Р Е Ш
Е Н И Е
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
30.ДЕКЕМВРИ. 2019година
Номер 834
гр. Перник
Пернишки районен съд
01- Н. състав
На 12.ХІ.
година 2019г.
В открито съдебно заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : Валери Ненков
ЧЛЕНОВЕ :
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :
Секретар:
Капка Станчева
ПРОКУРОР:
Като разгледа докладваното от
Председателя АНД № 01542/19год. по
описа на съда за 2019година,
за да
се произнесе
взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от
ЗАНН.
С Наказателно постановление № 25-А-15/26.VІІІ.2019год. на Директор на „Регионална
Инспекция по околната среда“/РИОСВ/ на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите“ за
извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3 от „Закона
за водите“ на Община
ПЕРНИК-ЕИК *********/адрес:гр.Перник
пл.“Св.Ив.Рилски“ № 1А/ е наложена
“Имуществена санкция” в размер 1
000/хиляда/лева,
за това, че: НА 17.04.2019г. от Пункт № 1-Ревизионна
шахта- точка с координати N -42°33'47,897", Е-
23°10'3,49" на ОБЕКТ: Канализационна система на селище „Делта хил",
находяща се в с.Кладница-общ.Перник-обл.Перник, мах. „Балевица"-Община
Перник, НЕ е изпълнила задължението си: ДА поддържа необходимото качество на
заустваните във водоприемника-р.Маниш пречистени отпадъчни води,
формирани от дейността на ПСОВ-«Делта хил», а именно НЕ е
спазила индивидуалните емисионни ограничения/ИБО/, определени в Разрешително за ползване
на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води/РЗОВ/ №
43150004/01.02.2019г.-л.17 на Директора на Басейнова Дирекция Западнобеломорски район /БД „ЗБР"/.
На 29.11.2018г. от служители на
РИОСВ-Перник и, ИАОС е проведен ЕМИСИОНЕН КОНТРОЛ, върху състоянието на
отпадъчните води, формирани от дейността на Канализационна система на селище
„Делта хил".Към момента на проверката е констатирано, че ПСОВ работи, като
на входа постъпват води от канализационната мрежа на селище „Делта хил".
След пречистване в ПСОВ водите постъпват в Пункт № 1 и от
нея с изпомпване се заустват в р.Маниш.
Против издаденото наказателно постановление в
срок е постъпила Жалба от „Община ПЕРНИК-ЕИК ********* в която се
оспорва законосъобразността и обосноваността на издаденото наказателно
постановление.
Излагат
се доводи, че нарушението визирано в акта и наказателното постановление не е
извършено, че в административно наказателната процедура са допусни съществени
нарушения на процесуални правила,досежно
императивните реквизити от
съдържанието на акта и наказателното постановление,че посочения в НП адресат на
санкция е неправилен.
В съдебно заседание жалбоподателя изпраща
Ю.К А.А.за представител.
Въззиваемата страна, редовно
призована изпраща представител ЮК генчева,
като изразява становище да се потвърди НП.
Пернишкият районен съд, в настоящия съдебен
състав, след като прецени събраните по делото доказателства по реда на чл.14 и
чл.18 от НПК, както и доводите на страните, намира за установено следното:
Жалбата е подадена в срок, от процесуално
легитимиран субект с правен интерес, поради което е допустима, но разгледана по
същество се явява НЕОСНОВАТЕЛНА.
Със
АУАН 15/18.06.2019год. съставен от Л.С.Х./*** в присъствието на
свидетеля С.Т.Г. е посочено, че на 17.04.2019г. от Пункт № 1-Ревизионна
шахта-точка с координати N-42°33'47,897", Е-
23°10'3,49" на ОБЕКТ: Канализационна система на селище „Делта хил",
находяща се в с.Кладница-общ.Перник-обл.Перник, мах. „Балевица"-Община
Перник, НЕ е изпълнила задължението си: ДА поддържа необходимото качество на
заустваните във водоприемника-р.Маниш пречистени отпадъчни води,
формирани от дейността на ПСОВ-«Делта хил», а именно НЕ е
спазила индивидуалните емисионни ограничения/ИБО/, определени в Разрешително за ползване
на воден обект за заустване на отпадъчни води в повърхностни води/РЗОВ/ №
43150004/01.02.2019г.-л.17 на Директора на Басейнова
Дирекция Западнобеломорски район /БД „ЗБР"/-нарушение на чл.48 ал.1
т.3 от „Закона за водите“ /чл.48.Водоползвателите-титуляри на разрешителни,
имат задължение да: 1. използват рационално водните ресурси, намаляват
загубите на вода, като полагат грижи за опазване на околната среда; 2.
използват водите и водните обекти в съответствие с целите, за които са
предоставени; 3.поддържат необходимото качество на водата в съответствие с
нормативните изисквания и условията на разрешителните; 4. не допускат нарушаване на обществени
интереси и придобити права, включително правата за извършване на стопански
риболов и други рибностопански дейности при условията и по реда на Закона за
рибарството и аквакултурите;5. предприемат действия за определяне на
санитарно-охранителните зони на съоръженията за питейно-битово водоснабдяване и
тези за минерални води, използвани за лечение, профилактика, питейно-битови
цели и бутилиране и:а) изпълняват определените мерки в границите на
санитарно-охранителните зони съгласно изискванията на наредбата по чл. 135, ал. 1, т. 6 и заповедта за
определяне на санитарно-охранителната зона, и б) поддържат крайбрежните заливаеми
ивици на реките или принадлежащите земи на язовирите, разположени в границите
на зоната, в съответствие с нормативните изисквания;6. измерват и да водят
отчет за изземваните и използваните води, за отвежданите и изпусканите води, за
нивата на подземните води, а при хидротехнически подпорни съоръжения - за
водните стоежи до максимално ниво, както и за замърсяващите вещества, според
изрично посочените в разрешителното условия;7. осъществяват технологични,
хидротехнически, агротехнически, водоохранителни, хигиенно-епидемиологични и
други мероприятия, когато това е предвидено в условията при предоставяне на
използването;8 осигуряват свободен достъп на държавните и общинските органи,
оправомощени да прилагат разпоредбите на закона, както и да предоставят изисканата
от тях информация в момента на и във връзка с извършване на проверката;9.
сключват договори с абонатите при предоставяне на водни услуги;10. уведомяват
своевременно абонатите за нарушаване на договорения режим на водовземането;11.
изпълняват условията в издадените им разрешителни по реда на този закон и
комплексните разрешителни, издадени по реда на Закона за опазване на околната среда;12в
срок до 31 март на следващата отчетна година предоставят на директора на
съответната басейнова дирекция, а в случаите на издадено разрешително по чл. 46, ал. 1, т.
3 - и на директора на съответната регионална инспекция по околната
среда и водите, доклад за изпълнението на условията в издадените им
разрешителни; в случаите на издадено разрешително по чл. 117 от
Закона за опазване на околната среда докладът се представя като част
от доклада по чл.
125, ал. 1, т. 5 от същия закон; 13изпълняват в срок дадените
предписания от контролиращ орган. (2)
Водоползвателите, независимо дали са, или не са титуляри на разрешителни, които
са В и К оператори по смисъла на чл. 2 от Закона за регулиране на водоснабдителните и
канализационните услуги и предоставят услугата водоснабдяване за
питейно-битови цели, са длъжни да:1. предприемат всички необходими мерки, за да
осигурят безопасна и чиста питейна вода на потребителите;2. провеждат
мониторинг на качеството на водата за питейно-битови цели и предоставят данните
от извършения мониторинг на органите по чл. 155а и 189
по ред, определен в наредбата по чл. 135, ал. 1,
т. 3; 3. информират засегнатите потребители в случаите на установени
отклонения в качеството на водата за питейно-битови цели, когато тези отклонения
могат да създадат риск за здравето.(3) В случаите, когато водата за
питейно-битови цели има отклонения от изискванията на наредбата по чл. 135, ал. 1, т. 3 и не съществува
алтернативна възможност за водоснабдяване, лицата по ал. 2 могат да предоставят
услугата питейно-битово водоснабдяване само след издаване на разрешение
съгласно чл.
155а, ал. 1, т. 1. (4) Водоползвателите, които не са титуляри
на разрешителни и са В и К оператори по смисъла на чл. 2 от Закона
за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги,
пречистват и заустват отпадъчни води в повърхностни водни обекти в съответствие
с издаденото разрешително за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни
води за съответната канализационна система. (5) Водоползвателите – титуляри на
разрешителни за водовземане по чл. 44 за аквакултури и свързаните с тях
дейности, не са задължени да измерват изземваните и използваните води, като ги
отчитат въз основа на обема, посочен в издаденото разрешително./
На 29.11.2018г. от служители на
РИОСВ-Перник и,ИАОС е проведен ЕМИСИОНЕН КОНТРОЛ, върху състоянието на
отпадъчните води,формирани от дейността на Канализационна система на селище
„Делта хил".
Към момента на проверката е констатирано, че ПСОВ работи, като на входа
постъпват води от канализационната мрежа на селище „Делта хил". След
пречистване в ПСОВ водите постъпват в Пункт № 1 и от нея с изпомпване
се заустват в р.Маниш.
Взета е съставна водна проба от Пункт № 1 - РЕВИЗИОННА ШАХТА след
ПСОВ.
Съставени са: Протокол за проверка №
17/17.04.2019г. на РИОСВ-Перник и Протоколи за вземане на извадка
от води № 826/17.04.2019г. и
№ 827/17.04.2019г. на ИАОС.
След направения анализ на водната проба резултатите са отразени в Протокол от изпитване №
01-0710/07.05.2019 на ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС, изпратен в инспекцията с ПИСМО вх. №
12-00-46/13.05.2019 г.
При преглед на вписаните в протокола стойности е констатираио отклонение и
превишение на определените в Разрешителното индивидуални емисионни ограничения
/ИБО/ по следните показатели неразтворени вещества: Резултат от изпитване -36mg/dm3 при ИЕО-35mg/dm3; ХПК: Резултат от изпитване -146mg/dm3 при ИЕО-125mg/dm3 и БПК
5:Резултат от изпитване-86mg/dm3 при ИЕО-25mg/dm3.
Община Перник НЕ е спазила ИЕО-Индивидуални Емисионни ограничения, определени в РЗОВ № 43150004/01.02.2019г. В р.Маниш са зауствани
отпадъчни води, формирани от работата на Канализационна система на селище
„Делта хил". Изхвърлените във водоприемника води, превишават определените
стойности по показатели: НЕРАЗТВОРЕНИ ВЕЩЕСТВА, ХПК, БПК5.
АУАН е
съставен в присъствие на пълномощник на нарушителя и връчен.
Срещу
разписка на същия бил връчен и препис от съставения акт за нарушение.
В срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН жалбоподателя Община ПЕРНИК-ЕИК
*********/адрес:гр.Перник пл.“Св.Ив.Рилски“ № 1А/ е
упражнил правото си на писмени възражения, срещу констатацията за посочено
нарушение в АУАН-л.32.
Въз основа на събраните по преписката
доказателства и след проверка по реда на чл.52 ал.4 от ЗАНН административно
наказващият орган приел, че са налице основанията осн. чл.53 вр. чл.27/83/ от ЗАНН на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за водите“ /чл. 200.(1)
Наказва се с глоба, съответно имуществена санкция, освен ако не подлежи на
по-тежко наказание, физическото или юридическото
лице, което:……6. изхвърли отпадъчни води във водните обекти и канализационната
система, като наруши емисионните норми и изисквания - от 1000 лв. до
5000лв.;………./ за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3 от „Закона за
водите“ на Община
ПЕРНИК-ЕИК *********/адрес:гр.Перник
пл.“Св.Ив.Рилски“ № 1А/ е наложена
“Имуществена санкция” в размер 1
000/хиляда/лева.
Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за
установена по несъмнен начин, като взе предвид: Разрешително №
43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води
в повърхностни води, изд. от Директора на БД „ЗБР", Протокол за проверка № 17/17.04.2019г. на РИОСВ-Перник, Протоколи за вземане на извадка
от води № 826/17.04.2019г. и № 827/17.04.2019г., Протокол за
формиране на проба в лабораторни условия № 828/17.04.2019г./всичките на ИАОС/, Протокол от изпитване № 01-0710/07.05.2019г. на ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към
ИАОС, Писмо вх. № 12-00-46/13.05.2019г. и АУАН № 15/18,06.2019г. и разпитаните свидетели: Л.С.Х./***
в присъствието на свидетеля С.Т.Г..
Съобразно установената
фактическа обстановка, от правна страна, съдът намира следното:
При
извършване на служебна проверка за законосъобразност на обжалвания акт,
съобразявайки доводите на страните, съдът НЕ констатира допуснати съществени
нарушения на административно наказателната процедура, опорочаващи
законосъобразността на обжалвания
административен акт и обосноваващи отмяната му.
Производството, предмет на настоящето
разглеждане е от административно наказателен
характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние,
същото представлява ли административно нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено
ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни,
като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.
Съставянето
на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент
от всяко административно производство.
Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и
законосъобразно осъществяване зависи в
голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност
на административно наказващия орган .
Чрез съставения акт се сезира оторизирания
административно наказателен орган, със съответния административно наказателен
спор и се иска от него да се произнесе
по същия, като се внася твърдение, че е налице виновно извършено административно нарушение от
определен вид.
Абсолютно задължително е и в
акта за установяване на административно нарушение и в наказателното
постановление административното нарушение,
което е вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да
бъде описано точно, прецизно и разбираемо, както и да
съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената, като нарушена норма от съответния
нормативен акт .
Също така следва да съществува
правно единство между описаното, като нарушение текстово и цифрово в акта и в
наказателното постановление.
Не на последно място съставеният акт за
установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити,
посочени в чл.42 от ЗАНН.
В съответствие с разпоредбата
на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът е подписан
от актосъставителя както и от свидетеля
по акта. Предявен е на нарушителя за
запознаване с неговото съдържание.
В графата му,
предоставяща му възможност
да даде обяснения по нарушението и да изложи възражения НЕ се констатираха такива.
При спазване на разпоредбата
на чл.43 ал.5 от ЗАНН на нарушителя
е връчен препис от акта срещу
разписка.
Последващата втора възможност
за излагане евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния
нарушител в разпоредбата на чл.44 от ЗАНН /чл.44.(1) Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от
подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи
писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно,
доколкото това е възможно./
от която
жалбоподателя се е възползувал.
Издаденото въз основа на него
наказателно постановление е необходимо
да съдържа реквизитите, посочени в
чл.57 от ЗАНН и да бъде издадено от компетентен орган.
Изводът на състава е, че при съставяне на
процесния АУАН и издаване на Наказателното постановление,са спазени
установените към съдържанието им
императивни изисквания в
чл.42 /”чл.42.Актът за установяване
на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и
фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта; 3. датата и мястото на извършване на
нарушението;4. описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било
извършено; 5. законните разпоредби, които
са нарушени;6. собственото, бащиното
и фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата,
единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен
граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил
такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата,
които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански
номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и
кому са поверени за пазене.”/ и съответно
чл.57 ал.1 от ЗАНН /”чл.57.(1)Наказателното
постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и
длъжността на лицето, което го е издало; 2. датата на издаването и номерата на
постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името,
длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и
фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер; 5. описание на нарушението, датата и
мястото, където е извършено, обстоятелствата, при които е извършено, както и на
доказателствата, които го потвърждават; 6.законните разпоредби, които са били
нарушени виновно;7. вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в
полза на държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се
заплати;10. дали наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок
и пред кой съд”/.
Конкретно относно,наложеното наказание
“Имуществена санкция” в размер 1
000/хиляда/лева на Община ПЕРНИК-ЕИК ********* на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за
водите“ /чл.
200.(1) Наказва се с глоба, съответно
имуществена санкция, освен ако не подлежи на по-тежко наказание,
физическото или юридическото лице,
което:……6. изхвърли отпадъчни води във водните обекти и канализационната
система, като наруши емисионните норми и изисквания - от 1000 лв. до
5000лв.;………./ за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3 от „Закона за
водите“/чл.48.Водоползвателите-титуляри на разрешителни, имат задължение
да: ……….. 3.
поддържат необходимото качество на водата в съответствие с нормативните
изисквания и условията на разрешителните; /
ОТ материалите по делото е видно,че:
Община ПЕРНИК-ЕИК ********* е титуляр на Разрешително № 43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на
отпадъчни води в повърхностни води, изд. от Директора на БД „ЗБР"-л.17
На 29.11.2018г. служители на РИОСВ-Перник
и,ИАОС е проведен ЕМИСИОНЕН КОНТРОЛ, върху състоянието на отпадъчните
води,формирани от дейността на Канализационна система на селище „Делта
хил".
Към момента на проверката е констатирано, че ПСОВ работи,като на входа
постъпват води от канализационната мрежа на селище „Делта хил". След
пречистване в ПСОВ водите постъпват в Пункт № 1 и от нея с изпомпване
се заустват в р.Маниш.
От служители на съответна акредитирана ляаборатория ГД „Лабораторно-аналитична
дейност" към ИАОС в присъствието на служители на
РИОСВ-Перник е взета СЪСТАВНА/двукратно
в различно време/ водна проба от Пункт № 1 - РЕВИЗИОННА ШАХТА/обекта посочен
в АУАН/, след /пречиствателната/ПСОВ.
Съставени били съответни: Протокол за проверка № 17/17.04.2019г. на РИОСВ-Перник и Протоколи за вземане на извадка от води № 826/17.04.2019г. и № 827/17.04.2019г. на ИАОС.
След изследване и направени анализ на водната проба резултатите са
отразени в Протокол от изпитване №
01-0710/07.05.2019 на ГД „Лабораторно-аналитична дейност" към ИАОС, изпратен в инспекцията с съответно ПИСМО вх. №
12-00-46/13.05.2019г.
При преглед на вписаните в протокола стойности е констатираио отклонение и
превишение на определените в Разрешителното индивидуални емисионни ограничения
/ИБО/ по следните показатели неразтворени вещества: Резултат от изпитване -36mg/dm3 при ИЕО-35mg/dm3; ХПК: Резултат от изпитване -146mg/dm3 при ИЕО-125mg/dm3 и БПК
5:Резултат от изпитване-86mg/dm3 при ИЕО-25mg/dm3.
Т.е налице е констатирано превишение по всички посочени по горе показатели
респ. нали це е нарушение.
Посоченото се потвърждава и в с.з от разпитаните свидетели:Л.С.Х./*** в присъствието на свидетеля С.Т.Г.,които
потвърждават визираното в приложените писмени документи.
С оглед на горното е видно, че титуляра на процесното Разрешително № 43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на
отпадъчни води в повърхностни води Община Перник, НЕ е
спазила ИЕО-Индивидуални
Емисионни ограничения, определени в РЗОВ № 43150004/01.02.2019г. В р.Маниш са зауствани отпадъчни
води, формирани от работата на Канализационна система на селище „Делта
хил". Изхвърлените във водоприемника води, превишават определените
стойности по показатели: НЕРАЗТВОРЕНИ ВЕЩЕСТВА, ХПК, БПК5 и титуляр на процесното
разрешително е именно жалбоподателя.
ВЪЗРАЖЕНИЯТА на жалбоподателя, относно:
І.Липса
на дата на извършване на деянието НЕ се приема от състава, предвид,че в АУАН и
НП точно е посочено, кога са взети въпросните проби и резултата от изследванията на същите, т.е
към момента на вземането на процесните проби/по ред изрично установен/ и
тяхното несъответствие с нормативните изисквания е момент на извършване на
процесното нарушение, надлежно вписано.
ІІ.Относно НЕнадлежното изземване на процесните
проби-Съгласно Заповед № 788/20.12.2018г. на Министъра на
околната среда и водите за утвърдени обекти за контрол през 2019г., които са
включени в „Информационната система за разрешителни и мониторинг при управление
на водите" от процесния обект е взета СЪСТАВНА водна проба в съответствие
с условията на Разрешителното и чл.18 ал.2 т.1 от «Наредба № 6/2000г. за емисионни
норми за допустимото съдържание на вредни и опасни вещества в отпадъчните води,
зауствани във водни обекти» /чл. 18. (1) Процедурата за
мониторинг за установяване дали се спазват емисионните норми в приложение № 2
включва:1. вземане на съставна представителна проба от отпадъчните води за
период 24 часа и измерване на концентрацията на опасното вещество в тази проба;
2. измерване на количеството на изпуснатите отпадъчни води за период 24 часа;
3. където е възможно измерване или определяне по изчислителен способ на
количеството на произведеното, обработеното или използваното опасно
вещество. (2) Опростена
процедура за мониторинг може да се прилага в случаите, които са посочени в
приложение № 2, и включва: 1. вземане най-малко на 2 еднократни проби от отпадъчните води за
период 24 часа с интервал между тях не по-малко от 2 часа и измерване на
концентрациите на опасното вещество в пробите; средноденонощната концентрация
се определя като средноаритметична от еднократните проби; 2. измерване на дебита на
отпадъчните води по време на вземане на еднократните проби; количеството на
изпуснатите отпадъчни води за период 24 часа се определя въз основа на
средноаритметичното от еднократните измервания;3. където е възможно измерване
или определяне по изчислителен способ на количеството на произведеното,
обработеното или използваното опасно вещество.(3) Количеството на опасното
вещество, изхвърляно с отпадъчните води за месец по ал. 1 и 2, се изчислява на
базата на денонощните изхвърляни количества. (4) Сравнителните методи за
определяне съдържанието на опасни вещества в отпадъчните води са посочени в
приложение № 2. Други методи могат да се използват само ако границата на
определянето на метода, точността и прецизността им са същите или по-добри от
тези на сравнителния метод./, като процесния емисионнен
контрол е извършен от нарочна акредитирана лаборатория-ГД „Лабораторно-аналитична
дейност" към ИАОС в присъствие на служители на РИОСВ и
резултатите от същия са обективни в два разрични момента на една и съща
дата/процесната такава/.
Актът е съставен от длъжностно лице, оправомощено със Заповед №
РД-154/28.02.2019г., изд. от министъра на околната среда и водите.
ІІІ.Възражението,че
административно наказателния субект в частност жалбоподателя Община ПЕРНИК-ЕИК *********, не следва да отговаря,а „В и
К“ООД-гр.Перник с оглед,че същия е оператор на когото титуляра на Разрешително №
43150004/01.02.2019г. за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води
в повърхностни води-Община ПЕРНИК-ЕИК ********* е вменил тези
права,също НЕ се приема от състава предвид, задълженията по горепосоченото
разрешително НЕ са променили субекта на когото е разрешено като титуляр видно
от приложеното Разрешително № 43150004/01.02.2019г.
По
вида и размера на наложената административна санкция:
Разпоредбата на чл.200
ал.1 т.6 от
„Закона за водите“ /чл. 200.(1) Наказва се с глоба,
съответно имуществена санкция, освен ако не подлежи на по-тежко наказание,
физическото или юридическото лице,
което:……6. изхвърли отпадъчни води във водните обекти и канализационната
система, като наруши емисионните норми и изисквания - от 1000 лв. до
5000лв.;………./,предвижда
за процесното нарушение санкция
„Имуществена санкция“ в размер от 1000-5000лева за юридическо лице,като
е наложена такава на жалбоподателя в минимално предвидения размер. Съдът намира преценката на
АНО при индивидуализация на санкцията за правилна, адекватна и законосъобразна
в който смисъл процесното НП, следва да бъде изцяло потвърдено.
Мотивиран от изложеното и на основание
чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш
И:
ПОТВЪРЖДАВА
Наказателно постановление № 25-А-15/26.VІІІ.2019год. на Директор на „Регионална
Инспекция по околната среда“/РИОСВ/с КОЕТО на осн. чл.200 ал.1 т.6 от „Закона за
водите“ за извършено нарушение на чл.48 ал.1 т.3 от „Закона за
водите“ на Община
ПЕРНИК-ЕИК *********е
наложена “Имуществена санкция” в
размер 1 000/хиляда/лева .
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред
Административен съд–гр.Перник на основанията, предвидени в
Наказателно-процесуалния кодекс и по реда на Глава ХІІ-та от Административно
процесуалния кодекс-в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:……………………………………
ВЯРНО С ОРИГИНАЛА
ВС