Определение по дело №906/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1917
Дата: 30 юли 2021 г.
Съдия: Марияна Пенчева Бахчеван
Дело: 20207050700906
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 5 май 2020 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

№ ………………………………….г., гр.Варна

 

 

ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХІХ състав, в закрито заседание на 30.07.2021г., като разгледа докладваното от съдия МАРИЯНА БАХЧЕВАН  административно дело № 906 /2020г. по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:

 

 

Постъпила е  молба на „Ви-Ен-Жи-Конфорт“ ООД с вх.№8641/09.06.2021г. с искане за допълнителна съдебно-техническа експертиза за установяване каква част от имот 060441 попада в площта на имот 060515 предвид това, че върху имот 060441 с площ 4.772 дка е учредено вещно право на ползване от „Ви-Ен-Жи-Конфорт“ ООД към „Лагун Къмп“ ЕООД по силата на договор от 22.02.2019г. вписан в Службата по вписвания вх.№4100/25.02.2019г., докато поземлен имот 060515 с площ 7.520 дка е предмет на замяната по договор за замяна №427/27.10.2008г., сключен  между жалбоподателя и Държавна агенция по горите. В отговор ответникът е представил своя молба вх.№10030/02.07.2021г., в която не възразява срещу поставената задача към съдебно-техническа експертиза, тъй като имот 060441 съответства на имот с идентификатор 10135.513.437, което отхвърля възможността договора за наем между „Ви-Ен-Жи-Конфорт“ ООД и  „Лагун Къмп“ ЕООД да се простира върху имот с идентификатор 10135.513.653, който е предмет на замяната между „Ви-Ен-Жи-Конфорт“ ООД и Държавна агенция по горите. Подчертано е, че даже и да се установи, че имот 060441 се разпростира върху част от имот 060515, който е идентичен с имот 10135.513.653 това съгласно §84 от решението на Комисията би притежавало доказателствено значение относно осъществявана от „Ви-Ен-Жи-Конфорт“ ООД /бенефициер на държавната помощ/ непряка икономическа дейност със земята.

Във връзка с предмета на делото и доказателственото искане на жалбоподателя по негова молба с вх.№8641/09.06.2021г., съдът намира за необходимо да укаже следното:

Съгласно чл.6.1.5 (156) от решение на Европейската комисия С(2014) 6207 final от 05.09.2014г. относно схема за помощ № SA.26212(2011/C) и № SA.26217(2011/C), приведена в действие в Република България при замените на горска земя  /чийто задължителен характер беше указан на страните с определение от 12.03.2021г. по настоящото дело/: „С оглед на изложеното Комисията стига до заключение, че сделките за замяна, осъществени от Република България по време на разглеждания пероидо, представляват държавна помощ по смисъла на §107 параграф 1 от Договора, в случаите, в които другата страна по съответната сделка е предприятие по смисъла на тази разпоредба, административните цени, използвани за тази сделка, не са отразявали пазарните цени и не са изпълнени условията за помощта de minimis, определени в Регламент /ЕС/ №1407/2013 на Комисията.“.

Освен това, предвид чл.6.1.4 (154) от решение на Европейската комисия С(2014) 6207 final от 05.09.2014г. относно схема за помощ № SA.26212(2011/C) и № SA.26217(2011/C), е подчертано, че  в случаите, когато отделния бенефициент на сделката по замяна е получил предимство, което не превишава праговете, посочени в Регламент /ЕС/ №1407/2013 на Комисията за помощта de minimis, това предимство не се счита за държавна помощ, ако са изпълнени всички други условия, определени в този регламент.

Тоест, не е достатъчно държавната помощ да е под праговете в цитирания регламент, като в тежест на жалбоподателя е да докаже, че са изпълнени всички други условия, определени в него.

По силата на служебното начало, трябва да бъде указано на жалбоподателя, че съгласно чл.6.1  (126) от решение на Европейската комисия С(2014) 6207 final от 05.09.2014г. относно схема за помощ № SA.26212(2011/C) и № SA.26217(2011/C), понятието „предприятие“ съгласно практиката на Съда на Европейския съюз /съединени дела С-180/98 и С-184/98, т.74/ следва да се тълкува за целите на чл.107 параграф 1 от Договора като субект, упражняващ  стопанска дейност, независимо от правния му статут и начина му на финансиране. В решението си по съединени дела С-180/98 и С-184/98 в т.75, Съдът на Европейския съюз е отбелязал, че стопанска дейност е всяка дейност, която се състои в предлагане на стоки и услуги на даден пазар.

Следователно, понятието стопанска дейност не се ограничава единствено и само такава, която е свързана с използването на конкретната земя – предмет на замяната с държавата.

Не на последно място, преди съдът да се произнесе по искането на жалбоподателя по негова молба с вх.№8641/09.06.2021г., дружеството  трябва да представи заверено копие от договор №447/18.11.2005г.

Воден от изложеното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

УКАЗВА на жалбоподателя, че в 7-дневен срок от съобщението следва да представи заверено копие от договор №447/18.11.2005г.

УКАЗВА на жалбоподателя, че в негова тежест е да установи, че във връзка с процесната замяна между него и Държавна агенция по горите, която е предмет на обжалвания акт са изпълнени всички изисквания на Регламент /ЕС/ №1407/2013 на Комисията за помощта de minimis.

УКАЗВА на жалбоподателя, че съгласно чл.6.1  (126) от решение на Европейската комисия С(2014) 6207 final от 05.09.2014г. относно схема за помощ № SA.26212(2011/C) и № SA.26217(2011/C), понятието „предприятие“ съгласно практиката на Съда на Европейския съюз /съединени дела С-180/98 и С-184/98, т.74/ следва да се тълкува за целите на чл.107 параграф 1 от Договора като субект, упражняващ  стопанска дейност, независимо от правния му статут и начина му на финансиране. В решението си по съединени дела С-180/98 и С-184/98 в т.75, Съдът на Европейския съюз е отбелязал, че стопанска дейност е всяка дейност, която се състои в предлагане на стоки и услуги на даден пазар.

 

Разпореждането към жалбоподателя да му бъде съобщено по електронен път, в случай че е предоставил електронна поща.

 

Делото да се докладва на 16 август 2021г.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: