Решение по дело №2606/2019 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 9
Дата: 7 януари 2020 г. (в сила от 13 април 2020 г.)
Съдия: Милена Савова Рибчева Дочева
Дело: 20195530202606
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 1 октомври 2019 г.

Съдържание на акта

            Р Е Ш Е Н И Е

 

                    07.01.2020 година      град Стара Загора

 

                 В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Старозагорски районен съд           ОСМИ наказателен състав

На двадесет и девети ноември        Година: 2019

В публичното заседание в следния състав:

 

                            Председател: МИЛЕНА РИБЧЕВА

                     Съдебни заседатели:

 

Секретар: МАРИАНА ПЕНЕВА

Прокурор:

разгледа докладваното от съдията Милена Рибчева

а.н.дело № 2606 по описа за 2019 година

и за да се произнесе, съобрази:

 

Обжалвано е наказателно постановление (НП) № 449029-F488132 от 17.07.2019 год. на Началник на отдел Оперативни дейности” Пловдив в Централно управление на Националната агенция за приходите.

Жалбоподателят ”Так 84” ЕООД Стара Загора, представлявано от Красимир Петев Джамбазов твърди, че НП е незаконосъобразно и моли същото да бъде отменено. В съдебно заседание чрез упълномщения си защитник поддържа направеното с жалбата искане.

     Въззиваемата страна ТД на НАП град Пловдив счита, че НП е законосъобразно и моли същото да бъде потвърдено.

     Съдът, като прецени събраните доказателства и служебно провери изцяло законосъобразността на НП, намери за установено следното:

     С обжалваното НП, издадено въз основа на акт за установяване на административно нарушение (АУАН)F488132 от 23.05.2019 год., жалбоподателят е санкциониран на основание чл.185, ал.2, предл.второ от ЗДДС  - Закон за данък върху добавената стойност (”Извън случаите по ал. 1 на лице, което извърши или допусне извършването на нарушение по чл. 118 или на нормативен акт по неговото прилагане, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 300 до 1000 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 3000 до 10 000 лв. Когато нарушението не води до неотразяване на приходи, се налагат санкциите по ал. 1.), вр.чл.185, ал.1 от ЗДДС (”На лице, което не издаде документ по чл. 118, ал. 1, се налага глоба - за физическите лица, които не са търговци, в размер от 100 до 500 лв., или имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер от 500 до 2000 лв.) за нарушение на чл.26, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006 год. на МФ (”Фискалната касова бележка от ФУ трябва да бъде четима, да съответства на образеца съгласно приложение № 1 и да съдържа задължително следните реквизити…”), извършено на 16.05.2019 год. в град Стара Загора и изразяващо се в това, че при извършване на проверка в обект, представляващ ресторант – бистро “Бялата къща“, находящ се в град Стара Загора, ул.“Св.Патриарх Евтимий“ № 16, стопанисвано от “Так 84“ ЕООД, като при извършване на контролна покупка в издадения фискален бон с номер 0000672/16.05.2019 год. липсват изискуемите реквизити, а именно наименование на закупената стока или услуга. На издадения ФКБ е изписан текст “ястия“ и не е изписано като наименование на закупените стоки “вода“, “кафе“, “супа“, “хляб“, “пилешко филе“. Извършеното нарушение не е довело до неотразяване на приходи.

Описаното в НП нарушение и извършването му от жалбоподателя се потвърждават изцяло от показанията на актосъставителя Е.П.С.и свидетеля по акта Д.Г.К., които съдът кредитира с доверие като непротиворечиви, още повече, че не се ангажираха доказателства, които да ги оборват, поради което и съдът намира конкретното административно-наказателно обвинение за доказано по несъмнен и безспорен начин.

В изпълнение на служебната си проверка за законосъобразност на обжалваното НП съдът не констатира и нарушения на процесуалния закон, допуснати при съставянето на АУАН или издаването на НП, опорочаващи последното до степен на незаконосъобразност, налагаща отмяната му, включително и твърдените такива от жалбоподателя.

     В случая жалбоподателят е индивидуализиран в НП чрез посочване на вида и наименованието му, седалището и адреса му на управление и ЕИК, т.е. според изискванията на чл.57, ал.1, т.4 от ЗАНН (Закон за административните нарушения и наказания). Административно-наказателното обвинение е формулирано от фактическа и правна страна достатъчно пълно, точно и ясно, за да може жалбоподателя да го разбере в неговата цялост и да организира адекватно защитата си.

     Същевременно за извършеното нарушение на жалбоподателя е наложено наказание, съответстващо по вид и размер на минималното наказание, предвидено в закона - ”имуществена санкция” в размер на 500 лева, поради което и съдът намира за безпредметно да обсъжда въпроса съобразено ли е било наказанието с тежестта на конкретното нарушение.

Изложените доводи за чл.28 от ЗАНН са неоснователни. Законодателят не е предвидил изискване да настъпва вредоносен за Държавата резултат, за да се приеме, че е налице нарушението. Вярно е, че нарушението е за първи път. Да се приеме обаче, че деянието представлява маловажен случай по смисъла на чл.28 от ЗАНН (Закон за административните нарушения и наказания) би било некоректно спрямо всички останали търговци, които своевременно са съобразили, при издаването на фискални касови бележки от фискално устройство, същите да имат задължителните реквизити, които трябва да съдържат.

По съществото на административното обвинение, като обсъди наведените доводи и становищата на страните и анализира доказателствата, съпоставени с релевантните към предмета на делото факти и обстоятелства, съдът намира и извършването на нарушението за безспорно установено, с оглед изложеното по-горе относно съставомерността на деянието.

Административно наказателното обвинение в случая е доказано по несъмнен начин.

     По тези съображения съдът намира, че обжалваното НП се явява законосъобразно и следва да бъде потвърдено.

     Водим от горните мотиви, съдът

         

                        Р  Е  Ш  И :

 

ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление (НП) № 449029-F488132 от 17.07.2019 год. на Началник на отдел Оперативни дейности” Пловдив в Централно управление на Националната агенция за приходите, като законосъобразно.

 

     Решението подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от получаване на съобщението, че е изготвено, пред Административен съд Стара Загора.

 

 

 

 

                        РАЙОНЕН СЪДИЯ: