Решение по дело №523/2021 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 408
Дата: 15 ноември 2021 г. (в сила от 15 ноември 2021 г.)
Съдия: Райна Димова Тодорова
Дело: 20217240700523
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 август 2021 г.

Съдържание на акта

      Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

                    

                      № 408           15.11.2021г.      град Стара Загора

 

 

В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

 

            Старозагорският административен съд, V състав, в публично съдебно заседание на двадесети октомври през две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

                                           

СЪДИЯ: РАЙНА Т.

       

 

при секретар  Пенка Маринова                                                                     и с участието

            на прокурор                                                                                           като разгледа

            докладваното от съдия  Р. Т.  административно дело № 523 по описа за 2021г., за да се произнесе съобрази следното:                                                       

 

            Производството е по реда на чл. 145 и сл. Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във вр. с чл.14а, ал.1 от Закона за семейни помощи за деца /ЗСПД/.

                                              

Образувано е по жалба на Д.А. ***, подадена чрез пълномощника й адв. М.Х. ***, против Заповед № 2406-РД01-0342 от 03.08.2021г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора. С оспорената заповед, на основание чл.14, ал.5 от Закона за семейни помощи за деца, на Д.А. С. е разпоредено да възстанови недобросъвестно получените социални помощи по заявление-декларация с вх. № ЗСПД/Д-СТ/2435/ 30.03.2020г. за получаване на месечна помощ за дете с увреждане по чл. 8д от ЗСПД в размер на 1050лв, получени през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г.  

 

В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на оспорения административен акт, по съображения за издаването му от некомпетентен орган; в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон; при допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила и в несъответствие с целта на закона. Жалбоподателката поддържа, че в хода на проведеното административно производство не са изяснени всички релевантни факти и обстоятелства и не събрани относимите за случая доказателства. Твърди, че допуснатите нарушения са довели до неправилни и незаконосъобразни правни изводи досежно наличието на нормативно регламентирано материалноправно основание за възстановяване като недобросъвестно получена семейна помощ. Счита, че при липсата на влязло в сила Експертно решение на ТЕЛК или на НЕЛК, с което да е установена промяна във вида/степента на увреждане на детето, съотв. в степента на трайно намалената работоспособност, изплатените месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане по чл. 8д от ЗСПД за м. март 2021г., м. април 2021г. и м. май 2021г. в общ размер на 1050лв., нито са получени без основание или при отпаднало основание, нито е налице недобросъвестност при получаването на помощта. По подробно изложени в жалбата съображения, вкл. за несъответствие на административния акт с целта на закона, е направено искане оспорената заповед да бъде отменена, като неправилна и незаконосъобразна.

 

 Ответникът по жалбата – Директор на Дирекция „Социално подпомагане” –  Стара Загора, в представеното по делото писмено становище, оспорва жалбата като неоснователна и моли да бъде отхвърлена.

           

            Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния спор:

 

Жалбоподателката в настоящото производство – Д.А. С., е подала в Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора Заявление-декларация с вх. № ЗСПД/Д-СТ/2435 от 30.03.2020г. за отпускане на месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане по чл. 8д от ЗСПД, с искане за отпускане на месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане – Е.К.Р., ЕГН **********, с определена с ЕР на ТЕЛК № 0559/023 от 12.02.2020г. 50% трайно намалена работоспособност, със срок на определения % ТНР/вид и степен на увреждане - 01.02.2021г. Със Заповед № ЗСПД/Д-СТ/2435 от 01.04.2020г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, на основание чл.10, ал.4 от ЗСПД и чл.4 от Правилника за прилагане на Закона за семейни помощи за деца /ППЗСПД/ във вр. с чл.8д, ал.1 и ал.7 от ЗСПД, на Д.А. С. е отпусната месечна помощ по чл.8д, ал.1 – месечна помощ на родителя за отглеждане на дете с трайни увреждания /Е.К.Р./, както следва: за периода от 01.12.2019г. до 29.02.2020г. – месечна помощ в размер на 305 лева и за периода 01.03.2020г. – 28.02.2021г. - месечна помощ в размер на 350 лева.

Със Заповед № ЗСПД/Д-СТ/2435 от 18.06.2021г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, на основание чл.24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД, е прекратено, считано от 01.06.2021г., изплащането на отпуснатата на Д. С. месечна помощ за отглеждане на дете с увреждания, поради установена с експертно решение на ТЕЛК промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност.

Със Заповед № 2406-РД01/0285 от 29.06.2021г., от Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора е разпоредено извършването на проверка за установяване на недобросъвестно получени от Д.А. С. социални помощи /месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане/. Съгласно съставения от социален работник в отдел „Социална закрила“ в ДСП-Стара Загора Констативен протокол № 30-57917 от 01.07.2021г., при направена проверка в Информационната система за контрол на медицинската експертиза /ИСКМЕ/, е установено, че за детето Е.К.Р., ЕГН **********, има ново ЕР на ТЕЛК № 90317 от 24.02.2021г. с определена степен на увреждане 30 % ТНР със срок до 01.02.2023г. С оглед на което и на основание чл.10, ал.2 от ЗСПД и чл.24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД е прието, че Д. С. е получила недобросъвестно месечни помощи по чл.8д, ал.1 от ЗСПД в общ размер на 1050 лева, както следва: за м. март 2021г. – 350 лева; за м. април 2021г. – 350 лева и за м. юни 2021г. – 350 лева. На проверяването лице е предоставена възможност в 3-дневен срок от получаване на констативния протокол да представи писмени възражения.

 

С оспорената в настоящото съдебно производство Заповед № 2406-РД01-0342 от 03.08.2021г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, на основание чл.14, ал.5 от Закона за семейни помощи за деца, на Д.А. С. е разпоредено да възстанови недобросъвестно получени социални помощи по заявление-декларация с вх. № ЗСПД/Д-СТ/2435/ 30.03.2020г. за получаване на месечна помощ за дете с увреждане по чл. 8д от ЗСПД в общ размер на 1050лв, получени през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г., ведно със законна лихва в размер на 22.74 лева. От фактическа страна обжалваният административен акт е обоснован с констатациите, обективирани в съставения в резултат на извършената проверка Констативен протокол № 30-57917 от 01.07.2021г., а именно че със Заповед № ЗСПД/Д-СТ/2435 от 01.04.2020г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, на Д. С. е отпусната месечна помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД в размер на 350 лева за детето Е.К.Р. с ЕР на ТЕЛК № 0559/ 12.02.2020г. със степен на увреждане 50% ТНР и срок на валидност 01.02.2021г. При направена проверка в Информационната система за контрол на медицинската експертиза /ИСКМЕ/ през м. юни 2021г. е установено, че за детето Е.К.Р., ЕГН **********, има ново ЕР на ТЕЛК № 90317 от 24.02.2021г. със степен на увреждане 30 % ТНР и срок до 01.02.2023г. Със Заповед № ЗСПД/Д-СТ/2435/ 18.06.2021г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, е прекратена месечната помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД, считано от 01.06.2021г. В заключение е прието, че на основание чл.10, ал.2 от ЗСПД и чл.24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД, Д. С. е получила недобросъвестно месечна помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД в общ размер на 1050 лева, изплатена от ДСП – Стара Загора през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г.

 

 По делото са представени и приети като доказателства документите, съдържащи се в образуваната административна преписка по издаването на оспорената Заповед № 2406-РД01-0342 от 03.08.2021г. Като доказателства са приети и представените от жалбоподателката ЕР № 0559/ 023 от 12.02.2020г. на ТЕЛК към УМБАЛ „Проф. д-р Ст. Киркович“ АД – Стара Загора, ЕР № 90317/ 35 от 24.02.2021г. на ТЕЛК към УМБАЛ „Проф. д-р Ст. Киркович“ АД – Стара Загора и ЕР № 90049/12 от 01.06.2021г. на НЕЛК – Специализиран състав по Вътрешни, Белодробни и ССЗ.

 

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения административен акт на основание чл. 168, ал.1 във връзка с чл.146 от АПК, намира за установено следното:

 

   Оспорването, като направено от легитимирано лице с правен интерес, в законово установения срок и против административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо.

 

Разгледана по същество жалбата е основателна.

 

            Оспорената Заповед № 2406-РД01-0342 от 03.08.2021г. е издадена от материално и териториално компетентния административен орган – Директора на Дирекция „Социално подпомагане” – Стара Загора, като е подписана при условията на заместване от надлежно оправомощено със Заповед № 2406-РД 01-0199/ 28.03.2019г. длъжностно лице – К. И. Т. – Началник отдел „Социална закрила“ в ДСП – Стара Загора.

 

Обжалваният административен акт е постановен в изискуемата от закона форма и при спазване на нормативно установените изисквания по чл. 59, ал.2, т.4 от АПК за неговото съдържание, вкл. посочени са обстоятелствата, възприети като релевантно фактическо основание за упражненото административно правомощие.

 

            Съдебният контрол за материална законосъобразност на обжалваната заповед обхваща преценката налице ли са установените от административния орган релевантни юридически факти /изложени като мотиви в акта/ и доколко същите се субсумират в посочената като правно основание за неговото издаване норма, респ. следват ли се разпоредените правни последици.

 

            Съгласно посочената като правно основание за издаването на обжалваната заповед разпоредба на чл.14, ал.5 от ЗСПД, лицата, недобросъвестно получили семейни помощи по чл. 7, 8, и , включително и при неизпълнение на задължението по чл. 10, ал. 2, когато това е довело до недобросъвестно получаване на семейни помощи, се лишават от тези помощи до възстановяване на дължимите суми, за срок, не по-дълъг от една година. Съответно в чл.14, ал.3 от ЗСПД е регламентирано, че в случай на установена недобросъвестност и в случаите по чл. 6, ал. 9, чл. 6а, ал. 7, чл. 6б, ал. 4, чл. 8в, ал. 6, чл. 10а, ал. 7 и чл. 10б, ал. 7, директорът на дирекция "Социално подпомагане" издава мотивирана заповед за възстановяване на получената семейна помощ заедно със законната лихва. Упражненото административно правомощие, респ. разпореденото на Д. С. възстановяване на недобросъвестно получени социални помощи в общ размер на 1050лв, ведно със законна лихва в размер на 22.74 лева, от фактическа страна е обосновано с констатацията за неизпълнено от страна на Д. С. задължение по чл. 10, ал. 2 от ЗСПД във вр. с чл. 24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД, довело до недобросъвестно получаване на месечна помощ за отглеждане на дете с трайно увреждане по чл. 8д от ЗСПД през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г.  Тази констатация се основава на съображения, че е налице ново експертно решение на ТЕЛК за промяна на степента на трайно намалената работоспособност за детето Е.К.Р. - ЕР на ТЕЛК № 90317 от 24.02.2021г., определящо 30 % ТНР на детето, за което ЕР Д. С. не е уведомила ДСП – Стара Загора.

 

Първият спорен въпрос по делото се свежда до това, с оглед разпоредбата на чл. 24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД, налице ли е неизпълнено от жалбоподателката Д. С. задължение по чл.10, ал.2 от ЗСПД във връзка с издаденото Експертно решение № 90317 от 24.02.2021г. на ТЕЛК, респ. за извършеното преосвидетелстване на детето Е.Р. и определената при това преосвидетелстване 30 % трайно намалена работоспособност. Съгласно чл.10, ал.2 от ЗСПД лицата, на които е отпусната семейна помощ по чл. 7, 8, и , са длъжни да уведомяват писмено съответната дирекция "Социално подпомагане" за всички промени на условията, при които е отпусната помощта, в срок не по-късно от 30 дни от настъпването им. Съответно нормата на чл. 24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД предвижда като основание за прекратяване на месечната помощ за дете с трайно увреждане, установена в експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност. Въз основа на тази нормативна регламентация следва извода, че жалбоподателката Д. С., като родител, на който е отпусната месечна семейна помощ по чл. , ал.1 от ЗСПД за отглеждане на дете с трайно увреждане, принципно има задължение писмено да уведоми Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора при промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност на детето. Възникването на това задължение обаче се свързва с влизането в сила на Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК, установяващо промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност.

            В случая от фактическа страна не е спорно по делото, че при извършено преосвидетелстване на детето Е.К.Р., с ЕР № 90317/35 от 24.02.2021г. на ТЕЛК към УМБАЛ „Проф. д-р Ст. Киркович“ АД – Стара Загора, е определена 30 % трайно намалена работоспособност поради общо заболяване със срок на определения процент ТНР до 01.02.2023г.  От доказателствата по делото се установява, че посоченото ЕР № 90317/ 5 от 24.02.2021г. на ТЕЛК, е било оспорено пред Националната експертна лекарска комисия. Действително, съгласно разпоредбата на чл. 112, ал.9 от Закона за здравето, обжалването на експертните решения за трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане на органите на медицинската експертиза, не спира тяхното изпълнение. Но в случая към датата на издаване на оспорената заповед е налице постановено и влязло в сила Експертно решение № 90049/12 от 01.06.2021г. на НЕЛК – Специализиран състав по Вътрешни, Белодробни и ССЗ, с което Експертно решение № 90317/ 35 от 24.02.2021г. на ТЕЛК, е отменено и върнато на ТЕЛК за ново освидетелстване при съобразяване с дадените указания. С постановяването на това ЕР на НЕЛК, на практика производството по преосвидетелстването на детето Е.Р. не е приключило т.е няма издадено ЕР на ТЕЛК/НЕЛК, установяващо промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност на детето и съотв. липсва материалноправно основание по чл. 24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД за прекратяване на отпусната месечна помощ. Нещо повече - при прилагането на § 20, ал.1 от ПЗР на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците, ред. ДВ бр. 64 от 2020 г., в сила от 18.07.2020г. /че експертните решения на ТЕЛК и НЕЛК за определяне на трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане, съответно експертните решения на ЦВМК към Военномедицинската академия за годност за военна служба и служба в доброволния резерв, при които срокът на инвалидност, съответно срокът на годност е изтекъл по време на извънредното положение или на извънредната епидемична обстановка, продължават действието си по време на извънредното положение, съответно на извънредната епидемична обстановка и три месеца след нейната отмяна/, следва извода, че с постановената с ЕР № 90049/12 от 01.06.2021г. на НЕЛК – Специализиран състав по Вътрешни, Белодробни и ССЗ, отмяна на ЕР № 90317/ 35 от 24.02.2021г. на ТЕЛК към УМБАЛ „Проф. д-р Ст. Киркович“ АД – Стара Загора, е продължено действието на предходно издаденото ЕР № 0559/ 023 от 12.02.2020г. на ТЕЛК и на определената с това ЕР 50% трайно намалена работоспособност на Е.Р.. Следователно необосновано, от гл.т на доказателствата и неправилно, от гл.т на закона, Директорът на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора е приел наличието на промяна на условията, при която е била отпусната месечната помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД, обуславяща възникнало задължение по чл.10, ал.2 от ЗСПД за лицето, на което е отпусната помощта, неизпълнението на което задължение да релевира недобросъвестно получаване на семейни помощи, като основание за издаването на заповед с разпореждане за тяхното възстановяване. 

             

          Отделно от това законово регламентираното основание за възстановяване на изплатени семейни помощи по ЗСПД, се свързва с недобросъвестност при тяхното получаване. В ЗСПД не се съдържа легална дефиниция на понятието „добросъвестност” респ. „недобросъвестност“ при получаване на семейните помощи. С оглед общите принципи на правото и съгласно трайната съдебна практика, добросъвестността ще е налице когато осигуреното лице е със съзнанието и субективното убеждение, че направените плащания му се дължат. Недобросъвестно ще е лицето, което е знаело или предполагало, че няма право да получи съответната семейна помощ. Добросъвестността се предполага до доказване на противното и в тежест на административния орган е да докаже наличието на недобросъвестност при получаване на сумите. В случая от събраните по делото доказателства не може да се приеме недобросъвестно поведение от страна на жалбоподателката Д. С. при получаване на месечните помощ за дете с увреждане по чл. 8д от ЗСПД през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г. При наличие на висящо производство по преосвидетелстване на детето Е.Р. и съотв. при липсата на влязло в сила ЕР на ТЕЛК/НЕЛК, установяващо промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност, с характер на правопрекратяващ юридически факт по отношение на правото на Д. С. на месечна помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД за отглеждане на дете с трайно увреждане, респ. правопроменящ по отношение размера на помощта, не може да се приеме че лицето, на което е отпусната помощта, съзнателно е укрило правнорелевантни факти или невярно ги е декларирало, съответно че недобросъвестно е получило плащания за семейна помощ по чл.8д от ЗСПД. С оглед постановената с ЕР № 90049/12 от 01.06.2021г. на НЕЛК, отмяна на ЕР № 90317/35 от 24.02.2021г. на ТЕЛК към УМБАЛ „Проф. д-р Ст. Киркович“ АД – Стара Загора и при прилагането на § 20, ал.1 от ПЗР на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците, действието на предходно издаденото ЕР № 0559/ 023 от 12.02.2020г. на ТЕЛК към УМБАЛ „Проф. д-р Ст. Киркович“ АД – Стара Загора, определящо 50% трайно намалена работоспособност на Е.Р., се явява продължено. Поради което към датата на издаване на обжалваната заповед нито правото на Д. С. по чл.8д, ал.1 от ЗСПД на месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане, е било прекратено в хипотезата на чл. 24б, ал.2, т.3 от ППЗСПД, нито изплатената от ДСП – Стара Загора на Д. С. месечна помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД за м. март, м. април и м. май 2021г., се явява неоснователно или недобросъвестно получена от лицето. След като от доказателствата по делото безспорно се установява че както към момента на изплащане на месечните помощи, така и към момента на постановяването на оспорения акт, Д. С. е имало качество на правоимащо лице /като родител на дете с трайно увреждане по см. на §1, т.6 от ДР на ЗСПД, с оглед продълженото действие на ЕР № 0559/ 023 от 12.02.2020г. на ТЕЛК/, да получава месечна помощ по чл.8д, ал.1 от ЗСПД, фактически, правно и доказателствено необоснован е направеният от Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора извод за недобросъвестно получени от Д. С. месечни помощи по чл. 8д от ЗСПД през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г.

 

С оглед на гореизложеното съдът приема, че обективираното в обжалваната заповед разпореждане за възстановяване като недобросъвестно получени от Д. С. социални помощи за дете с увреждане по чл. 8д от ЗСПД в общ размер на 1050лв, е постановено в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон.  

 

При издаване на оспорената заповед са допуснати и съществени нарушения на административно-производствените правила. Извършената, в изпълнение на Заповед № 2406-РД01/0285 от 29.06.2021г. на Директора на ДСП – Стара Загора проверка за установяване на недобросъвестно получени от Д. С. социални помощи /месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане/, очевидно се е ограничила единствено до направена проверка в Информационната система за контрол на медицинската експертиза. С оглед констатацията,  че за детето Е.К.Р. има ново ЕР на ТЕЛК № 90317 от 24.02.2021г. с определена степен на увреждане 30 % ТНР, не са били предприети изискуемите се последващи процесуални действия за извършването преценка досежно действието на това ЕР, още повече че към момента на проверката ЕР на ТЕЛК № 90317 от 24.02.2021г. е било отменено с ЕР № 90049/12 от 01.06.2021г. на НЕЛК и преписката върната на ТЕЛК за ново освидетелстване. Очевидно решаващият административен орган нито е изпълнил процесуалните си задължения по чл.35 и чл.36, ал.1 от АПК /преди издаването на заповедта да изясни всички факти и обстоятелства от значение за случая и служебно да събере доказателства/, нито преди произнасянето е извършил преценка за прилагането на § 20, ал.1 от ПЗР на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците и съотв. дали не е  продължено действието на ЕР № 0559/023 от 12.02.2020г. на ТЕЛК, определящо 50% трайно намалена работоспособност на детето Е.Р.. Допуснатите нарушения са довели до формиране на необосновани фактически констатации и неправилни правни изводи досежно наличието на законово регламентирано материалноправно основание за възстановяване на получени от Д. С. семейни помощи по чл.8д от ЗСПД.

 

Предвид доказаната липса на установена с влязло в сила експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК промяна във вида и степента на увреждането или в степента на трайно намалената работоспособност на детето Е.Р., разпореденото с оспорения административен акт възстановяване на получени от правоимащото лице Д. С. месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане по чл. 8д от ЗСПД,  противоречи на законово регламентираната в чл.8д, ал.4 във вр. с ал.5 от ЗСПД цел на този вид семейна помощ – да подпомогне семейството в отглеждането на дете с трайни увреждания в семейна среда и задоволяване на основните и специфичните поради увреждането потребности на детето.  

 

            С оглед на гореизложеното съдът приема, че жалбата е основателна. Оспорената заповед, като издадена при допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила, в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон и в несъответствие с целта на закона, следва да бъде отменена, като незаконосъобразна. 
 

            Предвид изхода на делото и на основание чл.143, ал.1 от АПК, искането на жалбоподателката за присъждане на направените разноски следва да бъде уважено, като Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора следва да бъде осъдена за заплати на Д. С. сумата от 360 лева, представляваща 10 лева внесена държавна такса и 350 лева – договорено и заплатено възнаграждение за един адвокат. Възражението на ответника за прекомерност на адвокатското възнаграждение, е неоснователно, тъй като заплатеното адвокатско възнаграждение е към минималния размер по чл.8, ал.1, т.1 от Наредба № 1 от 9.07.2004г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

 

          Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2, предл. второ от АПК, Старозагорският административен съд 

 

 

                               Р     Е     Ш     И     :

 

            ОТМЕНЯ по жалба на Д.А. ***, Заповед № 2406-РД01-0342 от 03.08.2021г. на Директора на Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, с която на основание чл.14, ал.5 от ЗСПД е разпоредено на Д. С. да възстанови недобросъвестно получени социални помощи по заявление-декларация с вх. № ЗСПД/Д-СТ/2435/30.03.2020г. за получаване на месечна помощ за дете с увреждане по чл. 8д от ЗСПД в размер на 1050лв, получени през м. април 2021г., м. май 2021г. и м. юни 2021г., ведно с лихва в размер на 22.74 лева, като незаконосъобразна.  

 

            ОСЪЖДА Дирекция „Социално подпомагане“ – Стара Загора, да заплати на Д.А. С., ЕГН **********,***, сумата от 360лв. /триста и шестдесет лева/, представляваща направените от жалбоподателката по делото разноски. 

             

Решението е окончателно, съгласно чл.14а, ал.1, изр. трето от Закона за семейни помощи за деца.

 

 

 

                                                                                     СЪДИЯ: