№ 40572
гр. София, 16.12.2021 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 164 СЪСТАВ, в закрито заседание на
шестнадесети декември през две хиляди двадесет и първа година в следния
състав:
Председател:ГЕРГАНА В. НЕДЕВА
като разгледа докладваното от ГЕРГАНА В. НЕДЕВА Гражданско дело №
20211110171591 по описа за 2021 година
взех предвид, че Искова молба вх.№ 107945/14.12.2021 г. подадена от ищеца Н. ГР.
ДЖ., с ЕГН ********** от гр. София, ул. „Недко войвода“ № 27, по която е било образувано
ГД № 71591/2021 г. по описа на СРС, е редовна, а предявените със същата искове по чл. 344,
ал.1, т.1, т.2, и т.3 КТ са процесуално допустими, липсват основания за оставяне на молбата
без движение като нередовна и не са налице основания по чл.130 от ГПК за връщането й,
поради което на осн. чл.131 от ГПК следва препис от същата да се изпрати на ответната
страна „ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ“ ЕАД, с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление в гр. София, ул. „Ястребец“ № 23Б, представляван от изп. директор
Александър Александров, с указания за писмен отговор.
Водим от горното, съдът на осн. чл.131 от ГПК
РАЗПОРЕДИ:
ПРЕПИС от исковата молба и приложенията й заедно с препис от настоящото
разпореждане да се изпратят на ответника „ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ“ ЕАД, с ЕИК
*********, със седалище и адрес на управление в гр. София, ул. „Ястребец“ № 23Б,
представляван от изп. директор Александър Александров като се УКАЖЕ за
възможността да подадат писмен отговор в едномесечен срок от получаване на
съобщението, който трябва да съдържа:
1. Посочване на съда и номера на делото;
2. Името и адреса на ответника, както и неговия законен представител или
пълномощник, ако има такива;
3. Становище по допустимостта и основателността на иска;
4. Становище по обстоятелствата, на които основа иска;
5. Възраженията срещу иска и обстоятелствата, на които те се основават;
1
6. Подпис на лицето, което подава отговора.
В отговора на исковата молба, ответникът е длъжен да посочи доказателствата и
конкретните обстоятелства, които ще доказва с тях, и представи всички писмени
доказателства, с които разполага. Към отговора на ИМ се представят:
1. Пълномощно, ако отговорът се подава от пълномощник;
2. Преписи от отговора и приложеният към него, според броя на ищците.
С отговора ответникът може да признае иска (чл. 78 ал. 2 ГПК) като си спести съдебните
разноски или да привлече друг ответник, също претендиращ спорното право (чл. 224 ГПК).
ІІ. УКАЗВАМ на ответника, че ако в горепосочения срок не подаде писмен отговор,
не вземе становище, не направи възражения, не оспори представен документ, не предяви
насрещен или инцидентен иск (чл. 211 – 212 ГПК), не привлече трето лице – помагач (чл.
219 ГПК), не направи отвод за неподсъдност, то губи възможността да направи това по-
късно, освен ако пропускът се дължи на особени непредвидени обстоятелства. Ако не
подаде в срок отговор на исковата молба, не се яви в първото заседание по делото и не
поиска делото да бъде разгледано в негово отсъствие, другата страна може да поиска
постановяване на неприсъствено решение, което не се мотивира ин е подлежи на обжалване.
(чл. 238 ГПК).
ІІІ. УКАЗВАМ на страната, в случай, че отсъства повече от един месец от адреса,
който е съобщил по делото или на който веднъж е връчено съобщение, е длъжен да уведоми
съда за новия си адрес; а ако живее или замине за повече от един месец в чужбина, е длъжен
да посочи лице в гр. София, на което да се връчват съобщенията. Същото задължение има
законният представител, попечителят и пълномощникът на страната. Юридическите лица и
едноличните търговци са длъжни да вписват в съответния регистър промените на адреса си.
При неизпълнение на тези задължения всички съобщения се прилагат към делото и се
смятат за връчени, т.е. делото се разглежда без призоваване на страните.
ІV. Спорът между страните може да бъде разрешен и доброволно, напр. чрез
медиация. Това може да донесе редица изгоди – по-бързо е и по-евтино, процедурата е
спокойна и неформална и поверителна, можете да постигнете взаимни отстъпки, запазвате
личните си и бизнес отношения и репутация за в бъдеще, връща се половината държавна
такса, споразумението обикновено се изпълнява доброволно. Можете да предложите
медиация директно на другата страна, да се обърнете към медиатор или да поискате от съда
да Ви препрати към медиация. Министерството на правосъдието поддържа Единен регистър
на медиаторите. Услугите на медиатора може да са платени. Понастоящем към СРС и СГС
действа Център за спогодби и медиация, който е безплатен – вижте в сградата или на
интернет сайта на СРС.
V. УКАЗВАМ на ответника, в случай на необходимост и право на това, при наличие
на установените в закона предпоставки, може да поиска съдът за му предостави безплатна
правна помощ (служебен адвокат).
2
Делото да се докладва, не по-късно от деня, в който изтича едномесечния срок за
отговора на ответника, за насрочването му в открито съдебно заседание и разглеждането му
по реда на Глава ХХV „Бързо производство“.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
3