Решение по дело №200/2019 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 53
Дата: 11 април 2019 г. (в сила от 30 април 2019 г.)
Съдия: Маргарита Йорданова Стергиовска
Дело: 20197270700200
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 11 април 2019 г.

Съдържание на акта

Р    Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

№ ...........

град Шумен, 11.04.2019г.

 

Подписаната Маргарита Йорданова Стергиовска - съдия в Административен съд - гр.Шумен, в качеството си на лице, определено да взема решение за предоставяне или за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация, съгласно Заповед № РД-08-98/05.06.2018г. и Заповед№РД-08-39/07.03.2019 год. на Административен ръководител - Председател на Административен съд – гр.Шумен, на основание чл.28, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), като разгледах Заявление за предоставяне на достъп до информация с рег. № ДА-01-1197/11.04.2019г. по описа на ШАдмС, депозирано от Т.Г.Б. с адрес ***, с телефон за връзка ********** и с E-mail: *****************@*****.***,  установих следното:

С посоченото заявление заявителят е сезирал Висшия съдебен съвет с искане на основание ЗДОИ да му бъде предоставена  информация  относно:

-          По т.1 от искането - Подадени отводи от съдия по щатно разписание в Административен съд – Шумен по чл.22 ал.1 т.6 от ГПК, по които страна е бил Т.Г.Б. с адрес ***;

-         По т. 2 от искането- Информация за горната инстанция, администрирала актове по чл.23 ал.3 от ГПК от Административен съд – Шумен към друг съд до преустановяване подаването на отводи от съдии по съответния предмет на спор, иницииран при или по повод оплакване на Т.Б., възникнал по съдебно дело, от което е бил получен първия акт по чл.23 ал.3 от ГПК.

           С писмо с изх.№ВСС-4086/09.04.2019 г. заявлението за достъп до обществена информация във връзка с исканата в заявлението информация е изпратено на Административен съд-Шумен по компетентност.

Отправено  искане исканата информация, да бъде предоставена на заявителя под формата на справка  по електронен път на посочения от него електронен  адрес: E-mail: *****************@*****.***

При запознаване с материалите по административната преписка и изхождайки от приложното поле на ЗДОИ и даденото в чл.2, ал.1 на ЗДОИ легално определение на понятието „обществена информация”, във връзка с чл.9 от ЗДОИ, намирам следното:

Съгласно дефиницията на чл.2, ал.1 от ЗДОИ, обществена е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Според чл.9, ал.1 от ЗДОИ, обществената информация, създавана и съхранявана от органите и техните администрации, е официална и служебна, като официална е информацията, която се съдържа в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление при осъществяване на техните правомощия (чл.10 от ЗДОИ), а служебна - информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации (чл.11 от ЗДОИ).

Доколкото  в процесното заявление е отправено искане за предоставянето на наличната информация  в Администратгивен съд –гр.Шумен относно брой отводи на съдии при ШАС на осн. чл.22 ал.1 т.6 от ГПК, по дела, по които заявителят е бил страна и досежно производствата по реда на чл.23 ал.3 от ГПК, подлагайки на  преценка естеството на исканата информация считам, че същата представлява служебна обществена информация по смисъла на чл.11 от ЗДОИ, доколкото се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на съдебния орган. Същата не попада в обхвата на ограниченията, изрично и изчерпателно посочени в  чл.13, ал.2 от ЗДОИ, поради което достъпът до нея е свободен (арг. чл.13, ал.1 от ЗДОИ).

Искането е направено в предвидената форма по чл.24, ал.1 от ЗДОИ, поради което поисканата със заявлението обществена информация, следва да бъде предоставена на заявителя в посочената от него форма- служебна справка, изготвена от съдебния администратор при ШАдмС, която да бъде изпратена на заявителя по електронен път на посочения в заявлението адрес на електронна поща.

С оглед изложеното, на заявителя следва да бъде предоставен достъп до поисканата информация по т.1 и т.2 от заявлението, като за предоставянето й не се дължи заплащане на разходи по чл.20, ал.2 от ЗДОИ, предвид обстоятелството, че със Заповед № ЗМФ-1472 на МФ от 29.11.2011г. на Министъра на финансите за определяне на нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация по ЗДОИ според вида на носителя, обн. в ДВ бр.98/13.12.2011г., не са определени такива.

С оглед изложеното, органът по чл.28, ал.2 от ЗДОИ

 

Р Е Ш И:

ПРЕДОСТАВЯ на заявителя - Т.Г.Б. с адрес ***, с телефон за връзка ********** и с E-mail: *****************@*****.***, следната информация относно:

-  По т.1 от искането - Подадени отводи от съдия по щатно разписание в Административен съд – Шумен по чл.22 ал.1 т.6 от ГПК, по които страна е бил Т.Г.Б. с адрес ***;

- По т. 2 от искането- Информация за горната инстанция, администрирала актове по чл.23 ал.3 от ГПК от Административен съд – Шумен към друг съд до преустановяване подаването на отводи от съдии по съответния предмет на спор, иницииран при или по повод оплакване на Т.Б., възникнал по съдебно дело, от което е бил получен първия акт по чл.23 ал.3 от ГПК.

ИНФОРМАЦИЯТА  да бъде предоставена на заявителя в под формата на служебна справка, изготвена от съдебния администратор при ШАдмС, която да бъде изпратена на заявителя по електронен път на посочения в заявлението адрес на електронна поща: *****************@*****.***.

За предоставянето на обществената информация да се изготви копие от електронния запис, установяващ изпращането на същата на електронния адрес на заявителя.

Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му на заявителя пред Шуменския административен съд.

Препис от настоящото решение да се изпрати на заявителя.

 

                     

                           АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: