Решение по дело №268/2017 на Районен съд - Провадия

Номер на акта: 4
Дата: 9 януари 2019 г.
Съдия: Катя Ганева Савова
Дело: 20173130200268
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 5 юли 2017 г.

Съдържание на акта

 

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер                                                      Година   2019                                          Град  Провадия

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

Провадийският районен съд                                                                             четвърти състав

На  седемнадесети декември                                               Година две хиляди и осемнадесета

В публично заседание в следния състав:

 

 

                                                                                             ПРЕДСЕДАТЕЛ: КАТЯ САВОВА

 

Секретар: Ивелина Вълчева                                                                                     

като разгледа докладваното от съдията  

АНД № 268 по описа на съда за 2017г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

            Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

Образувано е по жалба от М.Д.И. ЕГН **********, с адрес *** срещу Наказателно постановление № 11-01-599/2016/18.05.2017 год. на Директора на Агенция за държавна финансова инспекция, с което на М.Д.И., с месторабота към датата на извършване на нарушението Община Д., гр.Д., обл.Варна, на длъжност кмет на Община Д. е наложено административно наказание „Глоба” в размер на 9 000 /девет хиляди/ лева, за извършено нарушение на чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки.

Жалбоподателят в жалбата си моли съда да отмени наказателното постановление, като неправилно и необосновано.

В съдебно заседание въззивникът, редовно уведомен не се явява и не се представлява.

Въззиваемата страна в съдебно заседание не се представлява от процесуален представител.

След преценка на доводите на жалбоподателя и с оглед събраните по делото доказателства, съдът прие за установено от фактическа и правна страна следното:

Като орган на изпълнителната власт в общината, съгласно чл.38, ал.1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, кметът е възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.7, т.1 от Закона за обществените поръчки. Възложителите или упълномощени от тях длъжностни лица, съгласно чл.8, ал.2 от ЗОП организират и провеждат процедурите за възлагане на обществени поръчки и сключват договорите за тях. Кмет на Община Д. през периода от 02.11.2011 г. до 04.11.2015 г. е М.Д.И..

При извършената финансова инспекция, е установено следното:

На 30.05.2014 г. е сключен Договор № 51/30.05.2014 г. между Община Д. и Консорциум "Овчага" ДЗЗД, който е договор за обществена поръчка по смисъла на §1, т.1 б от Допълните разпоредби на ЗОП. Договорът е сключен след проведена открита процедура по чл.16, ал.8 от ЗОП, открита с Решение № 17/10.10.2013г. Обществената поръчка е с предмет: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.“ и регистрирана в електронния регистър на АОП под номер 00127-2013-0016.

Общата стойност на Договор № 51/30.05.2014 г., съгласно чл.2, ал.1 е в размер 5 010 163.07 лв. без ДДС и с ДДС 6 012 195.69 лв., в това число непредвидени разходи, съгласно Ценовата оферта на изпълнителя, неразделна част от договора, от която сума:

2.                   Общата стойност на разходите за СМР по поддейност 1 „Изграждане на спортна зала“ е в размер 1 864 580.97 лв. без ДДС и 2 237 497.17 лв. с ДДС;

3.                   Общата стойност на разходите за СМР по поддейност 2 „Преустройство на същест­вуваща сграда в леглова база, зала за тренировки и столова“ е в размер 2 461 753.42 лв. без ДДС и 2 954 104.10 лв. с ДДС;

4.                   Общата стойност на разходите за СМР по поддейност 3 „Благоустрояване и паркоустрояване на УПИ XI, кв.8“ е в размер 524 244.63 лв. без ДДС и 629 093.56 лв. с ДДС.

5.                   Общата стойност на непредвидените разходи (до 5 на сто от СМР) е определена на 159 584.05 лв. без ДДС и 191 500.86 лв. с ДДС.

Договорената цена е за цялостното завършване на дейностите/работите, включени в предмета на поръчката, като съгласно ал.3 от договора, окончателната стойност на поръчката се определя на база Количествено-стойностни сметки за действително извършени работи, подписани от изпълнителя, лицето, осъществяващо строителен надзор и одобрени от възложителя, и Ценова оферта на изпълнителя, като същата не може да надвиши стойността от 5 010 163.07 лева.

Договор № 51/30.05.2014 г., съгласно чл.4, ал.1 влиза в сила от датата на подписването му, като на основание ал.2, срокът за изпълнение на договорените СМР и предаването на обекта с Констативен Акт Образец 15, подписан без забележки е 10 месеца, съгласно офертата на изпълнителя и започва да тече от датата на предаване на строителната площадка на изпълнителя с приемо-предавателен протокол, подписан от страните. При предаване на строителната площадка на изпълнителя, с Протокол за откриване на строителна площадка от 15.09.2014 г., крайният срок за изпълнение на СМР и предаването на обекта с Констативен Акт Образец 15 е 15.07.2015г.

С Допълнително споразумение № 1/15.07.2015 г., страните са договорили и изменили Договор № 51/30.05.2014 г., както следва:

6.                   Общата стойност за изпълнение на обект: Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.“, предмет на Договор № 51/30.05.2014 г. се формира на база приложена към споразумението КСС и Договор за възлагане на допълнителни СМР по реда на чл.90, ал.1, т.8 с предмет „Извършване на допълнителни СМР, представляващи изграждане на бетонов паркинг, укрепване на каменни зидове, замяна на стари зидове, благоустрояване и паркоустрояване, изграждане на Подпорна стена, необходими за въвеждане в експлоатация на обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.“.

7.                   Срокът за изпълнение по чл.4, ал.2 от договора се удължава до приемане на работата (подписване на Констативен акт Образец 15 и Приемо-предавателен протокол) по Договор за възлагане на допълнителни СМР по реда на чл.90, ал.1, т.8 с предмет „Извършване на допълнителни СМР, представляващи изграждане на бетонов паркинг, укрепване на каменни зидове, замяна на стари зидове, благоустрояване и паркоустрояване, изграждане на Подпорна стена, необходими за въвеждане в експлоатация на обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.“.

>         Заменя се Приложение № 5.2 ККС към Ценова оферта, Приложение № 3 от Договор № 51/30.05.2014 г. с Приложение № 5.2 ККС към Ценова оферта, приложение към допълнителното споразумение.

Със заменената количествено стойностна сметка, стойността на Договор № 51/30.05.2014 г. е променена от 5 010 163.07 лв. на 4 772 926.24 лв., като общо за обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения, с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д." и предвид Договор № 116/11.08.2015 г. със стойност 216 194.37 лв., общата договорена цена за СМР е в размер 4 989 120.61 лева.

Договор № 116/11.08.2015 г. е сключен след проведена процедура чрез договаряне без обявление реда на чл.90, ал.1, т.8 от ЗОП, открита с Решение № 656/06.08.2015 г. н Възложителя. Обществената поръчка е с предмет: „Извършване на допълнителни СМР, представляващи изграждане на бетонов паркинг, укрепване на каменни зидове, замяна на стари зидове, благоустрояване и паркоустрояване, изграждане на Подпорна стена, необходими за въвеждане в експлоатация на обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.“ и регистрирана в електронния регистър на АОП под номер 00127-2015-0003.

С чл.2, ал.1 от Договор № 116/11.08.2015 г. е договорена обща стойност на всички видове СМР 216 194.37 лв. без ДДС и 259 433.24 лв. с ДДС, в това число:

*         57 846.76 лв. без ДДС и 69 416.11 лв. с ДДС за поддейност 1 (Бетонов паркинг)

*                     158 347.61 лв. без ДДС и 190 017.13 лв. с ДДС за поддейност 2 (Укрепване на каменни зидове, замяна на стари зидове, благоустрояване и паркоустрояване, Подпорна стена).

При проверката е установено, че за изпълнение на обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.“ по двата договора от страна на изпълнителя Консорциум „Овчача“ ДЗЗД са актувани извършени СМР в общ размер 4 924 961.87 лв, както следва:

*                     272 719.06 лв. по Протокол образец 19 № 1/01.04.2015 г. (по Договор № 51/30.05.2014 година)

*                     227 727.82 лв. по Протокол образец 19 № 2/24.04.2015 г. (по Договор № 51/30.05.2014 година)

*                     4 208 693.65 лв. по Протокол образец 19 № 3/11.09.2015 г. (по Договор № 51/30.05.2014 година)

*                     215 821.34 лв. по Протокол образец 19 № 1/11.09.2015 г. (по Договор № 116/11.08.2015 година).

Предвид обстоятелството, че обекта е 100 % финансиран с европейски средства, съгласно сключен между ДФ „Земеделие“ и Община Д. Договор № 03/321/01312/27.11.2012 г. за отпускане на финансова помощ по мярка 321 „Основни услуги за населението и икономиката в селските райони“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2007-2013 г. (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), окончателното разплащане между Община Д. и изпълнителя Консориум „Овчага“ ДЗЗД става след одобрение на отчетените СМР от ДФЗ. В тази връзка, след извършени проверки от ДФЗ и последно изменение на договора за финансиране с Анекс № 5 от 29.09.2015 г., на Консорциум „Овчага“ ДЗЗД с изплатени са изплатени общо 4 864 644.93 лв. без ДДС и 5 837 573.93 лв. с ДДС, както следва:

*                     2 004 065.23 лв. без ДДС и 2 404 878.28 лв. с ДДС авансово плащане в размер 40 на сто от стойността на договора по Фактура № 1/01.09.2014 г. с платежно нареждане от 02.09.2014 година;

*                     272 719.06 лв. без ДДС и 327 262.87 лв. с ДДС междинно плащане, по Фактура № 10000000001/03.04.2015 г. и Образец 19 № 1/01.04.2015 г., с платежно нареждане от 03.04.2015 година;

05.05.2015                227 727.82 лв. без ДДС и 273 273.38 лв. с ДДС междинно плащане по Фактура № 10000000002/05.05.2015 г. и протокол Образец 19 № 2/24.04.2015 г., с платежно нареждане от 05.05.2015г.

*                     2 360 132.82 лв. без ДДС и 2 832 159.38 лв. с ДДС, окончателно плащане по Фактура № 10000000003/09.12.2015 г. и протоколи Образец 19 № 3 от 11.09.2015 г. по Договор № 51/30.05.2014 г. и № 1 от 11.09.2015 г. по Договор № 116/11.08.2014 г., с четири платежни нареждания с обща стойност 2 832 159.38 лв., две от които с дата 10.12.2015 г., съответно за 2 201 785.28 лв. и 158 347.54 лв. и две за ДДС по фактурата, за 176 705.92 лв. от 29.02.2016 г. и за 295 320.66 лв. от 18.03.2016 година.

Разлика от 60 316.94 лв. между общо актувани и фактурирани СМР е в резултат наложена редукция от Държавен фонд „Земеделие“ за установени несъответствия, съгласно Уведомително писмо за одобрение № 1068/321 с изх. № 01-0800/585/19.01.2016 година.

С писмо вх. № 7000-131/12.04.2016 г. на Община Д. е постъпило писмо от Консорциум „Овчага“ ДЗЗД. С писмото кметът на Община Д. е уведомен, че във връзка с Договор № 51/30.05.2015 г. и Допълнително споразумение № 1/15.07.2015 г. и Договор № 116/11.08.2015 г. след приключване на всички видове СМР по проект с подписани и предадени строителни документи, тристранни протоколи и актове обр.19, Община Д. има задължение за извършените по проект СМР със стойност 433 457.05 лв. без ДДС. С писмото е представен;

 Протокол, образец 19 № 4/11.09.2015 г. в който са посочени: стойност на СМР по КСС по Договор 51 и изпълнени СМР от началото на строежа включително настоящия момент 4 829 402.41 лв.; стойност на СМР изпълнени по проект (допълнителни) 433 457.05 лв. Представеният след приключване на договорните отношения между Консорциум "Овчага" ДЗЗД и Община Д. Протокол, образец 19 № 4/11.09.2014 г. е подписан от кметът на Община Д. М.Д.И. за Възложител.

Със стойността на Протокол образец 19 № 4/11.09.2015 г. от 433 457.05 лв. без ДДС, в който допълнително са актувани СМР по Договор № 51/30.05.2014 г. и № 116/11.08.2015 г., които не са обект на обществена поръчка, общата стойност на двата договора, предвид тяхното обединяване с Допълнително споразумение № 1/15.07.2015 г. е променена от 4 989 120.61 лв. на 5 422 577.66 лева., включително е променена стойността на Договор № 51/30.05.2014 г. от 4 772 926.24 лв. на 5 206 383.29 лева.

Видно от гореизложеното, на 11.09.2015 г., М.Д.И., в качеството си на възложител е подписала Протокол образец 19 № 4/11.09.2015 г., в който допълнително са актувани СМР за обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения, с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А., Община Д.", М.Д.И., с което е изменила договор за обществена поръчка.

С деянието са нарушени разпоредбите на чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки (отм.).

Нарушението е било извършено за първи път.

От гореизложеното е видно, че М.Д.И. *** на 11.09.2015г., в Община Д., гр. Д., област Варна, в качеството си на възложител на обществени поръчки, е подписала Протокол образец 19 № 4/11.09.2015 г., в който допълнително са актувани СМР за обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения, с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А.. Община Д.“. С подписване на Протокол образец 19 № 4/11.09.2015г. М.Д.И. е изменила стойността на договор за обществена поръчка, Договор № 51/30.05.2014 г., с което е нарушила разпоредбите на чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки (отм.).

   За констатираното нарушение бил съставен АУАН № 11-01-599 от 18.11.2016 год., като актосъставителя М.С.Е. - държавен финансов инспектор в Агенция за държавна финансова инспекция описал гореизложената фактическа обстановка, след което Административно наказващия орган издал атакуваното НП № 11-01-599/2016 от 18.05.2017 год.

   Съдът разпита свид. М.С.Е., като кредитира неговите показания дадени безпристрастно и обективно.

   Съдът прие като безпристрастни, обективни и компетентно дадени Заключенията на вещото лице Е.А.А. по допуснатите и приети по делото Съдебно-почеркова и техническа експертиза № 46 от 23.04.2018г. и Съдебно-техническа експертиза № 114 от 20.11.2018г., видно от които подписът, положен за „Възложител-кмет на община Д.“ в Акт за приемане на изпълнени по проект СМР №4 от 11.09.2015г. за обект:“Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с.А., община Д.“ е изпълнен от М.И.Д.. От техническото изследване на падписа, положен за „Възложител“ в Акт за приемане на изпълнени по проект СМР №4 от 11.09.2015г. за обект:“Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с.А., община Д.“ не са установени признаци, че същият е технически пренесен, чрез сканиране принтиране или друг технически начин и способ в съдържанието на документа. От извършеното техническо изследване на отпечатъка от кръгъл печат с надпис „Община Д.-Кмет“ положен на мястото на „Възложител“ се е установило оригинално/първично полагане на мастилен печат на Община Д., поскриващ подписа в текста на изследвания документ, Акт за приемане на изпълнени по проект СМР №4 от 11.09.2015г. за обект:“Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с.А., община Д.“.Различията в химическите характеристики на химикалната паста и и тампонното мастило и полагането на отпечатъка от печат върху подписа, не оказват влияние на извода за изпълнителя на изследвания подпис.Актът за приемане на изпълнени по проект СМР №4 от 11.09.2015г. за обект:“Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с.А., община Д.“ е изпълнен на шестнадесет листа, едностранно.Установено е различие в захващането на листите с тел бод на първи лист от една страна и останали листи от друга, различие в наситеността и плътността на черното в тонера и различие в размера на таблицата на първи лист с останалите, от което следва извод,че първи лист не е бил разпечатан едновременно с останалите листи в изследвания документ.

Горната фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа на всички събрани по делото доказателства, както писмени така и гласни – справка за отговорните длъжностни лица при Община Д.; Решение № 17/10.10.2014г. за откриване на процедура за обществена поръчка; Договор № 51/30.05.2014 г. за възлагане на обществената поръчка на Консорциум „Овчага“ ДЗЗД, гр. Варна; Допълнително споразумение № 1/15.07.2015 г. към Договор № 51/30.05.2014 г. с приложена Количествено стойностна сметка; Решение за откриване на процедура № 656/6.8.2015 година; Договор № 116/11.08.2015 година; Договор за финансова помощ, сключен между ДФ „Земеделие“ и Община Д. № 03/321/01312/27.11.2012 г. с бюджет; Анекс № 5/03.09.2015 г.към договора за финансиране с бюджет; Уведомително писмо на ДФЗ № 1068/321 с изх. № 01-0800/585/19.01.2016 година; Справка за одобрени от ДФЗ, актувани и изплатени суми; Писмо от Консорциум „Овчага“ ДЗЗД № 7000-131/12.04.2016 година; Протокол образец 19 № 4/11.9.2015 година; Заповед № ФК-10-1233/05.10.2016 г. на директора на АДФИ, показанията на свид.Марияна Е. и Заключенията на вещото лице Е.А.А. по допуснатите и приети по делото Съдебно-почеркова и техническа експертиза № 46 от 23.04.2018г. и Съдебно-техническа експертиза № 114 от 20.11.2018г.

Актът за установяване на административно нарушение е съставен при извършена финансова инспекция на Община Д., гр. Д., област Варна, възложена със Заповед № ФК-10-1233/05.10.2016 г. директора на Агенцията за държавна финансова инспекция.

Наказателното постановление е издадено от компетентен орган -Директора на Агенция за държавна финансова инспекция – гр. София.

    В хода на административнонаказателното производство не са били допуснати съществени процесуални нарушения. Актът за установяване на административно нарушение е издаден в предвидения от закона срок. Наказателното постановление също е било издадено в шестмесечния преклузивен срок, като същото е съобразено с нормата на чл. 57 от ЗАНН. Вмененото във вина на въззивника нарушение е индивидуализирано в степен, позволяваща му да разбере в какво е обвинен и срещу какво да се защитава. Не са допуснати съществени процесуални нарушения при постановяване на постановлението и  по никакъв начин не е накърнено правото на защита на жалбоподателят, което той е упражнил с подаването на жалба до въззивната инстанция. Посочени са нарушените материално правни норми, като наказанието за нарушението е индивидуализирано.  Съдът намира, че правилно наказващият орган е отнесъл установените фактически констатации към хипотезата на правната норма.

   Що се отнася до възраженията посочени в жалбата, относно обстоятелството, че са налице съществени нарушения в административнонаказателнато производство при издаване на наказателното постановление свързани с неправилно прилагане на чл.57, ал.1, т.5 и т.6 от ЗАНН и че административнонаказващия орган е допуснал нарушения на материалния закон, свързани с извършване на евентуалното нарушение, както и възражение, че подписът на подписът, положен за „Възложител-кмет на община Д.“ в Акт за приемане на изпълнени по проект СМР №4 от 11.09.2015г. за обект:“Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с.А., община Д.“ не е изпълнен от М.И.Д., то съдът не споделя доводите изложени в жалбата, предвид събраните по делото доказателства.

            По делото е безспорно установено, че М.Д.И. *** на 11.09.2015г., в Община Д., гр. Д., област Варна, в качеството си на възложител на обществени поръчки, е подписала Протокол образец 19 № 4/11.09.2015 г., в който допълнително са актувани СМР за обект: „Реконструкция и изграждане на спортни съоръжения, с цел създаване на общински център за спорт, младежки дейности и отдих в с. А.. Община Д.“. С подписване на Протокол образец 19 № 4/11.09.2015г. М.Д.И. е изменила стойността на договор за обществена поръчка, Договор № 51/30.05.2014 г., с което е нарушила разпоредбите на чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки (отм.).

 

 С оглед на това, съдът намира че правилно наказващият орган е приел, че от страна на жалбоподателя  е допуснато нарушение на чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки (отм.).

            Правилно е била определена и санкционната норма на чл.129, ал.1 от Закона за обществените поръчки /обн. ДВ, бр.28 от 06.04.2004 г. отм. ДВ, бр.13 от 16.02.2016 г./, във връзка с чл.127 ал.2 от Закона за обществените поръчки /отм./, във връзка с чл.261, ал.2 от Закона за обществените поръчки /обн. ДВ, бр.13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г./.

В съответствие с чл.27 от ЗАНН, АНО е извършил преглед и преценка на фактите и обстоятелствата по преписката, като с оглед административно-наказателните разпоредби на ЗОП, обн. в ДВ, бр.13/2016г., в сила от 15.04.2016г., е извършена и проверка относно наличието или липсата на основания за прилагането на чл.3, ал.2 от ЗАНН /“по-благоприятен закон за нарушителя“/, при която е установено следното: Съгласно действащата към момента на извършване на нарушението по чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки (отм.) нормативна уредба /чл.129, ал.1, пр.ІІ от Закона за обществените поръчки /отм./, за същото следва да бъде наложена глоба в размер от 3 000 лв. до 10 000 лв.

От друга страна, с нормата на чл.255, ал.3 от новия ЗОП /обн. ДВ, бр.13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г./, процесното нарушение /чл. 116, ал.1 ЗОП/ също е обявено за противоправно и наказуемо с глоба в размер на 1 % от стойността на сключения договор за обществена поръчка, с включен ДДС, но не повече от 10 000 лева.

С оглед извършената по-горе съпоставка на приложимите санкционни разпоредби, административнонаказващият орган е стигнал до правилния извод, че в случая „по-благоприятен закон за нарушителя“ по смисъла на чл.3, ал.2 от Закона за административните нарушения и наказания, се явява действащият към датата на извършване на нарушението Закон за обществените поръчки.

Административно наказващия орган е обсъдил всички представени по делото доказателства, отчел е степента на обществена опасност на извършеното нарушение, мотивите, отегчаващите и смекчаващите отговорността обстоятелства и е определил размера на наказанието, което следва да бъде наложено.

          С оглед целите на административните наказания предвидени в разпоредбата на чл.12 ЗАНН, а именно да се предупреди и превъзпита нарушителя към спазване на установения правов ред, както и да се въздейства възпитателно и предупредително върху останалите лица, и като прие, че извършеното от въззивникът нарушение е за първи път, предвид липсата на доказателства в подкрепа на противното съдът намира, че наложеното наказание се явява прекомерно завишено. Прецени, че дори наложено към минималния размер наказание би изпълнило своята превантивна функция, поради което намира, че следва да намали размерът му на 3 000 /три хиляди/лв.

           Предвид изложеното съдът прави извода, че атакуваното наказателно постановление е постановено в съответствие с разпоредбите на закона, не страда от пороци, които налагат отмяната му, но следва да бъде намален размерът на наложеното наказание от 9 000 /девет хиляди/лв. на 3 000 / три хиляди/лв.

 

Водим от горното Провадийският районен съд

 

Р Е Ш И:

 

 ИЗМЕНЯ Наказателно постановление № 11-01-599/2016/18.05.2017г. на Директора на Агенция за държавна финансова инспекция, с което на М.Д.И., с месторабота към датата на извършване на нарушението Община Д., гр.Д., обл.Варна, на длъжност кмет на Община Д. е наложено административно наказание „Глоба” в размер на 9 000 /девет хиляди/ лв., за извършено нарушение на чл.43, ал.1 от Закона за обществените поръчки, като го намалява по размер на 3 000 / три хиляди/ лв.

    

             Решението подлежи на касационно обжалване с касационна жалба в 14-дневен срок от получаване на съобщението, че мотивите към решението са изготвени пред Административен съд-Варна по реда на АПК.

 

                                              

                                                                                  РАЙОНЕН СЪДИЯ: