Разпореждане по дело №1715/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 9215
Дата: 24 август 2020 г.
Съдия: Ралица Добрева Андонова
Дело: 20207050701715
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 август 2020 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

 

Номер                /24.08.2020 год., гр.Варна

 

 

РАЛИЦА АНДОНОВА – съдия-докладчик по адм.д.№ 1715 по описа на Административен съд-гр.Варна за 2020 год., в разпоредително заседание на двадесет и четвърти август две хиляди и двадесета година, като разгледах делото установих следното:

 

Производството е по реда на чл.156 и сл. от ДОПК и е образувано по жалба от „Ховърдрийм“ ЕООД – Варна, ЕИК *********, представлявано от управителя Ю.П.К. чрез пълномощника му адв.И.К. ***-03000319005574-091-001/23.04.2020г на органи по приходите при ТД на НАП-Варна, в частта, потвърдена с Решение № 153/10.07.2020г на директора на Дирекция „ОДОП“-Варна при ЦУ на НАП-София, с който в тежест на дружеството са установени задължения за данък върху добавената стойност по ЗДДС за д.п.м.10.2018г, м.03.2019г и м.07.2019г в общ размер на 29 984.86лв. главница и 1296.90лв. лихва, по фактури с издатели „Типо трейд“ ЕООД, „Слай Тест“ ЕООД, „Нивед Риа“ ЕООД и „Спайдърмен“ ООД.

Производството е подсъдно на настоящия съд като първа инстанция и не са налице основания по чл.158 и чл.159 от АПК, което налага насрочване на открито съдебно заседание по делото. С жалбата е направено доказателствено искане за допускане на СТЕ, което намирам за допустимо и основателно, и същото следва да бъде уважено. По искането за допускане на грасни доказателства съдът ще се произнесе допълнително, след събиране на писмените такива. Предвид изложеното

 

Р А З П О Р Е Ж Д А М :

 

 

НАСРОЧВАМ открито съдебно заседание по делото на 29.09.2020г от 09:00ч, за която дата и час да се призоват страните: жалбоподател „Ховърдрийм“ ЕООД – Варна чрез адв.К., и ответник – директорът на Дирекция „ОДОП“ – Варна при ЦУ на НАП-София.

УКАЗВАМ на дружеството-жалбоподател, че носи тежестта да установи фактите, на които основава своите претенции и тези, от които черпи права.

УКАЗВАМ на административния орган, че носи тежестта да докаже наличието на фактическите обстоятелства, на които е основал оспорения си акт, и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

ДОПУСКАМ съдебно-счетоводна експертиза, вещото лице по която:

І.  Да проучи доказателствата по делото и след проверка в счетоводствата на преките доставчици „Типо Трейд“ ЕООД, „Слай Тест“ ЕООД, „Нивед Риа“ ЕООД и „Спайдърмен“ ООД, да даде заключение по следните въпроси: 1). Осчетоводени ли са и по какъв начин процесните фактури?; 2). Извършените счетоводни записвания съответстват ли на счетоводните стандарти и на ЗСч?; 3). Отразени ли са по материалните сметки движенията на количествата стоки по процесните фактури?; 4). Разполагали ли са преките доставчици с достатъчно наличност от процесните стоки, за да ги предоставят на дружеството-жалбоподател, като опише всички налични в счетоводствата документи, свързани с придобиването им?; 5).Включени ли са цитираните фактури в отчетните регистри по чл.124 от ЗДДС и деклариран ли е данъка по чл.125 от ЗДДС за съответните данъчни периоди?; 6). Начислен ли е ДДС по процесните доставки като задължение към бюджета по см.чл.86 от ЗДДС и внесен ли е ДДС по СД за съответните периоди?; 7). Налице ли е правилно, навременно и точно отчитане на отделните стопански операции и всички техни елементи в тяхната взаимовръзка, касаещи доставките по процесните фактури?; 8). Налице ли е лесна и бързо установима връзка между всеки от процесните документи и осчетоводените операции?; 9). Съществува ли надеждна одитна следа между процесните фактури и счетоводните записвания на доставките на стоки по тези фактури?; и 10). Редовно ли са водени счетоводствата на дружествата?; и

ІІ. След проверка в счетоводството на „Ховърдрийм“ ЕООД да даде заключение по следните въпроси: 1). С какви документи и по какъв начин са осчетоводени процесните доставки?; 2). Отразено ли е по материалните сметки заприхождаването на количествата стоки по процесните фактури?; 3). Отписани ли са процесните стоки, с какви документи и какви счетоводни записвания са извършени във връзка с продажбата им?; 4). Правилно ли са отразени в счетоводните регистри и съответства ли отчитането им на изискванията на счетоводните стандарти и на ЗСч?; 5). Да опише всички налични документи, съставени и съпътстващи всяка от процесните доставки и да отговори дали те предоставят възможност за надеждна одитна следа между фактурите и счетоводните записвания на доставките на стоки по тези фактури?; 6). Използвани ли са стоките по процесните доставки в основната дейност на дружеството?; 7). В случай, че процесните стоки не бяха доставени – възможно ли би било да се осъществят последващите доставки от „Ховърдрийм“ ЕООД към неговите клиенти?; 8). Налице бли е правилно, навременно и точно отчитане на отделните стопански операции и всички техни елементи в тяхната взаимовръзка, касаещи доставките по процесните фактури?; 9). Налице ли е лесна и бързо установима връзка между всеки един от процесните документи и осчетоводените операции?; 10). Редовно ли е водено счетоводството на дружеството-жалбоподател?

ОПРЕДЕЛЯМ депозит за изготвяне на експертизата в размер на 400 (четиристотин) лева, вносими от жалбоподателите в 7-дневен срок от връчване на разпореждането.

Вещото лице ще бъде определено допълнително в закрито съдебно заседание, след представяне на доказателства за внесен депозит.

УКАЗВАМ на страните възможността да правят доказателствени искания и да депозират релевантни доказателства, извън вече приложените по делото, ако разполагат с такива, с копия за противната страна в процеса.

Разпореждането е окончателно.

Преписи да се връчат на страните по делото.

 

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: