Решение по дело №764/2019 на Районен съд - Перник

Номер на акта: 902
Дата: 5 ноември 2019 г. (в сила от 7 януари 2020 г.)
Съдия: Валери Митков Ненков
Дело: 20191720200764
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 10 май 2019 г.

Съдържание на акта

                     Р Е Ш Е Н И Е

                   В   И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

                                         05.Ноември.2019година

Номер  558                                                                                               гр. Перник

Пернишки  районен съд                                                                       01- Н. състав

На  17.ІХ.                                                                                             година  2019г.

В  открито  съдебно заседание в следния състав:

                                                                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ :  Валери   Ненков

                                                                                                                    ЧЛЕНОВЕ :

                                                                                                                    СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

 

Секретар:  Даниела Асенова

ПРОКУРОР   

 

                Като разгледа докладваното от Председателя  НАХД № 00764 по  описа  на съда за 2019година, за да се произнесе  взе предвид следното:

       Производството е по чл.59 и сл. от  ЗАНН

       Образувано  е  по  Жалба  от „***Хоум" АД-ЕИК ***/седалище и адрес на управление: гр.Перник ***, представлявано от Управител К. И. К./, срещу издаденото  Наказателно постановление  № БАЖ-01/11.ІV.2019г.  от Г. К. Б. Началник Регионален отдел Надзор на Югозападна България-Главна Дирекция “Надзор на пазара” при Държавна  агенция за метрологичен и технически надзор/ДАМТН/ с което на ***Хоум" АД-ЕИК ***  е наложена „Имуществена санкция в  размер 250/двеста и петдесет/лева   на   основание  чл.52б от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   за  извършено нарушение на чл.4б т.2 от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   вр.  чл.6  ал.1, ал.2, ал.3,ал.4 и ал.5  от  “Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на пиротехническите изделия” /НСИОСПИ/,затова, че при извършена проверка  на 15.ХІ.2018г. в Търговски обект-ТЦ“***“ 1-намиращ се в гр.Перник ул***стопанисван от „***Хоум" АД-ЕИК *** в качеството на търговец по смисъла на §1 ал.1 т.10 от Допълнителните разпоредби на ЗТИП  е ПРЕДЛОЖИЛ на 15.ХІ.2018г. в в Търговски обект-ТЦ“***“ 1-намиращ се в гр.Перник ул***продукт-Детска играчка-*** с по един отвор на всеки лъч,изработен от метална конструкция в различни сцветове/черно и инокс/ в центъра в който монтиран метален лагер БЕЗ  маркировка за съответствие СЕ.

      Нанесените данни върху продукта:***22.Опаковка-картонена кутия с прозрачен найлонов прозорец и надпис:MADE IN ***.

      Върху стикер,залепен на опаковката е нанесена следната информация:Произведено в *** за „***Хоум"ЕАД, ВНОСИТЕЛ ***Хоум" АД- гр.Перник ***.

     Жалбоподателят, оспорва законосъобразността и обосноваността на издаденото наказателно постановление, като излага доводи за неправилност на обжалвания акт и  пледира  за  отмяната му.  

   Въззиваемата страна НЕ изпраща представител.

       Пернишки  районен съд, като съобрази доказателствата събрани по делото, както и предвид  становищата  на страните по реда на чл.14   и  18 от НПК,  намира за  установено  следното:

       Жалбата   е   подадена в срок    по чл.59 ал. 2 от ЗАНН,  от надлежно легитимирано лице с правен интерес  и  е  допустима, а   разгледана   по  същество  е       НЕоснователна.

        С АУАН БАЖ-01/04.ІІ.2019г.  съставен от Б.А.Ж.- Инспектор при Регионален отдел Надзор на Югозападна България-Главна Дирекция “Надзор на пазара” при Държавна  агенция за метрологичен и технически надзор/ДАМТН/ в присъствието на  К.А.Т. е посочено,че при извършена проверка на 15.ХІ.2018г. в Търговски обект-ТЦ“***“ 1-намиращ се в гр.Перник ул***стопанисван от „***Хоум" АД-ЕИК *** в качеството на търговец по смисъла на §1 ал.1 т.10 от Допълнителните разпоредби на ЗТИП е ПРЕДЛОЖИЛ на 15.ХІ.2018г.  в Търговски обект-ТЦ“***“ 1-намиращ се в гр.Перник ул***продукт-Детска играчка-*** с по един отвор на всеки лъч,изработен от метална конструкция в различни с цветове/черно и инокс/ в центъра в който монтиран метален лагер БЕЗ  маркировка за съответствие СЕ-нарушение на чл.4б т.2 от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП//чл.4б. Търговците са длъжни да предлагат само продукти, които съгласно изискванията на наредбите по чл.7 и/или на мерките по прилагането по чл.26а са:1. с обозначено наименование и адрес на управление на лицата по чл. 4а, ал. 1;    2. с маркировка за съответствие и допълнителна маркировка, когато такава се изисква от наредбите по чл.7; 3. с декларация за съответствие в случаите, когато се изисква декларацията да придружава продукта;4. с инструкция и/или указание за употреба на български език./ /чл.7.(1) Министерският съвет приема по предложение на определените в решението по чл. 6 министри и други органи на изпълнителната власт съответните наредби, с които се определят:1. продуктите или групите продукти, за които се определят съществените изисквания;2. съществените изисквания към продуктите;3. процедурите за оценяване на съответствието със съществените изисквания и начините на удостоверяване на съответствието;4. необходимите документи и редът за получаване на разрешение за оценяване на съответствието, както и допълнителните специфични критерии към лицата, които оценяват съответствието, и задълженията им по процедурите за оценяване на съответствието; 5. правилата за нанасяне на маркировката за съответствие; 6.допълнителните задължения на производителите, вносителите и търговците, когато такива са определени в съответната директива на Европейския съюз от "Нов подход"…./    вр.  чл.6  ал.1, ал.2, ал.3,ал.4 и ал.5  от  “Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на пиротехническите изделия” /НСИОСПИ/ /чл. 6.(1) Играчки могат да се предоставят на пазара само ако имат СЕ маркировка, нанесена при спазване принципите на чл. 30 от Регламент № (ЕО) 765/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. за определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент № (ЕО) 339/93 (ОВ, L 219 от 13.08.2008 г., стр. 30 - 47).   (2) Играчките, на които е нанесена CE маркировка, се счита, че отговарят на изискванията на наредбата и на действащото законодателство, предвиждащо нейното нанасяне.   (3) СЕ маркировката се нанася върху играчката или върху прикрепен етикет, или върху опаковката така, че да бъде видима, четлива и незаличима. В случаи на малки играчки и играчки, съставени от малки части, СЕ маркировката може да бъде нанесена или върху етикета, или в придружаващата листовка. Ако това е технически невъзможно, в случаите на играчки, които нямат опаковка и се продават директно от стелаж в магазина и при условие че стелажът първоначално е бил използван като опаковка за играчки, СЕ маркировката може да бъде нанесена върху стелажа.   (4) Когато СЕ маркировката не е видима през опаковката, тя се нанася върху нея.   (5) СЕ маркировката се нанася преди пускането на играчката на пазара. Тя може да бъде придружена от пиктограма или от някакъв друг знак, с който се предупреждава за специфичен риск или употреба.“/

 

 

 

 

      Нанесените данни върху продукта:***22.Опаковка-картонена кутия с прозрачен найлонов прозорец и надпис:MADE IN ***.

      Върху стикер,залепен на опаковката е нанесена следната информация:Произведено в *** за „***Хоум"ЕАД, ВНОСИТЕЛ ***Хоум" АД- гр.Перник ***.

      С ПИСМО изх. № 81-02-516-1/09.І.2019г. на ДАМТН/получено на ръка на 10.І.2019г.,жалбоподателя „***Хоум"ЕАД   е  ПОКАНЕН  за съставяне на АУАН  на  28.І.2019г.

      С ПИСМО Вх. № 81-02-516-2/23.І.2019г. на ДАМТН, управителя на дружеството в последствие заявява,че е възпрепятстван на дойде на 28.І.2019г  и може да се яви на 04.ІІ.2019г.като е посочен и нарочен час-11,00ч.

      На посочената от управителя на ***Хоум"ЕАД дата 04.ІІ.2019г.,същия НЕ СЕ явява лично нито представител на дружеството,като е съставен АУАН БАЖ-01/04.ІІ.2019г.  в условията на чл.40 ал.2 от ЗАНН и същия е подписан и връчен на управителя  К. И. К. на 14.ІІІ.2019г.,ЧРЕЗ КМЕТА на Община –Перник,съгласно чл.59а ал.1 от ЗТИП.

   Писмени възражения НЕ са  приложени по делото в срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН /чл.44.(1)Освен възраженията при съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да направи и писмени възражения по него. (2) Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./

      В последствие на 11.ІV.2019г.  , след   проверка  по  реда на чл.52, ал.4 от ЗАНН, базирайки се на събраните по преписката доказателства, АНО  приел, че са налице основанията по чл.53 ал.2, чл.83 от ЗАНН и чл.52г,б,д от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   и  издал Наказателно постановление  № БАЖ-01/11.ІV.2019г. с което ангажирал  административно наказателна отговорност на „***Хоум" АД-ЕИК ***/седалище и адрес на управление: гр.Перник ***, представлявано от Управител К. И. К./, като му е  наложил       Имуществена санкция  в  размер 250/двеста и петдесет/лева   на   основание  чл.52б от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/ /чл.52б. Търговец, който предлага продукти без маркировка за съответствие или без допълнителна маркировка, когато такава се изисква в наредбите по чл. 7 и/или в мерките по прилагането по чл. 26а, се наказва с глоба или с имуществена санкция от 250 до 1000 лв.“/  за  извършено нарушение на чл.4б т.2 от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   вр.  чл.6  ал.1, ал.2, ал.3,ал.4 и ал.5  от  “Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на пиротехническите изделия” /НСИОСПИ/

        Гореизложената фактическа обстановка съдът прие за установена по несъмнен начин, като взе предвид: АУАН БАЖ-01/04.ІІ.2019г.  , ПИСМО изх. № 81-02-516-1/09.І.2019г. на ДАМТН/получено на ръка на 10.І.2019г и ПИСМО Вх. № 81-02-516-2/23.І.2019г. на ДАМТН-л.12,Разписка-л.9,11,Писмо-Община перник-л.13,констативен протокол № 002163/15.ХІ.2018г.Заповед-л.16,17, както и показанията на свидетелите Б.А.Ж.- Инспектор при Регионален отдел Надзор на Югозападна България-Главна Дирекция “Надзор на пазара” при Държавна  агенция за метрологичен и технически надзор/ДАМТН/ в присъствието на  К.А.Т..

 

          Съобразно установената фактическа обстановка, от правна страна, съдът намира, че НЕ са налице съществени  процесуални нарушения,както и несъставомерност на вмененото деяние, поради което процесното НП,следва да бъде потвърдено:

   Съображенията са следните:

       Производството,предмет на настоящето разглеждане е от административно наказателен   характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние,същото представлява ли административно нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да-извършено ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия орган.

   Съставянето на актове за извършеното административно нарушение е основополагащ елемент  от  всяко административно  производство.  Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и законосъобразно осъществяване зависи  в голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност на административно наказващия орган.

   Чрез съставения акт се сезира оторизирания административно наказателен орган със съответния административно наказателен спор и се иска  от него да се произнесе по същия, като се  внася твърдение,  че е налице виновно  извършено административно нарушение от определен вид.

              Съгласно разпоредбата на член 2. Определения-  

 

 

 

За целите на настоящия регламент се прилагат следните определения:……….20. маркировка „СЕ" означава маркировка, чрез която производителят указва, че продуктът е в съответствие с приложимите изисквания, установени в законодателството на Общността за хармонизация, предвиждащо нейното нанасяне;………./   и член 30 Основни принципи за маркировката „СЕ": 

 

 

 

1. Маркировката „СЕ" се нанася само от производителя или от негов упълномощен представител.2. Маркировката „СЕ", представена в приложение II, може да бъде нанасяна само на продукти, за които нейното нанасяне е предвидено от конкретна разпоредба на законодателството на Общността за хармонизация и не може да бъде нанасяна на никакви други продукти.3. Като нанася или поръчва нанасянето на маркировка „CE", производителят показва, че поема отговорност за съответствието на своя продукт с всички приложими изисквания, посочени в съответното законодателство на Общността за хармонизация, предвиждащо нейното нанасяне.
4.
Маркировката „СЕ" е единствената маркировка, която потвърждава съответствието на продукта с приложимите изисквания на съответното законодателство на Общността за хармонизация, предвиждащо нейното нанасяне.
5. Забранява се нанасянето върху продукт на маркировки, знаци или надписи, които биха могли да подведат трети лица относно значението или формата на маркировката „CE".
На продукта може да се нанасят други маркировки, ако те не засягат видимостта, четливостта и значението на маркировката „CE".
6. Без да се засяга член 41, държавите-членки следят за правилното прилагане на режима, уреждащ маркировката „CE", и предприемат подходящи действия в случай на неправилна употреба. Освен това държавите-членки предвиждат санкции за нарушения, които могат да включват наказателноправни санкции за тежки нарушения. Тези санкции са пропорционални на тежестта на нарушението и представляват ефективно възпиращо средство срещу неправилната употреба“/
от РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 765/2008 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА  от 9 юли 2008година за  определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент(ЕИО)№339/93(Текст от значение за ЕИП).

 

 

 

 

             КОНКРЕТНО, относно нарушението за което на***Хоум" АД-ЕИК ***/седалище и адрес на управление: гр.Перник ***, представлявано от Управител К. И. К./ с  Наказателно постановление  № БАЖ-01/11.ІV.2019г.  от Г. К. Б. Началник Регионален отдел Надзор на Югозападна България-Главна Дирекция “Надзор на пазара” при Държавна  агенция за метрологичен и технически надзор/ДАМТН/ е наложена „Имуществена санкция  в  размер 250/двеста и петдесет/лева   на   основание  чл.52б от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   за  извършено нарушение на чл.4б т.2 от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   вр.  чл.6  ал.1, ал.2, ал.3,ал.4 и ал.5  от  “Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на пиротехническите изделия” /НСИОСПИ/ ,затова,че „…..същия  е  ПРЕДЛОЖИЛ на 15.ХІ.2018г.  в Търговски обект-ТЦ“***“ 1-намиращ се в гр.Перник ул***продукт-Детска играчка-*** с по един отвор на всеки лъч,изработен от метална конструкция в различни с цветове/черно и инокс/ в центъра в който монтиран метален лагер БЕЗ  маркировка за съответствие СЕ-нарушение на чл.4б т.2 от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП//чл.4б. Търговците са длъжни да предлагат само продукти, които съгласно изискванията на наредбите по чл.7 и/или на мерките по прилагането по чл.26а са:1. с обозначено наименование и адрес на управление на лицата по чл. 4а, ал. 1;    2. с маркировка за съответствие и допълнителна маркировка, когато такава се изисква от наредбите по чл. 7; ………./    вр.  чл.6  ал.1, ал.2, ал.3,ал.4 и ал.5  от  “Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на пиротехническите изделия” /НСИОСПИ/ /чл.6.(1) Играчки могат да се предоставят на пазара само ако имат СЕ маркировка, нанесена при спазване принципите на чл. 30 от Регламент № (ЕО) 765/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. за определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент № (ЕО) 339/93 (ОВ, L 219 от 13.08.2008 г., стр. 30 - 47).   (2) Играчките, на които е нанесена CE маркировка, се счита, че отговарят на изискванията на наредбата и на действащото законодателство, предвиждащо нейното нанасяне.   (3) СЕ маркировката се нанася върху играчката или върху прикрепен етикет, или върху опаковката така, че да бъде видима, четлива и незаличима. В случаи на малки играчки и играчки, съставени от малки части, СЕ маркировката може да бъде нанесена или върху етикета, или в придружаващата листовка. Ако това е технически невъзможно, в случаите на играчки, които нямат опаковка и се продават директно от стелаж в магазина и при условие че стелажът първоначално е бил използван като опаковка за играчки, СЕ маркировката може да бъде нанесена върху стелажа.   (4) Когато СЕ маркировката не е видима през опаковката, тя се нанася върху нея.   (5) СЕ маркировката се нанася преди пускането на играчката на пазара. Тя може да бъде придружена от пиктограма или от някакъв друг знак, с който се предупреждава за специфичен риск или употреба.“/,   според състава е налице консумиране на вмененото деяние в резултат на реализираното от жалбоподателя, който е игнорирал свое императивно задължение, като в качеството си на “търговец /ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ § 1.(1) По смисъла на закона:  10. "Търговец" е всяко физическо или юридическо лице, участващо в процеса на реализация на продуктите, което ги предлага безплатно или срещу заплащане, след като те вече са били пуснати на пазара./  е  ПРЕДЛАГАЛ стоки НЕ отговарящи на изискванията/………… БЕЗ  маркировка за съответствие СЕ …/ в който смисъл наложените от АНО санкции са надлежни.

      НЕ се установиха от състава, нарушение на процесуалните правила респ. императивните реквизити в който смисъл, така постановеното НП е правилно и перфектно и следва да бъде изцяло потвърдено, като такова.

 

      ОТНОСНО възраженията на защитата:

      1.Относно възражението за неспазени правила на чл.40 ал.2 от ЗАНН.

-с ПИСМО изх. № 81-02-516-1/09.І.2019г. на ДАМТН/получено на лично на ръка на 10.І.2019г.,жалбоподателя „***Хоум"ЕАД   е  ПОКАНЕН  за съставяне на АУАН    на   28.І.2019г.   на което същия  с ПИСМО Вх. № 81-02-516-2/23.І.2019г. на ДАМТН в последствие заявява,че е възпрепятстван на дойде на 28.І.2019г и може да се яви на 04.ІІ.2019г. като е посочен и нарочен час-11,00ч. на която дата е съставен процесния  АУАН БАЖ-01/04.ІІ.2019г. в отсъствие на управителя на дружеството или негов представител-което състава не приема за съществено процесуално нарушение довело до нарушение правото на защита предвид:

       На жалбоподателя е връчена съответната покана за явяване с посочена цел на същата/съставяне на АУАН/,същата е получена лично от управителя, без възражения. След близо две седмици, управителя преценява,че не може да се яви на посочената дата и посочва еднолично друга дата и ЧАС по негова преценка,на която дата/съобразно желанието му/ е съставен и  процесния АУАН и за която изрично  с оглед посочване на същата от него лично, НЕ е изпращана повторна покана.  Жалбоподателя е знаел на коя дата ще бъде изготвен процесния АУАН/първия и втория път/,тъй като именно той я е посочил, като е отменил по същество зададената първа такава,съставения АУАН е връчен на жалбоподателя и то чрез Община Перник/запознат е с мененото нарушение/, последвала е надлежно в срок процесната жалба, т.е няма накърняване на правото на защита.  Обратното твърдение и възприемането му, би означавало да се даде възможност на всеки нарушител, перманентно и безконечно да „шиканира“ процедурата по връчването на съответен административен акт,което закона в никакъв случай не би толерирал и по същество такава възможност е недопустима.

       2.Относно неясна и неадекватна фактическа обстановка.

-видно от изложената фактология/……ПРЕДЛОЖИЛ на 15.ХІ.2018г. в в Търговски обект-ТЦ“***“ 1-намиращ се в гр.Перник ул***продукт-Детска играчка-*** с по един отвор на всеки лъч,изработен от метална конструкция в различни сцветове/черно и инокс/ в центъра в който монтиран метален лагер БЕЗ  маркировка за съответствие СЕ……/, е безпределно ясно какво е направено, респ. не е направено от жалбоподателя, а именно-предлага стоки без съответна маркировка,която е императивна т.е КАКВО,КОГА, КОЙ, КАК Е ИЗВЪРШИЛ/респ. не извършил/ е безпределно ясно посочено.

       3.Относно квалификацията на нарушението.

-видно от посочената квалификация,напълно ясно е какво точно нарушение е извършено и на какво основание точно,нарушителя е санкциониран.

       4.Относно характера на процесната стока/играчка или не/.

-видно от наименованието,размера на същата и функциите и очевидно е, че става въпрос за детска играчка, а не за част-детайл или др.

       Относно размера на същата и липсата на място за маркиране.

-видно от констатираните множество обозначения: Нанесените данни върху продукта:***22.Опаковка-картонена кутия с прозрачен найлонов прозорец и надпис:MADE IN ***. Върху стикер,залепен на опаковката е нанесена следната информация:Произведено в *** за „***Хоум"ЕАД, ВНОСИТЕЛ ***Хоум" АД- гр.Перник ***,очевидно мястото не е причина за поставяне на още една такава с оглед изписване цялостно името на търговеца който я предлага.

      Предвид горното,състава не приема изложените от защитата възражения.

                  По размера на наказанията:

              Административно наказващия орган правилно е приложил административно наказателната разпоредба чл.52б от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/ /чл.52б. Търговец, който предлага продукти без маркировка за съответствие или без допълнителна маркировка, когато такава се изисква в наредбите по чл. 7 и/или в мерките по прилагането по чл. 26а, се наказва с глоба или с имуществена санкция от 250 до 1000 лв.“/  , като с оглед определянето на размера на всяка от санкциите в минималния и фиксиран размер,същия е и справедлив и се споделя от състава.

      По разбиране на съда опредения по този начин, размер би  постигнал целите на наказанието, визирани в чл.12 от ЗАНН, а именно да се предупреди и превъзпита нарушителя към спазване на установения правен ред и да въздейства възпитателно и предупредително  без да води до прекомерно икономическо сътресение за дружеството с оглед функцията, което същото изпълнява и значението и за живота на гражданите.  

  Мотивиран от изложеното и на основание чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът счита,че така издаденото НП,следва да бъде изцяло потвърдено, поради изтъкнатите по горе съображения в който смисъл,

 

                        Р   Е   Ш   И

             ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление  № БАЖ-01/11.ІV.2019г. от Г. К. Б. Началник Регионален отдел Надзор на Югозападна България-Главна Дирекция “Надзор на пазара” при Държавна  агенция за метрологичен и технически надзор/ДАМТН/  с което на ***Хоум" АД-ЕИК ***  е наложена „Имуществена санкция  в  размер 250/двеста и петдесет/лева   на   основание  чл.52б от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   за  извършено нарушение на чл.4б т.2 от “Закон за техническите изисквания  към  продуктите”/ЗТИП/   вр.  чл.6  ал.1, ал.2, ал.3,ал.4 и ал.5  от  “Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на пиротехническите изделия” /НСИОСПИ/.

      РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно  обжалване,  по реда  на Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ,  пред  Пернишки Административен съд   в   14-дневен   срок от съобщаването му на страните.

 

 

                    ПРЕДСЕДАТЕЛ:……………………………………/п/

Вярно с оригинала

ИЗ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Съгласно член 2. Определения-  

 

 

 

За целите на настоящия регламент се прилагат следните определения:……….20. маркировка „СЕ" означава маркировка, чрез която производителят указва, че продуктът е в съответствие с приложимите изисквания, установени в законодателството на Общността за хармонизация, предвиждащо нейното нанасяне;………./   и член 30 Основни принципи за маркировката „СЕ": 

 

 

 

1. Маркировката „СЕ" се нанася само от производителя или от негов упълномощен представител.
2. Маркировката „СЕ", представена в приложение II, може да бъде нанасяна само на продукти, за които нейното нанасяне е предвидено от конкретна разпоредба на законодателството на Общността за хармонизация и не може да бъде нанасяна на никакви други продукти.3. Като нанася или поръчва нанасянето на маркировка „CE", производителят показва, че поема отговорност за съответствието на своя продукт с всички приложими изисквания, посочени в съответното законодателство на Общността за хармонизация, предвиждащо нейното нанасяне.
4.
Маркировката „СЕ" е единствената маркировка, която потвърждава съответствието на продукта с приложимите изисквания на съответното законодателство на Общността за хармонизация, предвиждащо нейното нанасяне.
5. Забранява се нанасянето върху продукт на маркировки, знаци или надписи, които биха могли да подведат трети лица относно значението или формата на маркировката „CE".
На продукта може да се нанасят други маркировки, ако те не засягат видимостта, четливостта и значението на маркировката „CE".
6. Без да се засяга член 41, държавите-членки следят за правилното прилагане на режима, уреждащ маркировката „CE", и предприемат подходящи действия в случай на неправилна употреба. Освен това държавите-членки предвиждат санкции за нарушения, които могат да включват наказателноправни санкции за тежки нарушения. Тези санкции са пропорционални на тежестта на нарушението и представляват ефективно възпиращо средство срещу неправилната употреба.
от РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 765/2008 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА  от 9 юли 2008 година
за  определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на
Регламент(ЕИО)№339/93(Текст от значение за ЕИП)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/чл.4б. Търговците са длъжни да предлагат само продукти, които съгласно изискванията на наредбите по чл.7 и/или на мерките по прилагането по чл. 26а са:1. с обозначено наименование и адрес на управление на лицата по чл. 4а, ал. 1;    2. с маркировка за съответствие и допълнителна маркировка, когато такава се изисква от наредбите по чл. 7; 3. с декларация за съответствие в случаите, когато се изисква декларацията да придружава продукта;4. с инструкция и/или указание за употреба на български език.//чл. 6.   (1) Играчки могат да се предоставят на пазара само ако имат СЕ маркировка, нанесена при спазване принципите на чл. 30 от Регламент № (ЕО) 765/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 9 юли 2008 г. за определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент № (ЕО) 339/93 (ОВ, L 219 от 13.08.2008 г., стр. 30 - 47).   (2) Играчките, на които е нанесена CE маркировка, се счита, че отговарят на изискванията на наредбата и на действащото законодателство, предвиждащо нейното нанасяне.   (3) СЕ маркировката се нанася върху играчката или върху прикрепен етикет, или върху опаковката така, че да бъде видима, четлива и незаличима. В случаи на малки играчки и играчки, съставени от малки части, СЕ маркировката може да бъде нанесена или върху етикета, или в придружаващата листовка. Ако това е технически невъзможно, в случаите на играчки, които нямат опаковка и се продават директно от стелаж в магазина и при условие че стелажът първоначално е бил използван като опаковка за играчки, СЕ маркировката може да бъде нанесена върху стелажа.   (4) Когато СЕ маркировката не е видима през опаковката, тя се нанася върху нея.   (5) СЕ маркировката се нанася преди пускането на играчката на пазара. Тя може да бъде придружена от пиктограма или от някакъв друг знак, с който се предупреждава за специфичен риск или употреба.“/

/чл. 52б. Търговец, който предлага продукти без маркировка за съответствие или без допълнителна маркировка, когато такава се изисква в наредбите по чл. 7 и/или в мерките по прилагането по чл. 26а, се наказва с глоба или с имуществена санкция от 250 до 1000 лв.“/

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ  

 

 

 

§ 1. По смисъла на наредбата:13. "Маркировка СЕ" е понятие, дефинирано в чл. 2, т. 20 от Регламент (ЕО) № 765/2008.    15. "Функционална играчка" е играчка, която извършва определени действия и се употребява по същия начин като продукт, уред или съоръжение, предназначен за употреба от възрастни, и представлява умален модел на такъв продукт, уред или съоръжение.16. "Играчка, предназначена за ползване във вода" е играчка, предназначена за използване в плитки води, която може да носи или поддържа дете над водата.18. "Играчка за стимулиране на определена активност" е играчка за домашна употреба, при която подкрепящата структура остава неподвижна по време на извършване на дейността и която е предназначена детето да извършва някоя от следните дейности: катерене, скачане, люлеене, пърз.не, въртене, пълзене или лазене или комбинации от тях.19. "Химическа играчка" е играчка, предназначена за пряк контакт с химични вещества и смеси, която се използва по подходящ за възрастовата група начин и под надзора на възрастен, например химически комплекти, комплекти за пластмасови или керамични отливки, миниатюрни работилници за керамика, емайлиране или фотография, както и други подобни играчки, които предизвикват химични реакции или сходни изменения във веществата при употреба.26. "Предназначени за използване от" означава, че родител или лице, осъществяващо надзор, е в състояние да прецени с оглед на функциите, размерите и характеристиките на играчката дали тя е предназначена за употреба от деца от посочената възрастова група.