Решение по дело №1542/2019 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 1039
Дата: 30 декември 2019 г. (в сила от 24 юни 2020 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20191720201542
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 13 септември 2019 г.

Съдържание на акта

                    Р Е Ш Е Н И Е

                  В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                                 30.ДЕКЕМВРИ. 2019година

Номер  834                                                                                               гр. Перник

Пернишки  районен съд                                                                     01- Н. състав

На     12.ХІ.                                                                                         година  2019г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                        ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                      ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                     СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

Секретар: Капка Станчева

ПРОКУРОР:

 

                Като разгледа докладваното от Председателя  АНД № 01542/19год. по  описа  на съда за 2019година, за  да  се   произнесе  взе   предвид следното:

      Производството е по чл.59 и сл. от   ЗАНН.

               С  Наказателно постановление № 25-А-15/26.VІІІ.2019год. на Директор на „Регионална Инспекция по околната среда“/РИОСВ/ на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите“   за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3  от   „Закона за водите“   на Община ПЕРНИК-ЕИК *********/адрес:гр.Перник пл.“Св.Ив.Рилски“ № 1А/ е наложена  “Имуществена санкция”  в  размер 1 000/хиляда/лева, за това, че: НА 17.04.2019г. от Пункт № 1-Ревизионна шахта- точка с координати N -42°33'47,897", Е- 23°10'3,49" на ОБЕКТ: Канализационна система на селище „Делта хил", находяща се в с.Кладница-общ.Перник-обл.Перник, мах. „Балевица"-Община Перник, НЕ е изпълнила задължението си: ДА поддържа необходимото качество на заустваните във водоприемника-р.Маниш пречистени отпадъчни води, формирани от дейността на ПСОВ-«Делта хил», а именно НЕ е спазила индивидуалните емисионни ограничения/ИБО/, определени в Разрешително за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води/РЗОВ/ № 43150004/01.02.2019г.-л.17  на Директора на Басейнова Дирекция Западнобеломорски район /БД „ЗБР"/.

       На 29.11.2018г. от служители на РИОСВ-Перник и, ИАОС е проведен ЕМИСИОНЕН КОНТРОЛ, върху състоянието на отпадъчните води, формирани от дейността на Канализационна система на селище „Делта хил".Към момента на проверката е констатирано, че ПСОВ работи, като на входа постъпват води от канализационната мрежа на селище „Делта хил". След пречистване в ПСОВ водите постъпват в Пункт № 1 и от нея с изпомпване се заустват в  р.Маниш.

        Против издаденото наказателно постановление в срок е постъпила Жалба от „Община ПЕРНИК-ЕИК ********* в която се оспорва законосъобразността и обосноваността на издаденото наказателно постановление.

        Излагат се доводи, че нарушението визирано в акта и наказателното постановление не е извършено, че в административно наказателната процедура са допусни съществени нарушения на процесуални правила,досежно  императивните  реквизити от съдържанието на акта и наказателното постановление,че посочения в НП адресат на санкция е неправилен.

        В съдебно заседание жалбоподателя изпраща Ю.К А.А.за представител.

        Въззиваемата страна, редовно призована  изпраща представител ЮК генчева, като изразява становище да се потвърди НП.

 

                   Пернишкият районен съд, в настоящия съдебен състав, след като прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.14 и чл.18 от НПК, както и доводите на страните, намира за установено следното:      

        Жалбата е подадена в срок, от процесуално легитимиран субект с правен интерес, поради което е допустима, но разгледана по същество се явява НЕОСНОВАТЕЛНА.

        Със  АУАН 15/18.06.2019год. съставен от Л.С.Х./*** в присъствието на свидетеля С.Т.Г. е посочено, че на 17.04.2019г. от Пункт № 1-Ревизионна шахта-точка с координати N-42°33'47,897", Е- 23°10'3,49" на ОБЕКТ: Канализационна система на селище „Делта хил", находяща се в с.Кладница-общ.Перник-обл.Перник, мах. „Балевица"-Община Перник, НЕ е изпълнила задължението си: ДА поддържа необходимото качество на заустваните във водоприемника-р.Маниш пречистени отпадъчни води, формирани от дейността на ПСОВ-«Делта хил», а именно НЕ е спазила индивидуалните емисионни ограничения/ИБО/, определени в Разрешително за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води/РЗОВ/ № 43150004/01.02.2019г.-л.17 на Директора на Басейнова Дирекция Западнобеломорски район /БД „ЗБР"/-нарушение на чл.48 ал.1 т.3  от   „Закона за водите“ /чл.48.Водоползвателите-титуляри на разрешителни, имат задължение да:  1. използват рационално водните ресурси, намаляват загубите на вода, като полагат грижи за опазване на околната среда; 2. използват водите и водните обекти в съответствие с целите, за които са предоставени;  3.поддържат необходимото качество на водата в съответствие с нормативните изисквания и условията на разрешителните;    4. не допускат нарушаване на обществени интереси и придобити права, включително правата за извършване на стопански риболов и други рибностопански дейности при условията и по реда на Закона за рибарството и аквакултурите;5. предприемат действия за определяне на санитарно-охранителните зони на съоръженията за питейно-битово водоснабдяване и тези за минерални води, използвани за лечение, профилактика, питейно-битови цели и бутилиране и:а) изпълняват определените мерки в границите на санитарно-охранителните зони съгласно изискванията на наредбата по чл. 135, ал. 1, т. 6 и заповедта за определяне на санитарно-охранителната зона, и б) поддържат крайбрежните заливаеми ивици на реките или принадлежащите земи на язовирите, разположени в границите на зоната, в съответствие с нормативните изисквания;6. измерват и да водят отчет за изземваните и използваните води, за отвежданите и изпусканите води, за нивата на подземните води, а при хидротехнически подпорни съоръжения - за водните стоежи до максимално ниво, както и за замърсяващите вещества, според изрично посочените в разрешителното условия;7. осъществяват технологични, хидротехнически, агротехнически, водоохранителни, хигиенно-епидемиологични и други мероприятия, когато това е предвидено в условията при предоставяне на използването;8 осигуряват свободен достъп на държавните и общинските органи, оправомощени да прилагат разпоредбите на закона, както и да предоставят изисканата от тях информация в момента на и във връзка с извършване на проверката;9. сключват договори с абонатите при предоставяне на водни услуги;10. уведомяват своевременно абонатите за нарушаване на договорения режим на водовземането;11. изпълняват условията в издадените им разрешителни по реда на този закон и комплексните разрешителни, издадени по реда на Закона за опазване на околната среда;12в срок до 31 март на следващата отчетна година предоставят на директора на съответната басейнова дирекция, а в случаите на издадено разрешително по чл. 46, ал. 1, т. 3 - и на директора на съответната регионална инспекция по околната среда и водите, доклад за изпълнението на условията в издадените им разрешителни; в случаите на издадено разрешително по чл. 117 от Закона за опазване на околната среда докладът се представя като част от доклада по чл. 125, ал. 1, т. 5 от същия закон; 13изпълняват в срок дадените предписания от контролиращ орган.   (2) Водоползвателите, независимо дали са, или не са титуляри на разрешителни, които са В и К оператори по смисъла на чл. 2 от Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги и предоставят услугата водоснабдяване за питейно-битови цели, са длъжни да:1. предприемат всички необходими мерки, за да осигурят безопасна и чиста питейна вода на потребителите;2. провеждат мониторинг на качеството на водата за питейно-битови цели и предоставят данните от извършения мониторинг на органите по чл. 155а и 189 по ред, определен в наредбата по чл. 135, ал. 1, т. 3; 3. информират засегнатите потребители в случаите на установени отклонения в качеството на водата за питейно-битови цели, когато тези отклонения могат да създадат риск за здравето.(3) В случаите, когато водата за питейно-битови цели има отклонения от изискванията на наредбата по чл. 135, ал. 1, т. 3 и не съществува алтернативна възможност за водоснабдяване, лицата по ал. 2 могат да предоставят услугата питейно-битово водоснабдяване само след издаване на разрешение съгласно чл. 155а, ал. 1, т. 1.    (4) Водоползвателите, които не са титуляри на разрешителни и са В и К оператори по смисъла на чл. 2 от Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги, пречистват и заустват отпадъчни води в повърхностни водни обекти в съответствие с издаденото разрешително за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води за съответната канализационна система.    (5) Водоползвателите – титуляри на разрешителни за водовземане по чл. 44 за аквакултури и свързаните с тях дейности, не са задължени да измерват изземваните и използваните води, като ги отчитат въз основа на обема, посочен в издаденото разрешително./

      На 29.11.2018г. от служители на РИОСВ-Перник и,ИАОС е проведен ЕМИСИОНЕН КОНТРОЛ, върху състоянието на отпадъчните води,формирани от дейността на Канализационна система на селище „Делта хил".

      Към момента на проверката е констатирано, че ПСОВ работи, като на входа постъпват води от канализационната мрежа на селище „Делта хил". След пречистване в ПСОВ водите постъпват в Пункт № 1 и от нея с изпомпване се заустват в р.Маниш.

      Взета е съставна водна проба от Пункт № 1 - РЕВИЗИОННА ШАХТА след ПСОВ.

       Съставени са: Протокол за проверка № 17/17.04.2019г. на РИОСВ-Перник и Протоколи за вземане на извадка от води № 826/17.04.2019г. и   № 827/17.04.2019г. на ИАОС.

      След направения анализ на водната проба резултатите са отразени в Протокол от изпитване № 01-0710/07.05.2019  на  ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС, изпратен в инспекцията с ПИСМО вх. № 12-00-46/13.05.2019 г.

       При преглед на вписаните в протокола стойности е констатираио отклонение и превишение на определените в Разрешителното индивидуални емисионни ограничения /ИБО/ по следните показатели неразтворени вещества: Резултат от изпитване -36mg/dm3 при ИЕО-35mg/dm3; ХПК: Резултат от изпитване -146mg/dm3 при ИЕО-125mg/dm3 и БПК 5:Резултат от изпитване-86mg/dm3 при ИЕО-25mg/dm3.

       Община Перник НЕ е спазила ИЕО-Индивидуални Емисионни ограничения, определени в РЗОВ № 43150004/01.02.2019г. В р.Маниш са зауствани отпадъчни води, формирани от работата на Канализационна система на селище „Делта хил". Изхвърлените във водоприемника води, превишават определените стойности по показатели: НЕРАЗТВОРЕНИ ВЕЩЕСТВА, ХПК, БПК5.

       АУАН е съставен в присъствие на пълномощник на нарушителя и връчен.

      Срещу разписка на същия бил връчен и препис от съставения акт за нарушение.

      В срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН  жалбоподателя Община ПЕРНИК-ЕИК *********/адрес:гр.Перник пл.“Св.Ив.Рилски“ № 1А/ е упражнил правото си на писмени възражения, срещу констатацията за посочено нарушение в АУАН.32.

       Въз основа на събраните по преписката доказателства и след проверка по реда на чл.52 ал.4 от ЗАНН административно наказващият орган приел, че са налице основанията осн. чл.53 вр. чл.27/83/ от ЗАНН на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите“ /чл. 200.(1) Наказва се с глоба, съответно имуществена санкция, освен ако не подлежи на по-тежко наказание, физическото или юридическото лице, което:……6. изхвърли отпадъчни води във водните обекти и канализационната система, като наруши емисионните норми и изисквания - от 1000 лв. до 5000лв.;………./  за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3  от   „Закона за водите“   на Община ПЕРНИК-ЕИК *********/адрес:гр.Перник пл.“Св.Ив.Рилски“ № 1А/ е наложена  “Имуществена санкция”  в  размер 1 000/хиляда/лева.

                Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по несъмнен начин, като взе предвид: Разрешително № 43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води, изд. от Директора на БД „ЗБР", Протокол за проверка № 17/17.04.2019г. на РИОСВ-Перник, Протоколи за вземане на извадка от води № 826/17.04.2019г. и № 827/17.04.2019г., Протокол за формиране на проба в лабораторни условия № 828/17.04.2019г./всичките на ИАОС/, Протокол от изпитване № 01-0710/07.05.2019г. на ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС, Писмо вх. № 12-00-46/13.05.2019г. и АУАН № 15/18,06.2019г. и разпитаните свидетели: Л.С.Х./*** в присъствието на свидетеля С.Т.Г..

 

      Съобразно установената фактическа обстановка, от правна страна, съдът намира следното:

      При извършване на служебна проверка за законосъобразност на обжалвания акт, съобразявайки доводите на страните, съдът НЕ констатира допуснати съществени нарушения на административно наказателната процедура, опорочаващи законосъобразността  на обжалвания административен акт  и  обосноваващи отмяната му.

      Производството, предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние, същото представлява ли административно нарушение  по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

      Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган .

      Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган, със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид.

       Абсолютно задължително е и в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление административното нарушение,  което е вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,  прецизно  и разбираемо, както  и  да съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената,  като нарушена норма от  съответния  нормативен акт .

       Също така следва да съществува правно единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в наказателното постановление.                

       Не на последно място съставеният акт за установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити, посочени  в   чл.42 от ЗАНН.

       В съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът  е подписан от актосъставителя както и от  свидетеля по акта. Предявен е на нарушителя  за запознаване с неговото съдържание.

       В графата му, предоставяща  му  възможност  да даде обяснения по нарушението и да изложи възражения НЕ се   констатираха такива.

       При спазване на разпоредбата на чл.43 ал.5 от ЗАНН  на нарушителя е   връчен   препис от акта  срещу   разписка.

       Последващата втора възможност за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН /чл.44.(1) Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./ от  която  жалбоподателя   се е възползувал.

       Издаденото въз основа на него наказателно постановление е необходимо  да  съдържа реквизитите, посочени  в  чл.57 от ЗАНН и да бъде издадено от компетентен орган.

       Изводът на състава е,  че при съставяне на  процесния АУАН и издаване на Наказателното постановление,са спазени установените към съдържанието им  императивни  изисквания  в  чл.42 /”чл.42.Актът за установяване на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта; 3. датата и мястото на извършване на нарушението;4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено;  5. законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата, единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата, които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и кому са поверени за пазене.”/  и  съответно  чл.57 ал.1 от ЗАНН  /”чл.57.(1)Наказателното постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и длъжността на лицето, което го е издало; 2. датата на издаването и номерата на постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името, длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер; 5. описание на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/.

       Конкретно относно,наложеното наказание “Имуществена санкция”  в  размер 1 000/хиляда/лева    на  Община ПЕРНИК-ЕИК ********* на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите“ /чл. 200.(1) Наказва се с глоба, съответно имуществена санкция, освен ако не подлежи на по-тежко наказание, физическото или юридическото лице, което:……6. изхвърли отпадъчни води във водните обекти и канализационната система, като наруши емисионните норми и изисквания - от 1000 лв. до 5000лв.;………./  за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3  от   „Закона за водите“/чл.48.Водоползвателите-титуляри на разрешителни, имат задължение да:  ……….. 3. поддържат необходимото качество на водата в съответствие с нормативните изисквания и условията на разрешителните; /

           ОТ материалите по делото е видно,че:

       Община ПЕРНИК-ЕИК ********* е титуляр на Разрешително № 43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води, изд. от Директора на БД „ЗБР"-л.17

         На 29.11.2018г. служители на РИОСВ-Перник и,ИАОС е проведен ЕМИСИОНЕН КОНТРОЛ, върху състоянието на отпадъчните води,формирани от дейността на Канализационна система на селище „Делта хил".

      Към момента на проверката е констатирано, че ПСОВ работи,като на входа постъпват води от канализационната мрежа на селище „Делта хил". След пречистване в ПСОВ водите постъпват в Пункт № 1 и от нея с изпомпване се заустват в р.Маниш.

      От служители на съответна акредитирана ляаборатория ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС в присъствието на служители на РИОСВ-Перник е  взета СЪСТАВНА/двукратно в различно време/ водна проба от Пункт № 1 - РЕВИЗИОННА ШАХТА/обекта посочен в АУАН/, след /пречиствателната/ПСОВ.

      Съставени били съответни: Протокол за проверка № 17/17.04.2019г. на РИОСВ-Перник и Протоколи за вземане на извадка от води № 826/17.04.2019г. и   № 827/17.04.2019г. на ИАОС.

      След изследване и направени анализ на водната проба резултатите са отразени в Протокол от изпитване № 01-0710/07.05.2019  на  ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС, изпратен в инспекцията с съответно ПИСМО вх. № 12-00-46/13.05.2019г.

       При преглед на вписаните в протокола стойности е констатираио отклонение и превишение на определените в Разрешителното индивидуални емисионни ограничения /ИБО/ по следните показатели неразтворени вещества: Резултат от изпитване -36mg/dm3 при ИЕО-35mg/dm3; ХПК: Резултат от изпитване -146mg/dm3 при ИЕО-125mg/dm3 и БПК 5:Резултат от изпитване-86mg/dm3  при  ИЕО-25mg/dm3. Т.е налице е констатирано превишение по всички посочени по горе показатели респ. нали це е нарушение.

       Посоченото се потвърждава и в с.з от разпитаните  свидетели:Л.С.Х./*** в присъствието на свидетеля С.Т.Г.,които потвърждават визираното в приложените писмени документи.

       С оглед на горното е видно, че титуляра на процесното Разрешително № 43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води Община Перник, НЕ е спазила ИЕО-Индивидуални Емисионни ограничения, определени в РЗОВ № 43150004/01.02.2019г.  В р.Маниш са зауствани отпадъчни води, формирани от работата на Канализационна система на селище „Делта хил". Изхвърлените във водоприемника води, превишават определените стойности по показатели: НЕРАЗТВОРЕНИ ВЕЩЕСТВА, ХПК, БПК5  и титуляр на процесното разрешително е именно жалбоподателя.

           ВЪЗРАЖЕНИЯТА на  жалбоподателя, относно:

      І.Липса на дата на извършване на деянието НЕ се приема от състава, предвид,че в АУАН и НП точно е посочено, кога са взети въпросните проби  и резултата от изследванията на същите, т.е към момента на вземането на процесните проби/по ред изрично установен/ и тяхното несъответствие с нормативните изисквания е момент на извършване на процесното нарушение, надлежно вписано.

     ІІ.Относно НЕнадлежното изземване на процесните проби-Съгласно Заповед № 788/20.12.2018г. на Министъра на околната среда и водите за утвърдени обекти за контрол през 2019г., които са включени в „Информационната система за разрешителни и мониторинг при управление на водите" от процесния обект е взета СЪСТАВНА водна проба в съответствие с условията на Разрешителното и чл.18 ал.2 т.1 от «Наредба № 6/2000г. за емисионни норми за допустимото съдържание на вредни и опасни вещества в отпадъчните води, зауствани във водни обекти» /чл. 18. (1) Процедурата за мониторинг за установяване дали се спазват емисионните норми в приложение № 2 включва:1. вземане на съставна представителна проба от отпадъчните води за период 24 часа и измерване на концентрацията на опасното вещество в тази проба; 2. измерване на количеството на изпуснатите отпадъчни води за период 24 часа; 3. където е възможно измерване или определяне по изчислителен способ на количеството на произведеното, обработеното или използваното опасно вещество.  (2) Опростена процедура за мониторинг може да се прилага в случаите, които са посочени в приложение № 2, и включва:  1. вземане най-малко на 2 еднократни проби от отпадъчните води за период 24 часа с интервал между тях не по-малко от 2 часа и измерване на концентрациите на опасното вещество в пробите; средноденонощната концентрация се определя като средноаритметична от еднократните проби;   2. измерване на дебита на отпадъчните води по време на вземане на еднократните проби; количеството на изпуснатите отпадъчни води за период 24 часа се определя въз основа на средноаритметичното от еднократните измервания;3. където е възможно измерване или определяне по изчислителен способ на количеството на произведеното, обработеното или използваното опасно вещество.(3) Количеството на опасното вещество, изхвърляно с отпадъчните води за месец по ал. 1 и 2, се изчислява на базата на денонощните изхвърляни количества. (4) Сравнителните методи за определяне съдържанието на опасни вещества в отпадъчните води са посочени в приложение № 2. Други методи могат да се използват само ако границата на определянето на метода, точността и прецизността им са същите или по-добри от тези на сравнителния метод./, като процесния емисионнен контрол е извършен от нарочна акредитирана лаборатория-ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС в присъствие на служители на РИОСВ и резултатите от същия са обективни в два разрични момента на една и съща дата/процесната такава/.

      Актът е съставен от длъжностно лице, оправомощено със Заповед № РД-154/28.02.2019г., изд. от министъра на околната среда и водите.

           ІІІ.Възражението,че административно наказателния субект в частност жалбоподателя Община ПЕРНИК-ЕИК *********, не следва да отговаря,а „В и К“ООД-гр.Перник с оглед,че същия е оператор на когото титуляра  на Разрешително № 43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води-Община ПЕРНИК-ЕИК ********* е вменил тези права,също НЕ се приема от състава предвид, задълженията по горепосоченото разрешително НЕ са променили субекта на когото е разрешено като титуляр видно от приложеното Разрешително № 43150004/01.02.2019г.    

По вида и размера на наложената административна санкция:

        Разпоредбата на  чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите /чл. 200.(1) Наказва се с глоба, съответно имуществена санкция, освен ако не подлежи на по-тежко наказание, физическото или юридическото лице, което:……6. изхвърли отпадъчни води във водните обекти и канализационната система, като наруши емисионните норми и изисквания - от 1000 лв. до 5000лв.;………./,предвижда за процесното нарушение санкция  „Имуществена санкция“ в размер от 1000-5000лева за юридическо лице,като е наложена такава на жалбоподателя в минимално предвидения размер.   Съдът намира преценката на АНО при индивидуализация на санкцията за правилна, адекватна и законосъобразна в който смисъл процесното НП, следва да бъде изцяло потвърдено.

        Мотивиран от изложеното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът

  Р     Е     Ш     И:

          ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 25-А-15/26.VІІІ.2019год. на Директор на „Регионална Инспекция по околната среда“/РИОСВ/с КОЕТО на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите“   за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3  от   „Закона за водите“   на Община ПЕРНИК-ЕИК *********е наложена  “Имуществена санкция”  в  размер 1 000/хиляда/лева .

     РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Административен съд–гр.Перник на основанията, предвидени в Наказателно-процесуалния кодекс и по реда на Глава ХІІ-та от Административно процесуалния кодекс-в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

                 ПРЕДСЕДАТЕЛ:……………………………………

 

 

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА

ВС