ПРОТОКОЛ
06.03.2019 година
град Несебър
НЕСЕБЪРСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД
Граждански състав
На шести март две хиляди и деветнадесета година
В публично заседание в следния
състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:НИНА МОЛЛОВА-БЕЛЧЕВА
Секретар: Красимира Любенова
Сложи за
разглеждане докладвано от съдията Моллова-Белчева
Частно гражданско
дело № 1131 по описа за 2018 година
На именно повикване
в 09.30 часа се явиха:
Свидетелят Т.И.М., редовно уведомена, се
явява лично.
СЪДЪТ намира, че не са налице
процесуални пречки за даване ход на делото, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
СНЕ се самоличността на явилия се свидетел,
както следва:
Т.И.М.- 59г., българка, българска гражданка,
вдовица, неосъждана, без родство с Мария Генчева. Предупредена за наказателната отговорност по
чл.290, ал.1 от НК. Обещава да говори истината.
СЪДЪТ
ПРИСТЪПИ към разпит на свидетеля М. по приложенитея към съдебната поръчка
въпросен лист.
На въпроси на РС- Търговище към свидетеля
М.:
Въпрос № 1: Каква
длъжност заемате във ВиК и от кога?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отчетник водомери съм във ВиК от единадесет години.
Въпрос №2: В
какво се изразяват вашите задължения? Кои обекти отчитате, респективно кой
район обслужвате?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отчитам водомерите. Имаме мобилни устройства. Насочваме мобилното
устройство, което сканира баркода и нанасям цифрите ръчно в мобилното
устройство. Обслужвам района в гр.Несебър и к.к.Слънчев бряг- запад от
единадесет години.
Въпрос № 3: Вие ли
извършвахте отчитането на обекта на ответницата през периода от месец септември
2016г. до месец февруари 2018г.
ОТГОВОР
на свид.М.: Обектът- пицария на Мария Кирилова Генчева, находящ се в к.к.Слънчев
бряг- запад, съм го отчитала аз през периода месец септември 2016г. до месец
февруари 2018г.
Въпрос № 4: Има ли
монтирано измервателно устройство /водомер/ в имота? Кога е поставен? Има ли
извършвани отчитания на водомера след поставянето му?
ОТГОВОР
на свид.М.: В имота имаше монтирано устройство за периода месец септември
2016г. до месец февруари 2018г. Понастоящем няма водомер поради неплащане на
задълженията. Не мога да кажа кога е поставен водомера. Има извършени отчитания
на водомера след поставянето му. За този период съм го отчитала ежемесечно.
Водомерът е в шахта отвън, и когато има конденз и не се виждат цифрите, не
отчитам водомера. Не си спомням за този период да е имало конденз. Може да
минат два- три месеца особено през зимния период, поради ниските температури,
когато не можем да отчетем водомерите, но когато конденза изчезне отчитам
водомера и за изминалите периоди.
Въпрос № 5: През
процесния период 2016г.- 2018г. имало ли е монтиран водомер в имота на
ответницата и къде се намира той?
ОТГОВОР
на свид.М.: Има монтиран водомер в имота. Не мога да си спомня точно кога беше
демонтиран водомера поради неплащане. Водомерът се намира в шахта в самата
сграда, до която винаги имам достъп.
Въпрос № 6: По
какъв начин се извършва отчитането на водомера- на хартиен карнет или чрез
мобилно устройство?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отчитането на водомера се отчита чрез мобилно устройство.
Въпрос № 7: Какъв
е начина на работа с мобилно устройство? Как се извършва отчитането чрез него?
По какъв начин се прехвърля информацията на базата данни на дружеството?
ОТГОВОР
на свид.М.: Насочваме устройството към баркода за да може да се отвори самата
страница с партидата и нанасям ръчно показателите от водомера. След като отчета
целия район, имам си отговорник- инкасо, на когото давам данните, и той ги прехвърля
в базата данни на дружеството.
Въпрос № 8: Имало
ли е проблеми с осигуряването на достъп до обекта?
ОТГОВОР
на свид.М.: Не е имало проблеми с достъпа до обекта.
Въпрос № 9: Какво
означават поясненията в графа „състояние на водомера“ от справките за показания
на водомерите- извлечение от електронния карнет на клиента: „нормален“?
ОТГОВОР
на свид.М.: Поясненията в графа „състояние на водомера нормален“ означава, че
съм видяла водомера и че съм отчела показанията. Това не се случва, когато има
конденз. Ако абоната ни е казал да пишем служебно, в случай че не можем да
отчетем показанията, го правим. Не си спомням този абонат- Мария Генчева, да ни
е казвала да пишем служебно. Аз не познавам тази жена. Контактувам с наемателя.
На въпроси на „ВиК“ ЕАД гр.Бургас към
свидетеля М..
Въпрос № 1: Каква
длъжност заемате във ВиК и от кога?
ОТГОВОР
на свид.М.: От единадесет години заемам длъжността „отчетник“ във ВиК.
Въпрос № 2: В
какво се изразяват вашите задължения? В кой експлоатационен район на ВиК
работите?
ОТГОВОР
на свид.М.: Вече отговорих на този въпрос.
Въпрос № 3: Имате
ли спомен дали сте отчитали обект на ЕТ „Енигма- Мария Генчева“? Какво
представлява обекта на ЕТ „Енигма- Мария Генчева“- къща, апартамент, търговски
обект? Ако обектът е търговски, какво представлява? Това пицария „Мена“ в
Слънчев бряг ли е?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отчитам обект на ЕТ „Енигма- Мария Генчева“ от единадесет години.
Обекта преди време е бил пицария. Сега вече е развалина. През 2016г- 2018г.
обекта не беше пицария. Сега има някакви компютри. Пицария „Мена“ беше в
к.к.Слънчев бряг. Не съм отчитала обекта като пицария.
Въпрос № 4: Вие ли
извършвахте отчитането на пицария „Мена“ в Слънчев бряг? Къде се намират
водомера/водомерите? Към момента този водомер демонтиран ли е? Кога е станало
това? Поради каква причина? Къде се намира водомера към момента?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отговорих вече на този въпрос. Сваленият към момента водомер би
трябвало да е при колегите в к.к.Слънчев бряг.
Въпрос № 5: През
процесния период 20.09.2016г. до 21.02.2018г. имало ли е монтиран водомер в
обекта на ответницата?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отговорих на въпроса.
Въпрос № 6: По
какъв начин се извършва отчитането- на хартиен карнет или чрез мобилно
устройство?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отговорих на въпроса.
Въпрос № 7: Какъв
е начина на работа с мобилно устройство? Как се извършва отчитането чрез него?
По какъв начин се прехвърля информацията на базата данни на дружеството?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отговорих на този въпрос.
Въпрос № 8: Имало
ли е проблеми с осигуряването на достъп до обекта?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отговорих на въпроса.
На въпроси на Мария Кирилова Генчева към
свид.М..
Въпрос № 1: За
периода от декември 2016г. до март 2018г. колко пъти сте посещавали процесния
обект във връзка със замерване на изразходваното количество вода? Имало ли е
случаи в този период, в който да е нямало лице, което да отключи шахтата. Как
сте отчитали показанията на водомера в тези случаи?
ОТГОВОР
на свид.М.: За периода месец декември 2016г. до месец март 2018г. не мога да
посоча колко пъти съм го посещавала. По принцип посещавам обектите всеки месец.
Шахтата не е заключена. Имаше един период, когато беше заключена, но аз се
обадих на наемателя на обекта и той отключи шахтата. Не е имало случай, в който
шахтата да е била заключена и да няма кой да ми отключи, за да отчета водомера.
Въпрос № 2: Кога
ВиК- Бургас въведе електронното отчитане и електронните карнети?
ОТГОВОР
на свид.М.:*** въведе електронното отчитане и електронните карнети около 2012г.
Въпрос № 3: Моля
да обясните последователно своите действия при отчитане на показанията на
водомер, разположен във водомерна шахта. Моля да обясните как става самото
електронно нанасяне в електронния карнет, с който Вие боравите?
ОТГОВОР
на свид.М.: Отговорих на този въпрос.
Въпрос № 4:
Поставян ли е баркод за електронно отчитане на водомера на процесния обект и
кога?
ОТГОВОР
на с вид.М.: Има поставен баркод на водомера, но кога е поставен, не мога да
отговоря. Баркода се постави за наше удобство, ние го поставяме, когато
въведоха електронното отчитане на всички водомери.
Въпрос № 5:
Уведомявали ли сте собственика на обекта, че ще
поставяте баркод на водомера им?
ОТГОВОР
на свид.М.: Ние поставяме баркода, но не уведомяваме собствениците на обектите,
тъй като баркода е за наше улеснение.
Въпрос № 6: От
колко време Вие засичате водомера на този обект“
ОТГОВОР
на свид.М.: От единадесет години засичам водомера.
СЪДЪТ,
като взе предвид, че е изпълнена съдебната поръчка на Районен съд- Търговице,
намира, че са налице основания за прекратяване на производството по настоящото
дело, поради изчерпване на неговия предмет.
Мотивиран
от горното, съдът
ОПРЕДЕЛИ:№219
ПРЕКРАТЯВА
производството по ч.гр.дело № 1131/2018г. по описа на Районен съд- Несебър.
УКАЗВА заверен препис от протокола да
се изпрати на Р.с.Т. за прилагане по гр.дело № 1338/2018г. по описа на РС-
Търговище.
Протоколът
се изготви в съдебно заседание, което приключи в 09.50 ч.
СЕКРЕТАР: РАЙОНЕН СЪДИЯ: