Решение по дело №129/2019 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 октомври 2019 г. (в сила от 12 ноември 2019 г.)
Съдия: Галя Петкова Иванова
Дело: 20197220700129
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 29 март 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 190

 

гр. Сливен, 07. 10. 2019 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на деветнадесети  септември,  две  хиляди  и  деветнадесета  година,  в  състав:

             

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:  ГАЛЯ  ИВАНОВА

 

При участието на секретаря Радостина Желева, като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 129 по описа на съда за 2019  година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/ във връзка с чл. 144 от ДОПК, във връзка с чл. 4, ал. 1 – 5 и чл. 9б от Закона за местните данъци и такси /ЗМДТ/.

            Образувано е по жалба от „Е. – Б.” ЕАД с ЕИК: ********, със седалище и адрес на управление: гр. Б., ул. „А. № ., ет. ., подадена против Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК /АУЗ/ № 45-1 от 22.01.2019 г., издаден от старши инспектор в Отдел „Местни данъци и такси” /„МДТ”/ при Община Нова Загора, с който е установен размер на задължения за данък върху недвижимите имоти /ДНИ/ и такса за битови отпадъци /ТБО/ за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. за недвижим имот, находящ се в гр. Нова Загора, и лихви върху тях. В жалбата си оспорващото дружество твърди, че оспореният акт е незаконосъобразен. Счита, че: актът е нищожен, поради липса на мотиви - от наименованието му не става ясно относно какво задължение е съставен, а цитираният чл. 107, ал. 3 от ДОПК съдържа редица възможности за съставяне на актове; в акта не са посочени трите имена на лицето, съставило акта, както и доказателства за компетентността му. Моли оспореният АУЗ да бъде отменен. Претендира присъждане на направените по делото разноски.

            В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, не се представлява.

Ответникът по жалбата, редовно призован, не се явява и не се представлява в съдебно заседание. Не изразява становище по жалбата.

Административният съд, след като обсъди и прецени наведените в жалбата доводи, събраните по делото относими към спора доказателства и извърши проверка за законосъобразност на оспорения административен акт, приема за установено от фактическа страна следното:

Жалбоподателят е собственик на недвижим имот, находящ се в гр. Нова Загора, съставляващ УПИ V в кв. 211 по плана на гр. Нова Загора, с площ от 17 870 кв.м., заедно с построените в имота сгради и съоръжения /видно от извлечение от Устав на АД „Е. – Б.”, вписан в Служба по вписванията – гр. Нова Загора на 04.07.2008 г./.

За горепосочения имот са подадени следните декларации пред Общинската администрация: Декларация по чл. 14 от ЗМДТ за облагане с данък върху недвижимите имоти  - с Вх. № 1167 / 07.06.2010 г. по описа на Община Нова Загора; Декларация по чл. 14 от ЗМДТ за облагане с данък върху недвижимите имоти  - с Вх. № 928 / 15.08.2011 г. по описа на Община Нова Загора; Декларация по чл. 8 от ЗМДТ и чл. 21а, ал. 1 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Нова Загора /НОАМТЦУТОНЗ/ за освобождаване от такса за битови отпадъци – с Вх. № 456 / 30.11.2016 г. по описа на Община Нова Загора, с която е декларирано, че имотът няма да се ползва през цялата 2017 г. Декларираната отчетна стойност на имота е 903 784,60 лева.  

На 22.01.2019 г. от длъжностно лице - старши инспектор в Отдел „МДТ” при Община Нова Загора – орган по приходите, на основание чл. 107, ал. 3 от ДОПК във връзка с подадени декларации по чл. 14 от ЗМДТ, е издаден АУЗ № 45-1, съгласно който за деклариран с Декларация Вх. № 1167 / 07.06.2010 г. недвижим имот, находящ се в гр. Нова Загора, кв. 211, УПИ V, са установени задължения за ДНИ и ТБО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. в общ размер на 14 638,35 лева и лихви за просрочие към тях, изчислени към 22.01.2019 г., в размер на 1 029,98 лева, както следва: ДНИ в размер на 6 386,38 лева, от които: главница – 5 855,33 лева и лихва – 531,05 лева; и ТБО в размер на 9 281,95 лева, от които: главница – 8 783,02 лева и лихва – 498,93 лева. В акта е посочено, че задълженото лице дължи: за 2017 г. и 2018 г. ДНИ в размер на 3.00 на хиляда върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност на имота, съгласно чл. 22 във връзка с чл. 10, ал. 1 и чл. 21, ал. 1 от ЗМДТ, чл. 5, ал. 1, т. 2 от Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Нова Загора и Решение № 33 от 22.12.2015 г. на Общински съвет Нова Загора; за 2017 г. ТБО за услугата чистота на териториите за обществено ползване за нежилищен имот в размер на 1,5 на хиляда върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност на имота, съгласно чл. 66 от ЗМДТ и Решение № 1049 от 20.12.2013 г. на Общински съвет Нова Загора; за 2018 г. ТБО за нежилищен имот в размер на 7,5 на хиляда върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност на имота, от които: за услугата сметосъбиране и сметоизвозване – 4 на хиляда, за услугата обезвреждане на битови отпадъци в депа – 2 на хиляда, и за услугата чистота на териториите за обществено ползване – 1,5 на хиляда, съгласно чл. 66 от ЗМДТ и Решение № 1049 от 20.12.2013 г. на Общински съвет Нова Загора. Издателят на акта– с. и. М. К., е определена да упражнява правомощията на орган по приходите, видно от Заповед № РД-12-307 от 16.05.2018 г., издадена на основание чл. 4, ал. 4 от ЗМДТ от Кмета на Община Нова Загора. Актът е връчен на 29.01.2019 г. В срока за обжалване по чл. 107, ал. 4 от ДОПК АУЗ е обжалван по административен ред. С Решение № 1 от 06.03.2019 г. на Началника на Отдел „МДТ” при Община Нова Загора, постановено на основание чл. 155, ал. 2 от ДОПК, актът е потвърден. Решението е връчено на 13.03.2019 г. Жалбата срещу акта, въз основа на която е образувано настоящото производство, е подадена чрез изпращане по пощата на 26.03.2019 г.

По делото са представени Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Нова Загора и Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Нова Загора.  

Съгласно чл. 5, ал. 1, т. 2 /изм. с Решение № 33 от 22.12.2015 г. на Общински съвет Нова Загора/ от Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Нова Загора, годишният размер на данъка върху не жилищни недвижими имоти е 3 на хиляда върху данъчната оценка.

С Решение № 1049 от 20.12.2013 г. на Общински съвет – Нова Загора е определена ТБО в Община Нова Загора за не жилищни имоти на юридически лица – пропорционално в размер на 7,5 на хиляда върху по-високата между отчетната стойност и данъчната оценка на недвижимия имот на съответното юридическо лице, от които: за събиране на битови отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за обезвреждането им – 4,00 на хиляда /т. 1 от Решението/; за проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други съоръжения за обезвреждане на битовите отпадъци, включително отчисленията по чл. 60 и чл. 64 от ЗУО – 2,00 на хиляда /т. 2 от Решението/; и за почистване на улични платна, площади, алеи, паркове и други територии, предназначени за обществено ползване – 1,50 на хиляда /т. 3 от Решението/.

От представените по делото: Заповед № РД-12-915 от 26.10.2016 г. на Кмета на Община Нова Загора, издадена на основание чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ, с която са определени видът и честотата на предлаганите услуги по чл. 62, изр. 1 от ЗМДТ и границите и районите за извършване на дейностите за 2017 г., и Заповед № РД-12-740 от 26.10.2017 г. на Кмета на Община Нова Загора, издадена на основание чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ, с която са определени видът и честотата на предлаганите услуги по чл. 62, изр. 1 от ЗМДТ и границите и районите за извършване на дейностите за 2018 г., е видно, че: услугата сметосъбиране и сметоизвозване и услугата обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депо за битови отпадъци се предоставят за всички имоти в регулационните граници на всички населени места на територията на Община Нова Загора, и за застроените имоти в границите на землищата на населените места на територията на Община Нова Загора, включително и за гр. Нова Загора, при изброена честота на извозване в града, съобразно вида на съда за смет, от един път седмично до четири пъти месечно; а услугата поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване се предоставя във всички населени места на територията на Община Нова Загора.

По делото са назначени, изслушани и приети, неоспорени от страните, първоначална и допълнителна съдебно-икономически експертизи, изготвени от вещото лице Т.Ж.Й. със специалност – с. и к., чиито заключения съдът възприема като компетентни и безпристрастни, тъй като са обосновани и мотивирани, и кореспондират със събраните по делото писмени доказателства.

Съгласно заключението на вещото лице: декларираната отчетна стойност на процесния имот е 903 784,60 лева; определената от административния орган данъчна оценка е 269 627,80 лева, като същата е изчислена съобразно Приложение № 2 към ЗМДТ; облагаемата стойност на процесния имот е в размер на 975 886,85 лева; ДНИ за процесния имот за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. е главница 2 927,66 лева и лихва, изчислена към 22.01.2019 г., в размер на 414,36; ДНИ за процесния имот за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. е главница 2 927,66 лева и лихва, изчислена към 22.01.2019 г., в размер на 116,70; ДНИ за процесния имот общо за горепосочените два периода, съобразно изискванията на ЗМДТ и Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община Нова Загора, е 6 386,37 лева, от които: главница – 5 855,32 лева и лихва – 531,05 лева; ТБО за процесния имот за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. за услугата поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване, определена в размер на 1,5 на хиляда върху облагаемата стойност от 975 886,85 лева, е главница 1 463,84 лева и лихва, изчислена към 22.01.2019 г., в размер на 207,17 лева; ТБО за процесния имот за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. за услугата сметосъбиране и сметоизвозване, определена в размер на 4 на хиляда върху облагаемата стойност от 975 886,85 лева, е главница 3 903,55 лева и лихва, изчислена към 22.01.2019 г., в размер на 155,60 лева; ТБО за процесния имот за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. за услугата обезвреждане на битови отпадъци в депа, определена в размер на 2 на хиляда върху облагаемата стойност от 975 886,85 лева, е главница 1 951,77 лева и лихва, изчислена към 22.01.2019 г., в размер на 77,80 лева; ТБО за процесния имот за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. за услугата поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване, определена в размер на 1,5 на хиляда върху облагаемата стойност от 975 886,85 лева, е главница 1 463,83 лева и лихва, изчислена към 22.01.2019 г., в размер на 58,34 лева; общият размер на ТБО за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. е 7 319,17 лева и лихва 291,74 лева; ТБО за процесния имот общо за горепосочените два периода, съобразно изискванията на ЗМДТ, Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Нова Загора и Решенията на Общински Нова Загора, е 9 281,92 лева, от които: главница – 8 783,01 лева и лихва – 498,91 лева; процесният имот е на територията на Община Нова Загора, в която през 2017 г. и 2018 г. се е извършвала дейност по сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения и поддържане чистотата на териториите за обществено ползване; през 2017 г. и 2018 г. дейностите по сметосъбиране и сметоизвозване на битовите отпадъци реално са извършвани по отношение на землището и населеното място на гр. Нова Загора, включително и в района, в който се намира процесният имот; през 2017 г. и 2018 г. в гр. Нова Загора, в това число и в района, в който се намира процесният имот, реално са се предоставяли услугите по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване; Община Нова Загора е част от сдружение, което по проект, съвместно с още четири общини, е изградило регионален център за обезвреждане на отпадъци Ямбол, където се намира регионалното депо за обезвреждане на отпадъци.

Въз основа на установените по делото факти, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е допустима. Подадена е в предвидения в чл. 156, ал. 1 от ДОПК  преклузивен срок, от надлежна страна и при наличие на правен интерес. Жалбата е подадена и срещу административен акт, който подлежи на съдебен контрол, тъй като предмет на оспорване е АУЗ, който е потвърден при обжалването му по административен ред от Началника на Отдел „МДТ” при Община Нова Загора, упражняващ правомощията на териториален директор на НАП, съгласно чл. 4, ал. 5 от ЗМДТ във връзка с чл. 107, ал. 4 от ДОПК.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Оспореният АУЗ е издаден от служител на общинската администрация, имащ правата и задълженията на орган по приходите, определен със заповед на Кмета на Общината и следователно е издаден от компетентен административен орган по смисъла на чл. 4, ал. 1 във връзка с ал. 3, изр. 1, предл. 1 и ал. 4 от ЗМДТ.  

Спазена е установената от закона форма – актът е писмен, посочени са фактическите и правни основания за издаването му. Твърденията на жалбоподателя за липса на мотиви са неоснователни. В производството по издаване на оспорения акт не са допуснати съществени нарушения на процесуалните разпоредби. Актът е издаден при условията на чл. 107, ал. 3 от ДОПК във връзка с подадени декларации по чл. 14 от ЗМДТ - при извършена проверка на ДНИ и ТБО за имот, собственост на жалбоподателя, при която е установено, че дружеството има неплатени задължения за ДНИ и ТБО за притежаван и деклариран имот за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. Определяйки размера на задълженията, административният орган се е позовал на разпоредби от ЗМДТ. В мотивите на АУЗ е описан декларираният от търговското дружество имот. Посочени са разпоредбите от ЗМДТ и от Наредбата за определяне размера на местните данъци на Община Сливен и Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Нова Загора, съобразно които са определени размерите на ДНИ и ТБО. Актът е мотивиран в достатъчна степен. В изложените в акта мотиви волята на административния орган е изразена ясно и обосновано. Противно на твърденията на жалбоподателя, наименованието на акта не може и не следва да съдържа пълно описание на задължението. Органът следва да развие своите мотиви в съдържанието на акта. В разглеждания случай от изложените в акта мотиви е налице яснота относно установените с акта задължения.

Не се споделя и твърдението на жалбоподателя за незаконосъобразност на акта, поради непосочване трите имена на лицето, съставило акта. Оспореният АУЗ съдържа наименование на органа, който го е издал – старши инспектор в Отдел „МДТ”, орган по приходите, оправомощен със заповед на Кмета на Общината. Посочените в акта имена на издателя го индивидуализират в достатъчна степен.

Задълженията за ДНИ и ТБО са публични общински вземания - по аргумент от чл. 162, ал. 2, т. 1 и т. 3 от ДОПК. Съгласно чл. 166, ал. 1 от ДОПК, установяването на публичните вземания се извършва по реда и от органа, определен в съответния закон. В разглеждания случай това е ЗМДТ, съгласно чл. 4, ал. 1 и чл. 9б от който, установяването на местните данъци и такси се извършва от служители на общинската администрация по реда на ДОПК. Предвиденият в ДОПК процесуален ред е специален по отношение на общия ред за издаване на административни актове, предвиден в АПК. Процесният акт е издаден по реда на чл. 107 от ДОПК и по същество е акт за установяване на задължения по данни от декларации на задълженото лице, при издаването на който е съобразен предвиденият в ДОПК процесуален ред.

Актът е издаден и в съответствие с материалния закон и с целта на закона. Органът по приходите е приложил правилно относимите материалноправни разпоредби и е издал законосъобразен и обоснован АУЗ.

Първото установено с процесния акт задължение е за данък върху недвижимите имоти за имот с адрес гр. Нова Загора, собственост на жалбоподателя и съставляващ земя и сгради, като приетият от административния орган размер на задължението за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. е 6 386,38 лева, от които: главница – 5 855,33 лева и лихва към  22.01.2019 г. – 531,05 лева. Според съдържанието на акта, задължението в частта за главницата е изчислено при нормативно определен размер от 3,00 промила върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност на имота. Съгласно чл. 22 от ЗМДТ /в редакцията до 20 април 2019 г./, Общинският съвет определя с Наредбата по чл. 1, ал. 2 размера на данъка в границите между 0,1 до 4,5 на хиляда върху данъчната оценка на недвижимия имот. В хода на съдебното дирене е представена Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на община Нова Загора /НОРМДТОНЗ/, в чийто чл. 5, ал. 1, т. 2 е определен годишният размер на данъка, като за нежилищен имот /какъвто е процесният/ данъкът е 3 на хиляда върху данъчната оценка. Последната за недвижимите имоти на предприятията съставлява по – високата между отчетната им стойност и изчислената по показателите в Приложение № 2 данъчна оценка /чл. 21, ал. 1, пр. 1 от ЗМДТ/. Съгласно заключението на вещото лице, облагаемата стойност на процесния имот е в размер на 975 886,85 лева, определена чрез сравняване на данъчната и отчетната стойност. Приетата от административния орган облагаема стойност е идентична – 975 886,85 лева. Върху определената облагаема стойност, която се явява данъчна оценка на имота по смисъла на чл. 21 от ЗМДТ, се начислява и размерът на дължимия данък недвижими имоти, който в случая е регламентиран в чл. 5 от НОРМДТОНЗ, и съставлява 3 на хиляда от данъчната оценка. Следователно, определянето на размера на ДНИ за периода по акта за процесния имот е извършено при спазване  на относимите материалноправни разпоредби. Установеното с оспорения акт задължение за ДНИ е установено законосъобразно по основание и размер. Съобразено със закона е и задължението в частта за законната лихва, дължима на основание чл. 175, ал. 1 от ДОПК във връзка с чл. 4, ал. 2 от ЗМДТ и чл. 1, ал. 1 от ЗЛДТДПДВ, и във връзка с чл. 28, ал. 1 от ЗМДТ, която разпоредба определя срока за плащане на процесния данък. От заключението на вещото лице, неоспорено от страните, е установен идентичен размер на задължението за ДНИ за процесните периоди и имот – 5 855,32 лева; идентичен е и изчисленият от вещото лице размер на законната лихва върху ДНИ, определена към датата на издаване на акта – 531,05 лева.

Второто установено с процесния акт задължение е за ТБО за имот с адрес гр. Нова Загора, собственост на жалбоподателя и съставляващ земя и сгради, като за 2017 г. е за услугата поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване, а за 2018 г. е за услугите сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битови отпадъци в депа и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване. Относно ТБО за 2017 г., приетият от административния орган размер на задължението за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. е 1 671,02 лева, от които главница – 1 463,85 лева и лихва към 22.01.2019 г. – 207,17 лева. Относно ТБО за 2018 г., приетият от административния орган размер на задължението за периода от 01.01.2018 г. до 31.12.2018 г. е 7 610,93 лева, от които главница – 7 319,17 лева и лихва към 22.01.2019 г. – 291,76 лева. За 2017 г. задължението за ТБО за процесния нежилищен имот е изчислено от административния орган в размер на 1,5 на хиляда върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност на имота, съгласно Решение № 1049 от 20.12.2013 г. на Общински съвет Нова Загора. За 2018 г. задължението за ТБО за процесния нежилищен имот е изчислено от административния орган в размер на 7,5 на хиляда върху по-високата между данъчната оценка и отчетната стойност на имота, съгласно горепосоченото Решение № 1049 от 20.12.2013 г. на Общински съвет Нова Загора.

На основание чл. 62 от ЗМДТ /в относимата за процесните периоди редакция/, таксата се заплаща за услугите по събирането, извозването и обезвреждането в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места, като размерът на таксата се определя за всяка услуга поотделно- сметосъбиране и сметоизвозване; обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения; чистота на териториите за обществено ползване.

За 2017 г. жалбоподателят е освободен от такси за услугите „сметосъбиране и сметоизвозване” и „обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения”.

По отношение на услугата „сметосъбиране и сметоизвозване” за 2018 г., по делото е установено, че процесният имот се намира в границите на гр. Нова Загора, за което населено място Общината предоставя тази услуга, както и е установено, че през процесния период услугата „сметосъбиране и сметоизвозване” е била реално извършвана по отношение на землището и населеното място на гр. Нова Загора, включително и в района, в който се намира процесният имот. С оглед на установените по делото факти и при съобразяване с разпоредбата на чл. 71, т. 1, пр. 1 от ЗМДТ / в относимата за процесния период редакция/, за процесният имот се дължи ТБО за услугата „сметосъбиране и сметоизвозване”. 

Относно ТБО за услугата „обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения” за 2018 г., дължимостта й е обусловена от поддържането на депо за битови отпадъци, тъй като съгласно чл. 71, т. 3 от ЗМДТ /в относимата за процесния период редакция/, не се събира такса за обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци - когато няма такива. В разглеждания случай по делото е установено, че Община Нова Загора експлоатира и поддържа депо за битови отпадъци, поради което за процесния имот и период се дължи ТБО за посочената услуга.

Относно услугата „поддържане чистотата на териториите за обществено ползване” за 2017 г. и 2018 г., по делото е установено, че процесният имот се намира в границите на гр. Нова Загора, за което населено място Общината предоставя тази услуга, както и е установено, че през процесния период услугата е била реално извършвана по отношение на обществените територии в населеното място на гр. Нова Загора. С оглед установените по делото факти и при съобразяване с разпоредбата на чл. 71, т. 2 от ЗМДТ /в относимата за процесните периоди редакция/, за процесният имот се дължи ТБО за услугата „поддържане чистотата на териториите за обществено ползване” за процесните периоди.

В чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ е предвидено, че границите на районите и видът на предлаганите услуги по чл. 62 в съответния район се определят със заповед на Кмета на общината. От представените по делото заповеди, издадени от Кмета на Община Нова Загора на основание чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ, е видно, че Общината предоставя услугите сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населеното място на гр. Нова Загора. Съгласно заключението на вещото лице, през процесните периоди в гр. Нова Загора, в това число и в района, в който се намира процесният имот, реално са се предоставяли услугите сметосъбиране и сметоизвозване на битовите отпадъци и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване.

Установените с оспорения акт задължения за ТБО са установени законосъобразно по основание и размер – 1,5, съответно 7,5 на хиляда върху правилно определена облагаема стойност. Съобразено със закона е и задължението в частта за законната лихва, дължима на основание чл. 175, ал. 1 от ДОПК във връзка с чл. 9б и чл. 4, ал. 2 от ЗМДТ, и чл. 1, ал. 1 от ЗЛДТДПДВ, и във връзка с чл. 20, ал. 1 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Нова Загора, която разпоредба определя срока за плащане на процесната такса. От заключението на вещото лице, неоспорено от страните, е установен идентичен размер на задължението за ТБО за процесните периоди и имот – 8 783,01 лева; идентичен е и изчисленият от вещото лице размер на законната лихва върху ТБО, определена към датата на издаване на акта – 498,91 лева.

По изложените съображения, оспореният акт, с който са  установени задължения за ДНИ /главница и лихва/ и за ТБО /главница и лихва/, е законосъобразен, а подадената срещу него жалба е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на спора, претенцията на жалбоподателя за присъждане на направените по делото разноски е неоснователна.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 160, ал. 1, предл. последно от ДОПК, Административен  съд - Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Е. – Б.” ЕАД с ЕИК: ********, със седалище и адрес на управление: гр. Б., ул. „А. № ., ет. ., подадена против Акт за установяване на задължения по чл. 107, ал. 3 от ДОПК № 45-1 от 22.01.2019 г., издаден от старши инспектор в Отдел „Местни данъци и такси” при Община Нова Загора, с който по отношение на „Е. – Б.” ЕАД за деклариран недвижим имот, находящ се в гр. Нова Загора, кв. 211, УПИ V, са установени задължения за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2018 г. за данък върху недвижимите имоти и такси за битови отпадъци общо в размер на 14 638,35 лева, и лихви за просрочие към тях, изчислени към 22.01.2019 г., в размер на 1 029,98 лева.

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                         АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: