Решение по дело №349/2020 на Районен съд - Казанлък

Номер на акта: 215
Дата: 3 юли 2020 г. (в сила от 21 октомври 2020 г.)
Съдия: Михаил Георгиев Михайлов
Дело: 20205510200349
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 13 април 2020 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е  

 

гр.Казанлък, 03.07.2020г.

                  

                   Казанлъшкият районен съд,наказателно отделение,четвърти състав, в публично заседание на двадесет и четвърти юни две хиляди и двадесета година, в състав:

                                                                        председател:Михаил  Михайлов,

 

при участието на секретаря Атанаска Джагълова, като разгледа докладваното от съдия Михайлов АН дело №349/ 2020 год. по описа на същия съд, за да се произнесе взе предвид следното: 

Обжалвано е наказателно постановление №2201/ 27.02.2020г., издадено от Д. В. П.- зам.кмет на Община-Казанлък. „Д.1.“ ЕООД, недоволно от наложеното му административно наказание, моли съда да отмени горното наказателно постановление. В жалбата се твърди, че дружеството не е извършило вмененото му нарушение, че НП е издадено от некомпетентно лице и при допуснати съществени нарушения на процесуалните правила. От името на въззивника е депозирано писмено становище от процесуалния му представител- адв.А.С. ***, в което се сочат аргументи в подкрепа на жалбата на дружеството-жалбоподател.

Въззиваемата страна изпраща представител в с.з. и изразява становище за неоснователност на жалбата.

Въз основа на събраните по делото доказателства АНО е приел за установено, че при направена проверка на 10.12.2019г. в бистро „М.“ на фирма „Д.1.“ЕООД,намиращо *** било констатирано с КП № 0006096, че пред заведение Бистро „М.“, на общински терен има разположени 6 бр. маси и 31 бр. места за сядане. Разположените маси и места за сядане са били затворени с метална конструкция и найлон. Съгласно чл.15,ал.6 от Наредба №21 „За реда и условията за разполагане на преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности на територията на Община Казанлък“, приета с Решение 645/27.06.2013г. от Общински съвет-Казанлък, върху зоните за открито сервиране се разрешава ползването само на леки преместваеми слънцезащитни устройства с подвижна отваряема конструкция като чадъри, сенници, чийто носещи елементи не са трайно закрепени към терена. Представено било на 10.12.2019г. Разрешение №37/ 18.12.2018г., заверено за 2019г., за извършване на търговска дейност на територията на Община-Казанлък  за площ до 25 кв.м. и заверено за м.декември 2019г. за 5 кв.м., като представеното Разрешително не отговаряло на затворения обем, тъй като остъкляване и затваряне на обеми под съществуващи навеси и/или сенници, става след изготвен и внесен проект от страна на търговеца и одобрен от Главния архитект на Община-Казанлък. На 14.02.2020г. било входирано възражение с №68-6102-2/14.02.2020г., от упълномощено лице Стела Николаева Алексиева, на фирма „Д.1.“ЕООД, с несъгласие с констатираните нарушения от служителите „Защита на потребителите“ при Община-Казанлък. Във възражението било изложено, че не са направени предписания и срок за отстраняване на нередностите и че не е било обяснено какви документи трябвало да притежава фирмата и редът за издаването им. Актът бил съставен по член от Наредба №21 на Общински съвет-Казанлък и непознаването на нормативната уредба не освобождавало управителя на фирмата от отговорност. Обектът се стопанисвал от фирма „Д.1.“ЕООД от 2017г. На 16.12.2019г. г-жа А. е получила от служители „Защита на потребителите“ при Община-Казанлък устни предписания за отстраняване на нарушенията по Закона за защита на потребителите и Закона за туризма, също така са й били обяснени редът и начинът за разполагане на маси и столове пред заведение, под затворен обем, отговарящи на изискванията по Наредба №21 на Общински съвет- Казанлък. На управителя на фирмата била насрочена втора дата за явяване 18.12.2019г. в 11.30 ч., за представяне на Разрешение от Главен архитект, за затваряне на обема и Договор за наем на затворения обем, сключен с Община-Казанлък. На повторната дата никой от фирма „Д.1.“ЕООД не се е явил, за което е било изпратено писмо за явяване с вх.№ 68-6102-1/09.01.2020г. След почти месец писмото се е върнало непотърсено от страна на фирмата, поради което се е наложило да бъде връчено на ръка, на място в стопанисвания обект. Писмото било получено лично от г-жа Алексиева на 12.02.2020г., за което бил положен подпис върху обратна разписка. След направена служебна справка било установено, че „Д.1.“ЕООД е подало искане за 2020г., за разполагане на маси и столове пред заведението- за летен период 25 кв. м. и зимен период 5 кв.м. Издадено е Разрешение №100/ 27.12.2019г.- за 25 кв.м., съответно заверено за м.януари и м.февруари 2020г. по 5 кв.м. В Наредба № 26 на Общински съвет-Казанлък няма посочени такси за зимен и летен период. На 13.02.2020 г. г-жа Алексиева се е явила в стая №28 при Община-Казанлък, но представените от нейна страна документи не съответствали на изискваните по Наредба №21 на Общински съвет-Казанлък, за което бил съставен акт №2201/ 13.02. 2020г., на „Д.1.“ЕООД. До съставянето на акта за административно нарушение,на съответната фирма, Управителя не е входирал в Община-Казанлък заявление за издаване на Разрешение за затваряне на съществуващ обем и за сключване на Договор за наем с Община- Казанлък. АНО счел постъпилото възражение за неоснователно и документално неаргументирано, поради което издал наказателно постановление.

Зам.кметът на Община-Казанлък приел, че с горното дружеството-жалбоподател виновно е нарушило разпоредбите на чл.15,ал.6 от Наредба № 21 на Общински съвет-Казанлък за реда и условията за разполагане на преместваеми обекти за търговски и други, обслужващи дейности на територията на Община-Казанлък и на основание чл.21, във връзка с чл.23,ал.5 от същата наредба и чл.53 от ЗАНН му наложил имуществена санкция в размер на 1000/хиляда/ лева.

          Въз основа на така изложените фактически обстоятелства съдът направи следните правни изводи:

Жалбата е допустима, като подадена в срок от надлежна страна срещу подлежащ на обжалване акт, а разгледана по същество се явява основателна и доказана.

Съдът намира, че обжалваното НП и АУАН са издадени от компетентни органи, при спазване на предвидена за тяхното изготвяне процедура.

В с.з. актосъставителят изцяло потвърди описаната от него в АУАН фактическа обстановка и настоящият съд кредитира показанията му като последователни, непротиворечиви и логични. Няма установени обстоятелства, сочещи предубеденост у този свидетел, както и други основания за подлагане на критика на казаното от него.

          С оглед на събраните по делото доказателства, настоящият съдебен състав намира, че по несъмнен начин се установи, че на 10.12.2019г. пред бистро „М.“, стопанисвано от „Д.1.“ЕООД, *** са били разположени 6 бр. маси и 31 бр. места за сядане, като същите са били затворени с метална конструкция и найлон.

Съдът обаче намира изводите на актосъставителя и АНО за неправилни по следните съображения:

Издаденото НП не отговаря на изискванията на чл.57,т.5 от ЗАНН, тъй като не съдържа точно описание на нарушението, обстоятелствата, при които е извършено и не са посочени и представени доказателства, които го потвърждават.

В обстоятелствената част на НП е отразено, че на общински терен има поставени 6 броя маси и 31 места за сядане, без да е установено чия собственост са тези маси и какво представляват „31 места за сядане“.  Сочи се, че същите са собственост на дружеството-жалбоподател, но не са представени доказателства в тази посока, което прави твърдението голословно.

Посочено е, че масите и местата за сядане са оградени с метална конструкция и найлон, но не са посочени размерите на тази конструкция, нито начина на закрепването й, за да се прецени дали същата е трайно закрепена за земята.

В НП се твърди, че жалбоподателят има и е представил Разрешение №100/27.12.2019г., заверено за 2019г., което обаче не отговаряло на затворения обем. При липсата на данни за площта на затворения обем за съда е обективно невъзможно да провери достоверността на това твърдение.

Теренът, за който се твърди, че е обект на нарушението, не е посочен като кадастрален или регулационен номер, площ и граници. В НП липсва каквато и да е индивидуализация на същия.

Пак там се твърди, че теренът е общински, но не се посочва и не се представя документ, от който да е видно чия е собствеността му и какво е предназначението му.

За пълнота на изложението съдът намира за наложително да спомене констатираното грубо нарушение на съдопроизводствените правила от страна на актосъставителя и АНО, предвид факта, че последните са приели, че в хода на проверката и връчването на АУАН жалбоподателя е бил надлежно представляван от лицето С. Н. А., без да приложат към преписката пълномощно, удостоверяващо обема на дадените й правомощия. Видно от съставения констативен протокол това лице заема длъжността „барман-сервитьор“ в „Д.1.“ЕООД *** и в съответствие с длъжността си няма представителна власт по отношение на дружеството, няма право да участва от името и за сметка на него в административно-наказателни производства и няма право да получава и подписва АУАН. Последното дава основание на съда да приеме, че на Д.1.“ЕООД *** изобщо не е връчван АУАН. 

Допуснатите нарушения от актосъставителя и наказващия орган не могат да бъдат санирани в хода на съдебното производство и представляват съществени нарушения на процесуалните правила, т.е. абсолютна процесуална предпоставка и самостоятелно основание за отмяна на атакуваното НП.

С оглед на гореизложеното, настоящата инстанция намира жалбата за основателна, поради което същата следва да бъде уважена, а атакуваното наказателното постановление- отменено, като неправилно и незаконосъобразно, поради което и на основание чл.63,ал.1,пр.III от ЗАНН

Р   Е   Ш   И :

         

          ОТМЕНЯ наказателно постановление №2201/ 27.02.2020г., издадено от Д. В. П.- зам.кмет на Община-Казанлък, с което на „Д.1.“ЕООД ; ЕИК:ИН: *********, със седалище и адрес на управление:***, представлявано от С. К. Т. с адрес: гр.К., ул.„Д.“№26, ЕГН  **********, л.к.№*****, издадена от МВР-Ст.Загора, на дата 18.10.2011,в качеството й на Управител на „Д.1.“ЕООД, е наложена имуществена санкция в размер на 1000/хиляда/ лева.   

 

Решението подлежи на касационно обжалване в 14- дневен срок от съобщението, че самото то и мотивите към него са изготвени, пред Административен съд гр.Стара Загора.

 

                                                                                     Районен съдия: