собственикът на имота да получи парично обезщетение в такъв размер, който да е равностоен като размер на паричната сума, която би получил при свободно предлагане на пазара на този имот. Т.е. целта на закона е да се обхване възможно най-широк кръг правни сделки, които отговарят на определените критерии, за да бъде определено справедливо парично обезщетение за имотите, предмет на отчуждаването, и да бъдат защитени интересите на засегнатите собственици, а именно същите да бъдат възмездени парично с цена, близка до тази, която биха получили при свободно договаряне на пазара на недвижимите имоти, при отсъствие на каквато и да е принуда.

Изложеното налага извод, че така определеното обезщетение не води до постигане на целите на закона, а именно да се получи равностойно парично обезщетение от собственика на земята. В подкрепа на изложеното е и Решение на ЕСПЧ по дело Kostov and Others v. Bulgaria от 14.05.2020г., образувано по съединени жалби на български граждани с оплакване за нарушаване на чл.1 от Протокол 1 във връзка с недостатъчния размер на определеното обезщетение за отчуждените им земи. Видно от същото решение, следва да бъде присъждано такъв размер на обезщетение, който да е в съответствие със стойността на отчужденото имущество, като е прието допуснато нарушение на чл.1 от Протокол 1 от ЕКПЧОС, поради това, че не е била дадена еквивалентна оценка на отчуждените имоти – земеделски земи. В своята практика ЕСПЧ застъпва, че не е налице съразмерност, ако даденото обезщетение не съответства на пълната пазарна стойност.

С оглед на горното съдът възприема оценката по изготвеното допълнително заключение на вещото лице, и изцяло кредитира същото като обективно и компетентно изготвено, поради което приема, че стойността на равностойното парично обезщетение за притежавания от оспорващите имот е в размер на 809,98 лв./дка, или общо 6987 лв. за процесния имот.

По изложените съображения съдът намира, че жалбата е основателна, а административният акт в оспорената му част е незаконосъобразен, като постановен в противоречие с материалноправните разпоредби и в несъответствие с целта на закона, която е собствениците на отчуждавани имоти да получат равностойно парично обезщетение. В обжалваната част решението на Министерския съвет следва да бъде изменено, като се определи законосъобразен размер на равностойното парично обезщетение за отчуждавания поземлен имот, в съответствие със заключението на изготвената по делото допълнителна съдебно-оценителна експертиза.

При този изход на спора е основателна претенцията на жалбоподателите за възстановяване на направените по делото разноски – за внесени държавни такси в размер на 30.00 (3 х 10 лв.) лева, за адвокатско възнаграждение в размер на 730 лв., за депозити за вещо лице в общ размер на 250 лв., или разноски в общ размер 1010 лв., за което следва да се осъди ответника.

Воден от горното и на основание чл.172, ал.2, предл. четвърто от АПК във връзка с чл.38, ал.8 от ЗДС, Ловешки административен съд, шести административен състав,

 

  Р  Е  Ш  И:

 

 ИЗМЕНЯ Решение № 794/16.11.2021г. на Министерски съвет на Република България за отчуждаване на имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект „Автомагистрала Хемус”, участък от км 166+144 от идейния проект на НКСИП = 167+572 по техническия проект от 2020г. (след пресичането с път ІІІ-301) до км 189+344 от идейния проект на НКСИП = км 190+771,67 по техническия проект от 2020г. (след пресичането с път ІІІ-303), на територията на област Ловеч и област Велико Търново, в ЧАСТТА му, с която е определен размерът на обезщетението за отчуждаването на площ от 8,626 дка от съпритежавания от жалбоподателите имот с № 40261.17.25 в землището на с. Крушуна, общ. Летница, обл. Ловеч, представляващ НИВА с обща площ от 8,626 дка, ІV категория, с определено обезщетение в размер на 4685 лв., КАТО:

УВЕЛИЧАВА размера на дължимото парично обезщетение за отчуждавания поземлен имот с идентификатор 40261.17.25 на 6987 лв. (шест хиляди деветстотин осемдесет и седем лева).

ОСЪЖДА Министерски съвет на Република България да заплати на Б.Н.Д. ЕГН **********, М.В.Д. ЕГН ********** и Б.В.Д. ЕГН **********,***, направените съдебни разноски по делото в размер на 1010 (хиляда и десет) лева.

Решението е окончателно на основание чл.38, ал.8 от ЗДС.

Препис от решението да се изпрати на страните по делото.

                                      

                                                           Административен съдия: