Р Е Ш Е Н И Е
№ 214
гр.Ботевград, 02.01.2020г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
БОТЕВГРАДСКИ
РАЙОНЕН СЪД, наказателна колегия, първи съдебен
състав, в публичното заседание на пети ноември две
хиляди и деветнадесета година, в състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ : Ц.П.
при секретаря И.Т., като разгледа докладваното от
съдия П. НАД №368 по описа за 2019година
и за да се произнесе, взе предвид следното :
Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН.
Е.Д.Ц.
с ЕГН********** с адрес ***, като
законен представител на „***” АД – гр.В.Т., е обжалвал в законния срок електронен фиш за налагане на глоба
серия К № ***г. на ОДМВР-София, с който на основание чл. 189, ал.4, вр.
с чл. 182, ал.2, т.3 от ЗДвП му е наложено административно наказание “глоба” в
размер 100.00 лева за нарушение по чл. 21, ал.2 вр. ал.1 от ЗДвП, като излага
съображения за незаконосъобразност и неправилност на същото и моли да бъде отменено изцяло, със
законните последици.
В съдебно заседание, жалбоподателят не се явява и не се представлява.
Въззивната страна – ОДМВР - София, редовно призована, не изпраща
представител в съдебно заседание и не изразява становище по жалбата.
Ботевградска районна прокуратура, редовно призована, не изпраща
представител в съдебно заседание и не ангажира становище по жалбата.
Съдът след като прецени събраните по делото доказателства, прие за
установено следното от фактическа и правна страна:
Съдът приема, че от приложените по делото писмени
доказателства: заповед № ***г.
на Министъра на МВР; заповед №***г. на Министъра на МВР, бланка на електронен
фиш; удостоверение за одобрен тип средство за измерване №10,02,4835; снимков
материал, протокол за използване на автоматизирано техническо средство за
контрол на скоростта на дата 09.07.2019г., жалба, както и писмо, с вх. № ***г.
от ОДМВР-София, с приложено към него заверено копие на протокол от проверка №
3-41-18 на мобилна система за видеоконтрол и разписка,
удостоверяваща връчването на електронен фиш серия К, №***г., издаден от ОДМВР
срещу Е.Д.Ц. в качеството му на законен
представител на „***“ АД-В.Т., се установява следната фактическа
обстановка:
На
06.04.2018г. в 13:26, в района на общ.Правец, на АМ
„Хемус” в участъка на 56+600 км., в посока гр.Варна, с
автоматизирано техническо средство TFR1M, насочено към гр.Варна била засечена скоростта на
движение на МПС –автомобил м. „Ауди Ку 3“, с рег.№***, собственост на „***” АД
– гр.В.Т., със законен представител - жалбоподателя
Е.Д.Ц.. Тогава била отчетена скорост на движение на описания автомобил
от 116км/ч,
надвишаваща разрешената скорост - 90км/ч, въведена с пътен знак В-26,
като след приспадане на допустимата грешка/толеранс при измерване на скоростта
е установено превишение от 23км/ч.
Техническото средство представлява мобилна система за видеоконтрол на скоростта.
Въз основа на заснетата
с АТС снимка, на Е.Д.Ц. е издаден атакувания електронен
фиш от ОДМВР- София за налагане на глоба в размер на 100.00лева, за
нарушение по чл.
21, ал.2 вр. ал.1 от ЗДвП.
Съдът счита, че жалбата е допустима, тъй
като е депозирана в законоустановения 14-дневен срок и е подадена от
легитимиран субект /срещу който е издадено атакувания ЕФ/, при наличие на
правен интерес от обжалване и пред компетентния съд /по местоизвършване на
твърдяното нарушение/.
Съдът приема, че разгледана по същество, жалбата
е неоснователна по следните съображения:
Разпоредбата на чл. 189, ал. 4,
изр.1 от ЗДвП
предвижда, че при нарушение, установено и заснето с техническо средство, в отсъствието
на контролен орган и на нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба
в размер, определен за съответното нарушение. В хода на първоинстанционното
производство са събрани надлежни доказателства, от които се установява, че
нарушението е установено и заснето с техническо средство от одобрен тип, преминало задължителен годишен метрологичен контрол. Електронният фиш
е издаден в отсъствието на контролен орган и на нарушителя при спазване на
изискването за форма. Административното нарушение е безспорно доказано,
установен е нарушителят.
Втората предпоставка за предприемане на
особената процедура по чл. 189, ал. 4 от ЗДвП - нарушението да е установено и
заснето в отсъствието на контролен орган и на нарушител, в случая също е
налице.
Спазена е и формата на електронни фиш.
Съдържанието на електронния фиш е определено в изчерпателно посочените законови
реквизити и в одобрения от министъра на вътрешните работи образец, поради което
е недопустимо да се поставят допълнителни изисквания към формата му. Същите са
посочени в 189, ал. 4, изр. 2 от ЗДВП, а именно: Електронният фиш съдържа
данни за: териториалната структура на Министерството на вътрешните работи, на
чиято територия е установено нарушението, мястото, датата, точния час на
извършване на нарушението, регистрационния номер на моторното превозно
средство, собственика, на когото е регистрирано превозното средство, описание
на нарушението, нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката или
мястото на доброволното й заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава
от министъра на вътрешните работи. Въззивната
инстанция счита, че обжалваният електронен фиш съдържа всички законови
реквизити.
Видно от описанието на нарушението в
издадения ЕФ и от приложения протокол е безспорно, че нарушението е осъществено
на място от АМ „Хемус”, където е и налице ограничението на скоростта на МПС от 90км/ч., въведено с пътен знак В-26 .
С разпоредбата
на чл.165, ал.3 от ЗДвП /обн. ДВ бр.19 от 2015г./ приета в съответствие с ТР
№1/2014г. на ОС на ВАС на Министъра на вътрешните работи е вменено задължение
за приемане на наредба за реда за ползване на АТСС за контрол на правилата за
движение по пътищата. В изпълнение на тази разпоредба е приета Наредба №
8121з-532 от 12.05.2015г. /обн. Дв бр.36/19.05.2015г./ с която са уредени условията
и реда за използване на автоматизирани технически средства и системи за контрол
на правилата за движение по пътищата, като тези условия и ред обхваща както
стационарните, така и мобилните АТСС. В цитирания подзаконов нормативен акт са
регламентирани ясни и конкретни правила за използване на мобилни технически
средства и за обстоятелствата, при които контролните органи имат право да ги
използват, които са в съответствие с мотивите на ТР №1/2014г. на ОС на ВАС. В
този смисъл, настоящият съдебен състав намира, че в случая използването на
мобилно средство за видеоконтрол
е законосъобразно, респ. такова е и издаването
на електронния фиш, като са спазени всички изисквания, визирани в Наредба №
8121з-532/12.05.2015г.
Предвид гореизложеното, съдът намира изложените доводи в жалбата за
неоснователни.
С
оглед събраните по делото писмени доказателства, съдът приема, че
административното нарушение е безспорно установено и административно-наказателната
отговорност е ангажирана правилно по отношение на Е.Д. Цветкови и правилно е бил определен размера на наложената
му глоба.
В
този смисъл настоящият състав намира, че обжалвания електронен фиш като
правилен и законосъобразен следва да бъде потвърден.
Водим от горните мотиви и на основание
чл.63 ал.1 изр.1 от ЗАНН, съдът
Р Е
Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
изцяло електронен
фиш за налагане на глоба К № ***г. на ОДМВР-София, с
който на Е.Д.Ц. с ЕГН********** му е
наложено административно наказание “глоба” в размер 100.00лева за нарушение по
чл. 21, ал.2 вр. ал.1 от ЗДвП, като законосъобразен
и правилен.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от съобщението до
страните за постановяването му, пред АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – СОФИЯ ОБЛАСТ.
РАЙОНЕН СЪДИЯ :