Производството е за произнасяне по постъпили от синдика на „Златна Тракия” АД, гр. Кърджали, в несъстоятелност справки за разходи в производството по несъстоятелност. Съдът по несъстоятелността, за да се произнесе, взе предвид: Разходи за м. април 2013г.: С разпореждане от 23.05.2013г. е указано на синдика да представи счетоводни документи, обосноваващи направените разходи за м. април 2013г. по представената с молба вх. № 2319/22.05.2013г. справка за месечните разходи в производството по несъстоятелността за този период: по т.7 – „канцеларски разходи” в размер на 421.10 лв. и по т.8 – „други разходи” в размер на 433.90 лв. С молба вх. № 2660/19.06.2013г. синдикът е представил незаверени копия от документи, представляващи стр. 2 372- 2 377 вкл. /том VІІІ от делото/, за които сочи, че представляват отчетните документи за направените през м. април 2013г. разходи. Така, представени са 2 бр. платежни нареждания/ вносни бележки от 02.04.2013г. за плащания към бюджета за препис от решение и двете за сумите от по 6.50 лв. и 1.50 лв. такси и комисионни, които по съществото си представляват един документ за едно извършване плащане, но по съществото си ксерокопирани два пъти. Наред с това, не става ясно каква е връзката между искания препис от решение и производството по несъстоятелност на настоящото дружество /преписи от решения, касаещи дружеството, не са представени на съда по несъстоятелността за сведение/. Представени са също така копия от пощенски разписки за неколкократно платени суми от по 0.55 лв., за които не става ясно какво е основанието за плащането им и връзката им с производството по несъстоятелност. Представени са касови бележки за гориво от 14.04.2013г. за 99.90 лв., от 30.04.2013г. за 71.30 лв. и от 03.05.2013г. за 49.99 лв. /извън отчетния период/, за които разходи не е ясно каква е връзката им с производството по несъстоятелност и към коя графа са отнесени. Представена е проформа фактура от 09.04.2013г. за хартия, тонер касета, CD-R консуматив и касета за принтер общо на стойност 200.00 лв. и от 17.04.2013г. – за комутатор, антена, ремонт на компютърна техника за 400 лв. От така представените оправдателни документи за направени разходи по т.7 и т.8 от справката за м.април 2013г., съдът по несъстоятелността, въпреки положените усилия, не можа да изведе и формира, нито да намери основанието на сумите от 421.10 лв. и 433.90 лв., поради което същите не следва да бъдат одобрени. Разходи за м.май 2013 година: С разпореждане от 04.06.2013г. по молба вх. № 2435/04.06.2013г., с която е представена справка за разходите за м. май 2013г. и опис на същите, на синдика е указано да представи съответните счетоводни документи, които са съставени за извършването им. С молба вх. № 2543/11.06.2013г. са представени незаверени копия от документи, съставляващи стр. 2 335 – 2 353 /т.VІІІ от делото/. От така направените разходи не следва да се одобри този по фактура № **********/07.05.2013г. на стойност 232.50 лв. - абонамент м.май 2013г. /стр.2351, т.VІІІ/, тъй като не е ясно основанието за плащане и връзката на този разход с производството по несъстоятелност, по т. 7 „Канцеларски разходи” в размер на 221.20 лв. следва да бъдат одобрени 23.80 лв., сума посочена в описа и за която има отчетен документ. Останалата разлика от 197.40 лв. не следва да се одобри, тъй като не може да бъде изведена от другите представени документи, нито от описа. Същото се отнася и до разходите по т.6 „Интернет и поддържка” – 310.50 лв. и по т.8 „Други” от справката в размер на 364.54 лв. Разходи за м. юни 2013г.: С молба вх. № 2959/11.07.2013г. е представена справка за разходите за м. юни 2013 година с приложени незаверени копия от документи. От същите следва да се признаят разходите по справката, както следва: по т.1 – т. 4 вкл. изцяло, в размер на 6 774.63 лева; 30.00 лв. по фактура ********** от 04.06.2013г. за услуга интернет трафик юни 2013г. Останалите разходи – по т.5 за разликата от 280 лв.; т.6, т.7 не следва да се одобрят поради липса на документи за извършването им. Не следва да се одобри разхода по фактура № **********/04.06.2013г. на стойност 232.50 лв. - абонамент м.юни 2013г., тъй като не е ясно основанието за плащане и връзката на този разход с производството по несъстоятелност, както и към кой вид разход от справката е включен. Съдът по несъстоятелността като взе предвид: че настоящото производство по несъстоятелност продължава четвърта година, като Õжемесечно се правят разходи, които са значителни по своя размер, като една част от същите се плащат от дружеството в несъстоятелност и впоследствие се възстановяват от наематели на имоти на дружеството, а друга част от разходите са изцяло на дружеството във връзка с производството по несъстоятелност; както и за да се въведе яснота и прозрачност на разходите до приключване на производството по несъстоятелност, намира, че следва да изостави досегашната практика на одобряване на направените месечни разходи единствено въз основа на представени от синдика справки. В тази връзка следва да се укаже на синдика, че всяка справка за направените разходи през съответния месец следва да се придружава с опис на съответния разход и да се придружава с къпие от съответния счетоведен документ, заверено по надлежния ред. В приложения опис следва да се описват кои суми се плащат от дружеството за сметка на наемателите; техният размер и срокът, в който се възстановяват. Следва да се укаже на синдика, че точката „Други” в представяните до сега справки следва да съдържа конкретен опис и документ за направения разход, включван в същата; в точката „Канцеларски разходи” следва да се посочи като обща сума, но сумите по представените документи за такива разходи следва точно и ясно по своя сбор да съответства на глобалната сума. Отчетните документи да се съставят по начин, който да е несъмнен, че е във връзка с производството по несъстоятелност. Следва да се укаже на синдика да представи извлечение от сметките на дружеството /или друг документ/, от които е видно по какъв начин става възстановяването на сумите от наемателите. Следва да се укаже на синдика да завери представените до този момент незаверени копия от счетоводни документи. Справката и придружаващият го опис следва да имат идентично съдържание по вид разходи и стойност. Мотивиран от горното съдията по несъстоятелността,
ОПРЕДЕЛИ:
НЕ ОДОБРЯВА разходите по т.7 „Канцеларски” в размер на 421.19 лв. и по т.8 ”Други” в размер на 433.90 лв. по справка за месечните разходи, отчет за м. април 2013г. и разчет за м.май 2013г., представен с молба вх. № 2319/22.05.2013г. /стр.2 295, 2 296, том VІІІ/. ОДОБРЯВА разходите по т.1-5 вкл. общо в размер на 6 177.14 лв., както и по т.7 „Канцеларски разходи” в размер на 23.80 лева по справка за месечните разходи, отчет за м.май 2013г. и разчет за м. юни 2013г., представен с молба вх. № 2435/04.06.2013г. /стр. 2 314, 2 315, том VІІІ/. НЕ ОДОБРЯВА разходите по т.6 „Интернет и поддържка” – 310.50 лв., по т.7 „Канцеларски разходи” в размер на 197.40 лв., и по т.8 „Други” в размер на 364.54 лв. НЕ ОДОБРЯВА разхода по фактура № **********/07.05.2013г. на стойност 232.50 лв. - абонамент м.май 2013г., нефигурираща в справката като разход. ОДОБРЯВА разходите по т.1 – т. 4 вкл. изцяло, в размер на 6 774.63 лева; 30.00 лв. по фактура ********** от 04.06.2013г. за услуга интернет трафик юни 2013г. по справка за месечните разходи, отчет за м. юни 2013г. и разчет за м. юли 2013г., представен с молба вх. № 2959/12.07.2013г. НЕ ОДОБРЯВА разходите по т.5 „Интернет и поддържка техника” в размер на 280 лв.; по т.6 „Материали, горива, услуги” в размер на 227.20лв., по т.7 „Други-банкови такси” в размер на 48.20 лв. НЕ ОДОБРЯВА разхода по фактура № **********/04.06.2013г. на стойност 232.50 лв. - абонамент м.юни 2013г. УКАЗВА на синдика на „Златна Тракия” АД, гр. Кърджали, в несъстоятелност, ЕИК *********, че всяка справка за направените разходи през съответния месец следва да се придружава с опис на разхода и да се придружава с копие от съответния счетоведен документ, заверен по надлежния ред. УКАЗВА на синдика в приложения опис да описва кои суми се плащат от дружеството за сметка на наемателите; техният размер и срокът, в който се възстановяват. УКАЗВА на синдика, че точката „Други” в представяните до сега справки следва да съдържа конкретен опис и документ за направения разход, включван в същата; разходите по точка „Канцеларски разходи” следва да се посочи като обща сума, но подробно описани в описа, сумите по представените документи за такива разходи следва точно и ясно по своя сбор да съответства на глобалната сума. Отчетните документи да се съставят по начин, който да е несъмнен, че е във връзка с производството по несъстоятелност. Справката и придружаващият го опис следва да имат идентично съдържание по вид разходи и стойност. УКАЗВА на синдика да представи извлечение от сметките на дружеството /или друг документ/, от които е видно по какъв начин става възстановяването на сумите от наемателите, с разграничение кои от сумите представляват дължим месечен наем, а кои възстановени направени за тяхна сметка разходи. УКАЗВА на синдика да завери представените до този момент незаверени копия от счетоводни документи. Определението да се впише в кн. 634в ТЗ. Препис от определението да се връчи на синдика.
Съдия по несъстоятелността:
|