Определение по дело №343/2018 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 16 юли 2018 г.
Съдия: Мария Николаевна Ницова
Дело: 20187140700343
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 юли 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

O   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е

 

№ 16.07.2018г., гр. Монтана

    В името на народа

 

            Административен съд - Монтана, четвърти състав в закрито заседание на шестнадесети юли две хиляди и осемнадесета година, в състав:  

 

                                                                  Председател: Мария Ницова

 

            Производството е по реда на чл.166, ал.4 във  вр. с ал.2 от Административно процесуален кодекс /АПК/ във връзка с чл.64, ал.4 от  Закон за общинската собственост /ЗОбС/.

    По административно дело № 343/2018 г. по описа на Административен съд Монтана в жалбата от Е.К.Г. ***,  е посочено “ да спрете изпълнението на заповедта“. Съдът намира, че така формулирано това е  искане за спиране на допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на оспорваната заповед № 1368/28.06.2018 г. на кмета на Община Монтана. В жалбата не са изложени доводи, че от изпълнението и ще настъпят непреодолими вредни последици. Въпреки изричното разпореждане от съда от 04.07.2018 г. да се посочи в какво се състои незаконосъобразността на заповедта и какво е искането, по жалбата не са постъпили никакви допълнителни искания и доказателства.

            Настоящата съдебна инстанция счита искането за спиране на допуснатото предварително изпълнение за процесуално допустимо. Разгледано по същество искането е НЕОСНОВАТЕЛНО, при следните доводи:

            Съгласно разпоредбата на чл.64, ал.4 ЗОбС, заповедта по ал. 1 подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като обжалването не спира изпълнението на заповедта, освен ако съдът разпореди друго. Законодателят изрично е предоставил на съда правната възможност да спре изпълнението на административен акт, с които се прекратява договор за наем  на общински имот. Тъй като в специалния закон - ЗОбС, не са предвидени условията, при наличие на които може да бъде спряно изпълнението на административните актове, с които се обявяват изборните резултати, на основание чл. 46, ал. 2 от Закона за нормативните актове /ЗНА/, по аналогия на закона следва да бъдат съобразени предпоставките, въведени в материалноправната норма на чл. 166, ал. 2 АПК. Такива основания за спиране са посочените в същата норма обстоятелства - наличието на значителни или трудно - поправими вреди, които ще настъпят в патримониума на жалбоподателя от предварителното изпълнение на акта. За да допусне законодателят предварително изпълнение по силата на закона, е презумирал наличието на предпоставките по чл. 60, ал.1 АПК и тяхното съществуване не следва да се доказват от органа. Жалбоподателят следва да докаже наличието на някоя от посочените в същия чл. 60, ал.1 АПК предпоставки, но в своя полза. Или следва да обоснове настъпването на значителни или трудно - поправими вреди за себе си. Според правната теория за значителност се преценяват вреди, които имат посочено материално изражение, а като трудно - поправими вреди, които касаят ценности като живот и здраве. Съдът намира, че жалбоподателят не е обосновал и доказал вероятното настъпване на значителни или трудно – поправими вреди в своя патримониум. Като значителна и трудно поправима вреда следва да се определи само такава, която не може да бъде репарирана по обезщетителен ред, а в случая, ако административния акт бъде отменен като незаконосъобразен за оспорващия е налице правна възможност да реализира правата си в рамките на исково производство, в което да установи претърпени имуществени вреди за себе си и членове от семейството му, респективно по делото не посочени никакви причини и представени доказателства, от които да се  установява, че оспорващият би претърпял значителна и трудно поправима вреда, която да обоснове основание за спиране на предварителното изпълнение. В случая искането за спиране на допуснатото предварително изпълнение изхожда от оспорилия административния акт, тоест е процесуално допустимо, но не е подкрепено от каквито и да е доводи и доказателства от които може да се изведе извода, че от допуснатото предварително изпълнение по силата на закона ще настъпят значителни или трудно поправими за оспорващия вреди.

            При тези доводи и на основание чл.166, ал.4 във  вр. с ал.2 Административно процесуален кодекс  и във връзка с чл.64, ал.4 ЗОбС, като прие искането за спиране на предварителното изпълнение на заповед №1368/28.06.2018г. на кмета на община Монтана за неоснователно, съдът

 

                                          О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И:

           

            ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането “ да спрете изпълнението на заповедта“, посочено в жалбата от Е.К.Г. *** - искане за спиране на допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на оспорваната заповед № 1368/28.06.2018 г. на кмета на община Монтана.

            Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в седемдневен срок от съобщаване му.

 

 

                                                                   Административен съдия: