РЕШЕНИЕ
№ 520
гр. Благоевград, 28.11.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – БЛАГОЕВГРАД, II НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на двадесет и седми октомври през две хиляди двадесет и
втора година в следния състав:
Председател:Владимир Ат. Пензов
при участието на секретаря Мария Г. Исидорова
като разгледа докладваното от Владимир Ат. Пензов Административно
наказателно дело № 20221210200982 по описа за 2022 година
Производството е с правно основание чл.58д и сл. от ЗАНН.
Образувано е по жалба на И. В. Г. с ЕГН ********** от ...., подадена
чрез адв.... А., със съдебен адрес против Наказателно постановление (НП) №
673 от 01.06.2022г. на Началник отдел „Контрол и правоприлагане“ в
Национално тол управление (НТУ) към Агенция „Пътна инфраструктура“
(АПИ), гр.София, на основание чл.189е ал.12 от ЗДвП и Заповед № РД-11-167
от 08.02.2021г. на Председателя на Управителния съвет на АПИ, с което на
жалбоподателя за административно нарушение по чл.179 ал.3а от ЗДвП, на
основание чл.179 ал.3а от ЗДвП е наложено административно наказание
„Глоба” в размер на 1800 (хиляда и осемстотин) лева.
С жалбата се иска отмяна на наложеното наказателно постановление,
като жалбоподателят твърди, че процесното административно нарушение не е
доказано по безспорен и несъмнен начин, като липсват доказателства,
обуславящи авторството на деянието, респ. че жалбоподателя е бил водач на
процесното превозно средство. Сочи се, че в случая не са установени по
безспорен начин от наказващия орган, че е извършено нарушение,
самоличността на нарушителя и неговата вина. Развиват се съображения, че
1
АУАН е съставен при съществени нарушения на материалния закон и при
неспазване на административнопроизводствените правила. Сочи се, че при
съставянето на акта не са съобразени изискванията на чл.40 ал.1 от ЗАНН, тъй
като същият е съставен в присъствието на само един свидетел, при
необходимост от двама такива, както и процесуални нарушения, свързани с
липса на реквизити в акта и наказателното постановление, съответно по чл.42
и чл.57 ал.1 т.5 от ЗАНН, като описанието на извършеното нарушение е
неясно, с оглед наличието на две алтернативи на извършването му. Сочи се
също, че описанието на мястото на нарушението в съставеният АУАН и в НП
е твърде общо посочено и води до предположения, както и липсва ясно и
недвусмислено описание на обективните признаци на нарушението, което
съставлява допуснато съществено процесуално нарушение, водещо и до
ограничА.не правото на защита на нарушителя. Развиват се съображения и за
това, че в конкретния случай е приложима разпоредбата на чл.28 от ЗАНН,
тъй като е налице маловажен случай. Моли се, съдът да постанови съдебен
акт, с който да отмени обжалваното наказателно постановление, като
незаконосъобразно.
В съдебно заседание жалбоподателят не се явява лично, представлява се
от защитник – адв. К. А., която поддържа жалбата по изложените в нея
съображения, ангажира доказателства в подкрепа на тезата си и взема
становище по същество на делото, като моли съдът да постанови решение, с
което да отмени обжалваното наказателно постановление. Подробни
съображения по същество излага и в писмени бележки. Претендира
присъждане на сторените по делото разноски за адвокатска защита, съгласно
договор за правна помощ и съдействие.
Административнонаказващият орган, редовно призован, чрез
юрисконсулт Димитрина Райнова оспорва жалбата, ангажира доказателства в
подкрепа на тезата си и излага становище по същество, като моли съдът да
потвърди обжалваното наказателно постановление. С писмено становище
излага и допълнително подробни доводи за законосъобразност на
санкционния акт, както и претендира присъждане на юрисконсултско
възнаграждение.
Районна прокуратура Благоевград, редовно призована, не изпраща
представител и не взема становище по същество.
2
Районният съд, след като съобрази доводите на страните, събраният
доказателствен материал и закона, установи следното:
Жалбата е подадена в законоустановения срок и от легитимирано за
това лице, поради което е процесуално допустима. Разгледана по същество е
основателна.
След анализ на събраните доказателства, съдът намира за установено от
фактическа страна следното:
На 07.12.2021г. в 15.58 часа, длъжностни лица осъществяващи контрол
по спазване на задълженията за заплащане по Закона за пътищата, служители
в отдел ПТРР, териториална дирекция „Митница София“, Митническо бюро
Гоце Делчев – актосъставителя А. И. Ш. и свидетеля по акта Ю. С. К. спрели
за проверка на път ГКПП Илинден на изход от Република България, МПС
товарен автомобил – влекач марка ДАФ модел ФТ ХФ 105 с рег. №
РА1146КТ, управляван от водача И. В. Г. с ЕГН **********. При проверката
било установено, че на 01.12.2021г. в 08.17.03 часа, управляваното от водача
И. Г. ППС - товарен автомобил марка ДАФ модел ФТ ХФ 105 с рег. №
РА1146КТ с обща техническа допустима максимална маса на пътния състав
над 3,5/12 тона, попадащо в категорията на ППС за което е дължима такса по
чл.10 ал.1 т.2 от Закона за пътищата (ЗП), не е заплатена същата на
Покровник, път А-3, отсечка 92+548 км., засечено с контролно устройство с
идентификатор № 10122 (АПИ). Извършеното нарушение е установено чрез
справка в електронната система за събиране на пътни такси от контролно
устройство с идентификатор № 10122, като за същото е генериран
доказателствен запис в системата по чл.167а ал.3 от Закона за движение по
пътищата № ********** от 01.1202021г., както и е генериран снимков
материал за извършеното нарушение. Установено е също, че за извършеното
нарушение е заплатена такса по чл.10а ал.2 или чл.10б ал.5 от Закона за
пътищата в размер на 119 лева. Актосъставителят А. И. Ш. приела, че в
случая се касае за извършено административно нарушение по чл.179 ал.3а от
Закона за движение по пътищата, поради което на място на проверката, в
присъствието на свидетеля по установяване на нарушението и съставянето на
акта Ю. С. К. и на нарушителя И. В. Г., съставила на последния Акт за
установяване на административно нарушение № 673 от 07.12.2021г. (лист 32
от делото). Акта се връчил на жалбоподателя И. В. Г. срещу подпис и с
3
разписка, като със същата му било указано, че в тридневен срок има право на
писмени възражения, както и в 14-дневен срок има право да заплати
компенсаторна такса в размер на 750 лева, като в такъв случай ще бъде
освободен от административнонаказателна отговорност и няма да му бъде
издА.но наказателно постановление. Жалбоподателят в акта отразил
собственоръчно, като обяснения или възражения: „Не сам сагласен“, като не
направил в указания срок писмени възражения, както и не заплатил
компенсаторната такса. Въз основа на акта за нарушение, на 01.06.2022
година Началник отдел „Контрол и правоприлагане“ в Национално тол
управление към Агенция „Пътна инфраструктура“, гр.София, на основание
чл.189е ал.12 от ЗДвП и Заповед № РД-11-167 от 08.02.2021г. на
Председателя на Управителния съвет на АПИ, като надлежно упълномощен
представител на административнонаказващият орган, издал атакуваното
Наказателно постановление № 673 от 01.06.2022г. (лист 28-31 от делото), с
което на жалбоподателя И. В. Г., за административно нарушение по чл.179
ал.3а от Закона за движение по пътищата, на основание чл.179 ал.3а от Закона
за движение по пътищата наложил административно наказание „Глоба” в
размер на 1800 (хиляда и осемстотин) лева. Административнонаказващият
орган приел, че след извършената проверка на жалбоподателя И. В. Г., като
водач на ППС - товарен автомобил марка ДАФ модел ФТ ХФ 105, с обща
техническа допустима максимална маса над 12 тона, с рег. № РА1146КТ на
01.12.2021г. в 08.17 часа, като ППС попадащо в категорията на ППС, за което
е дължима, но не е заплатена такса по чл.10 ал.1 т.2 от Закона за пътищата, е
засечено на 01.12.2021г. в 08.17 часа, път А-3: 92+548 км., включен в обхвата
на платената пътна мрежа, като за посоченото ППС не е заплатена пътна
такса, съгласно чл.10 ал.1 т.2 от Закона за пътищата. Посочено е, че място на
нарушението е посоченият път А-3, 92+548 км., за който се събират такси за
изминато разстояние – тол такса, съгласно Приложение към т.1 на Решение №
101 на Министерски съвет от 20.02.2020г. за приемане на Списък на
републиканските пътища, за които се събира такса за изминато разстояние -
тол такса (лист 69-70 от делото). За процесното ППС и за датата на
нарушението 01.12.2021г. е установено, че е била закупена маршрутна карта с
идентификационен номер 21113001471974, в която обаче няма получено
плащане за преминА.не през сегмента на рамката, където е отчетено
нарушението, а именно сегмент **********. Прието е, че в хода на
4
извършената проверка, на 07.12.2021г. жалбоподателят И. В. Г. е заплатил
дължимата независимо от съответната административнонаказателна санкция
такса по чл.10б ал.5 от Закона за пътищата в размер на 119 лева, за което
страните не спорят, но въпреки това е осъществил административно
нарушение по чл.179 ал.3а от Закона за движение по пътищата. Така
издаденото наказателно постановление е изпратено за връчване на
жалбоподателя И. В. Г. с нарочно писмо изх. № 94-00-12483 от 17.06.2022г.
на Началник отдел „Контрол и правоприлагане“ в НТУ – София (лист 27 от
делото), като е получено от адресата с Извести за доставяне на 22.06.2022г.
(лист 40 от делото), като в законоустановения срок – 04.07.2022г. е
представена пред административнонаказващия орган разглежданата в
настоящото производство жалба, заведен с вх. № 94-00-13707 от 04.07.2022г.
по описа на Национално тол управление – София (лист 2-26 от делото).
Приложената Заповед № ЗАМ-332/32-66544 от 28.02.2020 г. на
Директора на Агенция Митници (лист 42 от делото) удостоверява
материалната и процесуална компетентност на актосъставителя.
Приложените Заповед № ЧР-НТУ-33 от 23.01.2019г. на Вр.И.Д.
Председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“
(лист 41 от делото) и Заповед № РД-11-167 от 08.02.2021г. на Председателя
на Управителния съвет на АПИ (лист 43 от делото) удостоверяват
материалната компетентност на издателя на обжалваното наказателно
постановление.
Представена е справка от информационната система за събиране на
пътни такси от контролно устройство с идентификатор № 10122 (лист 44 и 74
от делото), като за нарушението е генериран доказателствен запис по
нарушени № ********** от 01.12.2021 г.
(D1257B22D0D4D52E053011F160A614D), за дата и час – 01.12.2021г. в 08.17;
тол секция – 10122; категория – N3, камион маса над 12 тона с 5 оси; тип
нарушение – няма маршрутна карта или бордово устройство; път – А-3,
92+548 СКТ; посока – намаляващ километър; област – Благоевград; град –
Покровник. Записът е генериран в системата, съгласно чл.167а ал.3 от Закона
за движение по пътищата, както и са генерирани и приложени три броя
снимков материал на извършеното нарушение (лист 45, 46 и 73 от делото),
отразяващи заснет товарния автомобил, с четими марка на влекача и преден
5
регистрационен номер РА1146КТ и номер на ремаркето РА8726ЕЕ.
От представените два броя разпечатки на картов материал със справка
(лист 71-72 от делото) е видно, че рамка № 10122 се намира в област
Благоевград, община Благоевград, място – Покровник, на път А-3, посока –
намаляващ километър, координати NS/EW – 41.991957/23.053976 и сегмент
№ **********.
Видно от становище от отдел „Управление на информационната
система и инфраструктура“, Национално тол управление (лист 49 от делото) е
видно, че за дата и часа на процесното нарушение има получена валидна
маршрутна карта с номера 21113001471974, но в тази маршрутна карта няма
получено плащане за преминА.не през сегмента № ********** на рамката
10122, където е отчетено нарушението. Прието е, че на датата и часа на
нарушението – 01.12.2021г. в 08.17 часа, за ППС с рег. № РА1146КТ
отчетеното нарушение е коректно.
По делото са представени Разрешение за строеж № РС-77 от
14.08.2019г. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството
с предмет: „Оборудване на съществуващи двуотворни метални рамки за
нуждите на електронна система за събиране на такси за ползване на
републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни
средства с обща техническа допустима максимална маса над 3,5 т (ТОЛ) и на
база време на леки автомобили с обща технически допустима максимална
маса до 3,5 това и 4 броя подобекта, в рамките на територаиалния обхват на
републиканската пътна мрежа, съгласно Приложение 1 към писмо вх. № АУ
22-55 (3) от 12.08.2019г., неразделна част от разрешението за строеж и
Протокол за установяване годността за приемане на изграждането, доставката
и монтажа на нова стационарна контролна точка СКТ - № 1021, с.Покровник
от 15.08.2019г., включваща устройства 10121 и 10122, находящи се на рът А-
3, по едно за всяка от посоките, удостоверяващи техническата годност на
техническото съоръжение, регистрирало процесното нарушение. Отново в
тази връзка и удостоверяващ техническата изправност на СКТ 1012 е
представен Протокол за ремонт и профилактика на СКТ 1012 от 15.03.2022г.,
от който е видно, че е извършено почистване на оптиката на камери и скенер;
почистване на шкаф; смяна на филтри, като са проверени Вентилатори;
Конструкция; Предпазители; Камери, Батерии; Шкаф; WIM сензори, като
6
същите са били в изправност и не са установени функционални
несъответствия.
С нарочно писмо от „Транс Аси 80“ ЕООД е предоставена по искане на
съда информация – разпечатка от дигиталния тахограф на пътно превозно
средство с рег. № РА1146КТ за 01.12.2021г., от която се установява, че
01.12.2021г. ППС е управлявано от водач И. Г., който обаче за времето от 7.55
часа до 10.41 часа на същата дата е бил в почивка.
Представено е заверено копие от Свидетелство за регистрация, Част I на
ППС – влекач ДАФ ФТ ХФ 105 с рег. № РА1146КТ, от който е видно, че
същото е от категория N3, собственост е на „Транс Аси 80“ ЕООД,
гр.Велинград, ул.“Цар Симеон“ № 17.
Изложените фактически констатации се потвърждА.т при разпита на
актосъставителя А. И. Ш. и свидетеля по акта Ю. С. К., като и двете са
категорични, че по сигнал от информационната система за ППС, че има
генерирано нарушение на път Е79 спрели за проверка на ГКПП Илинден,
трасе „Изход“ товарния автомобил с рег. № РА1146КТ, управлявано от
жалбоподателя. Запознали жалбоподателя с регистрираното нарушение на А-
3 – Автомагистрала Струма, в сегмента на републиканската платена пътна
мрежа. При проверката установили, че ППС се управлява от жалбоподателя
И. В. Г.. На същият било обяснено в какво се състои нарушението, че няма
маршрутни карти и при негово желание може да заплати компенсаторна такса
или да му бъде съставен акт за установяване на административно нарушение.
Тъй като жалбоподателя отказал плащането на компенсаторна такса, на място
на проверката му бил съставен акт, който му се прочел и му бил връчен.
Жалбоподателят отразил в акта, че не е съгласен, като му било обяснено, че
може в срок да представи писмени обяснения. Свидетелите са категорични,
че при съставянето на акта присъствали актосъставителя, свидетеля при
установяване на нарушението и при съставянето на акта и нарушителя.
Изложената фактическа обстановка, съдът прие за установена въз
основа на разпитаните по делото свидетели и от приетите писмени
доказателства, които са безпротиворечиви, относно подлежащите на
доказване факти и установяват по несъмнен начин възприетата фактическа
обстановка, като последователна и логична.
При така установената фактическа обстановка, съдът приема от правна
7
страна следното:
Жалбата е депозирана от надлежно лице в установения от закона срок
от връчване на Наказателното постановление, поради което е допустима,
разгледана по същество e основателна по следните съображения:
В АУАН и НП, издадено въз основа на този акт, трябва да съществува
единство, както между посочените като нарушени правни норми, така между
словесното описание на нарушението и посочения като нарушен закон.
Противното води до ограничА.не правото на защита на наказаното лице.
Според разпоредбата на чл.42 т.4 и т.5 и чл.57 ал.1 т.5 и т.6 от ЗАНН, както в
акта, така и в НП следва да е налице описание на нарушението и
обстоятелствата, при които е било извършено, както и да бъдат посочени
разпоредбите от закона, които са нарушени. В този смисъл е необходимо и да
е налице, както правно единство между обстоятелствената част описваща
нарушението, така и единство и безусловно съответствие в цифровата
квалификация на нарушението, посочено в акта и същата, посочена в НП. С
разпоредбата на чл.139 ал.7 от ЗДвП е въведено в задължение на водачите на
ППС от категорията по чл.10б ал.3 от Закона за пътищата преди движение по
път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, да закупят маршрутна
карта за участъците от платената пътна мрежа, които ще ползват, или да
изпълнят съответните задължения за установяване на изминатото разстояние,
и заплащане на дължимата такса по чл.10 ал.1 т.2 от Закона за пътищата,
освен когато тези задължения са изпълнени от трето лице. Съответно в чл.179
ал.3а от ЗДвП е предвидена санкция за лицата, които управляват ППС, без да
са изпълнили тези задължения. В конкретния случай описаното в АУАН и НП
деяние не е квалифицирано с надлежната административнонаказателна
разпоредба, а е посочена като нарушена санкционната норма на чл.179 ал.3а
от ЗДвП. Както в акта, така и в НП, за описаното нарушение следва да бъде
посочена нарушената материалноправна норма, за да бъде ясно на
нарушителя, това с кои свои действия коя норма на закона е нарушил.
Задължение на органа е съобразно чл.57 ал.1 т.6 от ЗАНН да посочи
законните разпоредби, които виновно са били нарушени, което в настоящия
случай не е сторено. Последното води на извод, че описаното в АУАН и НП
деяние не е квалифицирано с надлежната административнонаказателна
разпоредба, която да съответства на вменените на жалбоподателя факти.
Изложеното представлява съществено нарушение на процесуалните правила и
8
обосновА. извод за незаконосъобразност на административния акт и
основание за неговата отмяна на процесуално основание. Привлеченият към
административнонаказателната отговорност следва да знае всички факти,
които наказващият орган възвежда като обосновА.щи обективната страна на
състав на нарушение, като тези факти следва да бъдат в логическо и правно
единство с конкретна разпоредба на закона. Извеждането на правната
квалификация от други налични по делото документи е недопустимо, като в
противен случай би се стигнало до хипотеза, в която по тълкувателен път да
се извличат изводите на административнонаказващия орган. Констатираното
съставлява самостоятелно основание за отмяна на обжалваното НП като
незаконосъобразно поради допуснато съществено процесуално нарушение,
което като правна последица обуславя отпадане на административната
отговорност спрямо жалбоподателя И. В. Г., като наказателното
постановление бъде отменено като незаконосъобразно.
За пълнота на изложението съдът намира за нужно да отбележи, че при
така направените фактически констатации, че с обжалваното Наказателно
постановление санкционният орган неправилно и незаконосъобразно е
санкционирал жалбоподателя И. В. Г. за вмененото му административно
нарушение, за което е санкциониран на основание чл.179 ал.3а от ЗДвП, тъй
като не се доказва по безспорен и категоричен начин същия да го е
извършвал. В случая безспорно е установено, че ППС - товарен автомобил
марка ДАФ модел ФТ ХФ 105, с обща техническа допустима максимална
маса над 12 тона, с рег. № РА1146КТ, попадащо в категорията на ППС, за
което е дължима, но не е заплатена такса по чл.10 ал.1 т.2 от Закона за
пътищата, е засечено на 01.12.2021г. в 08.17 часа по път А-3: 92+548 км.,
включен в обхвата на платената пътна мрежа, като за посоченото ППС не е
заплатена пътна такса, съгласно чл.10 ал.1 т.2 от Закона за пътищата. На
същият автомобил с рег. № РА1146КТ е извършена процесната проверка на
ГКПП Илинден, едва на 07.12.2021г. в 15.58 часа, като липсват дори
твърдения, а още по малко и каквито и да било доказателства, че към момента
на извършване на процесното нарушение, водач на това ППС е бил именно
жалбоподателя И. В. Г.. Този извод се потвърждА. и от представената по
делото от собственика на ППС, „Транс Аси 80“ ЕООД информация –
разпечатка от дигиталния тахограф на пътно превозно средство с рег. №
РА1146КТ за 01.12.2021г., от която се установява, че 01.12.2021г. ППС е
9
управлявано от водач И. Г., който обаче за времето от 7.55 часа до 10.41 часа,
в който часови отрязък попада и констатираното нарушение (в 08.17 часа) на
същата дата е бил в почивка. По никакъв начин административно наказващия
орган не е установил, че към момента на извършване на нарушението –
01.12.2021г. в 08.17 часа и към момента на извършване на проверката –
07.12.2021г. в 15.58 часа, товарния автомобил с рег. № РА1146КТ е
управляван от един и същи водач, а именно И. В. Г., като именно той е
водачът, който е нарушил правилата за движение по пътищата от платената
републиканска пътна мрежа. Последното обуславя изводи, че в случая не е
установено по безспорен и категоричен начин авторството на процесното
нарушение, както и липсата на негови обективни белези от обективна страна.
Абсолютно неясно остА. на съда, въз основа на какви доказателства, както
актосъставителя, така и административнонаказващият орган е възприел този
жалбоподател за лице, което има качеството на водача на ППС по смисъла на
чл.139 ал.7 от ЗДвП. Ето защо, на тези основания съдът намира, че така
издаденото НП се явява недоказано от обективна и субективна страна,
неправилно и незаконосъобразно и следва да бъде отменено и на това,
самостоятелно основание.
Предвид гореизложеното и на основание чл.63д ал.1 от ЗАНН след, като
установи незаконосъобразността на обжалваното наказателно постановление,
съдът намери искането на защитата за присъждане на разноски по реда на
АПК за основателно и доказано по размер, поради което същото следва да
бъде уважено. Така реализираните разноски от страна на жалбоподателя И. В.
Г. с ЕГН **********, в качеството му на жалбоподател в размер на 720
(седемстотин и двадесет) лева са реализирани от същия, което е удостоверено
от приложения Договор за правна помощ от 01.07.2022 г., анекс към договора
от 02.07.2022г., Фактура № 551 от 18.07.2022г. и Авизо местен превод в Уни
Кредит Булбанк от 8.07.2022г. са заплатени в брой на адвокатско дружество
„Лалова и партньори“, гр.София. Същите са в размера съответен на чл.18 ал.2
от Наредба № 1 от 09.07.2004г. за минималните размери на адвокатските
възнаграждения към Закона за адвокатурата, като са заявени и се претендират
от защитника в съдебно заседание. Съдът като съобрази разпоредбата на
чл.18 ал.2 от Наредба № 1 от 09.07.2004 г. във връзка с чл.7 ал.2 от същата,
прие претенцията на защитата за заплащане на разноски, представляващи
възнаграждение за един адвокат за основателна до пълния претендирания
10
размер от 720 лева, която сума следва да бъде присъдена на И. В. Г. с ЕГН
**********.
Мотивиран от горното и на основание чл.63 ал.2 т.1 във връзка с чл.58д
т.1 от ЗАНН и чл.63 ал.3 от ЗАНН във връзка с чл.143 ал.1 от АПК, СЪДЪТ
РЕШИ:
ОТМЕНЯ като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО Наказателно
постановление № 673 от 01.06.2022г. на Началник отдел „Контрол и
правоприлагане“ в Национално тол управление към Агенция „Пътна
инфраструктура“, гр.София, на основание чл.189е ал.12 от ЗДвП и Заповед №
РД-11-167 от 08.02.2021г. на Председателя на Управителния съвет на АПИ, с
което на И. В. Г. с ЕГН ********** от ...., за административно нарушение по
чл.179 ал.3а от ЗДвП, на основание чл.179 ал.3а от ЗДвП е наложено
административно наказание „Глоба” в размер на 1800 (хиляда и осемстотин)
лева.
ОСЪЖДА Агенция „Пътна инфраструктура“, гр.София, като
юридическо лице, в чиято структура е включен административнонаказващия
орган – издал оспореното наказателно постановление да заплати на И. В. Г. с
ЕГН ********** от ...., сумата 720 (седемстотин и двадесет) лева,
представляващи направени разноски в хода на съдебното производството за
един адвокат.
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва пред Административен съд
Благоевград в 14-дневен срок, считано от съобщА.нето му на страните.
Съдия при Районен съд – Благоевград: _______________________
11