Решение по дело №554/2019 на Районен съд - Царево

Номер на акта: 199
Дата: 2 декември 2019 г. (в сила от 7 януари 2020 г.)
Съдия: Минчо Танев Танев
Дело: 20192180200554
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 4 ноември 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№:                                         02.12.2019 год.                     Град Царево

 

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

 

Царевският районен съд,                                         наказателен състав

На втори декември                          две хиляди и деветнадесета година

В публично заседание, в следния състав:     Председател: Минчо Танев

Секретар: Нели Стоянова

 

като разгледа докладваното от съдия Минчо Танев

НАХД № 554 по описа на съда за 2019 год. за да се произнесе, взе пред вид следното:

 

 

Производството по делото е от административно наказателен характер, по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН. 

Образувано е по повод депозирана жалба от М.Х.И., ЕГН **********, против Наказателно постановление № ОА-153/ 11.09.2019 г. на Кмета на Община Царево, с което на основание чл. 47, ал. 1 от Наредбата за опазване на обществения ред и околна среда на територията на Община Царево, на М.Х.И., ЕГН **********, е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 100,00 лева, за нарушение на чл. 9, т. 4 от същата Наредба.

В жалбата се навеждат доводи, че атакуваното наказателно постановление е незаконосъобразно, необосновано и несправедливо, издадено при допуснати нарушения на материалния и процесуалния закон, поради което жалбоподателя моли съда то да бъде отменено. Алтернативно се иска приложение на чл. 28 от ЗАНН или намаляване на размера на наложената с НП санкция.

В съдебно заседание, жалбоподателят не явява, не се представлява.

Ответникът по жалбата- Община Царево- редовно призовани, се представляват от юрисконсулт. Желаят потвърждаване на НП.

По делото се събраха множество писмени доказателства, разпита се актосъставителя.

Съдът, като взе предвид събрания по делото доказателствен материал, намира за установено от фактическа страна следното:

На 25.08.2019 г. актосъставителя- служител на РУП- Царево, получил сигнал за силна музика в района на с. Синеморец, обл. Бургаска. При посещение на място, същия констатирал, че в заведение, находящо се в града, в близост до други сгради, на мястото е пусната силна музика. Установило се, че жалбоподателя е пуснал музиката. Констатираното, мотивирало актосъставителя да състави на място против жалбоподателя Акт за установяване на административно нарушение с № 0651423 от 25.08.2019 г. като приел, че с деянието си жалбоподателят е нарушил чл. 9, т. 4 от Наредбата за опазване на обществения ред и околна среда на територията на Община Царево. АУАН е подписан от жалбоподателя без възражения и препис от същия му е бил връчен срещу подпис.

Въз основа на така съставения АУАН, и след преценка на всички, събрани по АНП доказателства, Кметът на Община Царево е издал обжалваното Наказателно постановление, с което наложил на жалбоподателя глоба в размер на 100,00 лева. 

         Изложената фактическа обстановка, съда установи по безспорен начин от събраните по делото писмени доказателства, както и от показанията на свидетелите, които кредитира изцяло. Същите са обективни, безпротиворечиви и кореспондират изцяло със събраните по делото писмени доказателства.  

При така установената фактическа обстановка и след като съобрази разпоредбите на закона, съда достигна до следните правни изводи:

Жалбата е подадена от легитимирано да обжалва лице, посочено в наказателното постановление като нарушител, в законоустановения срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН, съдържа всички необходими реквизити, поради което същата е процесуално допустима и като такава следва да бъде разгледана.

Разгледана по същество, същата е частично основателна.

Настоящото производство е от административно- наказателен характер. Същественото при него е да се установи има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл. 6 от ЗАНН, това деяние извършено ли е от лицето посочено в акта и наказателното постановление като нарушител. Следва и да се отбележи, че актовете за установяване на административни нарушения нямат обвързваща, доказателствена сила, т.е. посоченото в акта не се счита за доказано, тъй като при това производство се прилагат съответно правилата на НПК, съгласно чл. 14 от НПК обвиняемият /в случая административно отговорното лице/ се счита за невинен до доказване на противното. /ППВС № 10/ 1973 год./. Това от своя страна означава, че в тежест на административно наказващия орган е да докаже по безспорен начин пред съда, че има административно нарушение. Освен това, за да бъде наказателното постановление правилно и законосъобразно е необходимо стриктно да бъдат спазени изискванията на ЗАНН относно съставянето на акта и издаването на наказателното постановление.

В конкретния казус, съда съобрази следното:   

В настоящият случай, актът за установяване на нарушението е съставен от служител на РУП- Царево, а атакуваното наказателно постановление е издадено от Кмета на Община Царево, т.е. в съответствие с разпоредбите на чл. 37 и чл. 47 от ЗАНН.

Деянието предмет на настоящото производство и неговия автор, съда намира за категорично и безспорно установени- в тази насока са приложените писмени доказателства и свидетелските показания на разпитаните по делото лица. Доказателства в противната насока не бяха представени, поради което и съда счита отразеното в АУАН и атакуваното НП за безспорно установено.

Съгласно разпоредбата на чл. 9, т. 4 от Наредбата, се забраняват в периода от 01.10. до 01.05.  от 14:00 до 16:00 часа и от 22:00 до 07:00 часа и в периода от 01.05. до 01.10. на годината от 14:00 до 16:00 часа и от 23:00 до 7:00 часа на територията на населените места и селищни образувания, шумно пеене, свирене и други на публични и /или открити места – улици, площади и в близост до жилищни сгради;

В обстоятелствената част на АУАН и в атакуваното НП, са посочени ясно и точно, обстоятелства и доказателства, от които да се направи извод, че жалбоподателят е извършил твърдяното нарушение. В хода на съдебното следствие се събраха доказателства, от които безспорно да се установи, че именно жалбоподателят е извършил нарушението, за което е ангажирана наказателна отговорност спрямо него.

С оглед на гореизложеното, съдът намира че описаното в АУАН и НП деяние съдържа всички обективни и субективни признаци на административно нарушение по чл. 9, т. 4 от Наредбата за опазване на обществения ред и околната среда на община Царево, като нарушението е извършено от жалбоподателя, поради което правилно е била ангажирана административно- наказателна отговорност спрямо него.

Вида и размера на административните наказания, които могат да бъдат наложени за констатираното нарушение, са определени в чл. 47, ал. 1 от Наредбата за опазване на обществения ред и околната среда /НООРОС/ на община Царево, където е посочено, че при нарушение на Наредбата на виновните лица се налага наказание глоба от 10,00 лв. до 3000,00 лв. Това налага извода, че в конкретния случай, размера на наказанието е определен в границите на нормативно- определения размер, но според съда при индивидуализирането му, административно- наказващият орган не го е съобразил с разпоредбите на чл. 27, ал. 2 от ЗАНН. Според настоящия състав, липсата на утежняващи вината обстоятелства, предполага наказанието да бъде наложено в минимален размер. Последното обуславя изменяне на атакуваното НП, в частта му досежно размера на наложената санкция, която според съда, следва да бъде в близък до минималния размер и потвърждаване в останалата му част.

При проверка на Наказателното постановление, съда не констатира допуснати нарушения от страна на АНО- както при съставянето на АУАН, така и при издаването на обжалваното НП, са спазени всички процесуални правила и норми. Същите са постановени от оправомощени лица, в кръга на тяхната материална и териториална компетентност, при спазване на изискванията за форма и съдържание. Посочените в него фактически обстоятелства са безспорно установени в хода на съдебното производство. Правилно са приложени и съотносимите законови разпоредби към установеното административно нарушение.

Водим от горното и на основание чл. 63, ал. 1 от ЗАНН, съдът

Р     Е     Ш     И  

 

ИЗМЕНЯ Наказателно постановление № ОА-153/ 11.09.2019 г. на Кмета на Община Царево, с което на основание чл. 47, ал. 1 от Наредбата за опазване на обществения ред и околна среда на територията на Община Царево, на М.Х.И., ЕГН **********, е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 100,00 лева, за нарушение на чл. 9, т. 4 от същата Наредба, в частта му досежно размера на определеното административно наказание, като за извършеното нарушение  НАЛАГА на М.Х.И., ЕГН **********, административно наказание „глоба“ в размер на 50,00 лева.

ПОТВЪРЖДАВА наказателното постановление в останалата му част.

 

 

Решението подлежи на касационно обжалване, пред Административен съд, гр. Бургас, в 14- дневен срок от получаване на съобщението за неговото постановяване.

 

 

 

 

 

СЪДИЯ: