Решение по дело №1223/2021 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 1191
Дата: 26 юли 2021 г. (в сила от 12 януари 2022 г.)
Съдия: Златина Иванова Бъчварова Кънчева
Дело: 20217040701223
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 юни 2021 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

№1191

 

Бургас, 26/07/2021 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД БУРГАС, осми състав, в открито заседание на четиринадесети юли, две хиляди двадесет и първа година, в състав:

                                             

                                                                                   Съдия  Златина Бъчварова

                                                                       

Секретар В. С.

като разгледа административно дело  номер 1223  по описа за 2021 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на  чл.73, ал.4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/, вр. чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

Образувано е по жалба на фондация „Виа Понтика“,ЕИК/Булстат *********, със седалище и адрес на управление: с.Маринка, община Бургас, ул. „Петрова нива“ №20, представлявано от И.И.А., против решение №РД-02-14-449 от 17.05.2021 г. на ръководителя на националния орган/НО/ на Съвместна оперативна програмата за трансгранично сътрудничество по Европейски инструмент за съседство „Черноморски басейн“ 2014-2020/Програмата/, с което за установена нередност по сигнал №УТС-1054 от 30.03.2021 г. на фондацията като бенефициер, на осн. чл.73, ал.1 и чл.70, ал.1, т.9 ЗУСЕСИФ, е определена финансова корекция в размер на 10% от допустимите разходи, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове по договор от 23.04.2019 г. с „Инсис“ООД, ЕИК/Булстат ********* на стойност по обособена позиция/ОП/ №1 -19 000.00 лева без ДДС/22 800.00 лева с ДДС/ и по обособена позиция/ОП/ №2-29 000.00 лева без ДДС/34 800.00 лева с ДДС/.

Жалбоподателят, редовно уведомен, не се представлява. В жалбата твърди, че решението на националния орган на програма е неправилно и незаконосъобразно. Счита, че не са били налице основания за налагане на финансова корекция. Излага подробни съображения. Иска да се отмени решението. Не ангажира доказателства. 

Ответникът, редовно уведомен, не се представлява. Писмено е изразил становище за неоснователност на жалбата. Представя административната преписка по издаване на оспорения административен акт. Не ангажира допълнителни доказателства. Претендира юрисконсултско възнаграждение. Представени са писмени бележки.

Административен съд Бургас, като взе предвид изложените доводи, съобрази доказателствата и закона, намира следното:

Жалбата е подадена в срока по чл.149, ал.1 АПК, от лице, което има правен интерес, съдържа необходимите форма и реквизити, поради което е допустима.

Разгледана по същество е основателна, при следните съображения:

На 08.08.20218 г. между Министерството на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния като Управляващ орган/УО/ на Съвместната оперативна програма „Черноморски басейн“ 2014-2020 и фондация „Виа Понтика“ като водещ бенефициер, е сключен договор №91173 за отпускане на безвъзмездни средства от ЕИС за изпълнение на проект „Иновативни технически методи за намаляване на морските отпадъци в черноморските крайбрежни зони „Red Mar Litter“/основен договор/. Според договора общите допустими разходи по проекта са в размер на 580 335.60 лева, от които 92% финансирани от УО и 8% съфинансирани от водещия бенефициер, респ.бенефициери/л.138-166 от делото/.

На 06.11.2018 г. между Министерство на регионалното развитие и благоустройството/МРРБ/, национален орган/НО/ по Съвместна оперативна програма „Черноморски басейн“ 2014-2020, договорящ орган, и фондация „Виа Понтика“, партньор, с референтен номер на проекта ВSВ552, е сключен договор за предоставяне на национално съфинансиране по програмата, рег.№РД-02-29-422, според който общият размер на бюджета на проекта, включващ средства от ЕИС, национално съфинансиране и собствен принос, е в размер на 580 335.60 евро; общият размер на допустимите разходи на партньора, съгласно основния договор, е в размер на 201 942.80 евро, от които ЕИС-185 787.37 евро; национално съфинансиране -16 155.43 евро и собствен принос на партньора -0.00 евро. Договорящият орган предоставя на партньора безвъзмездна финансова помощ в размер на 31 596.79 лева, представляващи левовата равностойност на 16 155.43 евро - 8% от общия размер на допустимите разходи на партньора по проекта, който е с продължителност от 30 месеца/л.55-61 от делото/.

Със заповед №П-01 от 26.03.20219 г., на основание чл.50-53 ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 1.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове/обн.ДВ, бр.52/08.07.2016 г., ПМС №160/2016 г./, бенефициерът е открил процедура по определяне на изпълнител с предмет  „Услуги за анализ на данни, обобщаване на данни и въвеждането им в информационната система,  както и разработване на софтоерен продукт“ с две обособени позиции/ОП/ №1 „Анализ, обобщаване на данни и въвеждането им в информационна система“ №2 „Разработка на база данни и софтоерен продукт/онлайн интерфейс за достъп до базата данни с няколко нива на достъп“ по проект  „Иновационни техники и методи за намаляване на морските отпадъци в крайбрежните райони на Черно море - „Red Mar Litter“; референтен №552; договор №91173/08.08.2018 г.; по приоритет 2.2 „Повишаване на осведомеността и съвместни действия за намаляване на речните и морски отпадъци“ на Съвместна оперативна програма/СОП/ за трансгранично сътрудничество по Европейски инструмент за съседство „Черноморски басейн“2014-2020/л.89 от делото/.

Проведена е процедура за избор на изпълнител с публична покана по реда на чл.50-53 ЗУСЕСИФ с предмет „Услуги за анализ на данни, обобщаване на данни въвеждането им в информационна система, както и разработване на софтоерен продукт“ с две обособени позиции/ОП/ - №1 „Анализ, обобщаване на данни и въвеждането им в информационна система“ и №2- „Разработка на база данни и софтоерен продукт/онлайн интерфейс за достъп до базата данни с няколко нива на достъп/“л.89, гръб,-127 от делото/.

Публичната покана е публикувана в Единния информационен портал на Европейските структурни и инвестиционни фондове на 27.03.2019 г. с посочена дата на валидност до 08.04.2019 г./л.87 от делото/.

Постъпила е само една оферта и на 23.04.2019 г. с участника „Инсис“ООД, ЕИК/Булстат ********* е сключен договор на стойност по ОП №1-19 000.00 лева без ДДС/ 22 800.00 лева с ДДС/ и по ОП №2-29 000.00 лева без ДДС/ 34 800.00 лева с ДДС/л.75-78 от делото/.

По повод подаден сигнал за нередност №УТС-1054/30.03.2021 г., ръководителят на НО е уведомен за констатирано нарушение по проект №BSB-522 „Иновационни техники и методи за намаляване на морските отпадъци в крайбрежните райони на Черно море - „Red Mar Litter“, съфинансиран от Съвместна оперативна програма за ТГС по Европейски инструмент за съседство „Черноморски басейн“ 2014-2020/Програмата/, изпълняван от фондация „Виа Понтика“. Бенефициерът е провел процедура за избор на изпълнител с публична покана по чл.50, ал.1 ЗУСЕСИФ с предмет „Услуги за анализ на данни, обобщаване на данни въвеждането им в информационна система, както и разработване на софтоерен продукт“ с две обособени позиции/ОП/ - №1 „Анализ, обобщаване на данни и въвеждането им в информационна система“ и №2- „Разработка на база данни и софтоерен продукт/онлайн интерфейс за достъп до базата данни с няколко нива на достъп/“. По процедурата е постъпила само една оферта и е сключен договор с този участник „Инсис“ООД, ЕИК/Булстат ********* на стойност по ОП №1-19 000.00 лева без ДДС/ 22 800.00 лева с ДДС/ и по ОП №2-29 000.00 лева без ДДС/ 34 800.00 лева с ДДС/.

В т.ІІІ, 2.2 „Икономически и финансови възможности“ от публичната покана/л.95 от делото/ е предвидено задължително изискване: „Кандидатът следва да притежава общ оборот за последните три приключили финансови години/2017, 2016 и 2015 г./ в зависимост от датата на която кандидатът е учреден или започнал дейността си в размер на два пъти прогнозната стойност на обществената поръчка. Ако офертата се подава за една обособена позиция, то участникът доказва оборот до два пъти прогнозната стойност на съответната обособена позиция“. Според чл.3, ал.11, т.3 ПМС №160/2016 г. в случай, че в публичната покана са включени изисквания за икономическото и финансовото състояние на кандидатите за изпълнители, бенефициерът може да изиска от тях да представят един или няколко от следните документи, съответстващи на поставените изисквания: справка за общия оборот и/или оборота, който се отнася до предмета на поръчката, най-малко за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която кандидатът е учренден или е започнал дейността си. Изискването следва да се установи със справка от общия оборот, която да обхваща най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която  кандидатът или участникът е създаден или е започнал дейността си. И тъй като процедурата е открита на 27.03.2019 г., предходни три години за които кандидатите е следвало да докажат своя икономически и финансов капацитет са 2016 г.; 2017 г. и 2018 г. С установеното изискване за реализиран оборот за периода 2015 г.-2017 г. бенефициерът е ограничил възможността за участие на икономически оператори, реализирали оборот за 2018 г., в нарушение на чл.3, ал.11, т.3 ПМС №160/2016 г. Направено е предложение да стартира процедура по чл.73 ЗУСЕСИФ за  установяване на нередност по т.11, б. „а“ от Приложение №1 към чл.2, ал.1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основание за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ/наредбата/ приета с ПМС №57 от 28.03.2017 г./ виж. докладна записка, л.53 и 54 от делото/.

С писмо, изх.№99-00-3-67 от 09.04.2021 г. фондацията е уведомена за становището на НО по повод постъпилия сигнал за нередност № УТС-1054 от 30.03.2021 г. и че стартира процедура по чл.73 ЗУСЕСИФ за констатираното нарушение, посочено в т. 2 от писмото/л.47-51 от делото/.

В срока по чл.73, ал.2 ЗУСЕСИФ е постъпило възражение, вх.99-00-3-67 от 21.04.2021 г., в което се сочи, че фондацията не е извършила вмененото й нарушение. Счита, че икономическото и финансовото състояние  на участниците следва да се извършва по документи, за които се изисква публикуване и доколкото специалните разпоредби на чл.38 от Закона за счетоводството/ЗСч/ и чл.9 от Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел/ЗТРРЮЛНЦ/, и затова с оглед датата на публикуване на поканата - 27.03.2019 г. заложеното изискване е обосновано/. Счита също, че по този критерии не е имало неяснота, тъй като не са постъпвали запитвания от заинтересовани лица. Иска, да не се налага финансова корекция или нейният размер да бъде намален./л.45 и 46 от делото/.

На 17.05.2021 г. ръководителят на НО на програмата е издал решение №РД-02-14-449, с което на основание чл.73, ал.1 и чл.70, ал.1 т.9 ЗУСЕСИФ, за нарушение по чл.50, ал.1 и чл.51, ал.4 ЗУСЕСИФ и чл.3, ал.11, т.3 ПМС №160/2016 г., за установена нередност по т.11, б. „а“ от Приложение №1 към чл.2, ал.1 от Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ/наредбата/, приета с ПМС №57 от 28.03.2017 г.; „Неправомерни критерии за подбор и/или критерии за възлагане, посочени в обявлението за поръчката или в документацията за участие“, на фондация „Виа Понтика“, ЕИК/Булстат *********, със седалище и адрес на управление: с.Маринка, община Бургас, ул. „Петрова нива“ №20, представлявано от И.И.А., е определена финансова корекция в размер на 10% от допустимите разходи, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове по договор от 23.04.2019 г., сключен  с „Инсис“ООД, ЕИК/Булстат ********* на стойност по обособена позиция/ОП/ №1 -19 000.00 лева без ДДС/22 800.00 лева с ДДС/ и по обособена позиция/ОП/ №2-29 000.00 лева без ДДС/34 800.00 лева с ДДС/л.9-19 от делото/.

Това решение е предмет на разглеждане в настоящото производство.

При тези факти се налагат следните правни изводи:

На първо място, решение №РД-02-14-449 от 17.05.2021 г. е издадено от компетентен орган - ръководителя на националния орган/НО/ на Съвместна оперативна програмата за трансгранично сътрудничество по Европейски инструмент за съседство „Черноморски басейн“ 2014-2020/Програмата/,  и заповед №РД-02-14-471 от 26.05.2021 г. на министъра на регионалното развитие и благоустройството/МРРБ/ /л.33-35 от делото/.

 На второ място, същото е в предвидената писмена форма и съдържа фактически и  правни основания.

На трето място, при издаването му не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила.

По отношение приложението на материалния зокан съдът съобрази следното:

По делото няма спор по фактите.

Спорът се свежда до това, дали жалбоподателят е извършил вмененото му нарушение, за което НО му е наложил финансова корекция.

Според чл.3, ал.11, т.3 ПМС №160/2016 г., в случай че в публичната покана са включени изисквания за икономическото и финансовото състояние на кандидатите за изпълнители, бенефициентът може да изиска от тях да представят един или няколко от следните документи, съответстващи на поставените изисквания: 1. удостоверения от банки; 2. годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът е установен; 3. справка за общия оборот и/или за оборота, който се отнася до предмета на поръчката, най-много за последните 3 приключили финансови години, в зависимост от датата, на която кандидатът е учреден или е започнал дейността си. Следователно данните за оборота, следва да обхващат най-много последните три финансови години в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е създаден или е започнал дейността си.

Съобразно чл.3, ал.14 ПМС №160/2016 г., изискванията за икономическото и финансовото състояние и за техническите възможности и/или квалификация, които се определят от бенефициера, трябва да са съобразени със стойността и предмета на възлагане, както и с обема и сложността на дейностите, които ще се извършват. Процедурата за избор на изпълнител с публична покана, какъвто е настоящият случай следва да бъде съобразен с принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация/по арг. от чл.50, ал.1 ЗУСЕСИФ/. А правилото на чл.51, ал.4 ЗУСЕСИФ изрично сочи, че в поканата не могат да се включват  условия, които необосновано препятстват участието на лица в процедурата.

Процедурата за определяне изпълнител с публична покана е открита на 27.03.2019 г., предвид което предходни три години, за които е следвало кандидатите да докажат своя икономически и финансов капацитет са 2016 г., 2017 г. и 2018 г. С установеното изискване за реализиран оборот за периода 2015 г.-2017 г., бенефициерът е ограничил възможността за участие на кандидати, реализирали оборот за предходната 2018 г.

Правилото на §1, т.14 от Закона за счетоводтството/ЗСч/ сочи, че календарната и финансовата година започват и завършват на една и съща дата за разлика от сроковете, в които трябва да се публикува годишния финансов отчет, според чл.38, ал.1 ЗСч; да се представи годишната данъчна декларация/ГДД/ по смисъла на чл.92, ал.2 от Закона за корпоративното подоходно облагане/ЗКПО/; данъчният период с оглед чл.87 от Закона за данъка върху добавената стойност/ЗДДС/ или срокът за деклариране на данъка по чл.125, ал.5 ЗДДС. Доводите на жалбоподателя, че в случая е относим срокът за изготвяне на годишен финансов отчет, са неоснователни. За доказване на икономическото и фифансово състояние на кандидатите или участниците се представят годишните финансови отчети или техни съставни части, когато  публикуването им се изисква и/или справка за общия оборот и/или оборота, който се отнася до предмета на поръчката. Участникът е можел да представи справка за общия оборот за да докаже съответствие на поставения критерий за подбор. Липсата на годишен финансов отчет обаче не означава, че финансовата година не е приключила, нито че краят на финансовата година  е обвързан със срок за изготвяне на отчет.

В конкретния случай, публичната покана е публикувана на 27.03.2019 г. с определен краен срок -08.04.2019 г., т.е. след приключване на финансовата 2018 г., според Закона за счетоводството. Следователно, последни три приключили финансови години, за които е следвало участникът да представи доказателства са 2016 г.; 2017 г. и 2018 г., като в нормата на чл.3, ал.11, т.3 ПМС №160/2016 г. изрично е посочено какви документи следва да бъдат приложени при участие, които могат да бъдат един или няколко, съответстващи на поставените изисквания.

Предвид нормите на чл.3, ал.11, т.3 ПМС №160/2016 г., вр. чл.27 ЗСч, при положение че финансовата година приключва едновременно с календарната година - на 31.12., то посочените в публичната покана последни три финансови години -2015 г.; 2016 г. и 2017 г. са неправилно определени, тъй като съобразно цитираните норми такива са 2016 г.; 2017 г. и 2018 г.

С така заложения в т.ІІІ 2.2 „Икономически и фанансови възможности“ от публичната покана ограничителен критерий, бенефициерът, е нарушил правилата на чл.50, ал.1 и чл.51, ал.4 ЗУСЕСИФ, което е довело до накърняване принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация и невъзможност за избор на икономически най-изгодната оферта.

В оспорения ИАА, административният орган е приел нарушение на чл. 70, ал. 1, т. 9 ЗУСЕСИФ според който, финансова подкрепа със средства от ЕСИФ, може да бъде отменена изцяло или частично чрез извършване на финансова корекция за нередност, съставляваща нарушение на правилата за определяне на изпълнител по глава четвърта, извършено чрез действие или бездействие от страна на бенефициента, което има или би имало за последица нанасянето на вреда на средства от ЕСИФ.

Разпоредбата на чл.2, т. 36 от Регламент /ЕС/ № 1303/2013 г. дава определение на понятието „нередност“, което е всяко нарушение на правото на Съюза или на националното право, свързано с прилагането на тази разпоредба, произтичащо от действие или бездействие на икономически оператор, участващ в прилагането на европейските структурни и инвестиционни фондове, което има, или би имало за последица нанасянето на вреда на бюджета на Съюза, чрез начисляване на неправомерен разход в бюджета на Съюза.

Съгласно чл. 70, ал. 2 ЗУСЕСИФ нередностите по т. 9 се посочват в акт на Министерския съвет.

Актът, който определя видовете нередности по смисъла на чл. 70, ал. 1, т. 9 ЗУСЕСИФ е Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, приета с ПМС № 57 от 28.03.2017 г., обн., ДВ, бр. 27 от 31.03.2017 г., в сила от 31.03.2017 г./Наредбата за посочване на нередности, наредбата/.

В случая, финансовата корекция на фондацията е наложена, поради установена нередност по т.11, б. „а“ от Приложение №1 към чл.2, ал.1 от Наредбата  за посочване на нередности - неправомерни критерии за подбор и/или критерии за възлагане, посочени в обявлението за поръчката или документацията за участие. В цитираната наредба са посочени случаите на нередности, съставляващи нарушения на приложимото право, извършени чрез действия или бездействия от бенефициента, които имат или биха имали за последица нанасянето на вреда на средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЕСИФ/ и които представляват основания за извършване на финансова корекция по чл. 70, ал. 1, т. 9 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/, както и минималните и максималните стойности на процентните показатели на финансовите корекции, определяни за нередности на основание чл. 70, ал. 1, т. 1 - 9 ЗУСЕСИФ/чл.1, т.1 и 2 от наредбата/. Чл.2, ал.1 от цитираната наредба сочи, че  нередностите по чл. 1, т. 1, както и приложимите процентни показатели на финансови корекции за тях са посочени в Приложение № 1.

Безспорно се установява извършеното от бенефициера нарушение, което представлява нередност по смисъла на чл.2, т.36 от Регламент/ЕС/ №1303/2013 г. В случая  са налице всички елементи от фактическия състав на цитираната легална дефиниция, включително и потенциални финансови последици за бюджета на Европейския съюз.  Не е необходимо вредата да е реална. Нередност има и когато е налице възможност за нанасяне на вреда.

Когато поради естеството на нарушението е невъзможно да се даде реално количествено изражение на финансовите последици, размерът на финансовата корекция следва да се установи по пропорционалния метод/по арг. от чл.5, ал.1 от наредбата/.Административният орган е определил размерът на финансовата корекция чрез прилагане на пропорционален метод и по реда на чл.5 от наредбата, тъй като не било възможно да се прецени точно количествено определяне на финансовото отражение на нарушението върху изразходваната безвъзмездна финансова помощ по договора.

За установеното нарушение, съобразно т.11, б. „а“ от Приложение №1 към чл.2, ал.1 от наредбата е предвидена финансова корекция в размер на 10%.

В случая на бенефициера е определена финансова корекция, по пропорционалния метод, в размер на 10% от допустимите разходи, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове по договор от 23.04.2019 г. с „Инсис“ООД на стойност по обособена позиция/ОП/ №1- 19 000.00 лева без ДДС/22 800.00 с ДДС/ и по обособена позиция/ОП/№2-29 000.00 лева без ДДС/34 800.00 лева с ДДС/.

Съдът намира, че размерът на финансовата корекция е определен неправилно. Данните по делото сочат, че допустимите разходи по договора, сключен с единствения участник в поръчката  „Инсис“ООД, са коригирани със сключеното между страните по договора допълнително споразумение №1 от 29.08.2019 г./л.79, гръб, -80 от делото/, което не е взето предвид от административния орган при определяна размера на финансовата корекция. Със споразумението е договорено намаляване стойността на договора по ОП №1, като същият следва да се счита за скючен за сумата от 15 830.00 лева без ДДС/18 996.00 лева с ДДС/, а относно ОП №2 стойността на договора е в размер на  24 160.00 лева без ДДС или 28 992.00 лева с ДДС. В размера договорен с допълнителното споразумение, фондация „Виа Понтика“ е извършила плащания към „Инсис“ООД, видно от представените от жалбоподателя фактура №683 от 11.09.2019 г. и платежно нареждане към нея, л.196 и 199 от делото/. Затова и размерът на финансовата корекция е следвало да се определи като 10 % върху допустимите разходи на сумите по споразумение №1 от 29.08.2019 г. към договора от 23.04.2019 г.

В тази връзка следва да се посочи, че компетенциите на съда са единствено да осъществи контрол за законосъобразност върху размера на корекцията без да има правомощия да измени така определения такъв.

Ето защо, независимо от извършеното от бенефициера нарушение, представляващо нередност по смисъла на чл.2, т.36 от Регламент/ЕС/ №1303/2013 г., но при неправилно определен размер на финансовата корекция, решението на НО е неправилно и следва да се отмени.

При този резултат разноски на ответника не се следват.

Мотивиран от изложеното и на основание чл.172, ал.2 АПК Административен съд Бургас, осми състав,

 

                                    Р  Е Ш И:

ОТМЕНЯ решение №РД-02-14-449 от 17.05.2021 г. на ръководителя на националния орган/НО/ на Съвместна оперативна програмата за трансгранично сътрудничество по Европейски инструмент за съседство „Черноморски басейн“ 2014-2020/Програмата/, с което за установена нередност по сигнал №УТС-1054 от 30.03.2021 г. на фондация „Виа Понтика“,ЕИК/Булстат *********, със седалище и адрес на управление: с.Маринка, община Бургас, ул. „Петрова нива“ №20, представлявано от И.И.А. като бенефициер, на осн. чл.73, ал.1 и чл.70, ал.1, т.9 ЗУСЕСИФ, е определена финансова корекция в размер на 10% от допустимите разходи, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове по договор от 23.04.2019 г. с „Инсис“ООД, ЕИК/Булстат ********* на стойност по обособена позиция/ОП/ №1 -19 000.00 лева без ДДС/22 800.00 лева с ДДС/ и по обособена позиция/ОП/ №2-29 000.00 лева без ДДС/34 800.00 лева с ДДС/.

Решението може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщението за изготвянето му пред Върховен административен съд на Република България.                                                                                                                                                                                  

                                                                          

                                                                  СЪДИЯ: