Разпореждане по дело №309/2020 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 650
Дата: 13 ноември 2020 г.
Съдия: Ангел Маврев Момчилов
Дело: 20207120700309
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 15 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е

 

 

Номер

 

     Година

13.11.2020 г.

    Град

Кърджали

 

Административен

Съд                   

 

Състав

 

На

13.11.

                                          Година

2020 г.

 

В

Закрито

заседание и следния състав:

 

                                    Председател

Ангел Момчилов

 

                                           Членове

 

 

                                    Съдебни заседатели

 

 

 

 

 

 

Прокурор

 

 

 

като разгледа докладваното от

Съдията

 

 

Адм.

дело номер

309

По описа за

2020

 година.

 

Производството е образувано по жалба на EТ „Спартак-П. П.“ ***, против Заповед за прилагане на принудителна административна мярка № ФК-525-0073452/17.09.2020 г., издадена от началник отдел „Оперативни дейности“ Пловдив в ЦУ на НАП, с която на жалбоподателя е наложена принудителна административна мярка по чл. 186, ал. 1 от ЗДДС – запечатване на търговски обект за срок от 14 дни.

Счита, че процесната заповед е неправилна и незаконосъобразна.

Излага съображения, че административният орган е приложил неправилно разпоредбата на закона, приемайки, че ЕТ „укрива търговския си оборот и не начислява данък върху неговия реален размер“. Необосновани се явявали мотивите на обжалваната заповед, че съществувала опасност отговорното лице да извърши ново нарушение, както и че съобразно площта на търговския обект и броя на предлаганите стоки, съществувала предпоставка за реализиране на големи обороти и множество клиенти. Изброяването на хипотетични предположения за местонахождението на обекта, броя на клиентите, броя на стоките, натовареността и оживеността на района, не обосновавали наличие на законовите предпоставки, при които се налагала ПАМ.

Въвежда доводи, че наложената мярка е неоправдано тежка, несъразмерна със степента на извършеното нарушение включително и с неговата тежест. В тази връзка сочи, че при налагане на мярката, административният орган не е взел предвид поведението на отговорното лице, както и факта, че извършеното нарушение не с висока степен на обществена опасност и от осъществяването му не са настъпили вредни последици. Неиздаването на ФКБ преди легитимацията при доставка от куриер, не можело да доведе до извода, че по извършената продажба в размер на 15 лв. търговецът не е начислил и внесъл дължимия данък в държавния бюджет. Размерът на стоката по извършената продажба не можело да обоснове наличието на висока степен на обществена опасност, както и да обоснове извод за дори и евентуална възможност от страна на отговорното лице да извърши ново нарушение.

Преди издаване на оспорената заповед административният орган е следвало да установи, че търговецът няма предишни нарушения на реда и начина за отчитане на продажбите в търговския си обект, както и че няма други нарушения на фискалната дисциплина. Следвало също така и да установи размера на реализирания през годините оборот в търговския обект, както и размера на внесения данък в бюджета и от там да установи, че извършеното нарушение неиздаване на ФКБ е маловажно, а ако това не е така, да достигне до извода за издаване само на НП в тази насока, без да пристъпва към ПАМ за запечатване и забрана за достъп. Процесната ПАМ увреждала сериозно правата на отговорното лице, което още в административното производство било заявило, че желае да заплати предвидената в закона санкция за констатираното с АУН нарушение.

Сочи, че ПАМ се налагала, когато тя е са необходима за постигане целите на закона и следвало да е съразмерна по тежест с установените факти и преследваната цел по аналогия на разпоредбата на чл. 6, ал. 2 от АПК. По силата на чл. 35 от АПК, преди издаване на административния акт, административния орган е бил длъжен да извърши обстойна проверка, като изясни фактите и обстоятелствата от значение за случая, което задължение в случая не било изпълнено.

На следващо място излага съображения, че от съдържанието на заповедта не можело да се извлече извод за обстоятелствата, при които е постановена. Същата страдало от пороци в съдържанието си, водещи до отмяната й. От съдържанието и не ставало ясно, кой е нарушения ред и начин на издаване на ФКБ и в какво се изразява фактическото действия на извършеното нарушение. Била посочена единствено нормата на чл. З, ал. 1 от Наредба № Н-18/13.12.2006г. на MB, без да е отразено, в какво се изразява нарушението, т.е фактическото действие, което се явявало съществено нарушение, нарушаващо правата на адресата и било основание за отмяна на акта.

Моли съда да постанови решение, с което да отмени Заповед за прилагане на принудителна административна мярка № ФК-525-0073452/17.09.2020 г., издадена от началник отдел „Оперативни дейности“ Пловдив в ЦУ на НАП, с която на жалбоподателя е наложена принудителна административна мярка по чл. 186, ал. 1 от ЗДДС – запечатване на търговски обект за срок от 14 дни и забрана за достъп до него за срок от 14 дни.

С оглед изложеното и на основание чл. 171, ал. 5 от АПК, съдът намира, че следва да се приемат приложените към административната преписка писмени доказателства, като в съответствие с разпоредбата на чл. 154, ал. 1, във вр. с чл. 153, ал. 1 от АПК, следва служебно да се конституират и страните по делото, а именно: EТ „Спартак-П. П.“ ***, в качеството му на жалбодател и органът, издал оспорения административен акт началник отдел „Оперативни дейности“ Пловдив в ЦУ на НАП, в качеството му на ответник по жалбата, като делото следва да се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание с призоваване на страните.

Водим от горното и на основание чл. 154, ал. 1, чл. 157, ал.1 и чл. 171, ал. 5 от АПК, съдът

 

 

Р А З П О Р Е Д И :

 

КОНСТИТУИРА СТРАНИТЕ ПО ДЕЛОТО, както следва:

ЖАЛБОДАТЕЛ: EТ „Спартак-П. П.“ ***, с ЕИК ***, който да бъде призован на адрес: ***, чрез адв.М.Ч.;

ОТВЕТНИК: Началник отдел „Оперативни дейности“ Пловдив в ЦУ на НАП, с адрес на призоваване ***.

Заинтересовани страни: НЯМА.

ПРИЕМА и прилага като доказателства по делото: *****

*****

*****

*****

*****

*****

*****

*****.

УКАЗВА на жалбоподателя EТ „Спартак-П. П.“ ***, с ЕИК ***, че носи доказателствената тежест за установяване съществуването на фактите и обстоятелствата, изложени в жалбата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици.

УКАЗВА на ответника началник отдел „Оперативни дейности“ Пловдив в ЦУ на НАП, че на основание чл. 170, ал. 1 от АПК, в негова тежест е да установи в процеса съществуването на фактическите основания, посочени в обжалвания административен акт, както и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

УКАЗВА на ответника по жалбата, че в 14/четиринадесет/ - дневен срок, считано от получаването на препис от жалбата и от настоящото разпореждане, може да представи писмен отговор по жалбата, съгласно разпоредбата на чл. 163, ал. 2 от АПК, както и да посочи писмените доказателства, които да приложи към отговора.

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 10.12.2020 год. от 10.40 часа, за която дата и час да се призоват страните.

Преписи от разпореждането, на основание чл. 138, ал. 3 от АПК, да се връчат на страните по делото.

Разпореждането не подлежи на обжалване.

 

Председател: