Разпореждане по дело №53/2022 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 15 април 2022 г.
Съдия: Елена Стойнова Чернева
Дело: 20227210700053
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 март 2022 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

 226

гр. Силистра, 15 април 2022 г.

 

Административен съд – Силистра, в закрито заседание на петнадесети април през две хиляди и двадесет и втора година, в състав:

СЪДИЯ: Елена Чернева

разгледа адм. дело №  53 по описа на съда за 2022 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по жалба на ЕТ „*** – А.М.“ с. Искра срещу Уведомително писмо с изх. № 02-190-2600/1755 от 10. 03. 2022 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, издадено от заместник изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, за кампания 2020 по подаденото от жалбоподателя заявление за подпомагане с УИН: 19/190520/43177 по Схемата за единно плащане на площ (СЕПП), Схемата за преразпределително плащане (СПП), Схемата за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната следа (зелени директни плащания - ЗДП), както и схема за обвързано подпомагане за протеинови култури (СПК).

В жалбата се твърди, че при издаването на оспорвания административен акт са допуснати нарушения на процесуалните правила и материалния закон. Посочва се, че в уведомителното писмо липсват конкретни мотиви, от които биха могли да се установят основанията за предприетите намаления на исканите субсидии по отделните схеми и мерки, което прави акта неразбираем и възпрепятства възможността за проверка на материалната му законосъобразност. Като принципно становище в сферата на догадките се изтъква, че не се оспорва акта в частта, касаеща намаление за двойно декларирани площи с размер от 42. 5 дка, но се оспорва наличието на площи, попадащи в недопустим за подпомагане слой.   По тези съображения моли за отмяна на оспореното уведомително писмо и връщане на преписката на органа за ново произнасяне, както и за присъждане на направените по делото разноски

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

Жалбата е подадена  в срока по чл.149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл.147, ал.1 АПК; атакува се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд. Ето защо жалбата се явява процесуално  допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание.

Жалбата е подадена директно в съда, но в указания срок ответният орган е представил административната преписка, като по допускането на събраните по нея доказателства съдът ще се произнесе в първото заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК.  Към съпроводителното писмо е представено становище от ответния орган, съдържащо информация за конкретните причини за намаленията по отделните схеми и мерки.

Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК на административния орган следва да се укаже, че е необходимо да установи съществуването на фактическите основания, послужили като основание за издаване на оспорения акт, както и изпълнението на законовите изисквания за издаването му. Тъй като видно от уведомителното писмо отказът касае четири схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, на основание чл. 163, ал. 3 от АПК на административния орган следва да се укаже, че следва да установи:

·      наличието на двойно заявени площи досежно първите шест имота в таблицата на стр. 2 от становището на ответния орган (за седмия имот е налице признание, че е налице застъпване), а също и че е спазена процедурата относно уведомяването на кандидатите за установените застъпвания;

·      наличието на площи, попадащи извън допустимия за подпомагане слой, съгласно таблица на стр. 3 от становището.

Жалбоподателят следва да установи в процеса своите твърдения, че са били налице основания за изплащането на пълния размер на поисканата финансова помощ. Същият следва да внесе и уточнение дали оспорва намалението и по четирите мерки и схеми (СЕПП, СПП, ЗДП и СПК) или само по СЕПП и ЗДП, за които е изложил конкретни фактически основания (ред първи и четвърти от таблица № 1 в уведомителното писмо).

Във връзка с гореизложеното и на осн. чл. 154, ал. 1, 157, ал. 1, чл. 159 и чл. 163 АПК съдът

 

Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И  :

 

 

НАСРОЧВА съдебно заседание за  30. 05. 2022 г.   от 14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:

Жалбоподател: ЕТ „*** – А.М.“ с. Искра;

Ответник по жалбата: Зам. изпълнителен директор на ДФ „Земеделие“.

 

ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният административен орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства в 14-дневен срок от съобщаването.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните най-късно в насроченото съдебно заседание да посочат и да представят нови доказателства и да направят съответните уточнения, съобразно указанията по чл. 163, ал. 3 и чл. 170 АПК, съдържащи се в мотивите на настоящото определение.

 

РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на оспорване.

 

                                                                    СЪДИЯ: