Протокол по дело №1481/2023 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 498
Дата: 12 април 2024 г. (в сила от 12 април 2024 г.)
Съдия: Капка Живкова Вражилова
Дело: 20235220201481
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 23 октомври 2023 г.

Съдържание на акта


ПРОТОКОЛ
№ 498
гр. Пазарджик, 09.04.2024 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, XXI НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на девети април през две хиляди двадесет и четвърта
година в следния състав:
Председател:КАПКА Ж. ВРАЖИЛОВА
при участието на секретаря Ива Чавдарова
Сложи за разглеждане докладваното от КАПКА Ж. ВРАЖИЛОВА
Административно наказателно дело № 20235220201481 по описа за 2023
година.
На именното повикване в 14:02 часа се явиха:
Жалбоподателят П. Т. К., редовно уведомен от предходното съдебно
заседание чрез пълномощника адв.М.- не се явява. За него се явява
пълномощникът адв.С. М., редовно упълномощен.
Адм.наказ.орган ВПД НАЧАЛНИК ГРУПА ОДМВР ПАЗАРДЖИК,
ГРУПА КПДГПА ПАЗАРДЖИК, редовно призован- не се явява и не изпраща
процесуален представител.
Свидетелите И. Д. И. и А. Т., редовно призовани- явяват се лично.

АДВ. М.: Да се даде ход на делото.
СЪДЪТ намира, че не е налице процесуална пречка за даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И
Д А В А Х О Д Н А Д Е Л О Т О

Свидетелят И. напусна залата.
Сне се самоличността на свидетеля Т., както следва:
А. А. Т.- роден на 15.05.1976г. в гр.Пазарджик, живущ в гр.Пазарджик,
1
****, българин, български гражданин, женен, с висше образование, работещ
като полицейски инспектор в група КПДГПА към Сектор ПП при ОДМВР-
Пазарджик, неосъждан, без родство с жалбоподателя, ЕГН: **********.
Свидетелят предупреден за отговорността по чл.290 от НК.

Пристъпи се към разпит на свидетеля А. Т..
На свидетеля се предяви докладна записка, находяща се на л.21 с рег.№
1006р-11768/01.08.2023г.
СВ. Т.: Към 01.08.2023г. бях на същата длъжност- полицейски
инспектор в група КПДГПА към Сектор ПП при ОДМВР-Пазарджик.
Тогава вечерта съм извършвал контрол на движението на АМ с колегата
И. в автопатрул 134. Бяхме позиционирани на км.89, тъй като участвахме в
СПО във връзка с мигрантския натиск. От дежурната част ни подадоха сигнал
за лек автомобил „Порше Кайен“, което евентуално превозва мигранти, като
за пилотен автомобил ни подадоха информация въпросния лек автомобил
„Мерцедес“. Предполагам, след около половин час, чухме рев на двигател,
защото беше много мощно „Поршето“- джип. Това беше в тъмната част на
денонощието, около 20ч. по мой спомен. Точна дата не мога да кажа, в акта
може да се види. Аз съм свидетел по акта, не съм го изготвил аз. Не мога да
кажа точен час, когато е минало „Поршето“, но мина с много висока скорост.
Очевадно беше, че беше натоварено, защото самата задница беше прекалено
клекнала и се движеше страшно бързо. Ние го последвахме, но той мина с
огромна скорост. Нашия служебен автомобил не развива такива скорости.
Тръгнахме след него със звуков и светлинен сигнал, но водачът на "Поршето"
не ни отрази изобщо. Изпуснахме го. След това между 80-ти и 60-ти км. ни
изпревари въпросният „Мерцедес“. „Поршето“ го следвахме в посока към
София. След него мина въпросният „Мерцедес“. Като следвахме „Поршето“ и
го изпуснахме, предполагам 3-4 минути след това мина въпросният
„Мерцедес“. Последвахме го, защото той ни бе подаден от дежурната част
като пилотен автомобил с конкретни регистрационни номера. Последвахме го
и него, бяхме плътно зад него, изравнихме се в един момент. Със светлинен и
звуков сигнал, подадохме знак да спре, но и той не ни отрази, даде газ и
продължи напред. Подадохме го на дежурна част на „Траянови врата“, на
КПП-то и там колеги са го спрели. Веднага след това аз се обадих на
2
дежурния, че напускаме нашата територия и отиваме към „Траянови врата“.
На място, там те бяха отворили багажника на "Мерцедеса". Не съм сигурен
дали беше сам водачът или на пасажерското място имаше някой друг.
Водачът беше едно момче. Колегите го бяха отбили вдясно на самото КПП.
Бежанци нямаше. Слязохме от патрулния автомобил, отидох при водача,
представих се и попитах защо не е спрял на стоп-палка. Тук искам да уточня,
че докато го преследвахме, в момента в който се изравнихме с него, аз му
подадох сигнал със стоп-палка, за да види, че трябва да спре. Попитах го защо
не е спрял и той каза: „Не съм ви видял“. Това беше брутална лъжа, понеже
беше супер нагло момчето. Ние се изравнихме с него със сирена и лампи в
тъмната част, това са лед лампи, те вадят очите, не може да не се видят. Освен
звуковия сигнал има и друг, на който казваме „пате“, който имитира грачещ
звук. Подадохме и такъв, когато се изравнихме с него и той не спря, а подаде
газ. „Мерцедесът“ беше мощен, голяма кола. Водачът каза, че не ни е видял-
това му беше оправданието. Страничните предни стъкла на автомобила бяха
затъмнени, което мисля, че също отразихме в акта като нарушение. Колегата
състави акта, а аз съм свидетел по него. Актът е връчен на водача от колегата.
Нарушителят подписа акта.
По мой спомен между 80-ти и 60-ти км някъде сме се изравнили с
"Мерцедеса" и сме подали сигнал за спиране. В момента, в който забелязахме
„Мерцедес“-а, нашият автомобил се движеше в дясното платно на
магистралата в посока към София, и той ни изпревари отляво. Аз бях
изключил звуковия сигнал след преследването на "Поршето" и затова след
като "Мерцедес"-ът изпревари отново пуснах звуков сигнал. Пуснах и
светлинен сигнал. Аз бях пасажер в служебния автомобил, затова
предполагам, че аз съм включил светлинния и звуков сигнал. Сигналът със
стоп-палката аз я подадох. Както обясних, ние се движим в дясна лента, той
ни изпреварва, прибира се, след което го изпреварваме ние от лява лента,
настигаме го, изравняваме и тогава подавам сигнал с палка.
Патрул 134 е знакът на нашия патрул. Всеки патрул си има свой знак..
Служебният автомобил, с който патрулираме е „Опел Астра“ с рег.№ ****.
Това е полицейска „Астра“ с буркани, надписи и всички атрибути- бял и син
цвят.
Цифров идентификационен код не мога да кажа дали имат
3
полицейските автомобили. Не съм запознат с това. Техническото състояние
на автомобила не го поддържаме ние, за да отговаря на съответните
инструкции- това не е наше задължение. Ние ги обслужваме само с масло и
филтри. Аз съм включен в заповед, която ми дава право да управлявам
въпросния автомобил. Колегата също е включен. Всички сме включени за
всички автомобили, които обслужват Сектор ПП и ОДМВР-Пазарджик.
Във въпросния ден аз бях на смяна от 19:00ч. до 07:00 ч. Беше тъмно, не
мога да кажа точен час. „Поршето“ го преследвахме около 3-4 минути преди
„Мерцедеса“. Тъмно беше при преследването и на двата автомобила, не знам
точния час. Ние се придвижвахме от 89-ти до 60-ти км за около 10-15 минути.
„Поршето“ беше отбито на 60-ти км, местността „Вършилата“. Там беше
дошла и жандармерия. В "Поршето имаше 10 мигранти.
Мястото, откъдето минаха и двата автомобила и където ние ги
засякохме последователно е наша територия. Там има турски ресторант и
бензиностанция „Круиз“. Ние имахме подаден сигнал, че „Мерцедесът“ е
пилотен автомобил на „Поршето“. Може да изискате записи от дежурната
част. На нас така ни е подаден и ние изпълняваме заповеди.
Когато ние подадем палка в движение, автомобилът трябва да отбие
безопасно вдясно, за да му извършим проверка. Там, където сме му подали
палка, той може да спре в аварийна лента. Така спираме много автомобили.
Ако той не иска да спре в аварийна лента, а на друго безопасно място, преди
тунела „Траянови врата“ има такива места. На км.69-ти има огромен тир
паркинг. На км.60-ти има паркинг с турски и сръбски ресторант. Той спря
едва когато колегите го засичат на 55-ти км на "Траянови врата".
По мой спомен беше някъде около 80-ти км. мястото, където подадох
сигнал със стоп палка на водача на "Мерцедеса". От 80-ти до 55-ти км. са 25
километра, в рамките на които е имало много места, където да спре
безопасно, ако иска.

В залата влиза свидетеля И. И..
Сне се самоличността на свидетеля, както следва:
И. Д. И. – роден на ****г. в гр.Пазарджик, живущ в гр.Пазарджик, ****,
българин, български гражданин, женен, със средно образование, работещ като
младши автоконтрольор в Сектор ПП при ОДМВР-Пазарджик, неосъждан,
4
ЕГН: **********, без родство с жалбоподателя.
Свидетелят предупреден за отговорността по чл.290 от НК.

Пристъпи се към разпит на свидетеля И. И.:
СВ. И.: На 01.08.2023г. не помня какво се е случило точно. Бил съм на
работа, не съм бил в отпуск. Бях с колегата А. Т. на АМ Тракия. Не си
спомням от колко часа сме били на работа. Не мога да кажа дали е било в
тъмната част на денонощието. Нищо не ми говори името П. К.. Не мога да си
спомня дали на тази дата съм писал акт.
На свидетеля се предяви АУАН № 976317 от 01.08.2023г.
СВ. И.: Спомням си, че тогава дежурният ОДЧ ни подаде сигнал по
телефона за въпросния „Мерцедес“, че в него се придвижват мигранти. Не
мога да си спомня дали тогава сме били позициониран патрул, или в
движение. Най-вероятно сме в били на установъчен пункт. Във връзка със
сигнала, мисля, че застанахме на изхода от бензиностанция „Макс ойл“ в
посока София. Това е на км.89-ти. Застанахме с патрулката и чакаме да мине
колата. Не мога да си спомня подробности точно. Последвахме автомобила
„Мерцедес“ със светлинен и звуков сигнал, при което той не ни отрази и
продължи да се движи, като увеличи скоростта си. Той мина по магистралата
покрай нас докато чакахме след сигнала от ОДЧ. Ние бяхме вътре в
автомобила, не сме излизали. Тръгнахме след него със светлинен и звуков
сигнал и той не спря, а ускори. Уведомихме ОДЧ, че не спира и се движи в
посока София. Изгубихме го в един момент. Продължихме до тунела
„Траянови врата“, след нашата граница. 55-ти км, за да видим дали не е отбил
някъде. Така установихме, че колегите от София област го бяха отбили в
дясно. Те стоят на тунела на КПП-то. Имаше и жандармерия и колегите от
„Пътна полиция“. Те го бяха отбили и му бяха взели документите, когато ние
пристигнахме. Проверихме документите, направихме справка и всичко бяха
изрядно, само където бяха затъмнени предните стъкла. Зададохме му въпроса
защо не е спрял на светлинен и звуков сигнал и той каза, че не е разбрал, че за
него се отнася. Помислил е, че на друг го даваме. Съставихме акт за това, че
не е спрял на светлинен и звуков сигнал и за затъмнените стъкла.
Не мога да си спомня дали сме изравнявали с автомобила при
преследването му. Аз управлявах нашия служебен автомобил. Колегата
5
стоеше от дясната страна. Като сме преследвали автомобила, освен светлинен
и звуков сигнал, не си спомням дали сме подавали сигнал с палка. Ако сме се
изравнили, колегата ще трябва да го подаде. Мисля, че не сме се изравнили,
защото той избяга. Между нас е имаше и други коли, докато сме го следвали.
Не си спомням вече дали това лице е възприело действително подадения от
нас светлинен и звуков сигнал и какво точно ме кара да мисля, че това е така.
Написал съм акт на водача на "Мерцедеса", като му казах че докато сме го
следвали, подадохме светлинен и звуков сигнал и той вместо да спре, увеличи
скоростта си.
Той като премина покрай нас "Мерцедеса", ние тръгнахме веднага след
него. Може и да са ни изпреварили една или две коли. Не си спомням дали е
имало други коли между нас, след като сме тръгнали след "Мерцедеса". Не си
спомням дали е имало момент, в който ние сме карали точно зад
„Мерцедеса“- така, че той да разбере, че го спираме. Не си спомням също
така дали е имало момент, в който да сме се изравнили с него. Не си спомням
и дали някой от нас е подал стоп-палка. Спомням си само със сигурност, че
имаше подаден светлинен и звуков сигнал.
След като лицето беше спряно от колегите на „Траянови врата“ и ние
отидохме там, попитахме лицето защо не е спряло и той ни каза, че не е знаел,
че за него се отнася сигналът.
Ние бяхме със служебния автомобил „Опел Астра“ с рег.№ ****- бял
цвят.
Карал съм зад джип „Порше“, но не знам дали става въпрос за същия
случай. При нас ежедневно има такива сигнали и не мога да потвърдя, за да не
объркам.
Ние бяхме спрели на бензиностанцията, когато „Мерцедесът“ мина.
„Мерцедесът“ беше спрян на поста на „Траянови врата“ от колегите от София
област. Нашите компетенции са до 55-ти км. Оттам до КПП-то на тунела
„Траянови врата“ КПП няма и два километра. Ние пристигнахме на тунела до
5 минути максимум, защото не сме спирали никъде.
Не си спомням дали водачът е бил извън автомобила си. Ние отидохме
до лекия автомобил „Мерцедес“. Водачът не беше сам, имаше и други лица-
един или двама човека, не помня, но не беше сам. Това се случи в тъмната
част на денонощието. Не беше много натоварена магистралата в този момент,
6
но си имаше движение, за да го изгубим между колите.
Още с тръгването от 89-ти км. пуснахме светлинен и звуков сигнал.
Това е пазарджишката част на магистралата. След като карахме зад него и го
изгубихме, изключихме светлинния и звуков сигнал. Малко време сме се
движили след него- 2-3 минути, но той много бързо ускори. През цялото това
време сме били с включен светлинен и звуков сигнал.
Не сме коментирали с колегите на "Траянови врата" как се е държал
водачът на „Мерцедеса“. Явно като сме уведомили дежурния, че не спира на
сигнала и той се е свързал с поста на „Траянови врата“ и така там колегите са
го спрели. Дежурният не знам какво точно е уведомил колегите. Стандартно
са го спрели колегите, не е имало хвърляне на шипове. Мисля, че с конуси
бяха стеснили магистралата, за да няма възможност да бяга. Мисля, че
конусите бяха сложени инцидентно по случая, за да не може да избяга.
Моделът на „Мерцедеса“ нямам спомен какъв е бил.
Имаше подаден сигнал за „Порше Кайен“, но не знам дали беше същата
вечер, или е бил друг случай. Не помня дали се касае за един и същи случай.
Водачът може да спре в аварийна лента след подаден светлинен и
звуков сигнал. По принцип ние им указваме с ръка къде да спрат. Ако не е
знаел, че може да спре в аварийна лента, в участъка от мястото където
подаваме сигнал, до Траянови врата, има две бензиностанции, където може да
се спре безопасно.

АДВ. М.: Нямам искания на този етап.
СЪДЪТ намира, че с оглед установяване на обективната истина по
делото следва да се изиска информация от ОДМВР- Пазарджик, ОДЧ,
относно това дали на 31.07.2023г., респективно 01.08.2023г., /в промеждутъка
от 19:00ч. на 31.07.2023г. до 07:00ч. на 01.08.2023г./, е сигнал от автопатрул
134 по повод неподчинение на водач на лек автомобил „Мерцедес“ с рег.№
****. В отговора по настоящото следва да се посочи изрично какво е
съдържанието на подадения до ОДЧ сигнал. При наличие на звукозапис,
същият да бъде предоставен на магнитен носител. В случай, че такъв към
настоящия момент не се съхранява, следва подробно да се изложи
съдържанието на сигнала, подаден от автропатрул 134 до ОДЧ при ОДМВР-
Пазарджик.
7
Водим от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л И
ДА СЕ ПИШЕ ПИСМО до ОДМВР-Пазарджик- ОДЧ в горния смисъл.

За събиране на доказателства съдът
О П Р Е Д Е Л И
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 31.05.2024г. от 11:30 часа, за която
дата и час жалбоподателят- уведомен чрез пълномощника. Пълномощникът
адв.М.- уведомен. Да се призове АНО. Да се пише писмо в горния смисъл.
Протоколът написан в с.з., което приключи в 15:01 ч.


Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
8