Р Е
Ш Е Н
И Е № 27
гр.Кюстендил,
18.02.2022г.
В ИМЕТО
НА НАРОДА
Кюстендилският
административен съд, в открито съдебно заседание на седемнадесети февруари две
хиляди двадесет и втора година, в състав:
Административен
съдия: НИКОЛЕТА КАРАМФИЛОВА
и секретар Светла
Кърлова, като разгледа докладваното от съдия Карамфилова адм.д.№21/2022г.
по описа на КАС, за да се произнесе взе предвид:
Л.Г. ***, съдебен адрес ***, чрез адвокат Д.М. оспорва
ЗППАМ №22-1139-000008/17.01.2022г. на началник сектор ПП към ОДМВР - Кюстендил,
с която му е наложена санкция по чл.171, т.2, б.“л“ от ЗДвП – временно спиране
от движение на МПС за срок от 1 месец. Изложени са съображения за
незаконосъобразност на акта, поради допуснати нарушения на материалноправните
разпоредби и процесуалните правила. Не се претендират разноски.
Ответникът не се явява и не
изразява становище по жалбата.
Кюстендилският административен съд след като
обсъди събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната съвкупност,
приема за установено следното:
До издаването на оспорената
заповед се е стигнало след като на жалбоподателя е съставен АУАН №051351/17.01.2022г. за това, че на същата даята около 13.11ч.
по в с.Р, общ.Кюстендил, е управлявал лек автомобил Ауди А6 с рег.№***, негова
собственост, като при ограничена скорост на движение от 50 км/ч за населено
място, е управлявал автомобила със 125 км/ч /установена стойност след
приспаднат толеранс от 3 % в полза на водача/. Нарушението е установено с
мобилна система TFR-1M №523, като е изготвен клип №28558. Прието е, че е
нарушена нормата на чл.21, ал.1 от ЗДвП. Съставено е НП
№22-1139-000019/17.01.2022г.
Към
преписката са представени клип №28558 от 17.01.2022г., доказателства за
годността на АТСС и Протокол по чл.10 от Наредба №8121з-532/12.05.2015г. за
условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи
за контрол на правилата за движение по пътищата, който отразява използването на
АТСС на 17.01.2022г. в с.Р, обл.К, км 6+600, за времето от 13.00ч. до 15.00ч.
със заснети изображения от №22557 до №22558.
С оглед така установената
фактическа обстановка по делото съдът намира жалбата за допустима, като
подадена срещу акт, подлежащ на оспорване по съдебен ред, в срок, от
процесуално легитимен субект и пред компетентен да я разгледа съд.
След служебна проверка законосъобразността на
оспорения административен акт на основанията по чл.146 от АПК и оплакванията в
жалбата, както и по реда на чл.168 от АПК, съдът намира същата за основателна,
по следните съображения:
Оспорената ЗППАМ №22-1139-000008/17.01.2022г.
на началник сектор ПП към ОДМВР - Кюстендил представлява мотивиран административен акт, съдържащ
изложение на фактически обстоятелства, които правилно са отнесени към
хипотезата на чл.171, т.2, б.“л“ от ЗДвП. Те са изложени в обем, позволяващ да
се изведе волята на административния орган и да се разбере ясно и
безпротиворечиво какво административно нарушение е извършил нарушителя и какви
са неговите съставомерни елементи откъм форма на изпълнително деяние, време и
място на извършване. ЗППАМ е издадена от компетентен орган с оглед разпоредбата
на чл.172, ал.1 от ЗДвП във вр.със заповед №277з-1046/30.06.2017г. и в
предписаната от закона форма.
Съдът след
анализ на доказателствата по делото приема за безспорно, че твърдяното нарушението е установено и заснето с мобилна система за
видеоконтрол, поради което е приложима и Наредба №8121з-532/12.05.2015г. за
условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи
за контрол на правилата за движение по пътищата. От анализа на доказателствата
в съвкупност и поотделно съдът счита, че нарушението не е доказано от обективна
страна. Установява се разминаване между съдържанието на Протокола по чл.10 от
Наредбата и представения снимков материал относно заснетите по време на
използването на АТСС клипове – обхватът на работа на системата на видеоконтрол
е за статични изображения от №22557 до №22558, а представеният клип е с №28558.
Следователно изводът, който се налага е, че протокола и клипа в съвкупност не
доказват нарушението. Сочените от съда доказателствени средства са допустими,
необходими и относими за установяване на обективните признаците от състава на
административното нарушение - мястото за контрол, времето на извършване на
нарушението, посоката на движение на контролираните МПС, режима на работа на
уреда. И доколкото
ПАМ се налага с цел осигуряване на безопасността на движението по пътищата и за
преустановяване на административните нарушения, то липсата на установено по
безспорен начин нарушение, имащо характер на административно, прави процесната
мярка несъответна на закона.
Във връзка с
гореизложеното съдът приема, че административният орган неправилно и
незаконосъобразно е издал оспорения акт и същия страда от пороците по чл.146,
т.4 от АПК, т.е. налице е основание за неговата отмяна.
Разноски не
се присъждат, тъй като не се претендират.
Воден от горното и на основание чл.172, ал.2
от АПК, съдът
Р Е
Ш И:
ОТМЕНЯ
ЗППАМ №22-1139-000008/17.01.2022г. на началник сектор ПП към ОДМВР -
Кюстендил, с която на Л.Г. *** е наложена санкция по чл.171, т.2, б.“л“ от ЗДвП
– временно спиране от движение на МПС за срок от 1 месец.
Решението не
подлежи на обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: