Мотиви: Окръжна прокуратура гр.Перник е повдигнала обвинение против Д.Й.К. - роден на *** ***, с ЕГН **********,
българин, с българско гражданство, със средно образование, разведен, осъждан,
живущ ***
ЗА ТОВА, ЧЕ:
в периода от 18.03.2010 г.
до 19.05.2011 г. в ***, в условията на продължавано престъпление представил пред О. с. “З.” - гр. Б. неверни сведения в заявление за
подпомагане 2010 - форма за физически лица с УРН ***, УИН*** и заявление за
подпомагане 2011 -форма за физически лица с УРН ***, УИН*** и приложените към
тях Таблици за използваните парцели 2010 и 2011, че към датата на подаване на
същите заявените от него ливади и пасища в землищата на ***, *** и ***, *** с
обща площ 210.26 ха отговарят на Условията за поддържане на земята в добро
земеделско и екологично състояние, определени със заповед на министъра на
земеделието и храните, за да получи
средства от фондове, принадлежащи на Европейския съюз - парични средства по
схема за единно плащане на площ /СЕПП/, плащания за природни ограничения на
земеделски стопани в планински райони /НР1/ и Мярка 214 - „Агроекологични
плащания" /АЕП/, подмярка „Управление на
земеделските земи с висока природна стойност" с направление
„Възстановяване и поддържане на преизпасани затревени
площи с висока природна стойност" код АПП 14 и АПК 14, предоставени от Европейския съюз на
българската държава, както следва:
- на 18.03.2010 г. и
31.05.2010 г. в ***, представил пред О. с. “З.” - гр.Б. неверни сведения в
заявление за подпомагане 2010 - форма за физически лица с УРН ***, УИН*** и
приложените Таблици за използваните парцели 2010, че към датата на подаване на
същото заявените от него ливади и пасища - парцели с № ***, № ***, № ***, № ***,
№ ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № *** в
землището на ***, № *** в землището на *** и № *** в землището на *** с обща
площ 122.30 ха отговарят на Условията за поддържане на земята в добро
земеделско и екологично състояние, определени със заповед на министъра на
земеделието и храните, за да получи средства от фондове, принадлежащи на
Европейския съюз - парични средства по схема за единно плащане на площ /СЕПП/, плащания
за природни ограничения на земеделски стопани в планински райони /НР1/ и Мярка
214 - „Агроекологични плащания" /АЕП/, подмярка „Управление на земеделските земи с висока природна
стойност" с направление „Възстановяване и поддържане на преизпасани затревени площи с висока природна
стойност" код АПП 14 и АПК 14,
предоставени от Европейския съюз на българската държава;
на 19.05.2011 г. в ***,
представил пред О. с. “З.” - гр.Б. неверни сведения в заявление за подпомагане
2011 - форма за физически лица с УРН ***, УИН*** и приложените Таблици за
използваните парцели 2011, че към датата
на подаване на същото заявените от него ливади и пасища - парцели с № ***, № ***,
№ ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № *** в землището на ***,
№ *** в землището на *** и № *** в землището на *** с обща площ 87.96 ха
отговарят на Условията за поддържане на земята в добро земеделско и екологично
състояние, определени със заповед на министъра на земеделието и храните, за да
получи средства от фондове, принадлежащи на Европейския съюз - парични средства
по схема за единно плащане на площ /СЕПП/, плащания за природни ограничения на
земеделски стопани в планински райони /НР1/, предоставени от Европейския съюз
на българската държава - престъпление по
чл.248а, ал.2, вр. с ал.1, вр.
чл.26, ал.1 от НК.
Представителят на обвинителната
власт поддържа обвинението така, както е повдигнато и предлага на подсъдимия да
се наложи наказание лишаване от свобода над средния размер след което същото
задължително да се редуцира съгласно разпоредбата на чл.58а НК, предлага да се
наложи и наказанието глоба.
Подсъдимия се признава за
виновен, като в хипотезата на чл.371 т.2 НПК признава изцяло фактите изложени в
обстоятелствената част на обвинителния акт. Чрез процесуалния си представител и
лично изразява становище, че следва да се приложи задължително разпоредбата на
чл.58а, ал.4 НК, като изпълнението на определеното в тази хипотеза наказание се
отложи на основание чл.66 НК, а алтернативното наказание глоба да не се налага.
Окръжният съд след като взе
предвид становищата на страните и прецени събраните по делото доказателства по
реда на чл.14 и 18 НПК намери от фактическа и правна страна следното:
По делото е проведено
съкратено съдебно следствие в хипотезата на чл.371 т.2 НПК при което подсъдимия
е признал изцяло фактите изложени в обстоятелствената част на обвинителния акт
без за тях да се събират доказателства. Тези факти са следните:
Подсъдимият Д.Й.К. е роден в
*** и живее в ***. Осъждан е.
С присъединяването на Република
България към Европейския съюз от 01.01.2007 г. и на територията на нашата
страна започват да се прилагат схемите и мерките за подпомагане на земеделски
производители, предвидени в Общата селскостопанска политика на Европейския
съюз. Тези схеми и мерки са свързани както с директни плащания на
селскостопанските производители от фондове, принадлежащи на Европейския съюз
(Европейски земеделски фондове), каквито са схемата за единно плащане на площ
(СЕПП) и схемата за плащания на земеделски стопани за природни ограничения в
планинските райони (НР1), така и схемите за национални доплащания, които се
финансират от националния бюджет.
Схемата за единно плащане на
площ (СЕПП) представлява схема за получаване на директни плащания от
Европейските земеделски фондове, за земеделски площи, които земеделските
стопани ползват на територията на Република България. Плащането се определя на
хектар използвана земя и не зависи от обем на произвеждана продукция или
брой отглеждани животни. На подпомагане подлежат обработваемата земя, постоянно
затревените площи (пасища и ливади), земи, заети с постоянни култури, вкл.лозя
и семейни градини. Финансирането на плащанията по СЕПП се извършва изцяло от
Европейския фонд за гарантиране в земеделието
(ЕФГЗ).
Схемата НР1 представлява
плащане на земеделски стопани за природни ограничения в планинските райони и се
финансира по следната схема - 82% от финансирането се поема от Европейския
земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и 18% - от Държавния
бюджет. Министерският съвет, по предложение на Министъра на земеделието и
храните, съвместно с Националното сдружение на общините в Република България,
определя с наредба критериите за необлагодетелстваните райони и териториалния
им обхват.
Мярка 214 „Агроекологични плащания" /АЕП/ ОТ Програмата за
развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. представлява подпомагане на
земеделските стопани, които извършват земеделски дейности, насочени към
подобряване на опазването на околната среда и се финансира по следната схема
-82% от финансирането се поема от Европейския земеделски фонд за развитие на
селските райони (ЕЗФРСР) и 18% - от Държавния бюджет.
Схемите за национални
доплащания и размерът на средствата по всяка от тях се одобряват с решение на
Министерския съвет. Министърът на земеделието и храните определя с наредби
специалните изисквания за участие във всяка одобрена схема за национални
доплащания. Те се финансират от държавния бюджет, като размерът на средствата
се определя ежегодно със закона за държавния бюджет на Република България за
съответната година. За кампания 2010 г. и кампания 2011 г. по схемата за
национални доплащания на площ (НДП) финансирането се е извършвало изцяло от
Държавния бюджет на Република България.
Общите правила по
кандидатстването за подпомагане са уредени в Закона за подпомагане на земеделските
производители, Наредба й 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на
заявления по схеми и мерки за директни плащания, Наредба № 5 от 10.03.2010 г.
за условията за допустимост за подпомагане на земеделските парцели по схеми за
плащане на площ и за общите и регионални критерии за постоянни пасища, Наредба
№ 11 от 06.04.2009 г. за условията и реда за прилагане на мярка 214 "Агроекологични плащания" от Програмата за развитие на
селските райони за периода 2007 - 2013 г. Със заповед № РД 09-990/23.12.2009 г.
и заповед № РД 09-616/21.07.2010 г. /изм. със заповед № РД 09-609/26.07.2011
г./ на министъра на земеделието и храните на Република България са одобрени
Условия за поддържане на земята в добро земеделско и екологично състояние и
определени Национални стандарти.
Съгласно определените
национални стандарти земеделските стопани са длъжни да поддържат земята в добро
земеделско и екологично състояние, като по Национален стандарт 4.1: Земеделски
стопани, ползващи постоянно затревени площи (пасища и ливади), са длъжни да
поддържат минимална гъстота от 0,15 животински единици на хектар (ЖЕ/ха) или да извършват минимум 1 коситба за
съответната година - до 15 юли за равнинните райони и до 15 август за планинските
райони включени в обхвата на необлагодетелстваните планински райони; Национален
стандарт 4.2. Задължително е постоянните пасища и ливади да се почистват от
нежелана храстовидна растителност. Да се провежда борба с агресивни и устойчиви
растителни видове - орлова папрат (Pteridium aquilinum), чемерика (Veratrum spp.), айлант (Ailanthus altissima), аморфа (Amorpha fruticosa) и къпина (Rubus fruticosus); 4.3. Задължително е да се запазват
съществуващите полски граници (синори) в блока на земеделското стопанство и/или
земеделския парцел; Национален стандарт 4.4. Задължително е опазването на
земеделски площи в близост до гори от навлизането на дървесна и храстовидна
растителност в тях.
Съгласно Закона за
подпомагане на земеделските производители директните плащания на площ се
извършват от Разплащателна агенция, като за България тези функции се изпълняват
от Д. ф. „З.". По силата на закона се създава Интегрираната Система за
Администриране и Контрол (ИСАК), в рамките на която се изграждат регистър на
кандидатите за подпомагане и регистър на заявленията за подпомагане, както и
системи за идентификация на земеделските парцели и идентификация и регистрация
на животните. При първоначалното въвеждане в регистъра кандидатите за
подпомагане получават Уникален регистрационен номер (УРН), с който участват във
всички схеми и мерки за подпомагане по Общата селскостопанска политика.
Редът за кандидатстване по
схемите и мерките за подпомагане по Общата селскостопанска политика, както и за
националните доплащания за 2010 г. и за 2011 г. е уреден в Наредба № 5 от
27.02.2009 г., като съгласно чл. 2 ал.1 за подпомагане по тези схеми и мерки
могат да кандидатстват земеделски стопани, които ползват земеделска земя и/или
отглеждат животни. Съгласно разпоредбата на чл.2а ал.1 от Наредбата, ползватели
на земеделски площи могат да бъдат техните собственици, арендатори или
наематели и кооперации, на които земите са предоставени за съвместно
обработване. В ал.2 на същия текст изчерпателно са изброени документите, чрез
които се доказва правното основание за ползване на земеделски земи, а в ал.З е
посочено, че заявените земеделски площи трябва да се владеят или държат от
техните ползватели към 31 май на годината, през която се подава заявлението за
подпомагане.
За да кандидатстват за
подпомагане, кандидатите подават общо заявление за подпомагане по схемите и
мерките, посочени в чл.1 от Наредбата, което заявление включва заявление за
регистрация и заявление за подпомагане. Съгласно разпоредбата на чл.З от
Наредбата, общите заявления за подпомагане съдържат данни за идентификацията на
кандидата за подпомагане, схемите или мерките, по които се иска подпомагане,
както и данни за идентификацията на земеделските парцели, за които се
кандидатства за подпомагане, включително площта и местонахождението на парцела,
начина на ползване (засята култура), поливност и
основание за ползване. В т.7 на същия текст е посочено, че в съдържанието на
заявлението за подпомагане се включва и декларация относно някои
обстоятелства, между които това, че кандидатът за подпомагане е запознат с изискването
за цялата си селскостопанска дейност и през цялата календарна година да спазва
условията за поддържане на земята в добро земеделско и екологично състояние,
определени със заповед на министъра на земеделието и храните (чл.З т.7
б."а"), както и че към датата на подаване на заявлението заявените за
подпомагане земеделски площи са в добро земеделско състояние по смисъла на
Наредба № 5 от 2010 г. за условията за допустимост за подпомагане на
земеделските парцели по схеми за плащане на площ и за общите и регионални
критерии за постоянни пасища и е запознат със задължението да ги поддържа в
добро земеделско състояние до края на годината (чл.З, т.7 б."р"),
също така, че е запознат със задължението си да извършва земеделска дейност
върху площите, с които кандидатства по марка „НР1" най-малко 5 години след
първото плащане (чл.З, т.7 б."б"), и че е длъжен да представи при
поискване документите, доказващи правното основание за ползване на земеделските
парцели, с които кандидатства за подпомагане, като това правно основание трябва
да е съществувало към датата на заявяване на съответните парцели (чл.З, т.7, б."г").
Заявлението за регистрация,
както и съответните декларации се подписват лично от кандидата или от
упълномощено от него лице и се подпечатват, ако кандидатът е ЮЛ.
Срокът за подаване на общите
заявления за подпомагане е от 1 март до 15 май на годината, за която се
кандидатства за подпомагане, а промени в подадените заявления, включително
относно схемите и мерките, по които се кандидатства, както и относно
земеделските парцели, с които се кандидатства, могат да се правят до 31 май на
съответната година. Заявления за подпомагане могат да се подават, както и да се
правят промени в тях, и след изтичане на посочените срокове, като за всеки ден просрочие се налага санкция.
Съгласно чл.7, ал.2 от
Наредбата, регистрирането на земеделските площи на един земеделски стопанин
(блоковете на земеделско стопанство /БЗС/ и земеделски парцели) се извършва в
общинските служби по земеделие по местонахождението на заявените за подпомагане
площи, като в същите служби се отразяват и промените във вече регистрирани
земеделски площи. За всеки регистриран БЗС кандидатът получава карта с
местоположението на този блок и земеделските парцели в него, като за всички
регистрирани в една общинска служба по земеделие площи кандидатът получава и
„Таблица на използваните парцели". След въвеждането на данните от
подадените заявления за регистрация в съответните ОСЗ по местонахождение на
имотите в Системата за регистрация на кандидатите и на заявленията за
подпомагане (СРКЗП), се генерира едно общо заявление за подпомагане, което се
подписва лично от кандидата за подпомагане. Това действие се извършва в ОСЗ, в
която се намира постоянния адрес на кандидата - физическо лице или и по адрес
на регистрация за юридическите лица и едноличните търговци.
През 2010 г. Д.Й.К.
депозирал в О. с. “З.”- гр.Б., обл.П. заявление за
подпомагане за кампанията 2010 г. - форма за физически лица с УРН ***, УИН***.
На 18.03.2010 г. той подал първото (за кампанията 2010 г.) заявление за
подпомагане - форма за физически лица с УРН ***, УИН*** и приложил Таблица за
използваните парцели 2010 с дата 18.03.2010 г. На 31.05.2010 г. Д.Й.К. направил
промени в подаденото заявление, като подал заявление за подпомагане - форма за
физически лица с УРН ***, УИН*** и приложил Таблица за използваните парцели
2010 с дата 31.05.2010 г. С депозираното заявление за подпомагане за кампанията
2010 г. и промените в него К. заявил (кандидатствал) за подпомагане по схема за
единно плащане на площ /СЕПП/, плащания за природни ограничения на земеделски
стопани в планински райони /НР1/ и Мярка 214 - „Агроекологични
плащания" /АЕП/, подмярка „Управление на
земеделските земи с висока природна стойност" с направление
„Възстановяване и поддържане на преизпасани затревени
площи с висока природна стойност" код АПП 14 и АПК 14 относно парцели,
намиращи се в землищата на ***, *** и ***, между които ливади и пасища -
парцели с № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***,
№ ***, № ***, № ***, № ***, № *** в землището на ***, № *** в землището на ***
и № *** в землището на *** с обща площ 122.30 ха. В заявлението за подпомагане
2010 от 18.03.2010 г. и направените промени в същото от 31.05.2010 г.
подсъдимият декларирал, че „към датата на подаване на настоящото заявление
земеделските парцели, с които кандидатствам за подпомагане отговарят на
Условията за поддържане на земята в добро земеделско и екологично състояние,
определени със заповед на министъра на земеделието и храните".
Заявлението за подпомагане
за кампанията 2010 г., подадено от К., било прието и обработено от свидетелката
Б. С. М. - *** в О. с.з. гр.Б..
В периода от 13.08.2010 г.
до 23.09.2010 г. С. Х. С. в качеството му на *** в отдел „Р. т. и." при ДФ
"З." извършил проверки на място в земеделското стопанство на
бенефициента Д.Й.К. на заявените от него парцели, като за резултатите изготвил
контролни листи за проверка на място и снимков материал. При проверките за част
от заявените площи било установено, че не се поддържат, има навлизане на горска
дървесна и храстовидна растителност.
През 2011 г. Д.Й.К.
депозирал в О. с. “З.” - гр.Б., обл.П. заявление за
подпомагане за кампанията 2011 г., като на 26.04.2011 г. К. подал първото (за
кампанията 2011 г.) заявление за подпомагане 2011 - форма за физически лица с
УРН ***, УИН*** и приложил Таблица за използваните парцели 2011 с дата
26.04.2011 г. На 19.05.2011 г. той направил промени в подаденото заявление,
като подал в ОСЗ - гр.Б., обл.П. заявление за
подпомагане 2011 - форма за физически лица с УРН ***, УИН*** и приложил Таблица
за използваните парцели 2011 с дата 19.05.2011 г. С депозираното заявление от
19.05.2011 г. К. заявил (кандидатствал) за подпомагане по схема за единно
плащане на площ /СЕПП/ и плащания за природни ограничения на земеделски стопани
в планински райони /НР1/ относно парцели, намиращи се в землищата на ***, *** и
***, ***, между които ливади и пасища - парцели с № ***, № ***, № ***, № ***, №
***, № ***, № ***, № ***, № ***, № ***, № *** в землището на ***, № *** в
землището на *** и № *** в землището на ***, *** с обща площ 87.96 ха. В
заявлението за подпомагане 2011 от 19.05.2011 г. обвиняемият декларирал, че
„към датата на подаване на настоящото заявление земеделските парцели, с които
кандидатствам за подпомагане отговарят на Условията за поддържане на земята в
добро земеделско и екологично състояние, определени със заповед на министъра на
земеделието и храните".
Заявлението за подпомагане
за кампанията 2011 г., подадено от К., било прието и обработено от свидетелката
П. Г. Б. - *** в О. с.з. гр.Б..
В периода от 15.08.2011 г.
до 19.09.2011 г. Г. А. С. в качеството му на *** в отдел „Р. т. и." при ДФ
"З." извършил проверки на място в земеделското стопанство на
бенефициента Д.Й.К. на заявените от него парцели, като за резултатите изготвил
контролни листи за проверка на място и снимков материал. При проверките за част
от заявените площи било установено, че не се поддържат, има навлизане на горска
дървесна и храстовидна растителност.
Съгласно заключението на
извършената съдебно-почеркова експертиза /Протокол № ***
г./ ръкописният текст и подписите, положени в графи „Подпис",
„Декларатор", „Бенефициент" и подписите, положени до направените
корекции от името на Д.Й.К. в оригинали на документи обекти на експертизата:
Заявление за подпомагане 2010 - форма за физически лица с № *** г., Общо
заявление за подпомагане ФЛ УРН ***, Таблица на използваните парцели 2010 г.,
Таблица за животните за кандидатстване по схеми за подпомагане, необвързани с
производството и таблица за отглежданите животни, Заявления/Данни за стартирана
проверка от ***г., ***г. и *** г., Декларация за допустимост на площи от
предходната кампания, Заявление за подпомагане 2010 - форма за физически лица с
№ *** г., Общо заявление за подпомагане ФЛ УРН *** със съответните таблици - Таблица
на използваните парцели 2010 г. и Таблица за животните за кандидатстване по
схеми за подпомагане, необвързани с производството и таблица за отглежданите
животни, Двадесет и седем броя карти на блокове на земеделското стопанство -
Директни плащания, Приложение за кандидатстване за Агроекологични
плащания 2010, Заявление за подпомагане 2010 - форма за физически лица с № ***
г., Общо заявление за подпомагане ФЛ УРН *** със съответните таблици -Таблица
на използваните парцели 2010 г. и Таблица за животните за кандидатстване по
схеми за подпомагане, необвързани с производството и таблица за отглежданите
животни, Заявление за подпомагане 2011 - форма за физически лица с № *** г.,
Общо заявление за подпомагане ФЛ УРН ***, Таблица на използваните парцели
2011г, Таблица за животните за кандидатстване по схеми за подпомагане,
необвързани с производството и таблица за отглежданите животни, Заявления/Данни
за стартирана проверка от ***г. и *** г., Заявление за подпомагане 2011 - форма
за физически лица с № *** г., Общо заявление за подпомагане ФЛ УРН ***със
съответните таблици - Таблица на използваните парцели 2011 г. и Таблица за
животните за кандидатстване по схеми за подпомагане, необвързани с
производството и таблица за отглежданите животни, Двадесет и осем броя карти на
блокове на земеделското стопанство -Директни плащания, Приложение за
кандидатстване за Агроекологични плащания 2011,
Заявление за подпомагане 2011 - форма за физически лица с № *** г., Общо
заявление за подпомагане ФЛ УРН *** със съответните таблици - Таблица на
използваните парцели 2011 г. и Таблица за животните за кандидатстване по схеми
за подпомагане, необвързани с производството и таблица за отглежданите животни,
са изпълнени от Д.Й.К..
От заключението на
извършената агротехническа експертиза е установено, че 17 от парцелите заявени
за подпомагане от К. през 2010 г. със заявление за подпомагане 2010 - форма за
физически лица с УРН ***, УИН*** и 13 от парцелите заявени за подпомагане от К.
през 2011 г. със заявление за подпомагане 2011 - форма за физически лица с УРН ***,
УИН*** не отговарят на условията за поддържане на земята в добро земеделско и
екологично състояние определени със заповед на министъра на земеделието и
храните. По отношение на парцелите е установено, че част от тях се обработват
/засети са с пшеница/, т.е. ползват се не по предназначение, в други има скали
и ерозирали участъци, както и част от тях не се поддържат - не са окосени, има
наличие на храсти и дървета - растителност на възраст от 3 до 5 години, която
ако не е била налична към датата на подаване на заявленията за подпомагане не
би могла да се развие и достигне размерите документирани при извършените
проверки на място от ДФ "З.". Към момента на извършване на проверките
на място е трябвало да се извършат агротехнически мероприятия във всеки един от
парцелите в зависимост от схемите и мерките за подпомагане. Във всички парцели,
за които бенефициента кандидатства по СЕПП и НР1 е било задължително
постоянните пасища да се почистват от нежелана храстовидна растителност и да се
провежда борба с агресивни и устойчиви растителни видове. За всички парцели, за
които бенефициента кандидатства по Мярка 214 - „Агроекологични
плащания" /АЕП/, подмярка „Управление на
земеделските земи с висока природна стойност" с направление
„Възстановяване и поддържане на преизпасани затревени
площи с висока природна стойност" бенефициента е следвало: за поддържане
на преизпасани затревени площи с ВПС чрез косене да
извършва косенето в равните райони в периода от 15 юни до 15 юли а в
планинските райони от 15 юли до 15 август; за поддържане на затревени площи с
ВПС чрез паша да презасява площите с тревни смески от местен произход, като
използва семена от окосената растителност от съответния земеделски парцел; да
почиства от нежелана храстовидна растителност и от агресивни и устойчиви
растителни видове; да опазва земеделските площи в близост до гори от
навлизането на дървесна и храстовидна растителност в тях.
През 2010 г. 17 броя от
парцелите заявени за подпомагане от К. не отговарят на условията за поддържане
на земята в добро земеделско и екологично състояние определени със заповед на
министъра на земеделието и храните:
парцел № *** в землището на ***
/естествена ливада/- 0,26 ха гъсто захрастяване и
дървета, т.е. не е почистена;
парцел № *** в землището на ***
/естествена ливада/ - не е естествена ливада, а е засят с пшеница;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - парцела не е обработен;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,09 не се поддържа и е с много дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,64 е захрастена и не се поддържа;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/- 2,76 е захрастена и не се поддържа;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - площта е захрастена и не се поддържа;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 1,71 не е изпасана и не е окосена;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,3 0 е гъсто захрастена и има единични
дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - площта е гъсто захрастена и не се
поддържа, има и единични дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 2,68 е гъсто захрастена и има единични
дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 4,33 е гъсто захрастена и има единични
дървета
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 7,30 е гъсто захрастена и има единични
дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - площта е гъсто захрастена и не се
поддържа, има и единични дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 4,66 е гъсто захрастена и има единични
дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 1,47 е гъсто захрастена и има единични
дървета;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 1,01 е гъсто захрастена и има единични
дървета.
През 2011 г. 13 броя от
парцелите заявени за подпомагане от К. не отговарят на условията за поддържане
на земята в добро земеделско и екологично състояние определени със заповед на
министъра на земеделието и храните:
парцел № *** в землището на ***
/естествена ливада/ - 0,12 от имота не е окосен;
парцел № *** в землището на ***
/естествена ливада/ - само 0,56 от площта по АПК 14 е допустима за подпомагане;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - площта е захрастена и не се поддържа
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - парцела не е окосен, по АПК 14 цялата плащ е недопустима;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 7,40 ха от площта е недопустима заети са от гъсти храсти и скали има
наличие на дървесна растителност;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 1,54 от площта е захрастена и не се
поддържа, има и единични дървета
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 9,10 ха са недопустими, има навлизане на дървесна и храстовидна
растителност;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,39 има навлизане на храстовидна растителност по границите на
парцела;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,80 има навлизане на храстовидна растителност по границите на
парцела;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,29 има навлизане на храстовидна растителност по границите на
парцела;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - парцела не е обработен пустееща земя;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 1,38 представлява група храсти, скали и ерозирали участъци;
парцел № *** в землището на ***
/пасище/ - 0,72 има навлизане на храстовидна растителност.
Така приетата фактическа
обстановка на основание чл.373, ал.З, вр. чл.372, ал.
4 НПК се установява от самопризнанието на подсъдимия, показанията на всички
разпитани в досъдебната фаза свидетели, от събраните по делото писмени
доказателства, приобщени към доказателствения материал по реда на чл.283 НПК,
както и от заключенията на вещите лица К. и Й..
От правна страна:
При така приетата за
установена фактическа обстановка съдът намира, че с деянието си подсъдимия е
осъществил от обективна и субективна страна престъпния състав по чл.248а, ал.2,
вр. с ал.1, вр. чл.26, ал.1 НК.
От обективна страна деянието
е извършено чрез действие.
От субективна страна
подсъдимия е действал при пряк умисъл, като форма на вината.
Причина за извършване на
деянията е ниското правно съзнание и стремеж към неправомерно облагодетелствуване.
При индивидуализацията на наказанието съдът възприе като отегчаващи
отговорността обстоятелства минали осъждания и като смекчаващи отговорността
обстоятелства критично отношение към извършеното, при това съдът намери, че
едно наказание лишаване от свобода за срок от девет месеца и глоба в размер на
1000 лв. отговаря най- точно на целите визиране в чл.36 НК. Съдът приложи
разпоредбата на чл.58а, ал.1 НК и редуцира така определеното по-горе наказание
лишаване от свобода за срок от шест месеца.
Като прие, че за поправянето
на подсъдимия не е наложително същия да изтърпи ефективно определеното
наказание на основание чл.66, ал.1 НК съдът отложи изтърпяване на така
определеното наказание за срок от три години, считано от влизане на присъдата в
сила.
Документите описани като
веществени доказателства в оригинал да се върнат на ОСЗ Б., като по делото се
оставят заверени копия.
С оглед изхода на делото
съдът осъди подсъдимия да заплати по сметка на Републиканския бюджет сумата 885
лв. разноски от ОД МВР П..
В този смисъл съдът
постанови диспозитива на присъдата си.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: