Определение по дело №878/2018 на Районен съд - Варна

Номер на акта: 671
Дата: 23 април 2018 г. (в сила от 23 април 2018 г.)
Съдия: Даниела Маринова Михайлова
Дело: 20183110200878
Тип на делото: Частно наказателно дело
Дата на образуване: 19 февруари 2018 г.

Съдържание на акта

 

П Р О Т О К О Л

 

Година 2018                                                                                             Град ВАРНА

ВАРНЕНСКИ РАЙОНЕН СЪД              ДВАДЕСЕТ И ТРЕТИ НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ

На двадесет и трети април                                     Година две хиляди и осемнадесета

В публично съдебно заседание в следния състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДАНИЕЛА МИХАЙЛОВА

 

СЕКРЕТАР: ПЛАМЕН ПЛАМЕНОВ

           

Сложи за разглеждане докладваното от съдия Даниела Михайлова ЧНД № 878 по описа за две хиляди и осемнадесета година.


На именното повикване в 10:45 часа се явиха:

 

АДРЕСАТЪТ Д.Г.Д., редовно призован, явява се лично.

 

Д.Д.: Сам ще се представлявам. Да се даде ход на съдебната поръчка.

 

СЪДЪТ намира, че не са налице процесуални пречки по даване ход на съдебната поръчка, поради което

О П Р Е Д Е Л И:

ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО И ГО ДОКЛАДВА

 

На основание чл.272 от НПК СЪДЪТ провери самоличността на явилото се лице:

Д.Г.Д., роден на *** г. в гр. Шабла, живущ ***, български гражданин, с висше образование, женен, неосъждан, работещ, ЕГН **********.

 

ПЛАМЕН ДИМИТРОВ: Съгласен съм да получа съдебните книжа, изпратени от Районен съд на Гебзе, Република Турция.

 

СЪДЪТ връчва съдебните книжа на Д.Г.Д., изпратени от Наказателен съд от първа инстанция Гебзе, Република Турция.

 

СЪДЪТ РАЗЯСНИ на адресата на съдебната поръчка за възможността да даде обяснения или да откаже да дава такива, както и да стори това в присъствието на адвокат и да направи нови искания.

 

ГЕОРГИ ТОДОРОВ: Не желая да ползвам адвокат. Искам да дам обяснения. Разбирам обвинението. Аз искам да обясня нещо. Тогава за съжаление обяснявах, но никой явно не ме разбра. Адвокатът на това дело, то не беше и дело, на кораба беше представител на прокуратурата, зададоха ми въпроси, преводача превеждаше, но никой не искаше моето мнение в случая. Аз на този кораб това ми беше втори контракт за по пет месеца. Още това несъответствие на горивото, което е обявено според мен продължавам да твърдя, че това което съм обявил е действителното гориво, а не това, което се измери по таблиците. Бих желал да обясня защо. На корабът има два начина за измерване на горивото. Първият е обемен по електронен път, който не работи и не може да се използва. Вторият е чрез таблици и замерване танковете с ролетка. По време на първият ни контракт установих, че когато наближаваме,  измервам си горивото и изведнъж накрая изчезват по три тона и нещо от танка. Беше много комплексиран момент и затова казвам, че таблицата не е коректна за замерване на гориво. На корабът има 3 танка такива. Двата са в корпуса на кораба и единия в машинното отделение, работната цистерна която е. Танковете, които са на кораба се замерват с ролетка и се отчитат по тези така наречени таблици, издадени от корабостроителя. Какво практикувах аз: Тъй като установих, че са некоректни таблиците, при зареждане на гориво, което го зареждам от бордировчик, който има „флоу метър“ или измерител на горивото , отчитам по него полученото гориво, което го получавам в тези два дънни танкери. След това,  когато кача отдолу в работната цистерна,  отчитам тази разлика. Работната цистерна има едно мерително стъкло и там е разграфено. Тези два танка в корпуса на кораба са с много неправилна форма, работната цистерна си е с напълно нормална и правилна форма и може да се отчете лесно разхода на горивото. Разходът специално на дизелно гориво на този кораб е много малък поради простата причина, че главния двигател работи изключително на мазут, на тежко гориво. Има моменти, особено в по-топлите месеци е нулев разхода на гориво. Разходът там е основно за котела, в който отопляваме мазута примерно. По време на котви има и система за изгорелите газове. Вместимостите на горивото, на дизела специално са малки. Както и пише сега не мога да си спомням количеството гориво точно, но 25 тона ако е била 8 тона това е нещо огромно като цифра. Не е възможно аз това количество да го притежавам. Всеки ден и предните пет месеца и следващите аз изпращам във фирмата ежедневно сведения за горива и масла, ежедневно. Това е всеки ден в 8:00ч. Това не е само в тази компания, това е навсякъде. Не е възможно да се получи тази разлика. Друго, което искам да заявя е, че никога не съм имал намерение да се облагодетелствам финансово. Също искам да заявя, че техническо невъзможно дори и да го имам това количество в повече , е да го издам на брега. Технически е невъзможно. Когато прокурора присъди да дадем осемте тона се наложи да изработим специален фланец с накрайник от брега, да заглушим два края ,да демонтираме на единия каишката, да монтираме фланеца и да се достави маркуч 30-40 метра, с който да го дадем това гориво. Ние такива работи на кораба нямаме. Не е възможно да се вземе такова количество гориво. Работя като корабен механик повече от 40 години и никога през живота ми не съм имал подобен инцидент. Не съм имал и никакви контрабандни действия през целия си съзнателен живот. Сигурен съм, че не съм имал намерение да извършвам подобна контрабанда. Съжалявам, че се получи този инцидент. Опитвах се да обясня, но явно не бях разбран. Има нещо друго, което трябва да допълня. Когато започва да се взема това гориво по таблиците за замерване даде отчет, че са дадени 8 тона напримерно на брега. Отидохме да мерим и се оказа, че  е 6 тона и нещо. Два тона и половина разлика имаме, а таблиците отчитат 8 и нещо. Върнахме се и продължихме да даваме. Това беше причината после да извикаме отново измервател и го установи същото, че разликата между даденото и излишното гориво е по-голяма. Аз през цялото време казвах и на митничаря, и на представителя на фирмата нашата, който дойде, и на адвоката. Адвокатът контактуваше основно с представителя на фирмата. На митничарят му обясних също, че действителното количество гориво е това, което обявявам. Той каза аз не вярвам, вярвам на таблиците. Съжалявам, че се получи този нелеп инцидент. Би трябвало да се има предвид, че първо технически е невъзможно такова количество да се издаде. Не е възможно. Второ, да се има предвид, че аз никога през живота си една цигара контрабанда не съм пренесъл и сега изведнъж ме обвиняват за опит за контрабанда на такова голямо количество дизел. Това е, което имам да кажа. Съжалявам още един път, че се получи това като недоразумение, но аз нищо не мога да направя повече. Ако има възможност да се вземат от кораба или от фирмата тези ежедневни сведения, които аз  съм изпращал ще се види за тези пет месеца движението на горивата. Не е възможно такова количество да остане в повече на кораба. Тъй като обвиняват капитана на кораба искам да кажа, че той няма нищо общо с това. Аз правя всички замервания. Телефонът ми е **********.

 

 

 

СЪДЪТ РАЗЯСНИ на адресата възможността за отлагане предявяването на присъдата.

 

Д.Д.: Желая отлагане на предявяването на присъдата.

 

СЪДЪТ намира, че с връчването на съдебните книжа и проведения разпит, съдебната поръчка, следва да се прекрати и върне на делегиращия съд, като изпълнена, ПОРАДИ КОЕТО

О П Р Е Д Е Л И:

ПРЕКРАТЯВА производството по ЧНД № 878/2018 г. по описа на ВРС, ХХIIІ състав.

ВРЪЩА съдебната поръчка на Министерството на правосъдието, като изпълнена.

ПРОТОКОЛЪТ, изготвен в съдебно заседание, което приключи в 11:20 часа.

 

 

                                                           РАЙОНЕН СЪДИЯ:

                                               СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР: