Определение по дело №313/2024 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 1620
Дата: 2 май 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247170700313
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 април 2024 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 1620

Плевен, 02.05.2024 г.

Административният съд - Плевен - I състав, в закрито заседание на втори май две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Съдия: ДАНИЕЛА ДИЛОВА

като разгледа докладваното от съдията Даниела Дилова административно дело313/2024 г. на Административен съд - Плевен, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството по делото е образувано по жалба подадена от ФК „Ювентус-95“ с.Малчика, представлявано от А. А. жалба, против Решение № 112/28.03.2024г на Общински съвет- Левски. В жалбата се твърди, че по отношение на ФК „Ювентус-95“ с.Малчика, обжалва решението само в неуважената част на заявлението за подпомагане- за горницата над 22 000 лв, а за останалите клубове, гласуваните субсидии като незаконосъобразни, тъй като черпят от общото перо за сметка на жалбоподателя. Твърди, че правния интерес от обжалване на решението се състои в това, че са страна по това единно решение и имат драстично неудовлетворено заявление, за сметка на друг клуб, с незаконосъобразните му разходи за финансиране.В жалбата е направено искате за спиране на изпълнението, поради това че при усвояване на субсидиите няма да има средства по перото, от което да бъдат отпуснати сумите, дори при уважаване на претенцията.

Ответникът, в дадения срок е представил писмен отговор, в който изразява становище за неоснователност на искането за спиране на решението. Твърди, че с допускане на предварително изпълнение на решението е защитен особено важен обществен интерес, да се гарантира участието на всички клубове и в груповите, и в отборните и в индивидуалните спортове.

Съдът, като съобрази представените по делото доказателства, становищата на страните и закона, намира за установено следното.

Предмет на делото е Решение № 112/28.03.2024г., с което на осн. чл. 21 ал.1 т.23 от ЗМСМА и Наредба № 28 за условията, реда и критериите за финансово подпомагане на спортните клубове и развитието на спорта за всички в Община Левски, ОбС Левски е определил финансово подпомагане за спортна дейност на спортните клубове в община Левски. Видно от същото е, че за ФК „Ювентус 95“- с.Малчика, е определена сумата 22 000 лв. Органът е постановил предварително изпълнение на решението. Съдът приема, че жалбата е допустима само по отношение определената с решението финансова помощ на ФК „Ювентус-95“ Малчика, и то в частта над определената сума 22 000 лв, тъй като с решението в частта в която касае субсидирането на останалите спортни клубове, на територията на община Левски не се засягат негативно, пряко и непосредствено субективни права на жалбоподателя, признати от закона - по арг. от чл. 147, ал.1 от АПК. Правният интерес е абсолютна процесуална предпоставка и се свързва с призната от закона възможност да се търси съдебна защита. Право да оспорват административните актове имат гражданите и организациите, чиито права, свободи или законни интереси са нарушени или застрашени от тях или за които те пораждат задължения. Правният интерес трябва да е личен и пряк, което означава, че със самата отмяна на оспорения административен акт ще се отстрани настъпващата или настъпилата щета от изпълнението на административния акт. Ако административният акт има пряк правопроменящ, правопрекратяващ или правопогасяващ ефект по отношение правата и законните интереси на лицата, е налице правен интерес. В конкретния случай това не е така. С останалата част на оспореното пред съда решение не се засягат права и законни интереси на жалбоподателя, който не е техен адресат, а при евентуална тяхна отмяна няма да настъпят каквито и да е изменения в правната сфера на ФК „Ювентус - 95“ с. Малчика.

Предпоставките за спиране са визирани в чл. 166 от АПК и касаят няколко хипотези. По принцип, оспорването спира изпълнението на административния акт. По изключение, при всяко положение на делото до влизането в сила на решението по искане на оспорващия съдът може да спре предварителното изпълнение, допуснато с влязло в сила разпореждане на органа, издал акта по чл. 60, ал. 1, ако то би могло да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда. В случая, оспорващият не сочи никакви вреди, които биха настъпили от предварителното изпълнение- по вид, размер, вероятност от настъпването им, същественост и поправимост. Освен неуточнени, те са и неустановени, което от своя страна води до извод, че вредите / неясно какви/ не са нито значителни и/или трудно поправими, за да обусловят спиране изпълнението на оспореното решение, в частта в която касае жалбоподателя. Поради изложеното, съдът намира че искането за спиране на изпълнението на оспореното решение е неоснователно и следва да бъде оставено без уважение .

Водим от горното съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ОСТАВЯ БЕЗ уважение като неоснователно, искането на ФК „Ювентус-95“ с.Малчика, представлявано от А. А. за спиране на изпълнението на решение № 122/28.03.2024г. на Общински съвет Левски.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО може да се обжалва с частна жалба, пред Върховен административен съд, в 7/седем/ дневен срок от съобщението.

Съдия: